Die is echt onwijs tof ja. Kan m alleen nergens vinden. Ja in de VS voor $99 ex verzenden. Dat gaat me te ver.quote:
Jammer is dat inderdaad. Die van Duvel is ook baasquote:Op donderdag 23 januari 2014 08:05 schreef muzas het volgende:
[..]
Die is echt onwijs tof ja. Kan m alleen nergens vinden. Ja in de VS voor $99 ex verzenden. Dat gaat me te ver.
Bijna, hij gaf je dan een berisping en beval de volgende keer in de juiste kleding aan de start te komen. Heeft hij bij mij nooit hoeven doen. Mijn oude ploegleider bij de elite stuurde wel renners naar huis als ze 's winters zonder koerspet of muts op de training kwamen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 08:36 schreef kanovinnie het volgende:
En zonder witte sokken deed je niet mee?
Koerspet of muts is eigen keuze toch? Waarom zo streng daar op zijn?quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bijna, hij gaf je dan een berisping en beval de volgende keer in de juiste kleding aan de start te komen. Heeft hij bij mij nooit hoeven doen. Mijn oude ploegleider bij de elite stuurde wel renners naar huis als ze 's winters zonder koerspet of muts op de training kwamen.
Nee zonder pet of muts wordt je ziek, vandaar.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Koerspet of muts is eigen keuze toch? Waarom zo streng daar op zijn?
Ik draag nooit een muts. Alleen zo'n bivakmutsding als het echt koud is.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee zonder pet of muts wordt je ziek, vandaar.
Koersklakquote:Wij gingen ook wel naar België om te koersen daar en dan was 't nummers afhalen in een rokerige kroeg. Wij moesten dan bij binnenkomst uit respect voor de wedstrijdcommissie koersklak afnemen. Sommige officials stuurden renners naar huis als men dat naliet, dat heb ik overigens zelf nooit meegemaakt.
ik dacht dat jij sinds het cross weekend bijgespijkerd was in wieler-belgisch?quote:
Fabeltje.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:02 schreef the_critic het volgende:
warmte verlies je meest via hoofd
Eerste google-hit. Meer over te vinden, maar zij leggen het beter uit dan ik kan verwoorden.quote:The myth is thought to have arisen through a flawed interpretation of a vaguely scientific experiment by the US military in the 1950s. In those studies, volunteers were dressed in Arctic survival suits and exposed to bitterly cold conditions. Because it was the only part of their bodies left uncovered, most of their heat was lost through their heads.
The face, head and chest are more sensitive to changes in temperature than the rest of the body, making it feel as if covering them up does more to prevent heat loss. In fact, covering one part of the body has as much effect as covering any other.
http://www.theguardian.co(...)earch-humanbehaviour
Tis altijd weer voor kort kort. Hangt er alleen vanaf of je buiten of binnen traint.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is t al een beetje weer voor kort kort daar? Godsamme wat zijn m'n benen mooi bruin.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:51 schreef Yankee het volgende:
Oude aftandse meuk, wat is daar in hemelsnaam mooi aan?
Emo!quote:Op donderdag 23 januari 2014 01:29 schreef Gripper het volgende:
Ik weet dat wielrenfietsers vroeg in bed moeten liggen enzo, maar ja, kon niet slapen want teveel doppio espresso's getapt vanavond, ik had hele lekkere nieuwe boontjes.
Dus heb met de laptop in bed half 2013 nog eens teruggelezen, vanaf de vroege voorjaarsritten t/m de 3 floeperts. Godsamme, moest een paar keer zo hard lachen (vooral om mn eigen opmerkingen) dat mn meisje wakker werd van het schudden van het bed, en dacht dat ik lag te rukken.
En als ik morgen weer niet kan slapen, dan lees ik gewoon deel II van 2013, vanaf de marmot tot aan Oksel zn sportvasten verhaal
Dikke aanrader voor als je ook nog es zo'n slapeloze nacht hebt. Wat zijn we toch een stel leuke stamgasten met zn allen in ons fiets-kroegpraat-topic
Mag hij nooit meer wat van andere fietsen zeggen toch?quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:35 schreef Yankee het volgende:
Tja een specialized zadel op een canyon......DAT DIT KAN IN NEDERLAND MENSEN
Soms ben ik benieuwd en kijk je er ff naar.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dat je überhaupt kijkt wie er reageert bij LtD...
Nee hoor. Ik ben niet van de mannenliefde.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:32 schreef Patroon het volgende:
Volgens mij is kano jaloers op di daga en stiekum ook verliefd
Jij hebt toch ook een glazen knie?quote:
quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:05 schreef kanovinnie het volgende:
SPT / Door slechte knie niet kunnen mountainbiken
Knieproblemen zitten in de Friese genen
geen ideequote:Op donderdag 23 januari 2014 20:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jij hebt toch ook een glazen knie?
Succes en spuit je vriendin niet onder.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:53 schreef kaasplankje het volgende:
Jonges ik ga nog ff een paar uur rukken op mijn eigen posts van een jaar geleden tot morgen hé?![]()
Mooie Tarmac!quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:45 schreef LethalP het volgende:
[ afbeelding ]
Morgen kijken voor deze pr0n aan te schaffen!
Inderdaad, maar wel bloed irritant. Al kom je als individu toch nergens meer tussen als er ooit een clubbie hardrijders langs hebben gereden. Tenzij je Nikke Tersptra heet.quote:
flag al zijn ritjes?quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:27 schreef Tommeke het volgende:
Hier in de buurt fietst een Strava-held rond die kickt op KOM'etjes
Ik had het er net met een vriend over. Die gast loopt bijna iedereen die een KOM van 'm afpakt te flaggen
Toen gingen we zijn ritjes eens bekijken en hij heeft KOM'etjes op stukken waar hij 43 gemiddeld rijdt over 3 km met een hartslag van 90 en na een km op een klim van een km 7 procent nog ff kan versnellen van 20 naar 35
Ook ziet de snelheidscurve er raar uit. Een kijkje op de volgende link leert dat die gast z'n snelheden opkrikt met een tooltje____!
http://www.scarletfire.co(...)-to-cheat-on-strava/
Bij bergen heb je ook groepjes en invloed van weer. En het is meer dan alleen KOM's scoren.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 07:48 schreef No-P het volgende:
Ach strava. Alleen bij echte bergen is het leuk om koms te vergelijken. Vlakke stukken hebben veel te veel invloed van weer en groepjes. Is het nog steeds niet dood?
Relatief veel minder natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 07:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bij bergen heb je ook groepjes en invloed van weer. En het is meer dan alleen KOM's scoren.
Relatief net zo veel volgens mij?quote:
Heb er net nieuewe banden omquote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:09 schreef Patroon het volgende:
Kano, voor die tocht door Fryslan gooi je maar ff nieuwe banden derom. Geen zin om steeds op dat barrel van jou te moeten wachten
Als iemand van mij een KOM afpakt en ik zie dat die data echt nergens op slaat (brommer, auto weet ik wat) dan flag ik ook.quote:
Telefoons is wel een beetje het gezwel van strava jaquote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:18 schreef jsprbcn het volgende:
[..]
Als iemand van mij een KOM afpakt en ik zie dat die data echt nergens op slaat (brommer, auto weet ik wat) dan flag ik ook.
Geen gefuck met de leader boards, en weg met de telefoons!
Want de resultaten van andere apparaten kun je niet manipuleren?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:18 schreef jsprbcn het volgende:
[..]
Als iemand van mij een KOM afpakt en ik zie dat die data echt nergens op slaat (brommer, auto weet ik wat) dan flag ik ook.
Geen gefuck met de leader boards, en weg met de telefoons!
Alles is te manipuleren, maar zoals Kanovinnie al aangeeft: vals spelers krijgen een flag!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Want de resultaten van andere apparaten kun je niet manipuleren?
Laat ik met mijn smartphone net de resultaten direct uploaden naar Strava in plaats van achteraf.
Edit:
Laat ik het zelfs zo stellen, net van alle appareten waar de Strava app niet op draait is de data makkelijker te manipuleren zelfs...
Ik zeg het dus al jaren, Friezen hebben allemaal een chronisch spraakgebrek dat ze als taal weten te verkopen. Geen wonder dat andere lichaamsdelen dan ook niet helemaal goed ziijn in veel gevallen. Ik ga me opeens afvragen wat de verkoopcijfers van deze pilletjes zijn in die provincie...quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:05 schreef kanovinnie het volgende:
SPT / Door slechte knie niet kunnen mountainbiken
Knieproblemen zitten in de Friese genen
Oh, daar kan ik me ook niet zo druk over maken. Als mensen dat willen misbruiken om te winnen moeten ze dat vooral zelf wetenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:35 schreef jsprbcn het volgende:
[..]
Alles is te manipuleren, maar zoals Kanovinnie al aangeeft: vals spelers krijgen een flag!
Ik doel met telefoon vooral op de "gratis" elevation die ze krijgen, dat slaat echt helemaal nergens op, maar het geeft ze wel voorsprong bij de klim challenges.
Nee, jij bent het voorbeeld van lichamelijke perfectiequote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik zeg het dus al jaren, Friezen hebben allemaal een chronisch spraakgebrek dat ze als taal weten te verkopen. Geen wonder dat andere lichaamsdelen dan ook niet helemaal goed ziijn in veel gevallen. Ik ga me opeens afvragen wat de verkoopcijfers van deze pilletjes zijn in die provincie...
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:35 schreef jsprbcn het volgende:
[..]
Alles is te manipuleren, maar zoals Kanovinnie al aangeeft: vals spelers krijgen een flag!
Ik doel met telefoon vooral op de "gratis" elevation die ze krijgen, dat slaat echt helemaal nergens op, maar het geeft ze wel voorsprong bij de klim challenges.
Met andere woorden, met een telefoon maak je minder hoogtemeters tijdens een klim dan met bijvoorbeeld een Garmin Edge 800.quote:We ignore elevation data from devices without a barometric altimeter (such as the Garmin Edge 200, most Garmin Forerunner models, the iPhone, and Android devices) and instead determines elevation by looking up data in a set of elevation databases. The smoothing applied to data that has been looked up is slightly higher than that applied to data from barometric altimeters.
Ik ben het helemaal met je eens!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:24 schreef Patroon het volgende:
Drukmaken om strava
Als je je wil meten met anderen moet je gaan koersen.
Je moet wel de Garmin laten stabiliseren voor je weg gaat omdat de barometer even tijd nodig heeft.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:06 schreef muzas het volgende:
En naar mijn idee is zo'n garmin ook niet helemaal correct qua HM. Soms kom ik na een rondje ringvaart thuis met 300HM. Nou, als het er 10 waren dan zou het veel zijn.
Hoe lang duurt dat? Want zelfs na 2 uur rijden weet ie een biljartlaken als de ringvaart te laten fluctueren in hoogte. Maar een metertje per keer... Maar na 70k telt dat wel op.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:07 schreef jsprbcn het volgende:
[..]
Je moet wel de Garmin laten stabiliseren voor je weg gaat omdat de barometer even tijd nodig heeft.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, jij bent het voorbeeld van lichamelijke perfectie
Ik leg als we elkaar morgen zien wel even het 1 en ander uit daarover, tel lui om te typenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Hoe lang duurt dat? Want zelfs na 2 uur rijden weet ie een biljartlaken als de ringvaart te laten fluctueren in hoogte. Maar een metertje per keer... Maar na 70k telt dat wel op.
Hm, misschien is dat de reden waarom ik ook vaak van die idiote hoogtemeters maak op een rondje lekdijk. Garmin op het stuur, aanzetten, en meteen wegrijden. En toch ook wel thuis een elevation point voor de deur hoor.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:11 schreef jsprbcn het volgende:
Volgens mij hangt dat ook een beetje af per dag (het weer, luchtdruk etc.) maar gemiddeld laat ik hem 15 min. stabiliseren. Ook heb ik een elevation point ingesteld voor thuis.
Lekker betrouwbaar dan inderdaad.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:11 schreef jsprbcn het volgende:
Volgens mij hangt dat ook een beetje af per dag (het weer, luchtdruk etc.) maar gemiddeld laat ik hem 15 min. stabiliseren. Ook heb ik een elevation point ingesteld voor thuis.
Dat is niet correct, het is de combinatie van die 2 die het betrouwbaarder maakt, echter met alle meet apparatuur dien je te calibreren/stabiliseren.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Lekker betrouwbaar dan inderdaad.
Hoogtebepaling op basis van GPS is veel betrouwbaarder dan op basis van barometers dus.
Voor mij niet wil je zeggen? Ik kan hier niet eens 1km vlak rijden...quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:19 schreef jsprbcn het volgende:
Voor mij is dat toch anders denk ik gezien hoogtemeters hier meer aan de orde zijn dan 45Km/u over vlak knallen![]()
Nou dat kun je ook niet zo stellig zeggen. Want hoogtebepaling via GPS is weer afhankelijk van je signaal. Die dingen hebben ook nog wel eens afwijking, zeker in de bossen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
Hoogtebepaling op basis van GPS is veel betrouwbaarder dan op basis van barometers dus.
Hij heeft het over bergen, niet de opgehemelde verkeersdrempels.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Voor mij niet wil je zeggen? Ik kan hier niet eens 1km vlak rijden...
Fatsoenlijke GPS ontvanger in je apparaat wil wel helpen. Als je volledig inzoomt op mijn ritjes zie je bijna geen afwijking ten opzichte van de weg namelijk. Ook door de bossen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:21 schreef muzas het volgende:
[..]
Nou dat kun je ook niet zo stellig zeggen. Want hoogtebepaling via GPS is weer afhankelijk van je signaal. Die dingen hebben ook nog wel eens afwijking, zeker in de bossen.
Wij zijn het altijd eens he!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:06 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens!
Oh ja, daarom dat ik ook 2000 hoogtemeters kan maken in 130km.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij heeft het over bergen, niet de opgehemelde verkeersdrempels.
Alle GPS heeft afwijking. Heb hier voor geocaching een kenserdure ETREX liggen, en ook die heeft enkele meters afwijking (afhankelijk van positie, zicht op hemel en sattelietlocatie). GPS 'drift' in 3 assen (x,y,z,) Dat levert meetonzekerheid op, welke je ook terugvind in je hoogtemeters.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Fatsoenlijke GPS ontvanger in je apparaat wil wel helpen. Als je volledig inzoomt op mijn ritjes zie je bijna geen afwijking ten opzichte van de weg namelijk. Ook door de bossen.
Dat lijkt me niet.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Of je nu 10km achter elkaar klimt en vervolgens 10km daalt, is hetzelfde als 20keer achter elkaar 500meter klimmen en 500meter dalen.
Ik wil het zelfs voor je uitrekenen als het moet. Maar als ik 10keer de Eyserboschweg op en af fiets (9% gemiddeld, 1km lengte), dan heb ik meer hoogtemeters dan een klim van 10km met 7%.quote:
Daar hoef je toch hopelijk niet je rekenmachine voor te pakken? Basis wiskunde is mij wel bekend hoor, werk er slechts elke dag mee.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik wil het zelfs voor je uitrekenen als het moet. Maar als ik 10keer de Eyserboschweg op en af fiets (9% gemiddeld, 1km lengte), dan heb ik meer hoogtemeters dan een klim van 10km met 7%.
Edit:
Gewoon basis wiskunde. 10km = 20*500m. Als de helling van 10km gemiddeld 7% is, dan doe je 700 hoogtemeters in totaal. En als die van 500m ook 7% is, dan doen je 35 hoogtemeters per keer. 35*20 = 700.
Fabeltje/achterhaald... maar in ziekenhuis, is eerste wat ze doen bij een baby, een Mutsje opdoen... Zal wel niet helemaal zonder reden zijn (hoewel ik het stuk tekst ook wel snap.. maar in de winter ben je als wielrenner als helemaal gekleed en is op je gezicht na, alles bekleed. Dan is dus een muts, je laatste bedekking.. en dus zeker niet onnodigquote:Op donderdag 23 januari 2014 10:20 schreef muzas het volgende:
[..]
Fabeltje.
[..]
Eerste google-hit. Meer over te vinden, maar zij leggen het beter uit dan ik kan verwoorden.
Als je alleen een muts op doet en verder niet in een doek wikkelt, koelt de baby nog steeds hard af. Of heeft jou kind warme voeten als je hem een muts op doet?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:46 schreef the_critic het volgende:
[..]
Fabeltje/achterhaald... maar in ziekenhuis, is eerste wat ze doen bij een baby, een Mutsje opdoen... Zal wel niet helemaal zonder reden zijn (hoewel ik het stuk tekst ook wel snap.. maar in de winter ben je als wielrenner als helemaal gekleed en is op je gezicht na, alles bekleed. Dan is dus een muts, je laatste bedekking.. en dus zeker niet onnodig
Het is een beetje het zelfde argument waarom je billen minder bruin worden dan je wangen idd.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:46 schreef the_critic het volgende:
helemaal gekleed en is op je gezicht na, alles bekleed. Dan is dus een muts, je laatste bedekking.. en dus zeker niet onnodig
Dan snap ik niet dat je niet ziet dat 10km klimmen hetzlefde is als 20*500m klimmen...quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar hoef je toch hopelijk niet je rekenmachine voor te pakken? Basis wiskunde is mij wel bekend hoor, werk er slechts elke dag mee.
Qua hoogte meters wel, maar qua intensiteit niet. Net als dat 10 keer 30 km niet hetzelfde is als 1 keer 300. Of vind jij dat wel hetzelfde? Want in dat geval stap ik straks op mijn fiets, rij ik 5000 km en kan dan de rest van het jaar rustig aan doen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan snap ik niet dat je niet ziet dat 10km klimmen hetzlefde is als 20*500m klimmen...
Daar ging het niet over.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Qua hoogte meters wel, maar qua intensiteit niet. Net als dat 10 keer 30 km niet hetzelfde is als 1 keer 300. Of vind jij dat wel hetzelfde? Want in dat geval stap ik straks op mijn fiets, rij ik 5000 km en kan dan de rest van het jaar rustig aan doen.
Viel wel mee tochquote:
Als het over hoogtemeters gaat, dan gaat het toch net zo goed op voor afstand?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Daar ging het niet over.
Het ging over hoogtemeters, en die kan ik hier net zo goed maken.
Ik weet niet wat je nu probeert te bereiken, maar je hebt over intensiteit. En dat staat helemaal los van afstand en hoogtemeters.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Viel wel mee toch
[..]
Als het over hoogtemeters gaat, dan gaat het toch net zo goed op voor afstand?
Hoorde gister al op het nieuws dat het noorden idd eindelijk winterse temperaturen mag verwachten. Waar wij nog redelijk warmpjes rond mogen fietsenquote:
Dat komt mooi uit. Van daar is het maar een uurtje rijden naar de Limbomeet.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:52 schreef muzas het volgende:
Nou, fraumuzas en ik gaan eind mei een weekje kamperen in de buurt van houffalize
Pas maar op. Na een weekje trainen in de Ardense bergen fietst Muzas ons er allemaal uit op die mergelbulten waar jij altijd zo over opscheptquote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat komt mooi uit. Van daar is het maar een uurtje rijden naar de Limbomeet.
Des te beter, heb ik iemand om bij in het wiel te hangen als ik er doorheen zit.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Pas maar op. Na een weekje trainen in de Ardense bergen fietst Muzas ons er allemaal uit op die mergelbulten waar jij altijd zo over opschept
Ik laat hem meestal even wachten tot hij gps ontvangst heeft en dan wil ik wel fietsen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:11 schreef jsprbcn het volgende:
http://www.rtvnh.nl/weerquote:Zaterdag overdag is het droog maar tijdens de avond regen
Ik heb nagekeken op hoeveel meter mijn "start punt" is thuis, en daar laat ik hem ook op stabiliseren, of ik doe een manuele ingave.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:18 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik laat hem meestal even wachten tot hij gps ontvangst heeft en dan wil ik wel fietsen.
Om nou 15 minuten te gaan wachten en dan zou het na 15 minuten fietsen ook wel fixed moeten zijn.
Elevation point thuis ingesteld heb ik wel eens geprobeerd maar heeft weinig effect.
Ik heb net een schaap uit z'n vacht geslagen en die vacht aangetrokkenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:59 schreef muzas het volgende:
[..]
Hoorde gister al op het nieuws dat het noorden idd eindelijk winterse temperaturen mag verwachten. Waar wij nog redelijk warmpjes rond mogen fietsen
Ditquote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:24 schreef Patroon het volgende:
Drukmaken om strava
Als je je wil meten met anderen moet je gaan koersen.
Dan ben je gewoon een oen, want 20x 500m uphill sprint is iets heel anders dan een alpencol van 10km.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan snap ik niet dat je niet ziet dat 10km klimmen hetzlefde is als 20*500m klimmen...
Beter je banden laten aflopen tot 5 bar.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:14 schreef CyclingGirl het volgende:
Het is een vochtige kou. Brrr. Maar toch als het volgende week niet glad is bij -3 ga ik gewoon naar de zaak fietsen. Beetje doorfietsen, blijf ik ook warm
Ook voor jou: het gaat om hoogtemeters, en niets anders. Dat het anders is qua inspanning staat hier los van.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dit
[..]
Dan ben je gewoon een oen, want 20x 500m uphill sprint is iets heel anders dan een alpencol van 10km.
quote:[..]
Beter je banden laten aflopen tot 5 bar.
ik heb altijd 1x meer gelijk dan jijquote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ook voor jou: het gaat om hoogtemeters, en niets anders. Dat het anders is qua inspanning staat hier los van.
[..]
Dat is dus -1/12. Dus prima wat mij beteft.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ik heb altijd 1x meer gelijk dan jij
in meters wel in maar op 500 meter is de lucht minder ijl en je krijgt in 10x klimmen 10 herstel momentjes, het is niet voor niets dat zwaardere en explosieve renners , wel een wedstrijd kunnen winnen met veel kort klimwerk maar het op langer klimwerk verliezen van echte klimmers.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Oh ja, daarom dat ik ook 2000 hoogtemeters kan maken in 130km.
Of je nu 10km achter elkaar klimt en vervolgens 10km daalt, is hetzelfde als 20keer achter elkaar 500meter klimmen en 500meter dalen.
denk dat de hoeveelheid haar op je kop ook erg uitmaakt, vroeger had ik een kop met haar en had ik er echt geen last van als ik niets op mijn hoofd doe , nu ben ik kaal en doe ik altijd wat op mijn hoofd, als ik fiets.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:46 schreef the_critic het volgende:
[..]
Fabeltje/achterhaald... maar in ziekenhuis, is eerste wat ze doen bij een baby, een Mutsje opdoen... Zal wel niet helemaal zonder reden zijn (hoewel ik het stuk tekst ook wel snap.. maar in de winter ben je als wielrenner als helemaal gekleed en is op je gezicht na, alles bekleed. Dan is dus een muts, je laatste bedekking.. en dus zeker niet onnodig
Een helm?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:10 schreef dop het volgende:
[..]
denk dat de hoeveelheid haar op je kop ook erg uitmaakt, vroeger had ik een kop met haar en had ik er echt geen last van als ik niets op mijn hoofd doe , nu ben ik kaal en doe ik altijd wat op mijn hoofd, als ik fiets.
Nou, ik de laatste 1000 km al 4 keer ofzo. Moet wel zeggen dat het 1 keer kwam door een spijker in mijn band, 2 keer vanwege versleten banden en van vanmorgen weet ik niet.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:44 schreef keesfietst het volgende:
Ik heb in de afgelopen 15.000km 1x lek gereden geloof ik. Zou bijna vergeten hoe je een band moet vervangen.
Een maatje van me rijdt morgen misschien ook mee jongens. Voorspelling is inderdaad bewolkt maar droog en wind uit ZO. Gaan we er een mooi tochtje van maken en muzas gaat gewoon mee. Indekken doen we hier in N-H niet aan hè.
toen ik nog haar op mijn kop had reed er geen wielrenner met helm, dat is nu erg in de mode.quote:
Pff. Voor de 3e keer... Het ging hier om hoogtemeters, niet om intensiteit of zo.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:08 schreef dop het volgende:
[..]
in meters wel in maar op 500 meter is de lucht minder ijl en je krijgt in 10x klimmen 10 herstel momentjes, het is niet voor niets dat zwaardere en explosieve renners , wel een wedstrijd kunnen winnen met veel kort klimwerk maar het op langer klimwerk verliezen van echte klimmers.
dus nee het is niet het zelfde
blijkbaar wel RealBizkit, zelf jij vind dat lastig want ik zeg in de aller eerste zin dat het in meters het zelfde isquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Pff. Voor de 3e keer... Het ging hier om hoogtemeters, niet om intensiteit of zo.
Is het nu echt zo moelijk om bepaalde dingen gewoon in de context te lezen waar ze in thuis horen.
Het apparaat wat je hoogtemeters moet meten zal het echt niet interesseren of het in de Alpen, in Limburg of op de Zuidpool is.
Ja, maar de rest van het verhaal was altijd al duidelijk. Dus totaal niet relevant op de reactie die je quote.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:23 schreef dop het volgende:
[..]
blijkbaar wel RealBizkit, zelf jij vind dat lastig want ik zeg in de aller eerste zin dat het in meters het zelfde is
blijkbaar ben ik niet de enige die over je Quote struikelde , en was het dus toch niet zo duidelijk als je zelf vind.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, maar de rest van het verhaal was altijd al duidelijk. Dus totaal niet relevant op de reactie die je quote.
Hier heb ik weinig aan toe te voegen. Natuurlijk is 20X500 net zo veel als dat andere, maar niet met elkaar te vergelijken.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:27 schreef dop het volgende:
[..]
blijkbaar ben ik niet de enige die over je Qoute struikelde , en was het dus toch niet zo duidelijk als je zelf vind.
snap ook niet wat er zo relevant is aan de stelling dat het in hoogte meters wel gelijk aan elkaar is.
Jasper zei dat het voor hem heel erg aan de orde was die hoogtemeters, waarop ik zei dat hier ook niets vlak was. Met andere woorden, dat hoogtemeter berekeningen voor mij ook waarde hebben.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:27 schreef dop het volgende:
[..]
blijkbaar ben ik niet de enige die over je Qoute struikelde , en was het dus toch niet zo duidelijk als je zelf vind.
snap ook niet wat er zo relevant is aan de stelling dat het in hoogte meters wel gelijk aan elkaar is.
Wel als het gaat om het berekenen van hoogtemeters, het onderwerp van deze discussie. Niet over hoe zwaar het is.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hier heb ik weinig aan toe te voegen. Natuurlijk is 20X500 net zo veel als dat andere, maar niet met elkaar te vergelijken.
heb ik gelezen, en ik vind dat hoogte meters in limburg niet het zelfde zijn als hoogte meters op een echte berg.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Jasper zei dat het voor hem heel erg aan de orde was die hoogtemeters, waarop ik zei dat hier ook niets vlak was. Met andere woorden, dat hoogtemeter berekeningen voor mij ook waarde hebben.
Het hele verhaal lezen in plaats van 1 selectieve quote kan helpen. Je begint een boek ook niet middenin normaal.
Dat zal best, maar staat los van deze discussie.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:35 schreef dop het volgende:
[..]
heb ik gelezen, en ik vind dat hoogte meters in limburg niet het zelfde zijn als hoogte meters op een echte berg.
Als barometisch al inlvoed heeft van het weer hier in Nederland, dan wil dat zeggen dat die nooit nauwkeurig is. Daar waar een GPS positie dat wel weet. Het grote probleem van de fietscomputers is dat deze niet continue registreren maar 1 keer per 10 seconden of zo en dat de meeste een afwijking van een aantal meters hebben. Hierdoor wordt een bepaalde lijn getrokken die er voor zorgt dat de afgelegde hoogtemeters kunnen vertekenen.quote:voor wie het uiteindelijk het meest relevant is om een goede hoogte meting te hebben dat laat ik dan in het midden.
overigens stel jij dat gps hoogte meting nauwkeuriger is dan barometrisch , maar dan ga je toch wel aan heel erg veel zaken voorbij. ik ken geen fietscomputer die een gps heeft die nauwkeuriger hoogte meet als een barometrische meter.
10 keer de Eyserboschweg? Kano komt dat ding niet eens 1 keer omhoog.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik wil het zelfs voor je uitrekenen als het moet. Maar als ik 10keer de Eyserboschweg op en af fiets (9% gemiddeld, 1km lengte), dan heb ik meer hoogtemeters dan een klim van 10km met 7%.
Edit:
Gewoon basis wiskunde. 10km = 20*500m. Als de helling van 10km gemiddeld 7% is, dan doe je 700 hoogtemeters in totaal. En als die van 500m ook 7% is, dan doen je 35 hoogtemeters per keer. 35*20 = 700.
gps meten in een referentie netwerk heeft in het geel niets met fietscomputers te maken en is der halve ook nogal ver van de discussiequote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat zal best, maar staat los van deze discussie.
[..]
Maar op 1 specieke plaats kan GPS de hoogte nauwkeuriger berekenen dan barometrisch. Een poll van 1 seconde per GPS locatie kan al ontzettend veel schelen. Daarom moet je een fatsoenlijke GPS ontvanger hebben die niet in de meeste telefoons of fietscomputers zit.
Laat die meiden maar even zitten, dit klinkt ook best geil, Of is het gewoon vrijdag?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:51 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben er eindelijk uit welke wielen ik in de fiets ga bouwen voor iemand van bijna 2m lang.
Geen khamsins maar 32 gts 42mm zwarte alu velgen met novatec naven en DT revolution spaken en zwarte messing nippels.
Kosten totaal aan materiaal incl. quickrelasesetje 190.-
Ik bestel alles bij CNC.
Bizkit snapt er gewoon helemaal nix van hij gaatquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:50 schreef dop het volgende:
[..]
gps meten in een referentie netwerk heeft in het geel niets met fietscomputers te maken en is der halve ook nogal ver van de discussie
en nu snel googelen naar een gele fiets babe om CF rustigte houden
Ja dacht het ook, zwarte naven, zwarte spaken en nippels en zwarte velgjes. Alles bij elkaar nét onder 2KG voor de set dus dat valt nog best mee.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Laat die meiden maar even zitten, dit klinkt ook best geil, Of is het gewoon vrijdag?
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bizkit snapt er gewoon helemaal nix van hij gaat
[ afbeelding ]
vergelijken met
[ afbeelding ]
32 wordt 't, 28 zou ook nog wel gaan maar awel, wat boeit dat.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ook aardig bomproof met 36 spaken lijkt me.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bizkit snapt er gewoon helemaal nix van hij gaat
[ afbeelding ]
vergelijken met
[ afbeelding ]
Yep, nu zie ik het. Dank je Kees!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:23 schreef keesfietst het volgende:
Heb je niet van die witte plastic lepeltjes voor de koffie op je werk Cap? Leg die voor je neer, dan heb je een replica van die foto van Portman.
Welke had je besteld, en welke ga je nu (waarschijnlijk) krijgen?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:40 schreef kanovinnie het volgende:
Had sjieke castelli handschoenen besteld..... Op. Niet meer leverbaar.
Nu krijg ik waarschijnlijk een duurder paar
Ik had de nanoflex besteld, krijg de Leggenda Glove black. Ik had keuze uit 2 verschillende maar vond deze 't leukste/mooistquote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:48 schreef jsprbcn het volgende:
[..]
Welke had je besteld, en welke ga je nu (waarschijnlijk) krijgen?
Nope idd. Heb al afgezegd. Ga morgen lekker met de viva en een kop muntthee in mn huispak met de kat op schoot een potje zitten huilen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:48 schreef kaasplankje het volgende:
ja muzas niet
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Dan ook niet meer huilie doen omdat je met je granny het kopje v. Blommestein op moet.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:53 schreef muzas het volgende:
[..]
Nope idd. Heb al afgezegd. Ga morgen lekker met de viva en een kop muntthee in mn huispak met de kat op schoot een potje zitten huilen.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan ook niet meer huilie doen omdat je met je granny het kopje v. Blommestein op moet.
Mooie handschoenen!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:57 schreef jsprbcn het volgende:
Cool!
Ik had de Super Nano Gloves. Mooi en erg prettig alleen kwamen er gaatjes rondom stiksels (wellicht een productie fout?).
Wiggle heeft ze terug genomen en nu heb ik de Diluvio neoprene gloves er voor terug gekocht. Heel erg fijne handschoenen wat grip, pasvorm en materiaal betreft, alleen ga je er in zweten en op lange ritten met regen worden je handen gewoon koud. Afgelopen woensdag heb ik bij een tankstation plastic tank handschoenen er onder gedaan om enigszins prettig thuis te komen (oké het heeft ook de hele tijd geregend).
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik ook, zeker omdat je het hier niet zo heel veel ziet (wat ik overigens raar vind).quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:27 schreef Tommeke het volgende:
Die Diluvio's zijn vet mooi. Heb daar de overschoenen van.
Ik ben ook wel een beetje een Castelli fanboy
Ja? Is 't zo koud daar?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:57 schreef Yankee het volgende:
Lekker hoor, ijs in de bidons bij thuiskomst
Ik zag dat jouw vriendin dit seizoen ook een halve triathlon gaat doen, nu maar hopen dat ze mij niet voorbij komt op de fietsquote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:57 schreef Yankee het volgende:
Lekker hoor, ijs in de bidons bij thuiskomst
Ja, en er stond weer een smerige windquote:
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:09 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik zag dat jouw vriendin dit seizoen ook een halve triathlon gaat doen, nu maar hopen dat ze mij niet voorbij komt op de fiets
Eentje eind augustus. Almere oid, kan dat?quote:
Klazienaveenquote:
Is de eerste keer dat ze een halve organiseren. Een mooi initiatief. Ze zijn nog serieus ook, want ze proberen onderdeel van de Ironman of Challenge series te worden. Ik heb me dus maar ingeschreven voordat de prijs omhoog gaatquote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:31 schreef No-P het volgende:
He die ken ik niet, miss ga ik die wel als training doen.
Het zijn beide commerciële organisaties die midden en lange afstand triatlons organiseren. Een organisatie die ergens een specifieke triatlon organiseert kan zich hier onder bepaalde voorwaarden bij aansluiten.quote:
gewoon gaan toch?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:09 schreef MarcoD het volgende:
En kano wat denk jij ervan? (mini-meet heb ik het over)
aan de zuidkant dus?quote:
Ik ga mijn bestelde colbertje ophalen, iemand moet de economie draaiend houden.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:50 schreef MarcoD het volgende:
Ja zuidkant, zal me goed aankleden kaas! Muts op, witte sokken etc
Die Cipollini is een chinees frame met Cipollini decals, erger dan dat is er eigenlijk niet. Ik begrijp dus niet waarom je op die post reageerdequote:
ik niet, moet nog ff opruimen enzoquote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:05 schreef MarcoD het volgende:
Kan iemand met een edge 800 die route er ook inzetten? Na het kopje wil ik nog weleens verdwalen :-p
Hmm. Heb je gelijk aan. Ik ga wel met de club mee.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:30 schreef Patroon het volgende:
Pas op dat je tussen de intervallen niet teveel afkoelt. Beter contant tempo omdat je door veel kleding gaat zweten en daarna weer afkoelt.
Rij je de VJC ook Tommeke?
Drachten doet dit jaar niet mee. Alleen Sneek en Leeuwarden. Start 6 feb. Wil ook wel eens starten in Annen. Misschien zaterdags VJC en zondags Annen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:12 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hmm. Heb je gelijk aan. Ik ga wel met de club mee.
Nee, is me te ver weg. Eventueel eens Drachten, maar dat is een kutbaan. Welke dagen is dat?
Zondags rij ik normaal gesproken Annen en eventueel zaterdags Emmen als ik niet hoef te werken. Donderdag wielerbaan Groningen.
#castellifanboysquote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:03 schreef keesfietst het volgende:
Zo, weer thuis na een best intensief ritje met Marco, kano, ddx en maatje van me.
Stond een straffe wind die we tegen hadden tot en met Noordwijk aan Zee. Tempo zat er goed in en iedereen deed netjes z'n kopwerk. Op de terugweg vanaf Zandvoort ging 't voor m'n maatje te hard en heb ik hem naar huis geloosd. De rest van de rit naar huis nog even doorgereden en kano en ddx nog gedag gezwaaid.
Totaal: 132km http://www.strava.com/activities/108829442
[ afbeelding ]
Voorop ddx, kano, Marco, Kees
Gewoon goed spulquote:
Sowieso goeie kaasquote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:00 schreef kaasplankje het volgende:
Moest nog aan Tommeke denken vandaag bij de selectie kaas.
[ afbeelding ]
Ik moet zaterdags altijd werken he?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Drachten doet dit jaar niet mee. Alleen Sneek en Leeuwarden. Start 6 feb. Wil ook wel eens starten in Annen. Misschien zaterdags VJC en zondags Annen.
Ik heb spatbordjes jaquote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:57 schreef Patroon het volgende:
Ja vandaag viel het wel mee qua nattigheid. Maar bij nattere wegen toch wel spatbordje he?
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:26 schreef LethalP het volgende:
Fietsje kopen? V&A / [TK] Racefiets Stevens Aspin Ultegra
Nee, die Groningers zoals cyclesport fietsen verstandig in het rond.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Plus dat er teveel mongolen in het Friese peloton rondrijden
Dat zijn echt debielen. Op een paar na.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, die Groningers zoals cyclesport fietsen verstandig in het rond.
Ohja. Ik was vooral verbaasd haha.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:25 schreef Patroon het volgende:
Dat van niet groeten heb je al eerder verteld. Zit je nogal hoog zeker, huilie
Ja. Straat is hier wit godnondeju. Zou morgen met de club mee. Nu denk ik maar een soloritje op de pekelvretercrosser.quote:
Beetje jammer inderdaadquote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:38 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja. Straat is hier wit godnondeju. Zou morgen met de club mee. Nu denk ik maar een soloritje op de pekelvretercrosser.
Ja daar wil ik ook wel weer eens op fietsen, tijd voor lente dusquote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Die nieuwe Aeroad van je is echt mooi idd
't was niet anders. Moet zeggen dat ik het toen jij afhaakte ook zwaar had en dat ddx en ik met 25 naar zaandam gereden zijn, voor de wind naar purmerend met 30 en terug richting mijn woonplaats met <25quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:31 schreef bj0tr het volgende:
Thnx voor de ride vandaag Kano, ddx en Marco! Volgende keer maak ik t rondje af.
Ik kwam nog een oud accountje tegen.
Ja, nu moet je het met een Wilier doen. Winterfietsje, helemaal niets natuurlijkquote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:25 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ja daar wil ik ook wel weer eens op fietsen, tijd voor lente dus
quote:Op zondag 26 januari 2014 08:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, nu moet je het met een Wilier doen. Winterfietsje, helemaal niets natuurlijk
Voor je vriendin?quote:Op zondag 26 januari 2014 12:35 schreef Yankee het volgende:
Heb hardgelopen, want ik was op de vlucht. 8.5 km door de sneeuw, smerig zwaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |