“There will be, in the next generation or so, a pharmacological method of making people love their servitude, and producing dictatorship without tears, so to speak, producing a kind of painless concentration camp for entire societies, so that people will in fact have their liberties taken away from them, but will rather enjoy it, because they will be distracted from any desire to rebel by propaganda or brainwashing, or brainwashing enhanced by pharmacological methods. And this seems to be the final revolution.”quote:
"Je moet niet zo paranoïde zijn." - Sint Santa IV van Syrië.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:50 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
“There will be, in the next generation or so, a pharmacological method of making people love their servitude, and producing dictatorship without tears, so to speak, producing a kind of painless concentration camp for entire societies, so that people will in fact have their liberties taken away from them, but will rather enjoy it, because they will be distracted from any desire to rebel by propaganda or brainwashing, or brainwashing enhanced by pharmacological methods. And this seems to be the final revolution.”
Aldous Huxley
[ afbeelding ]
Mee eens.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:39 schreef BaajGuardian het volgende:
Zag toevallig net dit:
[ afbeelding ]
Dat is waarschijnlijk wat zulk een gigantische psychopaten maakt van de 1%, ze zien de werkelijke waarde van dingen niet meer omdat ze alles hebben, het gaat ze vaak enkel nog om hun onderlinge status, en maken drama van de kleinste zaken omdat ze alles persoonlijk opvatten. Hele enge mensen die eigenlijk met een raket naar de zon geschoten zouden moeten worden.
Is dat iets nieuws?quote:Op maandag 27 januari 2014 16:58 schreef Tingo het volgende:
In other words - people who don't give a damn about others are much more 'successful'.
Bingo, niks nieuws onder de zon.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:58 schreef Tingo het volgende:
[..]
Mee eens.
Uit onderzoek blijkt het dat in top business/poltiek/enz. (alle posities van macht dan) dat mensen hebben meer 'psychopathic personality traits'.
In other words - people who don't give a damn about others are much more 'successful'.
Nee.quote:
In dat opzicht is die uitspraak dus niet zo vreemd. Een psychopaat heeft alleen medelijden met zichzelf.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:58 schreef Tingo het volgende:
[..]
Mee eens.
Uit onderzoek blijkt het dat in top business/poltiek/enz. (alle posities van macht dan) dat mensen hebben meer 'psychopathic personality traits'.
mooie quotequote:Op maandag 27 januari 2014 17:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
In dat opzicht is die uitspraak dus niet zo vreemd. Een psychopaat heeft alleen medelijden met zichzelf.
Maar ja, de wereld wordt dus geleid door psychopaten. Daar kunnen we geen sociaal beleid van verwachten. Fraai is dat.
[ afbeelding ]
Niks mis met succesvol zijn btw.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
In dat opzicht is die uitspraak dus niet zo vreemd. Een psychopaat heeft alleen medelijden met zichzelf.
Maar ja, de wereld wordt dus geleid door psychopaten. Daar kunnen we geen sociaal beleid van verwachten. Fraai is dat.
[ afbeelding ]
Misschien moeten we succes ook eens anders gaan definiëren binnen de maatschappelijke context. Dus een definitie waar 'succesvol' als algemene beschrijving van een individu pas aangegrepen wordt wanneer een individu een 'goed' (of miss icm intellectueel of ethisch ontwikkeld) karakter heeft. Voor mensen die goed blijken te zijn in het verwerven van geld (zelfstandigheid) verzin je dan een meer specifieke term.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niks mis met succesvol zijn btw.
Maar men kan succesvol én menselijk zijn. Geloof me, dat is mogelijk.
Ok mn respect voor je is were wat gestegen.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al tegen een occupyer, zat met zijn coca cola en een mobiel in zijn hand en met een mooie i-pad naast zijn protest krukje..
Ja en maar klagen op die 1% waar hij dus zijn spul van heeft,
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_rijkste_mensen_ter_wereld
Kijk maar goed wie de rijksten der aarde zijn en welke bedrijven ze hebben.
Helemaal geen gek idee.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:04 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Misschien moeten we succes ook eens anders gaan definiëren binnen de maatschappelijke context. Dus een definitie waar 'succesvol' als algemene beschrijving van een individu pas aangegrepen wordt wanneer een individu een 'goed' (of miss icm intellectueel of ethisch ontwikkeld) karakter heeft. Voor mensen die goed blijken te zijn in het verwerven van geld (zelfstandigheid) verzin je dan een meer specifieke term.
In een verlengde hiervan; the world needs more farmers. :pquote:Op maandag 27 januari 2014 17:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat snapt de 1% dus niet, die denken dat we fronsen omdat we allemaal jaloers zijn op hun (oneerlijk verkregen) rijkdom, we fronsen slechts omdat ze waardeloze mensen zijn.quote:
Niet allemaal hoor, er zijn aardig wat mensen die mijn respect hebben gekregen, nr 1 bijvoorbeeld.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:09 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dat snapt de 1% dus niet, die denken dat we fronsen omdat we allemaal jaloers zijn op hun (oneerlijk verkregen) rijkdom, we fronsen slechts omdat ze waardeloze mensen zijn.
Dat geeft enkel weer dat bill gates zijn fortuin op een relatief menselijkere manier heeft vergaard (afgezien van de slaven die die grondstoffen uit de grond meppen, of in stoffige kamertjes inmekaar zetten)quote:Op maandag 27 januari 2014 18:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
Niet allemaal hoor, er zijn aardig wat mensen die mijn respect hebben gekregen, nr 1 bijvoorbeeld.
Bill ik dacht eerst dat grote Asshole was, maar een paar jaar geleden heeft hij al een groot deel van zijn fortuin weg gedaan.
En zijn kinderen krijgen maar een heel klein beetje mocht hij dood gaan de rest gaat allemaal naar goeie doelen.
In juli 2007 rapporteerde de Seattle Post echter dat de Mexicaanse telecomtycoon Carlos Slim de plek van de rijkste man ter wereld heeft overgenomen met $ 67 miljard.De uitgaven aan liefdadigheid door Bill en Melinda Gates via de Bill & Melinda Gates Foundation hebben hier ook een rol in gespeeld.
Het zal nooit een goeie vriend van me worden, zoals hoe hij zijn empire ( zo noem ik het maar) heeft opgebouwd, Steve Jobs was btw nog grotere klootzak in het begin.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:01 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dat geeft enkel weer dat bill gates zijn fortuin op een relatief menselijkere manier heeft vergaard (afgezien van de slaven die die grondstoffen uit de grond meppen, of in stoffige kamertjes inmekaar zetten)
Ik denk dat je wel zo moet zijn wil je bereiken wat zij hebben bereikt.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het zal nooit een goeie vriend van me worden, zoals hoe hij zijn empire ( zo noem ik het maar) heeft opgebouwd, Steve Jobs was btw nog grotere klootzak in het begin.
Voor een redelijke goeie kijk hier op is er een film van the pirates of silicon valley.
en
Ik twijfel er niet over, al had ik liever Bill als chef dan een Steve Jobs, Sorry fanboy's maar als je eens wist hoe die met zijn personeel om ging. damn.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:19 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel zo moet zijn wil je bereiken wat zij hebben bereikt.
Tja het idee van windows had hij over gekopieerd van Apple ondertussen is hij een groot aandeel houder van apple .quote:Op maandag 27 januari 2014 19:34 schreef BaajGuardian het volgende:
Bill gates zal geheid slachtoffers hebben gemaakt, hell mischien was zn charity initieel wel gewoon een imago iets, dat doen er wel meer in die contreien. Als je zoveel geld hebt dat als je het halveert je nog genoeg hebt om de halve wereld mee te kopen, of je gewoon de naam hebt dat het geld uberhaupt nooit opraakt kun je doneren wat je wilt, geld lost uiteindelijk niks op. Het geeft mensen wat meer lebensraum maar het stopt niet het exploitatie systeem waar mensen dus zo vuil rijk van worden.
Als we dan toch in de quotes zitten:quote:Op maandag 27 januari 2014 17:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niks mis met succesvol zijn btw.
Maar men kan succesvol én menselijk zijn. Geloof me, dat is mogelijk.
Niet netjes, en niet zoals het hoort. Maar zijn aanpak heeft wel gewerkt.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik twijfel er niet over, al had ik liever Bill als chef dan een Steve Jobs, Sorry fanboy's maar als je eens wist hoe die met zijn personeel om ging. damn.
Inderdaad, er zijn er maar weinig die geen pc heeft waar windows op draait, en de rest heeft een apple. en overige heeft linux.quote:Op maandag 27 januari 2014 20:15 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Niet netjes, en niet zoals het hoort. Maar zijn aanpak heeft wel gewerkt.
Amsterdam. In ieder geval de OnsGeld stichting.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:43 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Waar ben je geweest? Welke projecten zijn er uit voortgekomen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |