Sorryquote:
True..quote:
Voordat ik investeer kijk ik of ik het een interessant project vind. Daarna gaat het mij alleen maar om de rente.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:55 schreef AQuila360 het volgende:
Maar jongens even terugkomend op het volgende:
Willen jullie puur en alleen rente of vinden jullie het ook leuk om zo'n project te volgen? Want bijvoorbeeld Kickstarter daar doe je het echt om dat project te volgen en dan eventueel het resultaat aan het einde te krijgen ofzo maar geen winst.
En bij Iskenpandur weet je eigenlijk niet eens aan wie of wat je iets uitleent omdat je in hele kleine partjes automagisch kunt inleggen.
Daarom bevalt GVE me want daar heb je rente en toch ook wel wat betrokkenheid moet ik zeggen al gaat dat niet voor elk project op en is die betrokkenheid ook maar gering natuurlijk maar toch heb wel een aantal projecten waar ik af en toe op de site kijk waar ze mee bezig zijn en hoe het gaat.
Daarom mag van mij GVE zo blijven en ga ik er iskenpandur naast doen!
In principe doe ik het voor de winst. Ik kijk eerst naar het opgegeven rentepercentage, dan naar de opgegeven ratings, dan naar of ik het project verantwoord vindt en/of affiniteit mee heb. Ik probeer wel zo defensief mogelijk in te leggen om het risico op wanbetaling zo klein mogelijk te houden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:55 schreef AQuila360 het volgende:
Maar jongens even terugkomend op het volgende:
Willen jullie puur en alleen rente of vinden jullie het ook leuk om zo'n project te volgen? Want bijvoorbeeld Kickstarter daar doe je het echt om dat project te volgen en dan eventueel het resultaat aan het einde te krijgen ofzo maar geen winst.
En bij Iskenpandur weet je eigenlijk niet eens aan wie of wat je iets uitleent omdat je in hele kleine partjes automagisch kunt inleggen.
Daarom bevalt GVE me want daar heb je rente en toch ook wel wat betrokkenheid moet ik zeggen al gaat dat niet voor elk project op en is die betrokkenheid ook maar gering natuurlijk maar toch heb wel een aantal projecten waar ik af en toe op de site kijk waar ze mee bezig zijn en hoe het gaat.
Daarom mag van mij GVE zo blijven en ga ik er iskenpandur naast doen!
Hier sluit ik me bij aan. Aanvulling is dat ik looptijd opzich ook nog wel interessant vind om naar te kijken...quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:03 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
In principe doe ik het voor de winst. Ik kijk eerst naar het opgegeven rentepercentage, dan naar de opgegeven ratings, dan naar of ik het project verantwoord vindt en/of affiniteit mee heb. Ik probeer wel zo defensief mogelijk in te leggen om het risico op wanbetaling zo klein mogelijk te houden.
* µ maakt dezelfde afwegingenquote:Op donderdag 23 januari 2014 14:36 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik kijk eerst naar de rating (het liefst A of hoger), dan naar de rente (minimaal 8%), looptijd vind ik minder belangrijk. Als de rating en rente goed zijn, dan kijk ik naar de beschrijving van het project en beoordeel of ik er in ga investeren.
Tot nu toe heb ik 11 projecten bij GvE, op 1 na hebben ze allemaal een >A rating en >8% rente, looptijd varieert van 36 maanden tot 60 maanden. Enige uitzondering is Multi Care Systems en Noizezz met een BBB rating (9% rente). Daar heb ik toch geld in gestopt omdat ze al lang bestaan, goede groeipotenties lijken te hebben en ik er verder ook wel een goed gevoel bij had.
Zaken die wel een A rating en minimaal 8% hebben, maar waar ik geen geld in stop zijn particuliere aankopen (huis, auto, etc.), zaken waar ik echt niks mee heb (Herbalife bijvoorbeeld) en/of waar ik een slecht gevoel bij heb (slecht geschreven voorstellen, ongefundeerde prognoses, e.d.).
Ingelegd. Misschien doe ik er later nog wel wat bij zelfs, mooie rente met AAA ratingquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:08 schreef µ het volgende:
Nieuwe AAA: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5612
Ook ingelegd, het ziet er allemaal goed uit (al zit de rente wel net onder die 8% die ik hier eerder neer heb gezet, maar de rating maakt dat weer goed plus dat het gewoon een betrouwbaar en duidelijk verhaal is).quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ingelegd. Misschien doe ik er later nog wel wat bij zelfs, mooie rente met AAA rating
quote:We adviseren u slechts een verantwoord deel van uw vermogen te investeren in crowdfundingprojecten.
Tevens adviseren we u, uw inleg te spreiden over meerdere projecten.
Dit lijkt logisch, maar is in de praktijk vaak juist niet zo. Sterker nog een gebrek aan of een te laag krediet is veel gevallen één van de redenen van het falen van een onderneming.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:47 schreef BliepTuut het volgende:
4. Totale leningbedrag: lager is beter, want dan is de kans op katastrofe voor de leningnemer kleiner.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |