Internetverzekeraars: PMA, united Insurancequote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:26 schreef Woods het volgende:
Ik wil deze zomer gaan lessen en hopelijk gaan afrijden dus ben al wat aan het rondkijken naar verzekering en belastingen maar als beginner is de verzekering haast niet op te brengen? Zijn hier nog truucjes voor, ik las bijv dat je de auto op naam van een van je ouders kan zetten?
Ga ik zeker onthouden, aldaar zou ik ~¤64/ maand kwijt zijn. Via Independer kwam ik uit op al gauw ~¤80.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:29 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Internetverzekeraars: PMA, united Insurance
Geen extra's nemen en goedkoopste verzekering (wa). Een licht vermogenloos wagentje zonder de woorden GT, GTI, M etc helpt ookquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:32 schreef Woods het volgende:
[..]
Ga ik zeker onthouden, aldaar zou ik ~¤64/ maand kwijt zijn. Via Independer kwam ik uit op al gauw ~¤80.
De auto die ik zou willen kopen is vanzelfsprekend niet een powerhouse oidquote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Geen extra's nemen en goedkoopste verzekering (wa). Een licht vermogenloos wagentje zonder de woorden GT, GTI, M etc helpt ook
http://www.geld.nl/autove(...)ering-op-naam-oudersquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:32 schreef Woods het volgende:
[..]
Ga ik zeker onthouden, aldaar zou ik ~¤64/ maand kwijt zijn. Via Independer kwam ik uit op al gauw ~¤80.
Daar staat toch min of meer dat je het niet moet doen, of vergis ik me nu?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:55 schreef L0we het volgende:
[..]
http://www.geld.nl/autove(...)ering-op-naam-ouders
Het is dus wel mogelijk om de auto op naam van je ouders neer te zetten, maar zorg dan dat je het wel correct regelt
Auto op naam oudersquote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:08 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Daar staat toch min of meer dat je het niet moet doen, of vergis ik me nu?
Oh ik ook, met zo'n dual action poetsding:quote:Op maandag 10 maart 2014 15:15 schreef Goddelijker het volgende:
Gisteren mijn auto nog gewassen, van de zomer keer uitgebreider doen (zie PTA / Het grote autowas en -poets topic #12)
[ afbeelding ]
Damn, zo eentje wil ik nog steeds keer kopen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:23 schreef Hyman het volgende:
[..]
Oh ik ook, met zo'n dual action poetsding:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tof!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:23 schreef Hyman het volgende:
[..]
Oh ik ook, met zo'n dual action poetsding:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha, ja daarom heb ik em ook blue monday genoemdquote:Op maandag 17 maart 2014 10:30 schreef L0we het volgende:
[..]
Tof!
Mr. Rusty heeft nog een lange weg te gaan, zo te zien
Bijna 4 jaar en zo'n 60.000 km.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Aw! Ach ja, het mocht ook wel een keer hè. Heeft een flinke tijd trouwe dienst gedaan toch?
Had je al iets in de plaats, en zo niet, heb je al ideeën?
Bij Renswoude werd de temperatuur wel erg hoog, kachel vol aan wilde niet baten want deze werd niet warm. Af laten koelen, alles zat onder de motorkap onder de koelvloeistof. Veenendaal nog kunnen bereiken, daar weer af laten koelen, KVS bijgevuld, ontlucht. Auto gestart, blokje om want boodschappen doen. Kwamen terug in de parkeergarage, parkeerplek zeiknatquote:
Damnquote:Op woensdag 2 april 2014 23:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Bij Renswoude werd de temperatuur wel erg hoog, kachel vol aan wilde niet baten want deze werd niet warm. Af laten koelen, alles zat onder de motorkap onder de koelvloeistof. Veenendaal nog kunnen bereiken, daar weer af laten koelen, KVS bijgevuld, ontlucht. Auto gestart, blokje om want boodschappen doen. Kwamen terug in de parkeergarage, parkeerplek zeiknat.. Terug naar huis ( 5 minuten ) aldaar liep de vloeistof gewoon onder de auto vandaan. Dit naast de andere problemen is gewoon te kostbaar om op te lossen voor deze auto. Helaas, mijn eerste autootje. Heb er wel wat tranen om moeten lopen.
![]()
Komt wel bij de radiateur/slang/reservoir vandaan. Die hoek iigquote:Op woensdag 2 april 2014 23:29 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
DamnRadiateur? Of gewoon vanuit het blok?
Aan de ene kant is het leuk om wat anders te kunnen rijden en was hier ook wel mee bezig. Aan de andere kant ben ik wel heel erg gehecht aan de auto en heb ik ook mijn eerste sleutelervaringen ermee opgedaan. Tevens heb ik altijd heel goedkoop auto kunnen rijden.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:37 schreef monsterd. het volgende:
Aah jammer sjoegerd. Aan de andere kant is het ook wel leuk om iets anders te kunnen rijden binnenkort toch?
Ik heb trouwens gisteren de distributieriem laten doen. De dealer wou er 670 euro voor, maar onder budgetservice kon het voor 325 bij dezelfde garage.Verder heb ik ook problemen met de KVS. Reservoir staat constant onder druk en kookt de KVS uit. Ze hebben hem uitgelezen maar ineens lijkt alles magisch weer goed te functioneren.
. Weet jij hoe jouw lekkage is ontstaan dan sjoegerd?
1000 euroquote:Op donderdag 3 april 2014 00:01 schreef monsterd. het volgende:
Ik reed gemiddeld precies 1 op 15 met mijn oude micra, 840 kg
Wat wil je eraan uitgeven trouwens?
Naast licht, zuinig, goedkoop en fijne stoelen niet. Ben nogal verwend met mijn Franse stoeltjesquote:
Mijn eisen zijn toch ook voor een simpele auto?quote:Op donderdag 3 april 2014 00:10 schreef Hyman het volgende:
En als je straks werk hebt, wil je dan nog steeds zo'n licht ding onder je kont, of koop je dan "wat meer auto"? Anders kan je net zo goed voor dat ene halfjaar een simpele auto kopen
Omdat je het je dan wel (meer luxe/wat groters) kan veroorlofen. Ik zou het namelijk sund vinden als je meer dan 600 uitgeeft voor een auto die je dan een halfjaar rijdt en daarna wat dikkers kooptquote:Op donderdag 3 april 2014 00:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Mijn eisen zijn toch ook voor een simpele auto?.. En ik red het nu toch ook met zo'n klein ding, waarom zou ik dat niet nog bijvoorbeeld 2 jaar kunnen?
Ga me niet over zonde van je geld praten Heim, daar kunnen we nog lang over discussiërenquote:Op donderdag 3 april 2014 00:13 schreef Hyman het volgende:
[..]
Omdat je het je dan wel (meer luxe/wat groters) kan veroorlofen. Ik zou het namelijk sund vinden als je meer dan 600 uitgeeft voor een auto die je dan een halfjaar rijdt en daarna wat dikkers koopt
Van mij is hobby :p dat kent geen geld, jij bent van de centenquote:Op donderdag 3 april 2014 00:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ga me niet over zonde van je geld praten Heim, daar kunnen we nog lang over discussiëren
Maar ik moet wel 2000 km per maand maken met die paar centjesquote:Op donderdag 3 april 2014 00:15 schreef Hyman het volgende:
[..]
Van mij is hobby :p dat kent geen geld, jij bent van de centen
Zit daar veel verschil in trouwens, die rijeigenschappen van auto's onder de 850kg?quote:Op donderdag 3 april 2014 00:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Maar ik moet wel 2000 km per maand maken met die paar centjes.
Haha ik had het wel geweten zodra ik een baan hadquote:Op donderdag 3 april 2014 00:22 schreef Sjoegerd het volgende:
en daarnaast je kent mij, grote kans dat ik er nog wel 2 jaar mee rij
Spaar ik liever door voor een hobby 4x4quote:Op donderdag 3 april 2014 00:24 schreef Hyman het volgende:
[..]
Haha ik had het wel geweten zodra ik een baan had
Gewoon en-en mangquote:Op donderdag 3 april 2014 00:26 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Spaar ik liever door voor een hobby 4x4
Zonde! Stuk voor stuk klinken het niet als heel bijzonder moeilijke of dure klussen.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:35 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Komt wel bij de radiateur/slang/reservoir vandaan. Die hoek iig..
Maarja tel daarbij op dat de koppakking zweet, krukaskeerring lekt, aandrijfas maakt vaak hels kabaal, startmotor begint gaar te worden, etc.. Hij is gewoon op
Als het allemaal in orde is en jij er tevreden mee bent, dan kun je het doen tochquote:Op donderdag 3 april 2014 19:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik kan een vrij knappe 106 kopen, staat hier in het dorp en heb er vanavond mee gereden. Voelt heel vertrouwd en dan heb ik tenminste een voordelige auto.
Heb je vlot gedaanquote:Op donderdag 3 april 2014 19:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik kan een vrij knappe 106 kopen, staat hier in het dorp en heb er vanavond mee gereden. Voelt heel vertrouwd en dan heb ik tenminste een voordelige auto.
Als ik morgen bel dan kan mijn pa m zaterdag ophalen als ik in Veenendaal zit. Dan staat ie voor de deur als ik thuis komquote:
Kan je zaterdag op de party van joenne je nieuwe waggie showenquote:Op vrijdag 4 april 2014 00:35 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Als ik morgen bel dan kan mijn pa m zaterdag ophalen als ik in Veenendaal zit. Dan staat ie voor de deur als ik thuis kom
1.1 injectie jongeuh!quote:Op vrijdag 4 april 2014 11:59 schreef Kriegel het volgende:
106, leuk. Zal ondanks dat het even goed simpel spul is toch wel als een lichte vooruitgang moeten voelen na een AX.
Motortje... ik gok dat het een 1.1 wordt?
Veenendaal? Daar kom ik heel regelmatig! Ben er nu zelfs :p..quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:20 schreef iFrost het volgende:
Gefeliciteerd! Wij hebben ook een 1.1 106je in v'daal staan![]()
Fijne wagen voor wat het is.
Ik moest wel, de witte is gewoon op. Over een uur de laatste ritquote:Op zaterdag 5 april 2014 00:58 schreef Actaeon het volgende:
Toch een nieuwe auto Sjoegerd? 106 is een prima auto!
Yup!quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Veenendaal? Daar kom ik heel regelmatig! Ben er nu zelfs :p..
Laten we allemaal een minuut stilte houden voor het grote verlies van sjoegerd.quote:
Dat wordt wel heel treurig hoor.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:29 schreef Hyman het volgende:
[..]
Laten we allemaal een minuut stilte houden voor het grote verlies van sjoegerd.
Ondertussen zet ik deze wel op
Haha, die heb ik ook nog van mijn 206quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:56 schreef Sjoegerd het volgende:
Oude degelijke Franse techniek
Beter dan dat moderne VAG spul
Mocht nog 75 euro in ontvangst nemen. Dat gaat straks de tank in van de "nieuwe". Heb nog wel de kofferklepaanduidingen er af gepeuterd
Ik dacht eerst dat 'ie wat gekust had. Maar 't is viezigheid.quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:45 schreef Hyman het volgende:
Je hebt hem wel vies gemaakt in dat aantal jaar! en haha je kan de afdrukken zien waar de verstralers op hebben gezeten.
Foto?quote:Op zondag 6 april 2014 13:23 schreef Sjoegerd het volgende:
De 106 bevalt tot nu toe goed! Moet nog wel wat dingen er aan doen maar niks spannends
Daarom ben ik blij dat monsterd. een garage heeft die ze niet gebruiktquote:Op zondag 6 april 2014 14:02 schreef Kriegel het volgende:
Netjes Sjoerd, veel plezier ermee. Fotootje zou inderdaad welkom zijn.
Leuk trouwens, dat zand wat de laatste paar dagen uit de lucht komt vallen. Vorige week de MX nog dik twee uur met fluwelen hand staan schoonmaken en nu ziet ie eruit alsof ik over het strand heb lopen crossen.
Haat.
Zijn nog wel wat klusjes die gedaan moeten worden in de loop van de tijd maar verder ben ik er heel tevreden mee!quote:Op zondag 6 april 2014 18:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Geinig karretje toch? Ik heb gelukkig niet al te veel last van het saharazand. Wel was van plan om rond deze tijd eens voor de jaarlijkse wasboxbeurt te gaan, maar dat heb ik toch maar even uitgesteld
Nog smaller dan ik eerst hadquote:
Wat is de kmstand?quote:Op zondag 6 april 2014 20:09 schreef Hyman het volgende:
Maar voor die prijs en kmstand e.d. is ie niet duur iig.
Yes, ook enigszins aangetoond door een onderhoudsboekjequote:
124k is inderdaad vrij weinig ja.quote:Op zondag 6 april 2014 20:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
124k, da's echt peanuts. Duidelijk een stadsautootje
Maar wel een vooruitgang ook toch?quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik moest wel, de witte is gewoon op. Over een uur de laatste rit
Zal waarschijnlijk minder lekker veren, maar wel ruimer zijn, vermoed ik.quote:Op zondag 6 april 2014 20:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar wel een vooruitgang ook toch?106 voelt wat moderner denk ik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |