oh, ik zag geen kattenkauwdingetjes eigenlijk. Ken we een soort van staafjes, maar die zijn hap slik weg.quote:Op woensdag 29 januari 2014 07:35 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
In principe kan je het wel geven als het zacht genoeg. Als je het met een snoeischaar makkelijk door kan knippen, dan is het in principe veilig om te geven. Maar er zijn ook heleboel katten kauwdingetjes te koop.
Volgens mij had Carnibest ook speciale kauwdingetjes voor katten.quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:27 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
oh, ik zag geen kattenkauwdingetjes eigenlijk. Ken we een soort van staafjes, maar die zijn hap slik weg.
Binnenkort maar even met de snoeischaar naar Jumper.
Eendagskuikens?quote:Op woensdag 29 januari 2014 11:05 schreef senesta het volgende:
[..]
Volgens mij had Carnibest ook speciale kauwdingetjes voor katten.
Gedroogde kipfilet bijvoorbeeld, ook hap slik weg?quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:27 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
oh, ik zag geen kattenkauwdingetjes eigenlijk. Ken we een soort van staafjes, maar die zijn hap slik weg.
Binnenkort maar even met de snoeischaar naar Jumper.
Nee, echt een soort kauwstaafjes. Rundvlees volgens mij. Ik heb ze wel eens besteld voor mijn katten maar die doen er niets mee. Bandit schijnt ook echte kauwstaafjes te hebben van lamsvlees maar die heb ik zelf nooit gehad.quote:
oh dat weet ik niet!quote:Op woensdag 29 januari 2014 11:41 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Gedroogde kipfilet bijvoorbeeld, ook hap slik weg?
die kauwstaafjes heb ik wel eens gekocht! Was of hap slik weg, of ze lieten het links liggen. Ik zoek echt iets waar ze een tijdje mee zouden kunnen rommelen/spelen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 11:45 schreef senesta het volgende:
[..]
Nee, echt een soort kauwstaafjes. Rundvlees volgens mij. Ik heb ze wel eens besteld voor mijn katten maar die doen er niets mee. Bandit schijnt ook echte kauwstaafjes te hebben van lamsvlees maar die heb ik zelf nooit gehad.
Als katten kauwen echt lekker vinden vinden ze gedroogde visjes misschien ook wel lekker?
oh ja, daar ben ik ook nog eens achteraan gegaan. Zal er weer eens op zoeken op internet.quote:Op woensdag 29 januari 2014 11:57 schreef senesta het volgende:
Matatabi staafjes? Maar dat is niet echt voedsel. Wel om te kauwen en mee te spelen. En het werkt rustgevend en ontspannend dus misschien worden ze daar wel helemaal zen van
Lief!quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:02 schreef senesta het volgende:
Hier in de dierenzaak hadden ze ze wel altijd, als het niet lukt kun je me ook even een seintje geven hoor, wil best kijken en eventueel voor je halen en opsturen
Ziet het zo uit?quote:Op woensdag 29 januari 2014 11:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Nu ja, eigenlijk leek het me gewoon schattig, mijn kleine Dirkje met een kauwbot.
Oh, zielig... Afgebroken kiezen zie je niet zo vaak bij katten. Succes bij de tandarts dierenarts!quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:05 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
't Gaat hier nu toevallig over katten en hun tanden.
De oorzaak van mijn kater's gezwollen kaak, afgelopen weekend, was dus een kies. Hij mist er een stuk van. De zwelling is er nog steeds maar veel minder. Morgen zoals gepland naar de dierenarts voor de castratie en dan dus iets aan die tand te doen.
De bloedvaten zie je alleen aan de onderkant van de tong. Aan de bovenkant zie je het niet.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:54 schreef Fripsel het volgende:
Mijn katertje van 8 maanden zat zichzelf net te likken, en opeens valt me op dat er een soort van donkerblauwe aders op zijn tong zichtbaar zijn. Verder doet hij niet anders als normaal. Heb jij enig idee wat dit kan zijn?
Het was even zoeken, maar het (stukje) tand is gevonden. Volgens mij is het dus geen stukje maar zowat een hele tand. Ik denk dat hij ergens een sprong verkeerd heeft ingeschat, heb zelf niets zien gebeuren wat erg verkeerd ging en kan dus niet met zekerheid zeggen hoe hij het klaar gespeeld heeft. Met 6 maanden krijgt hij geen nieuwe tand meer, of heb ik het mis. Benieuwd wat de DA morgen zal zeggen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:45 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Oh, zielig... Afgebroken kiezen zie je niet zo vaak bij katten. Succes bij de tandarts dierenarts!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een beetje vage foto, maar bedankt voor het proberenquote:Op woensdag 29 januari 2014 16:23 schreef Fripsel het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is het beste wat ik er zo van geschoten krijg. Maar het zijn allemaal blauwe lijntjes bij elkaar lijkt het wel.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:53 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
[..]
Het was even zoeken, maar het (stukje) tand is gevonden. Volgens mij is het dus geen stukje maar zowat een hele tand. Ik denk dat hij ergens een sprong verkeerd heeft ingeschat, heb zelf niets zien gebeuren wat erg verkeerd ging en kan dus niet met zekerheid zeggen hoe hij het klaar gespeeld heeft. Met 6 maanden krijgt hij geen nieuwe tand meer, of heb ik het mis. Benieuwd wat de DA morgen zal zeggen.
even een foto, ik denk echt dat het een hele kies is, zonder de wortel. Die zal morgen dan wel moeten verwijderd worden.Is het poezenkind 6 maanden? Dan zijn zij nog aan het wisselen hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerlijk gezegd lijkt die kies op de foto op een grote knipkies boven, maar ik vermoed dat het een melkkies is. De wortels lijken eerder opgelost dan afgebroken, maar om zeker te weten moet ik in de mond van het poezenkind kijken. Maar het lijkt dus op een zogenaamde premolar P4 (of 108 / 208 voor de tandartsen onder ons, hoewel eigenlijk heten babytandjes dan waarschijnlijk 508/608) Any way, too much information
![]()
Bij het wisselen kunnen zij ook verdikte lymfeknopen ed krijgen.
Een gebroken kies is natuulijk niet uitgesloten, maar er vergt nogal wat kracht om een volwassen knipkies bij een kat af te breken. Bij een hond gebeurt dat vaker omdat de honden aan alles proberen te kauwen. De katten doen dat normaal gesproken niet.
Dat is net zo hard als een gedroogde buffelhuid. Maar je kan het proberen onder de begeleiding.quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:14 schreef valentijn101 het volgende:
En zo n varkensoor, is dat niets voor een kat om op te kauwen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |