Daar komt het wel op neer.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is de term klemmen nou ook echt dat er een klem opgaat?
Als 1 spoor genoeg is hoef je er geen twee aan te leggen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Een soort zijwaartse lift dus
Ja.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is de term klemmen nou ook echt dat er een klem opgaat?
ja. Vastleggen in 1 bepaalde stand. Rechtdoorleidend normaalgesprokenquote:Op donderdag 23 januari 2014 22:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is de term klemmen nou ook echt dat er een klem opgaat?
quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:45 schreef James1988 het volgende:
De HSL naar Portugal wordt nog kariger uitgevoerd: enkelspoor, geen bovenleiding, en waarschijnlijk Iberisch breedspoor.
wat srsly?quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:05 schreef b2py het volgende:
Oh, het sneeuwt in Delfzijl. Vandaar dat alles daar stuk is.
In Delfzijl is niets stuk, hoor.quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:05 schreef b2py het volgende:
Oh, het sneeuwt in Delfzijl. Vandaar dat alles daar stuk is.
Nee wat spoedreparaties omdat er niets stuk is natuurlijkquote:Op donderdag 23 januari 2014 23:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In Delfzijl is niets stuk, hoor.
Ja dat is legitiem.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar dat is bij eigenlijk ieder treinproject wel zo.. Dus ik vraag me af of dat een legitieme reden is.
Nee, er wordt gekeerd in Appingedam omdat de kering in Delfzijl niet haalbaar is door de vertraging die bij Sauwerd opgelopen wordt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee wat spoedreparaties omdat er niets stuk is natuurlijk
Precies. Ze zijn nu in Sauwerd wissels aan het repareren.quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, er wordt gekeerd in Appingedam omdat de kering in Delfzijl niet haalbaar is door de vertraging die bij Sauwerd opgelopen wordt.
Ja dat zou kunnen. Als ik met jou afspreek dat jij mij het inpakpapier levert omdat jij dan kosten bespaart omdat je ervan overtuigd bent dat jij dat zelf beter kan, maar je bent te laat met het versturen van het inpakpapier. Tja dan ik niets naar jou opsturen. Dus kan ik niet op tijd leveren.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Wacht wat? Jij bestelt iets bij mij, ik bepaal dat jij wel ziet wanneer je je troep krijgt en ik leg ook nog even een claim bij je neer?
Eensch.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:01 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen. Als ik met jou afspreek dat jij mij het inpakpapier levert omdat jij dan kosten bespaart omdat je ervan overtuigd bent dat jij dat zelf beter kan, maar je bent te laat met het versturen van het inpakpapier. Tja dan ik niets naar jou opsturen. Dus kan ik niet op tijd leveren.
Ah okay, thanks. Dat werd me uit het artikel niet echt duidelijkquote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:49 schreef WhiteJoker het volgende:
Niet echt bezig met een nieuw station, ze waren een ruimte bij een roltrap aan het opvullen. In Londen zijn ze al een tijdje bezig met refurbishment van roltrappen. Waaronder het aanleggen van extra noodroltrappen bij Victoria Tube Station, die ook de control room huisvestigt.
Naja ze hebben in het artikel wel over "new station area" als in een nieuw gedeelte in het station. Victoria is vrij druk, dus ze moeten wat aan de ophopingen doen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah okay, thanks. Dat werd me uit het artikel niet echt duidelijk
Heen en terug altijd lopenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
lekker heen terug met de bus lopen?
Alsjeblieft zeg.Dan is het al waterkoud, moet er ook nog bevroren water op de grond liggen. Bah.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:53 schreef Monopoly het volgende:
Bleef verder helaas gelukkig niet liggen.
Hihi.quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In Delfzijl is niets stuk, hoor.
Whoa, dit is niet mooi. Doet me wel denken aan die reclame van Centraal Beheer.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Even iets anders: de Londense Victoria Line is vanmiddag getroffen door een grote seinstoring waardoor de metro's op een deel van het traject niet konden rijden. Seinstoringen gebeuren wel eens vaker (zo was er zojuist nog eentje rond Breda), maar de oorzaak van deze was wel erg opmerkelijk te noemen: een aannemer was bezig met de bouw van een nieuw station, maar door een foutje stroomde een flinke hoeveelheid beton de seinzaal in.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"Gaat altijd meer in dan je denkt he".quote:Op vrijdag 24 januari 2014 07:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Whoa, dit is niet mooi. Doet me wel denken aan die reclame van Centraal Beheer.
Volgens mij loopt het uit...quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Precies. Ze zijn nu in Sauwerd wissels aan het repareren.
http://www.treinreiziger.(...)lve_kilometer-145969quote:De Franse spoorwegen (SNCF) willen langere vrachttreinen inzetten. Daarom heeft de SNCF Fret recent een proef gedaan met een goederentrein van 1.476 meter. De reuzachtige goederentrein werd getrokken door drie locomotieven en had een totale massa van 3300 ton.
De test werd uitgevoerd tussen Lyon en Nîmes. Men hoopt de vrachttrein - de langste in Europa - tegen 2016 commercieel in te zetten. Een normale Franse goederentrein heeft een lengte tot ongeveer 750 meter. Door de lengte te verdubbelen hoopt de SNCF een nieuwe inpuls te geven aan het vrachtvervoer per spoor. Om die reden krijgt het Franse bedrijf ook steun van de Europese Commissie.
De ambitie is om de langere goederentreinen in te zetten tussen onder andere Parijs - Lille, Parijs - Marseille en Parijs - Le Havre. Ook op internationale corridors tussen Frankrijk en Spanje en Frankrijk en Duitsland zouden de lange treinen kunnen gaan rijden. Door de inzet van superlange goederentreinen zouden de transportkosten verder moeten dalen.
Hangt toch waslijn?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:01 schreef b2py het volgende:
Hihi, tussen Zuid en Riekerpolder Aansluiting bij de brug over de Nieuwe Meer.
Nee. Klein stukje naar rechts draaienquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hangt toch waslijn?
http://goo.gl/maps/jgVYW
Salopérie de caténaire!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Klein stukje naar rechts draaien
Dat heb ik weleens meegemaakt bij een tramquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:16 schreef Peterselieman het volgende:
stukje duwen zal ook wel niet gemogen hebben, anders was dat geen slecht idee geweest ...
Was dan doorgereden en had 'm een zetje gegeven.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:07 schreef WhiteJoker het volgende:
Lol trein voor ons is op een stroomloze brug tot stilstand gekomen. We keren terug naar Amsterdam Zuid en vervolgens gaan we linkerspoor naar Schiphol.
Ik heb dat gehad in Rotterdam zuid, lijn 2 toendertijd, Noodrem en tot stilstand komen precies tussen 2 rijdraden... duwen met ene paar man ging niet.... toen heeft de achteropkomende tram zachtjes BONK gedaanquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
beetje dit idee:
[ afbeelding ]
was in Alkmaar
tsja, ze kunnen het ding er nu zo onderdoor duwen of wegtrekken en dan een nieuwe poging wagen. Vreemd dat het zo lang moet duren ...quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:06 schreef tripel7 het volgende:
Zag hem net staan vanaf de a10, wel knap om precies met die bak op dat kleine stukje zonder bovenleiding te gaan staan, er staan nu al 3 stellen slt bij elkaar, geen idee of dit onderdeel is van een groter plan, of dat de trdl denkt: prima zo, lekker gezellig voor ze.
Jezus wat slechtquote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Alstom, al stom, haha.
Ik ga stuk hier.
Dan staat die andere trein weer vast bij hetzelfde puntquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Was dan doorgereden en had 'm een zetje gegeven.
Nee, te simpel. Daar zijn Regeltjes tegen. En weet je hoe belangrijk die zijn?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dan staat die andere trein weer vast bij hetzelfde puntHebben de VIRM's niet 2 panto's? Ene omlaag en de andere omhoog, of denk ik te logisch?
Dan sleept de eerste trein die tweede weer verderquote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dan staat die andere trein weer vast bij hetzelfde puntHebben de VIRM's niet 2 panto's? Ene omlaag en de andere omhoog, of denk ik te logisch?
Hebben wij wel eens gehad. Trein 1 per ongeluk naar een dieselspoor gereden. Trein 2 er tegenaan en trekken maar. Waren ze even vergeten dat bij combineren van trein 1 de stroomafnemer weer omhoog gaat. Ze trokken 200 meter aan bovenleiding mee.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:01 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dan sleept de eerste trein die tweede weer verder
Oh wat zouden alle problemen makkelijk opgelost zijn als het aan mij lag
Foutje, bedanktquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hebben wij wel eens gehad. Trein 1 per ongeluk naar een dieselspoor gereden. Trein 2 er tegenaan en trekken maar. Waren ze even vergeten dat bij combineren van trein 1 de stroomafnemer weer omhoog gaat. Ze trokken 200 meter aan bovenleiding mee.
ook als je het stel helemaal dood maakt?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hebben wij wel eens gehad. Trein 1 per ongeluk naar een dieselspoor gereden. Trein 2 er tegenaan en trekken maar. Waren ze even vergeten dat bij combineren van trein 1 de stroomafnemer weer omhoog gaat. Ze trokken 200 meter aan bovenleiding mee.
Nee dan niet natuurlijk. Maar ja moet je daar WEL eerst aan denken hequote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook als je het stel helemaal dood maakt?
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook als je het stel helemaal dood maakt?
Die zitten wel allebei op dezelfde bak, dus het kan best gebeuren dat geen van beide panto's onder de draad zit.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hebben de VIRM's niet 2 panto's? Ene omlaag en de andere omhoog, of denk ik te logisch?
Single Point of Fingerpaintquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:30 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die zitten wel allebei op dezelfde bak, dus het kan best gebeuren dat geen van beide panto's onder de draad zit.
Materieelspecifiek.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook als je het stel helemaal dood maakt?
uiteraardquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Materieelspecifiek.
Volgens mij als je het stel helemaal dood maakt gaat het bij de meeste materieelsoorten naar beneden. Zolang ze maar een handmatige knop/hendel/pomp hebben om hem weer omhoog te zetten als je batterijen leeg zijn en je geen lucht meer hebt.
Anders wordt het een lastig verhaal met opstarten
gewoon even in het slangetje blazen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Materieelspecifiek.
Volgens mij als je het stel helemaal dood maakt gaat het bij de meeste materieelsoorten naar beneden. Zolang ze maar een handmatige knop/hendel/pomp hebben om hem weer omhoog te zetten als je batterijen leeg zijn en je geen lucht meer hebt.
Anders wordt het een lastig verhaal met opstarten
Het was een rangeerdeel.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Inclusief alle passagiers? Dat lijkt me een beetje overdreven!
Was een SLT die het probleem had. Wij zaten in een ICMm, dus ik weet niet of dat een strak plan is. Hoe sterk zijn die SLTtjes eigenlijk?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dan staat die andere trein weer vast bij hetzelfde puntHebben de VIRM's niet 2 panto's? Ene omlaag en de andere omhoog, of denk ik te logisch?
Als de koppeling past qua hoogte hoef je alleen maar mechanisch en pneumatisch te combineren.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:17 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Was een SLT die het probleem had. Wij zaten in een ICMm, dus ik weet niet of dat een strak plan is. Hoe sterk zijn die SLTtjes eigenlijk?
Redelijk sterk volgens mij. Hoe zag die SLT er ookalweer uit die in Amsterdam een VIRM had gekopt? Of bedoelde je dat niet met sterk?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:17 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Was een SLT die het probleem had. Wij zaten in een ICMm, dus ik weet niet of dat een strak plan is. Hoe sterk zijn die SLTtjes eigenlijk?
Ja dat bedoelde ikquote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Redelijk sterk volgens mij. Hoe zag die SLT er ookalweer uit die in Amsterdam een VIRM had gekopt? Of bedoelde je dat niet met sterk?
Ah zoquote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:21 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ikMaar de SLT moest geduwd worden Mono
Misschien stond de handrem er nog op?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waarom kregen wij het dan niet voor elkaar een duewag tram weg te duwen?
Misschien al 12 jaar geleden, t was op de brielselaan, lijn 2 Rotterdam. Maar waarom zou de machinist om ons vragen te helpen en zelf meeduwen als ie de handrem er nog op laatquote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:41 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Misschien stond de handrem er nog op?
Ik weet niet hoe het met trams en weerstand zit.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Misschien al 12 jaar geleden, t was op de brielselaan, lijn 2 Rotterdam. Maar waarom zou de machinist om ons vragen te helpen en zelf meeduwen als ie de handrem er nog op laat
And on our left we have Darkwing_Duck who wants to push two streetcars at a timequote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nieuw Televisieformat: So You Think You Can Tramduwen
Wat is er precies aan de hand dan?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:42 schreef Monopoly het volgende:
Vanavond en morgenavond wederom geen treinverkeer meer mogelijk vanaf 20.00 uur richting Roodeschool en Delfzijl ivm het wissel debacle in Sauwerd.
Triest dit. Heel triest.
Zilveren wissels gesmeed door elfen bij maanlicht.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is er precies aan de hand dan?
Net nu de helft van de mensen in het gebied daar wel wil verhuizen. Hoe komen ze daar in godsnaam weg, humanitaire ramp.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:42 schreef Monopoly het volgende:
Vanavond en morgenavond wederom geen treinverkeer meer mogelijk vanaf 20.00 uur richting Roodeschool en Delfzijl ivm het wissel debacle in Sauwerd.
Triest dit. Heel triest.
Oooh wat liefquote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zilveren wissels gesmeed door elfen bij maanlicht.
Hadden ze zich vergist en soms tin gebruikt?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zilveren wissels gesmeed door elfen bij maanlicht.
Italiaanse elfen zekerquote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zilveren wissels gesmeed door elfen bij maanlicht.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:53 schreef dcm360 het volgende:
Er wordt toch druk gewerkt aan het meer invoeren van Japanse wissels? (oftewel het weghalen van wissels)
mja, van mij mogen ze wel vaker Duits remmen ipv kruipenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Japanse wissels, Duits remmen, Italiaanse treinen. Complot van de as-mogendheden!
Ik hoop dat dit vertaald is... "tijdens een herschikkingsmanoeuvre, maar zonder veel erg. "quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:09 schreef greavy het volgende:
Goederentrein ontspoord in Jemeppe-sur-Sambre
Een goederentrein van NMBS Logistics is omstreeks 14.35 uur ontspoord in een rangeerstation in Jemeppe-sur-Sambre, in de provincie Namen. Dat gebeurde nabij een industriële site van chemiegroep Solvay, zo meldt spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. Drie wagons kwamen naast de sporen terecht tijdens een herschikkingsmanoeuvre, maar zonder veel erg.
De wagons vervoerden goederen en chemische producten maar er werden geen lekken vastgesteld. Er raakte ook niemand gewond. De brandweer sloot de omgeving minder een een uur af om de situatie te evalueren. Het spoorverkeer tussen Tamines en Moustier was gedurende een korte tijd onderbroken, zegt de NMBS. Er zijn vertragingen van 10 minuten mogelijk op lijn 130.
Infrabel zegt dat technische ploegen momenteel ter plaatse zijn om het konvooi weer op de rails te zetten. De burgemeester van Jemeppe-sur-Sambre, Stéphanie Thoron (MR), geeft aan dat niemand moest worden geëvacueerd.
is Vlaams, dus die trein zal wel afgeschaft zijnquote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:27 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit vertaald is... "tijdens een herschikkingsmanoeuvre, maar zonder veel erg. "
Ik denk dat het gewoon Vlaams is. Bij festivals hebben ze het ook over de inkom ipv entree.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:27 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit vertaald is... "tijdens een herschikkingsmanoeuvre, maar zonder veel erg. "
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |