Waarom doe je eigenlijk alleen mee aan games die je zelf start en waar jij je medespelers bepaalt?quote:
Ik wees hem af.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:30 schreef Krediax het volgende:
[..]
Zou zelf meer aan Italië denken maar oke, je moet toch iedereen een berichie sturen
Het eerste spel ben ik blanco ingegaan.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom doe je eigenlijk alleen mee aan games die je zelf start en waar jij je medespelers bepaalt?
Ja maar ik heb fijngemalen tijgerlul bij.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Moet je ook niet je rotzooi aan mijn kust dumpen. Kraaltjes en spiegeltjes doen het vooral goed in Afrika.
Njah, jij blijft vragen om een voorstel. Ik zeg duidelijk dat ik dit potje geen tactiek vrijgeef omdat ik daar slechte ervaringen mee heb.quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:38 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het eerste spel ben ik blanco ingegaan.
N.a.v. die ervaringen besloten om dat niet meer te doen en ik heb je voor Magnificent 7 al verteld wat mijn motieven zijn....plus nog uitgebreid toegelicht in een PM
Aangezien ook in Mag7 heel veel spelers niet willen communiceren, moet ik constateren dat het blijkbaar de heersende cultuur is en dat ik daar niet bij pas, omdat overleggen, ideeën uitwisselen, plannen maken etc. voor mij het grootste plezier geeft aan diplomacy.
No problem bet. Je moet het spelen zoals jij het wilt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 07:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, jij blijft vragen om een voorstel. Ik zeg duidelijk dat ik dit potje geen tactiek vrijgeef omdat ik daar slechte ervaringen mee heb.
Het is potverdomme een verslavend spel kan ik je wel zeggen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 08:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
No problem bet. Je moet het spelen zoals jij het wilt.
Ik gaf alleen antwoord op de vraag van Remlof waarom ik nu niet in een nieuw spel stap.
Ik weet er alles van.quote:Op donderdag 30 januari 2014 08:11 schreef betyar het volgende:
[..]
Het is potverdomme een verslavend spel kan ik je wel zeggen.
Ik heb anders geen lege chatboxjes. Engeland komt je nog wel volspammenquote:Op donderdag 30 januari 2014 08:27 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik weet er alles van., maar heb daar gelukkig zelf geen last meer van.
Vroeger had ik de verleiding van een nieuw potje ook niet kunnen weerstaan....nu speel ik alleen nog als het me spelplezier oplevert en lege chatboxjes doen dat absoluut niet.
He. Zo kan die weer!quote:Op donderdag 30 januari 2014 07:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja maar ik heb fijngemalen tijgerlul bij.
Heb een nieuwe gemaakt, met 1 dag pre gamequote:Op donderdag 30 januari 2014 11:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Gecancelled. De volgende keer toch maar een 24 uurs pre game period instellen.
Ik heb wel enig plezier gehad aan hoe u denkt te weten wat er aan de andere kant van de kaart zou moeten gebeuren.quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Fransen horen historisch gezien dan ook altijd te vechten tegen Duitsers.
Dan ben ik blij dat ik je wat plezier heb kunnen geven.quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb wel enig plezier gehad aan hoe u denkt te weten wat er aan de andere kant van de kaart zou moeten gebeuren.
Je hebt gelijk hoor, daar niet vanquote:Op donderdag 30 januari 2014 14:58 schreef Overlast het volgende:
Ja jeetje jongens. Moet toch iemand aanvallen. Het is een oorlogsspel. Volgende keer doen we gewoon een 7-way draw.
Absoluut, hij speelt volgens de regels. Toen ik het zag was ik gefrustreerd, maar dat is toch vooral omdat ik me aan dezelfde steen stoot.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:06 schreef jogy het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, daar niet van.
Als ik jou was zou ik vanaf nu gewoon Engeland negeren en vol op duitsland gaan. Ik blijf wel rustig zitten op mijn eilandjequote:Op donderdag 30 januari 2014 15:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Absoluut, hij speelt volgens de regels. Toen ik het zag was ik gefrustreerd, maar dat is toch vooral omdat ik me aan dezelfde steen stoot.
Ezelquote:Op donderdag 30 januari 2014 15:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Absoluut, hij speelt volgens de regels. Toen ik het zag was ik gefrustreerd, maar dat is toch vooral omdat ik me aan dezelfde steen stoot.
Ik ben nu zo paranoïde dat ik niets meer geloof. Ik ga uit ellende maar een binnenlandse minderheid de schuld geven.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:17 schreef Krediax het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik vanaf nu gewoon Engeland negeren en vol op duitsland gaan. Ik blijf wel rustig zitten op mijn eilandje
Er zijn mensen die je blindelings kan vertrouwen tot het einde der tijden en erna en langzamerhand begin ik wel achter te komen dat die spellen de saaiere zijnquote:Op donderdag 30 januari 2014 15:14 schreef Reya het volgende:
[..]
De saaiste spellen zijn de spellen met inactieve mensen, die laten de machtsbalans ook enorm uit het lood slaan.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:30 schreef jogy het volgende:
[..]
Er zijn mensen die je blindelings kan vertrouwen tot het einde der tijden en erna en langzamerhand begin ik wel achter te komen dat die spellen de saaiere zijn.
Ook die inderdaad al heb ik met when EU falls nu wel een erg leuk spel terwijl er daar twee spelers uit waren gevallen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:32 schreef Reya het volgende:
[..]
De saaiste spellen zijn de spellen met inactieve mensen, die laten de machtsbalans ook enorm uit het lood slaan.
Scramble for Asia is dan weer werkelijk geen reet aan.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Ook die inderdaad al heb ik met when EU falls nu wel een erg leuk spel terwijl er daar twee spelers uit waren gevallen.
Am in, nog 3.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:53 schreef Krediax het volgende:
[..]
Heb een nieuwe gemaakt, met 1 dag pre game
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=26
Daarover verschillen de meningen op dit momentquote:Op donderdag 30 januari 2014 15:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Ook die inderdaad al heb ik met when EU falls nu wel een erg leuk spel terwijl er daar twee spelers uit waren gevallen.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarover verschillen de meningen op dit moment
Kingstown?quote:
Barbaren, dat zijn julliequote:
Bedoel je in het opzetten van een gezamenlijke tactiek en dat er door beide kanten aan wordt gehouden (blindelings vertrouwen)? Of iets anders?quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:30 schreef jogy het volgende:
[..]
Er zijn mensen die je blindelings kan vertrouwen tot het einde der tijden en erna en langzamerhand begin ik wel achter te komen dat die spellen de saaiere zijn.
We zitten wel op jou te wachten in When the EU collapsed hè?quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Barbaren, dat zijn jullie.
Maar je hebt in die versie het geluk dat je vrij veel deelnemers hebt in het begin, dan is het wegvallen van enkele spelers geen ramp.
Ja, kijk vanavond wel even.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:22 schreef remlof het volgende:
[..]
We zitten wel op jou te wachten in When the EU collapsed hè?
De spanning van mogelijk verraad doet mij in ieder geval wel scherp blijven en dat heeft ook wel ietsquote:Op donderdag 30 januari 2014 16:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Bedoel je in het opzetten van een gezamenlijke tactiek en dat er door beide kanten aan wordt gehouden (blindelings vertrouwen)? Of iets anders?
Persoonlijk vind ik zo'n zekerheid een mooi iets. Maar goed, ik ga liever samen naar een overwinning dan alleen, en bij een samenwerking waar het vertrouwen enorm goed is ben je samen oppermachtig.
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=26quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:30 schreef JimmyJames het volgende:
Ik doe graag mee met het volgende potje.
*cough* Venetie *cough*quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:31 schreef jogy het volgende:
[..]
De spanning van mogelijk verraad doet mij in ieder geval wel scherp blijven en dat heeft ook wel iets. Ik ben ook meer van de harmonieuze samenwerking maar ben op zich blij dat er wel mensen zijn die, als het goed uitkomt, onverwachts uit de hoek kunnen komen.
Done. Nick: JJ.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:38 schreef Krediax het volgende:
[..]
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=26
Ga je gangWe hebben nog 1 iemand nodig.
Hij kan er nog niet eens bij joh!quote:
Joog lijkt zich echter geïnspireerd te voelen door onze wat minder scrupuleuze medespelersquote:Op donderdag 30 januari 2014 18:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar jij wel
Maar jou vertrouw ik nog wel.
Hihiquote:Op donderdag 30 januari 2014 18:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar jij wel
Hoewatwaar?quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:51 schreef betyar het volgende:
Godver de godver wat een cruciale fout heb ik gemaakt.
Voor zover ik dit spel begrijp: Ja.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:44 schreef zarGon het volgende:
Vraagje over de 'voorrang' van de orders...
Stel:
[ afbeelding ]
Ik ben in gebied A. Vijand zit in gebied C, D. B is leeg.
Orders:
A move to B
C move to A
D support move to A from C
Ik verwacht dat het volgende gebeurt:
- Mijn unit verplaatst zich naar B.
- Vijand zit in A en D.
Klopt dit?
E wordt dan aangevallen door 4 legers:quote:Op donderdag 30 januari 2014 23:08 schreef zarGon het volgende:
Vraag 2:
[ afbeelding ]
Klikbaar...
Orders:
B move to E
A support move to E from B
C support move to E from B
F support move to E from B
H move to G
E hold
D support hold E
G support hold E
I support hold G
J support hold G
Wat is het eindresultaat wat betreft B, E en G?
En dan ben ik vooral benieuwd of de support hold van G op E doorgaat omdat G zelf wordt aangevallen.
Als het gaat over het moven naar Gal:quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:51 schreef betyar het volgende:
Godver de godver wat een cruciale fout heb ik gemaakt.
Thanks!quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:05 schreef Krediax het volgende:
[..]
Voor zover ik dit spel begrijp: Ja.
[..]
E wordt dan aangevallen door 4 legers:
A, B, C, F
verdedigd door 2:
E, D (G verliest zijn sup omdat hij verdedigd)
4>2 Dus B --> E lukt
G wordt aangevallen door 1 leger
H
verdedigd door 3:
G,I,J
1<3 Dus H--> G faalt.
Euh... nieuwe situatie.quote:
Dat is wat jij net ook vertelde. Als die holding door een ander wordt gedaan, gaat het supporten van die andere unit alsnog door of?quote:Also; if a unit is being attacked it has to defend itself by holding, and can't support another unit.
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:20 schreef Krediax het volgende:
Ik denk dat je de aanval hoe dan ook afslaat aangezien het 1 vs 1 is.
Hey ik heb bier op niet te moeilijk makenquote:
Ja volgens mij werkt he zo.quote:Ik lees in de intro:
[..]
Dat is wat jij net ook vertelde. Als die holding door een ander wordt gedaan, gaat het supporten van die andere unit alsnog door of?
Dan gebeurt er denk ik helemaal niks.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
A = ik
B = jij
D = ik
A -> B
B -> D
Even los van het feit dat er geen meerderheid is... De move van B naar D gaat niet door omdat B zelf wordt aangevallen, right?
Ohw kom op gebruikt dan tenmisnte C en D.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:37 schreef Igen het volgende:
Mislukte acties worden in principe volgens mij wel getekend, alleen dan met een kruis erdoor.
Uitzondering: Wat in ieder geval niet werkt, is een "A support hold B" tegelijk met "B move to C". Dan wordt voor de support hold ook geen lijntje getekend.
---
Ik vraag me zelf nog af, hoe het zit in de volgende situatie:
Ik heb units in A en B
De vijand heeft een unit in X
Land Y is leeg.
Ik doe A -> X en B -> Y, en de vijand doet X -> Y. Mislukken dan alle moves?
Was een foutjequote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:07 schreef Krediax het volgende:
[..]
Als het gaat over het moven naar Gal:
Ik ben niet rancune, alleen jij krijgt die provincie niet snel wat mij betreft!
Ja. Alle moves mislukken dan.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:37 schreef Igen het volgende:
Ik vraag me zelf nog af, hoe het zit in de volgende situatie:
Ik heb units in A en B
De vijand heeft een unit in X
Land Y is leeg.
Ik doe A -> X en B -> Y, en de vijand doet X -> Y. Mislukken dan alle moves?
Blijkbaar toch niet zoveelquote:Op donderdag 30 januari 2014 18:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar jij wel
Maar wel bedankt voor Wenenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:07 schreef Krediax het volgende:
[..]
Als het gaat over het moven naar Gal:
Ik ben niet rancune, alleen jij krijgt die provincie niet snel wat mij betreft!
Ja, klopt.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:58 schreef zarGon het volgende:
Ik dacht dat je je alleen mocht terugtrekken naar gebieden die van jou waren, maar je kunt blijkbaar naar elk onbezet gebied retreaten?
Strategisch een zeer interessante optie, in sommige gevallen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:58 schreef zarGon het volgende:
Ik dacht dat je je alleen mocht terugtrekken naar gebieden die van jou waren, maar je kunt blijkbaar naar elk onbezet gebied retreaten?
Oh voordat je helemaal moeilijk gaat denken, je kan overal naar toe retreaten behalve waar de aanvallende partij vandaan komt. Dus om dat abcd ding er maar weer bij te halen. Als A moved naar C met support move B dan kan C enkel naar D retreaten en niet naar A (Die kronkel heb ik een tijdje gehadquote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:58 schreef zarGon het volgende:
Je kunt ook niet retreaten naar een leeg gebied waar jezelf al hebt heengespeeld.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 20:35 schreef jogy het volgende:
je kan overal naar toe retreaten behalve waar de aanvallende partij vandaan komt.
Ik zei nog zo dat je niet moest verbouwen!quote:
Ik nodig je wel uit wanneer pretpark spanje opent, oké?quote:
quote:Op zondag 2 februari 2014 22:53 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik nodig je wel uit wanneer pretpark spanje opent, oké?.
Dit was Rus op zijn hoogtijdag Voor de Hyena's op de beer afgingenquote:Op zondag 2 februari 2014 23:04 schreef Krediax het volgende:
Was dat niet het spel waar Rusland echt 2x zoveel legers had als de rest? :p
En waar ik te lief was.quote:Op zondag 2 februari 2014 23:04 schreef Krediax het volgende:
Was dat niet het spel waar Rusland echt 2x zoveel legers had als de rest? :p
Eerst Engeland eruit.quote:Op maandag 3 februari 2014 00:30 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
Alweer geen 3-way draw! Spannend!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |