quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:01 schreef kanovinnie het volgende:
Geen idee, al jaren terug. Is het zo belangrijk dan?
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:58 schreef CherryOnTop het volgende:
Misschien een nutteloze vraag, maar ik vroeg me ineens af hoe dat zit
Nee. Geen idee waarom. Eerder een vorm van onbewust afzetten denk ik.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:01 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Omdat je anderen dat ook hoorden zeggen tegen hun ouders?
pappie en mammie vind ik ook wat kinderlijk jaquote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:42 schreef Bleie het volgende:
Ik zeg pap, papa, mam en mama door elkaar, net als mijn dochter. Mijn nichtjes (van in de 30) zeggen nog steeds pappie en mammie; dat vind ik wel wat kinderlijk.
Hoezo is dat ordinair?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:59 schreef Deisyy het volgende:
Ik zei altijd pa en ma tegen mijn ouders, maar las een tijdje geleden op Fok! dat dat ordinair is![]()
Mijn zoon en (volwassen) dochter noemen ons pap(a) en mam(a).
Dus het ene is kinderachtig, het andere ordinair, er blijft niet veel over zoquote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:59 schreef Deisyy het volgende:
Ik zei altijd pa en ma tegen mijn ouders, maar las een tijdje geleden op Fok! dat dat ordinair is![]()
Mijn zoon en (volwassen) dochter noemen ons pap(a) en mam(a).
Je kan met jezelf afspreken dat je vanaf je 30e verjaardag pa en ma gaat zeggenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:04 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dus het ene is kinderachtig, het andere ordinair, er blijft niet veel over zo
Ik hoor nooit iemand voornamen gebruiken?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:23 schreef 1410 het volgende:
Ik zeg ook papa en mama. Ik vind het eerder gek dat (voornamelijk mannen) rond de pubertijd ineens de voornamen gebruiken.
Ja!!!!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:55 schreef Fok-it het volgende:
Pa en ma vind ik zo oud klinkenpapa en mama weer te kinderlijk. gewoon pap en mam dus.
Moedersmoe of moeke
Ik vond pa(p) en ma(m) allebei eigenlijk niks.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:58 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik ben één van de weinigen in mijn omgeving die haar ouders gewoon nog "papa/mama" noemt, anderen noemen hun ouders allemaal "pa(p)/ma(m)". Soms hoor ik zelfs dat het kinderachtig is om m'n ouders nog zo te noemen
Tegen ouders en broer heb ik het over papa mama. Mijn broer ook.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:11 schreef Scootermuisje het volgende:
Oh doe ik ook hoor, word 20 dit jaar
Dat doet een vriend van mij ik vind dat zo raar klinken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Je moet je pas zorgen gaan maken als je ze bij de voornaam gaat noemen.
Bij ooms en tantes is dat ook zo mooiquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Je moet je pas zorgen gaan maken als je ze bij de voornaam gaat noemen.
Welnee, 'er hoort' helemaal niets.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:37 schreef DieselTank het volgende:
Papa/Pappa>Pap>Pa
Mama/Mamma>Mam>Ma
0-12/13 > 12/13-16/18 > 18+
Dit is wel zoals het hoort, neem ik aan.
Aha dus jij komt uit Brabant?quote:
Exact dit.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:01 schreef vera166 het volgende:
Heb me ook wel eens afgevraagd
Ik noem mijn ouders tegenover andere mensen 'mijn vader of mijn moeder' en tegen mn zussen heb ik het nog wel over papa.
Als ik mijn ouders zelf aanspreek noem ik ze wel pap/mam.
Ik ook niet bepaald, hoor.quote:Op woensdag 29 januari 2014 08:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Exact dit.
PaMa
Ik kom niet uit een achterstandswijk zeg
Misschien is het een zeer plaatselijk verschijnsel.quote:Op woensdag 29 januari 2014 08:59 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mja, ik vind pa en ma zwaar aso klinken, zal wel aan mijn opvoeding liggen
Het klinkt zo hard PAAAA, MAAAA. Nee, het is zeker niet mijn ding. Doe mij maar pap(a) of mam(a).quote:Op woensdag 29 januari 2014 09:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien is het een zeer plaatselijk verschijnsel.
Ik ken trouwens ook geen aso's, dus ik zou niet weten hoe die hun ouders aanspreken.
Je kan het ook normaal uitspreken, zonder die 'a' zo overdreven te rekken.quote:Op woensdag 29 januari 2014 09:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het klinkt zo hard PAAAA, MAAAA. Nee, het is zeker niet mijn ding. Doe mij maar pap(a) of mam(a).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |