Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, bijna ex-hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, Jaguargeile kastknuffelaar regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen Schaafkaas, hiker regio Groningen Kiprollade, hiker regio Rotterdam trolley, hiker regio Leeuwarden qua111, hiker regio Leiden ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht
joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Enpe, ex-hiker regio Eindhoven Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Zorgtaxichauffeur en Priusliefhebber MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, Kamikaze regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda ColeJ, privéchauffeur regio Alkmaar/Noord-Holland Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Godverdomme, die kut Caddy staat schijnbaar niet in Tilburg maar bij de grote in Waalwijk. Ben ik voor niks naar Tilburg gekomen En ik heb al zo'n bloedhekel aan die stad
Nu dus wachten, want die Caddy staat nog in reparatie. Kan hem dus ook nog niet op gaan halen.
Edit: Ritje geannuleerd en ik zag nog net de bus wegrijden
[ Bericht 19% gewijzigd door BlackLining op 23-01-2014 10:28:11 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Op donderdag 23 januari 2014 10:15 schreef KabouterKwebbel het volgende: Weet iemand hoe het zit met de kosten die je maakt voor EW (belkosten en de postzegels) Want daar lees ik nergens iets van terug.
Deze zijn voor eigen rekening. Al moet ik zeggen dat die kosten, bij mij in ieder geval, nooit echt hoog liggen.
Meestal belt EW jou, dus heb jij er sowieso geen kosten aan. En de keren dat jij tijdens je ritten EW dan wel de klant moet bellen, gebeurt ook niet elke keer. Bovendien heb ik een abonnement van 200 belminuten, waarvan ik er elke maand minstens 80 van over heb.
Wat betreft de postzegels: de ritbonnen kun je digitaal invoeren, en hoef je dus niet per post na te sturen. Het enige wat je per post naar EW moet sturen is tankbonnetjes die jij zelf hebt voorgeschoten, dus wanneer er geen Esso in de buurt is, of je te lui was om een Esso op te zoeken. Ik heb in die 13 maanden die ik voor EW werk misschien hooguit zes keer een tankbonnetje op de post moeten doen. Voor de rest altijd Esso.
Edit: ik bedenk met net dat jij een nieuwe hiker bent, dus dat jij een tankpas van de Shell hebt. Deze zijn nog makkelijker en vaker te vinden dan Esso, dus dat lijkt me het probleem niet
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Beter dan dat ze hem 'Onzichtbare Bootmobiel' noemen
Net in Breukelen erop gewezen dat ik vergeten was aan te kruisen of er een hoedenplank in de auto zat
Note tot zelf: beter opletten!
@hierboven: bij AR kan je belkosten wel declareren @¤0,30/min. Maak je er nog winst op ook als je een abonnement hebt
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Tegenwoordig mag je op je 21e gewoon instappen op A2, 35kW is meer dan genoeg voor je eerste motor, zelfs daarmee rijd je elke auto onder de vier liter benzine compleet zoek bij stoplichtsprintjes Alleen dat je na twee jaar weer opnieuw examen moet doen is een beetje zaad.
Ben blij dat ik dat ding nog onder de oude regeling gehaald heb
Gisteren nog op het punt gestaan om een Ducati Monster 696 te kopen als vervanging van mijn oude TL'ed motor. Maar da's met een kilometrage van ruim 20k per jaar gewoon niet handig. Kost me duizenden euro's per jaar in onderhoud
Daarom ga ik pas op m'n 24e, ik probeer zo min mogelijk de kas te steunen door de naaistreken van ze Ducati's vind ik ook wel heel vet, vooral de Diavel
Overigens is de Ducati Desmosedici RR ook wel héél vet, maar ook wel héél duur
Moeten jullie voor EW serieus die bonnetjes op de post gooien ja? Ik maak gewoon ff een foto, hang die als bijlage aan een mailtje als reactie op de ritbevestiging en binnen een week staat ie weer op mijn rekening.
@Hierboven: Diavel vind ik wel zó gruwelijk lelijk he. Alleen de Monsters zijn mooi. Maar goed, Ducati is sowieso rommel. Vuistregel bij die dingen is dat als het geen olie lekt, je toch langs de dealer moet. Dan is ie namelijk leeg. Beurtje kost ¤1.500 en de blokken houden het bij 40k km voor gezien. Ducati's zijn niet om op te rijden, maar om mee te patsen
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Deze zijn voor eigen rekening. Al moet ik zeggen dat die kosten, bij mij in ieder geval, nooit echt hoog liggen.
Meestal belt EW jou, dus heb jij er sowieso geen kosten aan. En de keren dat jij tijdens je ritten EW dan wel de klant moet bellen, gebeurt ook niet elke keer. Bovendien heb ik een abonnement van 200 belminuten, waarvan ik er elke maand minstens 80 van over heb.
Wat betreft de postzegels: de ritbonnen kun je digitaal invoeren, en hoef je dus niet per post na te sturen. Het enige wat je per post naar EW moet sturen is tankbonnetjes die jij zelf hebt voorgeschoten, dus wanneer er geen Esso in de buurt is, of je te lui was om een Esso op te zoeken. Ik heb in die 13 maanden die ik voor EW werk misschien hooguit zes keer een tankbonnetje op de post moeten doen. Voor de rest altijd Esso.
Edit: ik bedenk met net dat jij een nieuwe hiker bent, dus dat jij een tankpas van de Shell hebt. Deze zijn nog makkelijker en vaker te vinden dan Esso, dus dat lijkt me het probleem niet
Je krijgt volgens mij standaard per rit zo'n een minuten belkosten vergoed en een postzegel, staat op de loonstrook als onkostenvergoeding vermeld
Deze zijn voor eigen rekening. Al moet ik zeggen dat die kosten, bij mij in ieder geval, nooit echt hoog liggen.
Meestal belt EW jou, dus heb jij er sowieso geen kosten aan. En de keren dat jij tijdens je ritten EW dan wel de klant moet bellen, gebeurt ook niet elke keer. Bovendien heb ik een abonnement van 200 belminuten, waarvan ik er elke maand minstens 80 van over heb.
Wat betreft de postzegels: de ritbonnen kun je digitaal invoeren, en hoef je dus niet per post na te sturen. Het enige wat je per post naar EW moet sturen is tankbonnetjes die jij zelf hebt voorgeschoten, dus wanneer er geen Esso in de buurt is, of je te lui was om een Esso op te zoeken. Ik heb in die 13 maanden die ik voor EW werk misschien hooguit zes keer een tankbonnetje op de post moeten doen. Voor de rest altijd Esso.
Edit: ik bedenk met net dat jij een nieuwe hiker bent, dus dat jij een tankpas van de Shell hebt. Deze zijn nog makkelijker en vaker te vinden dan Esso, dus dat lijkt me het probleem niet
Ik heb te horen gekregen dat tankbonnen, Esso of shell of wat dan ook op de post moet. Alles dus. Ritbonnen moeten dacht ik ook eens in de maand. Maar dat wordt dus nog maar eens goed doorlezen zo...
Wat een shitzooi met het OV zeg. En natuurlijk moet ik met de trein naar mijn tentamen, want ik ben bij mijn ouders. Gelukkig heeft mamma zich ziek gemeld en is er dus wel een auto, ik kom er sowieso wel. Maar wat een gezeik weer.
Op donderdag 23 januari 2014 11:06 schreef Sarasi het volgende: Wat een shitzooi met het OV zeg. En natuurlijk moet ik met de trein naar mijn tentamen, want ik ben bij mijn ouders. Gelukkig heeft mamma zich ziek gemeld en is er dus wel een auto, ik kom er sowieso wel. Maar wat een gezeik weer.
Dat niet alleen, het is ook nog eens zeikweer
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Ik heb te horen gekregen dat tankbonnen, Esso of shell of wat dan ook op de post moet. Alles dus. Ritbonnen moeten dacht ik ook eens in de maand. Maar dat wordt dus nog maar eens goed doorlezen zo...
Ik scan alles in, bonnen stuur ik niet op, teveel moeite. Zie er ook het nut niet van in.
Op donderdag 23 januari 2014 11:06 schreef Sarasi het volgende: Wat een shitzooi met het OV zeg. En natuurlijk moet ik met de trein naar mijn tentamen, want ik ben bij mijn ouders. Gelukkig heeft mamma zich ziek gemeld en is er dus wel een auto, ik kom er sowieso wel. Maar wat een gezeik weer.
In het Noorden ook al ja?
Vandaag drie uur voor niks in de bus moet nog een half uurtje. Maar nu zijn er net twee mensen naast me komen zitten die echt in geen weken gedoucht hebben. En de wollahs en ewahs vliegen me om de oren Stelletje untermenschen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Ik scan alles in, bonnen stuur ik niet op, teveel moeite. Zie er ook het nut niet van in.
Het nut is dat ze bij een eventuele belastingcontrole aan kunnen tonen dat die vergoedde brandstof echt onkosten waren een geen fancy belastingontduiking. Maar als je de boel gewoon vergoed krijgt is dat hun verantwoordelijkheid natuurlijk.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡