abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135926388
Beste Fok!ers,

Ik moet binnenkort mijn eerste auto kopen. Ik had eerder een deal waarbij ik een auto kon lenen, maar ik maak teveel kilometers om dit praktisch te houden. Er zijn soms maanden waarin ik 5000 kilometer maak bijvoorbeeld.

Ik heb wel een aantal eisen aan mijn auto:

- Hij moet veilig zijn. Dit betekend minimaal 4 euroncap sterren, voor-, zij- en hoofdairbags, ABS en ESP en een stevige kooiconstructie.
- Hij moet comfortabel zijn. Dit betekend goede stoelen met een lendesteun, prettige vering, lekker stil aan de binnenkant, alle creature comforts als cruise control, climate control, smartphone integratie, etc.
- Hij moet hard kunnen. Ik rijd 2x per week op de autobahn en wil dus dat het ding het volhoud 10 uur per week 200km/u te rijden. Ook moet hij op die snelheid op zijn gemak zijn. Ik heb geen zin om dan op de topsnelheid van een auto heel ongemakkelijk te rijden. Hij moet stabiel op de weg liggen, nog steeds relatief stil zijn, de radio moet het geluid goed kunnen overstemmen, etc.
- Hij moet veel feedback doorgeven. Ik hou ervan wanneer een auto een mechanisch gevoel heeft. Het stuur moet doorgeven wat er gebeurd met de wielen, de koppeling moet lekker terugvechten, sturen moet precies gaan, etc.
- Hij moet zuinig zijn, het liefste ook op snelheid. Natuurlijk gaat het niet lukken een fatsoenlijke auto te vinden die 1 op 30 rijd op snelheid, maar 1 op 10 is een bezwaar.
- Hij moet betrouwbaar zijn. Wanneer het onvermijdelijk misgaat, wil ik ook geen exotisch merk met enorme reparatiekosten.

Er zijn natuurlijk veel leuke auto’s met die eisen. Een BMW M550d lijkt me een perfecte autobahn cruiser. Heel comfortabel, lekker snel, redelijk zuinig dus veel range, etc.

Alleen helaas ben ik niet zo rijk. Mijn budget is tussen de ¤1500 en ¤2000 voor de auto zelf. Daarnaast heb ik nog ¤200 a ¤300 per maand voor vaste lasten.

Grootte maakt me niet zoveel uit. Ik zat zelf te denken aan een middenklasse auto. Een kleinere of juist grotere auto is ook geen probleem. Ik zoek gewoon een auto die aan de bovengenoemde eisen voldoet.

Ik heb zelf een beetje onderzoek gedaan en er zijn een paar auto’s die me wel wat lijken.

Een Ford Mondeo mk3 V6 station lijkt me wel wat. Hij is lekker groot, redelijk comfortabel, redelijk snel, redelijk betrouwbaar, redelijk zuinig, klinkt lekker en schijnt goed te sturen. Een grote 2.2 TDCI zou ook een optie zijn als ik mijn budget rek. Het voordeel is dat hij zuiniger rijdt.

Een andere optie is de Volvo V40 T4. Hij is lelijker, duurder en minder zuinig dan de Mondeo. Het ding heeft ook geen curtain airbags. Ook zitten alle modellen die ik kan betalen boven de 200k kilometers. Aan de andere kant is hij ook net iets sneller en hopelijk minder afgetrapt.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_135926739
student zijn en niet eens betekent goed kunnen schrijven ;(
pi_135926750
BMW 320D
VW Golf TDI
Toyota corolla
Volvo V40 1.9D bj van 1999-2001 ofzo is mooier dan nieuwer V40 vind ik
V70 kan ook maar dan veel km stand.

Kijk maar bij marktplaats, die kan je zelf zo wel vinden. gebruik een uitbreiding zoekoptie.
staat er al 1 bmw 320 d automaat te koop.

ze zijn wel best prijzig in wegenbelasting.

[ Bericht 8% gewijzigd door Captain_Ghost op 25-01-2014 14:12:20 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_135926796
Wil je niet ook nog stoelverwarming, massagestoelen, standkachel en geïntegreerde navigatiesysteem met TV functie?

:')
  zaterdag 25 januari 2014 @ 14:08:21 #5
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_135926806
Die waslijst eisen, en dan
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:53 schreef Roadtrip het volgende:

Alleen helaas ben ik niet zo rijk. Mijn budget is tussen de ¤1500 en ¤2000 voor de auto zelf. Daarnaast heb ik nog ¤200 a ¤300 per maand voor vaste lasten.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:17:54 #6
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135928296
Haha Tering Ts. Je wil veel te veel voor veel te weinig. Dat snap je zelf toch ook wel?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:32:20 #7
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135928567
Dat wordt een trajectkaart :D
pi_135928610
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:08 schreef daNpy het volgende:
Die waslijst eisen, en dan

[..]

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Zo bijzonder zijn die eisen echt niet. Ik zoek gewoon een goede, veilige, auto.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:17 schreef Fiorano het volgende:
Haha Tering Ts. Je wil veel te veel voor veel te weinig. Dat snap je zelf toch ook wel?
Volgens mij valt het best mee.

Kijk bijvoorbeeld eens naar die Volvo V40:
¤560 per jaar aan belasting
¤100 per maand aan verzekering
¤1600 om hem te kopen

De mondeo is wel iets duurder, maar ook iets nieuwer.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_135928654
Voor 2 ruggen ga je niks vinden, ik garandeer je dat.

De auto's die je voor dat soort bedragen ziet zullen helemaal afgetrapt zijn.

Ik wil wel een zijsprong wagen, Golf/Leon/Toledo/Bora met 110 pk TDi VP motor. Deze motoren zijn zeer simpel, weinig grote problemen (afgezien van de standaard zwakke punten van een diesel). Je kan ze ook voor lage bedragen vinden en imho rijd een Leon of Toledo ook op hogere snelheden goed. Alleen meer dan 210 op de teller zit er niet in. Makkelijk chipbaar naar 140 pk. Dit zijn motoren die makkelijk 5 ton kunnen halen.

Eentje met belangrijke opties (clima, cruise control etc.) kan je wel makkelijk vinden.
pi_135928689
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:39:22 #11
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135928717
Dus je wilt in een auto van ¤1500,- tien uur per week 200km/u rijden..?

Heb je dan ook nog ¤1500,- om de auto in goede staat te brengen..?
Daarbij kun je zuinig rijden wel vergeten bij die snelheden...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:40:55 #12
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135928749
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:34 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij valt het best mee.

Kijk bijvoorbeeld eens naar die Volvo V40:
¤560 per jaar aan belasting
¤100 per maand aan verzekering
¤1600 om hem te kopen

De mondeo is wel iets duurder, maar ook iets nieuwer.
Maar voor 1600 aanschaf heb je geen smart Phone integratie etc etc. Overigens is 200 rijden in Duitsland tegenwoordig ook al lastig door alle baustelle en snelheidsbeperkingen...
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_135928797
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:36 schreef yup het volgende:
Voor 2 ruggen ga je niks vinden, ik garandeer je dat.

De auto's die je voor dat soort bedragen ziet zullen helemaal afgetrapt zijn.

Ik wil wel een zijsprong wagen, Golf/Leon/Toledo/Bora met 110 pk TDi VP motor. Deze motoren zijn zeer simpel, weinig grote problemen (afgezien van de standaard zwakke punten van een diesel). Je kan ze ook voor lage bedragen vinden en imho rijd een Leon of Toledo ook op hogere snelheden goed. Alleen meer dan 210 op de teller zit er niet in. Makkelijk chipbaar naar 140 pk. Dit zijn motoren die makkelijk 5 ton kunnen halen.

Eentje met belangrijke opties (clima, cruise control etc.) kan je wel makkelijk vinden.
Volgens mij valt het afgetrapte in de auto's in de linkjes in de volgende post best mee. 210 op de teller is trouwens ook prima, als het maar comfortabel gaat.

quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:39 schreef Snowballed het volgende:
Dus je wilt in een auto van ¤1500,- tien uur per week 200km/u rijden..?

Heb je dan ook nog ¤1500,- om de auto in goede staat te brengen..?
Daarbij kun je zuinig rijden wel vergeten bij die snelheden...
Mwah ligt aan het type auto. Een diesel zal veel zuiniger zijn dan een benzine. Een grote BMW is op die snelheid zuiniger dan een golfje.

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:40 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Maar voor 1600 aanschaf heb je geen smart Phone integratie etc etc. Overigens is 200 rijden in Duitsland tegenwoordig ook al lastig door alle baustelle en snelheidsbeperkingen...
Hmm verkeerd gekeken. Bij die Volvo inderdaad niet. Bij die Mondeo wel.

En je hebt gelijk dat je niet overal 200 kan rijden. Maar om 2 uur snachts op een verlaten snelweg is er van alles mogelijk.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:44:06 #14
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135928827
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:43 schreef Roadtrip het volgende:
Mwah ligt aan het type auto. Een diesel zal veel zuiniger zijn dan een benzine. Een grote BMW is op die snelheid zuiniger dan een golfje.

Waar ga je behalve de mrb en verzekering, het onderhoud van betalen dan..?
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:44:20 #15
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135928832
Je kan voor 2k met een beetje mazzel wel een auto vinden die aan je eisen voldoet. Die van mij kostte 1800 euro en bevat alles wat je zoekt and then some.
Maar dan begint de lol pas. Comfortabele auto's zijn zwaar, dus duur in mrb.
Vlotte stevige motoren lusten een aardige slok en kunnen een flinke aanslag op je budget doen als het op onderhoud en reparatie aan komt. Verzekering is sowieso vrij prijzig als je wat leuks onder je kont wil.

Kortom: dikke auto's zijn niet voor niets zo goedkoop in aanschaf.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:45:39 #16
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135928859
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:43 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Volgens mij valt het afgetrapte in de auto's in de linkjes in de volgende post best mee. 210 op de teller is trouwens ook prima, als het maar comfortabel gaat.

[..]

[..]

Hmm verkeerd gekeken. Bij die Volvo inderdaad niet. Bij die Mondeo wel.

En je hebt gelijk dat je niet overal 200 kan rijden. Maar om 2 uur snachts op een verlaten snelweg is er van alles mogelijk.
Diesel verbruikt ook zat op die snelheden.

Ik vind 160 een veel fijnere snelheid, kun je ook nog een beetje fatsoenlijk reageren op je mede weggebruikers
pi_135928863
Hou er wel rekening mee dat een benzinemotor over het algemeen vies zal zuipen op dat soort snelheden. Vergeet 1:10 alvast. Zal meer richting 1:7 ofzo gaan.

Als je dat wilt moet je benzine uit je systeem halen. Een ander zijsprong: budget verhogen, 150 pk TDi kopen. (Golf/Toledo/Bora etc). 230+ op de teller is dan makkelijk mogelijk.
pi_135928910
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:44 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Waar ga je behalve de mrb en verzekering, het onderhoud van betalen dan..?
Van de 200 aan vaste lasten. Die Volvo V40 kost alles bij elkaar, inclusief verzekering op mijn eigen naam, 120 per maand. Dan kan er veel onderhoud komen...
pi_135928941
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:45 schreef yup het volgende:
Hou er wel rekening mee dat een benzinemotor over het algemeen vies zal zuipen op dat soort snelheden. Vergeet 1:10 alvast. Zal meer richting 1:7 ofzo gaan.

Als je dat wilt moet je benzine uit je systeem halen. Een ander zijsprong: budget verhogen, 150 pk TDi kopen. (Golf/Toledo/Bora etc). 230+ op de teller is dan makkelijk mogelijk.
1 op 7 is eigenlijk zuiniger dan ik verwacht had.

Maar helaas kan ik mijn budget echt niet verhogen. Ik heb ook nog geld nodig voor brandstof...
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:49:22 #20
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_135928946
Waarom ga je niet voor een fiets?
pi_135928990
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:49 schreef borbit het volgende:
Waarom ga je niet voor een fiets?
Omdat je met een fiets niet even naar Keulen / Parijs / Berlin rijd.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:51:42 #22
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135928992
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:49 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Maar helaas kan ik mijn budget echt niet verhogen. Ik heb ook nog geld nodig voor brandstof...
Als je die ruimte niet hebt raad ik je echt aan om in een lichtere klasse te shoppen.
1 keer iets kapot en je kan de auto tegen schrootprijs verkopen omdat je het niet kan betalen.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:51:52 #23
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135928995
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:49 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Of je stelt minder hoge eisen... Laat bv die bluetooth integratie lopen of die top van 200.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:53:22 #24
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135929035
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:48 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Van de 200 aan vaste lasten. Die Volvo V40 kost alles bij elkaar, inclusief verzekering op mijn eigen naam, 120 per maand. Dan kan er veel onderhoud komen...
Er komt ook veel onderhoud aan...
Een auto van meer dan tien jaar oud, behoeft al onderhoud als je hem net gekocht hebt en van plan bent dat soort snelheden met veel regelmaat te gaan rijden...
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:53:37 #25
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135929042
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:51 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Of je stelt minder hoge eisen... Laat bv die bluetooth integratie lopen of die top van 200.
Hij wil comfortabel rijden met 200, dan met de auto een stuk meer dan dat kunnen halen. Anders zit je lekker 10 uur per week 6000 toeren te draaien :D
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:55:29 #26
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135929090
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:53 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Hij wil comfortabel rijden met 200, dan met de auto een stuk meer dan dat kunnen halen. Anders zit je lekker 10 uur per week 6000 toeren te draaien :D
Nouja dat dus. Lekker comfortabel 160.

Overigens die v40 et 200pk zou ik lekker laten staan. Als er met die auto net zo omgegaan is als met de velgen...
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:55:38 #27
68091 borbit
pi_135929096
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:51 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Berlijn schrijf je met een lange ij. En die stad is net als Parijs prima per fiets te benaderen.
pi_135929145
Trein een optie?. Je gaat alleen naar de grote steden toe!.

Het is leuk om 200 kunnen rijden, maar vaak heb je toch niets aan.
Brandstof kosten hoog, meer risico op ongeval, politie kan moeilijk gaan doen bij 120 km/u zones, je vraagt ook veel van de motor.

Gewoon kleine auto met diesel, airco en cruisecontrol kom je al ver aan.
Kwestie van goed plannen kan je ook daar op tijd zijn.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_135929161
Met zo'n wensen lijst kun je beter een taxi abo nemen, heb je ook alle luxe en zelfs een chauffeur :+
pi_135929223
Zuinig hard rijden doe je met diesel. Golf/leon/Octavia/toledo tdi. Peugeot 307 Hdi90. Astra/147/156 1.9 Ctdi/jtd. Mazda 323/626 cdti.

Volvo v70 of Saab 9-5 op lpg
.
pi_135929224
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:51 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Als je die ruimte niet hebt raad ik je echt aan om in een lichtere klasse te shoppen.
1 keer iets kapot en je kan de auto tegen schrootprijs verkopen omdat je het niet kan betalen.
Een lichtere klasse is ook veel vermoeiender als je lang moet rijden.

Ik rij op dit moment in een moderne Fiesta of moderne BMW 3. Het verschil is enorm.
pi_135929266
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:55 schreef borbit het volgende:

[..]

Berlijn schrijf je met een lange ij. En die stad is net als Parijs prima per fiets te benaderen.
Nee echt? Ik typte het onder de douche en mijn touchscreen reageert op het water.

Maar ik werk en studeer 60 a 70 uur per week. Dan heb ik geen tijd even gezellig een maand te fietsen.
pi_135929287
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:57 schreef Captain_Ghost het volgende:

Brandstof kosten hoog, meer risico op ongeval, politie kan moeilijk gaan doen bij 120 km/u zones, je vraagt ook veel van de motor.

Die rijden alleen op tijdstippen wanneer ik niet kan.

Je kan niet om 2400 besluiten een half uurtje later te vertrekken.
pi_135929305
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:01 schreef Fer het volgende:
Zuinig hard rijden doe je met diesel. Golf/leon/Octavia/toledo tdi. Peugeot 307 Hdi90. Astra/147/156 1.9 Ctdi/jtd. Mazda 323/626 cdti.

Volvo v70 of Saab 9-5 op lpg
Ja daar heb je eigenlijk gelijk in. Allee diesel is zo extreem duur wanneer het misgaat.
pi_135929325
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:57 schreef Captain_Ghost het volgende:

Als de weg helemaal leeg is, dan vind ik het vermoeiend om met 130 km/u te rijden. Je word er hoorndol van. Dan gaat het gas er echt wel op. Ok 200 km/u 10 uur lang is echt overdreven, maar rond de 170-180 cruise snelheid gaat prima.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:05:48 #36
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_135929329
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:34 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Klopt, de eisen zijn helemaal niet bijzonder.
Maar voor dat budget ga je of een auto vinden die aan hooguit 1 of 2 van de eisen voldoet, of je moet je budget met een factor 10 gaan verhogen.

Als je zoveel kilometers gaat draaien en bovenal een betrouwbare auto wil redt je het met dat budget niet.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:07:53 #37
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_135929381
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:53 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Er komt ook veel onderhoud aan...
Een auto van meer dan tien jaar oud, behoeft al onderhoud als je hem net gekocht hebt en van plan bent dat soort snelheden met veel regelmaat te gaan rijden...
Bij elke tweedehands auto rekenen op ¤ 1000,- in onvoorzien onderhoud of reparaties.
maar dat is als meer dan de helft van TS' aanschaf budget...
pi_135929519
Mja die volvo uit de link is 15j oud en heeft +200K met een bezinemotor,ook met technologie van 15j geleden. Daar weet je al bijna van dat er kosten bijkomen, zeker als je hem dan goed gaat gebruiken, waarom doe je die trajecten niet per trein?
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:17:38 #39
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135929590
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:07 schreef daNpy het volgende:

[..]

Bij elke tweedehands auto rekenen op ¤ 1000,- in onvoorzien onderhoud of reparaties.
maar dat is als meer dan de helft van TS' aanschaf budget...
Grote beurt
5x nieuwe banden/balanceren/uitlijnen
Div rubbers, een stuurkogeltje hier, remblokken/schijven/slangen daar....

Dan is die ¤1000,- wel op... en dan pas kun je een beetje betrouwbaar instappen en wegrijden in een auto van dat bouwjaar..
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:19:31 #40
68091 borbit
pi_135929638
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:03 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Nee echt? Ik typte het onder de douche en mijn touchscreen reageert op het water.

Maar ik werk en studeer 60 a 70 uur per week. Dan heb ik geen tijd even gezellig een maand te fietsen.
waarom was je jezelf aan het aftrekken op dit topic?
pi_135929742
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:14 schreef mrPanerai het volgende:
Mja die volvo uit de link is 15j oud en heeft +200K met een bezinemotor,ook met technologie van 15j geleden. Daar weet je al bijna van dat er kosten bijkomen, zeker als je hem dan goed gaat gebruiken, waarom doe je die trajecten niet per trein?
Reizen met de trein duurt ontzettend veel langer dan met de auto. Ook passen cd schema's niet in mijn leven en is het last minute veel duurder.

Ik jan zodra ik klaar ben met mijn werk, soms pas 1 uur snachts, nog ergens naartoe gaan. Met de trein is dat niet mogelijk.
pi_135929757
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:17 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Grote beurt
5x nieuwe banden/balanceren/uitlijnen
Div rubbers, een stuurkogeltje hier, remblokken/schijven/slangen daar....

Dan is die ¤1000,- wel op... en dan pas kun je een beetje betrouwbaar instappen en wegrijden in een auto van dat bouwjaar..
Die krijg je toch gewoon wanneer je hem koopt?
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:25:20 #43
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135929780
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:24 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ja.. maar niet als je 1500 betaalt... _O-
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:27:42 #44
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135929841
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:24 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Whahahahahahahahaha ja zeker als je hem particulier koopt.

Tuurlijk niet man, je koopt een auto in de staat zoals ie is.
pi_135929905
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:25 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ja.. maar niet als je 1500 betaalt... _O-
Op toegeven. Ik heb weinig ervaring met het kopen van goedkope barrels. Se tweedehands auto's die ik langs zag komen waren boven de 15k.

Maar laten weten hier focussen op meedenken. Ik heb een goede auto nodig en wil weten hoe ik dat kan realiseren. Meer werken is geen optie. Ik heb nu al maar 1 dag per week vrij.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:32:36 #46
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135929967
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:30 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Op toegeven. Ik heb weinig ervaring met het kopen van goedkope barrels. Se tweedehands auto's die ik langs zag komen waren boven de 15k.

Maar laten weten hier focussen op meedenken. Ik heb een goede auto nodig en wil weten hoe ik dat kan realiseren. Meer werken is geen optie. Ik heb nu al maar 1 dag per week vrij.
Als meer verdienen met ander werk geen optie is, dan zou ik gewoon doen wat andere studenten ook doen....
pi_135929974
Maar als mijn suggesties zo gek zijn, welke auto die aan die eisen voldoet raden jullie aan?
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:33:24 #48
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135929984
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:32 schreef Roadtrip het volgende:
Maar als mijn suggesties zo gek zijn, welke auto die aan die eisen voldoet raden jullie aan?
Geen.. je moet je eisen dus bijstellen..
pi_135930052
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:33 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Geen.. je moet je eisen dus bijstellen..
Ik ga echt niet in een alto of starlet ofzo rijden. Dat is gewoon niet veilig met zoveel kilometers.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:37:47 #50
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135930079
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:36 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik ga echt niet in een alto of starlet ofzo rijden. Dat is gewoon niet veilig met zoveel kilometers.
Een auto van 10jaar+ rijden met dat soort snelheden zonder fatsoenlijk onderhoud is ook niet veilig..
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:40:20 #51
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135930128
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:32 schreef Roadtrip het volgende:
Tja, dan ga ik gewoon weer ongegeneerd mijn bak tippen: een 406 coupe v6 pack.
Zit alles in, heerlijke motor, comfortabel, ook bij 200+, betrouwbaar, te vinden met jouw budget..

Alleen moet je hem dan weg doen als de distributie aan de beurt is a 1400 euro (dealer), of de bougies vervangen mogen worden (staat 2 uur voor bij de dealer)..
pi_135930173
Vind het een wat vreemde combinatie van eisen en budget. Heb je uberhaupt wel ervaring met autorijden en het bezitten van een auto? Als je voor dat geld een dikke bak koopt dan heeft die gegarandeerd achterstallig onderhoud, waardoor je er de eerste maanden zo 1000+ euro tegenaan moet gooien om hem rijdend te houden.

Maargoed, als je voor weinig geld een dikke auto zoekt zou je ook eens kunnen kijken naar een Alfa Romeo 166. Kosten niks vanwege de reputatie van Alfa, maar zijn vaak prima auto's (gewoon goede proefrit maken en onderhoudshistorie controleren). Of een 156 met 2.4JTD motor.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:43:18 #53
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135930186
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:40 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Zit alles in, heerlijke motor, comfortabel, ook bij 200+, betrouwbaar, te vinden met jouw budget..

Alleen moet je hem dan weg doen als de distributie aan de beurt is a 1400 euro (dealer), of de bougies vervangen mogen worden (staat 2 uur voor bij de dealer)..
Waar haal je het idee vandaan dat ts een auto kan kopen waar dat al bij gedaan is/nog niet hoeft, voor dat geld..?
pi_135930187
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:40 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Dat is echt een prachtige auto! Op foto's komt hij er niet goed uit, maar in het echt vind ik het een van de mooiste auto's ooit. Subtiel stijlvol.

Alleen 2 sterren euroncap is me eigenlijk te weinig.
pi_135930223
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:42 schreef Palomar het volgende:
Vind het een wat vreemde combinatie van eisen en budget. Heb je uberhaupt wel ervaring met autorijden en het bezitten van een auto? Als je voor dat geld een dikke bak koopt dan heeft die gegarandeerd achterstallig onderhoud, waardoor je er de eerste maanden zo 1000+ euro tegenaan moet gooien om hem rijdend te houden.

Maargoed, als je voor weinig geld een dikke auto zoekt zou je ook eens kunnen kijken naar een Alfa Romeo 166. Kosten niks vanwege de reputatie van Alfa, maar zijn vaak prima auto's (gewoon goede proefrit maken en onderhoudshistorie controleren). Of een 156 met 2.4JTD motor.
Met het rijden zelf heb ik 30.000km ervaring. Het bezitten van een auto geen.

Maar zo'n alfa 166 gaat duurder worden dan een mondeo of volvo v40...
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:45:09 #56
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135930228
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:43 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Waar haal je het idee vandaan dat ts een auto kan kopen waar dat al bij gedaan is/nog niet hoeft, voor dat geld..?
2e alinea gelezen? ;)
Daarom ben ik ook van mening dat hij er beter niet aan kan beginnen. Maar als hij wil weten welke auto je kan kopen die voldoet aan zijn lijstje en zijn budget, ja, dan heb je aan die Peug een heerlijk rij-ijzer.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:47:38 #57
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135930294
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:45 schreef Mano_ het volgende:

[..]

2e alinea gelezen? ;)
Daarom ben ik ook van mening dat hij er beter niet aan kan beginnen. Maar als hij wil weten welke auto je kan kopen die voldoet aan zijn lijstje en zijn budget, ja, dan heb je aan die Peug een heerlijk rij-ijzer.
Ja die heb ik gelezen... dat betekent dat je hem dus gewoon niet moet aanschaffen...
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:47:47 #58
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135930299
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:43 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Dat is echt een prachtige auto! Op foto's komt hij er niet goed uit, maar in het echt vind ik het een van de mooiste auto's ooit. Subtiel stijlvol.

Inderdaad, foto's doen 'm geen recht. De indrukwekkende elegantie komt niet over.

2 sterren zegt me niet zo veel, het is een stevige, zware auto die goed op de weg ligt. Ik heb me nog geen moment onveilig gevoeld in de coupe, terwijl ik dat wel eens heb in de Fiat 500 van m'n ouders met 5 sterren.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:48:46 #59
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135930325
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:47 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ja die heb ik gelezen... dat betekent dat je hem dus gewoon niet moet aanschaffen...
Niet als je het niet kan betalen nee, helemaal mee eens.
pi_135930326
Stel je voor ik zou voor een langzamere luxe auto gaan. Worst het dan haalbaarder?
pi_135930397
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:48 schreef Roadtrip het volgende:
Stel je voor ik zou voor een langzamere luxe auto gaan. Worst het dan haalbaarder?
Dan zijn je brandstofkosten iig lager, waardoor je meer geld overhoudt voor onderhoud + aanschaf.
Een nette Fiat Stilo. ^O^
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:53:52 #62
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135930429
quote:
Een stuk betaalbaarder iig, zeker wat onderhoud betreft. Maar goed, betaalbare auto's zijn in aanschaf doorgaans weer wat duurder, omdat daar veel meer vraag naar is.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:54:15 #63
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_135930439
Stel je snelheidseisen bij en lees het topic van SD. En koop dan wat snellers dan een 200D :P

PTA / Zuinig, redelijk 'luxe', veel kilometers maken; hoe? part II
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:54:19 #64
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135930441
quote:
Worst het dan haalbaarder?
Ja..!

Nee...
Luxe auto's zijn reteduur in onderhoud.. voor 1500,- ga je echt niets vinden wat dat niet nodig heeft..
Die zijn leuk voor een rondje om de kerk.. maar niet om dagelijks veel km's te maken..

Aanschaffen is geen punt met luxe auto's, maar hoe luxer/groter, hoe duurder in onderhoud..
pi_135930456
quote:

[..]

Waarom zo focussen op die 2 sterren EuroNCAP? Kleine nieuwe autootjes halen 5 sterren bij die test van de EuroNCAP, maar in een grotere auto met aardig wat staal ben je imo toch echt veiliger.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:56:54 #66
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135930495
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:55 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Waarom zo focussen op die 2 sterren EuroNCAP? Kleine nieuwe autootjes halen 5 sterren bij die test van de EuroNCAP, maar in een grotere auto met aardig wat staal ben je imo toch echt veiliger.
Helemaal mee eens.. die eisen worden continue verscherpt, terwijl het met 200+ echt geen donder uitmaakt waar je in rijd...
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:04:29 #67
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135930703
Ik heb net een MB C220D gekocht; haalt die 200p/u allen heel kortstondig als je hem uit een vliegtuig smijt of een heeeeel diep ravijn in rijdt, maar als je gewoon de cc op 140 zet rijd je als een vorst en nog betrekkelijk zuinig ook.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:05:54 #68
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_135930736
Sowieso voor een diesel gaan. Omslagpunt ligt niet erg hoog met een tweedehands auto, als ik mijn diesel vergelijk met een vergelijkbare benzine (heb een 2.4 JTD, dus dat wordt dan al gauw een v6) dan ligt dat een stuk onder de 10.000km per jaar.
Life's like music, get the rhythm..
pi_135930857
quote:

[..]

Naar die sterren zou ik sowieso niet kijken. Die tests worden allemaal gedaan rond de 50km/u.

Als je 200km/u rijdt, maakt het niet uit of je in een 7-serie zit of in een Suzuki Alto. Er blijft van beiden niks over.
(En dus van jou ook niet)
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:16:33 #70
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135931035
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:54 schreef Hyperdude het volgende:
Stel je snelheidseisen bij en lees het topic van SD. En koop dan wat snellers dan een 200D :P

PTA / Zuinig, redelijk 'luxe', veel kilometers maken; hoe? part II
220D, en hij is vlot zat naar mijn zin.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:19:42 #71
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_135931121
Zeg ik toch; iets snellers dan een 200D. :P

Wat is de goedkoopste JTD die je kan vinden?
Lijkt mij de beste oplossing voor TS zijn budget en 5000 km/ mnd
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:20:56 #72
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135931152
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:19 schreef Hyperdude het volgende:
Wat is de goedkoopste JTD die je kan vinden?
Lijkt mij de beste oplossing voor TS zijn budget en 5000 km/ mnd
Die zonder onderhoud... en dat is dus niet de beste oplossing voor ts en zijn budget...
pi_135931313
Over de diesel hebben jullie wel gelijk.

Maar over die ncap sterren is het echt broscience bullshit. Natuurlijk zit je in een Audi q7 beter dan in een Fiat 500 wanneer ze frontaal tegen elkaar knallen. Toch heb ik liever een ongeluk in een nieuwe 500 dan in een oude seicento.

Die scores zijn alleen gemaakt voor vergelijk binnen een bepaalde klasse. En bijvoorbeeld gordijn airbags maken een enorm verschil.

Folksam heeft bijvoorbeeld een onderzoek opgesteld waarin ze het letsel bij echte ongelukken vergelijken tussen verschillende auto's. Over het algemeen hebben goede resultaten in euroncap een directe invloed op het aantal zwaar gewonden of doden.

Em natuurlijk is er geen redden met 200km/u. Maar bij een glijder tegen een boom met een oude mondeo met 30km/u ben je vrijwel 100% zeker (hersen)dood. Met een nieuwere mondeo ben je vrijwel 100% zeker k gedeerd.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:40:28 #74
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135931649
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:27 schreef Roadtrip het volgende:
Maar bij een glijder tegen een boom met een oude mondeo met 30km/u ben je vrijwel 100% zeker (hersen)dood. Met een nieuwere mondeo ben je vrijwel 100% zeker k gedeerd.
Een volvo uit 1974 (staat hier in de schuur) kan met 15km een frontale botsing tegen een muur zonder schade doorkomen...
En daar zit helemaal niets op..
De ander delft echt het onderspit.. je rijd dwars door een moderne auto heen...
En als je gewoon in de gordels zit, met de hoofdsteun op de juiste stand, is het echt niet veel onveiliger voor de bestuurder..

Ik bedoel hier ligt een moderne bmw 5 serie..

Die ncap is volgens mij ook gebaseerd op hoe veilig een auto voor andere weggebruikers is.. (voetgangers, fietsers etc)

Trouwens.. een goedkope, dealeronderhouden, maar ondergewaardeerde auto: (zit wel ruim boven je budget trouwens)
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr

[ Bericht 0% gewijzigd door Snowballed op 25-01-2014 17:45:58 ]
pi_135931724
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:27 schreef Roadtrip het volgende:
Over de diesel hebben jullie wel gelijk.

Maar over die ncap sterren is het echt broscience bullshit. Natuurlijk zit je in een Audi q7 beter dan in een Fiat 500 wanneer ze frontaal tegen elkaar knallen. Toch heb ik liever een ongeluk in een nieuwe 500 dan in een oude seicento.

Die scores zijn alleen gemaakt voor vergelijk binnen een bepaalde klasse. En bijvoorbeeld gordijn airbags maken een enorm verschil.
Correct, alleen heb je geen budget voor een nieuwe auto.

quote:
Folksam heeft bijvoorbeeld een onderzoek opgesteld waarin ze het letsel bij echte ongelukken vergelijken tussen verschillende auto's. Over het algemeen hebben goede resultaten in euroncap een directe invloed op het aantal zwaar gewonden of doden.

Em natuurlijk is er geen redden met 200km/u. Maar bij een glijder tegen een boom met een oude mondeo met 30km/u ben je vrijwel 100% zeker (hersen)dood. Met een nieuwere mondeo ben je vrijwel 100% zeker k gedeerd.
Totale onzin natuurlijk. Ook met een oude mondeo overleef je een botsing met 30 per uur tegen een boom makkelijk. Al ligt het er altijd aan hoe je hem raakt.

Nogmaals; je hebt geen budget voor een nieuwe auto. Wil je wel een nieuwe auto rijden, lease er dan een. Kost je wel belachelijk veel geld per maand.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:49:58 #76
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_135931877
TS jonge :')

Voor dat geld kun je toch geen stabiel betrouwbaar racemonster halen :')

Wees eens realistisch man wtfff :')
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_135931883
- weg, te oude en flauwe grap -

[ Bericht 78% gewijzigd door Anne op 25-01-2014 18:02:31 ]
Putin for President _O_
pi_135932100
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:40 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Een volvo uit 1974 (staat hier in de schuur) kan met 15km een frontale botsing tegen een muur zonder schade doorkomen...
En als je gewoon in de gordels zit, met de hoofdsteun op de juiste stand, is het echt niet veel onveiliger voor de bestuurder..

[ afbeelding ]

Die ncap is volgens mij ook gebaseerd op hoe veilig een auto voor andere weggebruikers is.. (voetgangers, fietsers etc)

Trouwens.. een goedkope, dealeronderhouden, maar ondergewaardeerde auto: (zit wel ruim boven je budget trouwens)
Hoe een auto je beschermt met 15km/u is irrelevant. Dat overleef je in elke auto. Wanneer die auto met een hogere snelheid alle krachten op de passagiers richt, is het alsnog geen veilige auto.

En je plaatje, zonder exact te weten wat er gebeurd is kan je er niets over zeggen. Snelheid speelt een grotere factor bijvoorbeeld.

Als je uberhaupt naar hun website was gegaan, zie je dat er zowel scores voor inzittenden als voor voetgangers zijn...

quote:
2s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:42 schreef ArnosL het volgende:
Totale onzin natuurlijk. Ook met een oude mondeo overleef je een botsing met 30 per uur tegen een boom makkelijk. Al ligt het er altijd aan hoe je hem raakt.

Geen zijdelingse schuiver:
http://www.euroncap.com/C(...)ole-side-impact.aspx
pi_135932150
Maar zie hier, volgens broscience, wat voor een verschil een veilige auto maakt tegenover een oude, minder veilige, auto:
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:02:06 #80
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135932171
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:59 schreef Roadtrip het volgende:
Dat overleef je in elke auto.
En bij 30km/u ben je hersendood..?

Droom lekker verder.. _O- :W
pi_135932196
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:49 schreef dikkedaniel het volgende:
TS jonge :')

Voor dat geld kun je toch geen stabiel betrouwbaar racemonster halen :')

Wees eens realistisch man wtfff :')
Met die eisen zou ik om een budget van 15-20k al lachen. Nu kwam ik bijna niet meer bij
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:07:18 #82
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_135932299
Roadtrip, een studentje met de eisen van een man die binnen is. Echt, dit topic past zo goed in het verlengde van al je andere bullshit.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_135932302
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:02 schreef Snowballed het volgende:

[..]

En bij 30km/u ben je hersendood..?

Droom lekker verder.. _O- :W
Klopt inderdaad. Deformatie van de auto, krachten op je lichaam en letsel stijgen exponentieel met de snelheid.
pi_135932339
quote:
Oh, die dan net niet. Weet je dat je die niet moet kopen.

Wordt vast een succes om een auto uit te zoeken met dergelijke eisen.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:09:16 #85
419251 Cucum
da's makkelijker
pi_135932342
Jeetje, ik heb laatst met jouw "budget" 4 nieuwe banden kunnen kopen.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:11:30 #86
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135932398
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:01 schreef Roadtrip het volgende:
Maar zie hier, volgens broscience, wat voor een verschil een veilige auto maakt tegenover een oude, minder veilige, auto:
wat wil je nou met dit topic? gaan zitten zaniken over Ncap sterretjes?

Je wilt er maar een habbekrats aan spenderen, maar volgens je eisenlijstje wil je eigenlijk een nieuwe E-klasse of 5-serie of een dikke Volvo rijden. :X
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:15:08 #87
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_135932471
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:20 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Die zonder onderhoud... en dat is dus niet de beste oplossing voor ts en zijn budget...
Die 5000 km/maand wordt TS toch wel ,eventueel gedeeltelijk, voor betaald, mag ik hopen.
Als je eea. zakelijk bekijkt moet je om de goedkoopste oplossing te kunnen rijden, het aanschafbudget verhogen.
pi_135932619
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

wat wil je nou met dit topic? gaan zitten zaniken over Ncap sterretjes?

Je wilt er maar een habbekrats aan spenderen, maar volgens je eisenlijstje wil je eigenlijk een nieuwe E-klasse of 5-serie of een dikke Volvo rijden. :X
Ja daar heb je gelijk in. Ik kan niet alles willen.

Ik probeer gewoon inspiratie op te doen voor andere auto's waar ik niet aan gedacht heb.
pi_135932626
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:15 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Die 5000 km/maand wordt TS toch wel ,eventueel gedeeltelijk, voor betaald, mag ik hopen.
Als je eea. zakelijk bekijkt moet je om de goedkoopste oplossing te kunnen rijden, het aanschafbudget verhogen.
Het zijn allemaal prive kilometers :')
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:25:11 #90
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135932770
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:20 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Als je zou gaan dieselen met 1:15 gemiddeld (wat denk ik geen overdreven verbruik is) ben je als nog bijna 500 euro per maand kwijt aan brandstof. Weet je zeker dat je zo veel prive gaat rijden?
pi_135932889
Ik zou met dat budget en situatie overigens voor een vw polo of seat ibiza dieseltje gaan van rond de 10 jaar oud. Laat al die luxe wensen gewoon varen en hou het maximaal op een airco als gewenste optie.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:28:45 #92
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_135932896
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:20 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Honeytrap? ;)
pi_135932978
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:25 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Als je zou gaan dieselen met 1:15 gemiddeld (wat denk ik geen overdreven verbruik is) ben je als nog bijna 500 euro per maand kwijt aan brandstof. Weet je zeker dat je zo veel prive gaat rijden?
Ik doe het nu al. Alleen met auto's die 1 op 30 rijden. Ook diesel.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:32:10 #94
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135932995
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:31 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik doe het nu al. Alleen met auto's die 1 op 30 rijden. Ook diesel.
In de praktijk? Dan snap ik dat je eens een keer comfortabel harder dan 30 wil rijden ja _O-
pi_135933081
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:32 schreef Mano_ het volgende:

[..]

In de praktijk? Dan snap ik dat je eens een keer comfortabel harder dan 30 wil rijden ja _O-
Het zijn van die eco-diesels. 130 op cruise control en ik haal 1 op 30.

Alleen ze gaan niet hard. Wanneer ik echt ver in Duitsland ga, leen ik soms ook een diesel BMW. Alleen daarvoor moet ik 15 cent per km betalen, puur om hem te lenen. En hij verbruikt ook 1 op 10 ofzo op de autobahn.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:40:29 #96
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_135933203
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:52 schreef exelletor het volgende:

[..]

Dan zijn je brandstofkosten iig lager, waardoor je meer geld overhoudt voor onderhoud + aanschaf.
Een nette Fiat Stilo. ^O^
Die staan vaker bij de garage dan op de oprit :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_135933305
Volvo 850 2.3 turbo knapt ook wel 200 en zijn degelijk en cheap.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:45:15 #98
157922 fathank
pi_135933342
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Youtube anders even de crashtest tussen een oude volvo en een renault modus..
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:46:06 #99
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_135933372
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:44 schreef HenkXL het volgende:
Volvo 850 2.3 turbo knapt ook wel 200 en zijn degelijk en cheap.
Als je daar 5000 km /mnd mee gaat rijden ben je 600-700 liter 95 verder. :'(

TS wil iets dat niet kan. :)
pi_135933856
Damn, eigenlijk zou deze auto perfect zijn, maar ik kan hem echt niet betalen:
http://www.autowereld.nl/(...)7353947/details.html
pi_135934411
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:51 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

In zulke gevallen gaat men met de trein.
pi_135934543
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:14 schreef Socios het volgende:

[..]

In zulke gevallen gaat men met de trein.
Reis jij zelf wel eens met de trein? Vannacht ben ik om 01:00 klaar met werken. Er gaat dan geen trein naar, zeg, keulen. Of een bus naar mijn sportschool. Of een trein naar mijn beste vriend.
pi_135934649
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:18 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Reis jij zelf wel eens met de trein?
_O- :D
pi_135934667
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:21 schreef Socios het volgende:

[..]

_O-
nooit koekjes van vreemden aannemen...
Op woensdag 18 december 2013 05:46 schreef Frank_Drebin het volgende:
Nóg zo'n hilarisch topic. Jeetje, je zult met ts samenleven, dan lig je heel de dag in een deuk.
pi_135935141
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:21 schreef Socios het volgende:

[..]

Je bent conducteur ofzo?
pi_135935162
http://www.marktplaats.nl(...)startDateFrom=always

BMW E39 525d niks voor je?

- 4 sterren Euro NCAP
- Comfortabel
- Top van 220
- Het is een BMW
- Gemiddeld verbruik van 1 op 12
- Betrouwbaar mits goed onderhouden

Alleen ff een extra krantenwijkie aannemen voor de MRB :7

Wellicht private lease een optie anders?
pi_135935250
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:33 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Je bent conducteur ofzo?
Nee, maar maak als reizigert wel langere dagen in de trein dan een conducteur.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 19:36:38 #108
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135935282
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:35 schreef Socios het volgende:

[..]

Nee, maar maak als reizigert wel langere dagen in de trein dan een conducteur.
Ja, dat heb je al snel bij de NS ;)
pi_135935518
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:33 schreef lst128 het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)startDateFrom=always

BMW E39 525d niks voor je?

- 4 sterren Euro NCAP
- Comfortabel
- Top van 220
- Het is een BMW
- Gemiddeld verbruik van 1 op 12
- Betrouwbaar mits goed onderhouden

Alleen ff een extra krantenwijkie aannemen voor de MRB :7

Wellicht private lease een optie anders?
En... De aandrijving is op de goede wielen.

Niet verwacht dat je zo'n auto kon krijgen voor dat geld. Alleen, zijn de modellen voor die prijs niet een beetje afgetrapt?
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr

Dit lijkt de beste te zijn, en die heeft ook al 250k gereden.
pi_135935817
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:42 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

En... De aandrijving is op de goede wielen.

Niet verwacht dat je zo'n auto kon krijgen voor dat geld. Alleen, zijn de modellen voor die prijs niet een beetje afgetrapt?
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr

Dit lijkt de beste te zijn, en die heeft ook al 250k gereden.
Het probleem met zulke auto's is ook de (toren)hoge wegenbelasting...
  zaterdag 25 januari 2014 @ 19:52:56 #111
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_135935967
Met de auto naar de sportschool :')
Verwende studentjes tegenwoordig.

Waarom vind je overigens dat je overal naartoe moet kunnen, midden in de nacht?
Als student heb je het wat minder breed om te investeren in je toekomst. Dan kun je daarna werken op niveau om jouw levens eisen te kunnen bekostigen.

Een beetje een probleem bij meer mensen tegenwoordig, een hogere levensstandaard hebben dan het aantal muntjes op de bank toelaten.
  Moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 19:54:46 #112
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_135936037
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:48 schreef Socios het volgende:

[..]

kosten bij problemen lijken me ook niet al te best
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_135936114
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:48 schreef Socios het volgende:

[..]

426 - 458 per kwartaal :P

En als er écht iets stuk gaat dan wordt het flink lappen idd. Het zijn hele goede auto's mits ze altijd goed zijn onderhouden, en dat zal aan de onderkant van de markt niet altijd (lees: nooit) het geval zijn ;)
pi_135936216
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:52 schreef daNpy het volgende:
Met de auto naar de sportschool :')
Verwende studentjes tegenwoordig.

Waarom vind je overigens dat je overal naartoe moet kunnen, midden in de nacht?
Als student heb je het wat minder breed om te investeren in je toekomst. Dan kun je daarna werken op niveau om jouw levens eisen te kunnen bekostigen.

Een beetje een probleem bij meer mensen tegenwoordig, een hogere levensstandaard hebben dan het aantal muntjes op de bank toelaten.
Ik fiets nu naar de sportschool, maar als je een auto hebt...

Dit verwende studentje wil trouwens overal naartoe rijden midden in de nacht, omdat hij overdag bezig is. Hij studeerde 40 uur per week en werkt 30 uur per week. Daarnaast probeert hij nog een sociaal leven te hebben.

Dat betekent soms dagen van 0600 tot 2400. Of 1 dag in 2 weken vrij. Daarom wil ik ook voor dagelijks gebruik een eigen auto. Het bespaard tijd, voor mij een ontzettend schaars goed.
  Moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 19:59:11 #115
pi_135936227
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:56 schreef lst128 het volgende:

[..]

426 - 458 per kwartaal :P

En als er écht iets stuk gaat dan wordt het flink lappen idd. Het zijn hele goede auto's mits ze altijd goed zijn onderhouden, en dat zal aan de onderkant van de markt niet altijd (lees: nooit) het geval zijn ;)
daarom beurt geven
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_135936340
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:52 schreef daNpy het volgende:
Ook echt he, mijn inkomen is het probleem niet. Mijn prioriteiten wel. Ik wil niet zoals iederen 50+'er in een midlife crisis vast zitten aan veel te dure rekeningen voor de auto. Ik wil ook 10x oer jaar op vakantie, vaak uitgaan, etc.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 20:03:13 #117
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_135936422
Heb een donkerbruin vermoeden dat je toch wel minimaal ¤4K kwijt bent voor een beetje betrouwbare BMW diesel.
  Moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 20:03:28 #118
pi_135936437
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:01 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ook echt he, mijn inkomen is het probleem niet. Mijn prioriteiten wel. Ik wil niet zoals iederen 50+'er in een midlife crisis vast zitten aan veel te dure rekeningen voor de auto. Ik wil ook 10x oer jaar op vakantie, vaak uitgaan, etc.
Lijkt alsof je trots bent op dit kutgedrag van je, ook al in KLB :')
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_135937058
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:03 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

En terecht. Als TS dat wil en kan is dat prima. Net als dat TS als 'student' in een BMW wil rijden. Laat iedereen doen wat zij of hij wil.
pi_135937092
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:03 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Waarom kan een topic op Fok! nooit verlopen zonder meer persoonlijke aanvallen dan on-topic reacties?
pi_135937255
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:17 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Waarom kan een topic op Fok! nooit verlopen zonder meer persoonlijke aanvallen dan on-topic reacties?
Echt hè. Alsof posten in KLB en PTA niet samen kan gaan. FOK! bestaat nu eenmaal uit subfora.
  Moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 20:20:59 #122
pi_135937284
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:16 schreef Socios het volgende:

[..]

En terecht. Als TS dat wil en kan is dat prima. Net als dat TS als 'student' in een BMW wil rijden. Laat iedereen doen wat zij of hij wil.
Maar hij weet dat die prioriteiten onzin zijn, maar hij heeft ze nog wel, laat ik mn mening over uit :*
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_135937340
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:20 schreef Socios het volgende:

[..]

Echt hè. Alsof posten in KLB en PTA niet samen kan gaan. FOK! bestaat nu eenmaal uit subfora.
Ja inderdaad. Zowiezo zitten heel veel mensen daar te rellen. Gelukkig post jij daar wel kwaliteit :9 .

Ik zit trouwens ook te kijken naar een Alfa 156. Die zijn erg goedkoop...
  Moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 20:21:57 #124
pi_135937353
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:17 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Oh het spijt me ik dacht dat je op dit soort reacties klaarkomt
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_135938012
Ik zit ook te twijfelen of ik voor een automaat of gewoon handgeschakeld moet gaan.

Al mijn vrienden hebben een automaat. Maar ik vind het helemaal niet chill rijden. Het lijkt alsof je veel minder controle hebt omdat je niet op de motor kan afremmen. En soms heb je natuurlijk de kick-back dat hij random een versnelling lager gaat...
pi_135938044
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:21 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Oh het spijt me ik dacht dat je op dit soort reacties klaarkomt
Laat dat denken dus maar aan anderen mensen over.

Ontopic.
pi_135938630
190D is trouwens niet zomaar populair bij de Marokkanen. Het is een degelijke comfortabele en zuinige wagen.

Een Bora of Toledo is dat ook.
.
  Moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 22:14:26 #128
pi_135942553
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:46 schreef Fer het volgende:
190D is trouwens niet zomaar populair bij de Marokkanen. Het is een degelijke comfortabele en zuinige wagen.

Maar Marokkanen denken dat mercedes je rijk laat lijken
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_135942629
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:46 schreef Fer het volgende:

met een 190d kun je rijden in de Duitse steden wel vergeten :P
pi_135942652
Oooow.... duurde even maar nu weet ik de ultieme auto voor TS.

Modern, probleemloos op topsnelheid rijden en toch een (vrijwel) geen brandstofkosten.

EEN LEASEAUTO !!!!!
.
pi_135942943
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 22:17 schreef Fer het volgende:
Oooow.... duurde even maar nu weet ik de ultieme auto voor TS.

Modern, probleemloos op topsnelheid rijden en toch een (vrijwel) geen brandstofkosten.

EEN LEASEAUTO !!!!!
Ja dat gaat niet werken. Ik krijg ¤1,67 reiskostenvergoeding.

Maar je hebt gelijk. Ik wil gewoon de cliché BMW 5 met internationale tankpas.

Als kind heeft mijn moeder ons daarmee zo ontzettend vaak naar het buitenland genomen. Echt twee keer per maand ofzo. En natuurlijk gratis luxe hotels.

Goede jeugd herinneringen O+
pi_135943089
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 22:25 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ja dat gaat niet werken. Ik krijg ¤1,67 reiskostenvergoeding.

Maar je hebt gelijk. Ik wil gewoon de cliché BMW 5 met internationale tankpas.

Als kind heeft mijn moeder ons daarmee zo ontzettend vaak naar het buitenland genomen. Echt twee keer per maand ofzo. En natuurlijk gratis luxe hotels.

Goede jeugd herinneringen O+
Laat ik het zo uitleggen, mijn Saab is de snelste auto die ik ook heb gehad. Maar me leasebakken waren altijd sneller, gewoon omdat je zonder nadenken dat gas in trapt zonder je ergens druk over te maken. Lol, hield zelfs gas erop tijdens opschakelen.
.
pi_135943462
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 22:29 schreef Fer het volgende:

[..]

Laat ik het zo uitleggen, mijn Saab is de snelste auto die ik ook heb gehad. Maar me leasebakken waren altijd sneller, gewoon omdat je zonder nadenken dat gas in trapt zonder je ergens druk over te maken. Lol, hield zelfs gas erop tijdens opschakelen.
Haha ja inderdaad. Zo herkenbaar. Ook echt op de autobahn debiel hard rijden, het ding mee naar de Nurburgring, schakelen tot in het rood.

Die auto's gingen ook echt niet lang mee. De koppakking na 1,5 jaar kapot bijvoorbeeld. Of het hele chassis naar zijn grootje.

Ze zetten daar tegenwoordig GPS kastjes en camera's in de auto om misbruik te voorkomen. :') Vanzelfsprekend is dit het einde voor de afrag BMW's.
pi_135943521
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 22:29 schreef Fer het volgende:

[..]

Doet me hieraan denken:
Hier een betere, doch illegale, video:
http://www.streetfire.net(...)0_part-1_2430607.htm
  zaterdag 25 januari 2014 @ 23:08:38 #135
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_135944900
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:16 schreef Socios het volgende:

[..]

Uiteraard mag hij doen wat hij wil, maar hij vraagt advies met een eisen pakket van 20k en een budget van 2k. Da ga nie werken niet, ergens zullen er consessies moeten worden gedaan :)
pi_135945416
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Uiteraard mag hij doen wat hij wil, maar hij vraagt advies met een eisen pakket van 20k en een budget van 2k. Da ga nie werken niet, ergens zullen er consessies moeten worden gedaan :)
Ik heb nergens gezegd dat ik in een BMW wil rijden. Ik wil in een normale, veilige, auto rijden.

Er zijn hier ook een paar andere goede suggesties langsgekomen. En mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een Ford. Dat is niet bepaald een patsmobiel.
pi_135947139
Ugh ik zot nog steeds te kijken, maar als student moet je echt ongelofelijke compromissen maken op een auto.

Niet alleen auto's trouwens, ook andere eerste levensbehoeften als eten en vakantie.

Echt bullshit. Werk je 70 uur per week, kan je nog geen eens een huis of auto betalen. :')
pi_135947178
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:22 schreef Roadtrip het volgende:
Dat is niet bepaald een patsmobiel.
Zo'n Mondeo stuurt leuk, maar ik heb het je in een ander topic al verteld, je gaat de aanschafprijs binnen een jaar of anderhalf dubbelen, misschien wel verdrievoudigen.
Wat denk je dat een setje banden alleen al niet kost?
Wat denk je dat een remklauw achter wel niet kost? En geloof me, die gaan vaak naar de kloten bij die Mondeo's.
De waterpomp van zo'n V6, dat is al helemaal een ramp, vanaf de MK1 al. Leuk als je bij beide koppen de koppakking eruit blaast.
Bij de diesels ben je tussen de 180.000 km en de 250.000 km aan de beurt, verstuivers, brandstofpomp, turbo, alles komt rond die kms. dus als je fatsoenlijk onderhoud niet kan betalen of de tijd en kennis niet heb om zelf te sleutelen, koop geen Mondeo voor dat geld.
Ik typ het niet voor mijzelf, maar voor jou, doe er mee wat je wil.
pi_135947561
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 00:13 schreef Warrie.in.de.Harry het volgende:

[..]

Zo'n Mondeo stuurt leuk, maar ik heb het je in een ander topic al verteld, je gaat de aanschafprijs binnen een jaar of anderhalf dubbelen, misschien wel verdrievoudigen.
Wat denk je dat een setje banden alleen al niet kost?
Wat denk je dat een remklauw achter wel niet kost? En geloof me, die gaan vaak naar de kloten bij die Mondeo's.
De waterpomp van zo'n V6, dat is al helemaal een ramp, vanaf de MK1 al. Leuk als je bij beide koppen de koppakking eruit blaast.
Bij de diesels ben je tussen de 180.000 km en de 250.000 km aan de beurt, verstuivers, brandstofpomp, turbo, alles komt rond die kms. dus als je fatsoenlijk onderhoud niet kan betalen of de tijd en kennis niet heb om zelf te sleutelen, koop geen Mondeo voor dat geld.
Ik typ het niet voor mijzelf, maar voor jou, doe er mee wat je wil.
Ik vind het lief dat je je zorgen maakt, en je hebt ook wel een punt.

Ik zie alleen geen andere oplossing. Ik heb gewoon niet het budget een echt goede auto te kopen of onderhouden.

Om me heen krijgen studenten auto's van hun ouders bijvoorbeeld. Maar dat wil mijn moeder me niet geven, en zelfs als ze het zou geven zou ik het niet aannemen...
pi_135948374
Ik weet niet in wat voor milieu jij verkeert, maar ik kom zelf uit een 'welvarend milieu' en kende in mn studententijd (+- 10 jaar geleden) eigenlijk maar weinig mensen die een auto van hun moeder kregen cq. überhaupt een auto hadden. En als ze die hadden was het een oud barrel.

Vind eerlijk gezegd dat je een wat vreemd wereldbeeld hebt dat je het normaal vindt dat een student een dikke auto moet kunnen rijden en overal maar heen moet kunnen. Als je echt 70 uur per week werkt vind ik dat knap, maar kennelijk is dat minimumloon en dat is natuurlijk niet te vergelijken met een echte baan in een senior functie waarin je wel zo'n auto kunt rijden. Dat is een beetje de pech van studentenbaantjes... ;)

Ik zou zeggen, koop een goedkoop autootje zonder al die onrealistische wensen. Daarmee kom je ook in Duitsland etc.
  zondag 26 januari 2014 @ 00:51:03 #141
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135948440
Ik rij al 45.000 km probleemloos in een auto van ¤2500 met cruise controle en airco en bluetooth.

Alleen winterbandjes voor gekocht, nieuwe uitlaat en preventief een startmotor.

Maar die haalt geen 200, 160 gaat er prima mee.

Dus het kan wel, maar je eisen moeten realistisch zijn
  zondag 26 januari 2014 @ 00:53:32 #142
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135948507
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 00:12 schreef Roadtrip het volgende:
Ugh ik zot nog steeds te kijken, maar als student moet je echt ongelofelijke compromissen maken op een auto.

Niet alleen auto's trouwens, ook andere eerste levensbehoeften als eten en vakantie.

Echt bullshit. Werk je 70 uur per week, kan je nog geen eens een huis of auto betalen. :')
Btw, wat verdien jij in godsnaam per uur? Bij 70u per week moet je toch wel wat meer kunnen overhouden. Je hebt amper tijd om het aan andere dingen uit te geven...
pi_135948621
Kun je niet gewoon je huidige werkauto(of wat het ook mag zijn) voor werkverkeer naar Parijs en Keulen blijven gebruiken en dan een kleine priveauto kopen voor de ritjes naar de sportschool?
pi_135948654
Haha gvd die openingspost, ik zit hardop te lachen hier.
  zondag 26 januari 2014 @ 09:56:01 #145
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_135952436
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:34 schreef Roadtrip het volgende:
Ik zit ook te twijfelen of ik voor een automaat of gewoon handgeschakeld moet gaan.

Al mijn vrienden hebben een automaat. Maar ik vind het helemaal niet chill rijden. Het lijkt alsof je veel minder controle hebt omdat je niet op de motor kan afremmen. En soms heb je natuurlijk de kick-back dat hij random een versnelling lager gaat...
Ik zou handgeschakeld nemen. Dan heb je inderdaad meer controle (bij sneeuw bijvoorbeeld) en meestal is het zuiniger.

Verder zijn je eisen nogal hoog in vergelijking met je budget. Die cruisecontrol snap ik met zulke afstanden volledig evenals airco. Maar cruisecontrol is er eventueel later in te zetten, net als een radio met bluetooth. En die radio's kosten echt geen honderden euro's.

Die 5 sterren zouden me jeuken eerlijk gezegd. Ik koop zelf nooit een auto om hem ergens op volle snelheid tegen aan te jassen. Als je zo weinig vertrouwen in je eigen rijstijl hebt kun je beter helemaal geen auto kopen.

Terug naar je budget. Goedkoop is duurkoop. Als een dikke auto zo weinig kost, gaan bij mij alle alarmbellen af. Dan klopt er iets niet.

Gezien je budget zou ik voor een Nissan Almera/Primera gaan. Zit sowieso al airco in. Betrouwbaar zijn ze ook en ze hebben een distributieketting. Mijn broer heeft trouwens heel wat probleemloze kilometers afgelegd in een Suzuki Baleno 1.8 GTX. Een auto van 1000 kilo met 121 pk, dus dat wil wel vooruit. En ook behoorlijk luxe voor een auto uit die tijd. Nadeel: het ding is lelijk.

Moet het een diesel worden, dan zou ik gaan voor een Peugeot 306 Hdi of een VW Golf, Seat Ibiza of iets anders uit de VAG-stal of van de PSA-groep.

Moet je alleen wel een exemplaar treffen waar airco inzit.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 26 januari 2014 @ 10:27:38 #146
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_135952946
V40/s40 1.9d komt in de buurt. Voor smartphone intergratie koop je een yatour ofzo
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_135953698
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 00:48 schreef Palomar het volgende:
Ik weet niet in wat voor milieu jij verkeert, maar ik kom zelf uit een 'welvarend milieu' en kende in mn studententijd (+- 10 jaar geleden) eigenlijk maar weinig mensen die een auto van hun moeder kregen cq. überhaupt een auto hadden. En als ze die hadden was het een oud barrel.

Vind eerlijk gezegd dat je een wat vreemd wereldbeeld hebt dat je het normaal vindt dat een student een dikke auto moet kunnen rijden en overal maar heen moet kunnen. Als je echt 70 uur per week werkt vind ik dat knap, maar kennelijk is dat minimumloon en dat is natuurlijk niet te vergelijken met een echte baan in een senior functie waarin je wel zo'n auto kunt rijden. Dat is een beetje de pech van studentenbaantjes... ;)

Ik zou zeggen, koop een goedkoop autootje zonder al die onrealistische wensen. Daarmee kom je ook in Duitsland etc.
Het is natuurlijk maar net met wie je omtrekt inderdaad. Maar in mijn studentenhuis heeft iedereen een auto van hun ouders gekregen. Eentje zelfs gloednieuw.

Ik vind trouwens eerder dat jij een vreemd wereldbeeld hebt. Natuurlijk kan een student zonder baan geen auto betalen.

Ik heb echter wél een echte baan. Een baan waar ik samenwerk met allemaal volwassenen die een carrière proberen te maken. Maar ook een baan waar studeren, op de korte termijn, mijn carrière schaad.

Op mijn werk rijdt iedereen ook in een moderne auto. Ook worden ze elke 3 maanden overvlogen naar een ander continent. Ik vroeger ook, alleen dat lukt niet meer nu ik studeer.

Dus ja, als ik hetzelfde werk verricht als mensen met een nieuwe auto, wil ik ook iig in een oud barrel kunnen rijden.
pi_135953715
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 00:53 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Btw, wat verdien jij in godsnaam per uur? Bij 70u per week moet je toch wel wat meer kunnen overhouden. Je hebt amper tijd om het aan andere dingen uit te geven...
Ik verdien ongeveer 15 euro per uur. Alleen ik studeer dus kan met moeite 20 a 30 uur per week werken.
pi_135953809
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 09:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik zou handgeschakeld nemen. Dan heb je inderdaad meer controle (bij sneeuw bijvoorbeeld) en meestal is het zuiniger.

Ja waarschijnlijk heb je gelijk. Ik vind het ook echt helemaal niks wanneer een automaat ineens een versnelling kiest. Soms wil je een lage, of juist hoge versnelling.
quote:
Verder zijn je eisen nogal hoog in vergelijking met je budget. Die cruisecontrol snap ik met zulke afstanden volledig evenals airco. Maar cruisecontrol is er eventueel later in te zetten, net als een radio met bluetooth. En die radio's kosten echt geen honderden euro's.

Op dat punt ben ik misschien wel een beetje verwend.
quote:
Die 5 sterren zouden me jeuken eerlijk gezegd. Ik koop zelf nooit een auto om hem ergens op volle snelheid tegen aan te jassen. Als je zo weinig vertrouwen in je eigen rijstijl hebt kun je beter helemaal geen auto kopen.

Ik ben niet 's werelds beste chauffeur en weet eigenlijk 100% zeker dat ik ooit een auto ongeluk ga maken. In de stad kijk ik uit voor fietsers enzo. Maar flinke blikschade, mogelijk airbags, gaat er zowiezo aankomen.

quote:
Gezien je budget zou ik voor een Nissan Almera/Primera gaan. Zit sowieso al airco in. Betrouwbaar zijn ze ook en ze hebben een distributieketting. Mijn broer heeft trouwens heel wat probleemloze kilometers afgelegd in een Suzuki Baleno 1.8 GTX. Een auto van 1000 kilo met 121 pk, dus dat wil wel vooruit. En ook behoorlijk luxe voor een auto uit die tijd. Nadeel: het ding is lelijk.

Moet het een diesel worden, dan zou ik gaan voor een Peugeot 306 Hdi of een VW Golf, Seat Ibiza of iets anders uit de VAG-stal of van de PSA-groep.

Ik zal inderdaad ook eens die richting in kijken. Daar zitten erg goede auto's tussen. Het zijn niet de meest mooie auto's, maar wel stevig en praktisch.
pi_135954194
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 10:59 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Het is natuurlijk maar net met wie je omtrekt inderdaad. Maar in mijn studentenhuis heeft iedereen een auto van hun ouders gekregen. Eentje zelfs gloednieuw.

Ik vind trouwens eerder dat jij een vreemd wereldbeeld hebt. Natuurlijk kan een student zonder baan geen auto betalen.

Ik heb echter wél een echte baan. Een baan waar ik samenwerk met allemaal volwassenen die een carrière proberen te maken. Maar ook een baan waar studeren, op de korte termijn, mijn carrière schaad.

Op mijn werk rijdt iedereen ook in een moderne auto. Ook worden ze elke 3 maanden overvlogen naar een ander continent. Ik vroeger ook, alleen dat lukt niet meer nu ik studeer.

Dus ja, als ik hetzelfde werk verricht als mensen met een nieuwe auto, wil ik ook iig in een oud barrel kunnen rijden.
tja, jij begint zelf over een 'studentenauto'. Daarna kom je met die onrealistische lijst met wensen voor een veel te laag budget. Maar zo te lezen werk je dus gewoon parttime en doe je er ook nog een studie naast. Je had dan beter in je startpost het hele 'studenten' weg kunnen laten, dan vallen mensen daar ook niet over.

En die 15 euro per uur, is dat bruto of netto? Hoe dan ook is dat met 20 uurtjes per week imo te weinig om een grote auto mee te kunnen rijden met het geschetste aantal kilometers (neem aan dat je ook nog andere vaste woonlasten e.d.hebt). Ik zou echt beginnen met een kleiner autootje. Polo/Ibiza diesel van +- 10 jaar oud is wel voor dat bedrag te vinden en rijdt ook nog wel redelijk door (TDI, niet SDI).
pi_135954865
Dat de eisen van TS debiel zijn is tot daar aan toe. Maar de voorstellen om te gaan treinen zijn nog idioter :')

Bespaar op onderhoud en koop om het jaar een andere BMW diesel voor 1500k. Problem solved ^O^
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zondag 26 januari 2014 @ 12:13:38 #152
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_135955992
Wij hebben zelf een Citroën Xantia 1.6 en dat rijdt magistraal. Onderhoud ligt eraan maar wij halen al met moeite 1:12/14 bij snelwegen maar ik zie het al, hopeloze situatie. Verhoog je budget gewoon anders gaat 't em niet worden :')

[ Bericht 21% gewijzigd door Woods op 26-01-2014 12:27:49 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_135957089
quote:
10s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:13 schreef Woods het volgende:
Wij hebben zelf een Citroën Xantia 1.6 en dat rijdt magistraal. Onderhoud ligt eraan maar wij halen al met moeite 1:12/14 bij snelwegen maar ik zie het al, hopeloze situatie. Verhoog je budget gewoon anders gaat 't em niet worden :')
Die xantia is idd een mooie auto. Legendarisch. Alleen ook weer een beetje onveilig.

Ik denk dat ik gewoon een proefrit moet maken in die volvo en mondeo. Gewoon kijken welke me het beste bevalt.

Mag je eigenlijk ook naar de autobahn tijdens een proefrit?
pi_135957676
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:43 schreef Roadtrip het volgende:

Mag je eigenlijk ook naar de autobahn tijdens een proefrit?
Natuurlijk, wel even in overleg met de huidige eigenaar. Wil vast wel met je mee om te zien hoe jij zijn auto sloopt ^O^
  FOK!fotograaf zondag 26 januari 2014 @ 13:02:23 #155
145146 Andyy
pi_135957717
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:36 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Alle auto's die jij aanhaalt halen niet meer dan 2 sterren in de hedendaagse crashtests :')
pi_135957832
10 uur per week 200+ km/h rijden en verwachten dat je het gaat redden met 300 euro aan vaste lasten per maand :')

Dat is eerder wat je per week aan benzine kwijt bent.
  FOK!fotograaf zondag 26 januari 2014 @ 13:08:02 #157
145146 Andyy
pi_135957892
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Uhuh, Google maar eens op M5 300 kmh crash. Zelfs de hond had het overleefd.
  zondag 26 januari 2014 @ 13:09:02 #158
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135957928
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:08 schreef Andyy het volgende:

[..]

Uhuh, Google maar eens op M5 300 kmh crash. Zelfs de hond had het overleefd.
Doe het zelf ff ofzo... post hier het resultaat maar.. luie hond.. :P
pi_135960158
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Natuurlijk, wel even in overleg met de huidige eigenaar. Wil vast wel met je mee om te zien hoe jij zijn auto sloopt ^O^
Ik verwacht toch wel dat een mechanisch goede auto het overleefd een kwartiertje vol gas te rijden... Anders is hij kapot en moet ik hem überhaupt niet kopen.

quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:02 schreef Andyy het volgende:

[..]

Alle auto's die jij aanhaalt halen niet meer dan 2 sterren in de hedendaagse crashtests :')
Nee. De beoordeling voor frontale botsingen is exact hetzelfde gebleven. Het verschil zit hem in zijwaartse botsingen, dat bijvoorbeeld een hoofdairbag vereist is voor een goede beoordeling. En ESP is nodig voor 5 sterren.

quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:06 schreef Sapstengel het volgende:
10 uur per week 200+ km/h rijden en verwachten dat je het gaat redden met 300 euro aan vaste lasten per maand :')

Dat is eerder wat je per week aan benzine kwijt bent.
Google wat vaste lasten zijn. Dat zijn constante kosten. Kosten die gelijk zijn, onafhankelijk van hoeveel je rijd. Benzine dus bijvoorbeeld niet. Zelfs onderhoud technisch niet.
pi_135960189
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:09 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Doe het zelf ff ofzo... post hier het resultaat maar.. luie hond.. :P
Lief vragen kan ook...:
http://www.gtspirit.com/2(...)kmh-on-the-autobahn/
  zondag 26 januari 2014 @ 14:13:23 #161
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135960385
quote:
Dat kan ook idd...

Maarre.. leuk nieuws.. JA WANT ENNE HIJ REED WEL 300 ENZO...

Uit je bron:

"the driver of the M5 was forced to brake"

Dus nog maar een keer:
Dit was een paaltje met iets van 160 (volgens omstanders)

pi_135960762
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:13 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dat kan ook idd...

Uit je bron:

Ik zou ook nooit claimen dat je een frontale impact met 300km/u overleeft. We weten uberhaupt niet wat er gebeurd is.

Toch is het een meetbaar feit dat er significant minder mensen gewond raken / overlijden in veiligere auto's. Die BMW 5 serie is een auto waarin die kans meerdere keren kleiner is dan in bijvoorbeeld een Nissan Micra.
  zondag 26 januari 2014 @ 14:24:27 #163
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135960907
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:21 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik zou ook nooit claimen dat je een frontale impact met 300km/u overleeft. We weten uberhaupt niet wat er gebeurd is.

Toch is het een meetbaar feit dat er significant minder mensen gewond raken / overlijden in veiligere auto's. Die BMW 5 serie is een auto waarin die kans meerdere keren kleiner is dan in bijvoorbeeld een Nissan Micra.
Werd er eerder in dit topic niet geopperd dat een bepaalde kleine Renault sterker was dan menig grote auto..?
Of telt dat nu opeens niet meer..?
pi_135961033
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:24 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Werd er eerder in dit topic niet geopperd dat een bepaalde kleine Renault sterker was dan menig grote auto..?
Er werd geroepen dat een nieuwe renault veiliger is dan een 20 jaar oude grote auto.

Bij moderne auto's heeft de grote auto weer het voordeel.

Hoezo is het zo lastig logisch na te denken? Het is hier net een verjaardagsgesprek. Iemand wil altijd miljoenen euro's en duizenden uren research teniet doen met zijn eigen fantasie.

Laten we het hier on-topic houden. En zonder verzonnen feiten.
  zondag 26 januari 2014 @ 14:30:10 #165
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135961164
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:27 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Er werd geroepen dat een nieuwe renault veiliger is dan een 20 jaar oude grote auto.

Bij moderne auto's heeft de grote auto weer het voordeel.

Hoezo is het zo lastig logisch na te denken? Het is hier net een verjaardagsgesprek. Iemand wil altijd miljoenen euro's en duizenden uren research teniet doen met zijn eigen fantasie.

Laten we het hier on-topic houden. En zonder verzonnen feiten.
Oh nu moeten ik ontopic blijven met je fantasie quote over je M5 met 300 km/h?
Over verzonnen feiten gesproken...
_O- _O- :')
  FOK!fotograaf zondag 26 januari 2014 @ 14:34:08 #166
145146 Andyy
pi_135961320
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:13 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dat kan ook idd...

Uit je bron:

Dus nog maar een keer:
Dit was een paaltje met iets van 160 (volgens omstanders)

[ afbeelding ]
Das een E60
pi_135961331
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:30 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Oh nu moeten ik ontopic blijven met je fantasie quote over je M5 met 300 km/h?
Over verzonnen feiten gesproken...
_O- _O- :')
A. Ik kaart een nieuwsbericht aan omdat jij te lui was het te Googlen
B. Ik heb duidelijk aangegeven dat het statistisch niet relevant is
C. Ik onderbouw mijn uitspraken met gegevens als dit:
http://www.mynrma.com.au/(...)tings-large-cars.htm
http://www.folksam.se/pol(...)versioneng_R6546.pdf
http://www.euroncap.com/tests/bmw_5_series_1998/49.aspx
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/bmw/5-series/1997

Dat is betrouwbaarder dan wat je uit je duim zuigt.
  zondag 26 januari 2014 @ 14:34:26 #168
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135961335
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:34 schreef Andyy het volgende:

[..]

Das een E60
Ja?
  zondag 26 januari 2014 @ 14:34:53 #169
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135961360
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:34 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Wel ontopic blijven he?
pi_135961755
Jet Cars heeft trouwens een aantal competatief geprijsde auto's staan.

Is het echt zo dramatisch als iedereen zegt?
  zondag 26 januari 2014 @ 14:44:46 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_135961764
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:34 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

1 kleine opmerking, veiligheid is relatief.

Een Fiat 500 haalt misschien wel 5 sterren in een test, maar een X5 of Cayenne rijdt er overheen zonder het te merken.
pi_135961874
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:44 schreef daNpy het volgende:

[..]

1 kleine opmerking, veiligheid is relatief.

Een Fiat 500 haalt misschien wel 5 sterren in een test, maar een X5 of Cayenne rijdt er overheen zonder het te merken.
Daarom wordt het ook gesorteerd op klassen. En kan je op de IIHS website filmpjes zien wat er gebeurd wanneer een grotere auto tegen een kleinere auto botst.

Je hebt gelijk dat die euroncap sterren geen garantie zijn. Maar het heeft zeker betekenis.
pi_135961877
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:44 schreef Roadtrip het volgende:
Jet Cars heeft trouwens een aantal competatief geprijsde auto's staan.

Is het echt zo dramatisch als iedereen zegt?
Nee, je krijgt voor de prijzen die ze hanteren alleen een auto zonder velgen oid. :)
pi_135961985
Afgaand op de OP: een auto in die klasse drinkt zo'n 1 op 8 bij dat soort snelheden.

Stel dat je gemiddeld 1 op 11 zou halen (optimistisch) en 5000km moet afleggen in een maand, dat je 450 liter benzine nodig hebt, ofwel zo'n 765 Euro aan brandstof.

Dan nog wegenbelasting, ga uit van 60 Euro.

Dan nog verzekering, ga uit van 45 Euro.

Dan nog onderhoud, ga uit van 150 Euro per maand.

Dan kom ik op 1020 Euro in een maand waarin je 5000km moet afleggen.

Dan kom je nog zo'n 720 Euro tekort.

Zaken als een dikke reparatie, afschrijving en "Wegenwacht service buitenland" heb ik voor het gemak maar weggelaten.
pi_135962121
quote:
Als je niets raakt en "schuift" kan je een crash met 300km in iedere auto overleven, als je een boom, paal, andere auto of iets anders dat niet meegeeft raakt ben je dood, plat en/of uitéén gereten.
pi_135962441
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:50 schreef MaGNeT het volgende:
Afgaand op de OP: een auto in die klasse drinkt zo'n 1 op 8 bij dat soort snelheden.

Stel dat je gemiddeld 1 op 11 zou halen (optimistisch) en 5000km moet afleggen in een maand, dat je 450 liter benzine nodig hebt, ofwel zo'n 765 Euro aan brandstof.

Dan nog wegenbelasting, ga uit van 60 Euro.

Dan nog verzekering, ga uit van 45 Euro.

Dan nog onderhoud, ga uit van 150 Euro per maand.

Dan kom ik op 1020 Euro in een maand waarin je 5000km moet afleggen.

Dan kom je nog zo'n 720 Euro tekort.

Zaken als een dikke reparatie, afschrijving en "Wegenwacht service buitenland" heb ik voor het gemak maar weggelaten.
Weet jij anders een andere constructie waarmee ik goedkoper kan autorijden?

quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je niets raakt en "schuift" kan je een crash met 300km in iedere auto overleven, als je een boom, paal, andere auto of iets anders dat niet meegeeft raakt ben je dood, plat en/of uitéén gereten.
Klopt het is totaal niet relevant. Het is een nieuwsbericht wat door een andere user is aangekaart, en waarvan snowballed te lui was het te googlen omdat de poster een "luie hond" zou zijn. Ik dacht ik help hem even.
  zondag 26 januari 2014 @ 15:01:08 #177
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135962543
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:59 schreef Roadtrip het volgende:
Klopt het is totaal niet relevant. Het is een nieuwsbericht wat door een andere user is aangekaart, en waarvan snowballed te lui was het te googlen omdat de poster een "luie hond" zou zijn. Ik dacht ik help hem even.
Moet je de smiley er ook even bijzetten he...? :')
Met je:

quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:27 schreef Roadtrip het volgende:
Laten we het hier on-topic houden.
pi_135962567
quote:

[..]

Je snelheid halveren.
pi_135962570
quote:

Een zuinigere B-klasse autootje van 1000kg kopen en daarmee karren. Waarom zou je trouwens je huidige transport niet kunnen blijven gebruiken?
pi_135963039
quote:

[..]

Dat was een 2003 Renault Modus tegenover een Volvo 940 uit 1998.
Zo'n Volvo 940 is in feite een doorontwikkelde Volvo 740 waarvan de blauwdrukken uit 1982 stammen.
Niet zo gek dat een 2003 Modus (of welke auto dan ook uit dat jaar) het wint bij een 40% overlap crash.

Al in 1991 kwam Volvo met de 850 die een stuk veiliger is dan de 740/940 maar Fifth Gear lijkt bewust niet voor die auto gekozen te hebben omdat verschil in veiligheid dan minder spectaculair was geweest.

Probeer een Volvo S60 uit 2000 tegenover een Renault Megane uit 1998 en het beeld was wat voordeliger uitgevallen voor de Volvo.
pi_135963158
quote:

[..]

Niet binnen dat budget en met die afstanden.

Waarom moet je zoveel reizen? Is er geen mogelijkheid om op 1 locatie te blijven gedurende die periode?
  FOK!fotograaf zondag 26 januari 2014 @ 15:18:44 #182
145146 Andyy
pi_135963309
Of koop een MX5 en zet er een rolkooi in, als je er van af wilt kan je 'm altijd kwijt aan een cupracer of een trackdayert.
  zondag 26 januari 2014 @ 15:22:14 #183
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135963455
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zo'n Volvo 940 is in feite een doorontwikkelde Volvo 740 waarvan de blauwdrukken uit 1982 stammen.
Niet zo gek dat een 2003 Modus (of welke auto dan ook uit dat jaar) het wint bij een 40% overlap crash.

Al in 1991 kwam Volvo met de 850 die een stuk veiliger is dan de 740/940 maar Fifth Gear lijkt bewust niet voor die auto gekozen te hebben omdat verschil in veiligheid dan minder spectaculair was geweest.

Probeer een Volvo S60 uit 2000 tegenover een Renault Megane uit 1998 en het beeld was wat voordeliger uitgevallen voor de Volvo.
Zelfs met een 145 usa heb je meer te vertellen dan een 940/740
Die doet niet veel onder voor deze:

pi_135963544
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:22 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Klopt, dat is dus zo'n 850 die ik noemde.
Nog niet zo veilig als de huidige generatie Volvo's maar een stuk beter dan de 740/940.

Overigens doet zo'n 740/940 het nog niet zo slecht vergeleken met een Peugeot 106, Citroen Saxo of Rover 100. Voor die tijd waren het veilige bakken. Maar de ontwikkelingen staan niet stil.
  FOK!fotograaf zondag 26 januari 2014 @ 15:24:30 #185
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135963560
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:13 schreef MaGNeT het volgende:
Pfff, mensen die het beter uitkomen denken te kunnen concluderen aan de hoeveelheid schade. Ik zit nog steeds liever in een auto waarvan de motorkap 3 meter korter wordt dan eentje die maar 10 centimeter korter wordt. Verder geloof ik er nog steeds niet in dat die Volvo volledig in tact was, gezien ervaringen in mijn directe omgeving.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_135963642
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Pfff, mensen die het beter uitkomen denken te kunnen concluderen aan de hoeveelheid schade. Ik zit nog steeds liever in een auto waarvan de motorkap 3 meter korter wordt dan eentje die maar 10 centimeter korter wordt. Verder geloof ik er nog steeds niet in dat die Volvo volledig in tact was, gezien ervaringen in mijn directe omgeving.
Ik heb destijds de video van die aflevering gedownload omdat mensen zeiden dat de motor uit de Volvo 940 gesloopt was.

Op enkele frames in de uitzending kan je, na wat lichter maken, echter prima het red-block zien zitten:

Je ziet dat het uitlaatspruitstuk er nog aan zit, de Modus is daar afgeketst en daarna zit er niets meer, dus rij je zo bij de Volvo naar binnen.

Het probleem is dat de 740/940 een motor in lijn heeft, met de versnellingsbak er achter (achterwielaandrijving). Links en rechts van de motor zit dus een flinke ruimte met aan iedere kant 1 stevige lengtebalk die de impact absorbeert en waar de bumper op gemonteerd zit.

Bij een normale frontale aanrijding is dat op zich héél veilig, vooral omdat de motor onder de auto wordt gedrukt en dus niet op schoot komt.

Alleen bij een 40% overlap crash schiet je net langs de motor, is één zo'n balk toch wat te zwak en dan zit je snel bij de A-stijl.

Ik heb van 2007 tot vorige week in deze auto's gereden en er af en toe wat aan gesleuteld dus ik ken de constructie vrij goed.

[ Bericht 10% gewijzigd door TheFreshPrince op 26-01-2014 15:33:18 ]
  zondag 26 januari 2014 @ 15:39:22 #187
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135964282
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik heb destijds de video van die aflevering gedownload omdat mensen zeiden dat de motor uit de Volvo 940 gesloopt was.

Op enkele frames in de uitzending kan je, na wat lichter maken, echter prima het red-block zien zitten:

[ afbeelding ]

Je ziet dat het uitlaatspruitstuk er nog aan zit, de Modus is daar afgeketst en daarna zit er niets meer, dus rij je zo bij de Volvo naar binnen.

Het probleem is dat de 740/940 een motor in lijn heeft, met de versnellingsbak er achter (achterwielaandrijving). Links en rechts van de motor zit dus een flinke ruimte met aan iedere kant 1 stevige lengtebalk die de impact absorbeert en waar de bumper op gemonteerd zit.

Bij een normale frontale aanrijding is dat op zich héél veilig, vooral omdat de motor onder de auto wordt gedrukt en dus niet op schoot komt.

Alleen bij een 40% overlap crash schiet je net langs de motor, is één zo'n balk toch wat te zwak en dan zit je snel bij de A-stijl.

Op zo'n moment zal de zwakste constructie meegeven.
Die motor is niet eens zo heel belangrijk.. de hoek en de snelheid wel... (dwz die moet gelijk zijn bij beide auto's, anders delft de ene het onderspit..)

Nou zijn die 940/740 ook niet echt de beste types van volvo:
In de 740 diesel ligt hetzelfde blok als in een VW LT.. :X

Het is hoogtijd voor een redux van top gear.. *O*
pi_135964435
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:39 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Die motor is niet eens zo heel belangrijk.. de hoek en de snelheid wel... (dwz die moet gelijk zijn bij beide auto's, anders delft de ene het onderspit..)

Nou zijn die 940/740 ook niet echt de beste types van volvo:
In de 740 diesel ligt hetzelfde blok van een VW LT.. :X

Het is hoogtijd voor een redux van top gear.. *O*
Klopt, zo'n 740/940 moet je niet als Diesel kopen, die benzine blokken lopen op LPG 400,000km en na een koprevisie herhalen ze dat trucje vaak nog probleemloos.

Ze rijden en zittten wel fantastisch, alleen de windgevoeligheid is wat vervelend.
Ik mis m'n 940 behoorlijk, vooral omdat je er zo een 2 zits Klippan bank in kon schuiven.
Bij m'n V50 krijg ik die niet eens door de achterklep, vermoed ik :P
  zondag 26 januari 2014 @ 15:51:39 #189
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135964809
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt, zo'n 740/940 moet je niet als Diesel kopen, die benzine blokken lopen op LPG 400,000km en na een koprevisie herhalen ze dat trucje vaak nog probleemloos.

Ze rijden en zittten wel fantastisch, alleen de windgevoeligheid is wat vervelend.
Ik mis m'n 940 behoorlijk, vooral omdat je er zo een 2 zits Klippan bank in kon schuiven.
Bij m'n V50 krijg ik die niet eens door de achterklep, vermoed ik :P
Jup... je had hem zonder stoelen moeten verkopen en die in een 145 moeten lepelen.. :Y
Die is net iets sportiever, (rondom schijven, spiraalveren etc) heeft dezelfde ruimte... en het blok waar de meeste km's van alle automotoren zonder revisie tot nu toe heeft gelopen (1.2miljoen km's oid... zie wiki B20)

Moderne auto's.... :r

:P
pi_135964835
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:22 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Wat heb jij toch met het tonen van onzin bronnen? Een random foto van een ongeluk wat op onbekende wijze gebeurd is, is geen bewijs voor de (on)veiligheid van een auto. Een filmpje waar ze lekker gaan botsen op de sloop ook niet.

In het filmpje met die volvo, rijdt de volvo over een soort ramp. Daarmee wordt het punt van impact hoger. Dit betekend dat het chassis van de kleinere auto's omzeilt wordt en de volvo simpelweg door plaatstaal boort.

Dat betekend niet dat de volvo niet veiliger is dan die kleine auto's. Dat is gewoon zo. Maar er is geen enkele gelijkenis tussen dat filmpje en wat er bij een echt ongeluk zal gebeuren.

De Volvo's van die tijd waren, voor die tijd, ontzettend veilig. Belangrijk ook voor de ontwikkeling van nieuwere auto's.

Maar de techniek was toen simpelweg nog niet zo ver gevorderd als het vandaag is. We hebben nieuwere, sterkere, ijzerlegeringen en bijvoorbeeld balken vooraan om de krachten van zo'n offset ongeluk te verdelen over de gehele breedte van de kreukelzone.

Volvo loopt trouwens, ook nu, voorop qua veiligheid. Bij een ongeluk zit je in een grote Volvo beter. Dit is ook te zien aan zowel de resultaten uit crash tests als de resultaten van échte ongelukken.

Maar dat soort video's zeggen weinig over de echte veiligheid van een auto.

quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik heb van 2007 tot vorige week in deze auto's gereden en er af en toe wat aan gesleuteld dus ik ken de constructie vrij goed.
En daar heb je helemaal gelijk in! Die Volvo's zijn veiliger dan bijvoorbeeld renaults uit dezelfde tijd. De kreukelzone is gemaakt voor een impact op de gehele breedte, niet een kleinere offset.

Volvo is dat in de loop van de tijd anders gaan doen. Ze hebben die balken verstevigd met nieuwere soorten staal en sinds de jaren 90 hebben ze zelfs structuren voor een 20% overlap erin gebouwd.
pi_135965007
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:04 schreef Roadtrip het volgende:
Ik ben niet 's werelds beste chauffeur en weet eigenlijk 100% zeker dat ik ooit een auto ongeluk ga maken. In de stad kijk ik uit voor fietsers enzo. Maar flinke blikschade, mogelijk airbags, gaat er zowiezo aankomen.
Waarom ga je dan 200 rijden :')
  zondag 26 januari 2014 @ 15:57:17 #192
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135965056
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:52 schreef Roadtrip het volgende:
We hebben nieuwere, sterkere, ijzerlegeringen en bijvoorbeeld balken vooraan
Schat... het staal van de oude Volvo's is tien keer zo goed als dat van die nieuwe blikjes die ze tegenwoordig leveren...

Hoe kan het anders dat er tig keer meer zooi word versleept (alle opties ed) dan vroeger, en het gewicht gelijk is gebleven..?

Van het staal van een kluisdeur van een 145, maken ze tegenwoordig een hele auto, nadat ie wat dunner gewalst is... en ja.. dan heb je wel wat legeringen nodig om dezelfde kracht op te kunnen vangen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Snowballed op 26-01-2014 16:03:43 ]
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 16:00:59 #193
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_135965523
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:57 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Schat... het staal van de oude Volvo's is tien keer zo goed als dat van die nieuwe blikjes die ze tegenwoordig leveren...

Hoe kan het anders dat er tig keer meer zooi word versleept (alle opties ed) dan vroeger, en het gewicht gelijk is gebleven..?

Van het staal van een kluisdeur van een 145, maken ze tegenwoordig een hele auto van, nadat ie wat dunner gewalst is...
Plaatwerk is tegenwoordig bij alle auto's een stuk dunner, ook bij een Volvo.
Mijn 740/940 hadden ondanks hun leeftijd rondom geen deukjes. Deels door de goede bescherming van bumpers en beschermrubbers maar ook omdat het plaatwerk erg sterk is.

Maar plaatwerk op zich is niet zo belangrijk, het gaat om de kooi en kreukelzones.

Bumpers zijn vaak van aluminium, erg sterk en licht.
Kooi (vooral A-Stijl) is vaak van extra hard staal.

Je moet een balans vinden tussen een "zachte" voorkant die de energie opvangt en over de auto verdeelt en een kooi die intact blijft.

Per merk zitten daar grote verschillen in, wat je vooral ziet in de eerder genoemde "small overlap" / 20% overlap crashtests die tegenwoordig door de IIHS worden uitgevoerd.
  zondag 26 januari 2014 @ 16:13:17 #195
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135965887
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 16:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Plaatwerk is tegenwoordig bij alle auto's een stuk dunner, ook bij een Volvo.
Mijn 740/940 hadden ondanks hun leeftijd rondom geen deukjes. Deels door de goede bescherming van bumpers en beschermrubbers maar ook omdat het plaatwerk erg sterk is.

Maar plaatwerk op zich is niet zo belangrijk, het gaat om de kooi en kreukelzones.

Bumpers zijn vaak van aluminium, erg sterk en licht.
Kooi (vooral A-Stijl) is vaak van extra hard staal.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Je moet een balans vinden tussen een "zachte" voorkant die de energie opvangt en over de auto verdeelt een een kooi die intact blijft.

Per merk zitten daar grote verschillen in, wat je vooral ziet in de eerder genoemde "small overlap" / 20% overlap crashtests die tegenwoordig door de IIHS worden uitgevoerd.
Klopt maar dat is niets nieuws... De bumpers van mijn 145 uit 74 zijn ook van aluminium (een halve cm dik...... :X )

Een kooi hadden ze toen ook al.. ware het niet dat dat meer werd opgevangen met slimme constructies dan met legeringen...

pi_135966038
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 16:13 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Klopt maar dat is niets nieuws... De bumpers van mijn 145 uit 74 zijn ook van aluminium (een halve cm dik...... :X )

Een kooi hadden ze toen ook al.. ware het niet dat dat meer werd opgevangen met slimme constructies dan met legeringen...

Je ziet overigens wel dat die tests altijd full head on zijn, nooit "small overlap" omdat zo'n 140/240 dan ook niet meer meekomt.

Maar het zijn zeker tanks.
pi_135966074
Met harder dan 120 km/u rijden, heb je niets aan de Euroncap sterren.
Want auto is dan onherkenbaar schroot veranderd. inclusief de bestuurder.

Daarvoor moet je een tank kopen.
Oude auto is ook prima zolang je niet tegen anderen knalt.
  zondag 26 januari 2014 @ 16:21:40 #198
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135966293
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 16:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je ziet overigens wel dat die tests altijd full head on zijn, nooit "small overlap" omdat zo'n 140/240 dan ook niet meer meekomt.

In die filmpjes komen ook offset crashes voor als het goed is... (of heb ik net de verkeerde gepost?)
Je moet ook weten dat er toen nog niet veel gestandaardiseerd was wbt tests.. Dus precies als de moderne deden ze dat toen nog niet...

Het enige wat eraan mankeert zijn airbags... verder kunnen ze nog prima meekomen..
pi_135966384
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:57 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Van het staal van een kluisdeur van een 145, maken ze tegenwoordig een hele auto van, nadat ie wat dunner gewalst is... en ja.. dan heb je wel wat legeringen nodig om dezelfde kracht op te kunnen vangen..
Zie hier een plaatje van het metaal gebruik in een random volvo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die blauwe balken vooraan zijn extra sterk staal bedoeld als je een auto schampt op een provinciale weg. Daarmee duw je de andere auto weg in plaats van de zich in elkaar boren waar er weinig kreukelzone zit. Die 40% offset is een probleem omdat je een groot gedeelte van de kreukelzonde omzeilt, maar met 20% is het nog dramatischer. Daarom hebben ze het daar verstevigd zodat dat niet hoeft te gebeuren.

Die rode balken aan de zijkant zijn onderdeel van het SIPS. Ze duwen de krachten van een auto die er naar binnen rijd naar de sterkere onderdelen van het chassis. Op die manier worden de krachten weg van je hoofd en ribben geleid, en bijvoorbeeld richting het dak.

De Volvo's van toen hebben simpelweg een minder sterke kooiconstructie. Dat is ook duidelijk te zien aan het gewicht trouwens.

Bovendien is het minder goed ontworpen. Volvo analyseert ongelukken die in het echt gebeuren en probeert specifieke stukken van de auto te versterken of juist te verzwakken.
  zondag 26 januari 2014 @ 16:25:45 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135966503
Anyway, genoeg gezeur over ncap
TS, ga eens naar de autoveiling in Barneveld.
Een auto die de verkeerde kleur heeft, kan je daar soms voor een prikkie kopen. Bij domeinen vind je ook leuke autos.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 26 januari 2014 @ 16:26:07 #201
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135966520
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 16:23 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Zie hier een plaatje van het metaal gebruik in een random volvo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die blauwe balken vooraan zijn extra sterk staal bedoeld als je een auto schampt op een provinciale weg. Daarmee duw je de andere auto weg in plaats van de zich in elkaar boren waar er weinig kreukelzone zit. Die 40% offset is een probleem omdat je een groot gedeelte van de kreukelzonde omzeilt, maar met 20% is het nog dramatischer. Daarom hebben ze het daar verstevigd zodat dat niet hoeft te gebeuren.

Die rode balken aan de zijkant zijn onderdeel van het SIPS. Ze duwen de krachten van een auto die er naar binnen rijd naar de sterkere onderdelen van het chassis. Op die manier worden de krachten weg van je hoofd en ribben geleid, en bijvoorbeeld richting het dak.

De Volvo's van toen hebben simpelweg een minder sterke kooiconstructie. Dat is ook duidelijk te zien aan het gewicht trouwens.

Bovendien is het minder goed ontworpen. Volvo analyseert ongelukken die in het echt gebeuren en probeert specifieke stukken van de auto te versterken of juist te verzwakken.
Schat.. in een deur van een 145 zitten twee van die balken....

1 deur weegt rond de 50 kilo... een deur van een moderne.. de helft ongeveer...
Ze doen beide hetzelfde..
pi_135966684
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 16:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dit dus inderdaad ook. Zowiezo gebeurt het zelden dat auto's precies recht op elkaar knallen. Mensen proberen eerder weg te sturen.

Geinig trouwens dat we tegelijk gepost hebben over dat staal.

quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 16:17 schreef Captain_Ghost het volgende:
Met harder dan 120 km/u rijden, heb je niets aan de Euroncap sterren.
Want auto is dan onherkenbaar schroot veranderd. inclusief de bestuurder.

Daarvoor moet je een tank kopen.
Oude auto is ook prima zolang je niet tegen anderen knalt.
Met 120 tegen een boom ben je ook fucked. Maar gelukkig hebben onze auto's remmen. En een stuur. En hebben de snelwegen vangrails.

quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Een auto die de verkeerde kleur heeft, kan je daar soms voor een prikkie kopen. Bij domeinen vind je ook leuke autos.
Daar heb je gelijk in. Ik zal eens kijken.
pi_135966875
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zit nu te kijken, maar die auto's komen allemaal uit het buitenland.

Dan kan je toch geen proefrit maken? En hoe zit het met import kosten?
  zondag 26 januari 2014 @ 17:19:32 #204
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135968680
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 16:33 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Veilingen, domeinen, import, etc... is niet iets voor je, als je daar geen ervaring mee hebt..
Komen een hoop kosten bij, en je weet als leek vaak niet wat je koopt.. ;)
pi_135968754
quote:

[..]

Het kopen van een auto is niet zo'n probleem, zoals al berekend kom je met jouw afstanden sowieso over de 800 Euro aan vaste lasten per maand, of je nu LPG, Diesel of benzine rijdt.
pi_135968759
quote:
Dan kan je toch geen proefrit maken?
Bij domeinen mag je hem volgens mij zelfs niet eens starten.
pi_135968833
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:21 schreef CafeRoker het volgende:
Laat staan er in zitten.
  zondag 26 januari 2014 @ 17:23:20 #208
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135968845
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:21 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik dacht van wel, maar meestal zijn er geen sleutels bij... (inbeslagname enz)
Maar je bied blind, dus je weet nooit of je hem al dan niet hebt..

(is vast wel iets veranderd sinds ik er geweest ben)
  zondag 26 januari 2014 @ 17:31:42 #209
45206 Pietverdriet
pi_135969145
Als je zekerheden wil, ga naar een bovag garage en koop een merk occasion, daar betaal je dan ook voor.
Bij de veiling in Barneveld zit er een onafhankelijk testrapport bij, zelf paar maal autos gehaald daar, en vrienden van mij ook, nooit negatieve ervaringen.
Bij domeinen kan je geluk hebben, of pech
pi_135969326
Als ik de afstanden van TS bekijk en het budget dan denk ik dat een wat oudere VW Polo op diesel het voordeligst is.

Aanschafprijs, wegenbelasting en verbruik zijn dan allemaal te overzien.
  zondag 26 januari 2014 @ 17:44:00 #211
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135969534
Ik dacht na het lezen van de eisen, hier komt een budget aan van > 30k
Is het 2k :')

Hou maar op met zoeken of pas je eisen of budget aan. Dit gaat hem natuurlijk niet worden. Ik raad je overigens een BMW 320d EDE F30 aan. Voldoet aan al je eisen en is mega zuinig.
pi_135969751
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:37 schreef MaGNeT het volgende:
Als ik de afstanden van TS bekijk en het budget dan denk ik dat een wat oudere VW Polo op diesel het voordeligst is.

Dat lijkt me niet zo comfortabel eigenlijk op grotere afstanden...

quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:44 schreef leolinedance het volgende:
Ik dacht na het lezen van de eisen, hier komt een budget aan van > 30k
Is het 2k :')

Hou maar op met zoeken of pas je eisen of budget aan. Dit gaat hem natuurlijk niet worden. Ik raad je overigens een BMW 320d EDE F30 aan. Voldoet aan al je eisen en is mega zuinig.
Ik accepteer donaties...
  zondag 26 januari 2014 @ 17:54:12 #213
45206 Pietverdriet
pi_135969849
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:37 schreef MaGNeT het volgende:

Zou dan voor skoda gaan, degelijker
  zondag 26 januari 2014 @ 17:55:41 #214
45206 Pietverdriet
pi_135969890
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:50 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

...
Had een paar jaar terug in spanje een huur dieselpolo, erg leuke auto, reed heel fijn de bergen op en af
  zondag 26 januari 2014 @ 18:03:53 #215
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135970162
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:50 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

[..]

Ik accepteer donaties...
Ik vind dat jij niet zo moet zeuren als student :) Ik vermoed zelfs dat je aan het trollen bent. Met 200 km/u willen scheuren in een veilige, betrouwbare, luxe en zuinige auto van 2k :')

Een paar jaar geleden toen ik nog studeerde stikte het van de Peugeot's 106 en soortgelijke wagentjes. Die reden ieder weekend stad en land door om de ouders te bezoeken, en die hoorde je nooit klagen.

Heb je geen OV-kaart? Of krijg je een flinke vergoeding voor die 5000 km/maand?
  zondag 26 januari 2014 @ 18:06:09 #216
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135970229
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Had een paar jaar terug in spanje een huur dieselpolo, erg leuke auto, reed heel fijn de bergen op en af
Ik heb heel veel km's in zo'n Bluemotion gemaakt voor mijn werk. Wat traag, maar verder een hele fijne auto ^O^
pi_135970395
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik vind dat jij niet zo moet zeuren als student :) Ik vermoed zelfs dat je aan het trollen bent. Met 200 km/u willen scheuren in een veilige, betrouwbare, luxe en zuinige auto van 2k :')

Een paar jaar geleden toen ik nog studeerde stikte het van de Peugeot's 106 en soortgelijke wagentjes. Die reden ieder weekend stad en land door om de ouders te bezoeken, en die hoorde je nooit klagen.

Heb je geen OV-kaart? Of krijg je een flinke vergoeding voor die 5000 km/maand?
Ik weet niet waar jij studeerde, maar dat is bij mij niet het geval.

200km/u is misschien overdreven. Ok. Maar 180 moet toch wel lukken?

Die 5000km/u per maand zijn prive. Zoweizo is dit topic geen debat of ik wel of niet moet autorijden, maar een discussie over welke auto ik het beste kan kopen.
pi_135970547
Conclusie: TS heeft geen idee wat ie aan het doen is, of loopt te trollen.
Schip ahoy!
pi_135970567
Maar zonder grapjes. Zo'n polo is duurder dan een Mondeo. En minder betrouwbaar.

Dan ben je toch gek als je in zo'n oude crack polo gaat rijden?
pi_135970860
Koop gewoon zo'n afgetrapt hok en hou op met zeuren.
  zondag 26 januari 2014 @ 18:28:30 #221
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135970897
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:16 schreef Roadtrip het volgende:
Maar zonder grapjes. Zo'n polo is duurder dan een Mondeo. En minder betrouwbaar.

Dan ben je toch gek als je in zo'n oude crack polo gaat rijden?
Tot je ziet wat je koopt... voordeel: een Mondeo word wel steeds zuiniger in verbruik door alle roest gaten die erin vallen... (bodem + draagbalken)
  zondag 26 januari 2014 @ 18:30:27 #222
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_135970946
Als je weet dat je niet zo'n topchauffeur bent zou je ook wat langzamer kunnen gaan rijden in een auto die wel in je budget past en dus niet aan de 5-sterren norm voldoet.

Je hamert zo op die sterren dat ik het idee krijg dat je eerder op zoek bent naar een goede auto voor een ramkraak dan naar een vervoermiddel.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 26 januari 2014 @ 18:38:02 #223
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135971202
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:11 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij studeerde, maar dat is bij mij niet het geval.
Wageningen. En het is logisch dat een student geen luxe, veilige, snelle, mooie, grote, zuinige en betrouwbare kan kopen. Dat doe je als je aan het werk bent maar. Met een beetje geluk mag je zelfs een nieuwe uitkiezen van je toekomstige baas.

quote:
200km/u is misschien overdreven. Ok. Maar 180 moet toch wel lukken?
Ik zou het niet doen met zo'n oud goedkoop hok. Deed het mijn Leon met 260k op de teller ook niet aan. Kan er niet goed voor zijn.

quote:
Die 5000km/u per maand zijn prive. Zoweizo is dit topic geen debat of ik wel of niet moet autorijden, maar een discussie over welke auto ik het beste kan kopen.
Als je daar niet onderuit kunt zou ik een zuinige en betrouwbare Jap nemen. Laat die hoge snelheden en andere 'eisen' maar zitten, dat gaat je nooit lukken voor dit geld zonder een bak ellende te kopen.
  zondag 26 januari 2014 @ 18:42:04 #224
45206 Pietverdriet
pi_135971361
Denk dat je beter kan kijken naar korte remweg dan naar hoge snelheid
pi_135971529
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:30 schreef Kentekenplaat het volgende:
Als je weet dat je niet zo'n topchauffeur bent zou je ook wat langzamer kunnen gaan rijden in een auto die wel in je budget past en dus niet aan de 5-sterren norm voldoet.

Je hamert zo op die sterren dat ik het idee krijg dat je eerder op zoek bent naar een goede auto voor een ramkraak dan naar een vervoermiddel.
Ik hou ervan mijn risico's in te dekken.

quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wageningen. En het is logisch dat een student geen luxe, veilige, snelle, mooie, grote, zuinige en betrouwbare kan kopen. Dat doe je als je aan het werk bent maar. Met een beetje geluk mag je zelfs een nieuwe uitkiezen van je toekomstige baas.

[..]

Ik zou het niet doen met zo'n oud goedkoop hok. Deed het mijn Leon met 260k op de teller ook niet aan. Kan er niet goed voor zijn.

[..]

Als je daar niet onderuit kunt zou ik een zuinige en betrouwbare Jap nemen. Laat die hoge snelheden en andere 'eisen' maar zitten, dat gaat je nooit lukken voor dit geld zonder een bak ellende te kopen.
Wageningen is ook niet echt een universiteit waar mensen naartoe gaan die veel willen verdienen.

Niet iedere student is hetzelfde. Iemand die met een échte baan tussen de 20 en 30 uur per week werkt moet een auto kunnen betalen. Een veilige betrouwbare auto.

Maar als ik gewoon een ANWB keuring laat doen op een auto als deze:
http://www.autowereld.nl/(...)7414661/details.html

Moet het toch wel goedkomen?
  zondag 26 januari 2014 @ 18:49:35 #226
58560 Oksel
Gezellig.
pi_135971820
quote:
Dat is best wel een goed idee!

Ik heb alvast wat extra studielening aangevraagd.
  zondag 26 januari 2014 @ 18:59:21 #228
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135971989
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:46 schreef Roadtrip het volgende:

Wageningen is ook niet echt een universiteit waar mensen naartoe gaan die veel willen verdienen.
Wat? :o
_O-

quote:
Niet iedere student is hetzelfde. Iemand die met een échte baan tussen de 20 en 30 uur per week werkt moet een auto kunnen betalen. Een veilige betrouwbare auto.
Een veilige en betrouwbare auto wel ja. Maar in de OP stel je nog veel meer eisen. Of heb je die nu bijgesteld?

quote:
Maar als ik gewoon een ANWB keuring laat doen op een auto als deze:
http://www.autowereld.nl/(...)7414661/details.html

Moet het toch wel goedkomen?
Kost 150 euro wegenbelasting per maand. Verder vind het ik een afzichtelijk ding, helemaal niks voor een student, en heb ik helemaal niks met Ford. Maar dat is persoonlijk.
  zondag 26 januari 2014 @ 18:59:32 #229
157922 fathank
pi_135971997
quote:

[..]

In een frontale bitsing absoluut. Renault Modus vs ouderwetse volvo. Kun je beter in de modus zitten.

[ Bericht 25% gewijzigd door fathank op 26-01-2014 19:04:56 ]
  zondag 26 januari 2014 @ 19:00:46 #230
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135972040
quote:
Die staat binnen een jaar op > 3 ton. Daar wordt ie niet betrouwbaarder op, en dan kom je er niet meer vanaf.
  zondag 26 januari 2014 @ 19:08:06 #231
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_135972285
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Die staat binnen een jaar op > 3 ton. Daar wordt ie niet betrouwbaarder op, en dan kom je er niet meer vanaf.
Als ie de 3 ton haalt moet je er gewoon mee doorkarren tot ie dood is. :P

Mooi glimmende motorruimte na 245000 kms trouwens...
pi_135972710
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:08 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Het betrouwbaarheid probleem is wel, een probleem...

Ik heb overduidelijk meer geld nodig...
pi_135972808
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:18 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Het betrouwbaarheid probleem is wel, een probleem...

Ik heb overduidelijk meer geld nodig...
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe lang moet je nog? Op zich houdt die bmw het nog wel een tijdje uit. Ben je tegen die tijd niet afgestudeerd? Hoe erg is het als dat ding dan afgeschreven is?
  zondag 26 januari 2014 @ 19:27:08 #234
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135973010
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:59 schreef fathank het volgende:

[..]

In een frontale bitsing absoluut. Renault Modus vs ouderwetse volvo. Kun je beter in de modus zitten.

Spuit 11 geeft ook modder... |:(

Is in bitsing nit zoits als in hittentit?
https://www.facebook.com/video/video.php?v=308308892533640

[ Bericht 2% gewijzigd door Snowballed op 26-01-2014 19:32:52 ]
  zondag 26 januari 2014 @ 19:35:53 #235
157922 fathank
pi_135973382
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:27 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Spuit 11 geeft ook modder... |:(

Is in bitsing nit zoits als in hittentit?
https://www.facebook.com/video/video.php?v=308308892533640
Spuut elf inderdaad, had anderhalf page gemist :')

En als je niet snapt dat ik een tikfout gemaakt heb moet je misschien eens terug naar school mufkut.
  zondag 26 januari 2014 @ 19:40:39 #236
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135973596
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:35 schreef fathank het volgende:

[..]

Spuut elf inderdaad, had anderhalf page gemist :')

En als je niet snapt dat ik een tikfout gemaakt heb moet je misschien eens terug naar school mufkut.
Mufkut?

Als je niet weet hoe een forum werkt, zou ik mn grote bek over anderen maar snel houden.. :|W
pi_135973659
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:21 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe lang moet je nog? Op zich houdt die bmw het nog wel een tijdje uit. Ben je tegen die tijd niet afgestudeerd? Hoe erg is het als dat ding dan afgeschreven is?
Ik moet nog 5 jaar studeren.

Ach mag hij van mij na 3 jaar best uit elkaar vallen. Dat zal zowiezo wel gebeuren, als ik geluk heb...
pi_135973843

Ja echt veilig hoor, zo;n oude Volvo.
.
  zondag 26 januari 2014 @ 19:48:48 #239
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135973951
Wat is dit..?
Het uurtje voor randdebielen die losgelaten zijn? :')
pi_135973981
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:08 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Haha en voordat je langskomt voor evt een proefrit is het blok alvast op temperatuur :D
pi_135974191
- V&A is verderop -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sounddragon op 26-01-2014 20:01:20 ]
  zondag 26 januari 2014 @ 19:59:53 #242
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135974497
Yo, kunnen gesneeuwbald en dikkehenk effe ergens anders gaan bakkeleien? Topic is al niet echt een pareltje, en als we dan nog moeten gaan schelden wordt het niveau wel héél laag :')

Get a life, a room or have a KitKat :W
pi_135981697
Zoals zovelen hier, zorg voor meer geld.

Je geeft aan dat je 20-30uur per week werkt. Is me niet geheel duidelijk of die 15eur/uur bruto of netto was, maar ik ga er even van uit dat je netto 1000 euro per maand vangt. Daarvan kun je (nu al) 200-300 euro kwijt aan vaste lasten voor je toekomstige auto. Als je nou 4-5 maandjes wacht, heb je al een budget van 3K. Ik weet niet of je bijleent (lijkt me van niet met zo'n hoog inkomen). Doe dan die 4-5 maanden 500eur/maand lenen. Budget gaat naar 5K. Daarmee heb je wat betere keuzes ;)

En je gezeur over je collega's die wel in dikke auto's kunnen rijden. Zij hebben waarschijnlijk al hun studie afgerond en werken al een tijdje 40uur/week.
  zondag 26 januari 2014 @ 21:47:59 #244
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_135981844
Mensen die maar drie uur per week slapen moeten geen 200 kilometer per uur gaan rijden. Tenzij het op een weg is met bomen erlangs.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 26 januari 2014 @ 22:07:28 #246
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135983506
quote:
Allemaal oude zuipschuiten op benzine. Lijkt mij niet zo handig he :')

Die 2e rijdt volgens spritmonitor gemiddeld 1:9,6. Dat is dan 5000/9,6 = 521 * 1,70 = 886 euro brandstof per maand
pi_135983596
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Allemaal oude zuipschuiten op benzine. Lijkt mij niet zo handig he :')
Meer om een idee te geven, meneer is zo slim kan vast zelf ook wel diesel modelletjes bekijken
  zondag 26 januari 2014 @ 22:13:10 #248
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135983961
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:08 schreef Henkerbedenker het volgende:

[..]

Meer om een idee te geven, meneer is zo slim kan vast zelf ook wel diesel modelletjes bekijken
Je geeft dus een slecht idee door met benzinemodelletjes aan te komen. Ook nog eens grote, zware auto's waar een student niks aan heeft. Maar goed, ik snap dat het leuk is om een beetje op MP rond te neuzen :)
pi_135985141
Tsja, hij kiekt zelf naar mondeo's en V40's dus dacht dat deze ook wel konden :P

Deze dan:
http://www.speurders.nl/o(...)=1500&max_prijs=2700
Wel veel km's, maar prachtbak.
  zondag 26 januari 2014 @ 22:31:38 #250
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135985535
quote:
12s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:26 schreef Henkerbedenker het volgende:
Tsja, hij kiekt zelf naar mondeo's en V40's dus dacht dat deze ook wel konden :P

Deze dan:
http://www.speurders.nl/o(...)=1500&max_prijs=2700
Wel veel km's, maar prachtbak.
Ja man ook goed te betalen voor een student die zo'n bak km's maakt.
pi_135986329
quote:
Per ongeluk een flesje met trim detailer onder de motorkap laten vallen? :')
Putin for President _O_
pi_135990432
pi_135991203
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:42 schreef iFrost het volgende:
+1
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_135991866
Ik wil trouwens een auto die rijd zoals de Fiesta waad ik nu in zit.

Geweldig. Net echt met 110 Door zo'n 50km/u afslag gegaan. Met 60 erin rijden, halverwege de bocht steeds meer gas geven net zo lang totdat het stuur licht wordt en hij uit de bocht vliegt, en dan plots volgas zodat de achterkant uitbreekt. En dat voel je allemaal Door het stuur.

Zou een mondeo alles ook zo duidelijk doorgeven? Alle andere auto's waar ik in heb gereden niet. Zelfs die BMW minder.
  maandag 27 januari 2014 @ 00:11:57 #255
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135992075
  maandag 27 januari 2014 @ 00:15:33 #256
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135992242
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 00:07 schreef Roadtrip het volgende:

Geweldig. Net echt met 110 Door zo'n 50km/u afslag gegaan. Met 60 erin rijden, halverwege de bocht steeds meer gas geven net zo lang totdat het stuur licht wordt en hij uit de bocht vliegt, en dan plots volgas zodat de achterkant uitbreekt. En dat voel je allemaal Door het stuur.

Zou een mondeo alles ook zo duidelijk doorgeven? Alle andere auto's waar ik in heb gereden niet. Zelfs die BMW minder.
Nou koop je een fiesta.

Ouwe trol
pi_135992310
quote:

Heb je wel een Monster sticker op je Fiesta? Anders kan het echt niet he.
  maandag 27 januari 2014 @ 00:21:10 #258
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_135992492
quote:

Malloot. Breek maar lekker expres uit op de openbare weg :').

Ik denk dat een 45km wagentje wel voor je geschikt is... }:|
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_135992543
haha wat een garpig topic juweeltje heur echt wel haha

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2014 00:22:53 ]
pi_135992745
Houd het bij je Fiesta, zuinig genoeg, 200 ga je nooit aantikken.
There is a time of cumming and going.
pi_135993828
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 00:21 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Malloot. Breek maar lekker expres uit op de openbare weg :').

Ik denk dat een 45km wagentje wel voor je geschikt is... }:|
Oh kom op. Er was helemaal niemand. En ik had echt 2 ofzo banen speling...

Daarnaast als ik dan toch een perioetje maak de vangrail in, ik neem niemand met me mee.

Maar zelfs met die bagger Fiesta heb ik elke rit piepende banden. Ik weet niet hoe het komt, maar hard Door bochten is bijvoorbeeld gewoon leuk. Net als hard accelereren en de koppeling droppen leuk is...
pi_135993846
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 00:27 schreef Oceanview het volgende:
Houd het bij je Fiesta, zuinig genoeg, 200 ga je nooit aantikken.
Hij is niet van mij. En ik kan er geen betalen. En hij is extreem langzaam. Na een paar minuten volgas gaat het ding net 165.
  maandag 27 januari 2014 @ 01:20:19 #263
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135993882
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 01:17 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Oh kom op. Er was helemaal niemand. En ik had echt 2 ofzo banen speling...

Daarnaast als ik dan toch een perioetje maak de vangrail in, ik neem niemand met me mee.

Maar zelfs met die bagger Fiesta heb ik elke rit piepende banden. Ik weet niet hoe het komt, maar hard Door bochten is bijvoorbeeld gewoon leuk. Net als hard accelereren en de koppeling droppen leuk is...
En dan een betrouwbare en zuinige auto zoeken... :') duidelijke troll
  maandag 27 januari 2014 @ 01:21:44 #264
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135993909
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 01:18 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Hij is niet van mij. En ik kan er geen betalen. En hij is extreem langzaam. Na een paar minuten volgas gaat het ding net 165.
Wat hard zat is in een Fiesta.
pi_135993923
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 01:20 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En dan een betrouwbare en zuinige auto zoeken... :') duidelijke troll
Nee ik ga naar een slurpende kapotte auto zoeken? :')

Ik hoef ook echt geen Ferrari. Ik zoek een auto doe goes stuurt. Zowiezo is sturen een belangrijk onderdeel van autorijden...
pi_135993944
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 01:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat hard zat is in een Fiesta.
Hij is echt verrassend stabiel op snelheid. Veel stabieler dan 20 jaar oude sedans.

Je hebt toch ook zo'n Hot hatch Fiesta? Lijkt me best een geinig gebakje voor ernaast...
pi_135994098
Maar even serieus. Posten jullie in PTA maar laten jullie nooit je kontje uitbreken? Ik kan dat echt bijna niet geloven...
pi_135994135
Ik vind eigenlijk dat iedere chauffeur hun auto regelmatig naar het limiet moer nemen. Gewoon om het te kennen en hem te kunnen handelen.
  maandag 27 januari 2014 @ 01:43:17 #269
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135994257
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 01:33 schreef Roadtrip het volgende:
Ik vind eigenlijk dat iedere chauffeur hun auto regelmatig naar het limiet moer nemen. Gewoon om het te kennen en hem te kunnen handelen.
Nee, dan moet ik nl. vrij ver gaan wat niet echt verantwoord is. En de bekeuringen zijn niet mals. Keer hard optrekken natuurlijk wel, maar zo spannend is dat nou ook niet...
pi_135994283
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 01:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, dan moet ik nl. vrij ver gaan wat niet echt verantwoord is. En de bekeuringen zijn niet mals. Keer hard optrekken natuurlijk wel, maar zo spannend is dat nou ook niet...
Ik bedoel niet topsnelheid. Dat is niet echt relevant aan veiligheid.

Het is wel belangrijk te weten hoe je auto reageert op het limiet van zijn grip. Bijvoorbeeld bij een scherpe bocht of uitwijken en remmen...

Tevens is Duitsland niet ver...
pi_135994291
quote:
En toen stak er een fietser over....
pi_135994314
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 01:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

En toen stak er een fietser over....
Op de snelweg :')

In een woonwijk is natuurlijk iets anders dan in the middle of nowhere zonder fietsers om 1 uur snachts.
pi_135994340
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 01:48 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Op de snelweg :')

In een woonwijk is natuurlijk iets anders dan in the middle of nowhere zonder fietsers om 1 uur snachts.
Je moet alles verwachten in het verkeer, er worden zelfs voetgangers doodgereden op de snelweg.
  maandag 27 januari 2014 @ 01:56:37 #274
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135994421
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 01:45 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik bedoel niet topsnelheid. Dat is niet echt relevant aan veiligheid.

Het is wel belangrijk te weten hoe je auto reageert op het limiet van zijn grip. Bijvoorbeeld bij een scherpe bocht of uitwijken en remmen...

Tevens is Duitsland niet ver...
90% van de automobilisten komt nog niet bijna in de buurt van de limiet van de auto (uitgezonderd gladheid). Zo belangrijk is het niet als je een beetje normaal doet. Ik heb het de afgelopen +200k km's in ieder geval nooit nodig gehad. Ik denk dat het juist onveilig is om het regelmatig te testen. En het kost je ook geld om zo te rijden. Denk aan brandstofverbruik, slijtage en kans op ongelukken. Leuk als je geld zat hebt, een sportieve 2e auto en genoeg tijd om een goede plek op te zoeken voor je kunstjes.

Er zijn een mensen die een bepaalde auto rijden om het comfort, de luxe of het imago bijvoorbeeld. Dan is dat limiet opzoeken niet zo belangrijk.

Als jij het wel belangrijk vindt moet je sparen voor een deftige Alfa of BMW. Voor 2k gaat hem dat niet worden.
  maandag 27 januari 2014 @ 07:03:42 #275
157922 fathank
pi_135995400
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:40 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Mufkut?

Als je niet weet hoe een forum werkt, zou ik mn grote bek over anderen maar snel houden.. :|W
  FOK!fotograaf maandag 27 januari 2014 @ 08:14:22 #276
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135995754
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 01:56 schreef leolinedance het volgende:
90% van de automobilisten komt nog niet bijna in de buurt van de limiet van de auto (uitgezonderd gladheid). Zo belangrijk is het niet als je een beetje normaal doet.
En wanneer gebeuren de meeste ongelukken? Juist ja, als mensen over de limiet met hun auto gaan. En wanneer gebeurt dat? O.a. als het glad is. Wanneer is het glad? Als het niet uit komt en die 90% op de weg zit.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator maandag 27 januari 2014 @ 08:22:33 #277
pi_135995819
quote:
_O- :') ;(
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 27 januari 2014 @ 08:31:51 #278
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135995904
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 08:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En wanneer gebeuren de meeste ongelukken? Juist ja, als mensen over de limiet met hun auto gaan. En wanneer gebeurt dat? O.a. als het glad is. Wanneer is het glad? Als het niet uit komt en die 90% op de weg zit.
Onzin, als je auto gaat glijden door ijzel heb jij amper wat aan je stuurkunsten. Het is ook niet te vergelijken met niet-winterse omstandigheden. Maar als je toch wil oefenen ga je in de avond naar een grote parkeerplaats wanneer het gesneeuwd heeft.
  maandag 27 januari 2014 @ 08:43:59 #279
45206 Pietverdriet
pi_135996034
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 08:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Onzin, als je auto gaat glijden door ijzel heb jij amper wat aan je stuurkunsten. Het is ook niet te vergelijken met niet-winterse omstandigheden. Maar als je toch wil oefenen ga je in de avond naar een grote parkeerplaats wanneer het gesneeuwd heeft.
Winterbanden helpen, maar met goed veel ijzel is het nog steeds link
Als het flink geijzeld heeft werk ik die dag wel thuis. Dat is veel veiliger. Vorig jaar kwam ik met de Quatro met nieuwe winterbanden bij de afslag naar de snelweg. Ik reed heel rustig, maar bleef gewoon rechtdoor gaan toen ik af sloeg
  maandag 27 januari 2014 @ 08:45:15 #280
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_135996047
Wel leuk voor je vriend die je z'n fiëstaatje leent. Beetje andermans spullen gaan afraggen, lekker aso.
pi_135996368
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 08:45 schreef mrPanerai het volgende:
Wel leuk voor je vriend die je z'n fiëstaatje leent. Beetje andermans spullen gaan afraggen, lekker aso.
Ideaal toch? Kan ie een ander lekker met de onderhoudskosten en de problemen laten zitten.

Kortom: hij loopt gewoon de boel te trollen.
Schip ahoy!
pi_135996650
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 08:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Daarom moet je toch in ieder geval ooit buiten een nood situatie op het limiet van je auto gezeten hebben? Gewoon dat je al weet wat er gaat gebeuren?

En er gebeuren echt niet alleen maar ongelukken wanneer het glad is. Soms lukt het ook in perfecte condities niet voor iets uit te wijken.
pi_135996685
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 08:45 schreef mrPanerai het volgende:
Oh kom op het is een vrij nieuwe. Volgens mij zit er zelfs nog garantie op.

Een nieuwe auto gaat echt niet ineens kapot als je een paar seconden vol gas geeft.

Hell het is zelfs goed voor je auto om de zoveel tijd tegen het toeren limiet aan te zitten .
  FOK!fotograaf maandag 27 januari 2014 @ 09:35:52 #284
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135996748
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:32 schreef Roadtrip het volgende:
Hell het is zelfs goed voor je auto om de zoveel tijd tegen het toeren limiet aan te zitten .
Alleen wel als ie pas goed warm is en niet voor al te lange tijd.

Maar TS, jij hebt het over 10 uur lang 200 rijden. Waar denk je dat te kunnen doen? Duitsland is geen 2000 km lang.
The summer is magic!

maandag 27 januari 2014 @ 09:42:40 #285
45206 Pietverdriet
pi_135996904
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:35 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar TS, jij hebt het over 10 uur lang 200 rijden. Waar denk je dat te kunnen doen? Duitsland is geen 2000 km lang.
Bij 200 moet hij in die 10 uur ook zeker 3 keer tanken, naar de WC, wat eten/drinken.
  maandag 27 januari 2014 @ 09:43:54 #286
45206 Pietverdriet
pi_135996928
Roadtrip is iig iemand die ik nooit spullen zou lenen
pi_135997080
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:35 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

10 uur per week. Niet tien uur oer dag...

En dat doe ik natuurlijk alleen als hij warm is...
pi_135997106
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Roadtrip is iig iemand die ik nooit spullen zou lenen
Ik ben extreem netjes met de spullen van anderen. Schade vergoed ik altijd bijvoorbeeld.
  FOK!fotograaf maandag 27 januari 2014 @ 09:54:00 #289
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135997163
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:51 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik ben extreem netjes met de spullen van anderen. Schade vergoed ik altijd bijvoorbeeld.
Maar ik wil niet eens schade hebben.
The summer is magic!

FOK!fotograaf maandag 27 januari 2014 @ 09:56:29 #290
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135997227
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:50 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

10 uur per week. Niet tien uur oer dag...

En dat doe ik natuurlijk alleen als hij warm is...
Moet je iedere week heen en weer naar Polen ofzo? Overigens, op de A3 ga je het al niet redden, die staat vol met baustelle of stau en via Stuttgart is ook altijd druk, mocht je richting het Zuiden moeten.
The summer is magic!

maandag 27 januari 2014 @ 09:57:43 #291
45206 Pietverdriet
pi_135997263
quote:

[..]

Ik zou je nog niet aan het stuur laten als ik erbij was
pi_135997837
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:54 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar ik wil niet eens schade hebben.
Shit happens. Ik heb nog nooit iets van iemand gesloopt, maar het kan natuurlijk gebeuren.
pi_135997851
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:56 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Moet je iedere week heen en weer naar Polen ofzo? Overigens, op de A3 ga je het al niet redden, die staat vol met baustelle of stau en via Stuttgart is ook altijd druk, mocht je richting het Zuiden moeten.
Snachts is het vaak echt best wel rustig.
pi_135997859
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zou je nog niet aan het stuur laten als ik erbij was
Oh heerlijk. Ik hou ervan rondgereden te worden.
pi_135997871
quote:

Ik vind het heel erg knap als je een FWD auto laat uitbreken op de achterkant door vol gas te geven, dat gaat je namelijk niet lukken.
pi_135998015
quote:

[..]

Dus schade kan jij wel vergoeden, maar een fatsoenlijke auto kan je dan weer niet betalen? Jij doet geen opleiding waar structuur, rationeel denken etc. een grote rol speelt.. :P
  maandag 27 januari 2014 @ 10:27:14 #297
45206 Pietverdriet
pi_135998035
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:20 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Snachts is het vaak echt best wel rustig.
Vertel, waar rij je dan 200, want het grootste deel van de autobahn mag je niet sneller dan 100-130, delen waar dat overdag wel mag, mag het snachts vaak niet ivm de nachtrust
  maandag 27 januari 2014 @ 10:35:00 #298
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_135998205
Roadtrip topics :')

Don't feed the troll.
Tadumtiedum.
  maandag 27 januari 2014 @ 10:35:07 #299
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135998210
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:26 schreef Deskjet het volgende:

[..]

Dus schade kan jij wel vergoeden, maar een fatsoenlijke auto kan je dan weer niet betalen? Jij doet geen opleiding waar structuur, rationeel denken etc. een grote rol speelt.. :P
Haha held.

@TS: limiet opzoeken doe ik wel op een slipbaan of tijdens een circuit dagje oid
pi_135998271
Mooie Troll dit topic
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_135998617
Zo, deze is dicht en hopelijk wordt er geen nieuw deel geopend. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')