Dealer is ook wel flink duurder denk ik. En een universele garage moet dit ook prima kunnen.quote:Op zondag 9 februari 2014 22:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Universele garage. Dealer zit niet echt in de buurt van waar ik woon.
Ken toch wel wat mensen die telkens langer doorrijden op de oude olie. En het zal vast heel lang goed gaan hoor, maar als het bij 1 op de 10 auto's voor een voortijdig overlijden zorgt, geef ik gedurende mijn autobezit liever 400 euro extra uit als dat tot gevolg heeft dat ik er veel langer mee kan doen en zélf kan besluiten wanneer het ding weg moet.quote:Op zondag 9 februari 2014 22:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Een ketting is ook wel fijner vind ik. Scheelt toch weer iets waar je niet mee bezig hoeft.
En je hebt inderdaad gelijk dat het in het totaalbeeld een besparing van weinig is. Ben het met je eens dat je in principe regulier onderhoud gewoon op tijd moet doen conform het voor de auto geldende schema.
Jup, maar wist sowieso dat de achterremmen vervangen moesten worden, en dat is al wel snel 200,- (remschijven +blokken) dus de rest valt dan wel weer mee.quote:Op maandag 10 februari 2014 11:35 schreef Goddelijker het volgende:
Dat is een duur geintje, maar je kan weer even vooruit.
Ja, inderdaad. Maar toch valt het altijd weer tegen.quote:Op maandag 10 februari 2014 12:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Jup, maar wist sowieso dat de achterremmen vervangen moesten worden, en dat is al wel snel 200,- (remschijven +blokken) dus de rest valt dan wel weer mee.
Ik heb je een mail gestuurd trouwens.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:59 schreef L0we het volgende:
[..]
Scherpenzeel woont mijn klusplek, voor de rest; zie dm
Dan is het niet heel gek inderdaad, vooral omdat zo'n draagarmrubber wel weer wat tijd kost. Wel zuur natuurlijk, die extra knaken die het dan altijd kost. Ik hoop dit jaar weer op een el cheapo APK'tje, nadat ik afgelopen jaar wel aardig de sjaak wasquote:Op maandag 10 februari 2014 12:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Jup, maar wist sowieso dat de achterremmen vervangen moesten worden, en dat is al wel snel 200,- (remschijven +blokken) dus de rest valt dan wel weer mee.
Wanneer moet je weer?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dan is het niet heel gek inderdaad, vooral omdat zo'n draagarmrubber wel weer wat tijd kost. Wel zuur natuurlijk, die extra knaken die het dan altijd kost. Ik hoop dit jaar weer op een el cheapo APK'tje, nadat ik afgelopen jaar wel aardig de sjaak was
Van de zomer ergens, dus ik heb nog kilometers genoeg te gaan waarin ik alles kapot kan rijdenquote:
Hahahaquote:Op maandag 10 februari 2014 20:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Van de zomer ergens, dus ik heb nog kilometers genoeg te gaan waarin ik alles kapot kan rijden
Dat zou heel goed kunnen ja. Ze adviseren ook altijd na het vervangen van draagarmen(rubbers) om te laten uitlijnen. En als het dan niet goed is, terug naar de garage.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:20 schreef Marco001 het volgende:
Bummer, auto trekt nu nogal naar rechts.Dat was altijd wel een heel klein beetje, maar nu behoorlijk merkbaar. Morgen maar even weer naar de garage dus.
Zou dat kunnen zijn gekomen doordat een draagarmrubber is vervangen? (dat daardoor de uitlijning is veranderd)
Nice!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:43 schreef dick_laurent het volgende:
Jaaaaaa vanmiddag rijbewijs afgehaald en net voor de allereerste keer rondgekneurd in mijn eigen autootje met lekker muziekje op.
Heerlijk!
Goed moment altijd! Mijn eerste auto had geen radio er inquote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:43 schreef dick_laurent het volgende:
Jaaaaaa vanmiddag rijbewijs afgehaald en net voor de allereerste keer rondgekneurd in mijn eigen autootje met lekker muziekje op.
Heerlijk!
Oefening baart kunst. Als je nu in de regen in de spits komt, is het in ieder geval de eerste keer en raak je niet meer in paniek. Je kent de regen immers al.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:06 schreef dick_laurent het volgende:
Nou pfoe, net dus voor de 2e keer de weg op gegaan, savonds en in de regen en ging route rijden die ik nog niet kende (niet met de auto iig). Zicht was toch minder zo met stromende regen en in t donker....
Nou, en dan krijg je dus de eenrichtingswegen die ik op t laatste moment pas zag, en vervolgens dus vet onhandig mocht gaan straatje keren enzo
Tis dat t avond was en rustig op de weg, maar ik denk dat ik hoe ik vanavond aan t klooien was tijdens de spits had geflikt, ik het errug moeilijk had gekregen.
Vrijdag moet ik voor t eerst in de spits gaan rijden *slik*
Iemand nog tips voor deze beginneling?
-en de tip, maak geen ongeluk spreekt voor zich
Inderdaad zoveel mogelijk rustig blijven. Mijn opmerking over zoveel mogelijk met het verkeer meekomen was in geen geval bedoeld als dat je je moet laten opnaaien.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:12 schreef JDude het volgende:
Mijn tweede rit ooit zonder instructeur was ook in een moessonregen. Rustig aan doen en je niet laten opnaaien door figuren met haast of andere frustraties.
Is na drie maanden al geïmporteerd.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:57 schreef Marco001 het volgende:
Wat schrijven die Leon's eigenlijk af zeg!
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Nieuwwaarde van zo'n ding ligt tegen de 30.000,-
Demo auto maakt mij niet zoveel uit, schade is wel weer jammer inderdaad. Heb er een mailtje achteraan gestuurd, kijken wat de verkoper erover zegt.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 08:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Is na drie maanden al geïmporteerd.
Wel bijzonder, 10k afschrijven in die tijd, daar klopt niets van. Ik denk zomaar: test- of demo-auto geweest die 10 - 20k lang mishandeld is, voor een prikkie weg mocht en nu teruggedraaid is?
Particulier heeft 'm naar NL gehaald en heeft ook maar 1.300 euro BPM betaald zie ik. Schade, el cheapo opgelost en mogelijk nog verborgen nu?
Klopt, maar als ik zo'n nieuwe zou nemen, zou ik sowieso de LED versie zoeken. Die koplampen en achterlampen geven de auto een heel andere(mooiere) uitstraling.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 15:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ben wel benieuwd.
Overigens, als ik op gaspedaal kijk, zie ik genoeg Leons onder de 20k staan, ook de 1.4tjes. Geen idee hoe het met de uitrusting en vergelijking met nieuwwaarde zit, maar ze zijn dus best betaalbaar.
quote:Bedankt voor u reactie op de auto ,dit is geen schade auto maar wel een ingevoerde auto uit Duitsland de auto is in perfecte staat u mag de auto ook laten keuren bij de Dekra, verder hebben wij weinig info over deze auto, omdat het om een jong gebruikte auto gaat,verder alle boekjes en sleutels aanwezig voor deze scherpe prijs gaat u deze auto nergens vinden we nodigen u graag uit in onze showroom in Numansdorp.
Geen flauw idee..quote:Op zaterdag 15 februari 2014 15:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hoe kan het dan dat er maar 1.300 euro BPM is betaald op een auto van een half jaar oud, waar die BPM normaal gesproken ongeveer het dubbele moet zijn?
In Duitsland is het rond de 1,50quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:02 schreef Goddelijker het volgende:
Ik ga na 't weekend naar DL! Waarschijnlijk via Luxemburg, dus lekker goedkoop tanken daar.
Da's wel n goeie ja, want ik had na mijn rit utrecht-maastricht (ong 2 uur) ook beetje last van mijn schouders en stijve onderrug.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:19 schreef rumiii het volgende:
Welke adviezen hebben jullie voor een comfortabele/ergonomische zithouding? Na/tijdens een lange rit heb ik af en toe last van m'n monnikskapspier/nek/rug. Denk aan adviezen zoals positie handen op t stuur/afstand tot stuur/hoek van rugleuning etc... Alvast bedankt
Ligt er maar net aan waar in D je moet zijn natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:18 schreef Marco001 het volgende:
In Duitsland is het rond de 1,50![]()
Maar via Luxemburg, das een flinke omweg zeg!
Een grote auto helpt.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:19 schreef rumiii het volgende:
Welke adviezen hebben jullie voor een comfortabele/ergonomische zithouding? Na/tijdens een lange rit heb ik af en toe last van m'n monnikskapspier/nek/rug. Denk aan adviezen zoals positie handen op t stuur/afstand tot stuur/hoek van rugleuning etc... Alvast bedankt
Bij Trier, dus dat is niet echt een omweg.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:18 schreef Marco001 het volgende:
[..]
In Duitsland is het rond de 1,50![]()
Maar via Luxemburg, das een flinke omweg zeg!
Stoel rechter op zetten, stuur naar je toe halen, ontspannen rijden?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:19 schreef rumiii het volgende:
Welke adviezen hebben jullie voor een comfortabele/ergonomische zithouding? Na/tijdens een lange rit heb ik af en toe last van m'n monnikskapspier/nek/rug. Denk aan adviezen zoals positie handen op t stuur/afstand tot stuur/hoek van rugleuning etc... Alvast bedankt
Donderdag nog voor 1.62 bij Shell getankt. Shell is de goedkoopste hier, samen met Tango, maar bij de tweede moet je altijd vijf minuten wachten voordat je aan de buurt bent.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:49 schreef dick_laurent het volgende:
1,49 terwijl tankstation vlakbij mn huis in Utrecht op 1,68 staat...
Ik neem altijd de tijd om even lekker te gaan zitten. Stoel op gevoel in de juiste hoogte, rugleuning redelijk rechtop en vervolgens de stoel dusdanig ver naar voren dat als ik mijn hand uitsteek over het stuur, mijn pols precies op het stuur leunt.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:19 schreef rumiii het volgende:
Welke adviezen hebben jullie voor een comfortabele/ergonomische zithouding? Na/tijdens een lange rit heb ik af en toe last van m'n monnikskapspier/nek/rug. Denk aan adviezen zoals positie handen op t stuur/afstand tot stuur/hoek van rugleuning etc... Alvast bedankt
Ah relaxt. Ja ach over het algemeen is die paar cent verschil ook niet echt baanbrekend toch? tenminste hangt dr van af hoeveel je rijdt natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:45 schreef exelletor het volgende:
[..]
Donderdag nog voor 1.62 bij Shell getankt. Shell is de goedkoopste hier, samen met Tango, maar bij de tweede moet je altijd vijf minuten wachten voordat je aan de buurt bent.![]()
_
Vanmiddag voor het eerst gevoeld dat mijn auto door de wind werd geschud. Vorige keer met storm heb ik gewoon 150 op de snelweg kunnen rijden, vandaag merkte ik het pas tijdens het stilstaan bij een stoplicht.
Als je flink wat km's maakt, gaat het aardig optellen natuurlijkquote:Op zaterdag 15 februari 2014 23:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah relaxt. Ja ach over het algemeen is die paar cent verschil ook niet echt baanbrekend toch? tenminste hangt dr van af hoeveel je rijdt natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
quote:Op zondag 16 februari 2014 17:19 schreef Hyman het volgende:
Vergeet stoelverwarming niet.Watje..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
ik heb tijdens de rijlessen niet 1x op de autobaan gereden, en de eerste keer alleen was ook meteen op de Duitse Autobahn... Gewoon niet op laten naaien door medeweggebruikers in hun veel te dure snelle auto's, en verder gewoon rijden zoals je normaal ook doet (natuurlijk niet met 50km/h over de autobaan.... maar je snapt wat ik bedoel)quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:14 schreef monsterd. het volgende:
Als je het nog lastig vindt om alleen te rijden, kun je het beste gewoon gaan oefenen op rustige momenten. Laat je ook inderdaad niet opnaaien door ander verkeer.
Ik vond mijn eerste keer alleen doodengIk ging de snelweg op en had gelijk een rit van 45 min, terwijl ik tijdens rijles dat maar 1x had gedaan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |