Alleen jammer dan dat die mensen dan dakloos zouden worden. Maar goed, laten we het hier niet over hebben, dat is teveel offtopic en het onderwerp is belangrijk genoeg dat het een eigen draad waard is.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als mensen een marktconforme huur zouden betalen dan zouden al die zaken mogelijk zijn.
Er is een nieuwe regeling die het aantrekkelijker maakt om de daken van appartementsgebouwen aantrekkelijker te maken voor zonnecellen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vertel dat tegen de woningbouwbedrijven. Je kan als huurder hooguit het voorstel doen maar je hebt niets te zeggen. Voor een flat is het niet eens een optie. At the bright side, als Nederland massaal aan de zonne-energie gaat dan geraken we misschien eindelijk van die lelijk Oostblokflats af?
De huidige beschikbare technologie is goed genoeg dat je op twee oortjes kan slapen zolang de Nederlandse overheid niet zo dom is om het in een gebied te laten bouwen waar de kans op een natuurramp groter is, dus niet in het westen van Nederland (laagland) of in het noordoosten of zuidoosten van Nederland (aardbevingen). Het moet bij een grote plas water dus Friesland lijkt mij een goede locatie.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die techniek is nog niet commercieel beschikbaar.
De bewezen voorraden zijn zeer groot. Daar zit het punt echt niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zeiden we ook ooit van de olie en van het aardgas. Binnen enkele generaties zal dat beide waarschijnlijk op zijn (of zo goed als omdat het niet meer economisch haalbaar is), nietwaar?
Tja, daar maakt de keuze voor kern of kolen het verschil ook niet.quote:[..]
Alleen is Nederland al een extreem vervuild gebied.
[ afbeelding ]Beheersbaar of niet, het houdt in dat er nog meer vervuiling komt terwijl de concentratie fijnstof in Nederland al enorm veel hoger is dan in het grootste deel van Europa. Kijk ook eventjes naar de verschillen in concentratie tussen de twee donkerste kleuren, het is geen evenredige schaal maar een schaal die springt van 20 naar 75 (bijna een factor 4 dus)!
Bij de meeste woningbouwbedrijven - nog steeds eufemistisch corporaties of verenigingen genoemd terwijl ze Eurotekens in hun ogen hebben en zo commerciëel zijn ingesteld als een Dirk Scheringa - zijn er niet dergelijke initiatieven. Voor de regio Eindhoven kan ik er in ieder geval geen opnoemen. Voor een flat is het sowieso niet interessant: een superklein dakoppervlakte per huishouden.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er is een nieuwe regeling die het aantrekkelijker maakt om de daken van appartementsgebouwen aantrekkelijker te maken voor zonnecellen.
En hier heeft de corporatie een mooi project gehad waarbij huurders tegen een bescheiden huurverhoging een zonneboilers konden laten installeren waardoor hun stookkosten behoorlijk daalden. Er kan dus veel.
Jawel want de snelheid waarmee we die kolen verbranden is ook zeer hoog.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De bewezen voorraden zijn zeer groot. Daar zit het punt echt niet.
Alle beetjes helpen, nietwaar?quote:Tja, daar maakt de keuze voor kern of kolen het verschil ook niet.
Platte daken dus je kan ze richten zoals je wilt. Dat is wel degelijk interessant.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij de meeste woningbouwbedrijven - nog steeds eufemistisch corporaties of verenigingen genoemd terwijl ze Eurotekens in hun ogen hebben en zo commerciëel zijn ingesteld als een Dirk Sheringa - zijn er niet dergelijke initiatieven. Voor de regio Eindhoven kan ik er in ieder geval geen opnoemen. Voor een flat is het sowieso niet interessant: een superklein dakoppervlakte per huishouden.
Overstappen op duurzaam ben ik helemaal voor. Maar dat red je niet binnen 10 jaar... En dan moet je kiezen uit de kwaden en dan kies ik voor kolen met bijvoorbeeld bijstoken van biomassa.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jawel want de snelheid waarmee we die kolen verbranden is ook zeer hoog.
Bovendien is 100 jaar ook zo voorbij. Beter dan maar wat vroeger de overstap maken naar duurzame energie'bronnen' in plaats van op deze heilloze weg door te gaan. Het gaat slechts om uitstel van executie, dan liever een vorm waarmee we niet de lucht vervuilen, zeker in Nederland waar de lucht al extreem vervuild is.
[..]
Alle beetjes helpen, nietwaar?
Ja, maar 1 plat dak voor 10 verdiepingen. Die platte daken zijn inderdaad interessant dankzij de mogelijkheden die de regeltechniek ons levert (reuze interessant werk trouwens, ook dit kan je met elektrotechniek doen), het is het aantal verdiepingen wat mij zorgen baart, met 10 verdiepingen houd je per verdieping 10% van dat plakke dak over.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Platte daken dus je kan ze richten zoals je wilt. Dat is wel degelijk interessant.
Niet alle corporaties gedragen zich als Vestia. De meerderheid niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij de meeste woningbouwbedrijven - nog steeds eufemistisch corporaties of verenigingen genoemd terwijl ze Eurotekens in hun ogen hebben en zo commerciëel zijn ingesteld als een Dirk Scheringa - zijn er niet dergelijke initiatieven. Voor de regio Eindhoven kan ik er in ieder geval geen opnoemen. Voor een flat is het sowieso niet interessant: een superklein dakoppervlakte per huishouden.
Er sterven miljoenen mensen door de vervuiling van het verbranden van kolen en dan hoor jij ook nog eens tot de gelovers van co2 als reden voor de opwarming van de aarde. Waarom een volledig schone vorm van energie negeren?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Overstappen op duurzaam ben ik helemaal voor. Maar dat red je niet binnen 10 jaar... En dan moet je kiezen uit de kwaden en dan kies ik voor kolen met bijvoorbeeld bijstoken van biomassa.
Zoek maar eens een corporatie waarbij de directeur niet +2 ton per jaar krijgt. Dat noem ik Vestiagedrag. Maar goed, het ging mij er nu om dat verreweg de meeste woningbouwcorporatiesbedrijven niet aan duurzame energie doen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet alle corporaties gedragen zich als Vestia. De meerderheid niet.
Tja, je moet roeien met de riemen die je hebt.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, maar 1 plat dak voor 10 verdiepingen. Die platte daken zijn inderdaad interessant dankzij de mogelijkheden die de regeltechniek ons levert (reuze interessant werk trouwens, ook dit kan je met elektrotechniek doen), het is het aantal verdiepingen wat mij zorgen baart, met 10 verdiepingen houd je per verdieping 10% van dat plakke dak over.
Ik negeer het niet, ik geef zelfs aan dat generatoren van de vierde generatie in de toekomst een rol zouden kunnen spelen in de energiemix voor Nederland. Alleen is de techniek en markt gewoon nog niet zo ver.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:46 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er sterven miljoenen mensen door de vervuiling van het verbranden van kolen en dan hoor jij ook nog eens tot de gelovers van co2 als reden voor de opwarming van de aarde. Waarom een volledig schone vorm van energie negeren?
Ik kan er uit m'n hoofd al vier noemen. De meeste corporatie-directeuren verdienen ongeveer 1,5 ton.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoek maar eens een corporatie waarbij de directeur niet +2 ton per jaar krijgt. Dat noem ik Vestiagedrag. Maar goed, het ging mij er nu om dat verreweg de meeste woningbouwcorporatiesbedrijven niet aan duurzame energie doen.
Toch is dat laatste niet waar. Ze hebben best veel geïnvesteerd in verbetering van de woningvoorraad, bijvoorbeeld door meer isolatie, voorkomen van energieverbruik is ook erg nuttig en vaak economisch gezien gunstiger door een kortere terugverdientijd.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoek maar eens een corporatie waarbij de directeur niet +2 ton per jaar krijgt. Dat noem ik Vestiagedrag. Maar goed, het ging mij er nu om dat verreweg de meeste woningbouwcorporatiesbedrijven niet aan duurzame energie doen.
Het is natuurlijk ook veel makkelijker om vooroordelen op te dreunen die je je eigen hebt gemaakt als gevolg van recente schandalen rond corporaties.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch is dat laatste niet waar. Ze hebben best veel geïnvesteerd in verbetering van de woningvoorraad, bijvoorbeeld door meer isolatie, voorkomen van energieverbruik is ook erg nuttig en vaak economisch gezien gunstiger door een kortere terugverdientijd.
Het is 100% financieel rendabel. Je huis niet verduurzamen is stelen uit je eigen portemonnee.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 13:53 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat ik sowieso wel grappig vind in mijn omgeving.
Links zweverige mensen in mijn omgeving die vinden dat het milieu beter moet worden: OVERHEID einzz!!111!! moet dit, moet sus, en moet mijn visie op de wereld betalen.
Zelfstandige zelfredzame rechtse mensen in mijn omgeving die vinden dat het milieu beter moet: Ik ga mijn huis isoleren en zonnepanelen aanleggen. Het is wellicht nog niet 100% financieel rendabel maar ik vind het milieu erg belangrijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |