Bij ons is het een beetje dubbel. Een goede vriend van mij (was hij al voor hij bij de ah kwam werken) kreeg zijn contract niet verlengd omdat hij volgens mijn ASM "mij teveel van mijn werk hield" (Dit kwam compleet van 2 kanten en tegen mij heeft ze er nooit iets over gezegd, ik zie dat maar als iets positiefsquote:Op woensdag 29 januari 2014 23:27 schreef OudeBok het volgende:
Die scooter, haha. Verschrikkelijk.
Hoe gaan ze trouwens bij jullie om met collega's die wat beter bevriend raken? Er is er eentje met wie ik de laatste tijd bijna nooit meer werk omdat we te goed bevriend aan het raken waren. Juist met haar waren we altijd op tijd klaar met een helemaal schone afdeling. Beetje jammer.
Op deze manier komt het bij de omzet op, kan dat niet de reden zijn?quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:26 schreef mujentas het volgende:
[..]
68 plu, maar waarom zou je dit doen als je het gewoon intern kunt wegscannen
Nee, 68 plu is kostennota.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:59 schreef SausDip het volgende:
[..]
Op deze manier komt het bij de omzet op, kan dat niet de reden zijn?
Als je 68 plu gebruikt dan hoeft degenen het niet zelf te betalen want door die toets te gebruiken klopt de administratiequote:Op donderdag 30 januari 2014 10:26 schreef mujentas het volgende:
68 plu, maar waarom zou je dit doen als je het gewoon intern kunt wegscannen
Je vroeg immers of er een knop op de kassa was om dit boekhoudkundig netjes te regelenquote:Op donderdag 30 januari 2014 11:10 schreef marsipilamie het volgende:
[..]
Als je 68 plu gebruikt dan hoeft degenen het niet zelf te betalen want door die toets te gebruiken klopt de administratie
Klopt ik vroeg om een toets maar niet om de 68 plu toets.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:11 schreef mujentas het volgende:
Je vroeg immers of er een knop op de kassa was om dit boekhoudkundig netjes te regelen
Lijkt mij ook niet, om die reden is er ook een rede 33 op de handterminal. Maar als je elders een maaltijd koopt (bij de lokale friettent ofzo) dan kun je het bonnetje wel op die manier declareren (mits de franchiser natuurlijk goedkeuring geeft dat je elders je eten mag halen)quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:14 schreef marsipilamie het volgende:
[..]
Klopt ik vroeg om een toets maar niet om de 68 plu toets.
Want dat is de kostennota toets, die zou ik niet gebruiken om je maaltijden te financieren als franchiser.
Ik weet niet hoeveel anders het werkt in een franchisefiliaal, maar deze manier van maaltijdvergoeding lijkt me niet helemaal juist en volgens het boekje
Waarom niet? Ik zou het ook niet doen, maar ik zou niet direct weten waarom het niet mag. Misschien heeft de franchiser in kwestie wel bedacht dat dit fiscaal voordeliger is.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:14 schreef marsipilamie het volgende:
[..]
Klopt ik vroeg om een toets maar niet om de 68 plu toets.
Want dat is de kostennota toets, die zou ik niet gebruiken om je maaltijden te financieren als franchiser.
Ik weet niet hoeveel anders het werkt in een franchisefiliaal, maar deze manier van maaltijdvergoeding lijkt me niet helemaal juist en volgens het boekje
Wij hebben een mapje met officiele waarschuwing, de rest houden we niet bij.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:36 schreef SlikY het volgende:
Even een vraag aan een collega teamleidert.Die zitten hier toch ook?
Gebruiken jullie in de winkel een Excel document o.i.d. voor het bijhouden van 'te laat komers', 'vultijd niet gehaald' vullers en officiele waarschuwingen? In onze winkel werken we met veel KPT teamleiders waardoor meningen en afspraken met vullers langs elkaar lopen. Om hier verandering in te brengen probeer ik nu een Excel documtent te maken waarin dit keurig per medewerker kan worden bijgehouden. Gewoon bij inschrijving gelijk even zijn of haar naam in het excel document erbij zetten.
Ik weet dat er op plaza Observatie-formulieren staan en dat er shiftklaar rapporten bestaan, maar niet iedereen is even bedreven n het lezen en schrijven hiervan. Vandaar mijn vraag of iemand misschien al een dergelijk document heeft. Ik heb net wat lopen kloten met formules, maar blijk er geen held in te zijn....
Please let me know
Same. Was briljant.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:06 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik ook niet, totdat ik vanochtend (14:00 uur NL tijd) mijn Twitter openende
Kan je eigenlijk voor die producten reclamecheques krijgen voor het geval het product is uitverkocht?quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:03 schreef mujentas het volgende:
Vanaf volgende week persoonlijke aanbiedingen. Ben benieuwd
Ik vind een asm met een caissière ofzo altijd zo, ik weet niet, misschien een beetje ongepast. Aan de ene kant vind ik het gewoon kunnen, maar het lijkt me niet echt verstandig. Hier zat een asm achter een broodmeisje (mn beste vriendin) aan en dat ging best wel ver. Het kwam ook alleen van zijn kant af en dat meisje wist niet precies hoe ze duidelijk moest maken dat ze geen interesse had omdat hij wel asm is. Je kunt dan niet zomaar ff zeggen van: ''Goh, gast ik vind je niet leuk doei.''quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:46 schreef bigbass het volgende:
[..]
Bij ons is het een beetje dubbel. Een goede vriend van mij (was hij al voor hij bij de ah kwam werken) kreeg zijn contract niet verlengd omdat hij volgens mijn ASM "mij teveel van mijn werk hield" (Dit kwam compleet van 2 kanten en tegen mij heeft ze er nooit iets over gezegd, ik zie dat maar als iets positiefs).
De zaterdagploeg op verkoop is compleet uit elkaar getrokken omdat we het te gezellig hadden (onterecht, want de kwaliteit van de afdeling en het personeel is hard achteruit gegaan op zaterdag, als ik een keer inval krijg ik standaard opmerkingen van een aantal vaste klanten die het oprecht jammer vinden dat ik niet meer in het weekend sta). Ondertussen heeft de ASM (hij is doorgegroeid vanuit medewerker vkk en TL vkk) een relatie met een caissière en heeft een TL laatst tijdens het elke dag beter gesprek aangegeven dat hij niet precies weet waar zijn goede vriend stopt en zijn ASM begint en hij het gevoel heeft dat hij meer kan maken omdat ze goede vrienden zijn.
Waarmee hij wel een hele boel van mijn respect heeft verdiend, terwijl hij imo al de beste tl in de winkel was.
Maar waarschijnlijk wordt de asm binnenkort naar een ander filiaal overgeplaatst, dat zou al eerder gebeuren, maar door omstandigheden is dat uitgesteld.
'IK ZEG HET TEGEN DE ASM HO-.. Oh, wacht'quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:06 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Ik vind een asm met een caissière ofzo altijd zo, ik weet niet, misschien een beetje ongepast. Aan de ene kant vind ik het gewoon kunnen, maar het lijkt me niet echt verstandig. Hier zat een asm achter een broodmeisje (mn beste vriendin) aan en dat ging best wel ver. Het kwam ook alleen van zijn kant af en dat meisje wist niet precies hoe ze duidelijk moest maken dat ze geen interesse had omdat hij wel asm is. Je kunt dan niet zomaar ff zeggen van: ''Goh, gast ik vind je niet leuk doei.''
Bij ons was het al wat lang voordat hij asm werd en in de praktijk geeft het geen problemen, maar het is niet handig om je vriendin onder je te hebben werken.quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:06 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Ik vind een asm met een caissière ofzo altijd zo, ik weet niet, misschien een beetje ongepast. Aan de ene kant vind ik het gewoon kunnen, maar het lijkt me niet echt verstandig. Hier zat een asm achter een broodmeisje (mn beste vriendin) aan en dat ging best wel ver. Het kwam ook alleen van zijn kant af en dat meisje wist niet precies hoe ze duidelijk moest maken dat ze geen interesse had omdat hij wel asm is. Je kunt dan niet zomaar ff zeggen van: ''Goh, gast ik vind je niet leuk doei.''
quote:Meer dan driekwart van de AH-franchisers heeft de goederenfactuur over week 51 nog niet volledig betaald aan het hoofdconcern. Dat bevestigt Ton Croiset van Uchelen, directeur van het bestuursbureau van Albert Heijn Franchisenemers (VAHF) in Het Financieele Dagblad.
De franchisers weigeren AH vijftien procent te betalen van de goederenfactuur van week 51, de beste omzetweek van het jaar. AH brengt hen sinds 2010 kosten in rekening van de financiering van de voorraad. Het concern zou die kosten echter niet hebben, stelt het franchisebestuur. Het bestuur riep de franchisenemers vervolgens op vijftien procent van de goederenfactuur inclusief btw van week 51 te storneren, voor elk van hun winkels. Door de betaalweigering loopt AH miljoenen mis.
De supermarktketen stuurde de franchisenemers vorige week een brief, waarin werd gesteld dat ze de betaling binnen vijf dagen alsnog moesten voldoen. Gebeurt dat niet, dan volgt mogelijk een boete of worden leveringen gestaakt. Ook kunnen contracten worden opgezegd.
AH doet verder geen mededelingen over de inhoud van de brief. “We steken onze energie liever in het al dan niet via bemiddeling oplossen van onze meningsverschillen”, aldus een woordvoerder. De keten zei eerder al te hopen op een overeenkomst met de franchisers. "Beide partijen zijn het meest gebaat bij een goede verstandhouding. Maar niet betalen draagt daar niet aan bij."
Ja preciesquote:Op donderdag 30 januari 2014 17:10 schreef einschtein het volgende:
[..]
'IK ZEG HET TEGEN DE ASM HO-.. Oh, wacht'
Ja, dat is te fur inderdaad. Maar gaf ze ook geen mixed signals af dan?quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:12 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Ja preciesOp een gegeven moment ging ie zelfs een foto sturen, en toen heb ik gezegd dat ze het echt, maar dan ook echt af moest kappen
Ik vind van niet, maar kan me voorstellen dat als je iemand leuk vindt en diegene doet leuk en aardig tegen je dat je misschien meer denktquote:Op donderdag 30 januari 2014 17:13 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, dat is te fur inderdaad. Maar gaf ze ook geen mixed signals af dan?
Hoe oud is de ASM in kwestie?
Gewoon niet reageren als hij selfies gaat sturen, dan houdt het vanzelf wel een keer op toch?quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:16 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Ik vind van niet, maar kan me voorstellen dat als je iemand leuk vindt en diegene doet leuk en aardig tegen je dat je misschien meer denktHij is 25
Ja, maar is natuurlijk wel een beetje ongemakkelijk op het werkquote:Op donderdag 30 januari 2014 17:18 schreef mujentas het volgende:
[..]
Gewoon niet reageren als hij selfies gaat sturen, dan houdt het vanzelf wel een keer op toch?
1 maart is ver genoeg. Je zou gewoon vrij moeten krijgen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:19 schreef toblorone het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe het zit als je met een all-in contract vrij wilt vragen? ik heb voor 1 maart vrij gevraagd maar ze willen niet en heb echt iets veulste belangrijks
Hoe bedoel je 'ze willen niet'?quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:19 schreef toblorone het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe het zit als je met een all-in contract vrij wilt vragen? ik heb voor 1 maart vrij gevraagd maar ze willen niet en heb echt iets veulste belangrijks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |