abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135926388
Beste Fok!ers,

Ik moet binnenkort mijn eerste auto kopen. Ik had eerder een deal waarbij ik een auto kon lenen, maar ik maak teveel kilometers om dit praktisch te houden. Er zijn soms maanden waarin ik 5000 kilometer maak bijvoorbeeld.

Ik heb wel een aantal eisen aan mijn auto:

- Hij moet veilig zijn. Dit betekend minimaal 4 euroncap sterren, voor-, zij- en hoofdairbags, ABS en ESP en een stevige kooiconstructie.
- Hij moet comfortabel zijn. Dit betekend goede stoelen met een lendesteun, prettige vering, lekker stil aan de binnenkant, alle creature comforts als cruise control, climate control, smartphone integratie, etc.
- Hij moet hard kunnen. Ik rijd 2x per week op de autobahn en wil dus dat het ding het volhoud 10 uur per week 200km/u te rijden. Ook moet hij op die snelheid op zijn gemak zijn. Ik heb geen zin om dan op de topsnelheid van een auto heel ongemakkelijk te rijden. Hij moet stabiel op de weg liggen, nog steeds relatief stil zijn, de radio moet het geluid goed kunnen overstemmen, etc.
- Hij moet veel feedback doorgeven. Ik hou ervan wanneer een auto een mechanisch gevoel heeft. Het stuur moet doorgeven wat er gebeurd met de wielen, de koppeling moet lekker terugvechten, sturen moet precies gaan, etc.
- Hij moet zuinig zijn, het liefste ook op snelheid. Natuurlijk gaat het niet lukken een fatsoenlijke auto te vinden die 1 op 30 rijd op snelheid, maar 1 op 10 is een bezwaar.
- Hij moet betrouwbaar zijn. Wanneer het onvermijdelijk misgaat, wil ik ook geen exotisch merk met enorme reparatiekosten.

Er zijn natuurlijk veel leuke auto’s met die eisen. Een BMW M550d lijkt me een perfecte autobahn cruiser. Heel comfortabel, lekker snel, redelijk zuinig dus veel range, etc.

Alleen helaas ben ik niet zo rijk. Mijn budget is tussen de ¤1500 en ¤2000 voor de auto zelf. Daarnaast heb ik nog ¤200 a ¤300 per maand voor vaste lasten.

Grootte maakt me niet zoveel uit. Ik zat zelf te denken aan een middenklasse auto. Een kleinere of juist grotere auto is ook geen probleem. Ik zoek gewoon een auto die aan de bovengenoemde eisen voldoet.

Ik heb zelf een beetje onderzoek gedaan en er zijn een paar auto’s die me wel wat lijken.

Een Ford Mondeo mk3 V6 station lijkt me wel wat. Hij is lekker groot, redelijk comfortabel, redelijk snel, redelijk betrouwbaar, redelijk zuinig, klinkt lekker en schijnt goed te sturen. Een grote 2.2 TDCI zou ook een optie zijn als ik mijn budget rek. Het voordeel is dat hij zuiniger rijdt.

Een andere optie is de Volvo V40 T4. Hij is lelijker, duurder en minder zuinig dan de Mondeo. Het ding heeft ook geen curtain airbags. Ook zitten alle modellen die ik kan betalen boven de 200k kilometers. Aan de andere kant is hij ook net iets sneller en hopelijk minder afgetrapt.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_135926739
student zijn en niet eens betekent goed kunnen schrijven ;(
pi_135926750
BMW 320D
VW Golf TDI
Toyota corolla
Volvo V40 1.9D bj van 1999-2001 ofzo is mooier dan nieuwer V40 vind ik
V70 kan ook maar dan veel km stand.

Kijk maar bij marktplaats, die kan je zelf zo wel vinden. gebruik een uitbreiding zoekoptie.
staat er al 1 bmw 320 d automaat te koop.

ze zijn wel best prijzig in wegenbelasting.

[ Bericht 8% gewijzigd door Captain_Ghost op 25-01-2014 14:12:20 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_135926796
Wil je niet ook nog stoelverwarming, massagestoelen, standkachel en geïntegreerde navigatiesysteem met TV functie?

:')
  zaterdag 25 januari 2014 @ 14:08:21 #5
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_135926806
Die waslijst eisen, en dan
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:53 schreef Roadtrip het volgende:

Alleen helaas ben ik niet zo rijk. Mijn budget is tussen de ¤1500 en ¤2000 voor de auto zelf. Daarnaast heb ik nog ¤200 a ¤300 per maand voor vaste lasten.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:17:54 #6
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135928296
Haha Tering Ts. Je wil veel te veel voor veel te weinig. Dat snap je zelf toch ook wel?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:32:20 #7
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135928567
Dat wordt een trajectkaart :D
pi_135928610
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:08 schreef daNpy het volgende:
Die waslijst eisen, en dan

[..]

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Zo bijzonder zijn die eisen echt niet. Ik zoek gewoon een goede, veilige, auto.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:17 schreef Fiorano het volgende:
Haha Tering Ts. Je wil veel te veel voor veel te weinig. Dat snap je zelf toch ook wel?
Volgens mij valt het best mee.

Kijk bijvoorbeeld eens naar die Volvo V40:
¤560 per jaar aan belasting
¤100 per maand aan verzekering
¤1600 om hem te kopen

De mondeo is wel iets duurder, maar ook iets nieuwer.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_135928654
Voor 2 ruggen ga je niks vinden, ik garandeer je dat.

De auto's die je voor dat soort bedragen ziet zullen helemaal afgetrapt zijn.

Ik wil wel een zijsprong wagen, Golf/Leon/Toledo/Bora met 110 pk TDi VP motor. Deze motoren zijn zeer simpel, weinig grote problemen (afgezien van de standaard zwakke punten van een diesel). Je kan ze ook voor lage bedragen vinden en imho rijd een Leon of Toledo ook op hogere snelheden goed. Alleen meer dan 210 op de teller zit er niet in. Makkelijk chipbaar naar 140 pk. Dit zijn motoren die makkelijk 5 ton kunnen halen.

Eentje met belangrijke opties (clima, cruise control etc.) kan je wel makkelijk vinden.
pi_135928689
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:39:22 #11
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135928717
Dus je wilt in een auto van ¤1500,- tien uur per week 200km/u rijden..?

Heb je dan ook nog ¤1500,- om de auto in goede staat te brengen..?
Daarbij kun je zuinig rijden wel vergeten bij die snelheden...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:40:55 #12
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135928749
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:34 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij valt het best mee.

Kijk bijvoorbeeld eens naar die Volvo V40:
¤560 per jaar aan belasting
¤100 per maand aan verzekering
¤1600 om hem te kopen

De mondeo is wel iets duurder, maar ook iets nieuwer.
Maar voor 1600 aanschaf heb je geen smart Phone integratie etc etc. Overigens is 200 rijden in Duitsland tegenwoordig ook al lastig door alle baustelle en snelheidsbeperkingen...
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_135928797
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:36 schreef yup het volgende:
Voor 2 ruggen ga je niks vinden, ik garandeer je dat.

De auto's die je voor dat soort bedragen ziet zullen helemaal afgetrapt zijn.

Ik wil wel een zijsprong wagen, Golf/Leon/Toledo/Bora met 110 pk TDi VP motor. Deze motoren zijn zeer simpel, weinig grote problemen (afgezien van de standaard zwakke punten van een diesel). Je kan ze ook voor lage bedragen vinden en imho rijd een Leon of Toledo ook op hogere snelheden goed. Alleen meer dan 210 op de teller zit er niet in. Makkelijk chipbaar naar 140 pk. Dit zijn motoren die makkelijk 5 ton kunnen halen.

Eentje met belangrijke opties (clima, cruise control etc.) kan je wel makkelijk vinden.
Volgens mij valt het afgetrapte in de auto's in de linkjes in de volgende post best mee. 210 op de teller is trouwens ook prima, als het maar comfortabel gaat.

quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:39 schreef Snowballed het volgende:
Dus je wilt in een auto van ¤1500,- tien uur per week 200km/u rijden..?

Heb je dan ook nog ¤1500,- om de auto in goede staat te brengen..?
Daarbij kun je zuinig rijden wel vergeten bij die snelheden...
Mwah ligt aan het type auto. Een diesel zal veel zuiniger zijn dan een benzine. Een grote BMW is op die snelheid zuiniger dan een golfje.

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:40 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Maar voor 1600 aanschaf heb je geen smart Phone integratie etc etc. Overigens is 200 rijden in Duitsland tegenwoordig ook al lastig door alle baustelle en snelheidsbeperkingen...
Hmm verkeerd gekeken. Bij die Volvo inderdaad niet. Bij die Mondeo wel.

En je hebt gelijk dat je niet overal 200 kan rijden. Maar om 2 uur snachts op een verlaten snelweg is er van alles mogelijk.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:44:06 #14
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135928827
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:43 schreef Roadtrip het volgende:
Mwah ligt aan het type auto. Een diesel zal veel zuiniger zijn dan een benzine. Een grote BMW is op die snelheid zuiniger dan een golfje.

Waar ga je behalve de mrb en verzekering, het onderhoud van betalen dan..?
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:44:20 #15
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135928832
Je kan voor 2k met een beetje mazzel wel een auto vinden die aan je eisen voldoet. Die van mij kostte 1800 euro en bevat alles wat je zoekt and then some.
Maar dan begint de lol pas. Comfortabele auto's zijn zwaar, dus duur in mrb.
Vlotte stevige motoren lusten een aardige slok en kunnen een flinke aanslag op je budget doen als het op onderhoud en reparatie aan komt. Verzekering is sowieso vrij prijzig als je wat leuks onder je kont wil.

Kortom: dikke auto's zijn niet voor niets zo goedkoop in aanschaf.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:45:39 #16
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135928859
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:43 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Volgens mij valt het afgetrapte in de auto's in de linkjes in de volgende post best mee. 210 op de teller is trouwens ook prima, als het maar comfortabel gaat.

[..]

[..]

Hmm verkeerd gekeken. Bij die Volvo inderdaad niet. Bij die Mondeo wel.

En je hebt gelijk dat je niet overal 200 kan rijden. Maar om 2 uur snachts op een verlaten snelweg is er van alles mogelijk.
Diesel verbruikt ook zat op die snelheden.

Ik vind 160 een veel fijnere snelheid, kun je ook nog een beetje fatsoenlijk reageren op je mede weggebruikers
pi_135928863
Hou er wel rekening mee dat een benzinemotor over het algemeen vies zal zuipen op dat soort snelheden. Vergeet 1:10 alvast. Zal meer richting 1:7 ofzo gaan.

Als je dat wilt moet je benzine uit je systeem halen. Een ander zijsprong: budget verhogen, 150 pk TDi kopen. (Golf/Toledo/Bora etc). 230+ op de teller is dan makkelijk mogelijk.
pi_135928910
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:44 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Waar ga je behalve de mrb en verzekering, het onderhoud van betalen dan..?
Van de 200 aan vaste lasten. Die Volvo V40 kost alles bij elkaar, inclusief verzekering op mijn eigen naam, 120 per maand. Dan kan er veel onderhoud komen...
pi_135928941
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:45 schreef yup het volgende:
Hou er wel rekening mee dat een benzinemotor over het algemeen vies zal zuipen op dat soort snelheden. Vergeet 1:10 alvast. Zal meer richting 1:7 ofzo gaan.

Als je dat wilt moet je benzine uit je systeem halen. Een ander zijsprong: budget verhogen, 150 pk TDi kopen. (Golf/Toledo/Bora etc). 230+ op de teller is dan makkelijk mogelijk.
1 op 7 is eigenlijk zuiniger dan ik verwacht had.

Maar helaas kan ik mijn budget echt niet verhogen. Ik heb ook nog geld nodig voor brandstof...
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:49:22 #20
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_135928946
Waarom ga je niet voor een fiets?
pi_135928990
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:49 schreef borbit het volgende:
Waarom ga je niet voor een fiets?
Omdat je met een fiets niet even naar Keulen / Parijs / Berlin rijd.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:51:42 #22
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135928992
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:49 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Maar helaas kan ik mijn budget echt niet verhogen. Ik heb ook nog geld nodig voor brandstof...
Als je die ruimte niet hebt raad ik je echt aan om in een lichtere klasse te shoppen.
1 keer iets kapot en je kan de auto tegen schrootprijs verkopen omdat je het niet kan betalen.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:51:52 #23
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135928995
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:49 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Of je stelt minder hoge eisen... Laat bv die bluetooth integratie lopen of die top van 200.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:53:22 #24
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135929035
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:48 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Van de 200 aan vaste lasten. Die Volvo V40 kost alles bij elkaar, inclusief verzekering op mijn eigen naam, 120 per maand. Dan kan er veel onderhoud komen...
Er komt ook veel onderhoud aan...
Een auto van meer dan tien jaar oud, behoeft al onderhoud als je hem net gekocht hebt en van plan bent dat soort snelheden met veel regelmaat te gaan rijden...
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:53:37 #25
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135929042
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:51 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Of je stelt minder hoge eisen... Laat bv die bluetooth integratie lopen of die top van 200.
Hij wil comfortabel rijden met 200, dan met de auto een stuk meer dan dat kunnen halen. Anders zit je lekker 10 uur per week 6000 toeren te draaien :D
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:55:29 #26
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135929090
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:53 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Hij wil comfortabel rijden met 200, dan met de auto een stuk meer dan dat kunnen halen. Anders zit je lekker 10 uur per week 6000 toeren te draaien :D
Nouja dat dus. Lekker comfortabel 160.

Overigens die v40 et 200pk zou ik lekker laten staan. Als er met die auto net zo omgegaan is als met de velgen...
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:55:38 #27
68091 borbit
pi_135929096
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:51 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Omdat je met een fiets niet even naar Keulen / Parijs / Berlin rijd.
Berlijn schrijf je met een lange ij. En die stad is net als Parijs prima per fiets te benaderen.
pi_135929145
Trein een optie?. Je gaat alleen naar de grote steden toe!.

Het is leuk om 200 kunnen rijden, maar vaak heb je toch niets aan.
Brandstof kosten hoog, meer risico op ongeval, politie kan moeilijk gaan doen bij 120 km/u zones, je vraagt ook veel van de motor.

Gewoon kleine auto met diesel, airco en cruisecontrol kom je al ver aan.
Kwestie van goed plannen kan je ook daar op tijd zijn.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_135929161
Met zo'n wensen lijst kun je beter een taxi abo nemen, heb je ook alle luxe en zelfs een chauffeur :+
pi_135929223
Zuinig hard rijden doe je met diesel. Golf/leon/Octavia/toledo tdi. Peugeot 307 Hdi90. Astra/147/156 1.9 Ctdi/jtd. Mazda 323/626 cdti.

Volvo v70 of Saab 9-5 op lpg
.
pi_135929224
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:51 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Als je die ruimte niet hebt raad ik je echt aan om in een lichtere klasse te shoppen.
1 keer iets kapot en je kan de auto tegen schrootprijs verkopen omdat je het niet kan betalen.
Een lichtere klasse is ook veel vermoeiender als je lang moet rijden.

Ik rij op dit moment in een moderne Fiesta of moderne BMW 3. Het verschil is enorm.
pi_135929266
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:55 schreef borbit het volgende:

[..]

Berlijn schrijf je met een lange ij. En die stad is net als Parijs prima per fiets te benaderen.
Nee echt? Ik typte het onder de douche en mijn touchscreen reageert op het water.

Maar ik werk en studeer 60 a 70 uur per week. Dan heb ik geen tijd even gezellig een maand te fietsen.
pi_135929287
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:57 schreef Captain_Ghost het volgende:

Brandstof kosten hoog, meer risico op ongeval, politie kan moeilijk gaan doen bij 120 km/u zones, je vraagt ook veel van de motor.

Die rijden alleen op tijdstippen wanneer ik niet kan.

Je kan niet om 2400 besluiten een half uurtje later te vertrekken.
pi_135929305
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:01 schreef Fer het volgende:
Zuinig hard rijden doe je met diesel. Golf/leon/Octavia/toledo tdi. Peugeot 307 Hdi90. Astra/147/156 1.9 Ctdi/jtd. Mazda 323/626 cdti.

Volvo v70 of Saab 9-5 op lpg
Ja daar heb je eigenlijk gelijk in. Allee diesel is zo extreem duur wanneer het misgaat.
pi_135929325
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:57 schreef Captain_Ghost het volgende:

Als de weg helemaal leeg is, dan vind ik het vermoeiend om met 130 km/u te rijden. Je word er hoorndol van. Dan gaat het gas er echt wel op. Ok 200 km/u 10 uur lang is echt overdreven, maar rond de 170-180 cruise snelheid gaat prima.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:05:48 #36
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_135929329
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:34 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Klopt, de eisen zijn helemaal niet bijzonder.
Maar voor dat budget ga je of een auto vinden die aan hooguit 1 of 2 van de eisen voldoet, of je moet je budget met een factor 10 gaan verhogen.

Als je zoveel kilometers gaat draaien en bovenal een betrouwbare auto wil redt je het met dat budget niet.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:07:53 #37
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_135929381
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:53 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Er komt ook veel onderhoud aan...
Een auto van meer dan tien jaar oud, behoeft al onderhoud als je hem net gekocht hebt en van plan bent dat soort snelheden met veel regelmaat te gaan rijden...
Bij elke tweedehands auto rekenen op ¤ 1000,- in onvoorzien onderhoud of reparaties.
maar dat is als meer dan de helft van TS' aanschaf budget...
pi_135929519
Mja die volvo uit de link is 15j oud en heeft +200K met een bezinemotor,ook met technologie van 15j geleden. Daar weet je al bijna van dat er kosten bijkomen, zeker als je hem dan goed gaat gebruiken, waarom doe je die trajecten niet per trein?
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:17:38 #39
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135929590
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:07 schreef daNpy het volgende:

[..]

Bij elke tweedehands auto rekenen op ¤ 1000,- in onvoorzien onderhoud of reparaties.
maar dat is als meer dan de helft van TS' aanschaf budget...
Grote beurt
5x nieuwe banden/balanceren/uitlijnen
Div rubbers, een stuurkogeltje hier, remblokken/schijven/slangen daar....

Dan is die ¤1000,- wel op... en dan pas kun je een beetje betrouwbaar instappen en wegrijden in een auto van dat bouwjaar..
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:19:31 #40
68091 borbit
pi_135929638
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:03 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Nee echt? Ik typte het onder de douche en mijn touchscreen reageert op het water.

Maar ik werk en studeer 60 a 70 uur per week. Dan heb ik geen tijd even gezellig een maand te fietsen.
waarom was je jezelf aan het aftrekken op dit topic?
pi_135929742
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:14 schreef mrPanerai het volgende:
Mja die volvo uit de link is 15j oud en heeft +200K met een bezinemotor,ook met technologie van 15j geleden. Daar weet je al bijna van dat er kosten bijkomen, zeker als je hem dan goed gaat gebruiken, waarom doe je die trajecten niet per trein?
Reizen met de trein duurt ontzettend veel langer dan met de auto. Ook passen cd schema's niet in mijn leven en is het last minute veel duurder.

Ik jan zodra ik klaar ben met mijn werk, soms pas 1 uur snachts, nog ergens naartoe gaan. Met de trein is dat niet mogelijk.
pi_135929757
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:17 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Grote beurt
5x nieuwe banden/balanceren/uitlijnen
Div rubbers, een stuurkogeltje hier, remblokken/schijven/slangen daar....

Dan is die ¤1000,- wel op... en dan pas kun je een beetje betrouwbaar instappen en wegrijden in een auto van dat bouwjaar..
Die krijg je toch gewoon wanneer je hem koopt?
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:25:20 #43
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135929780
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:24 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ja.. maar niet als je 1500 betaalt... _O-
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:27:42 #44
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135929841
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:24 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Whahahahahahahahaha ja zeker als je hem particulier koopt.

Tuurlijk niet man, je koopt een auto in de staat zoals ie is.
pi_135929905
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:25 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ja.. maar niet als je 1500 betaalt... _O-
Op toegeven. Ik heb weinig ervaring met het kopen van goedkope barrels. Se tweedehands auto's die ik langs zag komen waren boven de 15k.

Maar laten weten hier focussen op meedenken. Ik heb een goede auto nodig en wil weten hoe ik dat kan realiseren. Meer werken is geen optie. Ik heb nu al maar 1 dag per week vrij.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:32:36 #46
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135929967
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:30 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Op toegeven. Ik heb weinig ervaring met het kopen van goedkope barrels. Se tweedehands auto's die ik langs zag komen waren boven de 15k.

Maar laten weten hier focussen op meedenken. Ik heb een goede auto nodig en wil weten hoe ik dat kan realiseren. Meer werken is geen optie. Ik heb nu al maar 1 dag per week vrij.
Als meer verdienen met ander werk geen optie is, dan zou ik gewoon doen wat andere studenten ook doen....
pi_135929974
Maar als mijn suggesties zo gek zijn, welke auto die aan die eisen voldoet raden jullie aan?
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:33:24 #48
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135929984
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:32 schreef Roadtrip het volgende:
Maar als mijn suggesties zo gek zijn, welke auto die aan die eisen voldoet raden jullie aan?
Geen.. je moet je eisen dus bijstellen..
pi_135930052
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:33 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Geen.. je moet je eisen dus bijstellen..
Ik ga echt niet in een alto of starlet ofzo rijden. Dat is gewoon niet veilig met zoveel kilometers.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:37:47 #50
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135930079
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:36 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik ga echt niet in een alto of starlet ofzo rijden. Dat is gewoon niet veilig met zoveel kilometers.
Een auto van 10jaar+ rijden met dat soort snelheden zonder fatsoenlijk onderhoud is ook niet veilig..
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:40:20 #51
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135930128
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:32 schreef Roadtrip het volgende:
Tja, dan ga ik gewoon weer ongegeneerd mijn bak tippen: een 406 coupe v6 pack.
Zit alles in, heerlijke motor, comfortabel, ook bij 200+, betrouwbaar, te vinden met jouw budget..

Alleen moet je hem dan weg doen als de distributie aan de beurt is a 1400 euro (dealer), of de bougies vervangen mogen worden (staat 2 uur voor bij de dealer)..
pi_135930173
Vind het een wat vreemde combinatie van eisen en budget. Heb je uberhaupt wel ervaring met autorijden en het bezitten van een auto? Als je voor dat geld een dikke bak koopt dan heeft die gegarandeerd achterstallig onderhoud, waardoor je er de eerste maanden zo 1000+ euro tegenaan moet gooien om hem rijdend te houden.

Maargoed, als je voor weinig geld een dikke auto zoekt zou je ook eens kunnen kijken naar een Alfa Romeo 166. Kosten niks vanwege de reputatie van Alfa, maar zijn vaak prima auto's (gewoon goede proefrit maken en onderhoudshistorie controleren). Of een 156 met 2.4JTD motor.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:43:18 #53
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135930186
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:40 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Zit alles in, heerlijke motor, comfortabel, ook bij 200+, betrouwbaar, te vinden met jouw budget..

Alleen moet je hem dan weg doen als de distributie aan de beurt is a 1400 euro (dealer), of de bougies vervangen mogen worden (staat 2 uur voor bij de dealer)..
Waar haal je het idee vandaan dat ts een auto kan kopen waar dat al bij gedaan is/nog niet hoeft, voor dat geld..?
pi_135930187
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:40 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Dat is echt een prachtige auto! Op foto's komt hij er niet goed uit, maar in het echt vind ik het een van de mooiste auto's ooit. Subtiel stijlvol.

Alleen 2 sterren euroncap is me eigenlijk te weinig.
pi_135930223
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:42 schreef Palomar het volgende:
Vind het een wat vreemde combinatie van eisen en budget. Heb je uberhaupt wel ervaring met autorijden en het bezitten van een auto? Als je voor dat geld een dikke bak koopt dan heeft die gegarandeerd achterstallig onderhoud, waardoor je er de eerste maanden zo 1000+ euro tegenaan moet gooien om hem rijdend te houden.

Maargoed, als je voor weinig geld een dikke auto zoekt zou je ook eens kunnen kijken naar een Alfa Romeo 166. Kosten niks vanwege de reputatie van Alfa, maar zijn vaak prima auto's (gewoon goede proefrit maken en onderhoudshistorie controleren). Of een 156 met 2.4JTD motor.
Met het rijden zelf heb ik 30.000km ervaring. Het bezitten van een auto geen.

Maar zo'n alfa 166 gaat duurder worden dan een mondeo of volvo v40...
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:45:09 #56
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135930228
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:43 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Waar haal je het idee vandaan dat ts een auto kan kopen waar dat al bij gedaan is/nog niet hoeft, voor dat geld..?
2e alinea gelezen? ;)
Daarom ben ik ook van mening dat hij er beter niet aan kan beginnen. Maar als hij wil weten welke auto je kan kopen die voldoet aan zijn lijstje en zijn budget, ja, dan heb je aan die Peug een heerlijk rij-ijzer.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:47:38 #57
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135930294
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:45 schreef Mano_ het volgende:

[..]

2e alinea gelezen? ;)
Daarom ben ik ook van mening dat hij er beter niet aan kan beginnen. Maar als hij wil weten welke auto je kan kopen die voldoet aan zijn lijstje en zijn budget, ja, dan heb je aan die Peug een heerlijk rij-ijzer.
Ja die heb ik gelezen... dat betekent dat je hem dus gewoon niet moet aanschaffen...
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:47:47 #58
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135930299
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:43 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Dat is echt een prachtige auto! Op foto's komt hij er niet goed uit, maar in het echt vind ik het een van de mooiste auto's ooit. Subtiel stijlvol.

Inderdaad, foto's doen 'm geen recht. De indrukwekkende elegantie komt niet over.

2 sterren zegt me niet zo veel, het is een stevige, zware auto die goed op de weg ligt. Ik heb me nog geen moment onveilig gevoeld in de coupe, terwijl ik dat wel eens heb in de Fiat 500 van m'n ouders met 5 sterren.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:48:46 #59
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135930325
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:47 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ja die heb ik gelezen... dat betekent dat je hem dus gewoon niet moet aanschaffen...
Niet als je het niet kan betalen nee, helemaal mee eens.
pi_135930326
Stel je voor ik zou voor een langzamere luxe auto gaan. Worst het dan haalbaarder?
pi_135930397
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:48 schreef Roadtrip het volgende:
Stel je voor ik zou voor een langzamere luxe auto gaan. Worst het dan haalbaarder?
Dan zijn je brandstofkosten iig lager, waardoor je meer geld overhoudt voor onderhoud + aanschaf.
Een nette Fiat Stilo. ^O^
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:53:52 #62
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135930429
quote:
Een stuk betaalbaarder iig, zeker wat onderhoud betreft. Maar goed, betaalbare auto's zijn in aanschaf doorgaans weer wat duurder, omdat daar veel meer vraag naar is.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:54:15 #63
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_135930439
Stel je snelheidseisen bij en lees het topic van SD. En koop dan wat snellers dan een 200D :P

PTA / Zuinig, redelijk 'luxe', veel kilometers maken; hoe? part II
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:54:19 #64
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135930441
quote:
Worst het dan haalbaarder?
Ja..!

Nee...
Luxe auto's zijn reteduur in onderhoud.. voor 1500,- ga je echt niets vinden wat dat niet nodig heeft..
Die zijn leuk voor een rondje om de kerk.. maar niet om dagelijks veel km's te maken..

Aanschaffen is geen punt met luxe auto's, maar hoe luxer/groter, hoe duurder in onderhoud..
pi_135930456
quote:

[..]

Waarom zo focussen op die 2 sterren EuroNCAP? Kleine nieuwe autootjes halen 5 sterren bij die test van de EuroNCAP, maar in een grotere auto met aardig wat staal ben je imo toch echt veiliger.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:56:54 #66
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135930495
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:55 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Waarom zo focussen op die 2 sterren EuroNCAP? Kleine nieuwe autootjes halen 5 sterren bij die test van de EuroNCAP, maar in een grotere auto met aardig wat staal ben je imo toch echt veiliger.
Helemaal mee eens.. die eisen worden continue verscherpt, terwijl het met 200+ echt geen donder uitmaakt waar je in rijd...
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:04:29 #67
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135930703
Ik heb net een MB C220D gekocht; haalt die 200p/u allen heel kortstondig als je hem uit een vliegtuig smijt of een heeeeel diep ravijn in rijdt, maar als je gewoon de cc op 140 zet rijd je als een vorst en nog betrekkelijk zuinig ook.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:05:54 #68
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_135930736
Sowieso voor een diesel gaan. Omslagpunt ligt niet erg hoog met een tweedehands auto, als ik mijn diesel vergelijk met een vergelijkbare benzine (heb een 2.4 JTD, dus dat wordt dan al gauw een v6) dan ligt dat een stuk onder de 10.000km per jaar.
Life's like music, get the rhythm..
pi_135930857
quote:

[..]

Naar die sterren zou ik sowieso niet kijken. Die tests worden allemaal gedaan rond de 50km/u.

Als je 200km/u rijdt, maakt het niet uit of je in een 7-serie zit of in een Suzuki Alto. Er blijft van beiden niks over.
(En dus van jou ook niet)
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:16:33 #70
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135931035
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:54 schreef Hyperdude het volgende:
Stel je snelheidseisen bij en lees het topic van SD. En koop dan wat snellers dan een 200D :P

PTA / Zuinig, redelijk 'luxe', veel kilometers maken; hoe? part II
220D, en hij is vlot zat naar mijn zin.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:19:42 #71
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_135931121
Zeg ik toch; iets snellers dan een 200D. :P

Wat is de goedkoopste JTD die je kan vinden?
Lijkt mij de beste oplossing voor TS zijn budget en 5000 km/ mnd
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:20:56 #72
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135931152
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:19 schreef Hyperdude het volgende:
Wat is de goedkoopste JTD die je kan vinden?
Lijkt mij de beste oplossing voor TS zijn budget en 5000 km/ mnd
Die zonder onderhoud... en dat is dus niet de beste oplossing voor ts en zijn budget...
pi_135931313
Over de diesel hebben jullie wel gelijk.

Maar over die ncap sterren is het echt broscience bullshit. Natuurlijk zit je in een Audi q7 beter dan in een Fiat 500 wanneer ze frontaal tegen elkaar knallen. Toch heb ik liever een ongeluk in een nieuwe 500 dan in een oude seicento.

Die scores zijn alleen gemaakt voor vergelijk binnen een bepaalde klasse. En bijvoorbeeld gordijn airbags maken een enorm verschil.

Folksam heeft bijvoorbeeld een onderzoek opgesteld waarin ze het letsel bij echte ongelukken vergelijken tussen verschillende auto's. Over het algemeen hebben goede resultaten in euroncap een directe invloed op het aantal zwaar gewonden of doden.

Em natuurlijk is er geen redden met 200km/u. Maar bij een glijder tegen een boom met een oude mondeo met 30km/u ben je vrijwel 100% zeker (hersen)dood. Met een nieuwere mondeo ben je vrijwel 100% zeker k gedeerd.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:40:28 #74
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135931649
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:27 schreef Roadtrip het volgende:
Maar bij een glijder tegen een boom met een oude mondeo met 30km/u ben je vrijwel 100% zeker (hersen)dood. Met een nieuwere mondeo ben je vrijwel 100% zeker k gedeerd.
Een volvo uit 1974 (staat hier in de schuur) kan met 15km een frontale botsing tegen een muur zonder schade doorkomen...
En daar zit helemaal niets op..
De ander delft echt het onderspit.. je rijd dwars door een moderne auto heen...
En als je gewoon in de gordels zit, met de hoofdsteun op de juiste stand, is het echt niet veel onveiliger voor de bestuurder..

Ik bedoel hier ligt een moderne bmw 5 serie..

Die ncap is volgens mij ook gebaseerd op hoe veilig een auto voor andere weggebruikers is.. (voetgangers, fietsers etc)

Trouwens.. een goedkope, dealeronderhouden, maar ondergewaardeerde auto: (zit wel ruim boven je budget trouwens)
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr

[ Bericht 0% gewijzigd door Snowballed op 25-01-2014 17:45:58 ]
pi_135931724
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:27 schreef Roadtrip het volgende:
Over de diesel hebben jullie wel gelijk.

Maar over die ncap sterren is het echt broscience bullshit. Natuurlijk zit je in een Audi q7 beter dan in een Fiat 500 wanneer ze frontaal tegen elkaar knallen. Toch heb ik liever een ongeluk in een nieuwe 500 dan in een oude seicento.

Die scores zijn alleen gemaakt voor vergelijk binnen een bepaalde klasse. En bijvoorbeeld gordijn airbags maken een enorm verschil.
Correct, alleen heb je geen budget voor een nieuwe auto.

quote:
Folksam heeft bijvoorbeeld een onderzoek opgesteld waarin ze het letsel bij echte ongelukken vergelijken tussen verschillende auto's. Over het algemeen hebben goede resultaten in euroncap een directe invloed op het aantal zwaar gewonden of doden.

Em natuurlijk is er geen redden met 200km/u. Maar bij een glijder tegen een boom met een oude mondeo met 30km/u ben je vrijwel 100% zeker (hersen)dood. Met een nieuwere mondeo ben je vrijwel 100% zeker k gedeerd.
Totale onzin natuurlijk. Ook met een oude mondeo overleef je een botsing met 30 per uur tegen een boom makkelijk. Al ligt het er altijd aan hoe je hem raakt.

Nogmaals; je hebt geen budget voor een nieuwe auto. Wil je wel een nieuwe auto rijden, lease er dan een. Kost je wel belachelijk veel geld per maand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')