maar voor zover ik weet is ophaling10 geen fulltimer maar postbezorger. En als ik me niet vergis is 5 uur op straat nog steeds het maximum, en ik denk dat de gemiddelde postbezorger dat sowieso niet haalt op een daldag.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zou toch kunnen? Tien is misschien wat overdreven, maar ik heb er op daldagen vaak wel 6 tot 8. En je moet niet vergeten dat fulltimers op daldagen niet ineens veel minder werk hebben, omdat ze dan ook met veel minder mensen zijn.
Nu is dat ook wel een beetje het idee van een daldag, dat het weinig is. Maar ik denk dat PostNL zelf ook deels schuldig is aan de afname van de post. Want welke volkomen idioot gaat er in vredesnaam de prijzen verhogen als de afzet daalt? Als ze nog steeds monopolist waren geweest en het internet niet bestond, dan hadden ze er nog mee weg kunnen komen, maar nu? Ik zou zeggen: Verlaag de prijzen! Dacht je dat de klanten die naar Sandd zijn overgestapt dat hebben gedaan omdat de kwaliteit daar beter is? Nee, omdat ze veel goedkoper zijn, uiteraard! Dus dan kun je wel raden wat er gaat gebeuren als je als PostNL je prijzen nog wat verder verhoogt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 19:43 schreef dud0r het volgende:
Die daldagen zijn sowieso bar weinig momenteel. En ik zie dat ook niet aantrekken.
Voor zover ik weet is hij wel een fulltimer, hoor! En 5 uur op een dag het maximum? Nou, hier niet, hoor! De TC's hier kijken niet eens hoe groot een wijk is als ze plannen, ze zijn in staat om je 7 uur te laten lopen op een dag, en dan nog allemaal middagwijken ook. Dus je moet je grenzen goed bewaken.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
maar voor zover ik weet is ophaling10 geen fulltimer maar postbezorger. En als ik me niet vergis is 5 uur op straat nog steeds het maximum, en ik denk dat de gemiddelde postbezorger dat sowieso niet haalt op een daldag.
klopt. Heb vorig jaar eens op een daldag in de sortering meegelopen, terwijl ik normaal alleen op zaterdagen werk. Ze laten minder dan de helft van de mensen werken, dus dan ben je af en toe zelfs later klaar dan piekdagen. En dan heb je op straat ook nog meerdere bestellingen. In mijn geval toen twee wijken, waarvan eentje nieuw voor me was, maar geen probleem omdat ik de wijken er omheen al kende en dus wist waar ik moest zijnquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zou toch kunnen? Tien is misschien wat overdreven, maar ik heb er op daldagen vaak wel 6 tot 8. En je moet niet vergeten dat fulltimers op daldagen niet ineens veel minder werk hebben, omdat ze dan ook met veel minder mensen zijn.
Dat is inderdaad de bedoeling maar het is wel extreem weinig, zelfs voor een daldag.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nu is dat ook wel een beetje het idee van een daldag, dat het weinig is. Maar ik denk dat PostNL zelf ook deels schuldig is aan de afname van de post. Want welke volkomen idioot gaat er in vredesnaam de prijzen verhogen als de afzet daalt? Als ze nog steeds monopolist waren geweest en het internet niet bestond, dan hadden ze er nog mee weg kunnen komen, maar nu? Ik zou zeggen: Verlaag de prijzen! Dacht je dat de klanten die naar Sandd zijn overgestapt dat hebben gedaan omdat de kwaliteit daar beter is? Nee, omdat ze veel goedkoper zijn, uiteraard! Dus dan kun je wel raden wat er gaat gebeuren als je als PostNL je prijzen nog wat verder verhoogt.
Ik zou haast denken dat PostNL alles in het werk stelt om zo veel mogelijk klanten weg te jagen zodat ze straks kunnen gaan jammeren bij de politiek en er nog wat meer bezorgdagen geschrapt kunnen worden, en mensen ontslagen om economische redenen. En als dat dan gebeurt is dan kelderen de tarieven, en dan komen ze weer terug, de Plus Magazines, Consumentengidsen, Ikeabrochures, etc.
Max aan wandelen is dacht ik 5,5 uur maar het kan zijn dat er een verschil in die tijd zit voor pbz en grote cao personeel.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is hij wel een fulltimer, hoor! En 5 uur op een dag het maximum? Nou, hier niet, hoor! De TC's hier kijken niet eens hoe groot een wijk is als ze plannen, ze zijn in staat om je 7 uur te laten lopen op een dag, en dan nog allemaal middagwijken ook. Dus je moet je grenzen goed bewaken.
whaha xD Als je die koopt op marktplaats ben je ook niet slim bezig.. als je 3 postbodes aanspreekt is er wel minstens 1 die ze wil geven..quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wellicht nog een idee voor een kleine bijverdienste?
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
als ze er achter komen wie het is kan diegene haar biezen pakkenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wellicht nog een idee voor een kleine bijverdienste?
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
één doos van 10 kilogram schijnt rond de 55 euro te kosten.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:34 schreef gelestipjes het volgende:
Nu weet ik niet wat die elastieken normaal kosten, maar aangezien diegene voor het verzenden al 1,94 vraagt en er vast daarnaast ook nog wel aan wil verdienen lijkt het me ook niet echt een goede deal.
Ik heb vorige jaar hele periodes 6,5/7 uur per dag gelopen. Geen enkel probleem. Ze zouden het me zo weer laten doen. Het is alleen jammer dat het autobedrijf hier nooit meer op tijd kan zijn ivm de verhuizing. Nu kan ik dus maximaal 5 uur lopen. Dat is op een daldag 2 wijken en op een piekdag maar 1. Erg jammer.quote:Max aan wandelen is dacht ik 5,5 uur maar het kan zijn dat er een verschil in die tijd zit voor pbz en grote cao personeel.
7 uur lopen op een dag is wel erg veel. Maar dat zal per vestiging wel verschillen hoe daar mee omgegaan wordt.
¤75 dacht ik.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
één doos van 10 kilogram schijnt rond de 55 euro te kosten.
sommigen kunnen alles gebruikenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:46 schreef dud0r het volgende:
[..]
¤75 dacht ik.
Maar wat moet je met 10 kg aan elastieken als persoon buiten de post?
Die mazzel heb ik dan weer, ik heb me eigen karquote:maar dan moet je wel een kar hebben.. als ik 10/11 tassen heb kan ik 5 keer terug naar t depot (ja oke, 4 x met een beetje proppen)
Nou, blijkbaar kun je die dingen voor heel veel doeleinden gebruiken, bijvoorbeeld bij het vissen, voor de broodtrommels van de hele familie, om in kleding te verwerken, bij het maken van luiertaarten, en dat zijn dan alleen nog de dingen waarvoor ze mij om elastieken gevraagd hebben, dus zullen vast nog wel veel meer dingen mee gedaan kunnen worden. Goed, 10 kilo is misschien wel wat veel, maar dan kun je met de aanschaf van 1 zo'n doos gewoon de rest van leven vooruit denk ikquote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:46 schreef dud0r het volgende:
[..]
¤75 dacht ik.
Hier ook.quote:
nee joh dat is geinquote:Op donderdag 30 januari 2014 20:32 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
jij hebt 10 wijken op de daldagen of zo?
ophaling is een originele pb(part) die naar pbz verhuisd is,ivm de onrustquote:Op donderdag 30 januari 2014 21:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
maar voor zover ik weet is ophaling10 geen fulltimer maar postbezorger. En als ik me niet vergis is 5 uur op straat nog steeds het maximum, en ik denk dat de gemiddelde postbezorger dat sowieso niet haalt op een daldag.
Morgen. Druilerige dag vandaag. Zo te zien slaapt 3/4 van Nederland nog.quote:
als je ze je toeeigend ben je al de sjaak(bedrijfseigendommen)zo te zien woont degene in de sterrenbeeldenbuurt in Soest,volgens mij kwam een van hier daar ook uit de buurt?.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als ze er achter komen wie het is kan diegene haar biezen pakken
je kan er ballen van maken,is wel een heel werkjequote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:46 schreef dud0r het volgende:
[..]
¤75 dacht ik.
Ik heb zo'n bal op m'n bureau liggenquote:Op zaterdag 1 februari 2014 07:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
je kan er ballen van maken,is wel een heel werkje
Straks? Dat is dan een heel ruim begripquote:Op zaterdag 1 februari 2014 09:01 schreef superkimmi het volgende:
hier regent het ook, maar het zou straks droog worden.. helaas kan ik echt niet later dan 11 uur weg want om 5 uur staat mijn broer op de stoep..
Doe maar zo!quote:Op zaterdag 1 februari 2014 09:15 schreef superkimmi het volgende:
ja ik woon in het zuiden.. en die bui trekt richting noord.. dus t word hier een keer droog de komende uren
haha dat gevoel ken ik wel hoor.. of helemaal zeik regenen in de eerste 20 minuten en dat het dan droog wordt (terwijl buienradar zei van niet en je dus besloot niet te wachten)quote:Op zaterdag 1 februari 2014 09:23 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Doe maar zo!![]()
![]()
Het zal wel weer droog zijn op het moment dat ik vanmiddag mijn tuin in fiets... zoals altijd.
ach ik mag straks een uurtje werken...maar mijn vriend brengt mij er naar toe en zet mij aan het begin van iedere straat af. Net zo makkelijk :-)quote:Op zaterdag 1 februari 2014 09:23 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Doe maar zo!![]()
![]()
Het zal wel weer droog zijn op het moment dat ik vanmiddag mijn tuin in fiets... zoals altijd.
Hier was het ook weer niks. En als ik kijk naar volgende week is het alleen donderdag iets drukker dan nu maar nog steeds onder het niveau van een gemiddelde donderdag van verleden jaar.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 11:48 schreef gelestipjes het volgende:
En wederom om te janken qua hoeveelheid post, gewoon nu alweer thuis en dan had ik voorbereiding en uitvoering...Begin me inmiddels toch wel enigszins zorgen te maken, want volgens de voorspellingen is het ook volgende week weer rustig qua post.
Inmiddels staan de meeste postbodes hier deze maand al een uurtje of 15 a 20 in de min, en dan waren er ook nog aardig wat die wat verlof hadden deze maand, anders was het nog erger geweest.
Maar, hoe verhoudt het zich tot een gemiddelde donderdag van een jaar geleden?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:26 schreef dud0r het volgende:
[..]
Hier was het ook weer niks. En als ik kijk naar volgende week is het alleen donderdag iets drukker dan nu maar nog steeds onder het niveau van een gemiddelde donderdag van verleden jaar.
Vandaag leek het nog wat door een reisgids die ik niet eerder gezien heb (Silverjet of zo?), gewicht van een stoeptegel, alleen voor de 'duurdere' straten. De januaridip zou toch voorbij moeten zijn...quote:Op zaterdag 1 februari 2014 15:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het enige wat mij is opgevallen is dat we Plus Magazine en het NtvG kwijt zijn aan Sandd, maar het Aob-blad terug hebben...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |