Joog lijkt zich echter geïnspireerd te voelen door onze wat minder scrupuleuze medespelersquote:Op donderdag 30 januari 2014 18:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar jij wel
Maar jou vertrouw ik nog wel.
Hihiquote:Op donderdag 30 januari 2014 18:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar jij wel
Hoewatwaar?quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:51 schreef betyar het volgende:
Godver de godver wat een cruciale fout heb ik gemaakt.
Voor zover ik dit spel begrijp: Ja.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:44 schreef zarGon het volgende:
Vraagje over de 'voorrang' van de orders...
Stel:
[ afbeelding ]
Ik ben in gebied A. Vijand zit in gebied C, D. B is leeg.
Orders:
A move to B
C move to A
D support move to A from C
Ik verwacht dat het volgende gebeurt:
- Mijn unit verplaatst zich naar B.
- Vijand zit in A en D.
Klopt dit?
E wordt dan aangevallen door 4 legers:quote:Op donderdag 30 januari 2014 23:08 schreef zarGon het volgende:
Vraag 2:
[ afbeelding ]
Klikbaar...
Orders:
B move to E
A support move to E from B
C support move to E from B
F support move to E from B
H move to G
E hold
D support hold E
G support hold E
I support hold G
J support hold G
Wat is het eindresultaat wat betreft B, E en G?
En dan ben ik vooral benieuwd of de support hold van G op E doorgaat omdat G zelf wordt aangevallen.
Als het gaat over het moven naar Gal:quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:51 schreef betyar het volgende:
Godver de godver wat een cruciale fout heb ik gemaakt.
Thanks!quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:05 schreef Krediax het volgende:
[..]
Voor zover ik dit spel begrijp: Ja.
[..]
E wordt dan aangevallen door 4 legers:
A, B, C, F
verdedigd door 2:
E, D (G verliest zijn sup omdat hij verdedigd)
4>2 Dus B --> E lukt
G wordt aangevallen door 1 leger
H
verdedigd door 3:
G,I,J
1<3 Dus H--> G faalt.
Euh... nieuwe situatie.quote:
Dat is wat jij net ook vertelde. Als die holding door een ander wordt gedaan, gaat het supporten van die andere unit alsnog door of?quote:Also; if a unit is being attacked it has to defend itself by holding, and can't support another unit.
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:20 schreef Krediax het volgende:
Ik denk dat je de aanval hoe dan ook afslaat aangezien het 1 vs 1 is.
Hey ik heb bier op niet te moeilijk makenquote:
Ja volgens mij werkt he zo.quote:Ik lees in de intro:
[..]
Dat is wat jij net ook vertelde. Als die holding door een ander wordt gedaan, gaat het supporten van die andere unit alsnog door of?
Dan gebeurt er denk ik helemaal niks.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
A = ik
B = jij
D = ik
A -> B
B -> D
Even los van het feit dat er geen meerderheid is... De move van B naar D gaat niet door omdat B zelf wordt aangevallen, right?
Ohw kom op gebruikt dan tenmisnte C en D.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:37 schreef Igen het volgende:
Mislukte acties worden in principe volgens mij wel getekend, alleen dan met een kruis erdoor.
Uitzondering: Wat in ieder geval niet werkt, is een "A support hold B" tegelijk met "B move to C". Dan wordt voor de support hold ook geen lijntje getekend.
---
Ik vraag me zelf nog af, hoe het zit in de volgende situatie:
Ik heb units in A en B
De vijand heeft een unit in X
Land Y is leeg.
Ik doe A -> X en B -> Y, en de vijand doet X -> Y. Mislukken dan alle moves?
Was een foutjequote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:07 schreef Krediax het volgende:
[..]
Als het gaat over het moven naar Gal:
Ik ben niet rancune, alleen jij krijgt die provincie niet snel wat mij betreft!
Ja. Alle moves mislukken dan.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:37 schreef Igen het volgende:
Ik vraag me zelf nog af, hoe het zit in de volgende situatie:
Ik heb units in A en B
De vijand heeft een unit in X
Land Y is leeg.
Ik doe A -> X en B -> Y, en de vijand doet X -> Y. Mislukken dan alle moves?
Blijkbaar toch niet zoveelquote:Op donderdag 30 januari 2014 18:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar jij wel
Maar wel bedankt voor Wenenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:07 schreef Krediax het volgende:
[..]
Als het gaat over het moven naar Gal:
Ik ben niet rancune, alleen jij krijgt die provincie niet snel wat mij betreft!
Ja, klopt.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:58 schreef zarGon het volgende:
Ik dacht dat je je alleen mocht terugtrekken naar gebieden die van jou waren, maar je kunt blijkbaar naar elk onbezet gebied retreaten?
Strategisch een zeer interessante optie, in sommige gevallen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:58 schreef zarGon het volgende:
Ik dacht dat je je alleen mocht terugtrekken naar gebieden die van jou waren, maar je kunt blijkbaar naar elk onbezet gebied retreaten?
Oh voordat je helemaal moeilijk gaat denken, je kan overal naar toe retreaten behalve waar de aanvallende partij vandaan komt. Dus om dat abcd ding er maar weer bij te halen. Als A moved naar C met support move B dan kan C enkel naar D retreaten en niet naar A (Die kronkel heb ik een tijdje gehadquote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:58 schreef zarGon het volgende:
Je kunt ook niet retreaten naar een leeg gebied waar jezelf al hebt heengespeeld.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 20:35 schreef jogy het volgende:
je kan overal naar toe retreaten behalve waar de aanvallende partij vandaan komt.
Ik zei nog zo dat je niet moest verbouwen!quote:
Ik nodig je wel uit wanneer pretpark spanje opent, oké?quote:
quote:Op zondag 2 februari 2014 22:53 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik nodig je wel uit wanneer pretpark spanje opent, oké?.
Dit was Rus op zijn hoogtijdag Voor de Hyena's op de beer afgingenquote:Op zondag 2 februari 2014 23:04 schreef Krediax het volgende:
Was dat niet het spel waar Rusland echt 2x zoveel legers had als de rest? :p
En waar ik te lief was.quote:Op zondag 2 februari 2014 23:04 schreef Krediax het volgende:
Was dat niet het spel waar Rusland echt 2x zoveel legers had als de rest? :p
Eerst Engeland eruit.quote:Op maandag 3 februari 2014 00:30 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
Alweer geen 3-way draw! Spannend!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |