abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 januari 2014 @ 13:50:53 #51
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136005053
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:48 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Prima. Als jij graag wilt denken dat Occupy staat voor zielig zeuren omdat anderen rijk zijn dan moet je dat maar doen. Dat je er dan totaal niks van hebt begrepen lijkt me duidelijk maar dat komt er blijkbaar niet in bij jou......
het protest was bedacht tegen economische ongelijkheid en de manier van handelen in de wereldwijde financiële sector.
Toch? of hebben we het nu over een andere occupy?

Het is eigenlijk heel simpel het komt door het economische systeem en dat economische systeem komt mede door de Democratie en wil je daar van af moeten de mensen er voor zorgen dat we geen democratie meer hebben maar een soort van communistisch systeem, anders zal er altijd een groot verschil blijven tussen arm en rijk.
Wat helaas vergeten word is dat nederland 5% onder de armoede grens leeft en 85% het gewoon aardig toen normaal voor elkaarheeft en dat er maar 10% geld zat heeft, dit verschilt niet zo heel erg veel met 10 a 20 jaar gelden.

En ja ze hebben gefaald , rijk is nog steeds rijk en arm is nog steeds arm en echt baanbrekende wetten zijn er niet geweest.

De extra compensatie die werknemers in sommige sectoren krijgen voor werk in de avonduren en in het weekend moet weg.
Dit stelt Michaël van Straalen, voorzitter van MKB-Nederland, in een interview met het Financieele Dagblad.
Volgens Van Straalen is de extra toeslag die werkgevers aan werknemers betalen voor werk buiten kantooruren ouderwets. Hij haalt aan dat de economie flexibel is en niet gebonden is aan kantooruren.
Van Straalen geeft het voorbeeld van een kleine winkelier die ook op zondagen en avonden moet concurreren met grote ketens. Doordat de ondernemer zijn personeel op die momenten een toeslag moet betalen kan het niet meer uit om open te blijven.
De voorman van MKB Nederland roept verder de vakbonden op hier geen conflict van te maken bij de cao-onderhandelingen.

[ Bericht 25% gewijzigd door theguyver op 27-01-2014 14:01:22 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_136005702
En wat van al die mensen die hebben alles verloren door hoog-risico hypotheken of ze zitten nu met negative equity (door de artificially high huizen waarden en prijzen) dat ze waren helemaal niet goed geinformeerd en niet over gewaarschuwden door hun 'financiele adviseur/expert'.?
Huizen markt is altijd 'n klein beetje riskante maar het was veel te makkelijk om 110 of 120% hypotheken te krijgen.

Het financiele wereld is zo onzettend onzinnig ingewikkeld geworden dat al die experten weet ook niet hoe en wat is goed niet meer.....of waar precies t geld gaat.
Ze kunnen zeker niet garanderen dat het wordt niet ge-investeerd in dubieuse zaken zoals bommen,big pharma,mineral mijnen,space exploration :) enz.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_136005853
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:06 schreef Tingo het volgende:
En wat van al die mensen die hebben alles verloren door hoog-risico hypotheken of ze zitten nu met negative equity (door de artificially high huizen waarden en prijzen) dat ze waren helemaal niet goed geinformeerd en niet over gewaarschuwden door hun 'financiele adviseur/expert'.?
Huizen markt is altijd 'n klein beetje riskante maar het was veel te makkelijk om 110 of 120% hypotheken te krijgen.

Het financiele wereld is zo onzettend onzinnig ingewikkeld geworden dat al die experten weet ook niet hoe en wat is goed niet meer.....of waar precies t geld gaat.
Ze kunnen zeker niet garanderen dat het wordt niet ge-investeerd in dubieuse zaken zoals bommen,big pharma,mineral mijnen,space exploration :) enz.
Helemaal mee eens. Dat was van de zotte.
pi_136006146
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:38 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Lees je weer mijn berichten niet of dringt het op de een of andere manier niet tot je door? Ik heb al een aantal keer aangegeven dat er meerdere initatieven en organisaties uit zijn voort gekomen. -edit, nokken met de persoonlijke aanvallen-
Sorry maar er zijn ook 'n paar anderen die moeten nokken met de persoonlijk aanvallen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  maandag 27 januari 2014 @ 14:18:38 #55
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136006164
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:06 schreef Tingo het volgende:

Je verklaard zelf hier boven al wat de reden is, heb het even donker gemaakt.
En idd ze hebben zichzelf niet goed geinformeerd over het risico, als ik ergens heel veel geld aan uitgeef etc wil ik Alles weten voor ik akkoord ga, schijnbaar zijn mensen die dat niet, of niet goed hebben gedaan.

En de finaciele wereld als je er goed in verdiept kan je ook rijk worden, de mensen die in dat wereldje zitten weten ecxact hoe en waar je op moet gokken het is net een kans spel, en 90% van de keren gaat het goed, en 10% falen ze erg hard
pi_136006255
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:18 schreef theguyver het volgende:

[..]

Je verklaard zelf hier boven al wat de reden is, heb het even donker gemaakt.
En idd ze hebben zichzelf niet goed geinformeerd over het risico, als ik ergens heel veel geld aan uitgeef etc wil ik Alles weten voor ik akkoord ga, schijnbaar zijn mensen die dat niet, of niet goed hebben gedaan.

En de finaciele wereld als je er goed in verdiept kan je ook rijk worden, de mensen die in dat wereldje zitten weten ecxact hoe en waar je op moet gokken het is net een kans spel, en 90% van de keren gaat het goed, en 10% falen ze erg hard
Nee - bovenal is het reden HEBZUCHT.
  maandag 27 januari 2014 @ 14:23:09 #57
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136006350
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:21 schreef Tingo het volgende:

[..]

Nee - bovenal is het reden HEBZUCHT.
JUIST!!!!!!!!!!
weet je hoeveel mensen een staatslot of andere loten kopen?
Die doen dat zeker ook voor het goeie doel waar het geld heen gaat.
Neen die willen allemaal die Jackpot winnen.

btw, ik vind best zo, hoef geen super baan te hebben als ik maar gelukig ben met mijn gezinnetje :)

Om even top dollar te quoten uit de film The Crow.
Greed is for amateurs. Disorder, chaos, anarchy: now that's fun!
pi_136006504
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:18 schreef Tingo het volgende:

[..]

Sorry maar er zijn ook 'n paar anderen die moeten nokken met de persoonlijk aanvallen.
Iedereen dus.
pi_136006692
Grootste gelijkenis is nog wel dat het toen de joden waren en dat het nu weer de joden zijn die de 1% hebben binnen gerat.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  maandag 27 januari 2014 @ 14:39:22 #60
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136006914
Mensen moeten gewoonb genoegen nemen met wat ze hebben.
Minder waarde hechten aan materiaal.

Kijk als voorbeeld naar mensen die geen reet hebben in afrika, denk je dat hun het wat boeit als ze niet de nieuwste telefoon etc hebben?

Nee een dak boven hun hoofd en water en eten, meer hebben ze niet nodig om gelukkig te zijn. ( nou heb ik het over inheemse stammen he die beetje wereld vreemd zijn ( een tribalwars oud user hier had wel een mooi idee)

Wij westerse mensen zijn gewoon ontzettend verwend, maar dat brengt ons ook in de problemen.
pi_136007015
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:23 schreef theguyver het volgende:

[..]

JUIST!!!!!!!!!!
weet je hoeveel mensen een staatslot of andere loten kopen?
Maar wie denk je was de meeste hebzuchtiger ?
Denk je dat het is de schuld van mensen die kopen loten?
Jeetje.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tingo op 27-01-2014 14:51:41 ]
pi_136007058
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:42 schreef Tingo het volgende:

[..]

Hitler!
Wie dit leest is een lezer van dit.
  maandag 27 januari 2014 @ 14:46:39 #63
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_136007144
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:39 schreef theguyver het volgende:
Mensen moeten gewoonb genoegen nemen met wat ze hebben.
Minder waarde hechten aan materiaal.

Kijk als voorbeeld naar mensen die geen reet hebben in afrika, denk je dat hun het wat boeit als ze niet de nieuwste telefoon etc hebben?

Nee een dak boven hun hoofd en water en eten, meer hebben ze niet nodig om gelukkig te zijn. ( nou heb ik het over inheemse stammen he die beetje wereld vreemd zijn ( een tribalwars oud user hier had wel een mooi idee)

Wij westerse mensen zijn gewoon ontzettend verwend, maar dat brengt ons ook in de problemen.
En dat is nou precies waar Occupy over gaat. Die ongelijkheid van rijkdom.
Feyenoord!
pi_136007260
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:31 schreef b4kl4p het volgende:
Grootste gelijkenis is nog wel dat het toen de joden waren en dat het nu weer de joden zijn die de 1% hebben binnen gerat.
Bron? Voorbeeld? Anders is het wel een heel dubieuze post.
  maandag 27 januari 2014 @ 14:51:21 #65
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136007324
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:46 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En dat is nou precies waar Occupy over gaat. Die ongelijkheid van rijkdom.
Jij bent dus daar gaan zitten omdat je naast een dak boven je hoofd vreten en drinken op de plank meer wil hebben?
pi_136007396
In veel gevallen zijn rijken exorbitant rijk geworden over de ruggen van anderen. Het is allemaal hoegenaamd "eerlijk verdiend" door "hard te werken", maar veel vaker gaat het om slim speculeren en profiteren zij enorm van het verlies dat anderen lijden.

De inkomensverschillen nemen alleen maar verder toe. De verhoudingen zijn totaal zoek. Maar als je zoiets zegt, ben je automatisch jaloers en afgunstig. Je moet mensen hun "succes" gunnen, je bent maar een pauper die het zelf nalaat om ook succesvol te zijn, enzovoort.

De realiteit is dat de wereld slechts een beperkte hoeveelheid welvaart bezit en dat die welvaart extreem scheef is verdeeld. Dit filmpje zegt eigenlijk alles:

maandag 27 januari 2014 @ 14:53:14 #67
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136007409
quote:

[..]

Jeetje.
Nee maar die willen wel meer hebben dan wat ze nu hebben.
Anders koop je geen lot.
Ik heb het niet breed maar ben super tevreden met wat ik heb.
pi_136007494
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:52 schreef theguyver het volgende:
Lijkt het wel op, hoe denk je dat deze mensen zo rijk zijn geworden, Ze hebben het gewoon ontzettend slim gespeeld, en zo word het trouwens ook in Amerika met de paplepel in gegoten dat iedereen dit voor elkaar kan krijgen.

Geweldige docu hierover ^O^
  maandag 27 januari 2014 @ 14:56:04 #69
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_136007520
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:51 schreef theguyver het volgende:

[..]

Jij bent dus daar gaan zitten omdat je naast een dak boven je hoofd vreten en drinken op de plank meer wil hebben?
Welk stuk van jouw reactie heb ik nou vet gemaakt? Lees het nog eens een keer door zou ik zeggen.
Feyenoord!
pi_136007562
quote:
15s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:52 schreef Elfletterig het volgende:
In veel gevallen zijn rijken exorbitant rijk geworden over de ruggen van anderen. Het is allemaal hoegenaamd "eerlijk verdiend" door "hard te werken", maar veel vaker gaat het om slim speculeren en profiteren zij enorm van het verlies dat anderen lijden.
Zo was laatst ook op nieuwsuur te zien dat bedrijven als HEMA, Shell, en nog een paar grote jongens, enorm rijk zijn geworden in de tijd van de DDR, toen daar 300k politieke gevangen (waaronder mensen die gewoon het land uit wilde vluchten) gedwongen arbeid moesten verrichten voor o.a. dus deze bedrijven.
pi_136007721
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zo was laatst ook op nieuwsuur te zien dat bedrijven als HEMA, Shell, en nog een paar grote jongens, enorm rijk zijn geworden in de tijd van de DDR, toen daar 300k politieke gevangen (waaronder mensen die gewoon het land uit wilde vluchten) gedwongen arbeid moesten verrichten voor o.a. dus deze bedrijven.
Zo gaat het voortdurend. In economisch goede tijden profiteren de rijksten het hardst. Gaat het economisch minder, dan vallen daar de klappen niet. Heel wat rijken hebben grof geld verdiend aan de crisis; aan andermans misère. De moraal is totaal zoek.

De falende bankbestuurder, die zeer riant wordt betaald omdat hij verantwoordelijkheden draagt, krijgt bij vertrek een zak geld mee waar ik jaren voor moet werken. Maar dat ligt aan mij, niet aan hem of de cultuur waarin hij opereert.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:01:17 #72
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136007726
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:56 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Welk stuk van jouw reactie heb ik nou vet gemaakt? Lees het nog eens een keer door zou ik zeggen.
Ja exact dat gene, de gene die daar zitten balen gewoon dat ze zelf niet zoveel geld hebben.
Die nemen geen genoegen met wat ze hebebn een dak boven hun hoofd eten en drinken.
Die balen er gewoon van dat mensen heel veel geld hebben en hun niet.

De gene die gaan klagen over rijke mensen zijn gewoon jaloers, of te beroerd om te werken voor hun geld.
Jij zegt namelijk zelf dat het niet de armen zijn die aan de occupy mee deden maar de normale werkende mens.
pi_136007754
quote:
7s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:32 schreef Rezania het volgende:
Godwin en zo, kansloos weer. Wereldvreemde gekkie is het.
Met "Godwin" smijten staat gelijk aan hopen dat de gebeurtenissen van WW2 nogmaals plaatsvinden.

Iets met dat degenen die geschiedenis niet erkennen gedoemd zijn het te herhalen...

Maakt niet uit wat je zegt. Veel plezier in je concentratiekamp-samenleving, waar je in plaats van een nummer-tattoo een mooi BSN RFID chip draagt.

Hahaha. Die vuile slavernij is mijn potentie niet waard.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:06:41 #74
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136007940
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:56 schreef Japie77 het volgende:

[..]

quote:

[..]

Jeetje.
Ik zal het even op deze manier vragen aan jullie.
Hebben jullie een dak boven je hoofd en eten op de plank?
Werken jullie allebij en wat kom je te kort?
pi_136008341
quote:
13s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bron? Voorbeeld? Anders is het wel een heel dubieuze post.
Zijn de Rothschilds niet joods? :@
pi_136008386
quote:
6s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:01 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Met "Godwin" smijten staat gelijk aan hopen dat de gebeurtenissen van WW2 nogmaals plaatsvinden.

Iets met dat degenen die geschiedenis niet erkennen gedoemd zijn het te herhalen...

Maakt niet uit wat je zegt. Veel plezier in je concentratiekamp-samenleving, waar je in plaats van een nummer-tattoo een mooi BSN RFID chip draagt.

Hahaha. Die vuile slavernij is mijn potentie niet waard.
:')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136008406
quote:
2s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Zijn de Rothschilds niet joods? :@
Want alleen de Rotschilds zijn rijk?
pi_136008514
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Want alleen de Rotschilds zijn rijk?
Nee maar ik neem wel aan dat die een groot deel van het vermogen van die 1% hebben.
pi_136008566
quote:
2s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee maar ik neem wel aan dat die een groot deel van het vermogen van die 1% hebben.
Tja, zo heeft ons koninklijk huis ook een enorm vermogen en die zijn toch niet bepaald joods.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:23:19 #80
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136008578
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:01 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ja exact dat gene, de gene die daar zitten balen gewoon dat ze zelf niet zoveel geld hebben.
Die nemen geen genoegen met wat ze hebebn een dak boven hun hoofd eten en drinken.
Die balen er gewoon van dat mensen heel veel geld hebben en hun niet.

Dit is altijd weer hetzelfde redeneren van de domsten op aarde, fyi zijn de mensen die geen reet hebben in afrika de mensen die geen reet hebben omdat diezelfde rijken hun al hebben leeggezogen aan hun rijkdommen, en dat in het westen ook doen tot het er hier hetzelfde uit ziet.

Vergelijkbaar met een jongen die inelkaar geslagen word door een bully die daarvoor 10 mensen heeft vermoord, maar hij moet dus niet zeiken want hij is nog niet dood.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:24:34 #81
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_136008622
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:36 schreef dimmak het volgende:
Wat een idioot. _O-
Wel een idioot met een flinke bank rekening.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:30:19 #82
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136008852
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:23 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dit is altijd weer hetzelfde redeneren van de domsten op aarde, fyi zijn de mensen die geen reet hebben in afrika de mensen die geen reet hebben omdat diezelfde rijken hun al hebben leeggezogen aan hun rijkdommen, en dat in het westen ook doen tot het er hier hetzelfde uit ziet.

Vergelijkbaar met een jongen die inelkaar geslagen word door een bully die daarvoor 10 mensen heeft vermoord, maar hij moet dus niet zeiken want hij is nog niet dood.
Ik heb het over mensen die nog nooit iets bijzonders hebben gehad, maar die wel een dak boven hun hoofd hebben en gewoon eten en drinken , deze mensen kennen geen hebzucht.

Tuurlijk zou ik ook wel de Nieuwe playstation 4 willen hebben maar het hoeft niet.
Mensen zorgen zelf dat de rijken rijker worden, De allerijksten der aarde zijn namelijk de mensen met de producten die wij willen hebben. ( over het algemeen luxe producten)

Bill; Gates Microsoft, als je nieuwe pc koopt om dat je oude de nieuwste spelletjes niet aan kan zit windows bij toch?

Carlos Slim -> mobiel telefoon netwerk, heb je mobiel nodig duur abbo?

Warren Buffett -> dure merken coca cola IBM computers etc

Om maar even een paar voorbeelden te noemen.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:33:53 #83
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136008986
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:30 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik heb het over mensen die nog nooit iets bijzonders hebben gehad, maar die wel een dak boven hun hoofd hebben en gewoon eten en drinken , deze mensen kennen geen hebzucht.

Tuurlijk zou ik ook wel de Nieuwe playstation 4 willen hebben maar het hoeft niet.
Mensen zorgen zelf dat de rijken rijker worden, De allerijksten der aarde zijn namelijk de mensen met de producten die wij willen hebben. ( over het algemeen luxe producten)

Bill; Gates Microsoft, als je nieuwe pc koopt om dat je oude de nieuwste spelletjes niet aan kan zit windows bij toch?

Carlos Slim -> mobiel telefoon netwerk, heb je mobiel nodig duur abbo?

Warren Buffett -> dure merken coca cola IBM computers etc

Om maar even een paar voorbeelden te noemen.
Nou ik heb mn pc zelf samengesteld, haal geen ps4, ben blij genoeg met mn ps3.
En ik heb geen mobiel, heb geen behoefte aan de nieuwste gadgets zoals het pleb, jaag geen geld/rijkdom na, eet rustig een week of 2 droog brood met soep als ik krap sta.
Dus ik zie de contrasten zeker wel maar geld zelf is de issue niet, meer hoe de 1% er aan komt, voor hun is geld 'recht' / 'entitlement' en dat verkrijgen ze door slavernij en onderdrukking, over lijken.
pi_136009095
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tja, zo heeft ons koninklijk huis ook een enorm vermogen en die zijn toch niet bepaald joods.
Je vroeg om een VOORBEELD, meid! :*
pi_136009143
quote:
2s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Je vroeg om een VOORBEELD, meid! :*
Ik reageerde op een post van Baklap die verkondigde dat de 1% uit louter joden bestaat.
pi_136009170
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik reageerde op een post van Baklap die verkondigde dat de 1% uit louter joden bestaat.
Oh ik vatte "binnen gerat" op dat ze er in zitten, niet als dat het alleen uit joden bestaat. Ik ken het werkwoord "ratten" niet echt. :@
  maandag 27 januari 2014 @ 15:39:47 #87
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136009190
Zag toevallig net dit:

Dat is waarschijnlijk wat zulk een gigantische psychopaten maakt van de 1%, ze zien de werkelijke waarde van dingen niet meer omdat ze alles hebben, het gaat ze vaak enkel nog om hun onderlinge status, en maken drama van de kleinste zaken omdat ze alles persoonlijk opvatten. Hele enge mensen die eigenlijk met een raket naar de zon geschoten zouden moeten worden.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:39:49 #88
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136009191
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:33 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nou ik heb mn pc zelf samengesteld, haal geen ps4, ben blij genoeg met mn ps3.
En ik heb geen mobiel, heb geen behoefte aan de nieuwste gadgets zoals het pleb, jaag geen geld/rijkdom na, eet rustig een week of 2 droog brood met soep als ik krap sta.
Dus ik zie de contrasten zeker wel maar geld zelf is de issue niet, meer hoe de 1% er aan komt, voor hun is geld 'recht' / 'entitlement' en dat verkrijgen ze door slavernij en onderdrukking, over lijken.
Het gross van de rijken worden juist rijker van de luxe producten en specifieke dingen die we van hun afnemen.
IPV een zit actie en je wil er wat aan doen, zorg er dan gewoon voor dat we hun prodcuten niet afnemen, dan worden ze er ook niet rijker van.
Neem linux ipv windows, neem geen mobiel geen internet en zorg er voor dat je ipv je dure luxe voer dus gewoon de goedkopere b-merken.
Denk als dus die 99% zoals eerder aangeeft dat doet dan worden die rijken vazelf minder rijk en is probleem snel de wereld uit, dit helpt meer te gaan zitten in je tentje wat gekocht is van een merk van 1 van de rijke der aarde met je blikje coca cola wat ook weer van hun is etc etc.
pi_136009200
quote:
2s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:38 schreef ToT het volgende:

[..]

Oh ik vatte "binnen gerat" op dat ze er in zitten, niet als dat het alleen uit joden bestaat. Ik ken het werkwoord "ratten" niet echt. :@
Nou, vriendelijk bedoeld is dat woordje niet denk ik :N .
pi_136009232
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, vriendelijk bedoeld is het niet denk ik.
Nee sowieso niet, maar ik vraag me af of er mee bedoeld werd of een aanzienlijk deel ervan joods is, of dat hij bedoelde dat het alleen maar joden zijn. Wij gingen blijkbaar beiden van een ander scenario uit. :)
pi_136009261
quote:
2s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee sowieso niet, maar ik vraag me af of er mee bedoeld werd of een aanzienlijk deel ervan joods is, of dat hij bedoelde dat het alleen maar joden zijn. Wij gingen blijkbaar beiden van een ander scenario uit. :)
Daarom vroeg ik hem ook om bron en voorbeelden. Voor alle duidelijkheid.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:42:43 #92
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136009310
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:39 schreef theguyver het volgende:

[..]

Het gross van de rijken worden juist rijker van de luxe producten en specifieke dingen die we van hun afnemen.
IPV een zit actie en je wil er wat aan doen, zorg er dan gewoon voor dat we hun prodcuten niet afnemen, dan worden ze er ook niet rijker van.
Neem linux ipv windows, neem geen mobiel geen internet en zorg er voor dat je ipv je dure luxe voer dus gewoon de goedkopere b-merken.
Denk als dus die 99% zoals eerder aangeeft dat doet dan worden die rijken vazelf minder rijk en is probleem snel de wereld uit, dit helpt meer te gaan zitten in je tentje wat gekocht is van een merk van 1 van de rijke der aarde met je blikje coca cola wat ook weer van hun is etc etc.
Wie zegt dat je windows hoeft te kopen. :')
Ikzelf koop bijna nooit merkartikelen overigens, iig niets van de bekende merken. Als het een merk heeft dan is het toeval (in kleding bijv. wat ik ook niet op hipheid koop maar gewoon of het lekker zit en vooral zo goedkoop mogelijk is).
Zo loop ik de hele lente en zomer tot begin herfst op sandalen, vind ze lekker zitten. Scheelt me sokken en schoenen. Heb gewoon neutrale truien en broeken aan, en mn dure leren jas heb ik voor 15 euro gekocht in een kringloopwinkeltje.

Maar goed je gaat er van uit dat de commerciële afname ze zo rijk maakt, dit is niet zo.. ze creeeren anders zelf wel de vraag en hebben dat al bij heel veel zaken gedaan, en anders herlokaliseren ze gewoon, de wereld is best groot (klein voor hun natuurlijk met hun superjets)
Er is een markt voor alles, daar heb je niet alleen een westerse consumptiemaatschappij voor nodig.
pi_136009321
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:44 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Onzin. Ik ben er bij geweest. Er waren mensen van alle rangen en standen, van alle leeftijden in het begin. Die "zwervers" kwamen pas later. En daar zijn aardig wat vruchtbare projecten en organisaties uit ontstaan kan ik je wel vertellen. Dat beeld wat jij hebt klopt dus niet.
Waar ben je geweest? Welke projecten zijn er uit voortgekomen?
  maandag 27 januari 2014 @ 15:44:09 #94
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136009371
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:42 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Wie zegt dat je windows hoeft te kopen. :')
Ikzelf koop bijna nooit merkartikelen overigens, iig niets van de bekende merken. Als het een merk heeft dan is het toeval (in kleding bijv. wat ik ook niet op hipheid koop maar gewoon of het lekker zit en vooral zo goedkoop mogelijk is).
Zo loop ik de hele lente en zomer tot begin herfst op sandalen, vind ze lekker zitten. Scheelt me sokken en schoenen. Heb gewoon neutrale truien en broeken aan, en mn dure leren jas heb ik voor 15 euro gekocht in een kringloopwinkeltje.
Exact.. jij snapt hem, veel andere begrijpen niet dat in feite ze zelf de 1% helpen zonder dat ze het door hebben, en dat het ongelijk is, tja dat zal je altijd houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door theguyver op 27-01-2014 15:55:06 ]
  maandag 27 januari 2014 @ 15:45:14 #95
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136009407
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:44 schreef theguyver het volgende:

[..]

Exact.. jij snapt hem, veel andere begrijpen niet dat in feite ze zelf de 1% helpen zodner dat ze het door hebben, en dat het ongelijk is, tja dat zal je altijd houden.
Zolang mensen met mobiele telefoons rondlopen neem ik ze niet al te serieus.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:47:02 #96
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136009472
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:45 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Zolang mensen met mobiele telefoons rondlopen neem ik ze niet al te serieus.
Dat zei ik ook al tegen een occupyer, zat met zijn coca cola en een mobiel in zijn hand en met een mooie i-pad naast zijn protest krukje..
Ja en maar klagen op die 1% waar hij dus zijn spul van heeft,

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_rijkste_mensen_ter_wereld

Kijk maar goed wie de rijksten der aarde zijn en welke bedrijven ze hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door theguyver op 27-01-2014 15:52:21 ]
pi_136009837
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:44 schreef theguyver het volgende:

[..]

Exact.. jij snapt hem, veel andere begrijpen niet dat in feite ze zelf de 1% helpen zodner dat ze het door hebben, en dat het ongelijk is, tja dat zal je altijd houden.
Ja hoor - geeft dan de gewone mensen de schuld.
Tis zeker niks te maken met immoraal,onethische,criminele,hebzuchtige zaak praktijken van financiele instuties of 'a total betrayal of trust.'
  maandag 27 januari 2014 @ 16:01:19 #98
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136009975
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:57 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ja hoor - geeft dan de gewone mensen de schuld.
Tis zeker niks te maken met immoraal,onethische,criminele,hebzuchtige zaak praktijken van financiele instuties of 'a total betrayal of trust.'
Heb je lijst met rijkste mensen bekeken, en welke bedrijven ze hebben?
Hoe vaak ga jij naar de Kruitvat, lidl of heb je een microsoft product maak je gebruik van google of haal je iets bij de IKea,
Simpel wil je wat doen aan de grote bderijven, begin bij jezelf want ik weet wel zeker dat jij van al die rijken wel iets af neemt.
En zo help je ze weer,

Het is heel simpel, JE hoeft niks van hun af te nemen maar de mensen doen het en zolang ze dat doen worden die rijken als maar rijker, je kan ook een altranatief nemen.

Ja ik geef de gewone mens op de kop Zolang jij google bijvoorbeeld gebruikt word google alleen maar rijker, er zijn alternatieven.
Ditto voor al die andere dingen waardoor de rijken alleen rijker worden als we deze producten niet van hun meer afnemen worden ze ook niet meer rijk, maar waarom nemen we hun producten af, omdat ze vaak de beste zijn.
  maandag 27 januari 2014 @ 16:07:23 #99
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136010202
Dus degene die lopen te zeiken tegen de rijken der aarde!
KAPPEN met hun te het afnemen van de producten van de rijken, ipv van jammeren dat zij rijk worden van jou geld.
geef het dan aan iets anders dan aan hun!
  maandag 27 januari 2014 @ 16:27:41 #100
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136011062
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:39 schreef BaajGuardian het volgende:

. Hele enge mensen die eigenlijk met een raket naar de zon geschoten zouden moeten worden.
Dit kan in Noord Korea.
http://linustechtips.com/(...)ly-not-a-troll-post/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')