quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:03 schreef bijdehand het volgende:
Ik doe mee. Inhoudelijk gaan wordt meteen afgestraft door TS
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:42 schreef Lienekien het volgende:
De groep 'dreigt' niet zozeer met naderende massamoorden, zij waarschuwen. Zij zijn zelf niet de toekomstige daders.
Ik wacht. Als je nog tijd hebt naast je andere megaproject.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:54 schreef Oversight het volgende:
[..]niet eens, ga ik straks zo duidelijk mogelijk formuleren, edit volgt hier.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:15 schreef DonJames het volgende:
Nee. Volgens het strafrecht is er geen verplichting om aangifte te doen.
quote:en al helemaal geen morele verplichting.
quote:Je praat poep, met je pseudojuridische geblaat.
Je zit met een paradox, of het moet een andere naam hebben. Daar ben ik nog niet over uit.quote:Op woensdag 29 januari 2014 02:07 schreef Oversight het volgende:
[..]Terug naar medeplichtigen en/of medeplegen dan, want :
Je wordt ceconfronteerd met een keuze tussen meedoen OF slachtoffer zijn, dat eerst al.
[..]Een rechter vraagt vast iets als, wat dacht u op het moment dat u het besluit nam?
"Burger wordt geacht enz verhaal, voor zover redelijkerwijs kan worden verwacht"
Als je hoort van "een grote groep mensen" dat je op het punt staat te worden geteisterd met plagen en dat ze daarna ook nog eens een zekere dood voor je in petto hebben (met pics), dan moeten we dat wellicht zelf NOG eerder vaststellen hier, ik meen het,.... zou het waarderen...
[..]ik probeer als non-jurist iets volstrekt "normaals" te vragen, zo duidelijk mogelijk.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 06:14 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je zit met een paradox, of het moet een andere naam hebben. Daar ben ik nog niet over uit.
In ieder geval is het zo dat ik uit je posts opmaak dat je niet gelooft in bepaalde zaken. Nu komen een paar mensen aan je deur vertellen dat je het helemaal verkeerd hebt. Daarnaast vertellen ze welk onheil je boven het hoofd hangt als je je leven onveranderd voortzet. Maar jij gelooft geen bal van die fantastische verhalen die deze mensen aan jouw deur allemaal te vertellen hebben. In dat opzicht kun je hun dreigementen ook niet serieus nemen, omdat men jouw zogenaamd naderend onheil aan hetzelfde sprookjesfiguur toeschrijft. Geen sprookjesfiguur = geen onheil. Klaar. Logische redenering. Geen speld tussen te krijgen.
Ik snap het probleem niet.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:25 schreef DonJames het volgende:
Wat heeft vermogensrecht hier nou weer mee te maken?
Tsja, je kan aankomen met je "quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:35 schreef Oversight het volgende:
Niet het artikel, "het begrip", iets dat in de volksmond gelijk staat aan gezond verstand, en dat je gebruikt om redelijkerwijs te kunnen bepalen OF iemand je bedreigt, of dat ie een grapje maakt, DAT verschiil.
Inderdaad niet belangrijk. Sterker nog, volstrekt irrelevant. Je punt slaat dus weer eens nergens op, je praat poep. Hou op met je pseudo-juridische gelul, hou op met je smileykanker.quote:Niet belangrijk hier, slechts ter illustratie van "wat logisch is voor non-juristen" , voor nadrukkelijk de strafrechtelijke kant, niet het burgelijk wetbvoek, da's nou net heel mijn punt daar.
Dus je vindt dat iets dermate onwenselijk is dat het strafbaar zou moeten zijn, en als het nu niet strafbaar is moet de OvJ maar een manier vinden om het strafbaar te stellen?quote:Er wordt even niet een jurist, maar een "aangever" bedreigd volgens aangever.. en die weet maar tot op zekere hoogte WAT er WAAR, of HOE geregeld is.
Kan die aangever ook niet boeien HOE de OvJ dat voor zichzelf verantwoord, hij is bedreigd, en bang, en boos, en kijkt naar de overheid voor bescherming en maatregelen die de bedreiging wegnemen.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:58 schreef DonJames het volgende:
Tsja, je kan aankomen met je ""-smiley, maar jij bent hier diegene die een flater slaat..
quote:Dus je vindt dat iets dermate onwenselijk is dat het strafbaar zou moeten zijn, en als het nu niet strafbaar is moet de OvJ maar een manier vinden om het strafbaar te stellen?
quote:
Dus jij wilt alleen de overheid activeren om jouw aangifte? Dan moet het algemeen belang in het geding zijn. Voor zover ik weet komen alleen maatschappelijk betrokken zaken aan bod. Als er sprake is van een verkrachting, of als je (staats)examens steelt. Geen idee of een bedreiging aan de deur ook voldoende draagkrachtig is om het OM te doen besluiten tot vervolging.quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:51 schreef Oversight het volgende:
Of korter, wat "maakt" dat de daadwerkelijke strafvervolging zijn aanvang krijgt, ongeacht even de uitkomst ervan?
quote:Op maandag 27 januari 2014 04:29 schreef Ridocar het volgende:
Van die smileys krijg ik een oogberoerte, maar dat terzijde.
Geloof je wat ze allemaal te vertellen hebben aan de deur of niet? Als je het niet gelooft, heeft het dan zin om aangifte te doen?
quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:39 schreef DonJames het volgende:
Wat waren trouwens de letterlijke bewoordingen van die lui?
Letterlijk, dus niets anders. En nee, ze hebben geen smileys gezegd, dat weet ik zeker.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:47 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dus jij wilt alleen de overheid activeren om jouw aangifte? Dan.....
quote:moet het algemeen belang in het geding zijn. Voor zover ik weet komen alleen maatschappelijk betrokken zaken aan bod. Als er sprake is van een verkrachting, of als je (staats)examens steelt. Geen idee of een bedreiging aan de deur ook voldoende draagkrachtig is om het OM te doen besluiten tot vervolging.
Ik ben misschien niet intelligent genoeg om te begrijpen waar je naartoe wilt. Kun je dit ook in jip-en-janneketaal uitleggen? Wees eens concreet, je vragen worden verzwolgen door allemaal wollige bijzaken.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:39 schreef Oversight het volgende:
Wat bepaalt wat er in de tenlastelegging komt te staan, los van het feit of de rechter daar later in meegaat, mijn eigen waarneming ofde mening van de (h)OvJ daarover?
ALS de (h)OvJ besluit om NIET niet te vervolgen, is er dan automatisch sprake van wederechtelijke vrijheidsberoving van de aangehouden verdachte(n) geweest?
Welke afwegingen MAG een (h)OvJ maken om te besluiten van welk strafbaar feit er hier sprake is, was, of is geweest ?
En je gelooft dit?quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:03 schreef Oversight het volgende:
[..]1 smiley dan.
"goedemorgen, je wereld vergaat binnenkort, eerst zul je een paar jaar lang lijden en grof geweld ondergaan, en daarna volgt er een totale massavernietiging van alles en iedereen, waarbij niemand gaat ontkomen..... Maar..... als je vanaf vandaag meebetaalt en lid wordt van onze club, en ons onzichtbare wezen ...aanbid, ...en looft, ...en prijst, dan zul je worden gespaard van al deze verschrikkingen en rijkelijk beloond worden,... "
Dat is inderdaad de grote vraag.quote:Op donderdag 30 januari 2014 07:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En je gelooft dit?
(Let op, dit is geen open vraag, uw keuzemogelijkheden zijn beperkt, namelijk "ja" of "nee". Bij het geven van een ander antwoord kan ik u niet verder helpen.)
"Voor een veroordeling ter zake van bedreiging met zware mishandeling is in een geval als het onderhavige vereist dat de bedreiging van dien aard is en onder zodanige omstandigheden is geschied dat bij de bedreigde in redelijkheid de vrees kon ontstaan dat hij zwaar lichamelijk letsel zou kunnen oplopen" (vgl. HR 7 juni 2005, LJN AT3659, NJ 2005/448quote:Op donderdag 30 januari 2014 08:40 schreef Five_Horizons het volgende:
Hoezo? Als iemand me bedreigt, hoef ik dat niet te geloven, maar toch het zekere voor het onzekere nemen door aangifte te willen doen.
Dat zie ik niet zo. Verder kan je natuurlijk best aangifte doen, maar of het dan ook tot veroordeling komt is een ander verhaal.quote:Op donderdag 30 januari 2014 08:50 schreef Five_Horizons het volgende:
"niet geloven" en denken dat het waarschijnlijk niet gebeurt is echt wat anders.
Dat zal, maar zelfs "bedreigingen" als "als ik hieruit kom dan zoek ik je wel op en doe ik je wat aan"," je hebt nog een vrouw en kinderen en die weet ik ook wel te vinden, ik heb niets te verliezen" en "Ik ga je slaan en ik ga je tegen de muur smijten " leveren geen strafbaar feit op.quote:Op donderdag 30 januari 2014 08:57 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat is het altijd.
Maar zodra iemand mij bedreigt, doe ik, ondanks dat ik denk dat het waarschijnlijk niet zal gebeuren, wel degelijk aangifte.(ik neem de aangifte van TS wel op, hoor)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |