Dan heb je nog geluk. Dit is mijn auto, vorig jaar. Nooit wat van gehoord (geen briefje, niks, alles zelf moeten betalen).quote:Op maandag 27 januari 2014 22:13 schreef monsterd. het volgende:
De eerste eigenaar was zo competent als een doperwt met autorijden, in alle 4 bunperhoeken heb ik flinke krassen. Dan 2 mooie lijntjes aan de rechterzijkant. Ten slotte heeft er laatst iemand mijn bumper getikt en is doorgereden. Nu heb ik wat diepere krassen erbij
En voor een vrouw kan ik serieus goed parkeren dus ik wil niet dat mensen denken dat ik al die schade zelf heb gemaakt
Zoiets hadden wij ook... Was heel duidelijk een busje op de parkeerplaats een beetje ruim door de bocht gegaan met erin of eruit rijden... Schade van voorbumper tot aan de achter bumper. Geen briefje of niets. En hij heeft het moeten merken aangezien er zelfs lak achtergebleven was...quote:Op donderdag 30 januari 2014 04:02 schreef BramPowert het volgende:
[..]
Dan heb je nog geluk. Dit is mijn auto, vorig jaar. Nooit wat van gehoord (geen briefje, niks, alles zelf moeten betalen).
Stond geparkeerd op een plek met camera's, maar die deden het die avond 'precies' even niet. Man, man, man. Kutamerikanen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou gewoon betalen, dit kan nog voor erg vervelende situaties gaan zorgenquote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:07 schreef Marco001 het volgende:
Lol, net weer een brief gekregen over die bekeuring in Duitsland(40 te hard)
Weer in het Duits dus ik negeer hem gewoon.
Helemaal omdat er in staat dat ik nu die 345,- moet betalen. Doe ik dat niet, dan lichten ze de grenscontroleurs in en mochten die mij een keer zien rijden, gaan zij de boete alsnog innen.
Prima.Enige wat lastig zal worden is als ik in DE ga werken/wonen, maar dat zie ik dan wel weer.
mocht ik het geld een keer over hebben doe ik dat ook wel.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou gewoon betalen, dit kan nog voor erg vervelende situaties gaan zorgen.
Damn, en "leaving the scene of an accident" is in de VS nog wel zwaar bestrafbaar. Daar kun je dus blijkbaar ook niet op bouwen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 04:02 schreef BramPowert het volgende:
[..]
Dan heb je nog geluk. Dit is mijn auto, vorig jaar. Nooit wat van gehoord (geen briefje, niks, alles zelf moeten betalen).
Stond geparkeerd op een plek met camera's, maar die deden het die avond 'precies' even niet. Man, man, man. Kutamerikanen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo, da's ook een beste zeg! Heel zuur...quote:Op donderdag 30 januari 2014 04:02 schreef BramPowert het volgende:
[..]
Dan heb je nog geluk. Dit is mijn auto, vorig jaar. Nooit wat van gehoord (geen briefje, niks, alles zelf moeten betalen).
Stond geparkeerd op een plek met camera's, maar die deden het die avond 'precies' even niet. Man, man, man. Kutamerikanen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee hoor. Je weet toch van niets? En er staat geen dreigement in dat je opgepakt wordt ofzo. Grenscontroles zijn er bovendien amper. Kans dat je gepakt wordt is klein. Ook nog eens omdat de Kreisen ('provincies') onderling niet zo veel gegevens uitwisselen, dus je moet net pech hebben.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou gewoon betalen, dit kan nog voor erg vervelende situaties gaan zorgen.
Ja, die van mij zal het ook wel gemerkt moeten hebben want als mijn auto er al zo uitziet (terwijl die stil stond) wil ik niet weten hoe die van hem er uit heeft moeten zien.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:23 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Zoiets hadden wij ook... Was heel duidelijk een busje op de parkeerplaats een beetje ruim door de bocht gegaan met erin of eruit rijden... Schade van voorbumper tot aan de achter bumper. Geen briefje of niets. En hij heeft het moeten merken aangezien er zelfs lak achtergebleven was...
(dat is dus de voorplaat, voordeur en achterplaat [geen achterdeur] uitdeuken en spuiten...)
Dit inderdaad. Als we camerabeelden gehad hadden was hij flink de pisang geweest, maar ja.. als, als.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:50 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Damn, en "leaving the scene of an accident" is in de VS nog wel zwaar bestrafbaar. Daar kun je dus blijkbaar ook niet op bouwen.
Yup.. zijkant is helemaal gefixt maar het probleem met een compleet nieuwe zijkant is dat ieder krasje me nu opvalt (er zitten alweer putjes in van mensen die hun deur gewoon openkegelen als ze naast je parkeren etc.) maar goed, dat hou je tochquote:
Ik parkeer ook altijd naast dure auto's als het kanquote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:28 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ben het ook gewend om op vrije, ruime plaatsen te gaan staan of als het moet naast zo duur mogelijke auto's.
Ik rij meestal door tot hij begint te piepen, dan is de tank namelijk leeg.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
Je moet ook niet zo scheuren!
Range op korte termijn bekijken heeft toch weinig zin. Als ik een stuk doorknal vliegt de range ook naar beneden, terwijl ie later als ik rustig op de CC doortokkel weer netjes bijtrekt. Ik ga pas ergens als de brandstofmeter over de helft is en ik een tijdje gewoon met het verkeer mee heb gereden, kijken hoe ik ongeveer uitkom met die tank.
1 op 21 haalde ik on the first try al. 1 op 25 zou mogelijk moeten zijn, de leugens van de fabrieksopgave zijn te optimistisch met 1 op 32quote:1:21... de tering. Daar kom ik nog niet in de buurt al had ik het graag.
Met de Ledjes, Top! ziet er stukken beter uit als met halogeen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:19 schreef Sabata het volgende:
Vorige week mn nieuwe leasert af mogen halenEen Seat Leon SC Ecomotive.
[ afbeelding ]
Qua financiën scheelt het toch 110 euri per maand in de kosten. Bijtelling blijft nagenoeg gelijk, maar dat was ook niet de insteek. Iets goedkoper, maar een beetje leuk. En dat is met 250 Nm koppel aardig gelukt. Met 110 pk is ie iets minder snel dat de 150 pk FR waar ik ook in heb gereden, maar sloom is ie zeker niet. Gewoon door de Ecomotive weerstand in het gaspedaal heentrappen.
[..]
1 op 21 haalde ik on the first try al. 1 op 25 zou mogelijk moeten zijn, de leugens van de fabrieksopgave zijn te optimistisch met 1 op 32
Nope, is een Style Business. Ik vond de Alcantara sportstoelen in de Style beter dan de volledig leren uitvoering in de Limited. Enige andere verschil is dat de Limited ook nog standaard Lane Assist en Groot lichtassistent heeft. Rijdt idd erg fijn, ik wist trouwens helemaal niet dat er een sportonderstel op zit (15mm verlaagd), maar dat heeft met de aerodymanica te maken naar het schijnt.quote:Met de Ledjes, Top! ziet er stukken beter uit als met halogeen.
Een kameraad heeft een zwarte FR-uitvoering. Rijden erg fijn! Je zal er nog veel plezier mee beleven denk ik zo. Is hety trouwens zo'n Limited edition?
Ah, had gekund. Die Limited's zijn wel 2 hele fijne deals nu namelijk.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:13 schreef Sabata het volgende:
[..]
Nope, is een Style Business. Ik vond de Alcantara sportstoelen in de Style beter dan de volledig leren uitvoering in de Limited. Enige andere verschil is dat de Limited ook nog standaard Lane Assist en Groot lichtassistent heeft. Rijdt idd erg fijn, ik wist trouwens helemaal niet dat er een sportonderstel op zit (15mm verlaagd), maar dat heeft met de aerodymanica te maken naar het schijnt.
Precies, vind zelf de 3-deurs ook mooier.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:50 schreef Sabata het volgende:
Er is zelfs nog een Limited Edition 3, maar die is alleen verkrijgbaar met de vijfdeurs. Die had wél alcantara ipv leer, maar toen ging ik voor form over function: De SC ziet er net wat breder uit en ik heb met twee deuren ook al ruimte zat
Aparte kleur wel, zie je bijna nooit op die auto volgens mij. Althans hier niet. Leuk.quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:19 schreef Sabata het volgende:
Vorige week mn nieuwe leasert af mogen halenEen Seat Leon SC Ecomotive.
[ afbeelding ]
Qua financiën scheelt het toch 110 euri per maand in de kosten. Bijtelling blijft nagenoeg gelijk, maar dat was ook niet de insteek. Iets goedkoper, maar een beetje leuk. En dat is met 250 Nm koppel aardig gelukt. Met 110 pk is ie iets minder snel dat de 150 pk FR waar ik ook in heb gereden, maar sloom is ie zeker niet. Gewoon door de Ecomotive weerstand in het gaspedaal heentrappen.
[..]
1 op 21 haalde ik on the first try al. 1 op 25 zou mogelijk moeten zijn, de leugens van de fabrieksopgave zijn te optimistisch met 1 op 32
Zwart en grijs zijn anders wel ontzettend mooie kleuren!quote:Op woensdag 5 februari 2014 23:42 schreef Kriegel het volgende:
Een leasehok dat niet zwart dan wel grijs is, daar heb ik sowieso respect voor.
Nadeel is dat je soms niet eens meer kan/mag kiezen...sommige leasemij's staan geen andere kleuren meer toe of je betaalt een dikke maandtoeslag voor een opvallende kleur, omdat het niet courant zou zijn. Zo jammer.quote:Op woensdag 5 februari 2014 23:42 schreef Kriegel het volgende:
Een leasehok dat niet zwart dan wel grijs is, daar heb ik sowieso respect voor.
Het is alleen wel jammer dat 98% van het NL wagenpark die kleur heeft, meestal ook omdat het "goedkoop was". Toen ik m ging ophalen stond er een rij van twaalf auto's voor, allemaal zwarte en grijze vijfdeurs-ecomotives. Die van mij stond in de 'gekleurde' rij tussen een mosterdgele Ibiza en een donkerblauwe Mii (no offence, wat een kleine tennisbal op wielen blijft dat ding toch)quote:Zwart en grijs zijn anders wel ontzettend mooie kleuren!
Als je idd voor het geld gaat is de Fiesta diesel een goede optie. De benzineversie wordt vanaf 120pk (de titanium versie) pas interessant; 100pk heeft net te weinig pit.quote:
Ik vind die grille zo raar. Ik vind sowieso de hele nieuwe designweg van Ford een beetje..raar. Het zal natuurlijk wel prima rijden enzo, want het is een Ford. Maar toch.quote:Op donderdag 6 februari 2014 00:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nadeel is dat je soms niet eens meer kan/mag kiezen...sommige leasemij's staan geen andere kleuren meer toe of je betaalt een dikke maandtoeslag voor een opvallende kleur, omdat het niet courant zou zijn. Zo jammer.
Voor een klein leasebudget zou ik dit ook wel een topper vinden:
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad zo maar ik vind het gewoon mooie kleuren en ik zou nooit een auto niet in een kleur nemen omdat toevallig veel andere mensen die kleur ook genomen hebben. Als ik het zelf mooi vind is het goed.quote:Op donderdag 6 februari 2014 07:58 schreef Sabata het volgende:
[..]
Het is alleen wel jammer dat 98% van het NL wagenpark die kleur heeft, meestal ook omdat het "goedkoop was". Toen ik m ging ophalen stond er een rij van twaalf auto's voor, allemaal zwarte en grijze vijfdeurs-ecomotives. Die van mij stond in de 'gekleurde' rij tussen een mosterdgele Ibiza en een donkerblauwe Mii (no offence, wat een kleine tennisbal op wielen blijft dat ding toch)
Klopt, het is geen strepentrekker, ook die diesel niet. Maar soms moet je compromissen sluiten...quote:Op donderdag 6 februari 2014 08:07 schreef Sabata het volgende:
[..]
Als je idd voor het geld gaat is de Fiesta diesel een goede optie. De benzineversie wordt vanaf 120pk (de titanium versie) pas interessant; 100pk heeft net te weinig pit.
Mee eens, ik vond 'm voor de facelift ook mooier. Maar ze sturen wel lekker!quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind die grille zo raar. Ik vind sowieso de hele nieuwe designweg van Ford een beetje..raar. Het zal natuurlijk wel prima rijden enzo, want het is een Ford. Maar toch.
Ik zou dan zelf weer nooit een felle kleur kopen, ik draag ook praktisch nooit felle kleuren qua kleding. Ik ben er gewoon niet vanquote:Op donderdag 6 februari 2014 16:55 schreef Marco001 het volgende:
Prive zou ik sowieso nieuw geen zwarte of grijze auto kopen.plus zo'n felle kleur is ook makkelijker terug te vinden op de parkeerplaats.
Ja dat inderdaad wel want Fordquote:Op donderdag 6 februari 2014 20:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt, het is geen strepentrekker, ook die diesel niet. Maar soms moet je compromissen sluiten...
[..]
Mee eens, ik vond 'm voor de facelift ook mooier. Maar ze sturen wel lekker!
¤800,- per maand? Is er dan ook de keuze om dit uit te laten keren en een tweedehands hok te rijden? Vind ik meestal een stuk interessanter dan om in een nieuw leaseblik te rijden.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Precies, vind zelf de 3-deurs ook mooier.
Heb zelf nu een sollicitatie lopen (op hun verzoek) bij een bedrijf waar ik na 2 maanden een mobiliteitsbudget van rond de 800,- zou krijgen. Hopelijk is de L.E. er dan nog en past die binnen dat budget. (mits ik er wordt aangenomen ofcourse)
Bij sommige werkgevers kun je geloof ik gewoon kiezen voor een vast mobiliteitsbudget wat elke maand bij je salaris komt ipv lease.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
¤800,- per maand? Is er dan ook de keuze om dit uit te laten keren en een tweedehands hok te rijden? Vind ik meestal een stuk interessanter dan om in een nieuw leaseblik te rijden.
Hoe je het ook went of keert, uiteindelijk is het toch verkapt loonquote:Op donderdag 6 februari 2014 22:19 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Bij sommige werkgevers kun je geloof ik gewoon kiezen voor een vast mobiliteitsbudget wat elke maand bij je salaris komt ipv lease.
Uiteraard is dat zo.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:20 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hoe je het ook went of keert, uiteindelijk is het toch verkapt loon. ¤800,- per maand is wel heel erg gul naar mijn idee
Ik kom bij mijn huidige stage niet verder dan ¤130,- per maand als ik fulltime er zou werken. En dan woon ik zelfs nog in de verste schaalquote:Op donderdag 6 februari 2014 22:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Uiteraard is dat zo.Nouja als je erg veel km's rijdt voor je werk vind ik ¤800 niet gul. Zeker niet als het met je eigen auto is, dan dient het ook als (gedeeltelijke) compensatie voor onderhoud/afschrijving/verzekering.
Dat is dan omdat je zo'n vast bedrag krijgt zeker op basis van je woonplaats? Je krijgt geen compensatie per km?quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik kom bij mijn huidige stage niet verder dan ¤130,- per maand als ik fulltime er zou werken. En dan woon ik zelfs nog in de verste schaal. Daar trap je dus geld achteraan, vooral als ik misschien vanaf volgend jaar ergens anders ga wonen.
Nope, is in een aantal categorieën verdeeld op basis van afstand. In elke categorie krijg je dus een bepaalde vergoeding. Misschien kan ik daar over onderhandelen als ze me in dienst willen gaan nemenquote:Op donderdag 6 februari 2014 22:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is dan omdat je zo'n vast bedrag krijgt zeker op basis van je woonplaats? Je krijgt geen compensatie per km?
Hmm ja inderdaad, zou wel fijn zijn als je iets meer kan krijgen. En anders toch maar dieselen ookquote:Op donderdag 6 februari 2014 22:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nope, is in een aantal categorieën verdeeld op basis van afstand. In elke categorie krijg je dus een bepaalde vergoeding. Misschien kan ik daar over onderhandelen als ze me in dienst willen gaan nemen. Ik zit namelijk ook net rond de grens van benzine/diesel.
Voor 800 euro per maand kun je een vrij aardige auto rijden hoor. Koop een auto die nog amper afschrijft maar een beetje normaal verbruik heeft, en je kunt geld overhouden (als je niet meer dan 40k ofzo hoeft te rijden).quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Uiteraard is dat zo.Nouja als je erg veel km's rijdt voor je werk vind ik ¤800 niet gul. Zeker niet als het met je eigen auto is, dan dient het ook als (gedeeltelijke) compensatie voor onderhoud/afschrijving/verzekering.
Ach ja, het blijft toch regenen de komende tijd en er gaat vast nog wel wat winterse neerslag vallen. Zonde van de energie van het wassen. Dat doe ik na de winter welquote:Op donderdag 6 februari 2014 21:20 schreef Goddelijker het volgende:
Moet m'n auto nodig wassen. Hij is meer grijs/bruin dan zwart.
Ik wacht ook even af tot ik zeker weet of ik een paar dagen weg ga binnenkort, anders doe ik het daarna wel.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Voor 800 euro per maand kun je een vrij aardige auto rijden hoor. Koop een auto die nog amper afschrijft maar een beetje normaal verbruik heeft, en je kunt geld overhouden (als je niet meer dan 40k ofzo hoeft te rijden).
[..]
Ach ja, het blijft toch regenen de komende tijd en er gaat vast nog wel wat winterse neerslag vallen. Zonde van de energie van het wassen. Dat doe ik na de winter wel.
De kans is aanwezig, er gaan goede geluiden in het ronde.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hmm ja inderdaad, zou wel fijn zijn als je iets meer kan krijgen. En anders toch maar dieselen ook
Maar gaan ze je in dienst nemen? Wel cool
Dat is nog best veel, aangezien ze tegenwoordig niet meer verplicht zijn om reisvergoeding te geven geloof ik.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik kom bij mijn huidige stage niet verder dan ¤130,- per maand als ik fulltime er zou werken. En dan woon ik zelfs nog in de verste schaal. Daar trap je dus geld achteraan, vooral als ik misschien vanaf volgend jaar ergens anders ga wonen.
Mja, ik kan het nu doen maar er zal binnenkort wel een tripje Winterberg ofzo aan komen. Dan is wassen ook verspilde moeite waarschijnlijk.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:59 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik wacht ook even af tot ik zeker weet of ik een paar dagen weg ga binnenkort, anders doe ik het daarna wel.
Hier hetzelfde.quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, ik kan het nu doen maar er zal binnenkort wel een tripje Winterberg ofzo aan komen. Dan is wassen ook verspilde moeite waarschijnlijk.
Ga je naar veenendaal toe :p?quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik kom bij mijn huidige stage niet verder dan ¤130,- per maand als ik fulltime er zou werken. En dan woon ik zelfs nog in de verste schaal. Daar trap je dus geld achteraan, vooral als ik misschien vanaf volgend jaar ergens anders ga wonen.
Denk het wel, ergens in die omgevingquote:
Tof!quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:00 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
De kans is aanwezig, er gaan goede geluiden in het ronde.
Maar is het dan gul? Gul impliceert mijns inziens iets meer dan de situatie die jij omschrijft.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Voor 800 euro per maand kun je een vrij aardige auto rijden hoor. Koop een auto die nog amper afschrijft maar een beetje normaal verbruik heeft, en je kunt geld overhouden (als je niet meer dan 40k ofzo hoeft te rijden).
[..]
Ach ja, het blijft toch regenen de komende tijd en er gaat vast nog wel wat winterse neerslag vallen. Zonde van de energie van het wassen. Dat doe ik na de winter wel. Overigens krijg ik wel steeds meer commentaar dat m'n kentekenplaat aan de achterkant amper leesbaar is...
Mja, gul, gul. Het idee van een mobiliteitsbudget is volgens mij om niet zomaar leaseauto's te verstrekken, maar de werknemer uit te dagen slimmer om te gaan met vervoer. Uiteindelijk met het doel een besparing voor de werkgever te realiseren, dus de intentie is niet om gul te zijn en daar is niet zo veel mis mee. Het enige dat ik aangeef is dat het voor een werknemer best te doen is om voor die 800 euro een aardige auto te rijden.quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar is het dan gul? Gul impliceert mijns inziens iets meer dan de situatie die jij omschrijft.
Dat geld overhouden is lekker, maar dequote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:39 schreef JDude het volgende:
Lang leve kilometervergoeding krijgen maar met de trein reizen. Hou er geld aan over. Om nog maar te zwijgen van de ellende die A58 heet en er ligt ook nog eens een blauwe zone om het pand.
Gelukkig op vrijdag nog wel betaald wat kilometers maken in de bestelbus, alleen maar spoor zou ook weer saai zijn.
Vast wel, maar dan bruto, dus dan blijft er 500,- van over. Aangezien ik sowieso wel graag zo'n Leon zou willen en mij dan ook geen zorgen over onderhoud enzo hoef te maken weet ik het wel.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
¤800,- per maand? Is er dan ook de keuze om dit uit te laten keren en een tweedehands hok te rijden? Vind ik meestal een stuk interessanter dan om in een nieuw leaseblik te rijden.
Zou daar ook geen optie zijn, te lange reistijd(3x zolang als met de auto)quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat geld overhouden is lekker, maar detrein
... Brrr.
Dat dacht ik ook wel, tot ik mijn 1.6 16v ging rijden. Dat rijdt ook wel heel erg lekker!quote:Op donderdag 6 februari 2014 23:40 schreef Sjoegerd het volgende:
Oh en zou graag gaan dieselen! Vind het karakter van een dieselmotor wat fijner dan een benzineblok.
Pick me! Ik weet niet of ik het voor weinig kan, maar daar kunnen we het altijd over hebben natuurlijkquote:Op vrijdag 7 februari 2014 21:31 schreef Hyman het volgende:
Kent iemand nog een lasser in omg. Amersfoort voor wehnig?
Geef mij maar zo'n D5 ofzoquote:Op vrijdag 7 februari 2014 21:35 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook wel, tot ik mijn 1.6 16v ging rijden. Dat rijdt ook wel heel erg lekker!
[..]
Pick me! Ik weet niet of ik het voor weinig kan, maar daar kunnen we het altijd over hebben natuurlijk
Ja, je hebt altijd baas boven baas. Ik heb pas in een Lexus IS220D gereden, die gechipped was tot 240 pk. Dat rijdt ook wel ontzettend lekker...quote:
Ik ben vorig jaar een beetje verwend met de Volvo's in vergelijking tot de Peugeots waar ik nu mee rijd. Geen slechte auto's hoor, maar ik zit een stuk fijner in een Volvo.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 21:55 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, je hebt altijd baas boven baas. Ik heb pas in een Lexus IS220D gereden, die gechipped was tot 240 pk. Dat rijdt ook wel ontzettend lekker...
Dat is waar.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, gul, gul. Het idee van een mobiliteitsbudget is volgens mij om niet zomaar leaseauto's te verstrekken, maar de werknemer uit te dagen slimmer om te gaan met vervoer. Uiteindelijk met het doel een besparing voor de werkgever te realiseren, dus de intentie is niet om gul te zijn en daar is niet zo veel mis mee. Het enige dat ik aangeef is dat het voor een werknemer best te doen is om voor die 800 euro een aardige auto te rijden.
Koop een 318d of 320d vanaf 07-2003 en je hebt een model waar alle dure technische kwaaltjes uit zijn. Je bent 3,5k kwijt voor de aanschaf dus meer dan 1k per jaar afschrijving zul je niet hebben.
1:17 bij 50k betekent zo'n 4k per jaar aan brandstof. 1k afschrijving en voor mijn part nog 1,5k onderhoud. Zit je op 6,5k terwijl je 9,5k uitbetaald krijgt aan mobiliteitsbudget. Da's toch 250 euro per maand extra in je zak stoppen. Lijkt me niet verkeerd, en per saldo een stuk beter voor de portemonnee dan een leasebak.
Wat is je uurtarief en waar woont je huis?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 21:35 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook wel, tot ik mijn 1.6 16v ging rijden. Dat rijdt ook wel heel erg lekker!
[..]
Pick me! Ik weet niet of ik het voor weinig kan, maar daar kunnen we het altijd over hebben natuurlijk
Scherpenzeel woont mijn klusplek, voor de rest; zie dmquote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:45 schreef Hyman het volgende:
[..]
Wat is je uurtarief en waar woont je huis?
Maar dan zit je wel in een ouwe bak ipv een nieuwe autoquote:Op vrijdag 7 februari 2014 08:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, gul, gul. Het idee van een mobiliteitsbudget is volgens mij om niet zomaar leaseauto's te verstrekken, maar de werknemer uit te dagen slimmer om te gaan met vervoer. Uiteindelijk met het doel een besparing voor de werkgever te realiseren, dus de intentie is niet om gul te zijn en daar is niet zo veel mis mee. Het enige dat ik aangeef is dat het voor een werknemer best te doen is om voor die 800 euro een aardige auto te rijden.
Koop een 318d of 320d vanaf 07-2003 en je hebt een model waar alle dure technische kwaaltjes uit zijn. Je bent 3,5k kwijt voor de aanschaf dus meer dan 1k per jaar afschrijving zul je niet hebben.
1:17 bij 50k betekent zo'n 4k per jaar aan brandstof. 1k afschrijving en voor mijn part nog 1,5k onderhoud. Zit je op 6,5k terwijl je 9,5k uitbetaald krijgt aan mobiliteitsbudget. Da's toch 250 euro per maand extra in je zak stoppen. Lijkt me niet verkeerd, en per saldo een stuk beter voor de portemonnee dan een leasebak.
een 11 jaar oude auto vind ik nog geen "ouwe bak". Maargoed, meningen verschillen daar nogal overquote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar dan zit je wel in een ouwe bak ipv een nieuwe auto
Klopt. Maar als je ze naast elkaar zet kun je op diverse gebieden een vergelijking maken, en dan komt bij mij die 'ouwe bak' er lang niet altijd als slechtste vanaf. Genoeg 'nieuwe bakken' die rijden als een dweil en nog geen deuk in een pakje boter rijden.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar dan zit je wel in een ouwe bak ipv een nieuwe auto
Verschil is in 10+ jaar toch wel degelijk merkbaar.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:08 schreef L0we het volgende:
[..]
een 11 jaar oude auto vind ik nog geen "ouwe bak". Maargoed, meningen verschillen daar nogal over
Nee hij heeft maar 1 eigenaar gehad voor mij en heeft slechts een maandje ofzo bij die garage gestaan..... Maar als ie dus nooit vervangen is, en dus rond de 60k al vervangen had moeten worden dan is het eigenlijk een rijdende tijdbom met mijn 130kquote:Op zondag 9 februari 2014 10:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is niet te merken. Hoe lang is de auto bij de vorige garage in onderhoud geweest? Als dat een jaar is, zegt het natuurlijk niet zo veel.
Interval voor een Astra G is 60k of vier jaar, dus misschien sowieso niet verkeerd om te doen, kun je weer een tijdje vooruit.
bij een DB riem wissel zou ik altijd de spanrollen meenemen! dan eerder de waterpomp achterwege laten, al kost die maar 40 euro ofzo?quote:Op zondag 9 februari 2014 12:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Volgens mij moet het bij een Astra wel meevallen. Onder de 500 euro moet je wel weg kunnen komen, want de onderdelen zijn voor een eurootje of 200 wel te krijgen (garage zal de waterpomp en de spanrollen meteen meenemen).
Die tijdbom heb je overigens wel zelf gekocht. Distributie wordt niet voor niets vaak nagevraagd vóór de koop en is dan ook regelmatig een onderhandelingspunt.
Mee eens, maar sommige cheapo's willen het wel eens skippen. Met alle mogelijke gevolgschade...quote:Op zondag 9 februari 2014 12:58 schreef gateway het volgende:
[..]
bij een DB riem wissel zou ik altijd de spanrollen meenemen! dan eerder de waterpomp achterwege laten, al kost die maar 40 euro ofzo?
Zou je dan in ieder geval kunnen stellen dat de riem minstens 1 maal vervangen is, bij 60k? Als ie nu 130k gelopen heeft, lijkt mij niet dat de auto het redt op 1 riem 130k lang. En dan rest de vraag of ie daarna nog vervangen is. Of zou dit geen veilige redenering zijn?quote:Op zondag 9 februari 2014 10:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is niet te merken. Hoe lang is de auto bij de vorige garage in onderhoud geweest? Als dat een jaar is, zegt het natuurlijk niet zo veel.
Interval voor een Astra G is 60k of vier jaar, dus misschien sowieso niet verkeerd om te doen, kun je weer een tijdje vooruit.
Dat zou kunnen kloppen, maar zeker weten doe je het niet... je zal maar net die goede riem hebben die het wel al een tijd lang goed doet.quote:Op zondag 9 februari 2014 17:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zou je dan in ieder geval kunnen stellen dat de riem minstens 1 maal vervangen is, bij 60k? Als ie nu 130k gelopen heeft, lijkt mij niet dat de auto het redt op 1 riem 130k lang. En dan rest de vraag of ie daarna nog vervangen is. Of zou dit geen veilige redenering zijn?
Hmm ja dat is waar. En bij zo'n d-riem moet je eigenlijk geen risico nemen. Doe jij het ook altijd precies op tijd? X-aantal jaar of x-duizend km? Of heb je een ketting.quote:Op zondag 9 februari 2014 19:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat zou kunnen kloppen, maar zeker weten doe je het niet... je zal maar net die goede riem hebben die het wel al een tijd lang goed doet.
Plus dat de garage het nu niet weet, dus zal die riem de afgelopen jaren in elk geval niet vervangen zijn. Ik zou 'm altijd doen dus.
Bij een universele garage? Of de dealer?quote:Op zondag 9 februari 2014 19:23 schreef dick_laurent het volgende:
Idd, beter neem ik geen risico. Ik heb al een offerte aangevraagd voor vervanging....
Ik heb de luxe van een ketting, maar zou het anders wel op basis van de km's doen ja. Dat komt niet op 2k, maar wel op 10k. Je kunt er vaak prima een stukje overheen, maar je zal maar net de pech hebben dat dat ding dan toch knapt, dan sla je jezelf voor je kop dat je 'bespaard' hebt. Vooral omdat de meeste mensen gedurende het hele bezit van een auto, hooguit één of twee keer aan de beurt zijn voor die riem. Het is niet zo dat de termijn fors oprekken aan het eind van het bezit duizenden euro's besparing heeft opgeleverd; de uitgave is alleen uitgesteld.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hmm ja dat is waar. En bij zo'n d-riem moet je eigenlijk geen risico nemen. Doe jij het ook altijd precies op tijd? X-aantal jaar of x-duizend km? Of heb je een ketting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |