abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136046748
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

pi_136046895
Twinkle. Daar wil k een foto van zien O+
pi_136047655
Hier heeft Ow het nog niet eens door dat hij een doorlek luier heeft ;) maar dat is nog wel logisch he ;)
Oh en kz je had gelijk, had niet goed gelezen :@

Trouwens weer wat geleerd.., ga nooit je kind in de badkamer verschonen en wassen als hij recht voor een mand schone was staat... Hij heeft er precies overheen geplast :')

Stats: 9,5 kilo en 79 cm... Cb was weer tevreden (had een extra afspraak ivm verhouding lengte/gewicht en slapen) hij volgt netjes z'n lijntje :)

En wat Omen zegt: zien Twinkle
pi_136047717
Loj _O-

Mooie stats. Nu wel in verhouding?
pi_136047776
Nou wel onderste lijntje maar netjes op t lijntje dus t was goed genoeg :) (vriendje is ook een lange dunne dus..)
pi_136047832
Prima toch!

En qua slapen?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 13:25:15 #7
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136048156
Twinkle! Foto! :Y

_O- Loj ! heb jij weer _O-

Fijn dat de stats weer goed waren!

Fotospam, omdat ik daar zin in heb:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136048244
Mooie foto's PE! Die das is ook gaaf!
pi_136048848
Loj :D das het voordeel van een meisje :P Mooie stats !
PE: Lief boefje heb je O+
Omen: :*

Hier dus 4e keer raak. Naja........ hou dr maar over op, tis zo bizar ;)
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_136059796
In de serie "lekker bezig"
Die was dus he, waar Ow overheen had geplast... Heb ik dus meteen weer in de wasmachine gegooid...
En per ongeluk de luier die ik dus aan t verwisselen was erbij! Nu heb ik een was vol luier deeltjes :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Loj op 28-01-2014 20:59:12 ]
pi_136060138
:D

Luiers zijn voor baby's ;)
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_136060647
Wahaha o mega blunder Loj!

Sorry heb geen foto gemaakt ... vergeten :$ ... was zo onder de indruk :D

PE wat heb je een mooi meisje! :)
pi_136067567
Loj :D _O- wat erg en wat hilarisch.

Kz knappe mini.

Fotospam. O+
pi_136068256
Fotospam van PE O+ wow mooierd heb je! En toffe das.

Loj :D :D
Fijn dat alles goed was bij cb. Ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Kyara (als je niet over wilt hebben....ook goed!). Oh wacht, zie dat je vannacht wakker was.....:(

Kz knap hoor al vier keer! Gaat goed zeg!
pi_136068666
Mijn meisjes vonden het vandaag leuk in bad! Zo schattig hoe ze samen aan het spelen waren en D lekker spetteren. Zelfs haartjes wassen ging zonder problemen. D probeerde zelfs ook nog een bekertje water over haar hoofd te gooien (dus ze gooide het bekertje op haar hoofd...). Wat dan wel weer jammer was, was de nummer 2 die ze in bad achterliet :o
pi_136069279
PE wat een mooie spam O+

KZ echt heel goed van jouw meisje zeg

Loj mooie stats en wat een actie met die luier :*

Kyara leuk dat ze zo genoten van het bad. Jammer van die nummer twee inderdaad
Ik ben afgelopen zondag bij mijn ouders in bad geweest met mijn meisje. Vond ze erg leuk ook tot mijn verbazing :D
pi_136069281
Ultieme ontspanning Kyara! :+

Loj :o _O- :*

PE O+ Mooi meisje!

Pfff wat een dag. Mini was zo zielig de hele dag, wilde alleen maar hangen voor de tv op schoot en verder was niets goed. Slapen wilde hij ook al niet, 30 minuten en toen weer overstuur wakker. Babytijd all over again :P. Zelfs met 240 mg pcm (voor het eerst, omdat hij eerder nog geen 10 kg woog) was zijn temperatuur nog boven de 38,5. Als het morgen nog zo is, gaan we even langs de dokter.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136069527
Haha, ook goed verhaal Kyara!

Ja, goed verhaal he ;)

Oh ja het slapen. Het is nu meestal 1x per nacht en dan tussen een half uur en 3 uur bezig... Al 1000% verbetering met wat het was.. En ik kan hier goed mee om gaan.
Op t cb zei ze dat hij eigenlijk niet meer hoefde te komen en ik kreeg de "laten huilen, het moet wennen" preek te horen. Ene oor in ander eruit. Ook moest ik de laatste fles laten vallen, gaat ook niet gebeuren voorlopig (dan gaat hij goed slapen tenminste).
Ach ik ga morgen afspraak met de ka maken en dan hopelijk nog ff z'n amandelen bespreken. Want voor mijn gevoel ligt daar de oorzaak.
Maar het gaat goed hier dus hoor :D
pi_136069836
Wat sneu Phaidra. Ik hoop -ook voor jou- dat hij vannacht een beetje slaapt. En idd even de HA bellen als het morgen nog zo is.

Loj, als jij er op deze manier goed mee om kunt gaan dan is het goed toch! Dan maakt het ook niet uit wat het cb of anderen er allemaal van vinden. Maar wel goed dat je het nog even bij de KA aan gaat kaarten. Blijf vooral bij je gevoel en benadruk dat. Mijn ervaring is dat veel artsen tegenwoordig echt wel naar de "gut feeling" van de moeder luisteren.
pi_136070049
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:00 schreef Phaidra het volgende:

PE O+ Mooi meisje!

Pfff wat een dag. Mini was zo zielig de hele dag, wilde alleen maar hangen voor de tv op schoot en verder was niets goed. Slapen wilde hij ook al niet, 30 minuten en toen weer overstuur wakker. Babytijd all over again :P. Zelfs met 240 mg pcm (voor het eerst, omdat hij eerder nog geen 10 kg woog) was zijn temperatuur nog boven de 38,5. Als het morgen nog zo is, gaan we even langs de dokter.
ik heb wel gelezen dat je je geen zorgen hoeft te maken als de temparatuur niet zakt ondanks de paracetamol. Ik was zelf namelijk een keer best wel geschrokken toen Luc 39.5 had ook al had hij paracetamol gehad. Ik dacht namelijk dat koorts altijd zou zakken van paracetamol :@

Ik hoop dat je snel mini snel weer opknapt :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_136070068
Wat zijn jullie lekker bezig zeg :') luiers in de wasmachine, poep in bad :D

Wat sneu Phaidra, slaapt hij nu wel dan?
pi_136070116
Groot gelijk Loj dat je op je eigen gevoel afgaat :*
pi_136070140
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:00 schreef Phaidra het volgende:

PE O+ Mooi meisje!

He, dit klinkt als mijn dag :+ M wilde ook alleen maar aan mij vastgeplakt zitten en het liefst op me slapen. Nauwelijks gegeten ook. Ik hoop dat hij een beetje opknapt, anders wordt het een wat droevige verjaardag overmorgen. Beterschap voor I!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136070279
Wat sneu CS, zeker met zijn verjaardag voor de deur ;(
Willen jullie het donderdag ook vieren? Is hij in het weekend bij zijn vader? Dat lijkt me trouwens best wel moeilijk, als je niet bij je kind bent op zijn verjaardag. Hoe hebben jullie dat vorig jaar gedaan? of was dat toen nog niet aan de orde?
pi_136070382
Loj
Klinkt als bekende nachten..helaas. Hoop dat het bij jullie snel beter gaat.
Hier is 2x pn wakker een goede nacht of 1x 1,5u wakker :') Nouja zo heeft iedereen z'n eigen idee van n goede nacht, alles beter dan de hele nacht of elk u wakker zijn. Maar.. Op 1 of andere manier ben ik daar nogsteeds aan gewend. functioneer vandaag ook 'goed' :9
Waardoor krijg je het idee dat het aan de amandelen ligt? Hoop dat de ka jullie kan helpen.

Phaidra :* wat sneu zeg, beterschap

S voelt zich duidelijk niet prettig. Vandaag harde ontlasting en hele rode wangen :(. Ze drinkt en eet goed en krijgt geen banaan oid (want geen fruit..) dus geen idee waar die harde ontlasting opeens vandaan komt. Ze heeft vanmiddag 3,5u geslapen en ligt er nu net weer in..
pi_136070430
Kyara :D whahaha. Leuk dat het zo geslaagd was! Heb je badstoeltjes voor ze?

Loj klinkt best goed toch? Als jij er vrede mee hebt hoe het nu gaat is het ok! Wat het cb ook zegt. Laten huilen......tsja ieder zijn/haar ding. Maar niets voor mij ook.
En als die fles werkt (of je denkt dat ie werkt): lekker zo laten!

Phaidra de zieligerd. beterschap!

Mijn meisje is vandaag gaan wennen bij het nieuwe kinderdagverblijf. (Vanaf volgende week is ze een 'banaan' in plaats van een 'aapje') Ze heeft er twee uur geslapen (ze was er drie uur). Dus volgens mij vond ze het wel ok!
pi_136070747
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:17 schreef Kyara het volgende:
Wat sneu CS, zeker met zijn verjaardag voor de deur ;(
Willen jullie het donderdag ook vieren? Is hij in het weekend bij zijn vader? Dat lijkt me trouwens best wel moeilijk, als je niet bij je kind bent op zijn verjaardag. Hoe hebben jullie dat vorig jaar gedaan? of was dat toen nog niet aan de orde?
Hij gaat op donderdagavond altijd naar zijn vader toe, dus op zijn verjaardag ook Hij heeft dan verjaarsontbijt bij ons, trakteren op de creche met papa er ook bij en dan 's avonda bij papa. Vrijdagavond komt hij weer thuis en dan vieren we het zaterdag. Afgelopen weekend heeft hij het al bij papa gevierd. Vorig jaar was hij bij mij en heeft zijn vader hem niet gezien met zijn verjaardag. Had ik wel aangebodem overigens ;) heb dus nog niet meegemaakt dat ik hem helemaal niet zag op zn verjaardag, maar dat zal vast een keer gebeuren. We kijken maar per jaar wat de beste oplossing is.
pi_136070912
Fijn dat jullie het onderling zo kunnen regelen. Hoop echt dat hij donderdag weer opgeknapt is. De 1e verjaardag is meer voor de ouders, bij de 2e wordt het echt al meer voor het kind.
pi_136071367
We proberen er maar het beste van te maken :) Ik vind het in ieder geval fijn als we allebei de mogelijkheid hebben om M te zien op zijn verjaardag en we regelen het zo dat we hem ook op onze eigen verjaardagen 'hebben', waar mogelijk.

En klopt, M begint het al wel echt een beetje te snappen. Desgevraagd vertelt hij dat hij jarig is, hij kan nu echt 'hiep hiep hoera!', weet dat hij 'dootjes' krijgt en met een beetje mazzel ook dat hij 'tee' wordt O+ Over het trakteren heb ik hem nog maar even niet ingelicht, voor het geval het niet door kan gaan -O-
pi_136071687
M begon met die cadeautjes steeds over Sinterklaas.... duurde ook even voordat hij dat snapte. Alleen de vorige keer dat mijn schoonouders er waren was hij ineens heel druk op zoek naar iets :? Tot hij tegen mijn schoonvader zei: dootjes pakken? Uitpakken!

Oeps. :D
pi_136071864
Haha, ja, met al die feestelijkheden en cadeautjes achter elkaar, is het ook moeilijk te snappen wanneer het weer ophoudt he? :+
pi_136071973
Ja, ik ben echt blij dat we daar nu voorlopig van af zijn hoor.
pi_136072127
Phaidra wat zielig. Beterschap :*

Loj als jij er vrede mee hebt gewoon het CB laten kletsen. Jouw mening is het belangrijkst :*

Clubsoda :* voor jouw bijna peuter

Zoë :*

Animalmix dat klinkt zeker goed :D

Wat leuk trouwens dat ze rond het tweede jaar echt de feestjes gaan beseffen

Net even wat foto's gemaakt van Riley. Ik vind ze erg O+

pi_136072142
Snap ik, bij jullie was het helemaal feest natuurlijk! Ik ben ook echt wel een beetje inspiratieloos qua cadeautips inmiddels enzo ;)
pi_136072257
Ja, ook dat is herkenbaar CS. Wat krijgt hij?

Leuke foto's Omen! Haar ogen! Wow! O+
pi_136072502
Nou, inderdaad, wat een ogen! O+

Rijgkralen, een set boerderijdieren, schoenen en een broek (maar die blijken opeens onvindbaar -O- ) En van de rest van de gasten een vuilniswagen ( ;) ), een automat, treinrails en nog een ander voertuig (een wals of een graafmachine ofzo). Wat hij van mijn moeder krijgt weet ik niet.
pi_136072689
Leuk! Welke rijgkralen heb je? Die had ik ook voor M gewild maar die heeft ie dus niet gekregen. Misschien over een tijdje een keer. Als er geen cadeau papier om heen zit, is het voor hem geen cadeautje ;)
pi_136072819
Van Janod, met oceaandieren. Hier ook, nieuwe dingen krijgen veel minder aandacht zonder papiertje :D
pi_136073047
Gewoon tussen het speelgoed moffelen, valt niet eens op.

Oh ja, die heb ik ook gezien. Heb je die online of in een winkel gekocht? Bij bol.com hadden ze alleen nog blije meisjes versies.
pi_136073257
Ik word altijd blij als ik M iets nieuws geef: "ooooh, leut!! O+ "

Via bol inderdaad, en volgens mij zien de kralen er best mannelijk uit :@

Goed, ik ga m'n bed maar eens in, ik heb zo'n vermoeden dat ik vannacht een aantal keer een huilend ventje mag gaan troosten namelijk.
pi_136075124
Sterkte vannacht!

(ik doel op een roze bloemetjes variant, maar dat was haba geloof ik)
pi_136082419
Ik heb van haba boerderij kralen, 2 kippen, 2 schapen, een koe, een klavertje, een tractor en een boer(in). Helemaal niet meisjes achtig en een grote hit hier :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_136083146
Omen O+ wauw

CS leuke cadeaus, spannend 2e verjaardag.

S was weer veel wakker vannacht -O-
ze huilt alleen maar, ontroostbaar. ze wil niet knuffelen niets.. ze huilt en loopt rond :'( doet echt pijn om dr zo te zien. Normaal slaapt ze bij ons in bed maar dat wil ze ook niet. Ze had koude voetjes maar wil geen sokjes aan en niet onder de dekens. Ze ligt of boven op de dekens of ze loopt rond. Echt zo zielig. Uiteindelijk moest ze overgeven van het huilen, luchtte niet op voor dr..
Rond 4u is ze bovenop mij in slaap gevallen. Man blijft thuis vandaag en gaat met dr naar de huisarts. Is echt moeilijk om dr zo te zien. Het is voornamelijk na wakker worden dat ze zo is. Rest van de dag wel mieperig. Misschien pijn in combi met nachtmerries? geen idee.. -O- Hoop dat de ha iets kan vinden.
pi_136084196
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:13 schreef Skoap het volgende:

[..]

ik heb wel gelezen dat je je geen zorgen hoeft te maken als de temparatuur niet zakt ondanks de paracetamol. Ik was zelf namelijk een keer best wel geschrokken toen Luc 39.5 had ook al had hij paracetamol gehad. Ik dacht namelijk dat koorts altijd zou zakken van paracetamol :@

Ik hoop dat je snel mini snel weer opknapt :*
Oh dat wist ik ook niet :D Bedankt voor de info!

Slapen ging beter dan gister (toen sliep ik 2 uur totaal). Maar wel vaaaaak wakker en dan ook helemaal overstuur. Borst was het enige wat goed was en halverwege de nacht heeft hij een flesje melk gehad, omdat hij ook niet zoveel gegeten had. Ging er ook wel in.

Vandaag voelt hij niet meer warm en is hij een stuk vrolijker.

CS, hoe is het met M? Ook al ziek.. Ik hoop dat hij op zijn verjaardag weer echt beter is! Wat lief dat hij het al een beetje snapt.

Loj, zo lang het voor jullie niet (meer) belastend is, zou ik er ook niets aan veranderen. Dit klinkt al echt beter, ik zou er ook even niet aan durven sleutelen. Het zou mooi zijn als de oorzaak in de amandelen ligt. Daar is iets aan te doen!

Zoë, wat zielig voor S. Klinkt wel bekend, dat overstuur wakker worden en niet getroost willen worden. Je kan zo weinig doen dan he? Ik hoop dat de huisarts iets kan betekenen voor jullie :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136084247
Wat sneu Zoe -O-

Phaidra, gelukkig een iets betere nacht maar het klinkt wel heel zielig -O-
pi_136084343
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:53 schreef Kyara het volgende:
Wat sneu Zoe -O-

Phaidra, gelukkig een iets betere nacht maar het klinkt wel heel zielig -O-
En geen idee wat er precies was. Hij had koorts, maar geen duidelijke pijn. Grijpt niet naar zijn oren ofzo. Geen vlekjes gezien. Eet en drinkt wel redelijk (gelukkig). Soms wel wat last van zijn darmen, maar dus niet de hele tijd. Ik verdenk toch zijn kiezen, want hij kauwt wel veel op zijn hand. Wel het ergste tandjesleed dat ik tot nu toe gezien heb dan...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136084371
Hier waren de kiezen ook het vervelendst. Meer last van gehad dan van de hoektanden.
pi_136084410
Hij heeft al 4 kiezen, daar had hij ook wel meer last van dan anders. Maar toch niet zóveel.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136084613
Hmmm, geen idee. Lastig he, dat ze het zelf nog niet goed kunnen vertellen wat er is.
pi_136084659
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:08 schreef Kyara het volgende:
Hmmm, geen idee. Lastig he, dat ze het zelf nog niet goed kunnen vertellen wat er is.
Ja!

Zal blij zijn zodra ze dat wel kunnen...

Luc was laatst ook erg ziek en kreunen en rare geluiden maken. En ik wist maar niet wat er was.
Zo vervelend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')