Women's:twitter:Orlevy twitterde op zaterdag 04-01-2014 om 12:17:09Woah. Big words from Craig Tiley. Doesn't want Aussie open to be known as 'Blue clay' reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Linkshandigen winnen relatief toch vaker dan rechtshandigen?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:29 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Het was een keuze, en hij was niet dronken, dus in die zin, ja.![]()
Maar er waren verder geen tactische of strategische overwegingen, hij speelde dubbelhandig en linkshandig speelde hij verder beter dan rechtshandig. Wat dat betreft niet echt anders dan normale linkshandige spelers.
Volgens mij stond in z'n biografie dat Toni hem vertelde dat hij linkshandig moest spelen omdat hij hiermee een voordeel zou hebben op de rechtshandige spelers (niet gewend,service naar buiten etc). Maar ik kan het ook fout hebben, lang geleden dat ik dat boek las.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:29 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Het was een keuze, en hij was niet dronken, dus in die zin, ja.![]()
Maar er waren verder geen tactische of strategische overwegingen, hij speelde dubbelhandig en linkshandig speelde hij verder beter dan rechtshandig. Wat dat betreft niet echt anders dan normale linkshandige spelers.
Zoiets heb ik ook gelezen tijdens mijn eind examen VWO Engels 6 jaar geleden. Nooit meer vergeten.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:32 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Volgens mij stond in z'n biografie dat Toni hem vertelde dat hij linkshandig moest spelen omdat hij hiermee een voordeel zou hebben op de rechtshandige spelers (niet gewend,service naar buiten etc). Maar ik kan het ook fout hebben, lang geleden dat ik dat boek las.
Relatief aan wat? Ligt er helemaal aan hoe je de twee wilt vergelijken.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:30 schreef Rosario het volgende:
[..]
Linkshandigen winnen relatief toch vaker dan rechtshandigen?
Heb hem nooit gelezen, maar ik dacht juist het tegenovergestelde gehoord te hebben, dat Toni opmerkte dat dubbelhandige forehands nog nooit een Grand Slam hadden gewonnen en dat Nadal toen moest kiezen en links beter aanvoelde, juist zonder een tactisch voordeel.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:32 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Volgens mij stond in z'n biografie dat Toni hem vertelde dat hij linkshandig moest spelen omdat hij hiermee een voordeel zou hebben op de rechtshandige spelers (niet gewend,service naar buiten etc). Maar ik kan het ook fout hebben, lang geleden dat ik dat boek las.
Relatief vaker dan rechtshandigen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:40 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Relatief aan wat? Ligt er helemaal aan hoe je de twee wilt vergelijken.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:54 schreef Rosario het volgende:
[..]
Relatief vaker dan rechtshandigen.
Jeetje, daar vraag je me zoiets. Laten we inderdaad zeggen winstpercentage in de top honderd. Ik weet überhaupt niet meer waar ik het gelezen had.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:00 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]![]()
Dat snap ik, maar ik weet niet hoe je het wilt vergelijken?![]()
1. Win % in de top X (100 bv.)?
2. Aantal linkshandige spelers in de top X vergeleken met de populatie?
3. Hoe goed linkshandige speler Y het zou doen was hij rechtshandig en vice versa? (Moeilijk te kwantificeren)
4. 1 of 2, maar dan niet alleen nu, maar vanaf een bepaald jaartal.
5. Bij de amateurs (werkt niet aangezien gemiddeld iedereen naar een 50/50 poule/groep graviteert.)
6. Vast nog wel iets anders te bedenken.
Er is een theorie dat linkshandigen het huidige krachttennis minder aankunnen, omdat ze technisch beter zijn.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:53 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Dan hebben ze een lager percentage, lijkt me, vooral aangezien nummer 2-26 allemaal rechtshandig zijn.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:04 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Alleen maar excuses, wat een misselijk mannetje
Heb je die reactie überhaupt gelezen? Nee dus.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:04 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Lol Federer klagen over het tijdrekken van Rafa.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:04 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Er zitten drie aannames in die theorie waar ik het niet mee eens ben.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
Er is een theorie dat linkshandigen het huidige krachttennis minder aankunnen, omdat ze technisch beter zijn.
Tot 10 jaar geleden was een kwart van de top 20 linkshandig bv. Nu alleen Nadal.
Dat vrienden is altijd een beetje gespeeld. Ik kan me echter wel voorstellen dat ze elkaar enorm respecteren (Nadal jegens Fed iig zeer zeker). En dat Fed Nadal veel meer mag dan een Djokovic vanwege z'n toch wat sobere uitstraling/uitspraken. Maar op de baan haat Fed hem lijkt me, hij zegt altijd dat hij geniet als hij tegen Nadal speelt maar dat kan ik me niet voorstellenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:10 schreef LogiteX het volgende:
[..]
en dan zeggen ze dat ze vrienden zijn
geloof jij het?
ik ookquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |