Ik ben vorig jaar een beetje verwend met de Volvo's in vergelijking tot de Peugeots waar ik nu mee rijd. Geen slechte auto's hoor, maar ik zit een stuk fijner in een Volvo.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 21:55 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, je hebt altijd baas boven baas. Ik heb pas in een Lexus IS220D gereden, die gechipped was tot 240 pk. Dat rijdt ook wel ontzettend lekker...
Dat is waar.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, gul, gul. Het idee van een mobiliteitsbudget is volgens mij om niet zomaar leaseauto's te verstrekken, maar de werknemer uit te dagen slimmer om te gaan met vervoer. Uiteindelijk met het doel een besparing voor de werkgever te realiseren, dus de intentie is niet om gul te zijn en daar is niet zo veel mis mee. Het enige dat ik aangeef is dat het voor een werknemer best te doen is om voor die 800 euro een aardige auto te rijden.
Koop een 318d of 320d vanaf 07-2003 en je hebt een model waar alle dure technische kwaaltjes uit zijn. Je bent 3,5k kwijt voor de aanschaf dus meer dan 1k per jaar afschrijving zul je niet hebben.
1:17 bij 50k betekent zo'n 4k per jaar aan brandstof. 1k afschrijving en voor mijn part nog 1,5k onderhoud. Zit je op 6,5k terwijl je 9,5k uitbetaald krijgt aan mobiliteitsbudget. Da's toch 250 euro per maand extra in je zak stoppen. Lijkt me niet verkeerd, en per saldo een stuk beter voor de portemonnee dan een leasebak.
Wat is je uurtarief en waar woont je huis?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 21:35 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook wel, tot ik mijn 1.6 16v ging rijden. Dat rijdt ook wel heel erg lekker!
[..]
Pick me! Ik weet niet of ik het voor weinig kan, maar daar kunnen we het altijd over hebben natuurlijk
Scherpenzeel woont mijn klusplek, voor de rest; zie dmquote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:45 schreef Hyman het volgende:
[..]
Wat is je uurtarief en waar woont je huis?
Maar dan zit je wel in een ouwe bak ipv een nieuwe autoquote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, gul, gul. Het idee van een mobiliteitsbudget is volgens mij om niet zomaar leaseauto's te verstrekken, maar de werknemer uit te dagen slimmer om te gaan met vervoer. Uiteindelijk met het doel een besparing voor de werkgever te realiseren, dus de intentie is niet om gul te zijn en daar is niet zo veel mis mee. Het enige dat ik aangeef is dat het voor een werknemer best te doen is om voor die 800 euro een aardige auto te rijden.
Koop een 318d of 320d vanaf 07-2003 en je hebt een model waar alle dure technische kwaaltjes uit zijn. Je bent 3,5k kwijt voor de aanschaf dus meer dan 1k per jaar afschrijving zul je niet hebben.
1:17 bij 50k betekent zo'n 4k per jaar aan brandstof. 1k afschrijving en voor mijn part nog 1,5k onderhoud. Zit je op 6,5k terwijl je 9,5k uitbetaald krijgt aan mobiliteitsbudget. Da's toch 250 euro per maand extra in je zak stoppen. Lijkt me niet verkeerd, en per saldo een stuk beter voor de portemonnee dan een leasebak.
een 11 jaar oude auto vind ik nog geen "ouwe bak". Maargoed, meningen verschillen daar nogal overquote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar dan zit je wel in een ouwe bak ipv een nieuwe auto
Klopt. Maar als je ze naast elkaar zet kun je op diverse gebieden een vergelijking maken, en dan komt bij mij die 'ouwe bak' er lang niet altijd als slechtste vanaf. Genoeg 'nieuwe bakken' die rijden als een dweil en nog geen deuk in een pakje boter rijden.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar dan zit je wel in een ouwe bak ipv een nieuwe auto
Verschil is in 10+ jaar toch wel degelijk merkbaar.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:08 schreef L0we het volgende:
[..]
een 11 jaar oude auto vind ik nog geen "ouwe bak". Maargoed, meningen verschillen daar nogal over
Nee hij heeft maar 1 eigenaar gehad voor mij en heeft slechts een maandje ofzo bij die garage gestaan..... Maar als ie dus nooit vervangen is, en dus rond de 60k al vervangen had moeten worden dan is het eigenlijk een rijdende tijdbom met mijn 130kquote:Op zondag 9 februari 2014 10:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is niet te merken. Hoe lang is de auto bij de vorige garage in onderhoud geweest? Als dat een jaar is, zegt het natuurlijk niet zo veel.
Interval voor een Astra G is 60k of vier jaar, dus misschien sowieso niet verkeerd om te doen, kun je weer een tijdje vooruit.
bij een DB riem wissel zou ik altijd de spanrollen meenemen! dan eerder de waterpomp achterwege laten, al kost die maar 40 euro ofzo?quote:Op zondag 9 februari 2014 12:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Volgens mij moet het bij een Astra wel meevallen. Onder de 500 euro moet je wel weg kunnen komen, want de onderdelen zijn voor een eurootje of 200 wel te krijgen (garage zal de waterpomp en de spanrollen meteen meenemen).
Die tijdbom heb je overigens wel zelf gekocht. Distributie wordt niet voor niets vaak nagevraagd vóór de koop en is dan ook regelmatig een onderhandelingspunt.
Mee eens, maar sommige cheapo's willen het wel eens skippen. Met alle mogelijke gevolgschade...quote:Op zondag 9 februari 2014 12:58 schreef gateway het volgende:
[..]
bij een DB riem wissel zou ik altijd de spanrollen meenemen! dan eerder de waterpomp achterwege laten, al kost die maar 40 euro ofzo?
Zou je dan in ieder geval kunnen stellen dat de riem minstens 1 maal vervangen is, bij 60k? Als ie nu 130k gelopen heeft, lijkt mij niet dat de auto het redt op 1 riem 130k lang. En dan rest de vraag of ie daarna nog vervangen is. Of zou dit geen veilige redenering zijn?quote:Op zondag 9 februari 2014 10:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is niet te merken. Hoe lang is de auto bij de vorige garage in onderhoud geweest? Als dat een jaar is, zegt het natuurlijk niet zo veel.
Interval voor een Astra G is 60k of vier jaar, dus misschien sowieso niet verkeerd om te doen, kun je weer een tijdje vooruit.
Dat zou kunnen kloppen, maar zeker weten doe je het niet... je zal maar net die goede riem hebben die het wel al een tijd lang goed doet.quote:Op zondag 9 februari 2014 17:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zou je dan in ieder geval kunnen stellen dat de riem minstens 1 maal vervangen is, bij 60k? Als ie nu 130k gelopen heeft, lijkt mij niet dat de auto het redt op 1 riem 130k lang. En dan rest de vraag of ie daarna nog vervangen is. Of zou dit geen veilige redenering zijn?
Hmm ja dat is waar. En bij zo'n d-riem moet je eigenlijk geen risico nemen. Doe jij het ook altijd precies op tijd? X-aantal jaar of x-duizend km? Of heb je een ketting.quote:Op zondag 9 februari 2014 19:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat zou kunnen kloppen, maar zeker weten doe je het niet... je zal maar net die goede riem hebben die het wel al een tijd lang goed doet.
Plus dat de garage het nu niet weet, dus zal die riem de afgelopen jaren in elk geval niet vervangen zijn. Ik zou 'm altijd doen dus.
Bij een universele garage? Of de dealer?quote:Op zondag 9 februari 2014 19:23 schreef dick_laurent het volgende:
Idd, beter neem ik geen risico. Ik heb al een offerte aangevraagd voor vervanging....
Ik heb de luxe van een ketting, maar zou het anders wel op basis van de km's doen ja. Dat komt niet op 2k, maar wel op 10k. Je kunt er vaak prima een stukje overheen, maar je zal maar net de pech hebben dat dat ding dan toch knapt, dan sla je jezelf voor je kop dat je 'bespaard' hebt. Vooral omdat de meeste mensen gedurende het hele bezit van een auto, hooguit één of twee keer aan de beurt zijn voor die riem. Het is niet zo dat de termijn fors oprekken aan het eind van het bezit duizenden euro's besparing heeft opgeleverd; de uitgave is alleen uitgesteld.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hmm ja dat is waar. En bij zo'n d-riem moet je eigenlijk geen risico nemen. Doe jij het ook altijd precies op tijd? X-aantal jaar of x-duizend km? Of heb je een ketting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |