abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138891782
Weet iemand hoe het precies is gegaan tussen de CU en de SGP? Zaten eerst samen in een fractie maar zijn halverwege de huidige termijn opgesplitst en gaan nu afzonderlijk verder? CU ECR en SGP EFD?
pi_138891982
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Fair enough maar Artikel 50 doet dat wellicht wel. Deze man weet waar hij over spreekt.
Eigenlijk ook niet. Die doet een wanhopige poging om na wat schandalen toch politiek actief te kunnen blijven. Snap dat je vrij makkelijk voor hem valt vanwege je stevige kennisachterstand over het onderwerp maar daar is dan ook alles wel mee gezegd.

En laat vooral ook zijn alcoholmisbruik en genocide-ontkenning weg.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2014 00:04:46 ]
  dinsdag 15 april 2014 @ 00:04:21 #178
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_138891998
quote:
11s.gif Op maandag 14 april 2014 23:58 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Weet iemand hoe het precies is gegaan tussen de CU en de SGP? Zaten eerst samen in een fractie maar zijn halverwege de huidige termijn opgesplitst en gaan nu afzonderlijk verder? CU ECR en SGP EFD?
Sinds 1984 vormden CU en SGP een gezamenlijke fractie (eerst onder de naam SGP/GPV/RPF). In 2009 wilden beide partijen zich aansluiten bij de (nieuwe) ECR-fractie, maar de SGP werd door de Britse Conservatieven geweigerd ivm het vrouwenstandpunt. De ChristenUnie koos ervoor zich toch aan te sluiten bij de ECR, met een breuk tussen beide partijen als gevolg. Die is nu gelijmd, en omdat de SGP haar vrouwenstandpunt herzien heeft, is de partij nu welkom bij de ECR.
pi_138892079
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Goed punt, doordat er zo weinig zetels te verdelen zijn voor Nederland is het moeilijk voor zo'n nieuwkomer om er tussen te komen. Ik denk wel dat hij het beter zal doen dan Brinkman, niet alleen omdat het om een Europese verkiezing gaat, ook omdat hij een wat beter profiel heeft (zijn CV is niet slecht in vergelijking met dat van veel andere politici). Maar ja, je moet dan wel de mensen zien te bereiken, dat zal niet gemakkelijk worden tenzij wat populaire media (DWDD, P&W, nieuws- en actualiteitenprogramma's, RTL Late Night, ...) hem een kans geven om een woordje uitleg te geven.
Die man heeft toch geen noemenswaardig CV? Zo te zien werd hij na zijn studie actief bij de PVV en rolde zo het EP in. De meeste serieuze kandidaten hebben een veel beter CV...
pi_138892091
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 00:04 schreef freako het volgende:

[..]

Sinds 1984 vormden CU en SGP een gezamenlijke fractie (eerst onder de naam SGP/GPV/RPF). In 2009 wilden beide partijen zich aansluiten bij de (nieuwe) ECR-fractie, maar de SGP werd door de Britse Conservatieven geweigerd ivm het vrouwenstandpunt. De ChristenUnie koos ervoor zich toch aan te sluiten bij de ECR, met een breuk tussen beide partijen als gevolg. Die is nu gelijmd, en omdat de SGP haar vrouwenstandpunt herzien heeft, is de partij nu welkom bij de ECR.
Ik dacht dat de SGP nu bij de EFD zat?

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 00:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die man heeft toch geen noemenswaardig CV? Zo te zien werd hij na zijn studie actief bij de PVV en rolde zo het EP in. De meeste serieuze kandidaten hebben een veel beter CV...
Carrièrepolitici die nooit een echte baan hebben gehad inderdaad :').
  dinsdag 15 april 2014 @ 00:10:24 #181
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_138892209
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 april 2014 00:07 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Ik dacht dat de SGP nu bij de EFD zat?
Ja, omdat ze bij de ECR niet welkom waren. UKIP en Lega Nord waren wat minder kieskeurig wat dat betreft.
  dinsdag 15 april 2014 @ 00:10:58 #182
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138892222
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 00:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Eigenlijk ook niet.
Heb jij de geciteerde tekst überhaupt gelezen? Hij is een jurist die is afgestudeerd voor de optie internationaal recht en geschiedenis, hij is parlementariër geweest en hij heeft al in het EP gezeten. Dat hij wegmoest wegens een verkeersongeluk, wat jij nu natuurlijk graag benadrukt, doet geen afbreuk aan zijn kennis. Toegegeven, normaal gesproken zou ik dat laten meewegen, nu gaat hij mij vooral om een minder-EU stem, dat is het enige agendapunt op basis waarvan ik momenteel stem. Jij weet van eerdere discussies hoe genuanceerd ik normaal gesproken ben met het stemmen, bij de EU is het enige relevante punt voor mij dat de EU moet krimpen en dat we bij voorkeur op termijn uit de EU moeten en naar een ander samenwerkingsverband. Uiteraard mag jij daar anders over denken maar verklaar niet jouw mening superieur.
Dat jij nu naar aanleiding van dit weer even mij probeert monddood te maken door met een ad hominem te smijten is geenszins verrassend, dat is jouw algemene strategie wanneer iemand het niet met jou eens is, vooral als het om jouw stokpaardjes gaat (multiculti, EU).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 15 april 2014 @ 00:11:50 #183
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138892254
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 00:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die man heeft toch geen noemenswaardig CV?
Beter dan dat Halbe Zijlstra (VVD), Sharon Dijksma (PvdA) en van der Hoeven (CDA) hadden voordat ze de politiek instapten. ;)
Van D66, jouw clubje samen met de PvdA, kan ik ook wel iemand noemen.

Jij hebt wel eens laten weten dat jij een ambtenaar bent. Laat me raden, jij hoort heel de dag meningen van D66- en PvdA-politici en jij hebt daardoor zo'n tunnelvisie ontwikkeld?
#NoDAPL
pi_138892256
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 00:10 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, omdat ze bij de ECR niet welkom waren. UKIP en Lega Nord waren wat minder kieskeurig wat dat betreft.
Dus ze zijn nu weer welkom bij de ECR, maar blijven bij de EFD? Is de EFD sowieso niet meer in lijn met hun standpunten?
  dinsdag 15 april 2014 @ 00:12:34 #185
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_138892278
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 00:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Dat hij wegmoest wegens een verkeersongeluk, wat jij nu natuurlijk graag benadrukt, doet geen afbreuk aan zijn kennis.
2,5‰ blazen zou ik niet een verkeersongeluk willen noemen.
  dinsdag 15 april 2014 @ 00:14:29 #186
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138892350
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2014 00:12 schreef freako het volgende:

[..]

2,5‰ blazen zou ik niet een verkeersongeluk willen noemen.
Ik ben een enorme voorstander van streng optreden tegen zat rijden, zie de recente draad die daarover gaat waar ik pleit voor een ontzegging van de rijbevoegdheid voor 5 jaar bij de eerste strike (en zeer zware straffen bij een overtreding hierop), maar nu wil ik vooral minder EU, eender hoe. Er is een revolutie nodig, dan moet je maar eventjes dit soort zaken negeren, hoe pijnlijk het ook is. Zo hoog zit die EU mij en echt niet omdat de PIGS-landen er nu slecht voorstaan zoals 9 graag beweert.
NWS / Vrouw dood door aanrijding bij oversteken
#NoDAPL
  dinsdag 15 april 2014 @ 00:15:21 #187
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_138892380
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 00:11 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Dus ze zijn nu weer welkom bij de ECR, maar blijven bij de EFD? Is de EFD sowieso niet meer in lijn met hun standpunten?
Ja, welkom als in "na de verkiezingen". EFD is sowieso nogal los zand, nog meer dan de andere Europese fracties. Handig om spreektijd e.d. te kunnen krijgen, een gezamenlijk idee is er niet echt buiten "EU-kritisch".
pi_138892394
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 00:15 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, welkom als in "na de verkiezingen". EFD is sowieso nogal los zand, nog meer dan de andere Europese fracties. Handig om spreektijd e.d. te kunnen krijgen, een gezamenlijk idee is er niet echt buiten "EU-kritisch".
Thanks, I get the picture now.
  dinsdag 15 april 2014 @ 00:17:24 #189
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138892431
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:38 schreef freako het volgende:
[ afbeelding ]

[ [url=http://www.elections2014.eu/resources/library/images/20140317PHT39123/20140317PHT39123_original.jpg?epbox[reference]=20140222IFG36704]afbeelding[/url] ]
Lekker democratisch die EU, je mag nog niet eens stemmen vanuit het buitenland bij een aantal landen. Kan je flauw opmerken dat de landen zelf dit bepalen maar de EU staat het toe.
#NoDAPL
pi_138892467
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 00:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lekker democratisch die EU, je mag nog niet eens stemmen vanuit het buitenland bij een aantal landen. Kan je flauw opmerken dat de landen zelf dit bepalen maar de EU staat het toe.
Vind dit inderdaad wel het meest ondemocratische aspect van de hele EU.
  dinsdag 15 april 2014 @ 00:20:36 #191
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138892515
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 april 2014 00:18 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Vind dit inderdaad wel het meest ondemocratische aspect van de hele EU.
Nee, maar het is er wel een die minder bekend is. Noem jij vooral wat andere voorbeelden.
#NoDAPL
pi_138892615
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 00:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, maar het is er wel een die minder bekend is. Noem jij vooral wat andere voorbeelden.
Ik weet niet precies waarom dat niet kan/mag in die landen. Zou graag willen weten hoe dat precies zit.
En ja, verschillende referenda negeren en het feit dat het enige waar je überhaupt op kan stemmen het parlement zelf is vind ik toch wel de twee ergste.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_138894536
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 00:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Heb jij de geciteerde tekst überhaupt gelezen? Hij is een jurist die is afgestudeerd voor de optie internationaal recht en geschiedenis,
Rechtenstudentje dus. Leuk hoor maar niks bijzonders natuurlijk. Daarvan hebben we er misschien wel een miljoen in dit land.

quote:
hij is parlementariër geweest en hij heeft al in het EP gezeten.
Slim, z'n enige prestatie dubbel benadrukken. Of wou je beweren dat hij in de tweede kamer heeft gezeten? In dat geval mag je zelf je aangehaalde tekst nog even weer lezen :D
quote:
Dat hij wegmoest wegens een verkeersongeluk, wat jij nu natuurlijk graag benadrukt, doet geen afbreuk aan zijn kennis.
Als je de inschatting maakt dat je stomdronken in de auto kan stappen doet dat wel afbreuk aan je beoordelingsvermogen wat mij betreft...

quote:
Toegegeven, normaal gesproken zou ik dat laten meewegen, nu gaat hij mij vooral om een minder-EU stem, dat is het enige agendapunt op basis waarvan ik momenteel stem.
Tja, zo ondoordacht heb ik ze niet vaak getroffen :)

quote:
Jij weet van eerdere discussies hoe genuanceerd ik normaal gesproken ben met het stemmen, bij de EU is het enige relevante punt voor mij dat de EU moet krimpen en dat we bij voorkeur op termijn uit de EU moeten en naar een ander samenwerkingsverband. Uiteraard mag jij daar anders over denken maar verklaar niet jouw mening superieur.

Genuanceerd? Wat een nonsens, je meet jezelf een mening aan en weigert daar van af te wijken of kritisch naar te kijken. Nu ook weer, je zet jezelf keer op keer voor schut maar weigert iedere nuance. Niet heel sterk.

quote:
Dat jij nu naar aanleiding van dit weer even mij probeert monddood te maken door met een ad hominem te smijten is geenszins verrassend, dat is jouw algemene strategie wanneer iemand het niet met jou eens is, vooral als het om jouw stokpaardjes gaat (multiculti, EU).
Volgens mij ben jij vooral degene die op de man speelt in deze :). Is dat vooral om je gebrek aan kennis en inhoud te verbergen?
pi_138894558
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 00:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Beter dan dat Halbe Zijlstra (VVD), Sharon Dijksma (PvdA) en van der Hoeven (CDA) hadden voordat ze de politiek instapten. ;)
Halbe Zijlstra is ook drs. en heeft in het bedrijfsleven gewerkt. Die scoort in zijn eentje dus al ruim beter dan jouw nieuwe held.
pi_138894561
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 00:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dus GB is ook ondemocratisch? Met hun districtenstelsel.
pi_138894566
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 00:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben een enorme voorstander van streng optreden tegen zat rijden, zie de recente draad die daarover gaat waar ik pleit voor een ontzegging van de rijbevoegdheid voor 5 jaar bij de eerste strike (en zeer zware straffen bij een overtreding hierop), maar nu wil ik vooral minder EU, eender hoe. Er is een revolutie nodig, dan moet je maar eventjes dit soort zaken negeren, hoe pijnlijk het ook is. Zo hoog zit die EU mij en echt niet omdat de PIGS-landen er nu slecht voorstaan zoals 9 graag beweert.
NWS / Vrouw dood door aanrijding bij oversteken
Eng mannetje ben je ook. Gezond verstand opzij zetten voor een 'revolutie', het recept voor diepe ellende.
  dinsdag 15 april 2014 @ 09:48:22 #197
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_138895919
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 00:24 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Ik weet niet precies waarom dat niet kan/mag in die landen. Zou graag willen weten hoe dat precies zit.
Er zijn een paar bandbreedtes waar men binnen moet blijven, maar dat is vrij basaal:
- De periode is 22-25 mei
- Zetelverdeling via evenredige vertegenwoordiging, welke variant men gebruikt is aan de lidstaten. Een onderverdeling in een aantal kiesdistricten is toegestaan.
- EU-burgers woonachtig in het land zijn ook kiesgerechtigd. Als hun 'thuisland' stemmen vanuit het buitenland toestaat, moeten zij een keuze maken (stemmen in 2 landen mag niet).

Voor al het overige zullen landen zoveel mogelijk aansluiten bij hun eigen kieswet. Lang niet alle landen kennen de mogelijkheid tot stemmen vanuit het buitenland voor nationale verkiezingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door freako op 15-04-2014 09:56:21 ]
  dinsdag 15 april 2014 @ 09:50:02 #198
165633 eriksd
The grand facade...
pi_138895960
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 08:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Rechtenstudentje dus. Leuk hoor maar niks bijzonders natuurlijk. Daarvan hebben we er misschien wel een miljoen in dit land.

[..]

Slim, z'n enige prestatie dubbel benadrukken. Of wou je beweren dat hij in de tweede kamer heeft gezeten? In dat geval mag je zelf je aangehaalde tekst nog even weer lezen :D

[..]

Als je de inschatting maakt dat je stomdronken in de auto kan stappen doet dat wel afbreuk aan je beoordelingsvermogen wat mij betreft...

[..]

Tja, zo ondoordacht heb ik ze niet vaak getroffen :)

[..]

Genuanceerd? Wat een nonsens, je meet jezelf een mening aan en weigert daar van af te wijken of kritisch naar te kijken. Nu ook weer, je zet jezelf keer op keer voor schut maar weigert iedere nuance. Niet heel sterk.

[..]

Volgens mij ben jij vooral degene die op de man speelt in deze :). Is dat vooral om je gebrek aan kennis en inhoud te verbergen?
Moet zeggen dat er in deze vrij lange post ook werkelijk geen enkel inhoudelijk argument te vinden is.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_138896049
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 09:50 schreef eriksd het volgende:

[..]

Moet zeggen dat er in deze vrij lange post ook werkelijk geen enkel inhoudelijk argument te vinden is.
Heb zo m'n best gedaan maar voor die club is niet veel meer inhoud beschikbaar ;(. Als je goed kijkt zit er wel wat in overigens, de 'argumenten' van Bram heb ik ook inhoudelijk aangepakt.

Overigens is misschien juist de vergelijking met Sharon Dijksma wel aardig. Ook direct na de schoolbanken de politiek in zonder al te veel bagage.
pi_138896694
Uiteindelijk gaan deze verkiezingen natuurlijk helemaal niet over de vraag "wel of geen EU", net als de gemeenteraadsverkiezingen ook niet gaan over de vraag of er wel of geen gemeentes in Nederland moeten zijn. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')