Volledige artikel is hier te lezen: http://www.quotenet.nl/Li(...)opkoks-van-Nederlandquote:We doen het - bijna - allemaal, maar slechts weinigen kunnen er écht knaken mee verdienen. Koken is topsport, en daar horen ook wat 'prettige' beloningen bij, toch? Enfin, er zijn een paar man het creëren van smaakorgasmes tot in puntjes beheersen. Tijd dus voor een ouderwets Quote-lijstje: de tien rijkste topkoks van Nederland.
Eind vorig jaar werden de Michelinsterren weer uitgereikt. Het nieuwste verdict van de kook- en bandenclub uit Frankrijk is dat Nederland ook dit jaar weer twee driesterrenrestaurants heeft. Naast ‘veteraan’ De Librije kan ook ‘op stand’ genasd worden bij De Leest in Vaassen. Maar zorgt een potje (sterren)koken ook voor een goedgevulde portemonnee of moet culinair Nederland de broekriem stevig aanhalen?
Mij niet. Restaurants zijn geen vetpot.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:27 schreef DroogDok het volgende:
Valt me tegen wat ze aan vermogen hebben eigenlijk.
Al die personeelskosten reizen w.s. ook de pan uitquote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:27 schreef DroogDok het volgende:
Dat blijkt inderdaad. Ik lees echter wel dat bijvoorbeeld de Zwethheul en de Librije per jaar 350k winst maken, toch niet verkeerd.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:27 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Mij niet. Restaurants zijn geen vetpot.
Daar prostitueren ze zich ook zo vaak op tv en in de winkel. Het punt met koken is dat je het voor elke gast weer opnieuw moet doen. Als je een kookboek schrijft kun je hetzelfde werk via de drukker vele duizenden keren verkopen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:27 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Mij niet. Restaurants zijn geen vetpot.
Het is vooral een roeping/hobby. Als je deze bedragen kunt opstrijken dan is dat toch alleszins redelijk?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:17 schreef Mgolovic het volgende:
Vind het ook wat tegenvallen hoor. Zeker als je TV inkomsten er van af zou halen wordt het topkok zijn niet echt riant beloond.
Tuurlijk. Maar dan nog, er zijn roepingen/hobby's die veel meer opleveren. Zeker gezien de inzet die je voor dit vak moet hebben.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is vooral een roeping/hobby. Als je deze bedragen kunt opstrijken dan is dat toch alleszins redelijk?
Klopt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:28 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar dan nog, er zijn roepingen/hobby's die veel meer opleveren. Zeker gezien de inzet die je voor dit vak moet hebben.
Als je het gemiddelde aantal werkuren van een kok bekijkt is het een schamel uur-inkomen dat ze verdienen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:28 schreef Mgolovic het volgende:
Zeker gezien de inzet die je voor dit vak moet hebben.
Dat zou Rudolph zijn als hij bijvoorbeeld een bakartikelenlijn op de markt brengt en spotjes voor frietsaus gaat doen. Ook denk ik dat hij veel vermogen in 24 kitchen heeft zitten, wat er nu met de boekenuitgaves, sponsordeals en verkoop aan andere landen langzaam uitkomt. Herman heeft naar mijn idee zijn beste tijd op tv gehad, die van Rudolph komt nu pas echt op stoom.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:13 schreef FutureFairytale het volgende:
Dacht dat Rudolph rijker zou zijn dan Herman eigenlijk.
Gaat over eigen vermogen.. dan vind ik het best mooi.. Bedenk wel dat die gasten, naast dat eigen vermogen ook enorme bedragen in zo'n zaak hebben zitten, zouden ze gaan verkopen komt dat er bij.. Ik denk dat de Librije wel een miljoen of meer waard is..quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:27 schreef DroogDok het volgende:
Het is natuurlijk een kok met de uitsraling van een Hobby kok.. Ik denk dat 24kitchen vooral veel kost. Herman heeft een enorme merchandise om zich heen hangen.. Ik zou eerder een boek van Herman kopen dan van Rudolf.. hoewel het boek dat ik van Herman heb, staat niks in wat ik heb willen maken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:05 schreef AnnaNiem het volgende:
[..]
Dat zou Rudolph zijn als hij bijvoorbeeld een bakartikelenlijn op de markt brengt en spotjes voor frietsaus gaat doen. Ook denk ik dat hij veel vermogen in 24 kitchen heeft zitten, wat er nu met de boekenuitgaves, sponsordeals en verkoop aan andere landen langzaam uitkomt. Herman heeft naar mijn idee zijn beste tijd op tv gehad, die van Rudolph komt nu pas echt op stoom.
24kitchen heeft nu wel deals met Jumbo, Verse oogst, Wehkamp, Weightwatchers ed. Verder hangen ze onder de plu van Fox. In het begin hadden ze de deals niet en toen zal het geld gekost hebben. Ik denk dat ze nu op een punt zitten dat ze winst (moeten) maken, zeker gezien de internationale uitbreiding. Fox is tenslotte ook geen filantropische instelling. Rudolph zal aandelen hebben in 24Kitchen en meedelen in de winst. Als ze nu ook nog, naast de boeken, een servies- en kook/baklijn uitbrengen via Wehkamp of een productenlijn via Jumbo dan hebben ze het merk 24Kitchen perfect vermarkt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:28 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een kok met de uitsraling van een Hobby kok.. Ik denk dat 24kitchen vooral veel kost. Herman heeft een enorme merchandise om zich heen hangen.. Ik zou eerder een boek van Herman kopen dan van Rudolf.. hoewel het boek dat ik van Herman heb, staat niks in wat ik heb willen maken.
Of is dat mijn ranzige zwarte ziel weer?quote:5. Joop Braakhekke
De bekendste, maar met 72 jaar inmiddels ook de oudste staafmixer van dit lijstje. Le Garage is nog voor 1/3e deel van hem, en - echt waar - er ligt nog steeds een miljoenbeslag op zijn Amsterdamse appartement. Echter, gezien zijn aandeel in de vastgoedpoot van het 'Le Garage'-imperium is Braakhekke verzekerd van een pensioen van minstens één miljoen.
Aandelen vallen ook onder eigen vermogen, dus wat ze in de eigen toko hebben zit er al bij in. Daarnaast is het lastig om de waarde van een restaurant in zo'n geval te bepalen als sterchef/eigenaar uitcasht.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:26 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Gaat over eigen vermogen.. dan vind ik het best mooi.. Bedenk wel dat die gasten, naast dat eigen vermogen ook enorme bedragen in zo'n zaak hebben zitten, zouden ze gaan verkopen komt dat er bij.. Ik denk dat de Librije wel een miljoen of meer waard is..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |