quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:53 schreef Roadtrip het volgende:
Alleen helaas ben ik niet zo rijk. Mijn budget is tussen de ¤1500 en ¤2000 voor de auto zelf. Daarnaast heb ik nog ¤200 a ¤300 per maand voor vaste lasten.
Zo bijzonder zijn die eisen echt niet. Ik zoek gewoon een goede, veilige, auto.quote:
Volgens mij valt het best mee.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:17 schreef Fiorano het volgende:
Haha Tering Ts. Je wil veel te veel voor veel te weinig. Dat snap je zelf toch ook wel?
Maar voor 1600 aanschaf heb je geen smart Phone integratie etc etc. Overigens is 200 rijden in Duitsland tegenwoordig ook al lastig door alle baustelle en snelheidsbeperkingen...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:34 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Zo bijzonder zijn die eisen echt niet. Ik zoek gewoon een goede, veilige, auto.
[..]
Volgens mij valt het best mee.
Kijk bijvoorbeeld eens naar die Volvo V40:
¤560 per jaar aan belasting
¤100 per maand aan verzekering
¤1600 om hem te kopen
De mondeo is wel iets duurder, maar ook iets nieuwer.
Volgens mij valt het afgetrapte in de auto's in de linkjes in de volgende post best mee. 210 op de teller is trouwens ook prima, als het maar comfortabel gaat.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:36 schreef yup het volgende:
Voor 2 ruggen ga je niks vinden, ik garandeer je dat.
De auto's die je voor dat soort bedragen ziet zullen helemaal afgetrapt zijn.
Ik wil wel een zijsprong wagen, Golf/Leon/Toledo/Bora met 110 pk TDi VP motor. Deze motoren zijn zeer simpel, weinig grote problemen (afgezien van de standaard zwakke punten van een diesel). Je kan ze ook voor lage bedragen vinden en imho rijd een Leon of Toledo ook op hogere snelheden goed. Alleen meer dan 210 op de teller zit er niet in. Makkelijk chipbaar naar 140 pk. Dit zijn motoren die makkelijk 5 ton kunnen halen.
Eentje met belangrijke opties (clima, cruise control etc.) kan je wel makkelijk vinden.
Mwah ligt aan het type auto. Een diesel zal veel zuiniger zijn dan een benzine. Een grote BMW is op die snelheid zuiniger dan een golfje.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:39 schreef Snowballed het volgende:
Dus je wilt in een auto van ¤1500,- tien uur per week 200km/u rijden..?
Heb je dan ook nog ¤1500,- om de auto in goede staat te brengen..?
Daarbij kun je zuinig rijden wel vergeten bij die snelheden...
Hmm verkeerd gekeken. Bij die Volvo inderdaad niet. Bij die Mondeo wel.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:40 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Maar voor 1600 aanschaf heb je geen smart Phone integratie etc etc. Overigens is 200 rijden in Duitsland tegenwoordig ook al lastig door alle baustelle en snelheidsbeperkingen...
Waar ga je behalve de mrb en verzekering, het onderhoud van betalen dan..?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:43 schreef Roadtrip het volgende:
Mwah ligt aan het type auto. Een diesel zal veel zuiniger zijn dan een benzine. Een grote BMW is op die snelheid zuiniger dan een golfje.
Diesel verbruikt ook zat op die snelheden.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:43 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Volgens mij valt het afgetrapte in de auto's in de linkjes in de volgende post best mee. 210 op de teller is trouwens ook prima, als het maar comfortabel gaat.
[..]
Mwah ligt aan het type auto. Een diesel zal veel zuiniger zijn dan een benzine. Een grote BMW is op die snelheid zuiniger dan een golfje.
[..]
Hmm verkeerd gekeken. Bij die Volvo inderdaad niet. Bij die Mondeo wel.
En je hebt gelijk dat je niet overal 200 kan rijden. Maar om 2 uur snachts op een verlaten snelweg is er van alles mogelijk.
Van de 200 aan vaste lasten. Die Volvo V40 kost alles bij elkaar, inclusief verzekering op mijn eigen naam, 120 per maand. Dan kan er veel onderhoud komen...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:44 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waar ga je behalve de mrb en verzekering, het onderhoud van betalen dan..?
1 op 7 is eigenlijk zuiniger dan ik verwacht had.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:45 schreef yup het volgende:
Hou er wel rekening mee dat een benzinemotor over het algemeen vies zal zuipen op dat soort snelheden. Vergeet 1:10 alvast. Zal meer richting 1:7 ofzo gaan.
Als je dat wilt moet je benzine uit je systeem halen. Een ander zijsprong: budget verhogen, 150 pk TDi kopen. (Golf/Toledo/Bora etc). 230+ op de teller is dan makkelijk mogelijk.
Omdat je met een fiets niet even naar Keulen / Parijs / Berlin rijd.quote:
Als je die ruimte niet hebt raad ik je echt aan om in een lichtere klasse te shoppen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:49 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
1 op 7 is eigenlijk zuiniger dan ik verwacht had.
Maar helaas kan ik mijn budget echt niet verhogen. Ik heb ook nog geld nodig voor brandstof...
Of je stelt minder hoge eisen... Laat bv die bluetooth integratie lopen of die top van 200.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:49 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
1 op 7 is eigenlijk zuiniger dan ik verwacht had.
Maar helaas kan ik mijn budget echt niet verhogen. Ik heb ook nog geld nodig voor brandstof...
Er komt ook veel onderhoud aan...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:48 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Van de 200 aan vaste lasten. Die Volvo V40 kost alles bij elkaar, inclusief verzekering op mijn eigen naam, 120 per maand. Dan kan er veel onderhoud komen...
Hij wil comfortabel rijden met 200, dan met de auto een stuk meer dan dat kunnen halen. Anders zit je lekker 10 uur per week 6000 toeren te draaienquote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:51 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Of je stelt minder hoge eisen... Laat bv die bluetooth integratie lopen of die top van 200.
Nouja dat dus. Lekker comfortabel 160.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:53 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Hij wil comfortabel rijden met 200, dan met de auto een stuk meer dan dat kunnen halen. Anders zit je lekker 10 uur per week 6000 toeren te draaien
Berlijn schrijf je met een lange ij. En die stad is net als Parijs prima per fiets te benaderen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:51 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Omdat je met een fiets niet even naar Keulen / Parijs / Berlin rijd.
Een lichtere klasse is ook veel vermoeiender als je lang moet rijden.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:51 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Als je die ruimte niet hebt raad ik je echt aan om in een lichtere klasse te shoppen.
1 keer iets kapot en je kan de auto tegen schrootprijs verkopen omdat je het niet kan betalen.
Nee echt? Ik typte het onder de douche en mijn touchscreen reageert op het water.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:55 schreef borbit het volgende:
[..]
Berlijn schrijf je met een lange ij. En die stad is net als Parijs prima per fiets te benaderen.
Die rijden alleen op tijdstippen wanneer ik niet kan.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:57 schreef Captain_Ghost het volgende:
Trein een optie?. Je gaat alleen naar de grote steden toe!.
Het is leuk om 200 kunnen rijden, maar vaak heb je toch niets aan.
Brandstof kosten hoog, meer risico op ongeval, politie kan moeilijk gaan doen bij 120 km/u zones, je vraagt ook veel van de motor.
Gewoon kleine auto met diesel, airco en cruisecontrol kom je al ver aan.
Kwestie van goed plannen kan je ook daar op tijd zijn.
Ja daar heb je eigenlijk gelijk in. Allee diesel is zo extreem duur wanneer het misgaat.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:01 schreef Fer het volgende:
Zuinig hard rijden doe je met diesel. Golf/leon/Octavia/toledo tdi. Peugeot 307 Hdi90. Astra/147/156 1.9 Ctdi/jtd. Mazda 323/626 cdti.
Volvo v70 of Saab 9-5 op lpg
Als de weg helemaal leeg is, dan vind ik het vermoeiend om met 130 km/u te rijden. Je word er hoorndol van. Dan gaat het gas er echt wel op. Ok 200 km/u 10 uur lang is echt overdreven, maar rond de 170-180 cruise snelheid gaat prima.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:57 schreef Captain_Ghost het volgende:
Trein een optie?. Je gaat alleen naar de grote steden toe!.
Het is leuk om 200 kunnen rijden, maar vaak heb je toch niets aan.
Brandstof kosten hoog, meer risico op ongeval, politie kan moeilijk gaan doen bij 120 km/u zones, je vraagt ook veel van de motor.
Gewoon kleine auto met diesel, airco en cruisecontrol kom je al ver aan.
Kwestie van goed plannen kan je ook daar op tijd zijn.
Klopt, de eisen zijn helemaal niet bijzonder.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:34 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Zo bijzonder zijn die eisen echt niet. Ik zoek gewoon een goede, veilige, auto.
Bij elke tweedehands auto rekenen op ¤ 1000,- in onvoorzien onderhoud of reparaties.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:53 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Er komt ook veel onderhoud aan...
Een auto van meer dan tien jaar oud, behoeft al onderhoud als je hem net gekocht hebt en van plan bent dat soort snelheden met veel regelmaat te gaan rijden...
Grote beurtquote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij elke tweedehands auto rekenen op ¤ 1000,- in onvoorzien onderhoud of reparaties.
maar dat is als meer dan de helft van TS' aanschaf budget...
waarom was je jezelf aan het aftrekken op dit topic?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:03 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Nee echt? Ik typte het onder de douche en mijn touchscreen reageert op het water.
Maar ik werk en studeer 60 a 70 uur per week. Dan heb ik geen tijd even gezellig een maand te fietsen.
Reizen met de trein duurt ontzettend veel langer dan met de auto. Ook passen cd schema's niet in mijn leven en is het last minute veel duurder.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:14 schreef mrPanerai het volgende:
Mja die volvo uit de link is 15j oud en heeft +200K met een bezinemotor,ook met technologie van 15j geleden. Daar weet je al bijna van dat er kosten bijkomen, zeker als je hem dan goed gaat gebruiken, waarom doe je die trajecten niet per trein?
Die krijg je toch gewoon wanneer je hem koopt?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:17 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Grote beurt
5x nieuwe banden/balanceren/uitlijnen
Div rubbers, een stuurkogeltje hier, remblokken/schijven/slangen daar....
Dan is die ¤1000,- wel op... en dan pas kun je een beetje betrouwbaar instappen en wegrijden in een auto van dat bouwjaar..
Ja.. maar niet als je 1500 betaalt...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:24 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Die krijg je toch gewoon wanneer je hem koopt?
Whahahahahahahahaha ja zeker als je hem particulier koopt.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:24 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Die krijg je toch gewoon wanneer je hem koopt?
Op toegeven. Ik heb weinig ervaring met het kopen van goedkope barrels. Se tweedehands auto's die ik langs zag komen waren boven de 15k.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:25 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja.. maar niet als je 1500 betaalt...
Als meer verdienen met ander werk geen optie is, dan zou ik gewoon doen wat andere studenten ook doen....quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:30 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Op toegeven. Ik heb weinig ervaring met het kopen van goedkope barrels. Se tweedehands auto's die ik langs zag komen waren boven de 15k.
Maar laten weten hier focussen op meedenken. Ik heb een goede auto nodig en wil weten hoe ik dat kan realiseren. Meer werken is geen optie. Ik heb nu al maar 1 dag per week vrij.
Geen.. je moet je eisen dus bijstellen..quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:32 schreef Roadtrip het volgende:
Maar als mijn suggesties zo gek zijn, welke auto die aan die eisen voldoet raden jullie aan?
Ik ga echt niet in een alto of starlet ofzo rijden. Dat is gewoon niet veilig met zoveel kilometers.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:33 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Geen.. je moet je eisen dus bijstellen..
Een auto van 10jaar+ rijden met dat soort snelheden zonder fatsoenlijk onderhoud is ook niet veilig..quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:36 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik ga echt niet in een alto of starlet ofzo rijden. Dat is gewoon niet veilig met zoveel kilometers.
Tja, dan ga ik gewoon weer ongegeneerd mijn bak tippen: een 406 coupe v6 pack.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:32 schreef Roadtrip het volgende:
Maar als mijn suggesties zo gek zijn, welke auto die aan die eisen voldoet raden jullie aan?
Waar haal je het idee vandaan dat ts een auto kan kopen waar dat al bij gedaan is/nog niet hoeft, voor dat geld..?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:40 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Tja, dan ga ik gewoon weer ongegeneerd mijn bak tippen: een 406 coupe v6 pack.
Zit alles in, heerlijke motor, comfortabel, ook bij 200+, betrouwbaar, te vinden met jouw budget..
Alleen moet je hem dan weg doen als de distributie aan de beurt is a 1400 euro (dealer), of de bougies vervangen mogen worden (staat 2 uur voor bij de dealer)..
Dat is echt een prachtige auto! Op foto's komt hij er niet goed uit, maar in het echt vind ik het een van de mooiste auto's ooit. Subtiel stijlvol.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:40 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Tja, dan ga ik gewoon weer ongegeneerd mijn bak tippen: een 406 coupe v6 pack.
Zit alles in, heerlijke motor, comfortabel, ook bij 200+, betrouwbaar, te vinden met jouw budget..
Alleen moet je hem dan weg doen als de distributie aan de beurt is a 1400 euro (dealer), of de bougies vervangen mogen worden (staat 2 uur voor bij de dealer)..
Met het rijden zelf heb ik 30.000km ervaring. Het bezitten van een auto geen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:42 schreef Palomar het volgende:
Vind het een wat vreemde combinatie van eisen en budget. Heb je uberhaupt wel ervaring met autorijden en het bezitten van een auto? Als je voor dat geld een dikke bak koopt dan heeft die gegarandeerd achterstallig onderhoud, waardoor je er de eerste maanden zo 1000+ euro tegenaan moet gooien om hem rijdend te houden.
Maargoed, als je voor weinig geld een dikke auto zoekt zou je ook eens kunnen kijken naar een Alfa Romeo 166. Kosten niks vanwege de reputatie van Alfa, maar zijn vaak prima auto's (gewoon goede proefrit maken en onderhoudshistorie controleren). Of een 156 met 2.4JTD motor.
2e alinea gelezen?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:43 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waar haal je het idee vandaan dat ts een auto kan kopen waar dat al bij gedaan is/nog niet hoeft, voor dat geld..?
Ja die heb ik gelezen... dat betekent dat je hem dus gewoon niet moet aanschaffen...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:45 schreef Mano_ het volgende:
[..]
2e alinea gelezen?
Daarom ben ik ook van mening dat hij er beter niet aan kan beginnen. Maar als hij wil weten welke auto je kan kopen die voldoet aan zijn lijstje en zijn budget, ja, dan heb je aan die Peug een heerlijk rij-ijzer.
Inderdaad, foto's doen 'm geen recht. De indrukwekkende elegantie komt niet over.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:43 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat is echt een prachtige auto! Op foto's komt hij er niet goed uit, maar in het echt vind ik het een van de mooiste auto's ooit. Subtiel stijlvol.
Alleen 2 sterren euroncap is me eigenlijk te weinig.
Niet als je het niet kan betalen nee, helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:47 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja die heb ik gelezen... dat betekent dat je hem dus gewoon niet moet aanschaffen...
Dan zijn je brandstofkosten iig lager, waardoor je meer geld overhoudt voor onderhoud + aanschaf.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:48 schreef Roadtrip het volgende:
Stel je voor ik zou voor een langzamere luxe auto gaan. Worst het dan haalbaarder?
Een stuk betaalbaarder iig, zeker wat onderhoud betreft. Maar goed, betaalbare auto's zijn in aanschaf doorgaans weer wat duurder, omdat daar veel meer vraag naar is.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:48 schreef Roadtrip het volgende:
Stel je voor ik zou voor een langzamere luxe auto gaan. Worst het dan haalbaarder?
Ja..!quote:
Waarom zo focussen op die 2 sterren EuroNCAP? Kleine nieuwe autootjes halen 5 sterren bij die test van de EuroNCAP, maar in een grotere auto met aardig wat staal ben je imo toch echt veiliger.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:43 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat is echt een prachtige auto! Op foto's komt hij er niet goed uit, maar in het echt vind ik het een van de mooiste auto's ooit. Subtiel stijlvol.
Alleen 2 sterren euroncap is me eigenlijk te weinig.
Helemaal mee eens.. die eisen worden continue verscherpt, terwijl het met 200+ echt geen donder uitmaakt waar je in rijd...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:55 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Waarom zo focussen op die 2 sterren EuroNCAP? Kleine nieuwe autootjes halen 5 sterren bij die test van de EuroNCAP, maar in een grotere auto met aardig wat staal ben je imo toch echt veiliger.
Naar die sterren zou ik sowieso niet kijken. Die tests worden allemaal gedaan rond de 50km/u.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:43 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat is echt een prachtige auto! Op foto's komt hij er niet goed uit, maar in het echt vind ik het een van de mooiste auto's ooit. Subtiel stijlvol.
Alleen 2 sterren euroncap is me eigenlijk te weinig.
220D, en hij is vlot zat naar mijn zin.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:54 schreef Hyperdude het volgende:
Stel je snelheidseisen bij en lees het topic van SD. En koop dan wat snellers dan een 200D
PTA / Zuinig, redelijk 'luxe', veel kilometers maken; hoe? part II
Die zonder onderhoud... en dat is dus niet de beste oplossing voor ts en zijn budget...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:19 schreef Hyperdude het volgende:
Wat is de goedkoopste JTD die je kan vinden?
Lijkt mij de beste oplossing voor TS zijn budget en 5000 km/ mnd
Een volvo uit 1974 (staat hier in de schuur) kan met 15km een frontale botsing tegen een muur zonder schade doorkomen...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:27 schreef Roadtrip het volgende:
Maar bij een glijder tegen een boom met een oude mondeo met 30km/u ben je vrijwel 100% zeker (hersen)dood. Met een nieuwere mondeo ben je vrijwel 100% zeker k gedeerd.
Correct, alleen heb je geen budget voor een nieuwe auto.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:27 schreef Roadtrip het volgende:
Over de diesel hebben jullie wel gelijk.
Maar over die ncap sterren is het echt broscience bullshit. Natuurlijk zit je in een Audi q7 beter dan in een Fiat 500 wanneer ze frontaal tegen elkaar knallen. Toch heb ik liever een ongeluk in een nieuwe 500 dan in een oude seicento.
Die scores zijn alleen gemaakt voor vergelijk binnen een bepaalde klasse. En bijvoorbeeld gordijn airbags maken een enorm verschil.
Totale onzin natuurlijk. Ook met een oude mondeo overleef je een botsing met 30 per uur tegen een boom makkelijk. Al ligt het er altijd aan hoe je hem raakt.quote:Folksam heeft bijvoorbeeld een onderzoek opgesteld waarin ze het letsel bij echte ongelukken vergelijken tussen verschillende auto's. Over het algemeen hebben goede resultaten in euroncap een directe invloed op het aantal zwaar gewonden of doden.
Em natuurlijk is er geen redden met 200km/u. Maar bij een glijder tegen een boom met een oude mondeo met 30km/u ben je vrijwel 100% zeker (hersen)dood. Met een nieuwere mondeo ben je vrijwel 100% zeker k gedeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |