abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136046748
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

pi_136046895
Twinkle. Daar wil k een foto van zien O+
pi_136047655
Hier heeft Ow het nog niet eens door dat hij een doorlek luier heeft ;) maar dat is nog wel logisch he ;)
Oh en kz je had gelijk, had niet goed gelezen :@

Trouwens weer wat geleerd.., ga nooit je kind in de badkamer verschonen en wassen als hij recht voor een mand schone was staat... Hij heeft er precies overheen geplast :')

Stats: 9,5 kilo en 79 cm... Cb was weer tevreden (had een extra afspraak ivm verhouding lengte/gewicht en slapen) hij volgt netjes z'n lijntje :)

En wat Omen zegt: zien Twinkle
pi_136047717
Loj _O-

Mooie stats. Nu wel in verhouding?
pi_136047776
Nou wel onderste lijntje maar netjes op t lijntje dus t was goed genoeg :) (vriendje is ook een lange dunne dus..)
pi_136047832
Prima toch!

En qua slapen?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 13:25:15 #7
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136048156
Twinkle! Foto! :Y

_O- Loj ! heb jij weer _O-

Fijn dat de stats weer goed waren!

Fotospam, omdat ik daar zin in heb:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136048244
Mooie foto's PE! Die das is ook gaaf!
pi_136048848
Loj :D das het voordeel van een meisje :P Mooie stats !
PE: Lief boefje heb je O+
Omen: :*

Hier dus 4e keer raak. Naja........ hou dr maar over op, tis zo bizar ;)
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_136059796
In de serie "lekker bezig"
Die was dus he, waar Ow overheen had geplast... Heb ik dus meteen weer in de wasmachine gegooid...
En per ongeluk de luier die ik dus aan t verwisselen was erbij! Nu heb ik een was vol luier deeltjes :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Loj op 28-01-2014 20:59:12 ]
pi_136060138
:D

Luiers zijn voor baby's ;)
pi_136060647
Wahaha o mega blunder Loj!

Sorry heb geen foto gemaakt ... vergeten :$ ... was zo onder de indruk :D

PE wat heb je een mooi meisje! :)
pi_136067567
Loj :D _O- wat erg en wat hilarisch.

Kz knappe mini.

Fotospam. O+
pi_136068256
Fotospam van PE O+ wow mooierd heb je! En toffe das.

Loj :D :D
Fijn dat alles goed was bij cb. Ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Kyara (als je niet over wilt hebben....ook goed!). Oh wacht, zie dat je vannacht wakker was.....:(

Kz knap hoor al vier keer! Gaat goed zeg!
pi_136068666
Mijn meisjes vonden het vandaag leuk in bad! Zo schattig hoe ze samen aan het spelen waren en D lekker spetteren. Zelfs haartjes wassen ging zonder problemen. D probeerde zelfs ook nog een bekertje water over haar hoofd te gooien (dus ze gooide het bekertje op haar hoofd...). Wat dan wel weer jammer was, was de nummer 2 die ze in bad achterliet :o
pi_136069279
PE wat een mooie spam O+

KZ echt heel goed van jouw meisje zeg

Loj mooie stats en wat een actie met die luier :*

Kyara leuk dat ze zo genoten van het bad. Jammer van die nummer twee inderdaad
Ik ben afgelopen zondag bij mijn ouders in bad geweest met mijn meisje. Vond ze erg leuk ook tot mijn verbazing :D
pi_136069281
Ultieme ontspanning Kyara! :+

Loj :o _O- :*

PE O+ Mooi meisje!

Pfff wat een dag. Mini was zo zielig de hele dag, wilde alleen maar hangen voor de tv op schoot en verder was niets goed. Slapen wilde hij ook al niet, 30 minuten en toen weer overstuur wakker. Babytijd all over again :P. Zelfs met 240 mg pcm (voor het eerst, omdat hij eerder nog geen 10 kg woog) was zijn temperatuur nog boven de 38,5. Als het morgen nog zo is, gaan we even langs de dokter.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136069527
Haha, ook goed verhaal Kyara!

Ja, goed verhaal he ;)

Oh ja het slapen. Het is nu meestal 1x per nacht en dan tussen een half uur en 3 uur bezig... Al 1000% verbetering met wat het was.. En ik kan hier goed mee om gaan.
Op t cb zei ze dat hij eigenlijk niet meer hoefde te komen en ik kreeg de "laten huilen, het moet wennen" preek te horen. Ene oor in ander eruit. Ook moest ik de laatste fles laten vallen, gaat ook niet gebeuren voorlopig (dan gaat hij goed slapen tenminste).
Ach ik ga morgen afspraak met de ka maken en dan hopelijk nog ff z'n amandelen bespreken. Want voor mijn gevoel ligt daar de oorzaak.
Maar het gaat goed hier dus hoor :D
pi_136069836
Wat sneu Phaidra. Ik hoop -ook voor jou- dat hij vannacht een beetje slaapt. En idd even de HA bellen als het morgen nog zo is.

Loj, als jij er op deze manier goed mee om kunt gaan dan is het goed toch! Dan maakt het ook niet uit wat het cb of anderen er allemaal van vinden. Maar wel goed dat je het nog even bij de KA aan gaat kaarten. Blijf vooral bij je gevoel en benadruk dat. Mijn ervaring is dat veel artsen tegenwoordig echt wel naar de "gut feeling" van de moeder luisteren.
pi_136070049
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:00 schreef Phaidra het volgende:

PE O+ Mooi meisje!

Pfff wat een dag. Mini was zo zielig de hele dag, wilde alleen maar hangen voor de tv op schoot en verder was niets goed. Slapen wilde hij ook al niet, 30 minuten en toen weer overstuur wakker. Babytijd all over again :P. Zelfs met 240 mg pcm (voor het eerst, omdat hij eerder nog geen 10 kg woog) was zijn temperatuur nog boven de 38,5. Als het morgen nog zo is, gaan we even langs de dokter.
ik heb wel gelezen dat je je geen zorgen hoeft te maken als de temparatuur niet zakt ondanks de paracetamol. Ik was zelf namelijk een keer best wel geschrokken toen Luc 39.5 had ook al had hij paracetamol gehad. Ik dacht namelijk dat koorts altijd zou zakken van paracetamol :@

Ik hoop dat je snel mini snel weer opknapt :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_136070068
Wat zijn jullie lekker bezig zeg :') luiers in de wasmachine, poep in bad :D

Wat sneu Phaidra, slaapt hij nu wel dan?
pi_136070116
Groot gelijk Loj dat je op je eigen gevoel afgaat :*
pi_136070140
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:00 schreef Phaidra het volgende:

PE O+ Mooi meisje!

He, dit klinkt als mijn dag :+ M wilde ook alleen maar aan mij vastgeplakt zitten en het liefst op me slapen. Nauwelijks gegeten ook. Ik hoop dat hij een beetje opknapt, anders wordt het een wat droevige verjaardag overmorgen. Beterschap voor I!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136070279
Wat sneu CS, zeker met zijn verjaardag voor de deur ;(
Willen jullie het donderdag ook vieren? Is hij in het weekend bij zijn vader? Dat lijkt me trouwens best wel moeilijk, als je niet bij je kind bent op zijn verjaardag. Hoe hebben jullie dat vorig jaar gedaan? of was dat toen nog niet aan de orde?
pi_136070382
Loj
Klinkt als bekende nachten..helaas. Hoop dat het bij jullie snel beter gaat.
Hier is 2x pn wakker een goede nacht of 1x 1,5u wakker :') Nouja zo heeft iedereen z'n eigen idee van n goede nacht, alles beter dan de hele nacht of elk u wakker zijn. Maar.. Op 1 of andere manier ben ik daar nogsteeds aan gewend. functioneer vandaag ook 'goed' :9
Waardoor krijg je het idee dat het aan de amandelen ligt? Hoop dat de ka jullie kan helpen.

Phaidra :* wat sneu zeg, beterschap

S voelt zich duidelijk niet prettig. Vandaag harde ontlasting en hele rode wangen :(. Ze drinkt en eet goed en krijgt geen banaan oid (want geen fruit..) dus geen idee waar die harde ontlasting opeens vandaan komt. Ze heeft vanmiddag 3,5u geslapen en ligt er nu net weer in..
pi_136070430
Kyara :D whahaha. Leuk dat het zo geslaagd was! Heb je badstoeltjes voor ze?

Loj klinkt best goed toch? Als jij er vrede mee hebt hoe het nu gaat is het ok! Wat het cb ook zegt. Laten huilen......tsja ieder zijn/haar ding. Maar niets voor mij ook.
En als die fles werkt (of je denkt dat ie werkt): lekker zo laten!

Phaidra de zieligerd. beterschap!

Mijn meisje is vandaag gaan wennen bij het nieuwe kinderdagverblijf. (Vanaf volgende week is ze een 'banaan' in plaats van een 'aapje') Ze heeft er twee uur geslapen (ze was er drie uur). Dus volgens mij vond ze het wel ok!
pi_136070747
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:17 schreef Kyara het volgende:
Wat sneu CS, zeker met zijn verjaardag voor de deur ;(
Willen jullie het donderdag ook vieren? Is hij in het weekend bij zijn vader? Dat lijkt me trouwens best wel moeilijk, als je niet bij je kind bent op zijn verjaardag. Hoe hebben jullie dat vorig jaar gedaan? of was dat toen nog niet aan de orde?
Hij gaat op donderdagavond altijd naar zijn vader toe, dus op zijn verjaardag ook Hij heeft dan verjaarsontbijt bij ons, trakteren op de creche met papa er ook bij en dan 's avonda bij papa. Vrijdagavond komt hij weer thuis en dan vieren we het zaterdag. Afgelopen weekend heeft hij het al bij papa gevierd. Vorig jaar was hij bij mij en heeft zijn vader hem niet gezien met zijn verjaardag. Had ik wel aangebodem overigens ;) heb dus nog niet meegemaakt dat ik hem helemaal niet zag op zn verjaardag, maar dat zal vast een keer gebeuren. We kijken maar per jaar wat de beste oplossing is.
pi_136070912
Fijn dat jullie het onderling zo kunnen regelen. Hoop echt dat hij donderdag weer opgeknapt is. De 1e verjaardag is meer voor de ouders, bij de 2e wordt het echt al meer voor het kind.
pi_136071367
We proberen er maar het beste van te maken :) Ik vind het in ieder geval fijn als we allebei de mogelijkheid hebben om M te zien op zijn verjaardag en we regelen het zo dat we hem ook op onze eigen verjaardagen 'hebben', waar mogelijk.

En klopt, M begint het al wel echt een beetje te snappen. Desgevraagd vertelt hij dat hij jarig is, hij kan nu echt 'hiep hiep hoera!', weet dat hij 'dootjes' krijgt en met een beetje mazzel ook dat hij 'tee' wordt O+ Over het trakteren heb ik hem nog maar even niet ingelicht, voor het geval het niet door kan gaan -O-
pi_136071687
M begon met die cadeautjes steeds over Sinterklaas.... duurde ook even voordat hij dat snapte. Alleen de vorige keer dat mijn schoonouders er waren was hij ineens heel druk op zoek naar iets :? Tot hij tegen mijn schoonvader zei: dootjes pakken? Uitpakken!

Oeps. :D
pi_136071864
Haha, ja, met al die feestelijkheden en cadeautjes achter elkaar, is het ook moeilijk te snappen wanneer het weer ophoudt he? :+
pi_136071973
Ja, ik ben echt blij dat we daar nu voorlopig van af zijn hoor.
pi_136072127
Phaidra wat zielig. Beterschap :*

Loj als jij er vrede mee hebt gewoon het CB laten kletsen. Jouw mening is het belangrijkst :*

Clubsoda :* voor jouw bijna peuter

Zoë :*

Animalmix dat klinkt zeker goed :D

Wat leuk trouwens dat ze rond het tweede jaar echt de feestjes gaan beseffen

Net even wat foto's gemaakt van Riley. Ik vind ze erg O+

pi_136072142
Snap ik, bij jullie was het helemaal feest natuurlijk! Ik ben ook echt wel een beetje inspiratieloos qua cadeautips inmiddels enzo ;)
pi_136072257
Ja, ook dat is herkenbaar CS. Wat krijgt hij?

Leuke foto's Omen! Haar ogen! Wow! O+
pi_136072502
Nou, inderdaad, wat een ogen! O+

Rijgkralen, een set boerderijdieren, schoenen en een broek (maar die blijken opeens onvindbaar -O- ) En van de rest van de gasten een vuilniswagen ( ;) ), een automat, treinrails en nog een ander voertuig (een wals of een graafmachine ofzo). Wat hij van mijn moeder krijgt weet ik niet.
pi_136072689
Leuk! Welke rijgkralen heb je? Die had ik ook voor M gewild maar die heeft ie dus niet gekregen. Misschien over een tijdje een keer. Als er geen cadeau papier om heen zit, is het voor hem geen cadeautje ;)
pi_136072819
Van Janod, met oceaandieren. Hier ook, nieuwe dingen krijgen veel minder aandacht zonder papiertje :D
pi_136073047
Gewoon tussen het speelgoed moffelen, valt niet eens op.

Oh ja, die heb ik ook gezien. Heb je die online of in een winkel gekocht? Bij bol.com hadden ze alleen nog blije meisjes versies.
pi_136073257
Ik word altijd blij als ik M iets nieuws geef: "ooooh, leut!! O+ "

Via bol inderdaad, en volgens mij zien de kralen er best mannelijk uit :@

Goed, ik ga m'n bed maar eens in, ik heb zo'n vermoeden dat ik vannacht een aantal keer een huilend ventje mag gaan troosten namelijk.
pi_136075124
Sterkte vannacht!

(ik doel op een roze bloemetjes variant, maar dat was haba geloof ik)
pi_136082419
Ik heb van haba boerderij kralen, 2 kippen, 2 schapen, een koe, een klavertje, een tractor en een boer(in). Helemaal niet meisjes achtig en een grote hit hier :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_136083146
Omen O+ wauw

CS leuke cadeaus, spannend 2e verjaardag.

S was weer veel wakker vannacht -O-
ze huilt alleen maar, ontroostbaar. ze wil niet knuffelen niets.. ze huilt en loopt rond :'( doet echt pijn om dr zo te zien. Normaal slaapt ze bij ons in bed maar dat wil ze ook niet. Ze had koude voetjes maar wil geen sokjes aan en niet onder de dekens. Ze ligt of boven op de dekens of ze loopt rond. Echt zo zielig. Uiteindelijk moest ze overgeven van het huilen, luchtte niet op voor dr..
Rond 4u is ze bovenop mij in slaap gevallen. Man blijft thuis vandaag en gaat met dr naar de huisarts. Is echt moeilijk om dr zo te zien. Het is voornamelijk na wakker worden dat ze zo is. Rest van de dag wel mieperig. Misschien pijn in combi met nachtmerries? geen idee.. -O- Hoop dat de ha iets kan vinden.
pi_136084196
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:13 schreef Skoap het volgende:

[..]

ik heb wel gelezen dat je je geen zorgen hoeft te maken als de temparatuur niet zakt ondanks de paracetamol. Ik was zelf namelijk een keer best wel geschrokken toen Luc 39.5 had ook al had hij paracetamol gehad. Ik dacht namelijk dat koorts altijd zou zakken van paracetamol :@

Ik hoop dat je snel mini snel weer opknapt :*
Oh dat wist ik ook niet :D Bedankt voor de info!

Slapen ging beter dan gister (toen sliep ik 2 uur totaal). Maar wel vaaaaak wakker en dan ook helemaal overstuur. Borst was het enige wat goed was en halverwege de nacht heeft hij een flesje melk gehad, omdat hij ook niet zoveel gegeten had. Ging er ook wel in.

Vandaag voelt hij niet meer warm en is hij een stuk vrolijker.

CS, hoe is het met M? Ook al ziek.. Ik hoop dat hij op zijn verjaardag weer echt beter is! Wat lief dat hij het al een beetje snapt.

Loj, zo lang het voor jullie niet (meer) belastend is, zou ik er ook niets aan veranderen. Dit klinkt al echt beter, ik zou er ook even niet aan durven sleutelen. Het zou mooi zijn als de oorzaak in de amandelen ligt. Daar is iets aan te doen!

Zoë, wat zielig voor S. Klinkt wel bekend, dat overstuur wakker worden en niet getroost willen worden. Je kan zo weinig doen dan he? Ik hoop dat de huisarts iets kan betekenen voor jullie :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136084247
Wat sneu Zoe -O-

Phaidra, gelukkig een iets betere nacht maar het klinkt wel heel zielig -O-
pi_136084343
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:53 schreef Kyara het volgende:
Wat sneu Zoe -O-

Phaidra, gelukkig een iets betere nacht maar het klinkt wel heel zielig -O-
En geen idee wat er precies was. Hij had koorts, maar geen duidelijke pijn. Grijpt niet naar zijn oren ofzo. Geen vlekjes gezien. Eet en drinkt wel redelijk (gelukkig). Soms wel wat last van zijn darmen, maar dus niet de hele tijd. Ik verdenk toch zijn kiezen, want hij kauwt wel veel op zijn hand. Wel het ergste tandjesleed dat ik tot nu toe gezien heb dan...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136084371
Hier waren de kiezen ook het vervelendst. Meer last van gehad dan van de hoektanden.
pi_136084410
Hij heeft al 4 kiezen, daar had hij ook wel meer last van dan anders. Maar toch niet zóveel.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136084613
Hmmm, geen idee. Lastig he, dat ze het zelf nog niet goed kunnen vertellen wat er is.
pi_136084659
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:08 schreef Kyara het volgende:
Hmmm, geen idee. Lastig he, dat ze het zelf nog niet goed kunnen vertellen wat er is.
Ja!

Zal blij zijn zodra ze dat wel kunnen...

Luc was laatst ook erg ziek en kreunen en rare geluiden maken. En ik wist maar niet wat er was.
Zo vervelend.
pi_136084713
En dan vragen mensen aan jou wat er met ze is }:| Weet ik veel...... ik ben ook niet helderziend.

Enige wat je dan kunt doen is een lijstje afvinken. en als het dat allemaal niet is :?
Als ik niet kan uitsluiten dat het pijn is geef ik dan wel pcm.
pi_136085993
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:11 schreef Kyara het volgende:
En dan vragen mensen aan jou wat er met ze is }:| Weet ik veel...... ik ben ook niet helderziend.

Enige wat je dan kunt doen is een lijstje afvinken. en als het dat allemaal niet is :?
Als ik niet kan uitsluiten dat het pijn is geef ik dan wel pcm.
Ja precies, dat doe ik ook. Ik ben best makkelijk met pcm geven. Zelf slik ik ook geregeld wat, niet dat ik zonder niet zou functioneren, maar van die sluimerende hoofdpijn bijvoorbeeld maakt mij ook allesbehalve gezellig :P.

I. snapt inmiddels wel redelijk wat pijn is. Hij snapt dat au en pijn bij elkaar horen. Maar op de vraag "Heb je au/pijn?" kreeg ik geen respons gister, dus dat is nog een stap te ver denk ik. En 's nachts is het sowieso moeilijk om contact te maken met hem (alsof hij niet helemaal wakker is). Dan is het meer een overstrekkend huilend jongetje in bedwang zien te houden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136086528
Phaidra
ja idd herkenbaar :(
overdag kan S wel goed aangeven dat ze pijn heeft (zegt ze: pijn :'( ) klinkt zo zielig maar is wel duidelijk. Geeft dan ook aan of het bij dr mond is of buik bijv. Ik denk dat andere uitleg over waar ze pijn heeft nog te lastig is, maar ben erg blij met die ontwikkeling.
snachts is het een heeeeel ander verhaal. Totaal niet bereikbaar. Sinds de baby-tijd heb ik haar niet meer zo overstuur/ontroostbaar gezien. Gaf ik nog maar bv :( dan was het wel íets makkelijker..
pi_136087425
uitslag van de ha; erge buikkrampen. Ze kreeg medicatie mee..hoorde haar huilen op de achtergrond. Bah, niet leuk om zo op 't werk te zitten.
pi_136087784
Wat "fijn" dat de HA wat kon vinden. Ik hoop dat je meisje zich nu snel beter gaat voelen :*
pi_136087799
Ach gos -O-. Hopelijk slaat de medicatie snel aan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136089771
Zoë wat sneu dat je meisje zo ontroostbaar was. Dan kan je echt meehuilen op dat soort momenten. :*
En sneu dat je haar zo hoort huilen als je op je werk zit en niet weg kan. Hopelijk helpen de medicijnen gauw en worden de krampen minder :*

Phaidra fijn dat de nacht beter was, maar deze nacht klinkt (voor mij in ieder geval) ook zwaar. :*

Dat ze niet kunnen aangeven wat er is vind ik ook zo lastig. Riley was zondag wat meer uit haar doen dan normaal. Liet zich soms snikkend op de grond vallen (let wel, het was echt zo’n nepklaaghuiltje zonder tranen) Maar zo jammer dat je dan niet kan vragen wat er is.
pi_136090648
Dat snikkend op de grond vallen ken ik. Zo'n echte stervende zwaan, meestal om iets heel stoms (je mag straks een slokje thee, als het niet meer zo heet is). Dan loopt hij eerst met een pruillipje naar een hoekje van de kamer om daar te gaan liggen. Zo van: zie je wel hoe zielig ik ben?! Ik moet er stiekem wel een beetje om lachen dan :@. Meestal laat ik hem even en na een minuutje kan ik hem weer goed afleiden en is het zo weer vergeten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136091002
Ik schiet soms ook in de lach als Luc dat doet. Dat moet ik mezelf echt afleren...
Maar er is zo overduidelijk niks aan de hand dan :D
pi_136093240
Djen deed net een poging om los te gaan staan. Heel knap natuurlijk.. maar ze duvelde tegen de tafel aan. Nu een dikke blauwe plek t.h.v. haar jukbeen :(

O ja van die stervende zwaan huiltjes :D

Misschien kwam het bij Riley ook deels door verjaardagsdrukte :?
pi_136095738
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:54 schreef Phaidra het volgende:
I. snapt inmiddels wel redelijk wat pijn is. Hij snapt dat au en pijn bij elkaar horen. Maar op de vraag "Heb je au/pijn?" kreeg ik geen respons gister, dus dat is nog een stap te ver denk ik. En 's nachts is het sowieso moeilijk om contact te maken met hem (alsof hij niet helemaal wakker is). Dan is het meer een overstrekkend huilend jongetje in bedwang zien te houden.
M snapt au en pijn ook wel. Maar die benoemd vooral "beetje pijn". Als hij gevallen is en even aandacht wil. Als hij echt pijn heeft dan gaat hij gewoon huilen. Later kan hij het wel benoemen maar dan is het meer wat hem pijn gedaan heeft dan waar hij pijn heeft. Tafel pijn bijvoorbeeld. Maar niet voet pijn.

Mijn dreumesjes snappen dat allemaal nog niet.

Zoe, hopelijk slaat e medicatie snel aan. Wat naar.

Oh, en die allereerste dreumesbui O+ Ik moest daar ook zo om lachen.
Mijn meisjes zijn nog steeds altijd vrolijk, maar dat zijn natuurlijk ook nog gecorrigeerde baby's ;)

We hebben sinds vandaag een tweelingbuggy *O* *O*
pi_136096945
Jan heeft dat dramatische huilen nu vooral rondom etenstijd als we allebei thuis komen. Dan is het ineens drama waarop ik niet reageer, meneer stopt met huilen loopt naar de keuken en gaat daar verder. Dat meneer net daarvoor al een koekje o.i.d. heeft gehad maakt dan niet uit, het is de combi van thuiskomen van ons beiden tegelijk.

Soms lastig om niet in de lach te schieten maar we houden het nog vol
Hooray for boobies!
pi_136097611
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:13 schreef Kyara het volgende:

[..]

M snapt au en pijn ook wel. Maar die benoemd vooral "beetje pijn". Als hij gevallen is en even aandacht wil. Als hij echt pijn heeft dan gaat hij gewoon huilen. Later kan hij het wel benoemen maar dan is het meer wat hem pijn gedaan heeft dan waar hij pijn heeft. Tafel pijn bijvoorbeeld. Maar niet voet pijn.

Mijn dreumesjes snappen dat allemaal nog niet.
:D
pi_136097698
Zoë wat rot zeg! Hoop voor je meisje en voor jullie dat de medicatie werkt :*

Dreumesbuien: check volop aanwezig! Ze stort zich vol op de grond om na tien seconde weer vrolijk verder te kruipen/spelen.
  woensdag 29 januari 2014 @ 16:14:56 #65
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136098274
Zoë, heeft ze die buikpijn vaker? Hier in dld moest jordy een paar dagen in het zh blijven vanwege zijn buikpijn. Deden ze allemaal testen enzo.

Hopelijk werkt de medicatie ! :*
pi_136098563
Bedankt, lief
Ze is nu vrolijk O+ vanavond gaat ze in een ontspannend bad en hopelijk kan ze vannacht goed slapen..
De GO belde nog om te vragen hoe het met S gaat, erg lief.

Dreumes-buien heeft S (nog?) niet vaak, soms in de winkel..als we moeten wachten in de rij.

PE
Wat is daar toen uit gekomen?
S heeft rond haar 1e verjaardag last gehad van erge krampen en harde ontlasting. Maar verder nog nooit, en al helemaal niet zoals de afgelopen nachten. Echt zo vreemd om mee te maken.
  woensdag 29 januari 2014 @ 16:23:57 #67
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136098715
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:20 schreef Zoë23 het volgende:
Bedankt, lief
Ze is nu vrolijk O+ vanavond gaat ze in een ontspannend bad en hopelijk kan ze vannacht goed slapen..
De GO belde nog om te vragen hoe het met S gaat, erg lief.

Dreumes-buien heeft S (nog?) niet vaak, soms in de winkel..als we moeten wachten in de rij.

PE
Wat is daar toen uit gekomen?
S heeft rond haar 1e verjaardag last gehad van erge krampen en harde ontlasting. Maar verder nog nooit, en al helemaal niet zoals de afgelopen nachten. Echt zo vreemd om mee te maken.
Nou, op dat moment niks, maar hij moest 2 ademtesten doen, en bij de 2e kwam eruit dat ie een soort van virus had ofzo. Maar hij had op het moment van onderzoek dus geen buikpijn...schoot dus ook niet echt op zegmaar :P Eigenlijk hadden we naar de HA gemoeten voor antibiotica oid, maar dat hebben we niet gedaan, want hij had nergens meer last van.....Heel apart.
pi_136098723
Beterschap voor de zieke kindjes :*
pi_136099884
Ach, wat zielig voor S, hopen dat de medicatie werkt en het bad ook. Kaarsje erbij, lavendelolie :9 ;)

Hier ook nog niet echt dreumesbuien, soms een pruillipje als ze iets niet mag.
pi_136100984
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:23 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Nou, op dat moment niks, maar hij moest 2 ademtesten doen, en bij de 2e kwam eruit dat ie een soort van virus had ofzo. Maar hij had op het moment van onderzoek dus geen buikpijn...schoot dus ook niet echt op zegmaar :P Eigenlijk hadden we naar de HA gemoeten voor antibiotica oid, maar dat hebben we niet gedaan, want hij had nergens meer last van.....Heel apart.
Idd apart dat het dan opeens over is. Gelukkig maar natuurlijk,maar je gaat wel helemaal naar t ziekenhuis enz.

Xanteh
:D kaarsje haha. Lavendel is wel ontspannendzZzZ
pi_136109183
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:11 schreef Twinkle20 het volgende:

Misschien kwam het bij Riley ook deels door verjaardagsdrukte :?
Dat idee had ik zelf ook al. Dat ze de drukte zo moest verwerken. Nu is weer helemaal vrolijk
En ze loopt een paar stapjes los. Ik heb het nog niet kunnen filmen alleen

Zoë fijn dat je meisje weer vrolijk is. Hopelijk slaapt ze vanavond beter :*
pi_136111094
Beterschap voor de zieke kindjes van Zoë, CS en Phaidra. Cs hopelijk kunnen jullie met een gezond kindje vieren de komende dagen.

Loj, je moest gewicht controleren op het cb en tegelijkertijd flesjes weglaten? Raar advies.

Zoë fijn dat ze beter is.

Voor het los staan van Twinkle's dreumes en stapjes van Omen's meisje *O*

Ja ik werk voor een Duitse klant en zit daar elke 4-6 weken 2 dagen. En ziek kind hier ook, 39,4 graden koorts.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_136111782
Veel zieke kindertjes hier zeg! Vooral het verhaal van Zoe klinkt naar zeg, pfoeh, wat heftig zo 's nachts. ;(

Hier was het vorige week echt een zware week, zowel Olvenkind, vriend als ik ziek, was echt niet hilarisch. Ziek zijn en dan letterlijk elk uur 's nachts eruit, pfoeh! Maarrrrrr iedereen is weer beter en ze is gezelliger dan ooit. O+ Komt me af en toe om de hals vliegen tijdens het spelen, zo knus!
pi_136112190
O weet je wat ik ook altijd heel sneu maar tegelijkertijd heel lief vind?

Zoals vanmiddag toen ze viel .. dikke tranen. Maar dan die armpjes in de lucht van: mamaaaa ik wil bij jouhou zijhijn! Til me op ik wil door jou getroost worden.

En dan zachtjes zeggen dat mama bij der is en dat alles goed komt .. en dan zachtjes ter pmekke zelfverzonnen liedjes zingen.

Dan voel ik me uber mama als ze rustig wordt in mijn armen :)
pi_136112322
Olf. Allemaal ziek. Dat valt tegen :*

Twinkle jouw post O+ O+ O+
pi_136112962
Ach, wat sneu Zoe, het klinkt heel naar -O- Hopelijk knapt ze snel op! En Olf ook al geen feestweek. Ik ben blij dat ze weer vrolijk is!

Losse stapjes Omen, wat goed! *O*

Hoe is het met I, Phaidra? Onze nacht was nagenoeg hetzelfde, veel wakker. Soms ook kletsen, dan ligt hij volgens mij te ijlen. Om 4 uur een papfles gegeven en daarna doorgetrokken tot 9 uur, dat was fijn. Vanmiddag kwam de koorts weer hoog terug en wilde meneer ook niet slapen. Hij was boevig genoeg overigens }:| dus ik vermoed dat hij aan de beterende hand is. In ieder geval gaan we morgen wel trakteren en als hij nog verhoging heeft, gaat hij met papa mee naar huis, zodat ik ook wee eens kan werken, na een week }:|

De kamer is versierd en de traktaties zijn geknutseld. Wat een rotwerk! Ik bedacht me na afloop dat de bevalling twee jaar geleden net zo lang duurde als het traktaties maken :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij het naar bed brengen vanavond vond ik het een rare gedachte dat ik twee jaar geleden nog geen idee had wie M was, en dat ik hem de volgende ochtend zou vasthouden. En nu is hij bijna twee, en weet ik precies wie hij is en kan ik me niet voorstellen dat hij er ooit niet geweest is O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Clubsoda op 29-01-2014 21:23:51 ]
pi_136113311
Ik zie de foto niet CS! Maar de beschrijving klinkt iig al heel goed, over Hagrid. :+

Wat spannend, heb je morgen gewoon een tweejarige! Mooi dat het terugdenken bij de tweede verjaardag nog net zo is als bij de eerste. Nu snap ik ook waarom mn moeder op mijn 15e nog steeds zei 'ik weet het nog precies...', en dat ik zei: 'jaahaaaaaaa'.
pi_136113594
CS wat een mooie traktatie. O+
En al bijna twee. Tijd vliegt :o
pi_136113763
Fixed! Hagrid is het frame uit m'n fotobewerkingsapp ;) Deceptie!

Ja, terugkijken galore! We hadden het er net over dat M op zijn vorige verjaardag één woord zei: 'bap' (lamp). Vandaag had ik met hem het volgende gesprek:

*opent deur naar de hal* "Eve bove"
"Wat ga je doen boven, lieverd?"
"Tatsi halen!" (zijn lievelingsboek de Gele Taxi)
"Zal ik hem even halen?''
"Ja!"
*wandelt naar boven en zoekt tevergeefs rond*
*stemmetje van onder aan de trap* "oh mama! Tatsi nede, niet bove!"

Hij had dus zijn boek toch beneden in de boekenkast gevonden. Ik vond het zo slim, dat hij snapte dat ik boven aan het zoeken was, en dat het handig was voor mij om te weten dat zijn boekje beneden lag en dat hij precies wist hoe hij dat moest zeggen. Moraal van het verhaal: wat gebeurt er toch bizar veel in zo'n tweede levensjaar! :o
pi_136113963
CS O+

Twinkle wat lief O+

Luc loopt nu echt! Zo leuk. Vanavond liet ik hem eens in zijn blootje (richting douche) lopen. Dat vond meneer zelf mega interessant :D En het zag er zo schattig uit O+
pi_136114276
CS O+

Luc *O*
pi_136117874
Wat gaf vanLuc!

En Riley doet ook al pogingen!

CS wat een gave tractatie. Ik moest lachen om de taxi! Slimmerik!
pi_136118338
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:59 schreef Olf het volgende:
Veel zieke kindertjes hier zeg! Vooral het verhaal van Zoe klinkt naar zeg, pfoeh, wat heftig zo 's nachts. ;(

Hier was het vorige week echt een zware week, zowel Olvenkind, vriend als ik ziek, was echt niet hilarisch. Ziek zijn en dan letterlijk elk uur 's nachts eruit, pfoeh! Maarrrrrr iedereen is weer beter en ze is gezelliger dan ooit. O+ Komt me af en toe om de hals vliegen tijdens het spelen, zo knus!
Ik vroeg me al af waar je was.

Wat naar dat jullie allemaal ziek waren zeg :{
Wat lief! O+

Twinkle, arme D. Maar wel goed dat ze het probeert!

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:17 schreef Clubsoda het volgende:
Bij het naar bed brengen vanavond vond ik het een rare gedachte dat ik twee jaar geleden nog geen idee had wie M was, en dat ik hem de volgende ochtend zou vasthouden. En nu is hij bijna twee, en weet ik precies wie hij is en kan ik me niet voorstellen dat hij er ooit niet geweest is

O+

herkenbare gedachten. Ik hoop dat M morgen beter genoeg is om lekker te trakteren en zijn verjaardag te vieren. Fijne dag morgen! En je traktaties zien er wel gaaf uit!
(ik vroeg me tijdens het maken ook af wanneer ik gewoon een dropketting met een paar ringnibbits eraan kon meegeven....)

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:22 schreef Olf het volgende:

Wat spannend, heb je morgen gewoon een tweejarige! Mooi dat het terugdenken bij de tweede verjaardag nog net zo is als bij de eerste. Nu snap ik ook waarom mn moeder op mijn 15e nog steeds zei 'ik weet het nog precies...', en dat ik zei: 'jaahaaaaaaa'.
Echt wel! O+

En de rest van CS's posts over de tatsi O+ O+ O+ ook in een 2e jaar gaat de ontwikkeling zo snel!
pi_136125257
Het verbaast me dat ze, vooral nu met bijna 21 maanden, dagelijks een paar nieuwe woorden kunnen zeggen.

Wat goed van Luc dat hij nu zelf kan lopen :)

En wat een grappige traktaties komen voorbij!

Zelf lopen gaat hier nog zeker wel een maand of drie duren.
pi_136125359
Luuk is gisteren weer goedgekeurd bij het cb. Moeten alleen zijn spraak in de gaten houden. Hij zegt nog geen enkel woord. In principe terugkomen als Luuk 2 is. Maar als hij in de zomer nog niks zegt dan eerder. Bmr en menC erin. Van die laatste had ie vannacht wat last.
82 cm en 11 kilo. Prima zijn eigen lijntje.

[ Bericht 0% gewijzigd door kaatjejannie op 30-01-2014 08:37:28 ]
*poef* nu is het weg
pi_136125383
Mooie stats KJ! Hopelijk niet teveel last van de prikken.

Clubsoda, van harte gefeliciteerd met je peuter! *G* *G*
Hopelijk heeft hij goed geslapen en voelt hij zich weer wat beter!
pi_136125435
Gefeliciteerd met M, Clubsoda!! *O*
pi_136125442
Gefeliciteerd met M clubsoda! !!!
*poef* nu is het weg
  donderdag 30 januari 2014 @ 08:40:06 #89
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136125467
CS, van harte met je peuter O+ *O*! Hoe voelt hij zich vandaag? En dat gesprekje O+, wat heerlijk!

Mooie stats KJ!

Hier sta ik ook iedere dag weer verbaasd over haar woordenschat én haar taalverwerving. Vanochtend hadden wij ook een 'gesprekje': E: 'Boek pakkuh'? Ik:: 'Wil je een boek pakken?' E: 'Ja!'. Ik: 'Welk boek wil je pakken dan?' E: 'Dikkie'! Ik pak het DD boek en geeft het aan haar. E:' Jaaaa, leesuh'!

Tof O+
pi_136125473
Clubsoda, gefeliciteerd met je peuter!! *O* Is M weer beter? Ik ga jullie hier missen.

Xanteh, het gaat hard he, die taalontwikkeling! Ik verbaas me er ook over.

Olf, we misten je al idd! Wat vervelend allemaal tegelijk ziek. Hier wisselen we elkaar af, ook gezellig :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136125485
Gefeliciteerd met M clubsoda *O*
pi_136126117
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:28 schreef Clubsoda het volgende:
Fixed! Hagrid is het frame uit m'n fotobewerkingsapp ;) Deceptie!

Ja, terugkijken galore! We hadden het er net over dat M op zijn vorige verjaardag één woord zei: 'bap' (lamp). Vandaag had ik met hem het volgende gesprek:

*opent deur naar de hal* "Eve bove"
"Wat ga je doen boven, lieverd?"
"Tatsi halen!" (zijn lievelingsboek de Gele Taxi)
"Zal ik hem even halen?''
"Ja!"
*wandelt naar boven en zoekt tevergeefs rond*
*stemmetje van onder aan de trap* "oh mama! Tatsi nede, niet bove!"

Hij had dus zijn boek toch beneden in de boekenkast gevonden. Ik vond het zo slim, dat hij snapte dat ik boven aan het zoeken was, en dat het handig was voor mij om te weten dat zijn boekje beneden lag en dat hij precies wist hoe hij dat moest zeggen. Moraal van het verhaal: wat gebeurt er toch bizar veel in zo'n tweede levensjaar! :o
O+

Met I gaat het gelukkig weer beter. Vannacht ook goed geslapen (alleen zelf aan het spoken) en bij het opstaan voor het eerst in 6 dagen geen verhoging of koorts!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136126839
Clubsoda, gefeliciteerd met M! Hele fijne dag gewenst! *O* Ik verheug me echt op die gesprekjes ook, zo leuk lijkt me dat!

Hoop zieken zo te lezen, beterschap. Niet fijn!

Ik heb eigenlijk weinig te melden dus dat doe ik dan ook weinig... Kind is leuk, rent rond, steeds meer woordjes. Gewoon genieten O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Mineola op 30-01-2014 12:10:05 ]
pi_136127541
Gefeliciteerd CS! *O*
pi_136127951
Gefeliciteerd CS!!! *O* *G* *O* *G*
wat een leuke traktatie! En het verhaal over de taxi O+

Olf
-O- wat vervelend.

Tante soesa
O+ lieff dikkiedik!
Gaat snel die ontwikkelingen

Xanteh
fijn vooruitzicht dat ze over een tijdje los kan lopen.

Kwisted?!
ik mis je updates! hoe gaat het met jullie?

Hier ging het vannacht redelijk, begin vd nacht ontroostbaar en wilde niet bij ons slapen.
Echt.. de afgelopen maanden (vanaf sept) slaapt ze altijd bij ons en nu ze ziek is wil ze dat niet meer. Op zich positief dat ze zich prettig voelt in eigen bed.. maar wel vreemd die combi met ziek zijn.
Na 2u wilde ze niet meer in haar eigen bed slapen en toen ze naast me lag zei ze: zoo *tevreden zucht* en kreeg ik knuffels en kusjes O+ toen heeft ze tot 6:45 geslapen! Fijn.
pi_136128283
hai daar ben ik!

druk maar goed hierzo. F doet t super. maar heb steeds weinig spannends te melden. Met de zwangerschap gaat t ook heel goed, ik geniet!
pi_136128398
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:57 schreef Kwisted het volgende:
hai daar ben ik!

druk maar goed hierzo. F doet t super. maar heb steeds weinig spannends te melden. Met de zwangerschap gaat t ook heel goed, ik geniet!
Fijn om te lezen! O+ moest er steeds aan denken zag ook geen post in Z&G voor zover ik dat volg, maakte me een beetje zorgen :@
pi_136129626
CS, van harte gefeliciteerd! *O* :* Hoe was het vanmorgen? Wat zag de verjaardagstafel er supermooi uit joh (weet niet of de foto hier ook staat).
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_136130823
Dankjulliewel allemaal :* Ik ga jullie ook missen Phaidra, maar ik lees hier stiekem nog wel mee en over een half jaartje kom je al naar de peuters :P

Jongens, ik heb gewoon een peuter O+ Hij deed ook meteen heel peuterig vanmorgen, hij wilde zelf de pap in zijn fles scheppen en dat mocht niet van mij, dus toen stampte hij boos weg en ging onder de tafel zitten mokken O+ Maar toen belde zijn tante en was hij weer blij ;)

We hadden een gezellig ochtend verder. De slingers waren tof ("oh mama, strepen!"), de ballonnen nog toffer en de confetti het tofst. Hij is verliefd op zijn cementauto en die ging mee naar het kdv. Daar aangekomen moet ik eerst nog even EHBO toepassen op alle vissen }:| (mijn voorzienende blik had lijm meegenomen). M's papa was er ook en dat vond hij heel spannend. Zo lief, hij ging naar een vriendje toe en zei: "D, papa tomt oot!" O+ (D was niet zo onder de indruk :+ ) Daarna allemaal aan tafel, verjaarsmuts op, liedjes zingen, geboorteverhaal verteld en toen mocht M de visjes uitdelen. De koorts was weg dus hij is daar gebleven.

Soemp, de foto stond niet hier maar ik post 'm nog even :D De kaart is van mijn zus uit Amerika die vandaag ook jarig is:

SPOILER
pi_136130844
CS gefeliciteerd *O*

Zoe fijn dat het iets beter ging.

KJ goeie stats.

Praten O+ Ben zo benieuwd wanneer dat hier ook echt gaat gebeuren.
pi_136130859
Phaidra, wat goed dat I weer beter is! Grappig dat het jouwes en mijnes nu ook synchroon ziek zijn :D

Zoe, wat enorm sneu, en wat lastig dat ze niet bij jullie wilde slapen. Fijn dat het laatste stukje nacht beter ging.

Soesa, jeetje, wat praat je dame goed zeg! Knap! Zo leuk, echte gesprekjes O+
pi_136131425
CS gefeliciteerd met je peuter *O*
En wat een super geweldige ochtend om te lezen. Zo geweldig om te lezen O+

KJ mooie stats. En ik ga ervan uit dat ie tegen de zomer wel praat, maar wat willen ze dan eventueel gaan doen als hij dan nog niet praat?

Xanteh wat leuk dat je elke dag merkt dat ze elke dag beter gaat praten O+
Tante Soesa dat gesprek over lezen O+
Ik ben door jullie verhalen zo benieuwd wat Riley over een paar maanden kan zeggen. Nu is het nog heel wenig. Ik hoor wel heel vaak mama, mama, mama O+

Phaidra fijn dat het met I beter gaat O+

Mineola O+

Zoë het tweede gedeelte van de nacht O+

Kwisted fijn dat het goed gaat met je meisje en de zwangerschap O+
pi_136131488
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:46 schreef Omentielvo het volgende:

KJ mooie stats. En ik ga ervan uit dat ie tegen de zomer wel praat, maar wat willen ze dan eventueel gaan doen als hij dan nog niet praat?

Ik ben door jullie verhalen zo benieuwd wat Riley over een paar maanden kan zeggen. Nu is het nog heel wenig. Ik hoor wel heel vaak mama, mama, mama O+

Mineola O+

ik gok logopedie
*poef* nu is het weg
pi_136132340
Nog gefeliciteerd CS *O*

Fijn dat de nacht nog redelijk is gegaan Zoë. Hoe gaat het nu met het buikje?

Omen, mama blijft nog altijd het mooist om te horen vind ik O+
pi_136132382
Zoe O+ En fijn dat het een goede nacht was!

CS dat klinkt als en erg leuke ochtend. En wat een droppie O+

Kwisted fijn dat alles zo goed gaat *O*

En dat praten, ja dat is zo leuk. Luc begint steeds meer woordjes te zeggen en zo af en toe dingen als
Zelf doen & Isse mijn! En dat soort dingen. Kan niet wachten tot dat meer gaat worden.
pi_136137868
CS Gefeliciteerd met je mooie ventje ! Spam !!!! *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:46 schreef Omentielvo het volgende:

Mineola O+

Ik doe heel lui +1 :@ ;)
pi_136137895
En Skoap voor het lopen *O*
En losse stapjes bij Twinkle *O*
pi_136138031
Hier is het ( nog steeds) de hele dag papa, PAPA, papa, PAPA..... O+
Sinds zondag heeft ze elke dag 1 of meerdere keren op het potje gepoept en geplast.
pi_136140936
CS gefeliciteerd! Supermooie tafel.

Kwisted, fijn dat het goed gaat.

Luc aan de praat leuk is dat.

Het hangerige jongetje hier voelt zich denk ik al wat beter. Wil graag morgen wat uurtjes extra gaan werken en een training doen. Maar eerst eens kijken of mijn dreumes fit genoeg is voor het kdv.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136142172
Kz wat goed!

Kj Djenna zegt ook nog niet bewust papa of mama of koe of weet ik wat . Ze kwaakt wel de hele dag mamamamamama etc maar dat is heul niet bewust. Valt dat ook onder niet praten of is jouw mini echt de hele dag stil?

Al een paar dagen poepexplosies hier ... staat garant voor een serie nieuwe tanden/kiezen.
pi_136142633
Wat goed KZ! Had er helemaal nog niet op gereageerd.

KJ hoe oud is Je zoontje nu?

Denk je net dat je kind beter aan het worden is, gooit hij zomaar ineens de pannenkoek eruit, die hij net gegeten heeft :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136143002
Hij is nu 14 maanden. En zegt nog niks herkenbaars. Hij zou nu 3 woordjes moeten kunnen zeggen.
*poef* nu is het weg
pi_136144676
Kj, bij mij was het cb al heel blij dat ie af en toe papapapapapa of mamamamama zei :') Meer was het ook niet. Dus misschien zijn ze bij jouw cb wel een beetje streng.
pi_136146873
Djen is nu 15 maanden maar no way dat er een verstaanbaar.. nog belangrijker dat ze het zelf bewust zegt ... woord uit komt hoor.

En afdwingen gaat ook echt niet lukken denk ik met dat soort dingen.

Behalce dat het ouders stikonzeker kan maken bereikt het cb er mijn inziens niet veel mee.
pi_136148478
Mijn nichtje ging pas rond 20 maanden praten. Grote broer regelde alles voor haar, dus de noodzaak was wat minder. Ik geloof niet dat het CB er wat over heeft gezegd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136148654
Ohw ik ben er totaal niet onzeker Door. Ik zie ook dat hij minder snel is daarmee dan Sofie was. Hij zegt nog niks. We proberen hem nu te stimuleren met liedjes zingen en voorlezen.

Ze zei dat wij het ff in de gaten moesten houden maar maakte er geen enkel drama van. We hadden juist weer eens een toffe fijne arts.

in principe zou de volgende afspraak met 18 maanden weer zijn. Maar dat vond ze onzinnig. Alleen als ie in de zomer nog niks zou zeggen moesten we ff langs komen. Zodat dat niet bij de 2 jaars afspraak pas aan het licht zou komen.
*poef* nu is het weg
pi_136149547
C zit qua praten op het zelfde niveau als haar neef en die is bijna tien maanden ouder. Maar hij kon al lopen met 1 jaar oud, en zij kan hooguit langs de tafel schuiven nu met bijna 21 maanden. Zit zoveel verschil in die kleintjes..

18 Maanden afspraak is hier afgeschaft vertelde de ka vorige week. Zit volgens mij heel erg veel verschil in de cb's. Lees veel klachten als het gaat om borstvoeding en cb, terwijl ze hier heel erg pro borstvoeding zijn.

Wat zielig van het overgeven Tinu ;(
pi_136152795
Ja zielig van het overgeven Tinu :{ :*

Klopt Xanteh: zo een verschil ! Mn neefje ging pas laat praten, maar gebruikte hele volzinnen in 1 keer ;)

Ik let gewoon te slecht op. Volgens mij zegt ze al tijden van alles maar versta ik het niet ;)
pi_136152882
Hier ook geen problemen met het cb.

Klinkt erg geslaagd CS! Leuke foto's! ik wilde al zeggen dat ik je ga missen maar dat slaat natuurlijk nergens op :D

Leuk al die kletsende dreumesjes. Het is voor mij de normaalste zaak dat M je de oren van de kop af kletst maar dat de meisjes ook gaan praten lijkt nog heel ver weg. Op hun leeftijd kletste M ook al de hele dag door (grotendeels onverstaanbaar maar dat mondje stond geen minuut stil). Wat dat betreft zijn de meiden een stuk stiller. Ze brabbelen wel maar niet zoveel als M en ze zeggen nog geen echte woordjes. Ze bootsen al wel goed klanken na. En gelukkig geen eigen taaltje dus dat is al heel wat.

Merk ook wel dat voorlezen er voor hun wat bij inschiet. Sowieso is 2 tegelijk voorlezen wat lastiger, helemaal als nummer 3 dan ook de aandacht op wil eisen. Maar toch maar wat meer doen. Liedjes zingen we al heel veel.

Schoonmoeder is gepensioneerd logopediste dus die oefent soms ook een beetje met ze.
pi_136152932
Even patsen hoor:

Haar vader vroeg vandaag of ze "het boek van de brandweermannetjes" wilde lezen en pakken. Ja hoor, daar ging ze. Uit alle boeken plukte ze precies die.
En we gingen de duplo opruimen. Vroeg haar de "grote baby blokken" in de mand te doen en de kleine blokjes in "de witte doos" ............. tadadadada............. het kind snapte het.
Hoe trots kun je zijn ?
Net als dat ik niet had gedacht dat ik op min 46e nog zou zwaaien naar een drol in de wc :o
pi_136152976
Kan M de meisjes niet voorlezen ? O+
pi_136153078
In mijn vriendenkring ook 2 kinderen die met 2 jaar nog erg weinig woorden zeggen. Ze worden wel allebei twee-talig opgevoed, dus daarom vond het cb het bij het ene kindje ook niet zo gek. Die gaat nu wel naar een soort school waar ze de taal ondersteunen. Bij het andere meisje bleek het eraan te liggen, dat er vocht zat achter het trommelvlies. Dat meisje heeft net een operatie gehad. Dus ik zou me er niet te gek door laten maken, maar als het veel langer duurt, kan het geen kwaad om ernaar te laten kijken.

Ja dat overgeven was wel zielig. En toen dronk hij bij me voor het slapen gaan, maar er kwamen ook wat natte boertjes, dus ik durfde hem niet teveel door laten drinken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136153257
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:11 schreef kleinzusje het volgende:
Kan M de meisjes niet voorlezen ? O+
Nee, want zodra een zusje ook maar 1 vinger naar het boek uit steekt dan is het "nee! isse niet voor jou!"
pi_136153591
Hier lukt dat wel, mits de dreumes niet probeert het boek te claimen.

[ Bericht 57% gewijzigd door Tinuviel op 31-01-2014 19:15:13 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136153685
Ahhhhhhhhhhhhh O+
pi_136153694
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:19 schreef Kyara het volgende:

[..]

Nee, want zodra een zusje ook maar 1 vinger naar het boek uit steekt dan is het "nee! isse niet voor jou!"
^O^
pi_136153756
Lief Tinu O+
pi_136160635
Zo, altijd een voordeel aan wakkere baby... Tijd om bij te lezen..

Bedankt voor de reacties dat ik m'n eigen gevoel moet volgen... Heb ik van dit forum geleerd. ;)
Dat ik trouwens denk dat t de amandelen zijn, komt doordat hij echt een lelijke hoest heeft. (Continu) regelmatig benauwd, continu verkouden en ook heel zwaar ademhaalt. Hebben we al een keer met ka besproken en die zag amandelen die wel vergroot waren en er beter ooit uit kunnen.

En ja he Tinu, lekker duidelijk weer dat cb ;)

Beter een paar uurtjes te laat dan niet: CS gefeliciteerd *O*

:* voor de moeders met zieke dreumesjes en dreumesjes, die niet kunnen slapen

Oja, die stervende zwaan :) ik moet er soms gewoon om lachen

Praten O+ Ow houdt het voorlopig bij babadoedasododepggg

En leuke lieve foto's weer!

Hier nu al 5 nachten op een rij doorlekkers (al 3 soorten luiers geprobeerd) en overdag ook al behoorlijk wat doorlekkers gehad. Ik hoop dat t ook tanden zijn! :')

Zo, en nu mag vriendje t aflossen, ik wil nog een uur slapen en zit er alweer twee uur :)
pi_136160692
Wow Loj dat is vroeg. Ik weet niet of ik er zo makkelijk voordelen in kon zien om om 4/ 5 uur wakker te zijn. Hier was het twintig voor zes. Maar we hebben wel een hele vrolijke dreumes hier.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136160850
Lijk --> kijk dat is ook belangrijk! En ik heb gewoon 4,5 uur achter elkaar geslapen! Dus ik klaag zeker niet :)

Veel plezier met je vrolijke dreumes vandaag! Ik ga werken ;)

[ Bericht 15% gewijzigd door Loj op 31-01-2014 20:56:09 (Lijk?) ]
pi_136161092
Loj, ook al verschillende maten geprobeerd?

Leuke foto Tinu, samen lezen O+

Hier 7.15 vanmorgen, mooie christelijke tijd :9 sowieso haal ik C nooit voor zeven uur uit bed, gelukkig gaat ze lief spelen als ze voor zevenen wakker is.
pi_136161318
Loj
-O- van de nachten, zou fijn zijn als er een reden als 'last vd amandelen' is, niet leuk voor je dreumes natuurlijk maar dan is er iig iets aan te doen..

Tinu O+ lieve foto

Kyara
Vind jou 3tal echt leuk om te volgen

Xanteh
Wat fijn dat ze dan gewoon zelf gaat spelen!

Hier weer een rotnacht. S om 23u wakker tot 4u en daarna natuurlijk in diepe slaap.. Om 7u wakker gemaakt om naar de GO te gaan.
Ze is echt onbereikbaar snachts, verschrikkelijk. Voel me weer als toen ze mini was, die gevoelens had ik verdrongen..
Echt naïef van me om te denken dat 1jr zo'n magische grens is dat alles beter gaat (qua eten,slapen etc), misschien na 2jr :{
(staat er misschien een beetje rot maar doet pijn als mensen in je omgeving niet begrijpen dat niet elk kind doorslaapt en niet alles kunnen eten. Ze heeft vorige week en donderdag weer fruit gekregen.. :( )
pi_136162439
Iedereen bedankt voor de felicitaties O+ Ik ga dit weekend even een fotospam voorbereiden, nu moet ik werken :6

Tot ziens allemaal in het volgende topic! :W (En Kyara, ik ga jou ook missen hoor, in de drie minuten tussen me het hier afmelden en het aanmelden bij de peuters :* :P )
pi_136162570
Loj :* voor je nachten.

Zoe, wat verdrietig dat ze weer zo'n last heeft. En begrijpelijk dat het je nu tegenvalt.

Cs :W
pi_136164502
Van wie heeft ze dan fruit gekregen? :(
pi_136165234
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:10 schreef kleinzusje het volgende:
Even patsen hoor:

Haar vader vroeg vandaag of ze "het boek van de brandweermannetjes" wilde lezen en pakken. Ja hoor, daar ging ze. Uit alle boeken plukte ze precies die.
En we gingen de duplo opruimen. Vroeg haar de "grote baby blokken" in de mand te doen en de kleine blokjes in "de witte doos" ............. tadadadada............. het kind snapte het.
Hoe trots kun je zijn ?
Net als dat ik niet had gedacht dat ik op min 46e nog zou zwaaien naar een drol in de wc :o
:D O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136165279
CS
Fotospam! *G* Werkze & tot over een aantal maanden!

Xanteh
SPOILER
We hebben ook goed nieuws *O* ben net bij de arts geweest, de vorige arts heeft op n verkeerde manier röntgen foto's van m'n bekken laten maken(liggend), we gaan nieuwe maken & ik mag begeleid sporten :s)
Hij vond m'n houding goed, spieren sterk (sport je? Nee :@) en m'n lichaam kan zich goed in balans houden. Totdat de spieren te moe worden en m'n lichaam in elkaar 'stort' :9 maar dat wist ik. Nu met n specialist opbouwen!
ook goed nieuws voor m'n keuring binnenkort, wil niet afgekeurd worden
pi_136166204
Loj ik vind jou zo positief :*

CS ik ben benieuwd na de fotospam.

Kleinzusje O+

Zoë waarom mag ze geen banaan? Heeft zij daar zo last van. Echt sneu als ze het zo lekker vindt :*
:* voor jouw nacht

Die van mij werd rond 7.45 wakker en was weer heerlijk plakkerig O+
pi_136166236
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 08:35 schreef Zoë23 het volgende:
Loj
-O- van de nachten, zou fijn zijn als er een reden als 'last vd amandelen' is, niet leuk voor je dreumes natuurlijk maar dan is er iig iets aan te doen..

Tinu O+ lieve foto

Kyara
Vind jou 3tal echt leuk om te volgen
K
Xanteh
Wat fijn dat ze dan gewoon zelf gaat spelen!

Hier weer een rotnacht. S om 23u wakker tot 4u en daarna natuurlijk in diepe slaap.. Om 7u wakker gemaakt om naar de GO te gaan.
Ze is echt onbereikbaar snachts, verschrikkelijk. Voel me weer als toen ze mini was, die gevoelens had ik verdrongen..
Echt naïef van me om te denken dat 1jr zo'n magische grens is dat alles beter gaat (qua eten,slapen etc), misschien na 2jr :{
(staat er misschien een beetje rot maar doet pijn als mensen in je omgeving niet begrijpen dat niet elk kind doorslaapt en niet alles kunnen eten. Ze heeft vorige week en donderdag weer fruit gekregen.. :( )
:* zo heb ik me afgelopen week ook een paar keer gevoeld. Net alsof hij weer 4/5/6 maanden was -O-. Niet leuk... En stom dat ze weer fruit heeft gehad.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136166847
Omen.
Dat is een mooie tijd!
Geen fruit omdat ze dan vaak overgeeft of meer last van Reflux krijgt. Het eerste jaar hield ze weinig vaste voeding binnen, ze vond het wel erg lekker. Fruit gooide ze er altijd gelijk uit.

Phaidra
-O- vervelend en frustrerend om dat gevoel weer mee te maken..

..ben zenuwachtig..zometeen naar t ziekenhuis voor de röntgenfoto's
pi_136167620
SPOILER
Succes met de foto's, en eindelijk weer sporten :9

Omen 7.45 uur klinkt zelfs nog beter, das pas uitslapen O+
pi_136184946
Wat een lieve reacties! Maar jullie hoeven geen medelijden te hebben hoor, ik kan op deze manier goed functioneren ;)

Zoe :* , ik ken je verhaal niet helemaal, maar het klinkt zwaar! (En ook een beetje herkenbaar, dat over de omgeving) :*

Jeej fotospam van CS, en tot over een jaar (dan posten we wat langer samen ;) )

Omen! Tnx, dat hoop ik ook te zijn! Ik geniet zo van m'n kleine ventje. Hij is perfect (voor mij)!

Phaidra, ook voor jou :*

En hoe was t Zoe?
pi_136184962
Zoë wat sneu voor haar. Niet leuk dat ze dan toch bananen krijgt van oma :*

Xanteh. Ik ben ook erg blij met mijn uitslapertje. En besef echt dat ik geluk heb daarmee. En ik voel me dan nog schuldig ook, omdat ik 's avonds soms helemaal afgedraaid op de bank zit. :@
pi_136185054
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:10 schreef Loj het volgende:

Omen! Tnx, dat hoop ik ook te zijn! Ik geniet zo van m'n kleine ventje. Hij is perfect (voor mij)!

O+
pi_136185246
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:12 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

O+
Jij bent ook een echte O+ mama!
Ik wil jou echt nog een keer meeten ;)
pi_136185701
Ja. Ik wik jou ook meeten. O+
pi_136186160
16 april!
Home is where the O+ is...
pi_136186189
Oja!! :D
pi_136186449
Omen
Waarom schuldig voelen? Je doet alles toch zelf voor je dreumes zonder partner? Of heb ik nu iemand anders in gedachten?
Heb erg veel respect voor je. Iedereen heeft zo z'n dingetjes, is niet te vergelijken

Loj
Ik las weleens in het babytopic en herkende bepaalde dingen wel in jou posts.
Goed om te lezen dat je lekker van je mannetje geniet! Die liefde maakt alles wat makkelijker O+ vind ik.

Dinsdag krijg ik de uitslag van de röntgenfoto's. Had veel pijn na m'n bezoek aan de ha en het ziekenhuis. Gelukkig is t weekend :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 31-01-2014 21:49:20 ]
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:39:44 #150
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136186739
Stom dat oma nog steeds fruit geeft Zoe, ik dacht dat ze wel tot inkeer waren gekomen toen ze zo'n aanval mee hadden gemaakt -O-

Loj :*

Hier verder alles goed, D stond bijna vandaag. Wel allebei onrustig want veel willen en nog niet kunnen. En nieuwe hobby is al hun knuffeltjes uit bed gooien. En daarmee zitten ze elkaar op te jutten.... }:| O+ *;
pi_136186820
16 april is een woensdag.

Zoë ik doe het inderdaad alleen. Maar waar ik me schuldig over voel is dat ik echt moe ben terwijl mijn nachten goed zijn. :@
pi_136187138
Kyara
-O- ik begrijp het ook niet. Ik blijf t maar herhalen.
Wat knap van D! En leuk die boevenstreken O+

Omen
Onnodig om je schuldig te voelen maar dat is mijn mening :* !
N kindje alleen opvoeden lijkt me erg pittig. Juist fijn voor je dat de nachten goed zijn :)
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:48:02 #153
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136187208
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:41 schreef Omentielvo het volgende:
Maar waar ik me schuldig over voel is dat ik echt moe ben terwijl mijn nachten goed zijn.
En jij moet geen onzin praten :(

Waarom mag je niet moe zijn? Gekkie!

En je doet het hartstikke goed. En idd in je eentje. Ik doe het je echt niet na hoor!

:*
pi_136187469
plus 1 :)
pi_136187613
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:22 schreef Omentielvo het volgende:
Ja. Ik wik jou ook meeten. O+
Ik las iets heel anders en was onder de indruk van onze lieve en onschuldige Omen :D :+

"Ik wil jou ook meteen"
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:55:28 #156
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136187627
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:53 schreef kleinzusje het volgende:
plus 1 :)
lekker makkelijk weer :{w

Zelfs quoten is al teveel gevraagd ;)

Hoe gaat het bij jou? Je bent een beetje stil de laatste tijd....
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:56:13 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136187661
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:55 schreef Cocotrimonium het volgende:
"Ik wil jou ook meteen"
Iets met de wens en de vader en de gedachte en zo.....

of over libido en zwangerschap....
pi_136187767
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:56 schreef Kyara het volgende:

[..]

Iets met de wens en de vader en de gedachte en zo.....

of over libido en zwangerschap....
Ik zit nog te wachten op dat libido eigenlijk :') :+
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:58:39 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136187817
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:57 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik zit nog te wachten op dat libido eigenlijk :') :+
Oh, dat is wel jammer :9
pi_136187852
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:55 schreef Kyara het volgende:

[..]

lekker makkelijk weer :{w

Zelfs quoten is al teveel gevraagd ;)

Hoe gaat het bij jou? Je bent een beetje stil de laatste tijd....
Gaat helemaal prima hier. Ben weinig op FOK ! ( voor mijn doen dan :D ) en vaak te moe om op alles te reageren.
Lief dat je het vraagt.
We ondernemen elke dag wel wat en zo'n dreumesje vergt best wat energie.
24/7 O+
Ze is echt geweldig. Helaas nu een tanden/kiezen explosie, maar gaat nog ok.
pi_136187906
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:58 schreef Kyara het volgende:

[..]

Oh, dat is wel jammer :9
Een beetje wel soms. Maar ach, dat komt vast wel weer goed.

Ooit.

Toch?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 22:00:49 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136187945
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:00 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Een beetje wel soms. Maar ach, dat komt vast wel weer goed.

Ooit.

Toch?

:X

uiteindelijk wel ;)
  vrijdag 31 januari 2014 @ 22:01:19 #163
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136187971
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:59 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Gaat helemaal prima hier. Ben weinig op FOK ! ( voor mijn doen dan :D ) en vaak te moe om op alles te reageren.
Lief dat je het vraagt.
We ondernemen elke dag wel wat en zo'n dreumesje vergt best wat energie.
24/7 O+
Ze is echt geweldig. Helaas nu een tanden/kiezen explosie, maar gaat nog ok.
Fijn dat alles goed gaat O+
Maar tanden en kiezen explosie is minder tof. Heeft ze er veel last van?
pi_136188394
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:41 schreef Omentielvo het volgende:
16 april is een woensdag.

Zoë ik doe het inderdaad alleen. Maar waar ik me schuldig over voel is dat ik echt moe ben terwijl mijn nachten goed zijn. :@
Lieve Omen, sowieso is schuldgevoel een zinloze emotie. En niemand heeft een betere nachtrust omdat jij je rot voelt dat je lekker geslapen hebt ;) Weet je, mijn kind is twee en ik ben nog steeds heel vaak moe, ook al slaapt hij echt heel prima. Ik merk nu dat ik veel dieper slaap nu ik weer samenwoon. En op nachten dat M niet bij me is slaap ik ook veel vaster; ik word dan vaak paniekerig wakker en denk 'oh, M, gaat alles goed met hem?!' en dan realiseer ik me dat hij er niet is en dan val ik als een blok in slaap. Onderschat niet hoe vermoeiend het kan zijn om alles alleen te doen, alle beslissingen zelf te moeten nemen en hoeveel langer dingen duren als je ze na elkaar moet doe in plaats van gelijktijdig (ik vind het 's avonds zoveel meer ontspannen nu sinds mijn lief hier woont, omdat zij de keuken opruimt terwijl ik met M speel. Dat klinkt heel simpel, en het scheelt maar een kwartier werk, maar het maakt écht uit). En 's nachts ben je alleen met Riley en slaap je waarschijnlijk lichter, omdat jij de enige bent die haar kan horen. Die verantwoordelijkheid is groot (en mooi O+ ) maar heeft ook zijn weerslag op je energie, en dat is niet verwonderlijk. Niet jezelf zo op de kop zitten hoor! :* Dus.

Oh, ik hoor hier niet meer :+
pi_136188893
O+ ik vind jullie zo lief O+

Kleinzusje zielig van die tanden en kiezen explosie :*
En ik merk het ook. Nu Riley ouder wordt is het lastiger om Fok bij te houden

Coco met dat libido komt het vast wel goed. Als je straks 40+ weken bent en je die baby er uit wilt ofzo. :D
En anders zeker wel voordat je jongste 10 is

Kyara wat knap van D

Riley heeft weer iets nieuws ondeugends. Mijn neefje heeft tijdens mijn zwangerschap gezegd dat hij mijn baby zou leren ondeugend te zijn, maar volgens mij hoeft ie haar helemaal niks te keren, maar dat terzijde. Anyhoe
Riley vindt het leuk om met haar loopwagentje (lieveheersbeestje) de hond achterna te gaan. Dit doet ze dan grinnikend. Ik moet Riley leren dat ze dat niet mag natuurlijk. Maar dat is nog knap lastig als je dochter je met een big smile aankijkt
Kaja vindt het al lang best, want ik til haar op om te knuffelen maar die kijkt me wel ietwat verontwaardigd aan als ik lach
En ik besef meteen dat opvoeden heel makkelijk is. Totdat het je eigen kind is die je moet opvoeden :D
pi_136189156
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Lieve Omen, sowieso is schuldgevoel een zinloze emotie. En niemand heeft een betere nachtrust omdat jij je rot voelt dat je lekker geslapen hebt ;) Weet je, mijn kind is twee en ik ben nog steeds heel vaak moe, ook al slaapt hij echt heel prima. Ik merk nu dat ik veel dieper slaap nu ik weer samenwoon. En op nachten dat M niet bij me is slaap ik ook veel vaster; ik word dan vaak paniekerig wakker en denk 'oh, M, gaat alles goed met hem?!' en dan realiseer ik me dat hij er niet is en dan val ik als een blok in slaap. Onderschat niet hoe vermoeiend het kan zijn om alles alleen te doen, alle beslissingen zelf te moeten nemen en hoeveel langer dingen duren als je ze na elkaar moet doe in plaats van gelijktijdig (ik vind het 's avonds zoveel meer ontspannen nu sinds mijn lief hier woont, omdat zij de keuken opruimt terwijl ik met M speel. Dat klinkt heel simpel, en het scheelt maar een kwartier werk, maar het maakt écht uit). En 's nachts ben je alleen met Riley en slaap je waarschijnlijk lichter, omdat jij de enige bent die haar kan horen. Die verantwoordelijkheid is groot (en mooi O+ ) maar heeft ook zijn weerslag op je energie, en dat is niet verwonderlijk. Niet jezelf zo op de kop zitten hoor! :* Dus.

Oh, ik hoor hier niet meer :+
Dank je. :* Nu je het zegt van dat lichter slapen. Datklopt inderdaad. Mijn zus sliep laatst bij me en die slaapt licht, maar toch was ik de enige die wakker werd, omdat Riley hoestte in de kamer naast ons. Ik besefte alleen niet dat dat ook invloed heeft op je energie :D
pi_136189246
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:19 schreef Omentielvo het volgende:
O+ ik vind jullie zo lief O+

En ik besef meteen dat opvoeden heel makkelijk is. Totdat het je eigen kind is die je moet opvoeden :D
Wat een wijze woorden O+
  vrijdag 31 januari 2014 @ 22:36:10 #168
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136189937
Ja, echt wel :D
pi_136197923
Ego post. Ze is zo lief en vrolijk aan het spelen nu O+

En dan ineens wilt ze even bij je. Puur geluk O+
pi_136198164
Wat lief Omen!!!

*O*
pi_136198655
Mooi he! :)

Hier een heel ziek en zielig meiske. Afgelopen week at ze heel slecht en haar billen/vagina gingen kapot. Diarree explosies om de 10 minuten + bijbehorende totale omkleedsessies. Dus moeders wast zich een ongeluk. Ze begint nu gelijk te huilen zodra ze gescheten heeft omdat het pijn doet. Verschonen moeten manlief en ik samen doen. De een houdt haar heel stevig vast terwijl de ander haar zo schoon mogelijk probeert te deppen. Daardoor vannacht ook amper geslapen omdat het ieder half uur wel raak was. Op een gegeven moment konden we niet meer tegen haar pijn-gehuil en begonnen we allebei zelf mee te brullen. We voelen ons behoorlijk machteloos.

Ze heeft nooit echt last van de tandjes gehad dus daar boffen we mee. Maar nu ...

Dus we maken het ons de komende dagen maar zo makkelijk mogelijk met kaastosties, gebakken eieren en afbakmozzerelabrood van de Aldi. En vanmorgen even de HAP gebeld en zodoende gestart met ORS.

Uitzingen maar, meer kunnen we niet doen.
pi_136198672
Sterkte Twinkle! Zo zielig zo'n ziek meisje :'(

En heerlijk toffe foto's weer!
pi_136199003
Kyara leuke foto O+

Twinkle wat sneu en zielig :*
pi_136199050
Leuke foto? }:|

Jompelen moeten jullie!

Ze staat voor de allereerste keer!!!!!

*O*

;)
pi_136199145
*O* *O* *O* *O* :D
pi_136199190
O+

Beterschap voor D Twinkle. Heel erg naar lijkt me dat ;(
  zaterdag 1 februari 2014 @ 11:17:38 #177
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136200123
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 09:14 schreef Kyara het volgende:
Wat lief Omen!!!

[ link | afbeelding ]

*O*
*O* ze staat (D of J?)

En nu is het officieel, ze hebben mijn J. ingehaald :(

Die is trouwens logeren bij opa en oma op dit moment, maar straks gaan we m weer halen :D. Gisteren lekker uit eten geweest, filmpje gezien in de bios, en lekker kunnen slapen :Z. Maar ik mis m wel :(
pi_136200682
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 10:18 schreef Kyara het volgende:
Leuke foto? }:|

Jompelen moeten jullie!

Ze staat voor de allereerste keer!!!!!

*O*

;)
*O* *O* *O*
pi_136203435
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:28 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk is gisteren weer goedgekeurd bij het cb. Moeten alleen zijn spraak in de gaten houden. Hij zegt nog geen enkel woord. In principe terugkomen als Luuk 2 is. Maar als hij in de zomer nog niks zegt dan eerder. Bmr en menC erin. Van die laatste had ie vannacht wat last.
82 cm en 11 kilo. Prima zijn eigen lijntje.
Serieus, spraak in de gaten houden? Mijne zei ook nog niks bij de 14 mnd controle, nu begint het voorzichtig (15 mnd dus nu) en er is niks over gezegd. :?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_136203592
Wat een lieve foto's Omen en een leuke speelgoedkist O+

*O* voor het staan, zo snel alweer.

En Omen, je hoeft je inderdaad niet schuldig te voelen. Mijn man is twee weken per maand (afgelopen maand zelfs 3) weg dus ik begrijp wel dat het alleen zijn met een kleintje veel energie vreet, ook al slapen ze goed. Maar zo te horen doe je het goed

Twinkle :*
pi_136204273
Lieve fotos omen!

Kyara *O* wat knap van D!

MM leuk wat tijd met je partner
pi_136204329
*O* *O* *O* voor D (?) van Kyara!!!

Omen wat super schattig!
pi_136209917
Beterschap voor Djenna, wat sneu :*.

Omen, alles alleen doen lijkt me idd behoorlijk vermoeiend. Vooral dat het dan niet vanzelfsprekend is dat je je af en toe kunt afzonderen.

Kyara, ze staat!! *O* *O* Dan is het echt een dreumes hoor :Y.

Mijnes zit niet lekker in zijn vel. Over alles gefrustreerd en sinds hij ziek was, slaapt hij meestal nog maar 45 minuten overdag. En omdat ik zelf nog niet helemaal opgeknapt ben, is mijn geduld ook vrij snel op :X :@..

Wel schattig: hij kan doen alsof hij eet/ drinkt. Zo schattig, met een lege (stapel)beker klok-klok-klok geluiden maken, daarna een knuffel voeren O+. En werkelijk alles moet als hoedje op zijn hoofd. Van kaartjes tot puzzelstukjes, van blokken tot plastic vee :').

[ Bericht 17% gewijzigd door Phaidra op 01-02-2014 16:48:46 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136214836
Wat een leuke foto's Omen en Kyara.

Kyara ja ze staat *O*

Mm wat fijn uit eten met je lief!

Omen, ik vind het echt superknap. Opvoeden en er 100% zijn voor je kindje zonder partner.

Phaidra, wat balen. Hopelijk zit hij snel weer wat beter in zijn vel, slaapt weer langer overdag (helpt misschien ook vor beter humeur) en ben jij gauw weer helemaal fit. En leuk van het fantasiespel en het experimenteren.

De mijne begrijpt alsof spelletjes nog niet helemaal. Wel doet hij alsof hij drinkt uit de houten bekertjes van het keukentje. Maar vanochtend in bed draaide hij de lege speelbeker om, waarop grote broer zei: nu heb je alle sap in het bed gegoten ;)

Ben zo aan het genieten. Hij kent bijna alle dierengeluiden, kent het woord taart (zijn grote broer is morgen jarig). En hij heeft hetwoord koud geleerd bij het ijsjes eten. Vanavond zat hij in bad, ik had de mobiele mii verwarming in de badkamer aangedaan en hij wees ernaar en zei: uit. Ik zei,mdan krijg je hetstraks koud. Kijkt hij me aan en zegt "tout" met een brede glimlach over zijn hele gezicht.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136215116
Het lijkt gelukkig wat beter te gaan. Vanaf drie uur geen spuitluier gehad (terwijl eerst ieder kwartier ofzo.. echt heel sneu). Vanavond lekker een oliebadje gedaan :) ... hopelijk verzacht dat een beetje. Daarna een dikke klodder creme erover wat ze ook redelijk toe liet. Pyamaatje aan en nu ligt ze tevreden te slapen :)

Ik hoop zo voor haar dat deze nacht wat beter en minder pijnlijk verloopt. Hopelijk is hiermee het ergste achter de rug :)

Wat een ontwikkelingen weer bij jullie Tinu! Echt gaaf!

Phaidra jij ook veel beterschap!
pi_136215304
Sorry Twinkle voor je meisje ook beterschap. Ik duim dat het ergste nu achter de rug is en ze vannacht lekker slaapt.

Vervellen jullie kinderen als dreumes ook nog erg, bijvoorbeeld na een bad? Bij de mijne komt er veel huid los aan de onderkant van zijn voet, met name op de tenen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 1 februari 2014 @ 19:35:17 #187
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136215381
Wat knap Kyara *O*

Beterschap voor de zieken! Klinkt heel sneu Twinkle!

Heerlijke ontwikkelingen he Tinu :)

Omen, volgens mij doen jullie het hartstikke goed zo met z'n 2tjes!

E. zegt ablief als ze iets geeft/krijgt :D. En ze snapt steeds meer concepten, echt tof. Zo snapt ze 'ook', 'nat', 'koud', 'heet' etc. En! Gister was ze precies 1,5. Wanneer is dat dan gebeurd?!
pi_136219241
MM klinkt als een gezellige avond. En lekker kunnen uitslapen.

Phaidra wat sneu dat ie niet lekker in zijn vel zit. Maar leuk die doe alsof spelletjes O+
Ik doe dat vaak met de telefoon. Doe ik alsof ik praat. Dan pakt zij hem aan en houdt hem aan de oor en geef hem dan snel weer aan mij terug. O+
En alles als hoedje gebruiken O+

Tinu wat leuk dat hij alle dierengeluiden al kent en weet wat koud is. En gewoon zijn eerste echte kinderpraatje al gehad toen ie in bad zat O+
En die van mij vervelt niet echt. Maar heeft wel een droog huidje

Twinkle fijn dat er geen spuitluiers meer zijn geweest. Hopelijk slaapt ze vannacht goed en zijn haar billetjes morgen wat minder rood :*

Tante Soesa. Alleen anderhalf. Wat gaat dat toch snel *O*

Ik had dit filpmje al op Facebook gezet, maar ben zo trots. Riley loopt

pi_136219476
Wat knap Soesa ! Die kleine E gaat zo rap O+

Tinu: ook jouw ventje gaat hard ! Dat vervellen herken ik niet. Mn dochter gaat elke dag in bad maar nooit last van.

Twinkle: Klinkt als een hele zware nacht en een sneu meisje met pijn. Spuitluiers zijn naar. oorzaak ? Virusje, tandjes ?

Phaidra: Ook I wordt groot ! Knap hoor van al die dierengeluiden. Lastig he dat korte slapen overdag. Hoop dat het snel weer langer wordt,

Knap hoor Omen en Xanteh ook ! Lief dat zelf spelen.
En Omen ze loopt *O*

MM: Heerlijk dat je dat aandurft. Straks zie je hem weer.

Kyara: Ze staat *O*
pi_136219492
Omen whahahahahaha daaristie O+ O+ O+
pi_136219744
Hier krijgt ze 4 kiezen tegelijk en heeft pas 4 tandjes :o
Dus tsja last ja.
Normaal is ze uber vrolijk en speelt veel zelf. Nu is het hangerig, veel bezighouden, sneller jengelen, korter en onrustiger slapen, kwijlen............. pijn doet het duidelijk.
We gingen er vandaag om 5.30 uit. Ze heeft 1 uur geslapen overdag. Normaal is het 6.30 sochtends en slaapt ze overdag meestal 2 uur.
Dus even op in stellen. Wat helpt is veel doen. Veel naar buiten, wandelen, speeltuin, park, bad etc.
Ze is gek op samen "poetsen" :D opruimen en was ophangen O+
Maar als ze veel aandacht nodig heeft kan ik niet zo makkelijk achter mn laptop. Of we zijn weg. Vandaar dus wat minder online. Ik kan haar wel aan tafel laten zitten maar dat wil ik liever niet te lang. Dat kan ze echt heel goed maar wil ik beperken tot tekenen en knutselen ( + eten)
pi_136219779
En ze hangt/plakt echt aan mij. Ik kan al weken geen minuutje weg :@
Nu krijg ik zelfs uit de omgeving commentaar dat ik loslaat issues zou hebben. :(
Misschien hebben ze ook wel gelijk. Ik ben zo ontzettend graag bij haar en laat haar niet makkelijk achter. maar even tijd voor mezelf moet ik leren nemen.
pi_136219868
5 op een rij :D
  zaterdag 1 februari 2014 @ 21:43:35 #194
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136219952
Riley loopt! *O*

En zieke kindjes -O-, zo naar als niks helpt.

Hier vanmiddag een doodmoe mannetje opgehaald. Heeft lekker genachtbraakt en oma wakker gehouden vannacht, die natuurlijk niet belt dan. Ookal had ik gezegd dat ze dat wel moest doen :(. Hij had wel uitgeslapen tot half 9, dat die ie thuis nooit :{ . Thuis in bed gestopt en middagslaap gedaan van bijna 3 uur (gebeurt normaal nooit :o)

Was trouwens niet de eerste keer dat ie ging logeren hoor, eerste keer was ie 5 maanden, en gaat eigenlijk altijd prima. Opa en oma zijn leuk *O* ^O^

Uitslapen hier trouwens niet gelukt, de kat nam J.'s taak waar en wilde om 3,5,7 uur naar buiten (later bleek dat ze geen water meer had, oeps).
pi_136219974
*O* voor de vijf op een rij

:* voor de kiesjesleed. Erg zielig. Wat leuk dat je zoveel met haar doet
En dat soort commentaar is niet leuk. Als jij er vrede mee hebt lekker zo door blijven gaan hoor :*
pi_136220004
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 21:44 schreef Omentielvo het volgende:
*O* voor de vijf op een rij

:* voor de kiesjesleed. Erg zielig. Wat leuk dat je zoveel met haar doet
En dat soort commentaar is niet leuk. Als jij er vrede mee hebt lekker zo door blijven gaan hoor :*
Ik geniet er enorm van O+ :@
pi_136220131
Mn vriend doet wel geregeld dingen met haar alleen. Naar Artis/park/Speeltuin. Even 2 uurtjes weg ( max). Dat is heerlijk ! En hij speelt met haar thuis, maar dan ben ik er ook.
Wat nog lastig is is alleen weg gaan. Dat wil ik echt wel gaan leren. Meer afspreken/ de stad in... zonder kind. Maar het liefste ga ik met haar op pad.
pi_136220421
Kleinzusje balen van het tandjesleed. Beterschap! Chamodent heb ik hier nu 2 keer op het tandvlees gedaan en schijnt goed te helpen. Hier ook weer doorkomende tanden. Ik herken het niet willen weggaan zonder kind. Daar heb ik ook moeite mee. De laatste tijd is hij ook nogal mamagericht en als hij me dan zo mist of naar me roept als hij wakker word, vind ik vreselijk om te horen als ik dan weg was. Dan voel ik me ietwat schuldig.

Omen, ze loopt *O* . En wat is ze leuk met de hond.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136220623
helemaal bijgelezen maar te moe om uitgebreid te reageren :@

Omen wat geweldig dat ze loopt! O+
En beterschap voor alle zieke kindjes :*

Wij zijn sinds vandaag in Odessa. Vlucht ging gelukkig goed.
En nu duik in mijn bed in! Ben dood op.
Het is hier trouwens ook 1 uur later dan in NL.
pi_136229566
Lekker laat dan Skoap. Hopelijk ging de eerte nacht in Odessa goed? Ben benieuwd naar de verhalen van jullie en je uk daar.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136229620
Kleinzusje zolang je zonder weggaan niet leuk vindt en het hoeft niet gewoon haar meenemen.

Tinu dat is sneu als hij je echt zo mist als je weg moet. Vooral als je iets moet doen waar je je kind niet mee kan nemen

Skoap veel plezier

Hier uitslapende dreumes. Ik heb net mijn koffie op. En als ze dan echt wakker wordt (wat aan het draaien te zien elk moment is) maak ik eerst haar flesje en dan haal ik haar uit bed O+

Vanmiddag ga ik naar de bios (Soof). Mijn ouders passen dan op. O+
pi_136231099
Dikke FAIL

Alles is echt onleesbaar hier. Cyrillisch schrift :')
Er zit enorm veel chloor in het drink water dus ik wilde water hebben voor Luc. En dan sta je daar voor zo'n schap met water en dan heb je dus echt geen idee wat je mee moet nemen. Ging voor de donkerblauwe kleur. (Spa blauw?) Maar mooi fout gegokt. Dus Luc had vanmorgen diksap met bubbels :') Hij vond het zowaar nog lekker ook.
pi_136232045
Haha Skoap. Gelukkig dat ie het lekker vond :D
pi_136236737
Oh wat lastig lijkt me dat Skoap! Succes met uitvogelen :-)

Vannacht een prima nacht en door de ors denk ik wat pekpoep.. dikke zwartgrijze smurrie. Pijn is veeeeel minder :-)
Ik denk idd tandjes/kiesjes op komst al kan ik nog weinig nieuws ontdekken.
pi_136236925
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 21:37 schreef kleinzusje het volgende:
Nu krijg ik zelfs uit de omgeving commentaar dat ik loslaat issues zou hebben. :(
Misschien hebben ze ook wel gelijk. Ik ben zo ontzettend graag bij haar en laat haar niet makkelijk achter. maar even tijd voor mezelf moet ik leren nemen.
Mijn kleintje is 26 maanden en ik vind het ook niks dingen zonder haar te doen. Ik word vaak door collega's uitgenodigd om wat te eten savonds of in het weekend af te spreken maar ik breng haar het liefst naar bed samen met man.
Over een maand ga ik wel naar de sauna met een vriendin!

Je moet die commentaar maar negeren denk ik. Zolang JIJ zelf geen last van hebt en ook graag aan haar plakt (ik ben ook een plak mama :P) dan lekker laten lullen!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 2 februari 2014 @ 14:17:33 #206
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136237882
Skoap, diksap met bubbels, dat is een soort van baby-cola denk ik ofzo ;)

En voor de plakmama's: lekker doen waar jij je goed bij voelt hoor! :Y

Ik vind het zelf wel fijn om tijd voor mezelf te hebben, en ga echt af en toe wel even weg (kapper, stad) maar ik weet dat J. het ook heel leuk heeft bij z'n papa of bij een van de opa's en oma's die allemaal gek met m zijn. Is het voordeel van het eerste en enige kleinkind zijn denk ik ;).

We gaan ook af toe met z'n tweeën weg, en dan vechten de oma's over waar J. mag logeren _O- . Tot nu toe 3 keer bij mijn ouders (is t dichtste bij), 1 keer bij schoonmoeder + man, en 1 keer bij schoonvader + vrouw. En elke keer slaapt ie daar super... Thuis niet natuurlijk }:|

Ons jochie is trouwens vandaag supervrolijk, na een weekje chagerijnen ivm tandjes en oortjespijn. Hij wou alleen vanochtend niet slapen, dus nu pas na de lunch in bed gestopt, en hij slaapt nu al 1,5 uur, tegen normaal krap een uurtje. Ik denk dat we nu officieel overgaan op 1 slaapje per dag. Met 13 maanden precies, da's wel redelijk normaal toch?
pi_136239740
Mm ik denk dat wij vanaf die tijd ook over zijn op 1 slaapje.
pi_136240924
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:17 schreef mousemicky het volgende:
Met 13 maanden precies, da's wel redelijk normaal toch?
Ik weet niet wat precies normaal is, maar Saar doet ook al een paar maanden nog maar 1 slaapje. Dus vanuit mijn referentiekader is 13 maanden 'normaal' :+ Maar volgens mij is die range ('wat is normaal') best groot.
pi_136243353
Skoap :D dat zoiets simpels al een uitdaging kan zijn! Maar ik ken het wel, al was het in mijn geval Arabisch schrift ipv cyrillisch (en nog lang voordat ik zwanger was :P). Je kiest altijd precies de verkeerde lijkt het :(

KZ, gewoon doen wat jij wil hoor! Ik ga ook niet vaak alleen weg en logeren heeft de mini nog nooit gedaan. Maar ik vind het op z'n tijd heerlijk om iets voor mezelf te doen, maar pas sinds hij een maand of 15 is. Daarvoor ook totaal geen behoefte en nu ook niet vaak. Ik kies de leukste dingen uit ;).

Twinkle, fijn dat het beter gaat nu!

Mm, hier ging de mini rond zijn verjaardag over op 1 slaapje, nadat het al een paar weken heel veel moeite kostte om hem in de middag nog in slaap te krijgen. In vergelijking met anderen was dat redelijk vroeg, had ik het idee. De dag was dan aan het eind nog wel lang voor hem, maar alles beter dan dat gevecht om hem in bed te krijgen ;).

Wij waren net met krijtjes aan het tekenen en hij noemde zijn krabbel een vlinder! :o (nou ja, 'linle' dan)

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 02-02-2014 17:18:57 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136245745
Mijne slaapt met 15,5 maand nog twee keer minimaal anderhalf uur en, tot ik net hier las, vond ik dat niet extreem veel eigenlijk. Met een maand of tien, elf gingen we naar twee slaapjes.

KZ (en iedereen anders) lekker doen waar jij je goed bij voelt hoor! Ik doe regelmatig dingen alleen zonder kind en man ook, maar samen doen we dat nooit eigenlijk. We vinden het allebei leuker om samen met hem iets te doen. Het voelt voor mij nog heel raar om hem bij een oppas achter te laten omdat man en ik iets leuks willen doen.
pi_136246126
Komende dinsdag hebben wij voor het eerst een oppas buiten onze familie, een buurmeisje van 15. Ik vind het reuzespannend! Ze heeft wel ervaring en was zooo enthousiast dat ze mocht oppassen :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 2 februari 2014 @ 17:44:46 #212
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136246817
Buurmeisjes heb ik dan nog niet aangedurfd...

Wat betreft slaapjes, hij is idd vanaf 10 maanden ofzo over naar 2 slaapjes, maar wil nu al een week echt niet meer in bed s ochtends of s middags. Dan maar 1 keer slapen en wat moe s avond's, stuk gezelliger :Y
  zondag 2 februari 2014 @ 18:13:20 #213
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136247905
Ik heb hier een kleine nudist rondlopen....ze heeft dr luier net uitgedaan :')
pi_136250076
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 21:37 schreef kleinzusje het volgende:
Lekker laten lullen. Mijn man en ik zijn wel eens een nachtje samen weg gegaan (nooit langer dat kon ik niet) maar sinds ik weet dat de oudste nu naar me vraagt (ik heb mama nodig, ik wil naar mama, waar is mama?) ga ik echt niet meer weg. Ze gaan mee en anders gaan we gewoon niet.
Ik heb twee kindjes die aan me plakken en zelfs niet kunnen slapen als ze me niet voelen. Soms is het vervelend maar vaker vind ik het heerlijk. De jongste is nu zo erg dat ze al gaat huilen als ik uit het zicht ben zelfs als papa naast dr zit.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_136253491
Riley loopt!!!

Skoap, bubbeldiksap! :D verder wel aan t genieten?

Wij gaan eind deze maand een heel weekend weg zonder Ow. Al jaren gaan we een keer per jaar met vrienden naar een huisje. Vorig jaar konden we niet mee, dit jaar gaan we zonder Ow. Stiekem wel fijn als we niet continu met Ow bezig hoeven te zijn en met de vrienden kunnen bij praten :@

Trouwens de oorzaak voor de spuitluiers is gevonden: 4 nieuwe tanden ;)
pi_136253609
PE
Nudistje :D

Phaidra
Knap!

Skoap
Succes in t buitenland!

Omen *O* ze loopt!

Loj
Lekker toch :) alleen tijd is ook belangrijk.

Van 2 naar 1 slaapje, hier ook rond de 13-14mnd denk ik?

Plakdreumes: check! S wil alleen maar door mij op bed gebracht worden en alleen ik mag dr snachts troosten. Er zijn periodes dan kan (8> S ook op bed brengen en n paar weken later wil ze dat opeens niet meer. Ik ga er geen probleem van maken, komt vanzelf wel goed.
pi_136253788
Oh ja, komende week komen ook opa en oma een avond oppassen en dat is ook meteen de allereerste keer dat iemand anders dan mijn vriend of ik de mini naar bed zal brengen (dan is hij bijna 20 maanden). Dat vind ik eigenlijk nóg spannender!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 2 februari 2014 @ 20:22:17 #218
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136254171
Riley *O*

Ik vind het zelf ook heerlijk om af en toe iets alleen te doen. Heb dat ook echt even nodig. Maar dat komt misschien ook omdat ik ongewenst thuis ben (ongewenst klinkt wat negatief want ik vind het echt heel fijn om bij mijn kinderen te zijn, maar ik wil ook echt wel graag weer aan het werk). En als ik dan weg ben is mijn moeder of mijn man thuis en beiden zijn dusdanig vertrouwd dat dat ook geen probleem is.

We gaan over 3 weken voor het eerst een nachtje weg samen. De oma's komen dan hier oppassen. Uit logeren vind ik nog niks (en bovendien nogal wat gedoe en gesleep met 3 want ze kunnen niet bij 1 iemand).

Mijn moeder en schoonzusje hebben verder wel eens opgepast als wij samen iets doen.

Slaapjes: meiden zijn net niet toe aan 1 slaapje maar hangen er tegenaan. M ging pas met 23 maanden of zo over naar 1 slaapje.
pi_136257936
Omen, lekker zo een uitslaapdreumes!

Soms ga ik toch ook wel weg zonder dreumes of voor mijn plezier zoals een borrel of "gedwongen" voor werk. Maar de borrel heb ik vorige keer bijvoorbeeld kort gehouden, zodat ik voor bedtijd weer thuis was.

Kz lekker doen waar jij je goed bij voelt.

Phaidra spannend oppas van het buurmeisje.

Kyara is denk ik ook heel anders voor jou omdat jij op dit moment veel meer tijd met je kinderen doorbrengt, dan je deed toen je nog werkte. Ik duim voor je dat je gauw iets vind.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136258878
Zou ik ook spannend vinden Phaidra! Voorlopig gaat m dat bij ons nog niet worden, gezien alleen ik S opbed mag brengen. In december had ik goede hoop want toen viel ze zelf in slaap, maar daarna ging (8> een week weg en toen was het voorbij.

Kyara
Logisch dat je daar behoefte aan hebt!

-O- voor het eerst sinds m'n re-integratie ga ik me ziek melden.
De ha heeft m'n bekken teveel geprikkeld..heb echt teveel pijn. Durf niet zo goed aan de therapie te beginnen :@ maar angst voor pijn is ook weer niet goed. Lastig.
pi_136261008
MM die van mij doet ook vaak een slaapje per dag. Of twee korte.

Phaidra wat een mooie tekening en leuk dat ie vertelde wat ie getekend had

PureEvil met haar kleine nudist O+

Loj gezellig een weekendje weg zonder dreumes. Maar wel met een baby in je buik O+

Kyara ik hoop dat je gauw weer een baan vindt hoor.
En ik snap zowel de moeders die nier weg willen zonder kind als de moeders die het af en een toe heerlijk vinden een momentje alleen
Ik ben vandaag naar de bios gegaan. Alleen tegen de tijd dat ik bijna weggin (uurtje of twee daarvoor) begon ik het moeilijk te vinden. Maar toch hele gezellige tijd gehad. En Riley vond het erg leuk bij opa en oma

Gisteren was ik op een verjaardag en daar zat iemand die wat vreemde ideeën had. Riley liep (waggelde eigenlijk) naar de tafel waar koffie en thee stond en dat werd weggehaald. Zegt die mevrouw dat je dat niet moet doen. Als ze zich een keer verbranden leren ze het wel af. Gelukkig zei mijn tante dat dat niet klopte en werd er niet geluisterd.

Zoë beterschap. En goed dat je luistert naar je lichaam :*
  zondag 2 februari 2014 @ 22:36:30 #222
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136265860
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:36 schreef Omentielvo het volgende:

Gisteren was ik op een verjaardag en daar zat iemand die wat vreemde ideeën had. Riley liep (waggelde eigenlijk) naar de tafel waar koffie en thee stond en dat werd weggehaald. Zegt die mevrouw dat je dat niet moet doen. Als ze zich een keer verbranden leren ze het wel af. Gelukkig zei mijn tante dat dat niet klopte en werd er niet geluisterd.

Daar zit toch wel een beetje waarheid in hoor. Ik haal ook bijna nooit iets van tafel. Gaat prima.
pi_136274250
Ik haal hier ook niks weg van tafel maar bij hete koffie/thee kijk ik wel uit. Als ze wat mij betreft te dicht in de buurt komt neem ik wel maatregelen.
pi_136274353
Phaidra, mooie tekening van I.

Toen L kon staan maar en langs dingen lopen enzo maar nog wat minder begreep, haalden we het weg. Nu laten we de kopjes staan met name bij verjaardagen. We grijpen wel in, als hij te dichtbij dreigt te komen. Bij mijn schoonzus en zwager staat altijd al het drinken op een laag tafeltje en ook nog eens op glazen onderzetters. Ik vind het dan vaak niet leuk om daar met mijn kleintje te zijn. Hij kan zich geen pijn eraan doen, is dan meestal frisdrank of wijn, maar steeds moeten oppassen, dan geniet je ook niet zo.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 3 februari 2014 @ 08:36:03 #225
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136274944
Ik haal alles weg. Als je de 1 de afstandsbediening aan het ontfutselen bent, heeft de ander alweer een glas te pakken. Ik moet zelfs M's beker al in de gaten houden anders is het binnen no-time een waterballet.

Overigens ben ik geen voorstander van het "maar laten branden om het af te leren". Verre van.

Ze leren het vanzelf wel. Bij M kan ik nu alles gewoon op tafel laten staan.

Ik ben meer van het pick-your-battles idee.
  maandag 3 februari 2014 @ 08:38:24 #226
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136274964
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 22:36 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Daar zit toch wel een beetje waarheid in hoor. Ik haal ook bijna nooit iets van tafel. Gaat prima.
Niet mee eens. Kokendhete thee op tafel is ronduit gevaarlijk, no way dat ik mijn dreumes het risico zou laten lopen op brandwonden om hem een lesje te leren. Ik haal gewoon alles weg wat gevaarlijk is, een aantal dingen mag niet en voor de rest zorg ik gewoon dat het niet kan. Pick your battles idd.
pi_136275004
Phaidra, leuk, de crea vlinder. Ik ga er eens op uit om wasco's of krijt te halen.

KZ, lekker doen wat je het zelf het meest fijn vind.
Mijn meneer is er nooit door de weeks en in het weekend doe ik altijd even 1 ding alleen of met een vriendin. Even 'ademhalen' en dan kan ik weer tegenaan. Samen weggaan is moeilijk, want 4 kinderen breng je niet snel ergens onder. Maar ik heb wel 2 oppasbuurmeisjes en het plan is dat zij binnenkort een keer komen. Maar dan leg ik zelf wel eerst mijn ukjes op bed.

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 08:38 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Niet mee eens. Kokendhete thee op tafel is ronduit gevaarlijk, no way dat ik mijn dreumes het risico zou laten lopen op brandwonden om hem een lesje te leren. Ik haal gewoon alles weg wat gevaarlijk is, een aantal dingen mag niet en voor de rest zorg ik gewoon dat het niet kan. Pick your battles idd.
Hier ook zo!
En mijn grondbox *O*

Wat een leuke foto's Omen! Schattig zo zeg!

[ Bericht 1% gewijzigd door Cathmar op 03-02-2014 08:49:23 ]
Met een meidenkwartet
  maandag 3 februari 2014 @ 08:50:39 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136275083
Mijn meiden gaan tegenwoordig samen in de (normale) box. Hilarisch vinden ze dat.

Grondbox lijkt me nu wel handig, maar dan vooral ook omdat M dan ook normaal kan spelen. Maar we hebben daar niet echt lekker ruimte voor.
pi_136275130
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2014 08:50 schreef Kyara het volgende:
Mijn meiden gaan tegenwoordig samen in de (normale) box. Hilarisch vinden ze dat.

Grondbox lijkt me nu wel handig, maar dan vooral ook omdat M dan ook normaal kan spelen. Maar we hebben daar niet echt lekker ruimte voor.
Het is een vreselijk ding in mijn woonkamer inderdaad. Maar het is echt een uitkomst. Hun rustige plek.
Met een meidenkwartet
pi_136275195
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 08:38 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dat idd.
Mijn vriend heeft als 2 jarige hete thee over zich heen gekregen en zijn oma voelt zich nog steeds schuldig erom (was bij haar thuis).

Nou laat ik drinken wel op tafel staan trouwens. Ze komt er niet aan. Maar toen ze kleiner was probeerde ik het niet eens uit :)
pi_136275370
We hebben geen salontafel in de woonkamer. Gisteren op visite pakte luuk ook alles van tafel. Hij snapt echt nog niet dat hij dat niet mag. Dan zet ik t liever weg.
*poef* nu is het weg
  maandag 3 februari 2014 @ 09:45:44 #232
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136275886
[egopost]
Mag ik even trots zijn, J. kan opeens rechtop op zijn knieën zitten. Hoe we daar achter kwamen? Favoriete speeltje op een doos gelegd, en toen wilde ie opeens wel moeite doen om t te pakken. Luie donder heeft gewoon wat stimulans nodig...
Anyhow, staan komt steeds dichterbij *O*
[/egopost]

O, en wat betreft thee etc op tafel: dat wordt hier buiten bereik geschoven. Net zoals dat de kattenbak nu tijdelijk in de gang staat. J. maakte er een sport van er al zijn duplo blokken in te mikken (dat klepje heeft een magische aantrekkingskracht). Als je dan nee zei, ging hij het er weer uitvissen :X. Niet zo fris, dus maar even verwijderd.

Wat Kyara zegt dus, pick your battles, hij snapt toch nog niet waarom dingen niet mogen...
  maandag 3 februari 2014 @ 09:49:17 #233
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136275939
Wat goed MM! *G* *G*

Zo schattig als ze dat doen. D lijkt soms net een stokstaartje als ze steeds zo op haar knietjes gaat zitten, neusje in de lucht O+
  maandag 3 februari 2014 @ 09:55:14 #234
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136276030
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:49 schreef Kyara het volgende:
Wat goed MM! *G* *G*

Zo schattig als ze dat doen. D lijkt soms net een stokstaartje als ze steeds zo op haar knietjes gaat zitten, neusje in de lucht O+
:Y

En even totaal offtopic, hoe krijg je die groene jompels? Willikook...
  maandag 3 februari 2014 @ 09:59:07 #235
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136276106
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:55 schreef mousemicky het volgende:

[..]

:Y

En even totaal offtopic, hoe krijg je die groene jompels? Willikook...
Met een G in plaats van een O :+
  maandag 3 februari 2014 @ 10:07:45 #236
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136276258
Oh, pffff, met hete dranken denk ik echt niet aan 'ze leert het vanzelf wel af hoor :X'. Thee of koffie staan hier waar E niet bij kan. Wil daar echt geen risico mee nemen!

Hier met 15 maanden over naar 1 slaap. Wel een hele lange want ze slaapt meestal 3 uur. Gister zelfs 4 :')! En dan vanochtend zelfs nog wat uitslapen (half 8). Slaapkop O+

Knap van I, Phaidra!

Jeej voor J van MM!

Twink, fijn dat het iets beter gaat!

Skoap, diksap met bubbels :D!

Wij zijn net voor de 18 maanden afspraak bij het CB geweest. Stats: 11,2 kilo bij 82 cm. exact op de gemiddelde lijn O+. Ze deed t hartstikke goed en met praten loopt ze voor. De wvp noemde E een pientere dame O+. Trots B-)
  maandag 3 februari 2014 @ 10:15:14 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136276420
Mooie stats Soesa! En fijn dat ze het zo goed doet *O*

Ik moet ook wel even wennen dat wij pas eind maart weer naar het cb moeten. Vorige keren zat er nog een bezoek aan de ka bij maar daar hoeven we ook pas ergens in september naar toe.
pi_136279674
Thee durf ik zelfs niet te drinken als ik mini vast heb :') behoorlijk mietje hier wat dat betreft en sowieso met drinken op tafel want alles kleddernat heb ik geen zin in. Andere dingen ben ik niet zo van het ingrijpen. Mini dondert ook nog regelmatig op zijn billen omdat ie iets doet wat ie niet kan. En een boekje van zijn plank af trekken terwijl hij eronder staat heeft hij ook nog maar 1 x gedaan :@ :+

Slapen is hier soms 1x en soms 2x. Het wisselt dus nog behoorlijk, vanaf 1 jaar werd het trouwens inderdaad af en toe 1x. En nu wat vaker.

MM *O*

Plakmama's O+

Zoe beterschap. Niet te snel willen.

Phaidra vlinders tekenen O+ *O*

Mini hier heeft echt heeeeeeel erg waterpokken. Hij zit helemaal onder. Paar keer wakker vannacht en mopperen omdat ie niet meer in slaap kon komen van de jeuk ;( Verder is hij eigenlijk helemaal niet ziek. Alleen al die rottige bulten. Smeer me een ongeluk. Vanavond maar in bad met washandje havermoutvlokken, kijken of dat helpt.

Skoap succes ver weg met normaal eten en drinken zoeken, maar diksap met bubbels klinkt goed :D

Soesa met je pientere dame *O* (is ook zo trouwens als ik lees wat ze allemaal al kan vertellen, goed zeg).
pi_136281758
MM wat goed *G* *G*

Tante_Soesa mooie stats. En ik snap dat je zo trots bent O+

Zolena beterschap voor je mini

Om bovenstaande redenen halen wij ook alles weg. Riley weet heus dat ze bepaalde dingen niet mag, maar terwijl ze nee schudt doet ze het toch :D
pi_136284338
MM goed zeg! Voor je het weet staat ie!

Riley loopt!! Jeeaaaah!

Zolena beterschap. Zielig altijd!

Tante Soesa goed zeg dat praten! Terecht trots zijn hoor!

Heeeelp mijn meisje gilt de hele tijd heel hoog en hard. Als iets niet lukt, als ze iets niet mag, als haar broer haar pest, gewoon omdat het leuk is.
Hoe leer ik haar dat af? Het is vrij irritant. (Gisteren deed ze het ook in een restaurant...)
Negeren?
pi_136284553
G+

Oh. Teleurstelling. Het werkt niet met een hartje -O-
pi_136284590
Tante soesa
*O* mooie stats! En terecht trots!

Zolena
Wat sneu :(

MM
*G* !!

AM
'ongewenst'gedrag negeer ik (mits veilig en verantwoord natuurlijk) werkt hier goed.
Edit: lees nu coco's reactie, afleiden in combi met negeren. Uit de situatie halen zonder er een gedoe van te maken. Verschilt ook per situatie.

Koffie thee verhaal:
Hier hebben we gewoon koffie/ thee op de tafel. Bij verjaardagen/Sinterklaas/etc staat bij fam. ook altijd thee oid op tafel en iedereen let op. De kindjes weten dat ze niet bij de tafel mogen komen. Vind het wel lastig om dan een gesprek met iemand te voeren omdat ik me verantwoordelijk voel voor alle kindjes maargoed zo is dat nu eenmaal bij beide families.
Thuis weet S ook dat ze niet in de buurt van koffie oid mag komen.

*O* S heeft de hele nacht geslapen! Tot 7:30!
Ik voelde me vanmorgen al iets beter, minder pijn. Een week weinig slapen is in combi met ha-onderzoek ook niet goed voor m'n bekken denk ik.
Vandaag ben ik weer positief, moet ook niet zeuren. Ooit wordt het hopelijk wel weer beter met m'n bekken.
S is vandaag supervrolijk O+ het is ook onmogelijk om in een dip te blijven hangen met zo'n lieve dreumes.
pi_136284610
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 14:20 schreef Animalmix het volgende:
Heeeelp mijn meisje gilt de hele tijd heel hoog en hard. Als iets niet lukt, als ze iets niet mag, als haar broer haar pest, gewoon omdat het leuk is.
Hoe leer ik haar dat af? Het is vrij irritant. (Gisteren deed ze het ook in een restaurant...)
Negeren?
Poeh, lastig. Die van ons wordt soms extreem boos als ze iets niet mag, en dan gaat ze krijsend huilen. Of huilend krijsen. We leiden haar dan wel eens af, maar negeren helpt niet. Althans, daar wordt ze niet stil van. Ja, na -letterlijk- 20 minuten ofzo, we hebben het eens getest/moeten testen toen afleiden ook niet werkte en we het vertikten om haar alsnog haar zin te geven
pi_136284687
FIjn dat de pijn vandaag wat minder is, Zoë!

mousemicky, hoera voor het lopen-dat-in-zicht-begint-te-komen *O* :)

Oh, wat betreft de thee: wij hebben onze woonkamer zo ingericht dat Saar nergens aan kan dat 'schade' kan opleveren aan/voor haar. Verder mag ze niet in de kast en niet aan de computers/kabels. Dat wil wel eens een BS opleveren.

Opvallend genoeg blijft ze bij andere mensen altijd braaf van de spullen op tafel af. Dan lijkt ze voorbeeldig opgevoed ;)
pi_136285855
Hete thee staat hier ook no way binnen handbereik. Hartstikke leuk maar een 'harde les' (wat het moge zijn) leert ze liever op een minder schadelijke manier.

MM hoera voor alle ontwikkelingen! Leuk om te zien he!

Hier is lopen nog steeds toekomstmuziek, het lijkt haar niet echt te interesseren zolang kruipen nog snel gaat.

Fijn van de goede nacht Zoë! Lekker! Hier gaan de nachten ook super, wat een verschil is dat zeg, heerlijk.

Hier loopt het nog steeds niet helemaal lekker op nieuwe kdv groep. Moeilijk afscheid nemen en ze heeft nog niet helemaal haar plek. Nu is het denk ik pech dat de groepswissel is samengevallen met periode waarin ze sowieso wat eenkenniger is. Wilde gisteren ook echt niet bij oma in de buurt komen en bleef aan m'n been gekluisterd. Heeft ze eerder eigenlijk nooit gehad!
pi_136285912
Oh en Zolena, waterpokken! Ik vond dat echt niet grappig. Hier hielp moutbad wel redelijk! Hopelijk droogt het snel in.

En yeah voor lopende Riley! Vluggerd hoor!
pi_136287098
Wat een super fijne reacties ! O+
pi_136288314
Olf: Ook nog niet staan ? Het kan opeens heel snel gaan.

Animal + Coco: Hier heeft ze ( nog) geen driftbuien of gilbuien. Maar ze is wel heel langzaam in de pubertijd aan het komen. Boos kijken en neeeeeeeeee zeggen. Of iets ECHT NU willen. Dan helpt gelukkig wat Zoe zegt. Afleiden en negeren. Of een grap :)

Zoe: wat fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad. Scheelt zeker in alles !

Riley: Nee schudden O+ en het toch doen ! Boefje

Zolena: Beterschap ! Wat sneu :*

Soesa: Prachtige stats O+ Je meisje doet het geweldig ! Knappe E O+

MM: Wat knap ! *O*
Kyara: Knap dat je bij M al alles kan laten staan Samen in de box de Stokpaardjes O+

KJ: Wij hebben ook geen salontafel en zetten alles hoog wat heet is.

Son: Lijkt me een vreselijk iets ! Moet er echt niet aan denken!

Cathmar: Wat fijn dat die box voor jullie zo goed werkt ! Lopen ze al ? Hoe is het verder ?

Skoap: hahahahaha, diksap met bubbels :D Wonen jullie daar ( al) ? Werk toch ?

Twinkle: Fijn dat het beter gaat !

PE: Hoe is het thuis ?

Sam: En bij jullie ?

Spees en Loj : Wat een nieuws *O*

Tally: Dat voelen O+ is hier ook ! Ze slaapt zo uren door en soms gaat er even een armpje naar links O+ Maar smiddags alleen in het grote bed. Soms leggen we haar weg.

Tinu: Herkenbaar zo'n bezoekje, dat je op alles moet letten en er zelf weinig aan hebt. doodvermoeiend.

Phaidra: spannend hoor zo'n buurmeisje wat op gaat passen. leuk ! "vroeghuuuuuuuuuuuur" was dat bij ons normaal. Nu is het voor mezelf nog even ver weg. Nou hebben wij ook geen geschikte buurmeisjes :D Stoepkrijt *O* Jammer dat dat niet in het oranje verkrijgbaar is. ^)

Mineola: Fijn om te horen dat jullie ook graag met zn 3tjes zijn O+ En ook posten als er "niks spannends" is hoor :*

Bitterend :* :* :*

rest: c_/

-------------------------

Slapen:
Wij zaten vanaf 1 jaar op 1 slaapje. Heel soms is ze echt TE moe, maar 2 wil dan niet lukken. Gaat echt goed. Ook naar steeds iets later. Nu slaapt ze meestal na de lunch , zo rond 12.00 uur. Behalve als ze echt niet lekker is dan gaat ze vroeger en hebben we een lange middag. Activiteiten verschuiven hier ook steeds meer naar de ochtend. Alleen in de auto is een slaapje extra mogelijk :)
In de draagzak/fiets of wagen hou ik haar s' ochtends wakker / lang verhaal

Hete thee:
Dood eng ! Net als uit het raam vallen :X Toch wel 2 dingen waardoor ik soms niet kan slapen. Omen, wij waren een tijdje geleden ook op visite waarbij dat werd gezegd. Nou, waag het er niet op. Volgens mij heeft een dreumes tot 2 jaar dus, ook nog geen directe oorzaak gevolg door. Dus zal het een 2e keer gewoon weer doen. Klopt dit ? Ze snapt namelijk wel dat de kachel warm is. Maar ja, met hete drank neem ik echt geen enkel risico.

Logeren:
Hier nog niet. Hebben gewoon ook geen fijn adres daarvoor nog en geen behoefte aan. We hebben genoeg tijd voor elkaar gelukkig.

Eigen tijd:
Kapper/stad/sport............... het gaat er dit jaar van komen. Maar als ik er van geniet en me besef dat ze zo snel groot wordt, waarom haasten toch ? O+ Lieve reacties ! De enige reden dat ik het anders zou doen is angst. Bang gemaakt worden door de maatschappij dat ze nu al alleen gelaten moet worden omdat het anders invloed heeft op ???? Ze is nog zoooooo klein en heerlijk knuffelig en gezellig. Dus waarom ?

Net als samen slapen ??? Als het ons nou goed bevalt en ze slaapt heerlijk zonder problemen. ??? Moet ik het dan nu anders doen uit angst dat het LATER niet meer kan ?
pi_136288754
Olf
Dat is jammer dat t nog niet zo lekker loopt op het kdv. S heeft soms ook momenten dat ze niet bij oma wil blijven of bij de GO. Niet leuk om zo weg te gaan. Zodra ik weg ben is S wel weer vrolijk / snel te troosten. Is dat bij jullie ook zo of blijft ze wat langer in het verdriet hangen?

Kz
^O^ Superpost!
En je druk maken om anderen.. Als ik je posts lees dan heb ik het idee dat jullie beide erg tevreden/happy zijn. Dat is het belangrijkste *;
pi_136289907
quote:
17s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:03 schreef kleinzusje het volgende:
Olf: Ook nog niet staan ? Het kan opeens heel snel gaan.

Staan wel hoor, dat sinds ze 8 maanden is, en loopt ook sindsdien langs bank en achter loopwagentje en staat los, alleen de stap naar het loslopen wordt nog niet gemaakt ;) maar komt vanzelf, maak me ook nul zorgen. En WAUW KZ wat een megapost!

quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:14 schreef Zoë23 het volgende:
Olf
Dat is jammer dat t nog niet zo lekker loopt op het kdv. S heeft soms ook momenten dat ze niet bij oma wil blijven of bij de GO. Niet leuk om zo weg te gaan. Zodra ik weg ben is S wel weer vrolijk / snel te troosten. Is dat bij jullie ook zo of blijft ze wat langer in het verdriet hangen?
Als ik buiten door het raam kijk, is ze alweer rustig, gelukkig! Maar hoor wel dat ze vaker gedurende de dag wat moeilijke momentjes heeft, terwijl dat in vorige groep niet zo was. Absoluut niet rampzalig allemaal, maar vind het soms toch wel lastig om te horen.
pi_136290025
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:46 schreef Olf het volgende:

Als ik buiten door het raam kijk, is ze alweer rustig, gelukkig! Maar hoor wel dat ze vaker gedurende de dag wat moeilijke momentjes heeft, terwijl dat in vorige groep niet zo was. Absoluut niet rampzalig allemaal, maar vind het soms toch wel lastig om te horen.
Aww ja natuurlijk is dat lastig om te horen :*
pi_136294780
KZ wat een post! Respect! Ben idd voor mijn werk in het buitenland...
pi_136294944
Olf dat zou ik ook niet leuk vinden om te horen. Ik hoop dat ze het snel weer super naar haar zin heeft!

Ik las iets over slaapjes. Luc slaapt nog 2x per dag. Meestal 1 tot 1.5 uur per slaapje.
  maandag 3 februari 2014 @ 19:32:47 #254
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136296669
KZ, wat een post! _O_

Olf, wat jammer zeg, ervaring hier is wel dat ook dat soort dingen in fases gaan. En dat het dus ook weer over gaat. Maar leuk is anders :*

Kom je snel met een Daily Olf dreumes edition?
  maandag 3 februari 2014 @ 19:38:27 #255
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136296968
Misschien was ik iets te optimistisch. Na een paar dagen van 1 slaapje, heeft J. vandaag 3 keer in bed gelegen. Koorts -O-. Hoop dat t morgen over is, en anders mag ie lekker bij oma uitzieken...
pi_136298654
Mja als ze niet lekker zijn is dat ook niet zo heel gek denk ik. Als ik ziek ben.. echt goed ziek, dan wil ik ook het liefst in een rustige donkere kamer vertoeven/slapen tot het weer beter gaat :)

Djen heeft gelukkig weer fatsoenlijk avond gegeten. Boterhammetjes waren niet zon succes (al twee weken niet) .. dan maar wat extra fruit of een beschuitje of net wat. Komt allemaal goed. Vandaag ook gewoon lekker naar de gastouder waar ze fijn gespeeld en geslapen heeft. En toen ik haar na mijn werk oppikte was het ook een en al kwebbel en gezelligheid :)

Ze doet niu 'op commando' kus geven .. dan zeg ik mama kus! En dan krijg ik er eentje. Of papa kus! En dan gaat ze naar papa.

Soesa ik vind het echt knap wat E op haar leeftijd al kan! Zou ook apetrots zijn! :)
pi_136299250
Olf het komt wel. Soms zijn ze et iets heel snel bijv. Staan en verwacht je dat ze snel lopen die stap duurt dan weer lang.

Animal en Coco: hier soms wat vreugdeskreetjes, maar niet vaak en valt mee.

Zolena, beterschap.

Soesa prachtige stats. Terecht trots.

Kyara je stokpaardjes O+

Kz, fijn dat jij het herkent.

Mm beterschap voor je dreumes!

Twinkle kusjes geven op commando is O+

Net even heel zielig huilen en naar mama vragen. Manlief meent dat ik onmisbaar ben ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136299458
Handig, zo'n post van KZ. Ben ik meteen weer op de hoogte O+

[ Bericht 36% gewijzigd door Cathmar op 03-02-2014 22:02:59 ]
Met een meidenkwartet
pi_136300727
Ohhhhhhhhhhhhhh Cathmar wat lief O+ O+
pi_136300783
Ik ben ook erg blij met de post van kleinzusje. Die vond ik vroegahhh in de babytopic ook al zo geweldig O+

Ik wil ook een daily Olf. Ik zit nu al ruim een week hier en heb er nog geen een gezien -O-

Olf wat sneu dat ze wat moeilijk kan wennen. :*
Bij mij op het kdv gaat ze pas naar de volgende groep als ze er aan toe zijn. En Riley is nog zo klein. Dus die mag nog even op haar vertrouwde groepjes met haar twee partner in crime vriendinnetjes :D

Cathmar wat een gave collage O+
En je kindjes zijn O+ O+
pi_136300969
Cathmar O+
pi_136301089
Thanks ladies. Het gaat zooo hard. Mijn peuter is al weer bijna een kleuter. Mijn grote is al weer 6,5. Zucht.
Met een meidenkwartet
pi_136301106
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:56 schreef Cathmar het volgende:
Thanks ladies. Het gaat zooo hard. Mijn peuter is al weer bijna een kleuter. Mijn grote is al weer 6,5. Zucht.
O+
pi_136301305
Ik haak weer aan, soms zo veel om te reageren hier dat ik maar niet reageer.

Cathmar, wat een heerlijk gezin heb je zeg! O+

Nena pakt niet zo heel veel van tafel af, dus ik vergeet het tegenwoordig wel eens, soms zit ze dan onder de sudocreme of likt ze de playdoh af, maar ach. Toen Mex zo klein was stond echt alles hoog.
Thee enzo zet ik iig nooit binnen bereik, dat is gewoon echt gevaarlijk.

Mijn broer heeft zich vroeger wel 6x aan die ouderwetse kachels gebrand, dus dat ze het afleren gaat echt niet op.
pi_136301639
Ook al heb je geen tijd om te reageren, gewoon posten ! Graag zelfs. Ik zou het jammer vinden als mensen daarom "verdwijnen" . Lees graag alle verhalen en meningen. Daily Olfs ? Heb ik nooit meegemaakt :?
pi_136303277
Ja maar ik zit op zo'n chat waar ik ook alles bij moet houden! En het peutertopic nog,pfff

Nena was ziek en dan verandert mijn lieve vrolijke meisje altijd in een draak, kost ons weer een week om haar prinsessengedrag af te leren.
En sinds vandaag zegt ze goezzooo!!! En ze had een staartje O+
pi_136303550
Troeta
Leuk om weer een update te lezen!

Cathmar
Wauw wat een rijkdom! O+ Leuke collage!
  maandag 3 februari 2014 @ 22:13:48 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136305615
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:56 schreef Cathmar het volgende:
Gemist -O-

dm? O-)
pi_136307182
Thanks Zoe! Zijn jullie nog naar de slaappoli gegaan eigenlijk of er nog mee bezig?
Ik zag dat er hier in het centrum eentje was en er toen wat over gelezen en het klonk allemaal wel beter dan ik eerst dacht.
Ben wel benieuwd naar een ervaring!
pi_136309377
Thee, staat hier op tafel hoor! (Nadat ik er eerst een lading koud water bij heb gegooid ;) )

Ik zit hier nu op Ow z'n kamer en Ow probeert z'n speen bij mij in te doen ;) O+ :O --> negeerstand ;)
pi_136312698
Troeta is Nena weer helemaal opgeknapt? En twee staartjes O+

Kleinzusje. Een daily Olf is een vraag gesteld door Olf. In het babytopic deed ze dat regelmatig. Erg leuk. O+

Loj toch lief dat jij de speen krijgt. Gezien de tijd. Heeft ie goed geslapen nadat ie in slaap is gevallen :*
pi_136312844
Omen, fijn, dat je meisje nog op de vertrouwde groep en bij haar vriendinnen mag zijn.

Ik heb Cathmars meisjes gemist.

Troeta wat lief staartjes en goezzzo O+

Loj wat lief dat je Ow zijn speen mag hebben.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136314082
Kz wat fijn jou post haha.

cathmar wat gaat het hard.

Even ego post...

Hier een beetje wisselende gevoelens. Aan de ene kant heel blij. Ze geniet van het knutselen, houd inmiddels ook van kussen en knuffelen. Speelt kleine rollenspelen kan smiddags bij andere thuis in het grote bed slapen en is goed bezig met zindelijk worden vooral poep. Net weer op de wc gepoept.

kan haar eigen sokken aandoen en praat 2 woord zinnetjes. Ik geniet er echt van aan de andere kant. Over 3 maanden is ze alweer 2 waar is mijn kleine meisje? En ze slaapt nog sgeeds slecht.

de situatie met ex is afgesloten en een advocaat staat paraat als er een omgangsregeling gevraagd word. Omgang is prima blijven slapen njet. Ik wil 1 dagsbezoek of knder begeleiding aangezien hij terug verslaafd is en hij voor amber ook al niet kan zorgen. Nu is het afwachten wanneer hij er naar vraagt.

Gisteren even watvoor mezelf gedaan. Nagels laten zetten en lisa vind ze prachtig. Me uitkerkng is ook rond dus met zijn 2e op naar een nieuwe strart en een verhuizing jn het zicht. Nu al zin in de zomer om met mn beide meidennaar de efteling te gaan. Gelukkig is amber haar moeder eeg blij dat amber nog hierheen mag dus die is hier ook geweest van za op zo.

Ik hoop nu voor lisa en mij op een positieve toekomst.

einde egopost sorry.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_136314488
Heftige situatie Sam. Fijn dat je je kunt gaan richten op de toekomst.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_136315950
Dat is allemaal niet niks Sam. Niet zoals je het jezelf voorstelt he, als je samen een kind krijgt. Maar focus op de toekomst klinkt positief.
Met een meidenkwartet
pi_136317944
Sam, fijn dat jullie nu de weg omhoog gevonden hebben. Heftige periode, veel sterkte nog de komende tijd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136317986
Klinkt als een heftige tijd Sam. Fijn om te lezen dat je in een opwaartse spiraal zit. :*
pi_136318265
Weer een super post kz :9

Foto gemist van Cathmar, helaas.

Succes Sam, nog bezig met eigen plekje zoeken?

Lees regelmatig mee, niet alles. Meestal reageer ik niet omdat, zoals bij de thee kwestie, alles wel is gezegd erover (voor mijn gevoel). Ben sowieso niet zo sociaal, word in het echte leven zenuwachtig van mensen :')
pi_136320359
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:46 schreef Troeta het volgende:
Thanks Zoe! Zijn jullie nog naar de slaappoli gegaan eigenlijk of er nog mee bezig?
Ik zag dat er hier in het centrum eentje was en er toen wat over gelezen en het klonk allemaal wel beter dan ik eerst dacht.
Ben wel benieuwd naar een ervaring!
Op dit moment zijn we er niet mee bezig. In december viel ze opeens zelf in slaap in haar eigen bed (smiddags en svonds) en sliep ze super goed. Toen dachten we; het slechte slapen gaat dus vanzelf weer over.
In januari ging (8> een week weg en gelijk sliep S weer slecht. Ondertussen kreeg ik 'slecht' nieuws
SPOILER
Daarnaast zijn we weer bezig met m'n bekken.. Die combi is niet zo prettig. Vriend gaat ook weer weg.. Weet soms niet hoe ik alles moet regelen. Zoals het nu gaat is het net te doen.
Ze is net ziek geweest en sliep toen erg weinig/slecht. Afgelopen 2nachten ging het wel goed.
pi_136320402
Xanteh
Gelukkig is er FB en fok :9 vind je wel sociaal overkomen hoor :)

Sam
:* heftig..
Vind het fijn om te lezen dat je goed contact met ambers moeder hebt en je amber nog kunt zien.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 14:27:50 #281
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136321755
Sam, heftig maar ik vind je er wel sterk in staan. Ik vind het ook heel mooi om te lezen dat Amber nog steeds bij jou komt. In jou jonge leven heb je best wel wat voor je kiezen gekregen en ik vind het mooi om te lezen hoe je nu zelf je weg omhoog hebt geknokt en echt voor jezelf en vooral voor Lisa gekozen hebt. En dat mag ook wel een gezegd worden!

Zoe, moeilijk hoor. De combi bekken/reflux/vriend lang weg is ook eigenlijk teveel voor 1 gezin he. Mijn lijkt alleen 1 van die dingen al behoorlijk pittig. Sterkte! :*
  dinsdag 4 februari 2014 @ 15:36:44 #282
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136324262
Mijn stuntkonijn is in haar bedje gevallen tegen de achterkant van haar bed.
Tenminste, als ik het bloedspoor uit haar neus volg dan kom ik daar uit. ;(

Gelukkig leek het erger dan het was.
pi_136333037
Kyara wat klinkt het zielig :( heeft ze er last van?

Amber heeft hier zondag dr tand door de lip gevallen op die plastice loopfietsje van 8 euro voorover geslagen op de betonnen gallerij. dikke lip en losse tand. Gelukkig heeft ze inmiddels geen pijn meer.

Dankjewel iedereen. Vandaag wat ziekig dhs fegelijk met lisa naar bed gegaan even gewoon niks. Ik heb echt genote van het weekend met amber. Ging eigenlijk op bezoek maar i.p.v mocht ik haar mee nemen. Grote verrassing. in de zomer komt ze ook 1,5 week. En tussendoor af en toe.

Ik ben onderhand op een punt gekomen dat ik echt aan lisa en mezelf moet denken. Ik juni/juli weer op huizejacht ben dan bijna 21.

jullie woorden doen me ook goed :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_136333708
Sam
't is behoorlijk veel wat je allemaal voor je kiezen krijgt.. Hoop dat 2014 een positief jaar voor jullie gaat zijn :*

Kyara
Dankje :*
:( oh arm stuntkonijn
pi_136334144
Zoë. Hopelijk blijven de nachten beter gaan. En :*

Sam ik ken niet heel je verhaal. Maar volgens mij sta jij ontzettend sterk in je schoenen. :*

Kyara wat zielig zeg. Arm moppie :*

Vandaag met Riley naar de dokter geweest. Door het vele poepen (minstens 5 poepluiers per dag) is haar kontje zo rood. Vandaag was het keihard huilen bij het verschonen. En had ik haar net verschoond (en een zetpil gegeven, want echt heel veel pijn) poepte ze weer terwijl ze lekker op mijn schoot lag na haar flesje. Zo sneu.
pi_136334938
Dankje omen
Ohhh arme meid :( wat heeft de dokter gegeven?
pi_136334978
Arme Riley :(
Kon de ha nog iets voor je doen?

En Sam, eigenlijk hetzelfde als wat Omen zegt, ik ken je verhaal niet.. Maar je klinkt echt sterk! :)

Kyara haar stuntkonijntje :(

En toen ging ik zwemmen :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Loj op 04-02-2014 21:27:20 ]
pi_136335087
Sam, wat een heftig verhaal. Dat je ex toch weer verslaafd is. Is omgang op dagbasis met Lisa dan wel verstandig of kun jij er dan bij blijven? Ik vind het knap hoe je alles regelt.

Zoë ook heftig voor jou, bekkenproblemen, veel alleen zorgen voor je kind en nu nog problemen omdat je in de ziektewet zit. Sterkte voor jou!

Kyara, oh wat zielig.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136337282
Van de dokter heb ik drie zalfjes gekregen. Die schrok ervan hoe rood het was. Ik ook trouwens. Vanmorgen was het niet eens zo heel rood.
pi_136337603
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 19:48 schreef Loj het volgende:
Arme Riley :(
Kon de ha nog iets voor je doen?

En Sam, eigenlijk hetzelfde als wat Omen zegt, ik ken je verhaal niet.. Maar je klinkt echt sterk! :')

Kyara haar stuntkonijntje :')

En toen ging ik zwemmen :)

Ik denk dat je smilies misgingen, nu klink je wel heel sarcastisch. ;)

Klinkt naar Kyara! Gelukkig viel het mee.

Sam, wat heftig zeg, wel echt knap dat je er nog bent voor Amber, is fijn voor beide meisjes dat ze elkaar nog zien denk ik! Hopelijk krijgen jullie mettertijd een fijn eigen plekje.

Hier ging het vandaag op het kdv super! Er zijn per februari wat groten doorgeschoven en kleintjes erbij, misschien is de dynamiek nu anders? Of ze had gewoon een goede dag. Fijn in ieder geval. En hele avond ook supervrolijk! Ze is zooooooo leuk! *;
  dinsdag 4 februari 2014 @ 20:36:34 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136337955
Wat fijn Olf!

Omen, wat naar. Hopelijk helpen de zalfjes.

D had er verder geen last van hoor. Tiet erin en toen was het klaar.
pi_136341096
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 20:31 schreef Olf het volgende:

[..]

Ik denk dat je smilies misgingen, nu klink je wel heel sarcastisch. ;)

Klinkt naar Kyara! Gelukkig viel het mee.

Sam, wat heftig zeg, wel echt knap dat je er nog bent voor Amber, is fijn voor beide meisjes dat ze elkaar nog zien denk ik! Hopelijk krijgen jullie mettertijd een fijn eigen plekje.

Hier ging het vandaag op het kdv super! Er zijn per februari wat groten doorgeschoven en kleintjes erbij, misschien is de dynamiek nu anders? Of ze had gewoon een goede dag. Fijn in ieder geval. En hele avond ook supervrolijk! Ze is zooooooo leuk! *;
Daar ging idd iets mis :(
Tnx voor het melden :)

En wat klink je gelukkig vandaag :)
pi_136342298
Fijn dat het goed ging vandaag Olf

Kyara ik vind het zo knap van je met de bv. Ik weet nog een post van ruim een half jaar geleden dat je zelf het idee had dat het jaar niet zou lukken. En kijk nu. Al een week zijn het dreumesjes en nu troost je ze ermee zelfs *O* *O*

Al blijf ik er wel bij dat kindjes die geen bv ook heul goed te troosten zijn (Of die van mij is uitzondering) :9

Ps dat van troosten is echt geen aanval. Dat weten jullie hopelijk. Want ik vind het echt fijn dat kindjes goed te troosten zijn. Op welke manier dan ook
  dinsdag 4 februari 2014 @ 21:49:38 #294
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136342464
Weet ik lieve Omen. M heeft amper bv gehad en die heb ik ook altijd kunnen troosten. Maar stom genoeg weet ik het dan even niet meer zo goed bij de meiden als ze de borst niet willen :?
pi_136342646
Optillen, naar het raam lopen, dingen benoemen, liedjes zingen, knuffelen, voetjes strelen, kusjes geven, aaien, badderen, duim/vinger/hand geven, zachtjes fluisteren.......................enz enz O+
  dinsdag 4 februari 2014 @ 21:59:02 #296
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136342996
Yup. Maar bedoel meer dat de borst nu het eerste is wat je aanbiedt. En 9 van de 10 keer werkt dat dus. En als dat niet het geval is dan is het even omschakelen.
pi_136343232
Maar dat herken ik ook. Dus qua situatie dan. Ik loop drie keer door de kamer en ze is stil. Moet ik vier keer lopen dan maak ik me zorgen zeg maar. Want dan is het echt heul erg.
pi_136344685
Dat had ik ook Kyara maar nu ze wat ouder is en sowieso minder drinkt, troost ik bijna niet meer door de borst te geven. Hier werkt een knuffel en kusje meestal wel.

En dank je Zoė, maar internet en real life is niet echt te vergelijken vind ik :)
pi_136353885
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 22:26 schreef Xanteh het volgende:
Dat had ik ook Kyara maar nu ze wat ouder is en sowieso minder drinkt, troost ik bijna niet meer door de borst te geven. Hier werkt een knuffel en kusje meestal wel.

En dank je Zoė, maar internet en real life is niet echt te vergelijken vind ik :)
Nee begrijp ik! Maar omdat je zei: "ben sowieso niet erg sociaal" in t algemeen vatte ik dat op. is idd heel anders, inet en real life.

Olf
O+ wat fijn!
  woensdag 5 februari 2014 @ 12:00:22 #300
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136357820
Meer zieke/ verdrietige/ stuntpiloterige dreumesjes lees ik.... :*

Ook ik ben vandaag een dagje thuis, met mijn zieke J. Vannacht 39.6, KDV leek ons dus niet zo handig :@.
Thuiswerken gaat nog best redelijk, hij slaapt al bijna 3 uur :o
pi_136358989
MM beterschap voor J.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')