Universele garage. Dealer zit niet echt in de buurt van waar ik woon.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Bij een universele garage? Of de dealer?
Een ketting is ook wel fijner vind ik. Scheelt toch weer iets waar je niet mee bezig hoeft.quote:Op zondag 9 februari 2014 22:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik heb de luxe van een ketting, maar zou het anders wel op basis van de km's doen ja. Dat komt niet op 2k, maar wel op 10k. Je kunt er vaak prima een stukje overheen, maar je zal maar net de pech hebben dat dat ding dan toch knapt, dan sla je jezelf voor je kop dat je 'bespaard' hebt. Vooral omdat de meeste mensen gedurende het hele bezit van een auto, hooguit één of twee keer aan de beurt zijn voor die riem. Het is niet zo dat de termijn fors oprekken aan het eind van het bezit duizenden euro's besparing heeft opgeleverd; de uitgave is alleen uitgesteld.
Ik doe het met regulier onderhoud ook altijd netjes op tijd. Kennis van me plakt er makkelijk nog 5 of 10k achteraan. Ik ben altijd op tijd. Als de auto dan een keer in de soep loopt, weet ik dat het in elk geval niet aan een besparing van een paar tientjes heeft gelegen (want dat is het: een beurtje kost me een 1 à 1,5u tijd en 80 euro onderdelen).
Dealer is ook wel flink duurder denk ik. En een universele garage moet dit ook prima kunnen.quote:Op zondag 9 februari 2014 22:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Universele garage. Dealer zit niet echt in de buurt van waar ik woon.
Ken toch wel wat mensen die telkens langer doorrijden op de oude olie. En het zal vast heel lang goed gaan hoor, maar als het bij 1 op de 10 auto's voor een voortijdig overlijden zorgt, geef ik gedurende mijn autobezit liever 400 euro extra uit als dat tot gevolg heeft dat ik er veel langer mee kan doen en zélf kan besluiten wanneer het ding weg moet.quote:Op zondag 9 februari 2014 22:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Een ketting is ook wel fijner vind ik. Scheelt toch weer iets waar je niet mee bezig hoeft.
En je hebt inderdaad gelijk dat het in het totaalbeeld een besparing van weinig is. Ben het met je eens dat je in principe regulier onderhoud gewoon op tijd moet doen conform het voor de auto geldende schema .
Jup, maar wist sowieso dat de achterremmen vervangen moesten worden, en dat is al wel snel 200,- (remschijven +blokken) dus de rest valt dan wel weer mee.quote:Op maandag 10 februari 2014 11:35 schreef Goddelijker het volgende:
Dat is een duur geintje, maar je kan weer even vooruit.
Ja, inderdaad. Maar toch valt het altijd weer tegen.quote:Op maandag 10 februari 2014 12:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Jup, maar wist sowieso dat de achterremmen vervangen moesten worden, en dat is al wel snel 200,- (remschijven +blokken) dus de rest valt dan wel weer mee.
Ik heb je een mail gestuurd trouwens.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:59 schreef L0we het volgende:
[..]
Scherpenzeel woont mijn klusplek, voor de rest; zie dm
Dan is het niet heel gek inderdaad, vooral omdat zo'n draagarmrubber wel weer wat tijd kost. Wel zuur natuurlijk, die extra knaken die het dan altijd kost. Ik hoop dit jaar weer op een el cheapo APK'tje, nadat ik afgelopen jaar wel aardig de sjaak wasquote:Op maandag 10 februari 2014 12:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Jup, maar wist sowieso dat de achterremmen vervangen moesten worden, en dat is al wel snel 200,- (remschijven +blokken) dus de rest valt dan wel weer mee.
Wanneer moet je weer?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dan is het niet heel gek inderdaad, vooral omdat zo'n draagarmrubber wel weer wat tijd kost. Wel zuur natuurlijk, die extra knaken die het dan altijd kost. Ik hoop dit jaar weer op een el cheapo APK'tje, nadat ik afgelopen jaar wel aardig de sjaak was
Van de zomer ergens, dus ik heb nog kilometers genoeg te gaan waarin ik alles kapot kan rijdenquote:
Hahaha nog een half jaartje inderdaad.quote:Op maandag 10 februari 2014 20:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Van de zomer ergens, dus ik heb nog kilometers genoeg te gaan waarin ik alles kapot kan rijden
Dat zou heel goed kunnen ja. Ze adviseren ook altijd na het vervangen van draagarmen(rubbers) om te laten uitlijnen. En als het dan niet goed is, terug naar de garage.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:20 schreef Marco001 het volgende:
Bummer, auto trekt nu nogal naar rechts. Dat was altijd wel een heel klein beetje, maar nu behoorlijk merkbaar. Morgen maar even weer naar de garage dus.
Zou dat kunnen zijn gekomen doordat een draagarmrubber is vervangen? (dat daardoor de uitlijning is veranderd)
Nice!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:43 schreef dick_laurent het volgende:
Jaaaaaa vanmiddag rijbewijs afgehaald en net voor de allereerste keer rondgekneurd in mijn eigen autootje met lekker muziekje op.
Heerlijk!
Goed moment altijd! Mijn eerste auto had geen radio er inquote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:43 schreef dick_laurent het volgende:
Jaaaaaa vanmiddag rijbewijs afgehaald en net voor de allereerste keer rondgekneurd in mijn eigen autootje met lekker muziekje op.
Heerlijk!
Oefening baart kunst. Als je nu in de regen in de spits komt, is het in ieder geval de eerste keer en raak je niet meer in paniek. Je kent de regen immers al.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:06 schreef dick_laurent het volgende:
Nou pfoe, net dus voor de 2e keer de weg op gegaan, savonds en in de regen en ging route rijden die ik nog niet kende (niet met de auto iig). Zicht was toch minder zo met stromende regen en in t donker....
Nou, en dan krijg je dus de eenrichtingswegen die ik op t laatste moment pas zag, en vervolgens dus vet onhandig mocht gaan straatje keren enzo
Tis dat t avond was en rustig op de weg, maar ik denk dat ik hoe ik vanavond aan t klooien was tijdens de spits had geflikt, ik het errug moeilijk had gekregen.
Vrijdag moet ik voor t eerst in de spits gaan rijden *slik*
Iemand nog tips voor deze beginneling?
-en de tip, maak geen ongeluk spreekt voor zich
Inderdaad zoveel mogelijk rustig blijven. Mijn opmerking over zoveel mogelijk met het verkeer meekomen was in geen geval bedoeld als dat je je moet laten opnaaien.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:12 schreef JDude het volgende:
Mijn tweede rit ooit zonder instructeur was ook in een moessonregen. Rustig aan doen en je niet laten opnaaien door figuren met haast of andere frustraties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |