Zijn de gaten zichtbaar in je mond en hoe oud was je toen?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:47 schreef Karina het volgende:
Vroeger een aantal keer. Om plaats te maken in mijn mond. Hoezo de vraag eigenlijk, als dat stukje kies gaat rotten ben je nog verder van huis.
Ik was toen een jaar of 10 denk ik. Nee zie je niet, alles is weer 'naar elkaar toegegroeid'.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:51 schreef Jurrgirl het volgende:
[..]
Zijn de gaten zichtbaar in je mond en hoe oud was je toen?
Nou ik stel deze vraag omdat ik er vanwege mijn leeftijd er heel erg van baal, ik ben het niet gewend zeg maar.
Een wortel is al aan het rotten... dus ik weet niet.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:53 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik was toen een jaar of 10 denk ik. Nee zie je niet, alles is weer 'naar elkaar toegegroeid'.
Overigens, kan er geen kroon op worden gezet? Misschien dat eens vragen.
Volgens mij iets van 700 euro, ik zou maar eens bij je tandarts vragen, of er een 'gat' overblijft, of een kroon mogelijk is of wat dan ook. ik ben geen expertquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:53 schreef Jurrgirl het volgende:
[..]
Een wortel is al aan het rotten... dus ik weet niet.
Is dat duur?
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:54 schreef Welvaert het volgende:
Ja ik wel eens! Echt een verschrikkelijk gevoel hoe de tandarts met een soort knijper je kies er uit trekt. Nooit zo'n erge pijnscheut meegemaakt.
OMGquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:04 schreef DonJames het volgende:
Paar jaar geleden een kies (nr. 47) laten trekken, geen kroon voor in de plaats gekomen. Zie je niks van, tenzij je je mond heel ver open doet natuurlijk.
Wat een hel was dat trouwens. Omdat de wortels naar buiten staan kan 'ie niet in één keer getrokken worden. Ze boren er dus een gat in, doen een metalen pin in dat gat en gaan dan heel hard heen en weer wrikken totdat de boel met luid gekraak breekt. Niet fijn, TS, niet fijn. Niet om je te ontmoedigen, maar je voelt je na zo'n behandeling alsof Badr Hari zich op je heeft uitgeleefd..
Hoe oud ben je en is het zichtbaar?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:12 schreef eQuaL het volgende:
Paar maanden geleden nog. Was binnen 1 minuut gedaan, nergens last van gehad op dat moment. Wel een vervelend gevoel natuurlijk, er wordt toch een tand uit getrokken.
Als de verdoving na een aantal uur uit werkt doet het misschien een klein beetje zeer, maar niets wat een ibuprofen/paracetamol niet kan verhelpen.
Het kan dus meevallen
Ja i know maaar het gaat mij meer om gewone kiezen, het is gewoon niet zo gebruikelijk als die eruit moetenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:14 schreef CherryOnTop het volgende:
4 verstandskiezen laten trekken, is op het moment zelf even vervelend maar ach.... Wat moet dat moet hè.
En second opinion aan de kaakchirurg? Want ik moet daar toch zijn..quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:14 schreef CherryOnTop het volgende:
Second opinion lijkt me trouwens niet echt nuttig, tenzij je het idee hebt dat je tandarts voor de lol tanden trekt.
Heb ik er toen ik 11 was 1 van laten trekken ivm een beugel. Ik snap het probleem niet echt, het doet weinig pijn en een evt. gat is wel weer op te vullen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:15 schreef Jurrgirl het volgende:
[..]
Ja i know maaar het gaat mij meer om gewone kiezen, het is gewoon niet zo gebruikelijk als die eruit moeten
Het is duur om die gat op te vullen en ik vind het ook kut dat ik op jonge leeftijd een stukje van mezelf verliesquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:16 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Heb ik er toen ik 11 was 1 van laten trekken ivm een beugel. Ik snap het probleem niet echt, het doet weinig pijn en een evt. gat is wel weer op te vullen.
Oh zo. Maar ja er zit niet veel anders op he, ben blij dat het geen been of arm isquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:18 schreef Jurrgirl het volgende:
[..]
Het is duur om die gat op te vullen en ik vind het ook kut dat ik op jonge leeftijd een stukje van mezelf verlies
Ja, bij mij is het trouwens ook de een na laatste onderste kies...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:19 schreef DonJames het volgende:
Maar het is heel simpel: als 'ie eruit moet, dan moet 'ie eruit. En als je het gat niet mooi vindt, dan laat je een kroon plaatsen. Tenzij je het geld er niet voor over hebt, dan doe je dat niet.
Nee. Verreweg de meeste mensen zitten niet continue in je mond te staren, mocht je dat denken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:21 schreef Jurrgirl het volgende:
[..]
Ja, bij mij is het trouwens ook de een na laatste onderste kies...
Hebben mensen het bij jou opgemerkt?
hahahah :pquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:24 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee. Verreweg de meeste mensen zitten niet continue in je mond te staren, mocht je dat denken.
als je dat wel denkt kan je preventief een laag truitje aantrekken
Nee, plaatselijk.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:34 schreef Jurrgirl het volgende:
Is het gebruikelijk dat je voor een kies bij de kaakchirurg onder volledige narcose moet?
25 en nee, achterste kies rechtsboven.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:14 schreef Jurrgirl het volgende:
[..]
Hoe oud ben je en is het zichtbaar?
Wat bedoel je hiermee?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:04 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik mis er twee en je ziet er geen bal van. En dan zat een daarvan nog vrij ver naar voren ook. (Tweede kies, zeg maar)
Trekken is wel echt matig, ik zat daarna te shaken op de fiets.
Tenzij je de hele dag met je mond wagenwijd open zit: nope.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:07 schreef Jurrgirl het volgende:
Het gaat bij mij om 36 en hij wilt ook gelijk 38 laten trekken (verstandskies)
[ afbeelding ]
Ik ben echt superbang...
Ik vroeg me af of het laten trekken van 36 (eerste molaar) zichtbaar is?
Sorry hoor, maar hoe vaak ga je die vraag nog stellen?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:07 schreef Jurrgirl het volgende:
Het gaat bij mij om 36 en hij wilt ook gelijk 38 laten trekken (verstandskies)
[ afbeelding ]
Ik ben echt superbang...
Ik ben ijdelquote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:13 schreef DonJames het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar hoe vaak ga je die vraag nog stellen?
Die van mij is gebroken en broos dus dat wordt snijden denk ik...ik weet niet of dat zo positief isquote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:12 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Tenzij je de hele dag met je mond wagenwijd open zit: nope.
En met shaken bedoel ik letterlijk dat. Er wordt nogal wat kracht gebruikt om zo'n ding eruit te trekken en dat merk je wel, ook met verdoving. Voordeel is wel dat het met trekken veel sneller geneest dan met snijden.
Mwah, dat was bij de mijne ook het geval, dus zegt nog niks.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:15 schreef Jurrgirl het volgende:
[..]
Die van mij is gebroken en broos dus dat wordt snijden denk ik...ik weet niet of dat zo positief is
Ja. Iedereen gaat het zien en je uitlachen nou goed....quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:07 schreef Jurrgirl het volgende:
.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:20 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ja. Iedereen gaat het zien en je uitlachen nou goed....
Ik voel me er ver onzeker over ja en zie het als iets waar je je voor moet schamenquote:
Waarom? Niemand is perfect hoor.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:28 schreef Jurrgirl het volgende:
[..]
[..]
Ik voel me er ver onzeker over ja en zie het als iets waar je je voor moet schamen
Bang dat mannen erop afknappenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:29 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Waarom? Niemand is perfect hoor.
Sparen voor een implantaat dan maar.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:28 schreef Jurrgirl het volgende:
[..]
[..]
Ik voel me er ver onzeker over ja en zie het als iets waar je je voor moet schamen
En dat ja, als je er zo mee zit.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:30 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Sparen voor een implantaat dan maar.
Ik weet niet hoor, mannen knappen op rare dingen af...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
Afknappen op een missende kies? Echt?
vrouwen![]()
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
Afknappen op een missende kies? Echt?
vrouwen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:38 schreef eQuaL het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knap jij daar niet van af dan?
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:38 schreef eQuaL het volgende:
[..]Als jij daar tussen past, heb ik toch wel een beetje medelijden hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
Hooguit als je een date hebt met een tandarts..quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:38 schreef Jurrgirl het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, mannen knappen op rare dingen af...
Jij niet dan?
Tuurlijk niet. Het is niet alsof het je voortand is ofzo...quote:
gvd mijn grap wat doe jequote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:39 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Als jij daar tussen past, heb ik toch wel een beetje medelijden hoor.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:49 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Het is niet alsof het je voortand is ofzo...
En als je het echt erg vindt kan je altijd nog een kroon laten zetten.
[..]
gvd mijn grap wat doe je
Ik heb een gebroken (en heel toevallig ook de 2e van achteren, onderkaak) kies tot twee keer aan toe laten opmetselen tot het écht niet meer ging. Brak wéér en moest er uit... Er zit nu een implantaat in. Dat is een kostbare onderneming, maar je ziet er nu niets meer van.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:44 schreef Jurrgirl het volgende:
Ik ben nu 28 en helaas moet ik door een gebroken kies (broos na wortelkanaalbehandeling) deze laten trekken (2e kies van achter). Ik baal hier ontzettend, maar volgens mij is het niet echt zichtbaar. Ik zit er wel aan te denken om een second opinion te vragen
"Hoe zit het met jullie? en hoe oud zijn jullie?
Waar gebeurd horrorverhaal: een van mijn verstandskiezen groeide horizontaal en drukte de overige kiezen naar de verdommenis.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:46 schreef ulq het volgende:
Ja 2x keer een 2 verstandkiezen die helemaal scheef gegroeid zaten. Hij moest eerst mn hele bek opensnijden en toen met al z'n kracht die kiezen er uit rukken. Had er dan ook wel ff last van.
Dan laat je er een implantaat inzetten als je er zo over inzit, moet je wel even ergens 2000 euro vandaan halen maar het kan wel.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:38 schreef Jurrgirl het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, mannen knappen op rare dingen af...
Jij niet dan?
Ik ging hyperventileren en spacend doen in die tandarts stoel. toen heeft die tandarts even een afspraak voor mij gemaakt in het ziekenhuisquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:34 schreef Jurrgirl het volgende:
Is het gebruikelijk dat je voor een kies bij de kaakchirurg onder volledige narcose moet?
Kunt altijd een stifttandje /kiesje nemen in de plaats toch?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:51 schreef Jurrgirl het volgende:
[..]
Zijn de gaten zichtbaar in je mond en hoe oud was je toen?
Nou ik stel deze vraag omdat ik er vanwege mijn leeftijd er heel erg van baal, ik ben het niet gewend zeg maar.
Haha nice. Bij mij moest ie 2 keer op nieuw verdoven omdat het gewoon echt moeilijk veel pijn deed ondanks de eerdere verdovingen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:59 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Waar gebeurd horrorverhaal: een van mijn verstandskiezen groeide horizontaal en drukte de overige kiezen naar de verdommenis.
Kom ik in het ziekenhuis, vraag de kaakchirurg of zijn AIO de operatie mocht doen. Prima, die moet het ook leren.
Na een uur snijden, hakken, breken, wrikken en foeteren (van de AIO) besloot hij toch maar om de chirurg er weer bij te halen die alsnog 20 minuten bezig geweest is... Was wel goed verdoofd, ik voelde er niets van, maar heb wel een week met een beurs gezicht en een lamme kaak gelopen...
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:29 schreef Jurrgirl het volgende:
Zijn mensen weleens overleden tijdens het trekken van een kies?
Ik zou niet kunnen bedenken waarom je niet zou kunnen overlijden tijdens het trekken van een kies. Als het je tijd is, dan ga je!quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:29 schreef Jurrgirl het volgende:
geef eens een linkjequote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:42 schreef Jurrgirl het volgende:
[..]
Ja weet ik veel, sommigen overlijden ookk bij de tandarts
Ik ben geen expert, maar als de tand eruit is kan er toch ook geen kroon meer op?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:19 schreef DonJames het volgende:
Maar het is heel simpel: als 'ie eruit moet, dan moet 'ie eruit. En als je het gat niet mooi vindt, dan laat je een kroon plaatsen. Tenzij je het geld er niet voor over hebt, dan doe je dat niet.
kut, serieus gereageerd in troll topicquote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:29 schreef Jurrgirl het volgende:
Is dit een sarcastische reactie tegen ts ?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:52 schreef Waaghals het volgende:
ts, bij op 7 op de 10 mensen werkt de verdoving niet.
dus heb je heel veel pijn
Het verwijderen van de 36 is er berucht omquote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:29 schreef Jurrgirl het volgende:
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:34 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Het verwijderen van de 36 is er berucht om.
Hahhaha dat is inderdaad vaag, bij mij wou er ook een stukje van de wortel niet uit, gingen ze met twee tandartsen lopen sjorren, ik liep te zweten als een paard.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:25 schreef VaalNL het volgende:
Voel je helemaal niks van, alleen het gekraak is ff kut.
wtf dude, een narcose?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:44 schreef Discombobulate het volgende:
Heb 1 keer een kies laten trekken, je voelt geen pijn dat klopt, maar het gevoel dat m'n bek verdoofd is kan ik absoluut niet tegen. Ik word ontzettend duizelig, misselijk en val zowat flauw als ik geen pijn meer voel door verdoving.
Als ze moeten boren kies ik ook altijd voor geen verdoving.![]()
Als m'n verstandskiezen eruit moeten kies ik toch voor narcose dan, want ik kan gewoon niet tegen verdoving.
Ik heb de extractie van mijn 36 overleefd!quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:34 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Het verwijderen van de 36 is er berucht om.
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:26 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Ik heb de extractie van mijn 36 overleefd!
Naderhand is er wel een 6 mm plug ingeboord voor een implantaat... mijn wandrek hangt met 6 mm pluggen aan de muur...
25 jaar hier.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:44 schreef Jurrgirl het volgende:
Ik ben nu 28 en helaas moet ik door een gebroken kies (broos na wortelkanaalbehandeling) deze laten trekken (2e kies van achter). Ik baal hier ontzettend, maar volgens mij is het niet echt zichtbaar. Ik zit er wel aan te denken om een second opinion te vragen
"Hoe zit het met jullie? en hoe oud zijn jullie?
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 14:37 schreef Skeletor. het volgende:
[..]!
Dan ben je één van de weinigen die het kan navertellen.
Waarom zoveel pluggen? Heb je meerdere implantaten?
Dan is het goed. Zit de kroon er al op? Had je botopbouw nodig? Ik denk erover een implantaat te laten zetten op de plaats van 26. Hmmmm, misschien maar eens een implantaat-topic openen.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:11 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]het is één plug van 6 millimeter
36 was gebroken onder de 'bifurcatie' waar de wortels uit elkaar gaan. Mogelijk het gevolg van de 38 die horizontaal op ramkoers lag met de rest van mijn gebit. De hele procedure is redelijk vlotjes verlopen, behalve dan dat ik extra wachttijd nodig had voor de plug goed met het kaakbot vergroeid was. Ding zit er nu al jaren probleemloos in. Het enige rare was in het begin het 'dode gevoel'quote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:40 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Dan is het goed. Zit de kroon er al op? Had je botopbouw nodig? Ik denk erover een implantaat te laten zetten op de plaats van 26. Hmmmm, misschien maar eens een implantaat-topic openen.
Waarom is de 36 bij jou weg?
Die is dan inderdaad rijp voor de sloop. Weet niet how lang je zonder je 36 hebt gezeten, maar het normaal kunnen kauwen zal ook wel een belevenis op zich zijn geweestquote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:44 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
36 was gebroken onder de 'bifurcatie' waar de wortels uit elkaar gaan. Mogelijk het gevolg van de 38 die horizontaal op ramkoers lag met de rest van mijn gebit. De hele procedure is redelijk vlotjes verlopen, behalve dan dat ik extra wachttijd nodig had voor de plug goed met het kaakbot vergroeid was. Ding zit er nu al jaren probleemloos in. Het enige rare was in het begin het 'dode gevoel'
Napijn was eigenlijk niet van toepassing. Het afbreken was even vervelend (maar niet eens echt pijnlijk, het brokkelde gewoon af). Trekken was even een uitdaging omdat er niet zo veel neer over was om met een tang vast te pakken en er was een wortelpunt afgebroken waardoor er even naar de restjes gevist moest worden.quote:Op zondag 2 februari 2014 14:30 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Die is dan inderdaad rijp voor de sloop. Weet niet how lang je zonder je 36 hebt gezeten, maar het normaal kunnen kauwen zal ook wel een belevenis op zich zijn geweest.
Mooi dat de procedure redelijk ging. Bij de één groeit het nou eenmaal sneller vast dan bij de ander. Altijd afwachten, dus. Hoe was het qua (na)pijn?
Haha, inderdaad, ja. Normaal kauwen met rechts. De x.6 en x.7 zijn je grote kauwkiezen, wel handig als je die hebt. Mooi dat het goed bevalt. Wel een smak geld, een implantaat. Maar dan heb je ook wel wat.quote:Op zondag 2 februari 2014 15:48 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Napijn was eigenlijk niet van toepassing. Het afbreken was even vervelend (maar niet eens echt pijnlijk, het brokkelde gewoon af). Trekken was even een uitdaging omdat er niet zo veel neer over was om met een tang vast te pakken en er was een wortelpunt afgebroken waardoor er even naar de restjes gevist moest worden.
Genezing van het gat herinner ik me niet als heel pijnlijk, ook het boren van het gat voor de verankering en het vastgroeien daarvan zijn me niet in negatieve zin bijgebleven.
Normaal kunnen kauwen was wel weer prettig, was alles aan de rechterkant van mijn gebit aan het fijnmalen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |