quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:53 schreef Roadtrip het volgende:
Alleen helaas ben ik niet zo rijk. Mijn budget is tussen de ¤1500 en ¤2000 voor de auto zelf. Daarnaast heb ik nog ¤200 a ¤300 per maand voor vaste lasten.
Zo bijzonder zijn die eisen echt niet. Ik zoek gewoon een goede, veilige, auto.quote:
Volgens mij valt het best mee.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:17 schreef Fiorano het volgende:
Haha Tering Ts. Je wil veel te veel voor veel te weinig. Dat snap je zelf toch ook wel?
Maar voor 1600 aanschaf heb je geen smart Phone integratie etc etc. Overigens is 200 rijden in Duitsland tegenwoordig ook al lastig door alle baustelle en snelheidsbeperkingen...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:34 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Zo bijzonder zijn die eisen echt niet. Ik zoek gewoon een goede, veilige, auto.
[..]
Volgens mij valt het best mee.
Kijk bijvoorbeeld eens naar die Volvo V40:
¤560 per jaar aan belasting
¤100 per maand aan verzekering
¤1600 om hem te kopen
De mondeo is wel iets duurder, maar ook iets nieuwer.
Volgens mij valt het afgetrapte in de auto's in de linkjes in de volgende post best mee. 210 op de teller is trouwens ook prima, als het maar comfortabel gaat.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:36 schreef yup het volgende:
Voor 2 ruggen ga je niks vinden, ik garandeer je dat.
De auto's die je voor dat soort bedragen ziet zullen helemaal afgetrapt zijn.
Ik wil wel een zijsprong wagen, Golf/Leon/Toledo/Bora met 110 pk TDi VP motor. Deze motoren zijn zeer simpel, weinig grote problemen (afgezien van de standaard zwakke punten van een diesel). Je kan ze ook voor lage bedragen vinden en imho rijd een Leon of Toledo ook op hogere snelheden goed. Alleen meer dan 210 op de teller zit er niet in. Makkelijk chipbaar naar 140 pk. Dit zijn motoren die makkelijk 5 ton kunnen halen.
Eentje met belangrijke opties (clima, cruise control etc.) kan je wel makkelijk vinden.
Mwah ligt aan het type auto. Een diesel zal veel zuiniger zijn dan een benzine. Een grote BMW is op die snelheid zuiniger dan een golfje.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:39 schreef Snowballed het volgende:
Dus je wilt in een auto van ¤1500,- tien uur per week 200km/u rijden..?
Heb je dan ook nog ¤1500,- om de auto in goede staat te brengen..?
Daarbij kun je zuinig rijden wel vergeten bij die snelheden...
Hmm verkeerd gekeken. Bij die Volvo inderdaad niet. Bij die Mondeo wel.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:40 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Maar voor 1600 aanschaf heb je geen smart Phone integratie etc etc. Overigens is 200 rijden in Duitsland tegenwoordig ook al lastig door alle baustelle en snelheidsbeperkingen...
Waar ga je behalve de mrb en verzekering, het onderhoud van betalen dan..?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:43 schreef Roadtrip het volgende:
Mwah ligt aan het type auto. Een diesel zal veel zuiniger zijn dan een benzine. Een grote BMW is op die snelheid zuiniger dan een golfje.
Diesel verbruikt ook zat op die snelheden.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:43 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Volgens mij valt het afgetrapte in de auto's in de linkjes in de volgende post best mee. 210 op de teller is trouwens ook prima, als het maar comfortabel gaat.
[..]
Mwah ligt aan het type auto. Een diesel zal veel zuiniger zijn dan een benzine. Een grote BMW is op die snelheid zuiniger dan een golfje.
[..]
Hmm verkeerd gekeken. Bij die Volvo inderdaad niet. Bij die Mondeo wel.
En je hebt gelijk dat je niet overal 200 kan rijden. Maar om 2 uur snachts op een verlaten snelweg is er van alles mogelijk.
Van de 200 aan vaste lasten. Die Volvo V40 kost alles bij elkaar, inclusief verzekering op mijn eigen naam, 120 per maand. Dan kan er veel onderhoud komen...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:44 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waar ga je behalve de mrb en verzekering, het onderhoud van betalen dan..?
1 op 7 is eigenlijk zuiniger dan ik verwacht had.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:45 schreef yup het volgende:
Hou er wel rekening mee dat een benzinemotor over het algemeen vies zal zuipen op dat soort snelheden. Vergeet 1:10 alvast. Zal meer richting 1:7 ofzo gaan.
Als je dat wilt moet je benzine uit je systeem halen. Een ander zijsprong: budget verhogen, 150 pk TDi kopen. (Golf/Toledo/Bora etc). 230+ op de teller is dan makkelijk mogelijk.
Omdat je met een fiets niet even naar Keulen / Parijs / Berlin rijd.quote:
Als je die ruimte niet hebt raad ik je echt aan om in een lichtere klasse te shoppen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:49 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
1 op 7 is eigenlijk zuiniger dan ik verwacht had.
Maar helaas kan ik mijn budget echt niet verhogen. Ik heb ook nog geld nodig voor brandstof...
Of je stelt minder hoge eisen... Laat bv die bluetooth integratie lopen of die top van 200.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:49 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
1 op 7 is eigenlijk zuiniger dan ik verwacht had.
Maar helaas kan ik mijn budget echt niet verhogen. Ik heb ook nog geld nodig voor brandstof...
Er komt ook veel onderhoud aan...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:48 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Van de 200 aan vaste lasten. Die Volvo V40 kost alles bij elkaar, inclusief verzekering op mijn eigen naam, 120 per maand. Dan kan er veel onderhoud komen...
Hij wil comfortabel rijden met 200, dan met de auto een stuk meer dan dat kunnen halen. Anders zit je lekker 10 uur per week 6000 toeren te draaienquote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:51 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Of je stelt minder hoge eisen... Laat bv die bluetooth integratie lopen of die top van 200.
Nouja dat dus. Lekker comfortabel 160.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:53 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Hij wil comfortabel rijden met 200, dan met de auto een stuk meer dan dat kunnen halen. Anders zit je lekker 10 uur per week 6000 toeren te draaien
Berlijn schrijf je met een lange ij. En die stad is net als Parijs prima per fiets te benaderen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:51 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Omdat je met een fiets niet even naar Keulen / Parijs / Berlin rijd.
Een lichtere klasse is ook veel vermoeiender als je lang moet rijden.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:51 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Als je die ruimte niet hebt raad ik je echt aan om in een lichtere klasse te shoppen.
1 keer iets kapot en je kan de auto tegen schrootprijs verkopen omdat je het niet kan betalen.
Nee echt? Ik typte het onder de douche en mijn touchscreen reageert op het water.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:55 schreef borbit het volgende:
[..]
Berlijn schrijf je met een lange ij. En die stad is net als Parijs prima per fiets te benaderen.
Die rijden alleen op tijdstippen wanneer ik niet kan.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:57 schreef Captain_Ghost het volgende:
Trein een optie?. Je gaat alleen naar de grote steden toe!.
Het is leuk om 200 kunnen rijden, maar vaak heb je toch niets aan.
Brandstof kosten hoog, meer risico op ongeval, politie kan moeilijk gaan doen bij 120 km/u zones, je vraagt ook veel van de motor.
Gewoon kleine auto met diesel, airco en cruisecontrol kom je al ver aan.
Kwestie van goed plannen kan je ook daar op tijd zijn.
Ja daar heb je eigenlijk gelijk in. Allee diesel is zo extreem duur wanneer het misgaat.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:01 schreef Fer het volgende:
Zuinig hard rijden doe je met diesel. Golf/leon/Octavia/toledo tdi. Peugeot 307 Hdi90. Astra/147/156 1.9 Ctdi/jtd. Mazda 323/626 cdti.
Volvo v70 of Saab 9-5 op lpg
Als de weg helemaal leeg is, dan vind ik het vermoeiend om met 130 km/u te rijden. Je word er hoorndol van. Dan gaat het gas er echt wel op. Ok 200 km/u 10 uur lang is echt overdreven, maar rond de 170-180 cruise snelheid gaat prima.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:57 schreef Captain_Ghost het volgende:
Trein een optie?. Je gaat alleen naar de grote steden toe!.
Het is leuk om 200 kunnen rijden, maar vaak heb je toch niets aan.
Brandstof kosten hoog, meer risico op ongeval, politie kan moeilijk gaan doen bij 120 km/u zones, je vraagt ook veel van de motor.
Gewoon kleine auto met diesel, airco en cruisecontrol kom je al ver aan.
Kwestie van goed plannen kan je ook daar op tijd zijn.
Klopt, de eisen zijn helemaal niet bijzonder.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:34 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Zo bijzonder zijn die eisen echt niet. Ik zoek gewoon een goede, veilige, auto.
Bij elke tweedehands auto rekenen op ¤ 1000,- in onvoorzien onderhoud of reparaties.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:53 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Er komt ook veel onderhoud aan...
Een auto van meer dan tien jaar oud, behoeft al onderhoud als je hem net gekocht hebt en van plan bent dat soort snelheden met veel regelmaat te gaan rijden...
Grote beurtquote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij elke tweedehands auto rekenen op ¤ 1000,- in onvoorzien onderhoud of reparaties.
maar dat is als meer dan de helft van TS' aanschaf budget...
waarom was je jezelf aan het aftrekken op dit topic?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:03 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Nee echt? Ik typte het onder de douche en mijn touchscreen reageert op het water.
Maar ik werk en studeer 60 a 70 uur per week. Dan heb ik geen tijd even gezellig een maand te fietsen.
Reizen met de trein duurt ontzettend veel langer dan met de auto. Ook passen cd schema's niet in mijn leven en is het last minute veel duurder.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:14 schreef mrPanerai het volgende:
Mja die volvo uit de link is 15j oud en heeft +200K met een bezinemotor,ook met technologie van 15j geleden. Daar weet je al bijna van dat er kosten bijkomen, zeker als je hem dan goed gaat gebruiken, waarom doe je die trajecten niet per trein?
Die krijg je toch gewoon wanneer je hem koopt?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:17 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Grote beurt
5x nieuwe banden/balanceren/uitlijnen
Div rubbers, een stuurkogeltje hier, remblokken/schijven/slangen daar....
Dan is die ¤1000,- wel op... en dan pas kun je een beetje betrouwbaar instappen en wegrijden in een auto van dat bouwjaar..
Ja.. maar niet als je 1500 betaalt...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:24 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Die krijg je toch gewoon wanneer je hem koopt?
Whahahahahahahahaha ja zeker als je hem particulier koopt.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:24 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Die krijg je toch gewoon wanneer je hem koopt?
Op toegeven. Ik heb weinig ervaring met het kopen van goedkope barrels. Se tweedehands auto's die ik langs zag komen waren boven de 15k.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:25 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja.. maar niet als je 1500 betaalt...
Als meer verdienen met ander werk geen optie is, dan zou ik gewoon doen wat andere studenten ook doen....quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:30 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Op toegeven. Ik heb weinig ervaring met het kopen van goedkope barrels. Se tweedehands auto's die ik langs zag komen waren boven de 15k.
Maar laten weten hier focussen op meedenken. Ik heb een goede auto nodig en wil weten hoe ik dat kan realiseren. Meer werken is geen optie. Ik heb nu al maar 1 dag per week vrij.
Geen.. je moet je eisen dus bijstellen..quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:32 schreef Roadtrip het volgende:
Maar als mijn suggesties zo gek zijn, welke auto die aan die eisen voldoet raden jullie aan?
Ik ga echt niet in een alto of starlet ofzo rijden. Dat is gewoon niet veilig met zoveel kilometers.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:33 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Geen.. je moet je eisen dus bijstellen..
Een auto van 10jaar+ rijden met dat soort snelheden zonder fatsoenlijk onderhoud is ook niet veilig..quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:36 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik ga echt niet in een alto of starlet ofzo rijden. Dat is gewoon niet veilig met zoveel kilometers.
Tja, dan ga ik gewoon weer ongegeneerd mijn bak tippen: een 406 coupe v6 pack.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:32 schreef Roadtrip het volgende:
Maar als mijn suggesties zo gek zijn, welke auto die aan die eisen voldoet raden jullie aan?
Waar haal je het idee vandaan dat ts een auto kan kopen waar dat al bij gedaan is/nog niet hoeft, voor dat geld..?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:40 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Tja, dan ga ik gewoon weer ongegeneerd mijn bak tippen: een 406 coupe v6 pack.
Zit alles in, heerlijke motor, comfortabel, ook bij 200+, betrouwbaar, te vinden met jouw budget..
Alleen moet je hem dan weg doen als de distributie aan de beurt is a 1400 euro (dealer), of de bougies vervangen mogen worden (staat 2 uur voor bij de dealer)..
Dat is echt een prachtige auto! Op foto's komt hij er niet goed uit, maar in het echt vind ik het een van de mooiste auto's ooit. Subtiel stijlvol.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:40 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Tja, dan ga ik gewoon weer ongegeneerd mijn bak tippen: een 406 coupe v6 pack.
Zit alles in, heerlijke motor, comfortabel, ook bij 200+, betrouwbaar, te vinden met jouw budget..
Alleen moet je hem dan weg doen als de distributie aan de beurt is a 1400 euro (dealer), of de bougies vervangen mogen worden (staat 2 uur voor bij de dealer)..
Met het rijden zelf heb ik 30.000km ervaring. Het bezitten van een auto geen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:42 schreef Palomar het volgende:
Vind het een wat vreemde combinatie van eisen en budget. Heb je uberhaupt wel ervaring met autorijden en het bezitten van een auto? Als je voor dat geld een dikke bak koopt dan heeft die gegarandeerd achterstallig onderhoud, waardoor je er de eerste maanden zo 1000+ euro tegenaan moet gooien om hem rijdend te houden.
Maargoed, als je voor weinig geld een dikke auto zoekt zou je ook eens kunnen kijken naar een Alfa Romeo 166. Kosten niks vanwege de reputatie van Alfa, maar zijn vaak prima auto's (gewoon goede proefrit maken en onderhoudshistorie controleren). Of een 156 met 2.4JTD motor.
2e alinea gelezen?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:43 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waar haal je het idee vandaan dat ts een auto kan kopen waar dat al bij gedaan is/nog niet hoeft, voor dat geld..?
Ja die heb ik gelezen... dat betekent dat je hem dus gewoon niet moet aanschaffen...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:45 schreef Mano_ het volgende:
[..]
2e alinea gelezen?
Daarom ben ik ook van mening dat hij er beter niet aan kan beginnen. Maar als hij wil weten welke auto je kan kopen die voldoet aan zijn lijstje en zijn budget, ja, dan heb je aan die Peug een heerlijk rij-ijzer.
Inderdaad, foto's doen 'm geen recht. De indrukwekkende elegantie komt niet over.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:43 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat is echt een prachtige auto! Op foto's komt hij er niet goed uit, maar in het echt vind ik het een van de mooiste auto's ooit. Subtiel stijlvol.
Alleen 2 sterren euroncap is me eigenlijk te weinig.
Niet als je het niet kan betalen nee, helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:47 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja die heb ik gelezen... dat betekent dat je hem dus gewoon niet moet aanschaffen...
Dan zijn je brandstofkosten iig lager, waardoor je meer geld overhoudt voor onderhoud + aanschaf.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:48 schreef Roadtrip het volgende:
Stel je voor ik zou voor een langzamere luxe auto gaan. Worst het dan haalbaarder?
Een stuk betaalbaarder iig, zeker wat onderhoud betreft. Maar goed, betaalbare auto's zijn in aanschaf doorgaans weer wat duurder, omdat daar veel meer vraag naar is.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:48 schreef Roadtrip het volgende:
Stel je voor ik zou voor een langzamere luxe auto gaan. Worst het dan haalbaarder?
Ja..!quote:
Waarom zo focussen op die 2 sterren EuroNCAP? Kleine nieuwe autootjes halen 5 sterren bij die test van de EuroNCAP, maar in een grotere auto met aardig wat staal ben je imo toch echt veiliger.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:43 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat is echt een prachtige auto! Op foto's komt hij er niet goed uit, maar in het echt vind ik het een van de mooiste auto's ooit. Subtiel stijlvol.
Alleen 2 sterren euroncap is me eigenlijk te weinig.
Helemaal mee eens.. die eisen worden continue verscherpt, terwijl het met 200+ echt geen donder uitmaakt waar je in rijd...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:55 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Waarom zo focussen op die 2 sterren EuroNCAP? Kleine nieuwe autootjes halen 5 sterren bij die test van de EuroNCAP, maar in een grotere auto met aardig wat staal ben je imo toch echt veiliger.
Naar die sterren zou ik sowieso niet kijken. Die tests worden allemaal gedaan rond de 50km/u.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:43 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat is echt een prachtige auto! Op foto's komt hij er niet goed uit, maar in het echt vind ik het een van de mooiste auto's ooit. Subtiel stijlvol.
Alleen 2 sterren euroncap is me eigenlijk te weinig.
220D, en hij is vlot zat naar mijn zin.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:54 schreef Hyperdude het volgende:
Stel je snelheidseisen bij en lees het topic van SD. En koop dan wat snellers dan een 200D
PTA / Zuinig, redelijk 'luxe', veel kilometers maken; hoe? part II
Die zonder onderhoud... en dat is dus niet de beste oplossing voor ts en zijn budget...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:19 schreef Hyperdude het volgende:
Wat is de goedkoopste JTD die je kan vinden?
Lijkt mij de beste oplossing voor TS zijn budget en 5000 km/ mnd
Een volvo uit 1974 (staat hier in de schuur) kan met 15km een frontale botsing tegen een muur zonder schade doorkomen...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:27 schreef Roadtrip het volgende:
Maar bij een glijder tegen een boom met een oude mondeo met 30km/u ben je vrijwel 100% zeker (hersen)dood. Met een nieuwere mondeo ben je vrijwel 100% zeker k gedeerd.
Correct, alleen heb je geen budget voor een nieuwe auto.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:27 schreef Roadtrip het volgende:
Over de diesel hebben jullie wel gelijk.
Maar over die ncap sterren is het echt broscience bullshit. Natuurlijk zit je in een Audi q7 beter dan in een Fiat 500 wanneer ze frontaal tegen elkaar knallen. Toch heb ik liever een ongeluk in een nieuwe 500 dan in een oude seicento.
Die scores zijn alleen gemaakt voor vergelijk binnen een bepaalde klasse. En bijvoorbeeld gordijn airbags maken een enorm verschil.
Totale onzin natuurlijk. Ook met een oude mondeo overleef je een botsing met 30 per uur tegen een boom makkelijk. Al ligt het er altijd aan hoe je hem raakt.quote:Folksam heeft bijvoorbeeld een onderzoek opgesteld waarin ze het letsel bij echte ongelukken vergelijken tussen verschillende auto's. Over het algemeen hebben goede resultaten in euroncap een directe invloed op het aantal zwaar gewonden of doden.
Em natuurlijk is er geen redden met 200km/u. Maar bij een glijder tegen een boom met een oude mondeo met 30km/u ben je vrijwel 100% zeker (hersen)dood. Met een nieuwere mondeo ben je vrijwel 100% zeker k gedeerd.
Hoe een auto je beschermt met 15km/u is irrelevant. Dat overleef je in elke auto. Wanneer die auto met een hogere snelheid alle krachten op de passagiers richt, is het alsnog geen veilige auto.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Een volvo uit 1974 (staat hier in de schuur) kan met 15km een frontale botsing tegen een muur zonder schade doorkomen...
En daar zit helemaal niets op..
De ander delft echt het onderspit.. je rijd dwars door een moderne auto heen...
En als je gewoon in de gordels zit, met de hoofdsteun op de juiste stand, is het echt niet veel onveiliger voor de bestuurder..
Ik bedoel hier ligt een moderne bmw 5 serie..
[ afbeelding ]
Die ncap is volgens mij ook gebaseerd op hoe veilig een auto voor andere weggebruikers is.. (voetgangers, fietsers etc)
Trouwens.. een goedkope, dealeronderhouden, maar ondergewaardeerde auto: (zit wel ruim boven je budget trouwens)
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
Geen zijdelingse schuiver:quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:42 schreef ArnosL het volgende:
Totale onzin natuurlijk. Ook met een oude mondeo overleef je een botsing met 30 per uur tegen een boom makkelijk. Al ligt het er altijd aan hoe je hem raakt.
En bij 30km/u ben je hersendood..?quote:
Met die eisen zou ik om een budget van 15-20k al lachen. Nu kwam ik bijna niet meer bijquote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:49 schreef dikkedaniel het volgende:
TS jonge
Voor dat geld kun je toch geen stabiel betrouwbaar racemonster halen
Wees eens realistisch man wtfff
Klopt inderdaad. Deformatie van de auto, krachten op je lichaam en letsel stijgen exponentieel met de snelheid.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:02 schreef Snowballed het volgende:
[..]
En bij 30km/u ben je hersendood..?
Droom lekker verder..![]()
Oh, die dan net niet. Weet je dat je die niet moet kopen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:59 schreef Roadtrip het volgende:
Geen zijdelingse schuiver:
http://www.euroncap.com/C(...)ole-side-impact.aspx
wat wil je nou met dit topic? gaan zitten zaniken over Ncap sterretjes?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:01 schreef Roadtrip het volgende:
Maar zie hier, volgens broscience, wat voor een verschil een veilige auto maakt tegenover een oude, minder veilige, auto:
Die 5000 km/maand wordt TS toch wel ,eventueel gedeeltelijk, voor betaald, mag ik hopen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:20 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Die zonder onderhoud... en dat is dus niet de beste oplossing voor ts en zijn budget...
Ja daar heb je gelijk in. Ik kan niet alles willen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wat wil je nou met dit topic? gaan zitten zaniken over Ncap sterretjes?
Je wilt er maar een habbekrats aan spenderen, maar volgens je eisenlijstje wil je eigenlijk een nieuwe E-klasse of 5-serie of een dikke Volvo rijden.
Het zijn allemaal prive kilometersquote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die 5000 km/maand wordt TS toch wel ,eventueel gedeeltelijk, voor betaald, mag ik hopen.
Als je eea. zakelijk bekijkt moet je om de goedkoopste oplossing te kunnen rijden, het aanschafbudget verhogen.
Als je zou gaan dieselen met 1:15 gemiddeld (wat denk ik geen overdreven verbruik is) ben je als nog bijna 500 euro per maand kwijt aan brandstof. Weet je zeker dat je zo veel prive gaat rijden?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:20 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het zijn allemaal prive kilometers
Honeytrap?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:20 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het zijn allemaal prive kilometers
Ik doe het nu al. Alleen met auto's die 1 op 30 rijden. Ook diesel.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:25 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Als je zou gaan dieselen met 1:15 gemiddeld (wat denk ik geen overdreven verbruik is) ben je als nog bijna 500 euro per maand kwijt aan brandstof. Weet je zeker dat je zo veel prive gaat rijden?
In de praktijk? Dan snap ik dat je eens een keer comfortabel harder dan 30 wil rijden jaquote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:31 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik doe het nu al. Alleen met auto's die 1 op 30 rijden. Ook diesel.
Het zijn van die eco-diesels. 130 op cruise control en ik haal 1 op 30.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:32 schreef Mano_ het volgende:
[..]
In de praktijk? Dan snap ik dat je eens een keer comfortabel harder dan 30 wil rijden ja
Die staan vaker bij de garage dan op de opritquote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:52 schreef exelletor het volgende:
[..]
Dan zijn je brandstofkosten iig lager, waardoor je meer geld overhoudt voor onderhoud + aanschaf.
Een nette Fiat Stilo.![]()
Youtube anders even de crashtest tussen een oude volvo en een renault modus..quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Een volvo uit 1974 (staat hier in de schuur) kan met 15km een frontale botsing tegen een muur zonder schade doorkomen...
En daar zit helemaal niets op..
De ander delft echt het onderspit.. je rijd dwars door een moderne auto heen...
En als je gewoon in de gordels zit, met de hoofdsteun op de juiste stand, is het echt niet veel onveiliger voor de bestuurder..
Ik bedoel hier ligt een moderne bmw 5 serie..
[ afbeelding ]
Die ncap is volgens mij ook gebaseerd op hoe veilig een auto voor andere weggebruikers is.. (voetgangers, fietsers etc)
Trouwens.. een goedkope, dealeronderhouden, maar ondergewaardeerde auto: (zit wel ruim boven je budget trouwens)
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
Als je daar 5000 km /mnd mee gaat rijden ben je 600-700 liter 95 verder.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:44 schreef HenkXL het volgende:
Volvo 850 2.3 turbo knapt ook wel 200 en zijn degelijk en cheap.
In zulke gevallen gaat men met de trein.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:51 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Omdat je met een fiets niet even naar Keulen / Parijs / Berlin rijd.
Reis jij zelf wel eens met de trein? Vannacht ben ik om 01:00 klaar met werken. Er gaat dan geen trein naar, zeg, keulen. Of een bus naar mijn sportschool. Of een trein naar mijn beste vriend.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:14 schreef Socios het volgende:
[..]
In zulke gevallen gaat men met de trein.
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:18 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Reis jij zelf wel eens met de trein?
quote:
Je bent conducteur ofzo?quote:
Ja, dat heb je al snel bij de NSquote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:35 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, maar maak als reizigert wel langere dagen in de trein dan een conducteur.
En... De aandrijving is op de goede wielen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:33 schreef lst128 het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)startDateFrom=always
BMW E39 525d niks voor je?
- 4 sterren Euro NCAP
- Comfortabel
- Top van 220
- Het is een BMW
- Gemiddeld verbruik van 1 op 12
- Betrouwbaar mits goed onderhouden
Alleen ff een extra krantenwijkie aannemen voor de MRB
Wellicht private lease een optie anders?
Het probleem met zulke auto's is ook de (toren)hoge wegenbelasting...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:42 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
En... De aandrijving is op de goede wielen.
Niet verwacht dat je zo'n auto kon krijgen voor dat geld. Alleen, zijn de modellen voor die prijs niet een beetje afgetrapt?
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
Dit lijkt de beste te zijn, en die heeft ook al 250k gereden.
kosten bij problemen lijken me ook niet al te bestquote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:48 schreef Socios het volgende:
[..]
Het probleem met zulke auto's is ook de (toren)hoge wegenbelasting...
426 - 458 per kwartaalquote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:48 schreef Socios het volgende:
[..]
Het probleem met zulke auto's is ook de (toren)hoge wegenbelasting...
Ik fiets nu naar de sportschool, maar als je een auto hebt...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:52 schreef daNpy het volgende:
Met de auto naar de sportschool
Verwende studentjes tegenwoordig.
Waarom vind je overigens dat je overal naartoe moet kunnen, midden in de nacht?
Als student heb je het wat minder breed om te investeren in je toekomst. Dan kun je daarna werken op niveau om jouw levens eisen te kunnen bekostigen.
Een beetje een probleem bij meer mensen tegenwoordig, een hogere levensstandaard hebben dan het aantal muntjes op de bank toelaten.
daarom beurt gevenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:56 schreef lst128 het volgende:
[..]
426 - 458 per kwartaal
En als er écht iets stuk gaat dan wordt het flink lappen idd. Het zijn hele goede auto's mits ze altijd goed zijn onderhouden, en dat zal aan de onderkant van de markt niet altijd (lees: nooit) het geval zijn
Ook echt he, mijn inkomen is het probleem niet. Mijn prioriteiten wel. Ik wil niet zoals iederen 50+'er in een midlife crisis vast zitten aan veel te dure rekeningen voor de auto. Ik wil ook 10x oer jaar op vakantie, vaak uitgaan, etc.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:52 schreef daNpy het volgende:
Een beetje een probleem bij meer mensen tegenwoordig, een hogere levensstandaard hebben dan het aantal muntjes op de bank toelaten.
Lijkt alsof je trots bent op dit kutgedrag van je, ook al in KLBquote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:01 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ook echt he, mijn inkomen is het probleem niet. Mijn prioriteiten wel. Ik wil niet zoals iederen 50+'er in een midlife crisis vast zitten aan veel te dure rekeningen voor de auto. Ik wil ook 10x oer jaar op vakantie, vaak uitgaan, etc.
En terecht. Als TS dat wil en kan is dat prima. Net als dat TS als 'student' in een BMW wil rijden. Laat iedereen doen wat zij of hij wil.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lijkt alsof je trots bent op dit kutgedrag van je, ook al in KLB
Waarom kan een topic op Fok! nooit verlopen zonder meer persoonlijke aanvallen dan on-topic reacties?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lijkt alsof je trots bent op dit kutgedrag van je, ook al in KLB
Echt hè. Alsof posten in KLB en PTA niet samen kan gaan. FOK! bestaat nu eenmaal uit subfora.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:17 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Waarom kan een topic op Fok! nooit verlopen zonder meer persoonlijke aanvallen dan on-topic reacties?
Maar hij weet dat die prioriteiten onzin zijn, maar hij heeft ze nog wel, laat ik mn mening over uitquote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:16 schreef Socios het volgende:
[..]
En terecht. Als TS dat wil en kan is dat prima. Net als dat TS als 'student' in een BMW wil rijden. Laat iedereen doen wat zij of hij wil.
Ja inderdaad. Zowiezo zitten heel veel mensen daar te rellen. Gelukkig post jij daar wel kwaliteitquote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt hè. Alsof posten in KLB en PTA niet samen kan gaan. FOK! bestaat nu eenmaal uit subfora.
Oh het spijt me ik dacht dat je op dit soort reacties klaarkomtquote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:17 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Waarom kan een topic op Fok! nooit verlopen zonder meer persoonlijke aanvallen dan on-topic reacties?
Laat dat denken dus maar aan anderen mensen over.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh het spijt me ik dacht dat je op dit soort reacties klaarkomt
Maar Marokkanen denken dat mercedes je rijk laat lijkenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:46 schreef Fer het volgende:
190D is trouwens niet zomaar populair bij de Marokkanen. Het is een degelijke comfortabele en zuinige wagen.
Een Bora of Toledo is dat ook.
met een 190d kun je rijden in de Duitse steden wel vergetenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:46 schreef Fer het volgende:
190D is trouwens niet zomaar populair bij de Marokkanen. Het is een degelijke comfortabele en zuinige wagen.
Een Bora of Toledo is dat ook.
Ja dat gaat niet werken. Ik krijg ¤1,67 reiskostenvergoeding.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:17 schreef Fer het volgende:
Oooow.... duurde even maar nu weet ik de ultieme auto voor TS.
Modern, probleemloos op topsnelheid rijden en toch een (vrijwel) geen brandstofkosten.
EEN LEASEAUTO !!!!!
Laat ik het zo uitleggen, mijn Saab is de snelste auto die ik ook heb gehad. Maar me leasebakken waren altijd sneller, gewoon omdat je zonder nadenken dat gas in trapt zonder je ergens druk over te maken. Lol, hield zelfs gas erop tijdens opschakelen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:25 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ja dat gaat niet werken. Ik krijg ¤1,67 reiskostenvergoeding.
Maar je hebt gelijk. Ik wil gewoon de cliché BMW 5 met internationale tankpas.
Als kind heeft mijn moeder ons daarmee zo ontzettend vaak naar het buitenland genomen. Echt twee keer per maand ofzo. En natuurlijk gratis luxe hotels.
Goede jeugd herinneringen
Haha ja inderdaad. Zo herkenbaar. Ook echt op de autobahn debiel hard rijden, het ding mee naar de Nurburgring, schakelen tot in het rood.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:29 schreef Fer het volgende:
[..]
Laat ik het zo uitleggen, mijn Saab is de snelste auto die ik ook heb gehad. Maar me leasebakken waren altijd sneller, gewoon omdat je zonder nadenken dat gas in trapt zonder je ergens druk over te maken. Lol, hield zelfs gas erop tijdens opschakelen.
Doet me hieraan denken:quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:29 schreef Fer het volgende:
[..]
Laat ik het zo uitleggen, mijn Saab is de snelste auto die ik ook heb gehad. Maar me leasebakken waren altijd sneller, gewoon omdat je zonder nadenken dat gas in trapt zonder je ergens druk over te maken. Lol, hield zelfs gas erop tijdens opschakelen.
Uiteraard mag hij doen wat hij wil, maar hij vraagt advies met een eisen pakket van 20k en een budget van 2k. Da ga nie werken niet, ergens zullen er consessies moeten worden gedaanquote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:16 schreef Socios het volgende:
[..]
En terecht. Als TS dat wil en kan is dat prima. Net als dat TS als 'student' in een BMW wil rijden. Laat iedereen doen wat zij of hij wil.
Ik heb nergens gezegd dat ik in een BMW wil rijden. Ik wil in een normale, veilige, auto rijden.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Uiteraard mag hij doen wat hij wil, maar hij vraagt advies met een eisen pakket van 20k en een budget van 2k. Da ga nie werken niet, ergens zullen er consessies moeten worden gedaan
Zo'n Mondeo stuurt leuk, maar ik heb het je in een ander topic al verteld, je gaat de aanschafprijs binnen een jaar of anderhalf dubbelen, misschien wel verdrievoudigen.quote:
Ik vind het lief dat je je zorgen maakt, en je hebt ook wel een punt.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:13 schreef Warrie.in.de.Harry het volgende:
[..]
Zo'n Mondeo stuurt leuk, maar ik heb het je in een ander topic al verteld, je gaat de aanschafprijs binnen een jaar of anderhalf dubbelen, misschien wel verdrievoudigen.
Wat denk je dat een setje banden alleen al niet kost?
Wat denk je dat een remklauw achter wel niet kost? En geloof me, die gaan vaak naar de kloten bij die Mondeo's.
De waterpomp van zo'n V6, dat is al helemaal een ramp, vanaf de MK1 al. Leuk als je bij beide koppen de koppakking eruit blaast.
Bij de diesels ben je tussen de 180.000 km en de 250.000 km aan de beurt, verstuivers, brandstofpomp, turbo, alles komt rond die kms. dus als je fatsoenlijk onderhoud niet kan betalen of de tijd en kennis niet heb om zelf te sleutelen, koop geen Mondeo voor dat geld.
Ik typ het niet voor mijzelf, maar voor jou, doe er mee wat je wil.
Btw, wat verdien jij in godsnaam per uur? Bij 70u per week moet je toch wel wat meer kunnen overhouden. Je hebt amper tijd om het aan andere dingen uit te geven...quote:Op zondag 26 januari 2014 00:12 schreef Roadtrip het volgende:
Ugh ik zot nog steeds te kijken, maar als student moet je echt ongelofelijke compromissen maken op een auto.
Niet alleen auto's trouwens, ook andere eerste levensbehoeften als eten en vakantie.
Echt bullshit. Werk je 70 uur per week, kan je nog geen eens een huis of auto betalen.
Ik zou handgeschakeld nemen. Dan heb je inderdaad meer controle (bij sneeuw bijvoorbeeld) en meestal is het zuiniger.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:34 schreef Roadtrip het volgende:
Ik zit ook te twijfelen of ik voor een automaat of gewoon handgeschakeld moet gaan.
Al mijn vrienden hebben een automaat. Maar ik vind het helemaal niet chill rijden. Het lijkt alsof je veel minder controle hebt omdat je niet op de motor kan afremmen. En soms heb je natuurlijk de kick-back dat hij random een versnelling lager gaat...
Het is natuurlijk maar net met wie je omtrekt inderdaad. Maar in mijn studentenhuis heeft iedereen een auto van hun ouders gekregen. Eentje zelfs gloednieuw.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:48 schreef Palomar het volgende:
Ik weet niet in wat voor milieu jij verkeert, maar ik kom zelf uit een 'welvarend milieu' en kende in mn studententijd (+- 10 jaar geleden) eigenlijk maar weinig mensen die een auto van hun moeder kregen cq. überhaupt een auto hadden. En als ze die hadden was het een oud barrel.
Vind eerlijk gezegd dat je een wat vreemd wereldbeeld hebt dat je het normaal vindt dat een student een dikke auto moet kunnen rijden en overal maar heen moet kunnen. Als je echt 70 uur per week werkt vind ik dat knap, maar kennelijk is dat minimumloon en dat is natuurlijk niet te vergelijken met een echte baan in een senior functie waarin je wel zo'n auto kunt rijden. Dat is een beetje de pech van studentenbaantjes...
Ik zou zeggen, koop een goedkoop autootje zonder al die onrealistische wensen. Daarmee kom je ook in Duitsland etc.
Ik verdien ongeveer 15 euro per uur. Alleen ik studeer dus kan met moeite 20 a 30 uur per week werken.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:53 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Btw, wat verdien jij in godsnaam per uur? Bij 70u per week moet je toch wel wat meer kunnen overhouden. Je hebt amper tijd om het aan andere dingen uit te geven...
Ja waarschijnlijk heb je gelijk. Ik vind het ook echt helemaal niks wanneer een automaat ineens een versnelling kiest. Soms wil je een lage, of juist hoge versnelling.quote:Op zondag 26 januari 2014 09:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik zou handgeschakeld nemen. Dan heb je inderdaad meer controle (bij sneeuw bijvoorbeeld) en meestal is het zuiniger.
Op dat punt ben ik misschien wel een beetje verwend.quote:Op zondag 26 januari 2014 09:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
Verder zijn je eisen nogal hoog in vergelijking met je budget. Die cruisecontrol snap ik met zulke afstanden volledig evenals airco. Maar cruisecontrol is er eventueel later in te zetten, net als een radio met bluetooth. En die radio's kosten echt geen honderden euro's.
Ik ben niet 's werelds beste chauffeur en weet eigenlijk 100% zeker dat ik ooit een auto ongeluk ga maken. In de stad kijk ik uit voor fietsers enzo. Maar flinke blikschade, mogelijk airbags, gaat er zowiezo aankomen.quote:Op zondag 26 januari 2014 09:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
Die 5 sterren zouden me jeuken eerlijk gezegd. Ik koop zelf nooit een auto om hem ergens op volle snelheid tegen aan te jassen. Als je zo weinig vertrouwen in je eigen rijstijl hebt kun je beter helemaal geen auto kopen.
Ik zal inderdaad ook eens die richting in kijken. Daar zitten erg goede auto's tussen. Het zijn niet de meest mooie auto's, maar wel stevig en praktisch.quote:Op zondag 26 januari 2014 09:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
Gezien je budget zou ik voor een Nissan Almera/Primera gaan. Zit sowieso al airco in. Betrouwbaar zijn ze ook en ze hebben een distributieketting. Mijn broer heeft trouwens heel wat probleemloze kilometers afgelegd in een Suzuki Baleno 1.8 GTX. Een auto van 1000 kilo met 121 pk, dus dat wil wel vooruit. En ook behoorlijk luxe voor een auto uit die tijd. Nadeel: het ding is lelijk.
Moet het een diesel worden, dan zou ik gaan voor een Peugeot 306 Hdi of een VW Golf, Seat Ibiza of iets anders uit de VAG-stal of van de PSA-groep.
tja, jij begint zelf over een 'studentenauto'. Daarna kom je met die onrealistische lijst met wensen voor een veel te laag budget. Maar zo te lezen werk je dus gewoon parttime en doe je er ook nog een studie naast. Je had dan beter in je startpost het hele 'studenten' weg kunnen laten, dan vallen mensen daar ook niet over.quote:Op zondag 26 januari 2014 10:59 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het is natuurlijk maar net met wie je omtrekt inderdaad. Maar in mijn studentenhuis heeft iedereen een auto van hun ouders gekregen. Eentje zelfs gloednieuw.
Ik vind trouwens eerder dat jij een vreemd wereldbeeld hebt. Natuurlijk kan een student zonder baan geen auto betalen.
Ik heb echter wél een echte baan. Een baan waar ik samenwerk met allemaal volwassenen die een carrière proberen te maken. Maar ook een baan waar studeren, op de korte termijn, mijn carrière schaad.
Op mijn werk rijdt iedereen ook in een moderne auto. Ook worden ze elke 3 maanden overvlogen naar een ander continent. Ik vroeger ook, alleen dat lukt niet meer nu ik studeer.
Dus ja, als ik hetzelfde werk verricht als mensen met een nieuwe auto, wil ik ook iig in een oud barrel kunnen rijden.
Die xantia is idd een mooie auto. Legendarisch. Alleen ook weer een beetje onveilig.quote:Op zondag 26 januari 2014 12:13 schreef Woods het volgende:
Wij hebben zelf een Citroën Xantia 1.6 en dat rijdt magistraal. Onderhoud ligt eraan maar wij halen al met moeite 1:12/14 bij snelwegen maar ik zie het al, hopeloze situatie. Verhoog je budget gewoon anders gaat 't em niet worden![]()
Natuurlijk, wel even in overleg met de huidige eigenaar. Wil vast wel met je mee om te zien hoe jij zijn auto slooptquote:Op zondag 26 januari 2014 12:43 schreef Roadtrip het volgende:
Mag je eigenlijk ook naar de autobahn tijdens een proefrit?
Alle auto's die jij aanhaalt halen niet meer dan 2 sterren in de hedendaagse crashtestsquote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:36 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik ga echt niet in een alto of starlet ofzo rijden. Dat is gewoon niet veilig met zoveel kilometers.
Uhuh, Google maar eens op M5 300 kmh crash. Zelfs de hond had het overleefd.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Een volvo uit 1974 (staat hier in de schuur) kan met 15km een frontale botsing tegen een muur zonder schade doorkomen...
En daar zit helemaal niets op..
De ander delft echt het onderspit.. je rijd dwars door een moderne auto heen...
En als je gewoon in de gordels zit, met de hoofdsteun op de juiste stand, is het echt niet veel onveiliger voor de bestuurder..
Ik bedoel hier ligt een moderne bmw 5 serie..
[ afbeelding ]
Die ncap is volgens mij ook gebaseerd op hoe veilig een auto voor andere weggebruikers is.. (voetgangers, fietsers etc)
Trouwens.. een goedkope, dealeronderhouden, maar ondergewaardeerde auto: (zit wel ruim boven je budget trouwens)
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
Doe het zelf ff ofzo... post hier het resultaat maar.. luie hond..quote:Op zondag 26 januari 2014 13:08 schreef Andyy het volgende:
[..]
Uhuh, Google maar eens op M5 300 kmh crash. Zelfs de hond had het overleefd.
Ik verwacht toch wel dat een mechanisch goede auto het overleefd een kwartiertje vol gas te rijden... Anders is hij kapot en moet ik hem überhaupt niet kopen.quote:Op zondag 26 januari 2014 13:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Natuurlijk, wel even in overleg met de huidige eigenaar. Wil vast wel met je mee om te zien hoe jij zijn auto sloopt
Nee. De beoordeling voor frontale botsingen is exact hetzelfde gebleven. Het verschil zit hem in zijwaartse botsingen, dat bijvoorbeeld een hoofdairbag vereist is voor een goede beoordeling. En ESP is nodig voor 5 sterren.quote:Op zondag 26 januari 2014 13:02 schreef Andyy het volgende:
[..]
Alle auto's die jij aanhaalt halen niet meer dan 2 sterren in de hedendaagse crashtests
Google wat vaste lasten zijn. Dat zijn constante kosten. Kosten die gelijk zijn, onafhankelijk van hoeveel je rijd. Benzine dus bijvoorbeeld niet. Zelfs onderhoud technisch niet.quote:Op zondag 26 januari 2014 13:06 schreef Sapstengel het volgende:
10 uur per week 200+ km/h rijden en verwachten dat je het gaat redden met 300 euro aan vaste lasten per maand
Dat is eerder wat je per week aan benzine kwijt bent.
Lief vragen kan ook...:quote:Op zondag 26 januari 2014 13:09 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Doe het zelf ff ofzo... post hier het resultaat maar.. luie hond..
Dat kan ook idd...quote:Op zondag 26 januari 2014 14:08 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Lief vragen kan ook...:
http://www.gtspirit.com/2(...)kmh-on-the-autobahn/
Ik zou ook nooit claimen dat je een frontale impact met 300km/u overleeft. We weten uberhaupt niet wat er gebeurd is.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:13 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat kan ook idd...
Maarre.. leuk nieuws.. JA WANT ENNE HIJ REED WEL 300 ENZO...
Uit je bron:
"the driver of the M5 was forced to brake"
Werd er eerder in dit topic niet geopperd dat een bepaalde kleine Renault sterker was dan menig grote auto..?quote:Op zondag 26 januari 2014 14:21 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik zou ook nooit claimen dat je een frontale impact met 300km/u overleeft. We weten uberhaupt niet wat er gebeurd is.
Toch is het een meetbaar feit dat er significant minder mensen gewond raken / overlijden in veiligere auto's. Die BMW 5 serie is een auto waarin die kans meerdere keren kleiner is dan in bijvoorbeeld een Nissan Micra.
Er werd geroepen dat een nieuwe renault veiliger is dan een 20 jaar oude grote auto.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:24 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Werd er eerder in dit topic niet geopperd dat een bepaalde kleine Renault sterker was dan menig grote auto..?
Of telt dat nu opeens niet meer..?
Oh nu moeten ik ontopic blijven met je fantasie quote over je M5 met 300 km/h?quote:Op zondag 26 januari 2014 14:27 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Er werd geroepen dat een nieuwe renault veiliger is dan een 20 jaar oude grote auto.
Bij moderne auto's heeft de grote auto weer het voordeel.
Hoezo is het zo lastig logisch na te denken? Het is hier net een verjaardagsgesprek. Iemand wil altijd miljoenen euro's en duizenden uren research teniet doen met zijn eigen fantasie.
Laten we het hier on-topic houden. En zonder verzonnen feiten.
Das een E60quote:Op zondag 26 januari 2014 14:13 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat kan ook idd...
Maarre.. leuk nieuws.. JA WANT ENNE HIJ REED WEL 300 ENZO...
Uit je bron:
"the driver of the M5 was forced to brake"
Dus nog maar een keer:
Dit was een paaltje met iets van 160 (volgens omstanders)
[ afbeelding ]
A. Ik kaart een nieuwsbericht aan omdat jij te lui was het te Googlenquote:Op zondag 26 januari 2014 14:30 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Oh nu moeten ik ontopic blijven met je fantasie quote over je M5 met 300 km/h?
Over verzonnen feiten gesproken...
![]()
![]()
Ja?quote:
Wel ontopic blijven he?quote:Op zondag 26 januari 2014 14:34 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
A. Ik kaart een nieuwsbericht aan omdat jij te lui was het te Googlen
B. Ik heb duidelijk aangegeven dat het statistisch niet relevant is
C. Ik onderbouw mijn uitspraken met gegevens als dit:
http://www.mynrma.com.au/(...)tings-large-cars.htm
http://www.folksam.se/pol(...)versioneng_R6546.pdf
http://www.euroncap.com/tests/bmw_5_series_1998/49.aspx
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/bmw/5-series/1997
Dat is betrouwbaarder dan wat je uit je duim zuigt.
1 kleine opmerking, veiligheid is relatief.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:34 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
A. Ik kaart een nieuwsbericht aan omdat jij te lui was het te Googlen
B. Ik heb duidelijk aangegeven dat het statistisch niet relevant is
C. Ik onderbouw mijn uitspraken met gegevens als dit:
http://www.mynrma.com.au/(...)tings-large-cars.htm
http://www.folksam.se/pol(...)versioneng_R6546.pdf
http://www.euroncap.com/tests/bmw_5_series_1998/49.aspx
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/bmw/5-series/1997
Dat is betrouwbaarder dan wat je uit je duim zuigt.
Daarom wordt het ook gesorteerd op klassen. En kan je op de IIHS website filmpjes zien wat er gebeurd wanneer een grotere auto tegen een kleinere auto botst.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
1 kleine opmerking, veiligheid is relatief.
Een Fiat 500 haalt misschien wel 5 sterren in een test, maar een X5 of Cayenne rijdt er overheen zonder het te merken.
Nee, je krijgt voor de prijzen die ze hanteren alleen een auto zonder velgen oid.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:44 schreef Roadtrip het volgende:
Jet Cars heeft trouwens een aantal competatief geprijsde auto's staan.
Is het echt zo dramatisch als iedereen zegt?
Als je niets raakt en "schuift" kan je een crash met 300km in iedere auto overleven, als je een boom, paal, andere auto of iets anders dat niet meegeeft raakt ben je dood, plat en/of uitéén gereten.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:08 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Lief vragen kan ook...:
http://www.gtspirit.com/2(...)kmh-on-the-autobahn/
Weet jij anders een andere constructie waarmee ik goedkoper kan autorijden?quote:Op zondag 26 januari 2014 14:50 schreef MaGNeT het volgende:
Afgaand op de OP: een auto in die klasse drinkt zo'n 1 op 8 bij dat soort snelheden.
Stel dat je gemiddeld 1 op 11 zou halen (optimistisch) en 5000km moet afleggen in een maand, dat je 450 liter benzine nodig hebt, ofwel zo'n 765 Euro aan brandstof.
Dan nog wegenbelasting, ga uit van 60 Euro.
Dan nog verzekering, ga uit van 45 Euro.
Dan nog onderhoud, ga uit van 150 Euro per maand.
Dan kom ik op 1020 Euro in een maand waarin je 5000km moet afleggen.
Dan kom je nog zo'n 720 Euro tekort.
Zaken als een dikke reparatie, afschrijving en "Wegenwacht service buitenland" heb ik voor het gemak maar weggelaten.
Klopt het is totaal niet relevant. Het is een nieuwsbericht wat door een andere user is aangekaart, en waarvan snowballed te lui was het te googlen omdat de poster een "luie hond" zou zijn. Ik dacht ik help hem even.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je niets raakt en "schuift" kan je een crash met 300km in iedere auto overleven, als je een boom, paal, andere auto of iets anders dat niet meegeeft raakt ben je dood, plat en/of uitéén gereten.
Moet je de smiley er ook even bijzetten he...?quote:Op zondag 26 januari 2014 14:59 schreef Roadtrip het volgende:
Klopt het is totaal niet relevant. Het is een nieuwsbericht wat door een andere user is aangekaart, en waarvan snowballed te lui was het te googlen omdat de poster een "luie hond" zou zijn. Ik dacht ik help hem even.
quote:
Je snelheid halveren.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:59 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Weet jij anders een andere constructie waarmee ik goedkoper kan autorijden?
Een zuinigere B-klasse autootje van 1000kg kopen en daarmee karren. Waarom zou je trouwens je huidige transport niet kunnen blijven gebruiken?quote:Op zondag 26 januari 2014 14:59 schreef Roadtrip het volgende:
Weet jij anders een andere constructie waarmee ik goedkoper kan autorijden?
Dat was een 2003 Renault Modus tegenover een Volvo 940 uit 1998.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:24 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Werd er eerder in dit topic niet geopperd dat een bepaalde kleine Renault sterker was dan menig grote auto..?
Of telt dat nu opeens niet meer..?
Niet binnen dat budget en met die afstanden.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:59 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Weet jij anders een andere constructie waarmee ik goedkoper kan autorijden?
Zelfs met een 145 usa heb je meer te vertellen dan een 940/740quote:Op zondag 26 januari 2014 15:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat was een 2003 Renault Modus tegenover een Volvo 940 uit 1998.
Zo'n Volvo 940 is in feite een doorontwikkelde Volvo 740 waarvan de blauwdrukken uit 1982 stammen.
Niet zo gek dat een 2003 Modus (of welke auto dan ook uit dat jaar) het wint bij een 40% overlap crash.
Al in 1991 kwam Volvo met de 850 die een stuk veiliger is dan de 740/940 maar Fifth Gear lijkt bewust niet voor die auto gekozen te hebben omdat verschil in veiligheid dan minder spectaculair was geweest.
Probeer een Volvo S60 uit 2000 tegenover een Renault Megane uit 1998 en het beeld was wat voordeliger uitgevallen voor de Volvo.
Klopt, dat is dus zo'n 850 die ik noemde.quote:Op zondag 26 januari 2014 15:22 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Zelfs met een 145 usa heb je meer te vertellen dan een 940/740
Die doet niet veel onder voor deze:
Pfff, mensen die het beter uitkomen denken te kunnen concluderen aan de hoeveelheid schade. Ik zit nog steeds liever in een auto waarvan de motorkap 3 meter korter wordt dan eentje die maar 10 centimeter korter wordt. Verder geloof ik er nog steeds niet in dat die Volvo volledig in tact was, gezien ervaringen in mijn directe omgeving.quote:Op zondag 26 januari 2014 15:13 schreef MaGNeT het volgende:
Dat was een 2003 Renault Modus tegenover een Volvo 940 uit 1998.
Zo'n Volvo 940 is in feite een doorontwikkelde Volvo 740 waarvan de blauwdrukken uit 1982 stammen.
Niet zo gek dat een 2003 Modus (of welke auto dan ook uit dat jaar) het wint bij een 40% overlap crash.
Ik heb destijds de video van die aflevering gedownload omdat mensen zeiden dat de motor uit de Volvo 940 gesloopt was.quote:Op zondag 26 januari 2014 15:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Pfff, mensen die het beter uitkomen denken te kunnen concluderen aan de hoeveelheid schade. Ik zit nog steeds liever in een auto waarvan de motorkap 3 meter korter wordt dan eentje die maar 10 centimeter korter wordt. Verder geloof ik er nog steeds niet in dat die Volvo volledig in tact was, gezien ervaringen in mijn directe omgeving.
Die motor is niet eens zo heel belangrijk.. de hoek en de snelheid wel... (dwz die moet gelijk zijn bij beide auto's, anders delft de ene het onderspit..)quote:Op zondag 26 januari 2014 15:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb destijds de video van die aflevering gedownload omdat mensen zeiden dat de motor uit de Volvo 940 gesloopt was.
Op enkele frames in de uitzending kan je, na wat lichter maken, echter prima het red-block zien zitten:
[ afbeelding ]
Je ziet dat het uitlaatspruitstuk er nog aan zit, de Modus is daar afgeketst en daarna zit er niets meer, dus rij je zo bij de Volvo naar binnen.
Het probleem is dat de 740/940 een motor in lijn heeft, met de versnellingsbak er achter (achterwielaandrijving). Links en rechts van de motor zit dus een flinke ruimte met aan iedere kant 1 stevige lengtebalk die de impact absorbeert en waar de bumper op gemonteerd zit.
Bij een normale frontale aanrijding is dat op zich héél veilig, vooral omdat de motor onder de auto wordt gedrukt en dus niet op schoot komt.
Alleen bij een 40% overlap crash schiet je net langs de motor, is één zo'n balk toch wat te zwak en dan zit je snel bij de A-stijl.
Op zo'n moment zal de zwakste constructie meegeven.
Klopt, zo'n 740/940 moet je niet als Diesel kopen, die benzine blokken lopen op LPG 400,000km en na een koprevisie herhalen ze dat trucje vaak nog probleemloos.quote:Op zondag 26 januari 2014 15:39 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Die motor is niet eens zo heel belangrijk.. de hoek en de snelheid wel... (dwz die moet gelijk zijn bij beide auto's, anders delft de ene het onderspit..)
Nou zijn die 940/740 ook niet echt de beste types van volvo:
In de 740 diesel ligt hetzelfde blok van een VW LT..![]()
Het is hoogtijd voor een redux van top gear..
Jup... je had hem zonder stoelen moeten verkopen en die in een 145 moeten lepelen..quote:Op zondag 26 januari 2014 15:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, zo'n 740/940 moet je niet als Diesel kopen, die benzine blokken lopen op LPG 400,000km en na een koprevisie herhalen ze dat trucje vaak nog probleemloos.
Ze rijden en zittten wel fantastisch, alleen de windgevoeligheid is wat vervelend.
Ik mis m'n 940 behoorlijk, vooral omdat je er zo een 2 zits Klippan bank in kon schuiven.
Bij m'n V50 krijg ik die niet eens door de achterklep, vermoed ik
Wat heb jij toch met het tonen van onzin bronnen? Een random foto van een ongeluk wat op onbekende wijze gebeurd is, is geen bewijs voor de (on)veiligheid van een auto. Een filmpje waar ze lekker gaan botsen op de sloop ook niet.quote:Op zondag 26 januari 2014 15:22 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Zelfs met een 145 usa heb je meer te vertellen dan een 940/740
Die doet niet veel onder voor deze:
En daar heb je helemaal gelijk in! Die Volvo's zijn veiliger dan bijvoorbeeld renaults uit dezelfde tijd. De kreukelzone is gemaakt voor een impact op de gehele breedte, niet een kleinere offset.quote:Op zondag 26 januari 2014 15:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb destijds de video van die aflevering gedownload omdat mensen zeiden dat de motor uit de Volvo 940 gesloopt was.
Op enkele frames in de uitzending kan je, na wat lichter maken, echter prima het red-block zien zitten:
[ afbeelding ]
Je ziet dat het uitlaatspruitstuk er nog aan zit, de Modus is daar afgeketst en daarna zit er niets meer, dus rij je zo bij de Volvo naar binnen.
Het probleem is dat de 740/940 een motor in lijn heeft, met de versnellingsbak er achter (achterwielaandrijving). Links en rechts van de motor zit dus een flinke ruimte met aan iedere kant 1 stevige lengtebalk die de impact absorbeert en waar de bumper op gemonteerd zit.
Bij een normale frontale aanrijding is dat op zich héél veilig, vooral omdat de motor onder de auto wordt gedrukt en dus niet op schoot komt.
Alleen bij een 40% overlap crash schiet je net langs de motor, is één zo'n balk toch wat te zwak en dan zit je snel bij de A-stijl.
Ik heb van 2007 tot vorige week in deze auto's gereden en er af en toe wat aan gesleuteld dus ik ken de constructie vrij goed.
Waarom ga je dan 200 rijdenquote:Op zondag 26 januari 2014 11:04 schreef Roadtrip het volgende:
Ik ben niet 's werelds beste chauffeur en weet eigenlijk 100% zeker dat ik ooit een auto ongeluk ga maken. In de stad kijk ik uit voor fietsers enzo. Maar flinke blikschade, mogelijk airbags, gaat er zowiezo aankomen.
Schat... het staal van de oude Volvo's is tien keer zo goed als dat van die nieuwe blikjes die ze tegenwoordig leveren...quote:Op zondag 26 januari 2014 15:52 schreef Roadtrip het volgende:
We hebben nieuwere, sterkere, ijzerlegeringen en bijvoorbeeld balken vooraan
Plaatwerk is tegenwoordig bij alle auto's een stuk dunner, ook bij een Volvo.quote:Op zondag 26 januari 2014 15:57 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Schat... het staal van de oude Volvo's is tien keer zo goed als dat van die nieuwe blikjes die ze tegenwoordig leveren...
Hoe kan het anders dat er tig keer meer zooi word versleept (alle opties ed) dan vroeger, en het gewicht gelijk is gebleven..?
Van het staal van een kluisdeur van een 145, maken ze tegenwoordig een hele auto van, nadat ie wat dunner gewalst is...
Klopt maar dat is niets nieuws... De bumpers van mijn 145 uit 74 zijn ook van aluminium (een halve cm dik......quote:Op zondag 26 januari 2014 16:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Plaatwerk is tegenwoordig bij alle auto's een stuk dunner, ook bij een Volvo.
Mijn 740/940 hadden ondanks hun leeftijd rondom geen deukjes. Deels door de goede bescherming van bumpers en beschermrubbers maar ook omdat het plaatwerk erg sterk is.
Maar plaatwerk op zich is niet zo belangrijk, het gaat om de kooi en kreukelzones.
Bumpers zijn vaak van aluminium, erg sterk en licht.
Kooi (vooral A-Stijl) is vaak van extra hard staal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet een balans vinden tussen een "zachte" voorkant die de energie opvangt en over de auto verdeelt een een kooi die intact blijft.
Per merk zitten daar grote verschillen in, wat je vooral ziet in de eerder genoemde "small overlap" / 20% overlap crashtests die tegenwoordig door de IIHS worden uitgevoerd.
Je ziet overigens wel dat die tests altijd full head on zijn, nooit "small overlap" omdat zo'n 140/240 dan ook niet meer meekomt.quote:Op zondag 26 januari 2014 16:13 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Klopt maar dat is niets nieuws... De bumpers van mijn 145 uit 74 zijn ook van aluminium (een halve cm dik......)
Een kooi hadden ze toen ook al.. ware het niet dat dat meer werd opgevangen met slimme constructies dan met legeringen...
In die filmpjes komen ook offset crashes voor als het goed is... (of heb ik net de verkeerde gepost?)quote:Op zondag 26 januari 2014 16:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je ziet overigens wel dat die tests altijd full head on zijn, nooit "small overlap" omdat zo'n 140/240 dan ook niet meer meekomt.
Maar het zijn zeker tanks.
Zie hier een plaatje van het metaal gebruik in een random volvo:quote:Op zondag 26 januari 2014 15:57 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Schat... het staal van de oude Volvo's is tien keer zo goed als dat van die nieuwe blikjes die ze tegenwoordig leveren...
Hoe kan het anders dat er tig keer meer zooi word versleept (alle opties ed) dan vroeger, en het gewicht gelijk is gebleven..?
Van het staal van een kluisdeur van een 145, maken ze tegenwoordig een hele auto van, nadat ie wat dunner gewalst is... en ja.. dan heb je wel wat legeringen nodig om dezelfde kracht op te kunnen vangen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die blauwe balken vooraan zijn extra sterk staal bedoeld als je een auto schampt op een provinciale weg. Daarmee duw je de andere auto weg in plaats van de zich in elkaar boren waar er weinig kreukelzone zit. Die 40% offset is een probleem omdat je een groot gedeelte van de kreukelzonde omzeilt, maar met 20% is het nog dramatischer. Daarom hebben ze het daar verstevigd zodat dat niet hoeft te gebeuren.
Die rode balken aan de zijkant zijn onderdeel van het SIPS. Ze duwen de krachten van een auto die er naar binnen rijd naar de sterkere onderdelen van het chassis. Op die manier worden de krachten weg van je hoofd en ribben geleid, en bijvoorbeeld richting het dak.
De Volvo's van toen hebben simpelweg een minder sterke kooiconstructie. Dat is ook duidelijk te zien aan het gewicht trouwens.
Bovendien is het minder goed ontworpen. Volvo analyseert ongelukken die in het echt gebeuren en probeert specifieke stukken van de auto te versterken of juist te verzwakken.Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
quote:Op zondag 26 januari 2014 16:23 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Zie hier een plaatje van het metaal gebruik in een random volvo:Schat.. in een deur van een 145 zitten twee van die balken....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die blauwe balken vooraan zijn extra sterk staal bedoeld als je een auto schampt op een provinciale weg. Daarmee duw je de andere auto weg in plaats van de zich in elkaar boren waar er weinig kreukelzone zit. Die 40% offset is een probleem omdat je een groot gedeelte van de kreukelzonde omzeilt, maar met 20% is het nog dramatischer. Daarom hebben ze het daar verstevigd zodat dat niet hoeft te gebeuren.
Die rode balken aan de zijkant zijn onderdeel van het SIPS. Ze duwen de krachten van een auto die er naar binnen rijd naar de sterkere onderdelen van het chassis. Op die manier worden de krachten weg van je hoofd en ribben geleid, en bijvoorbeeld richting het dak.
De Volvo's van toen hebben simpelweg een minder sterke kooiconstructie. Dat is ook duidelijk te zien aan het gewicht trouwens.
Bovendien is het minder goed ontworpen. Volvo analyseert ongelukken die in het echt gebeuren en probeert specifieke stukken van de auto te versterken of juist te verzwakken.
1 deur weegt rond de 50 kilo... een deur van een moderne.. de helft ongeveer...
Ze doen beide hetzelfde..One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
Dit dus inderdaad ook. Zowiezo gebeurt het zelden dat auto's precies recht op elkaar knallen. Mensen proberen eerder weg te sturen.quote:Op zondag 26 januari 2014 16:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je ziet overigens wel dat die tests altijd full head on zijn, nooit "small overlap" omdat zo'n 140/240 dan ook niet meer meekomt.
Maar het zijn zeker tanks.
Met 120 tegen een boom ben je ook fucked. Maar gelukkig hebben onze auto's remmen. En een stuur. En hebben de snelwegen vangrails.quote:Op zondag 26 januari 2014 16:17 schreef Captain_Ghost het volgende:
Met harder dan 120 km/u rijden, heb je niets aan de Euroncap sterren.
Want auto is dan onherkenbaar schroot veranderd. inclusief de bestuurder.
Daarvoor moet je een tank kopen.
Oude auto is ook prima zolang je niet tegen anderen knalt.
Daar heb je gelijk in. Ik zal eens kijken.quote:Op zondag 26 januari 2014 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Anyway, genoeg gezeur over ncap
TS, ga eens naar de autoveiling in Barneveld.
Een auto die de verkeerde kleur heeft, kan je daar soms voor een prikkie kopen. Bij domeinen vind je ook leuke autos.
Ik zit nu te kijken, maar die auto's komen allemaal uit het buitenland.quote:Op zondag 26 januari 2014 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Anyway, genoeg gezeur over ncap
TS, ga eens naar de autoveiling in Barneveld.
Een auto die de verkeerde kleur heeft, kan je daar soms voor een prikkie kopen. Bij domeinen vind je ook leuke autos.
Veilingen, domeinen, import, etc... is niet iets voor je, als je daar geen ervaring mee hebt..quote:Op zondag 26 januari 2014 16:33 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik zit nu te kijken, maar die auto's komen allemaal uit het buitenland.
Dan kan je toch geen proefrit maken? En hoe zit het met import kosten?
Het kopen van een auto is niet zo'n probleem, zoals al berekend kom je met jouw afstanden sowieso over de 800 Euro aan vaste lasten per maand, of je nu LPG, Diesel of benzine rijdt.quote:Op zondag 26 januari 2014 16:33 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik zit nu te kijken, maar die auto's komen allemaal uit het buitenland.
Dan kan je toch geen proefrit maken? En hoe zit het met import kosten?
Laat staan er in zitten.quote:Op zondag 26 januari 2014 17:21 schreef CafeRoker het volgende:
Bij domeinen mag je hem volgens mij zelfs niet eens starten.
Ik dacht van wel, maar meestal zijn er geen sleutels bij... (inbeslagname enz)quote:Op zondag 26 januari 2014 17:21 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Bij domeinen mag je hem volgens mij zelfs niet eens starten.
Dat lijkt me niet zo comfortabel eigenlijk op grotere afstanden...quote:Op zondag 26 januari 2014 17:37 schreef MaGNeT het volgende:
Als ik de afstanden van TS bekijk en het budget dan denk ik dat een wat oudere VW Polo op diesel het voordeligst is.
Aanschafprijs, wegenbelasting en verbruik zijn dan allemaal te overzien.
Ik accepteer donaties...quote:Op zondag 26 januari 2014 17:44 schreef leolinedance het volgende:
Ik dacht na het lezen van de eisen, hier komt een budget aan van > 30k
Is het 2k![]()
Hou maar op met zoeken of pas je eisen of budget aan. Dit gaat hem natuurlijk niet worden. Ik raad je overigens een BMW 320d EDE F30 aan. Voldoet aan al je eisen en is mega zuinig.
Zou dan voor skoda gaan, degelijkerquote:Op zondag 26 januari 2014 17:37 schreef MaGNeT het volgende:
Als ik de afstanden van TS bekijk en het budget dan denk ik dat een wat oudere VW Polo op diesel het voordeligst is.
Aanschafprijs, wegenbelasting en verbruik zijn dan allemaal te overzien.
Had een paar jaar terug in spanje een huur dieselpolo, erg leuke auto, reed heel fijn de bergen op en afquote:Op zondag 26 januari 2014 17:50 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo comfortabel eigenlijk op grotere afstanden...
...
Ik vind dat jij niet zo moet zeuren als studentquote:Op zondag 26 januari 2014 17:50 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo comfortabel eigenlijk op grotere afstanden...
[..]
Ik accepteer donaties...
Ik heb heel veel km's in zo'n Bluemotion gemaakt voor mijn werk. Wat traag, maar verder een hele fijne autoquote:Op zondag 26 januari 2014 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had een paar jaar terug in spanje een huur dieselpolo, erg leuke auto, reed heel fijn de bergen op en af
Ik weet niet waar jij studeerde, maar dat is bij mij niet het geval.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind dat jij niet zo moet zeuren als studentIk vermoed zelfs dat je aan het trollen bent. Met 200 km/u willen scheuren in een veilige, betrouwbare, luxe en zuinige auto van 2k
Een paar jaar geleden toen ik nog studeerde stikte het van de Peugeot's 106 en soortgelijke wagentjes. Die reden ieder weekend stad en land door om de ouders te bezoeken, en die hoorde je nooit klagen.
Heb je geen OV-kaart? Of krijg je een flinke vergoeding voor die 5000 km/maand?
Tot je ziet wat je koopt... voordeel: een Mondeo word wel steeds zuiniger in verbruik door alle roest gaten die erin vallen... (bodem + draagbalken)quote:Op zondag 26 januari 2014 18:16 schreef Roadtrip het volgende:
Maar zonder grapjes. Zo'n polo is duurder dan een Mondeo. En minder betrouwbaar.
Dan ben je toch gek als je in zo'n oude crack polo gaat rijden?
Wageningen. En het is logisch dat een student geen luxe, veilige, snelle, mooie, grote, zuinige en betrouwbare kan kopen. Dat doe je als je aan het werk bent maar. Met een beetje geluk mag je zelfs een nieuwe uitkiezen van je toekomstige baas.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:11 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij studeerde, maar dat is bij mij niet het geval.
Ik zou het niet doen met zo'n oud goedkoop hok. Deed het mijn Leon met 260k op de teller ook niet aan. Kan er niet goed voor zijn.quote:200km/u is misschien overdreven. Ok. Maar 180 moet toch wel lukken?
Als je daar niet onderuit kunt zou ik een zuinige en betrouwbare Jap nemen. Laat die hoge snelheden en andere 'eisen' maar zitten, dat gaat je nooit lukken voor dit geld zonder een bak ellende te kopen.quote:Die 5000km/u per maand zijn prive. Zoweizo is dit topic geen debat of ik wel of niet moet autorijden, maar een discussie over welke auto ik het beste kan kopen.
Ik hou ervan mijn risico's in te dekken.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:30 schreef Kentekenplaat het volgende:
Als je weet dat je niet zo'n topchauffeur bent zou je ook wat langzamer kunnen gaan rijden in een auto die wel in je budget past en dus niet aan de 5-sterren norm voldoet.
Je hamert zo op die sterren dat ik het idee krijg dat je eerder op zoek bent naar een goede auto voor een ramkraak dan naar een vervoermiddel.
Wageningen is ook niet echt een universiteit waar mensen naartoe gaan die veel willen verdienen.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wageningen. En het is logisch dat een student geen luxe, veilige, snelle, mooie, grote, zuinige en betrouwbare kan kopen. Dat doe je als je aan het werk bent maar. Met een beetje geluk mag je zelfs een nieuwe uitkiezen van je toekomstige baas.
[..]
Ik zou het niet doen met zo'n oud goedkoop hok. Deed het mijn Leon met 260k op de teller ook niet aan. Kan er niet goed voor zijn.
[..]
Als je daar niet onderuit kunt zou ik een zuinige en betrouwbare Jap nemen. Laat die hoge snelheden en andere 'eisen' maar zitten, dat gaat je nooit lukken voor dit geld zonder een bak ellende te kopen.
Dat is best wel een goed idee!quote:
Wat?quote:Op zondag 26 januari 2014 18:46 schreef Roadtrip het volgende:
Wageningen is ook niet echt een universiteit waar mensen naartoe gaan die veel willen verdienen.
Een veilige en betrouwbare auto wel ja. Maar in de OP stel je nog veel meer eisen. Of heb je die nu bijgesteld?quote:Niet iedere student is hetzelfde. Iemand die met een échte baan tussen de 20 en 30 uur per week werkt moet een auto kunnen betalen. Een veilige betrouwbare auto.
Kost 150 euro wegenbelasting per maand. Verder vind het ik een afzichtelijk ding, helemaal niks voor een student, en heb ik helemaal niks met Ford. Maar dat is persoonlijk.quote:Maar als ik gewoon een ANWB keuring laat doen op een auto als deze:
http://www.autowereld.nl/(...)7414661/details.html
Moet het toch wel goedkomen?
In een frontale bitsing absoluut. Renault Modus vs ouderwetse volvo. Kun je beter in de modus zitten.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:24 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Werd er eerder in dit topic niet geopperd dat een bepaalde kleine Renault sterker was dan menig grote auto..?
Of telt dat nu opeens niet meer..?
Die staat binnen een jaar op > 3 ton. Daar wordt ie niet betrouwbaarder op, en dan kom je er niet meer vanaf.quote:
Als ie de 3 ton haalt moet je er gewoon mee doorkarren tot ie dood is.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die staat binnen een jaar op > 3 ton. Daar wordt ie niet betrouwbaarder op, en dan kom je er niet meer vanaf.
Het betrouwbaarheid probleem is wel, een probleem...quote:Op zondag 26 januari 2014 19:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als ie de 3 ton haalt moet je er gewoon mee doorkarren tot ie dood is.![]()
Mooi glimmende motorruimte na 245000 kms trouwens...
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe lang moet je nog? Op zich houdt die bmw het nog wel een tijdje uit. Ben je tegen die tijd niet afgestudeerd? Hoe erg is het als dat ding dan afgeschreven is?quote:Op zondag 26 januari 2014 19:18 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het betrouwbaarheid probleem is wel, een probleem...
Ik heb overduidelijk meer geld nodig...
Spuit 11 geeft ook modder...quote:Op zondag 26 januari 2014 18:59 schreef fathank het volgende:
[..]
In een frontale bitsing absoluut. Renault Modus vs ouderwetse volvo. Kun je beter in de modus zitten.
Spuut elf inderdaad, had anderhalf page gemistquote:Op zondag 26 januari 2014 19:27 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Spuit 11 geeft ook modder...![]()
Is in bitsing nit zoits als in hittentit?
https://www.facebook.com/video/video.php?v=308308892533640
Mufkut?quote:Op zondag 26 januari 2014 19:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Spuut elf inderdaad, had anderhalf page gemist
En als je niet snapt dat ik een tikfout gemaakt heb moet je misschien eens terug naar school mufkut.
Ik moet nog 5 jaar studeren.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:21 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe lang moet je nog? Op zich houdt die bmw het nog wel een tijdje uit. Ben je tegen die tijd niet afgestudeerd? Hoe erg is het als dat ding dan afgeschreven is?
Haha en voordat je langskomt voor evt een proefrit is het blok alvast op temperatuurquote:Op zondag 26 januari 2014 19:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als ie de 3 ton haalt moet je er gewoon mee doorkarren tot ie dood is.![]()
Mooi glimmende motorruimte na 245000 kms trouwens...
Allemaal oude zuipschuiten op benzine. Lijkt mij niet zo handig hequote:Op zondag 26 januari 2014 22:04 schreef Henkerbedenker het volgende:
i520 touring
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
323i 6cil
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Aerodeck
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
V40 met winterbanden, ook handig ivm je eis voor veiligheid.
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Meer om een idee te geven, meneer is zo slim kan vast zelf ook wel diesel modelletjes bekijkenquote:Op zondag 26 januari 2014 22:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Allemaal oude zuipschuiten op benzine. Lijkt mij niet zo handig he
Je geeft dus een slecht idee door met benzinemodelletjes aan te komen. Ook nog eens grote, zware auto's waar een student niks aan heeft. Maar goed, ik snap dat het leuk is om een beetje op MP rond te neuzenquote:Op zondag 26 januari 2014 22:08 schreef Henkerbedenker het volgende:
[..]
Meer om een idee te geven, meneer is zo slim kan vast zelf ook wel diesel modelletjes bekijken
Ja man ook goed te betalen voor een student die zo'n bak km's maakt.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:26 schreef Henkerbedenker het volgende:
Tsja, hij kiekt zelf naar mondeo's en V40's dus dacht dat deze ook wel konden
Deze dan:
http://www.speurders.nl/o(...)=1500&max_prijs=2700
Wel veel km's, maar prachtbak.
Per ongeluk een flesje met trim detailer onder de motorkap laten vallen?quote:
Nou koop je een fiesta.quote:Op maandag 27 januari 2014 00:07 schreef Roadtrip het volgende:
Ik wil trouwens een auto die rijd zoals de Fiesta waad ik nu in zit.
Geweldig. Net echt met 110 Door zo'n 50km/u afslag gegaan. Met 60 erin rijden, halverwege de bocht steeds meer gas geven net zo lang totdat het stuur licht wordt en hij uit de bocht vliegt, en dan plots volgas zodat de achterkant uitbreekt. En dat voel je allemaal Door het stuur.
Zou een mondeo alles ook zo duidelijk doorgeven? Alle andere auto's waar ik in heb gereden niet. Zelfs die BMW minder.
Heb je wel een Monster sticker op je Fiesta? Anders kan het echt niet he.quote:Op maandag 27 januari 2014 00:07 schreef Roadtrip het volgende:
Ik wil trouwens een auto die rijd zoals de Fiesta waad ik nu in zit.
Geweldig. Net echt met 110 Door zo'n 50km/u afslag gegaan. Met 60 erin rijden, halverwege de bocht steeds meer gas geven net zo lang totdat het stuur licht wordt en hij uit de bocht vliegt, en dan plots volgas zodat de achterkant uitbreekt. En dat voel je allemaal Door het stuur.
Zou een mondeo alles ook zo duidelijk doorgeven? Alle andere auto's waar ik in heb gereden niet. Zelfs die BMW minder.
Malloot. Breek maar lekker expres uit op de openbare wegquote:Op maandag 27 januari 2014 00:07 schreef Roadtrip het volgende:
Ik wil trouwens een auto die rijd zoals de Fiesta waad ik nu in zit.
Geweldig. Net echt met 110 Door zo'n 50km/u afslag gegaan. Met 60 erin rijden, halverwege de bocht steeds meer gas geven net zo lang totdat het stuur licht wordt en hij uit de bocht vliegt, en dan plots volgas zodat de achterkant uitbreekt. En dat voel je allemaal Door het stuur.
Zou een mondeo alles ook zo duidelijk doorgeven? Alle andere auto's waar ik in heb gereden niet. Zelfs die BMW minder.
Oh kom op. Er was helemaal niemand. En ik had echt 2 ofzo banen speling...quote:Op maandag 27 januari 2014 00:21 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Malloot. Breek maar lekker expres uit op de openbare weg.
Ik denk dat een 45km wagentje wel voor je geschikt is...
Hij is niet van mij. En ik kan er geen betalen. En hij is extreem langzaam. Na een paar minuten volgas gaat het ding net 165.quote:Op maandag 27 januari 2014 00:27 schreef Oceanview het volgende:
Houd het bij je Fiesta, zuinig genoeg, 200 ga je nooit aantikken.
En dan een betrouwbare en zuinige auto zoeken...quote:Op maandag 27 januari 2014 01:17 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Oh kom op. Er was helemaal niemand. En ik had echt 2 ofzo banen speling...
Daarnaast als ik dan toch een perioetje maak de vangrail in, ik neem niemand met me mee.
Maar zelfs met die bagger Fiesta heb ik elke rit piepende banden. Ik weet niet hoe het komt, maar hard Door bochten is bijvoorbeeld gewoon leuk. Net als hard accelereren en de koppeling droppen leuk is...
Wat hard zat is in een Fiesta.quote:Op maandag 27 januari 2014 01:18 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Hij is niet van mij. En ik kan er geen betalen. En hij is extreem langzaam. Na een paar minuten volgas gaat het ding net 165.
Nee ik ga naar een slurpende kapotte auto zoeken?quote:Op maandag 27 januari 2014 01:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En dan een betrouwbare en zuinige auto zoeken...duidelijke troll
Hij is echt verrassend stabiel op snelheid. Veel stabieler dan 20 jaar oude sedans.quote:Op maandag 27 januari 2014 01:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat hard zat is in een Fiesta.
Nee, dan moet ik nl. vrij ver gaan wat niet echt verantwoord is. En de bekeuringen zijn niet mals. Keer hard optrekken natuurlijk wel, maar zo spannend is dat nou ook niet...quote:Op maandag 27 januari 2014 01:33 schreef Roadtrip het volgende:
Ik vind eigenlijk dat iedere chauffeur hun auto regelmatig naar het limiet moer nemen. Gewoon om het te kennen en hem te kunnen handelen.
Ik bedoel niet topsnelheid. Dat is niet echt relevant aan veiligheid.quote:Op maandag 27 januari 2014 01:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, dan moet ik nl. vrij ver gaan wat niet echt verantwoord is. En de bekeuringen zijn niet mals. Keer hard optrekken natuurlijk wel, maar zo spannend is dat nou ook niet...
En toen stak er een fietser over....quote:Op maandag 27 januari 2014 01:33 schreef Roadtrip het volgende:
Ik vind eigenlijk dat iedere chauffeur hun auto regelmatig naar het limiet moer nemen. Gewoon om het te kennen en hem te kunnen handelen.
Op de snelwegquote:Op maandag 27 januari 2014 01:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
En toen stak er een fietser over....
Je moet alles verwachten in het verkeer, er worden zelfs voetgangers doodgereden op de snelweg.quote:Op maandag 27 januari 2014 01:48 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Op de snelweg
In een woonwijk is natuurlijk iets anders dan in the middle of nowhere zonder fietsers om 1 uur snachts.
90% van de automobilisten komt nog niet bijna in de buurt van de limiet van de auto (uitgezonderd gladheid). Zo belangrijk is het niet als je een beetje normaal doet. Ik heb het de afgelopen +200k km's in ieder geval nooit nodig gehad. Ik denk dat het juist onveilig is om het regelmatig te testen. En het kost je ook geld om zo te rijden. Denk aan brandstofverbruik, slijtage en kans op ongelukken. Leuk als je geld zat hebt, een sportieve 2e auto en genoeg tijd om een goede plek op te zoeken voor je kunstjes.quote:Op maandag 27 januari 2014 01:45 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik bedoel niet topsnelheid. Dat is niet echt relevant aan veiligheid.
Het is wel belangrijk te weten hoe je auto reageert op het limiet van zijn grip. Bijvoorbeeld bij een scherpe bocht of uitwijken en remmen...
Tevens is Duitsland niet ver...
quote:Op zondag 26 januari 2014 19:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Mufkut?
Als je niet weet hoe een forum werkt, zou ik mn grote bek over anderen maar snel houden..
En wanneer gebeuren de meeste ongelukken? Juist ja, als mensen over de limiet met hun auto gaan. En wanneer gebeurt dat? O.a. als het glad is. Wanneer is het glad? Als het niet uit komt en die 90% op de weg zit.quote:Op maandag 27 januari 2014 01:56 schreef leolinedance het volgende:
90% van de automobilisten komt nog niet bijna in de buurt van de limiet van de auto (uitgezonderd gladheid). Zo belangrijk is het niet als je een beetje normaal doet.
quote:Op maandag 27 januari 2014 01:33 schreef Roadtrip het volgende:
Ik vind eigenlijk dat iedere chauffeur hun auto regelmatig naar het limiet moer nemen. Gewoon om het te kennen en hem te kunnen handelen.
Onzin, als je auto gaat glijden door ijzel heb jij amper wat aan je stuurkunsten. Het is ook niet te vergelijken met niet-winterse omstandigheden. Maar als je toch wil oefenen ga je in de avond naar een grote parkeerplaats wanneer het gesneeuwd heeft.quote:Op maandag 27 januari 2014 08:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En wanneer gebeuren de meeste ongelukken? Juist ja, als mensen over de limiet met hun auto gaan. En wanneer gebeurt dat? O.a. als het glad is. Wanneer is het glad? Als het niet uit komt en die 90% op de weg zit.
Winterbanden helpen, maar met goed veel ijzel is het nog steeds linkquote:Op maandag 27 januari 2014 08:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Onzin, als je auto gaat glijden door ijzel heb jij amper wat aan je stuurkunsten. Het is ook niet te vergelijken met niet-winterse omstandigheden. Maar als je toch wil oefenen ga je in de avond naar een grote parkeerplaats wanneer het gesneeuwd heeft.
Ideaal toch? Kan ie een ander lekker met de onderhoudskosten en de problemen laten zitten.quote:Op maandag 27 januari 2014 08:45 schreef mrPanerai het volgende:
Wel leuk voor je vriend die je z'n fiëstaatje leent. Beetje andermans spullen gaan afraggen, lekker aso.
Daarom moet je toch in ieder geval ooit buiten een nood situatie op het limiet van je auto gezeten hebben? Gewoon dat je al weet wat er gaat gebeuren?quote:Op maandag 27 januari 2014 08:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En wanneer gebeuren de meeste ongelukken? Juist ja, als mensen over de limiet met hun auto gaan. En wanneer gebeurt dat? O.a. als het glad is. Wanneer is het glad? Als het niet uit komt en die 90% op de weg zit.
Oh kom op het is een vrij nieuwe. Volgens mij zit er zelfs nog garantie op.quote:Op maandag 27 januari 2014 08:45 schreef mrPanerai het volgende:
Wel leuk voor je vriend die je z'n fiëstaatje leent. Beetje andermans spullen gaan afraggen, lekker aso.
Alleen wel als ie pas goed warm is en niet voor al te lange tijd.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:32 schreef Roadtrip het volgende:
Hell het is zelfs goed voor je auto om de zoveel tijd tegen het toeren limiet aan te zitten .
Bij 200 moet hij in die 10 uur ook zeker 3 keer tanken, naar de WC, wat eten/drinken.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Alleen wel als ie pas goed warm is en niet voor al te lange tijd.
Maar TS, jij hebt het over 10 uur lang 200 rijden. Waar denk je dat te kunnen doen? Duitsland is geen 2000 km lang.
10 uur per week. Niet tien uur oer dag...quote:Op maandag 27 januari 2014 09:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Alleen wel als ie pas goed warm is en niet voor al te lange tijd.
Maar TS, jij hebt het over 10 uur lang 200 rijden. Waar denk je dat te kunnen doen? Duitsland is geen 2000 km lang.
Ik ben extreem netjes met de spullen van anderen. Schade vergoed ik altijd bijvoorbeeld.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Roadtrip is iig iemand die ik nooit spullen zou lenen
Maar ik wil niet eens schade hebben.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:51 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik ben extreem netjes met de spullen van anderen. Schade vergoed ik altijd bijvoorbeeld.
Moet je iedere week heen en weer naar Polen ofzo? Overigens, op de A3 ga je het al niet redden, die staat vol met baustelle of stau en via Stuttgart is ook altijd druk, mocht je richting het Zuiden moeten.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:50 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
10 uur per week. Niet tien uur oer dag...
En dat doe ik natuurlijk alleen als hij warm is...
Ik zou je nog niet aan het stuur laten als ik erbij wasquote:Op maandag 27 januari 2014 09:51 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik ben extreem netjes met de spullen van anderen. Schade vergoed ik altijd bijvoorbeeld.
Shit happens. Ik heb nog nooit iets van iemand gesloopt, maar het kan natuurlijk gebeuren.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar ik wil niet eens schade hebben.
Snachts is het vaak echt best wel rustig.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Moet je iedere week heen en weer naar Polen ofzo? Overigens, op de A3 ga je het al niet redden, die staat vol met baustelle of stau en via Stuttgart is ook altijd druk, mocht je richting het Zuiden moeten.
Oh heerlijk. Ik hou ervan rondgereden te worden.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zou je nog niet aan het stuur laten als ik erbij was
Ik vind het heel erg knap als je een FWD auto laat uitbreken op de achterkant door vol gas te geven, dat gaat je namelijk niet lukken.quote:Op maandag 27 januari 2014 00:07 schreef Roadtrip het volgende:
Ik wil trouwens een auto die rijd zoals de Fiesta waad ik nu in zit.
Geweldig. Net echt met 110 Door zo'n 50km/u afslag gegaan. Met 60 erin rijden, halverwege de bocht steeds meer gas geven net zo lang totdat het stuur licht wordt en hij uit de bocht vliegt, en dan plots volgas zodat de achterkant uitbreekt. En dat voel je allemaal Door het stuur.
Dus schade kan jij wel vergoeden, maar een fatsoenlijke auto kan je dan weer niet betalen? Jij doet geen opleiding waar structuur, rationeel denken etc. een grote rol speelt..quote:Op maandag 27 januari 2014 09:51 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik ben extreem netjes met de spullen van anderen. Schade vergoed ik altijd bijvoorbeeld.
Vertel, waar rij je dan 200, want het grootste deel van de autobahn mag je niet sneller dan 100-130, delen waar dat overdag wel mag, mag het snachts vaak niet ivm de nachtrustquote:Op maandag 27 januari 2014 10:20 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Snachts is het vaak echt best wel rustig.
Haha held.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:26 schreef Deskjet het volgende:
[..]
Dus schade kan jij wel vergoeden, maar een fatsoenlijke auto kan je dan weer niet betalen? Jij doet geen opleiding waar structuur, rationeel denken etc. een grote rol speelt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |