Als het was was dan was het schoon.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:10 schreef TUFKAL het volgende:
Als het WAS, dan kan het topic naar geschiedenis.
Waar zou ik 'm anders moeten openen?quote:
Ik heb geen zwart geld, helaas.quote:
Ik heb geen budget. Als het onder de 400/500 euro kan blijven is dat mooi, als het meer kost is dat nou eenmaal zo. Wil een knap apparaat wat een jaar of wat mee gaat.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat is je budget? Ook niet geheel onbelangrijk.
Dat is 1 van de weinig dingen die ik wel weetquote:Op woensdag 22 januari 2014 15:12 schreef valentijn101 het volgende:
Een machine die op een hoog toerental kan centrifugeren is fijn. De was komt dan droger uit de machine en dat scheelt veel droogtijd aan het rek of in de wasdroger.
joh die dingen zijn tegenwoordig allemaal wel goed, nieuw. Als je alleen gaat wonen maakt t niet zo uit. Kijk gewoon naar een leuke aanbieding op kieskeurig ofzo.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is 1 van de weinig dingen die ik wel weetMaar dat lijkt me niet het enige waar je op moet letten.
Dat dacht ik ook, tot ik een AEG/Bosch kocht...quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:15 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
joh die dingen zijn tegenwoordig allemaal wel goed, nieuw. Als je alleen gaat wonen maakt t niet zo uit. Kijk gewoon naar een leuke aanbieding op kieskeurig ofzo.
Ik wil iets goeds inderdaad, niet ultra cheap en later spijt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:17 schreef nlboy het volgende:
1 tip: Koop geen bouwmarkt 'eigen merk' machine. Twee keer gehoord dat tijdens het wassen gaten in de kleding veroorzaakt. Verder geen verstand vaninderdaad hoge toerental is altijd relaxt.
Hoezoquote:Op woensdag 22 januari 2014 15:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, tot ik een AEG/Bosch kocht...
ook pure pech volgens mij.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
lijkt me wel. google nog even op referenties ofzo.quote:
quote:Hij maakt een leuk geluidje als het wasprogramma klaar is. ...
Wasmachine én droger binnen 3 jaar kapot (nooit eerder meegemaakt, in elk geval. 5/6 jaar moet het toch wel meegaan, bij een groot gezin). Daarnaast zijn reserve-onderdelen bijzonder duur.quote:
geen ervaring mee. Kan nog steeds pech zijnquote:Op woensdag 22 januari 2014 15:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wasmachine én droger binnen 3 jaar kapot. Daarnaast zijn reserve-onderdelen bijzonder duur.
Leuk toch, zo'n geluidje?quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:21 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
lijkt me wel. google nog even op referenties ofzo.
[..]
Reserveonderdelen zijn altijd duur toch? En allebei stuk is idd wel balenquote:Op woensdag 22 januari 2014 15:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wasmachine én droger binnen 3 jaar kapot. Daarnaast zijn reserve-onderdelen bijzonder duur.
ja is voor 1 persoon wel erg veel.Heb je niet nodig.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:24 schreef kanovinnie het volgende:
Nog 1 algemene vraag. Ik koop dus een 7 kg ding. Is dat niet wat aan de grote kant? Zitten er geen nadelen aan zo'n grote wasmachine voor 1 persoon?
Klik Als ik zo zoek dan komen er vooral 7 kg machines naar voren.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:25 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
ja is voor 1 persoon wel erg veel.Heb je niet nodig.
tja is dan schijnbaar de nieuwe standaard.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Klik Als ik zo zoek dan komen er vooral 7 kg machines naar voren.
wat doe je er allemaal in dan?quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:27 schreef Five_Horizons het volgende:
Onze LG "weegt" het wasgoed en stemt daar z'n programma op af.... Zo'n 7 kg-trommel is zeker wel handig, zelfs voor 1 persoon.
Succes er meequote:Op woensdag 22 januari 2014 15:32 schreef kanovinnie het volgende:
Ik denk dat ik dan gewoon voor die wasmachine ga.
Thanks!
doet je moeder dat dan niet?quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:32 schreef valentijn101 het volgende:
Een grote trommel maakt niet zo heel veel uit wat betreft water en energie gebruik.
In mijn nieuwe (ook alweer een paar jaar oude) hotpoint stop ik met gemak mijn dekbed. Erg handig om dat ding af en toe eens te wassen. Dat kon met mijn oude niet.
En dat gaat in een 7KG machine?quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:32 schreef valentijn101 het volgende:
Een grote trommel maakt niet zo heel veel uit wat betreft water en energie gebruik.
In mijn nieuwe (ook alweer een paar jaar oude) hotpoint stop ik met gemak mijn dekbed. Erg handig om dat ding af en toe eens te wassen. Dat kon met mijn oude niet.
Ik ga juist een wasmachine kopen zodat ik niet naar mijn moeder hoefquote:
met gemak. ook wel in een 4 kg.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En dat gaat in een 7KG machine?
Een éénspersoonding vast wel...quote:
Dat past niet in een 7kg-wasmachinequote:
Dan was ik 'm maar nietquote:Op woensdag 22 januari 2014 15:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat past niet in een 7kg-wasmachine
MAja, als je zo'n goedkope koopt en je bent daarna de helft van je garderobe kwijt is het ook zonde. Ik vind die samsung qua prijs prima te doen. En ik stop vaak de trommel vol voordat ik ga wassen want ik splits niet alles uit.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:59 schreef k_man het volgende:
Probeer op Uitzending Gemist even de aflevering te vinden van de Rekenkamer die gaat over wassen. Daarin gaven ze o.a. aan dat je beter een wasmachine kunt kopen vna een goedkoop merk, dan dat je extra geld steekt in de aanschaf van een 'goed merk'. Een goedkope machine gaat minder lang mee, maar is dan nog steeds voordeliger dan een duur merk.
Waarom wasmachines zo'n grote trommel hebben, schijnt te maken te hebben met het energielabel. Mensen willen een wasmachine met A-label en het is het makkelijkst om een A-label te halen met een grote trommel - dan is de hoeveelheid gebruikte energie per kg wasgoed namelijk het laagst. Echter, als je alleen bent en je draait vaak wasje waarbij de trommel helemaal niet vol is, dan is die machine met grote trommel helemaal niet meer zo energiezuinig.
Tweedehands Miele van een jaar of 3. Heb je de komende 10 iig nog lol van.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:12 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb geen budget. Als het onder de 400/500 euro kan blijven is dat mooi, als het meer kost is dat nou eenmaal zo. Wil een knap apparaat wat een jaar of wat mee gaat.
Maja, 3 jaar oud, dan ben je je garantie al kwijt? Ik denk dat ik toch maar voor een nieuwe ga. Steekt miele dan echt met kop en schouders boven de andere uit?quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:36 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Tweedehands Miele van een jaar of 3. Heb je de komende 10 iig nog lol van.
Zelf heb ik vroeger een Zanussi (Rubino) gekocht, die staat inmiddels bij een vriendin te draaien en is inmiddels 13 jaar oud.
-edit- kijk hier eens als je een beetje budget vriendelijk wilt shoppen.
Ja. De Miele (set) van mij ouders gaat inmiddels 20+ jaar mee. En tja, garantie is natuurlijk een overrated begrip. In 99 van de gevallen gaat er niets mis binnen de garantieperiode en als een apparaat de garantieperiode doorkomt zonder problemen, gaat het daarna ook wel goed. Hou er overigens ook rekening mee dat je geen garantie op slijtagegevoelige onderdelen hebt bij witgoedquote:Op woensdag 22 januari 2014 16:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maja, 3 jaar oud, dan ben je je garantie al kwijt? Ik denk dat ik toch maar voor een nieuwe ga. Steekt miele dan echt met kop en schouders boven de andere uit?
Nope, maar wel in mijn 9 kgquote:Op woensdag 22 januari 2014 15:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En dat gaat in een 7KG machine?
quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wij willen niets anders dan Miele. Naast het kwaliteitsvoordeel, is ie ook prima zelf te repareren. De onze > 20 jaar. Onderdelen zijn niet duur, voor schokbrekers ¤40 - 50, deurslot ¤10 en koolborstels weet ik niet meer.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:41 schreef kanovinnie het volgende:
Steekt miele dan echt met kop en schouders boven de andere uit?
Dit, overigens. Heb mijn ex-echtgenote niet kunnen overtuigen, maar m'n volgende wordt hoe dan ook een Miele.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Wij willen niets anders dan Miele. Naast het kwaliteitsvoordeel, is ie ook prima zelf te repareren. De onze > 20 jaar. Onderdelen zijn niet duur, voor schokbrekers ¤40 - 50, deurslot ¤10 en koolborstels weet ik niet meer.
Heb je niet 't geld voor een nieuwe, dan occasie. Let op dat de lagers goed zijn, verder geen probleem om er jaren plezeir van te hebben.
Je pakt er dan ook wel de low cost onderdelen uit (die van andere merken zelfs daarvan nog minder dan de helft kosten).quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:35 schreef blomke het volgende:
Wij willen niets anders dan Miele. Naast het kwaliteitsvoordeel, is ie ook prima zelf te repareren. De onze > 20 jaar. Onderdelen zijn niet duur, voor schokbrekers ¤40 - 50, deurslot ¤10 en koolborstels weet ik niet meer.
Mijn AEG versleten na 4 jaar lagers kapot reparatie 380 euro.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom zou je je ex- ergens van moeten overtuigen? Ex = exit lijkt me.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Heb mijn ex-echtgenote niet kunnen overtuigen, maar m'n volgende wordt hoe dan ook een Miele.
Een occasie pomp kost ¤40 - 50. Print heb ik geen ervaring mee, maar ik weet wel dat een bepaalde tantalium-elco, langzaam aan minder wordt. Da's het enige printonderdeel dat "slijt" en kna je voor 4 - 5 ¤'s vervangen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Koop eens een nieuwe print van een Miele... 300,- a 400,- is niks. Of een pomp of een klep, of wat dan ook, daar worden gewoon schandalige bedragen voor gerekend.
Met 'occasie' bedoel je een gebruikte pomp neem ik aan? Dan kun je zelf wel op je vingers uittellen wat een nieuwe kost.quote:
Als er iets vrijwel niet slijt is dat een tantalium-elco. Meestal blijft er een relais plakken of vliegen er 1 of 2 fet's uit omdat de koolborstels te ver versleten zijn. Of de voeding van de besturingsprint begeeft het waardoor je wasmachine compleet dood is. Buiten dat kan ik (en wellicht jij) die print sowieso zelf wel repareren, maar de gemiddelde consument kan diep, heel diep, in zijn buidel tasten omdat er domweg 'Miele' opstaat. Het is verder geen Hi-Tech hoor, echt niet.quote:Print heb ik geen ervaring mee, maar ik weet wel dat een bepaalde tantalium-elco, langzaam aan minder wordt. Da's het enige printonderdeel dat "slijt" en kna je voor 4 - 5 ¤'s vervangen.
M'n wasmachine is net anderhalf jaar oud. M'n ex is net 8 maanden de deur uit...quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom zou je je ex- ergens van moeten overtuigen? Ex = exit lijkt me.
Je hebt gelijk, het gaat om gewone elco's (voor is een electrolyt al bijzonder omdat ik alleen gewone condensators gebruik); 2 elco's van 47 en 470 uFquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Als er iets vrijwel niet slijt is dat een tantalium-elco.
Dat kan, maar dan zit je wel al even zonder werkende wasmachine, en met het gedoe van een monteur laten komen dan wel een nieuwe uitzoeken. Dat is een risico waar je ook maar net zin in moet hebben.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:59 schreef k_man het volgende:
Probeer op Uitzending Gemist even de aflevering te vinden van de Rekenkamer die gaat over wassen. Daarin gaven ze o.a. aan dat je beter een wasmachine kunt kopen vna een goedkoop merk, dan dat je extra geld steekt in de aanschaf van een 'goed merk'. Een goedkope machine gaat minder lang mee, maar is dan nog steeds voordeliger dan een duur merk.
Denk het wel. Miele maakt namelijk machines om het zo lang mogelijk te blijven doen. Dat is hun bedrijfsfilosofie en daarmee ook de spil van hun marketing geworden. De meeste fabrikanten proberen hun machines zo te maken dat je na een jaar of 6 weer een nieuwe moet kopen, met onderdelen die gemaakt zijn om stuk te gaan en om niet of heel moeilijk gerepareerd en vervangen te kunnen worden.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maja, 3 jaar oud, dan ben je je garantie al kwijt? Ik denk dat ik toch maar voor een nieuwe ga. Steekt miele dan echt met kop en schouders boven de andere uit?
Want?quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:36 schreef kasper het volgende:
[..]
Ga je spijt van krijgen ben ik bang.
Beetje kortzichtig.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:59 schreef ohmoetdatzo het volgende:
. Ik ga geen 1000 euro voor een apparaat betalen als ik er voor 450 ook een kan krijgen die hetzelfde werk doet.
Mee eens. Ik heb zelf ook een Miele. Als de kostprijs echter je belangrijkste argument is, dan is het wel goed om te weten dat je de meerprijs van een Miele er waarschijnlijk niet uithaalt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat kan, maar dan zit je wel al even zonder werkende wasmachine, en met het gedoe van een monteur laten komen dan wel een nieuwe uitzoeken. Dat is een risico waar je ook maar net zin in moet hebben.
Ik heb een prima werkende wasdroogcombi van Indesit. Ik heb hem gekocht bij de Makro en kocht er 5 jaar garantie bij voor 35 euro. Kwestie van bellen en er komt een monteur aan de deur. Bij dit apparaat hebben we nog geen gebruik van de garantie gemaakt, bij de vorige wel en dat werkte prima. Dat werkte perfect.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan zit je wel al even zonder werkende wasmachine, en met het gedoe van een monteur laten komen dan wel een nieuwe uitzoeken. Dat is een risico waar je ook maar net zin in moet hebben.
[..]
Denk het wel. Miele maakt namelijk machines om het zo lang mogelijk te blijven doen. Dat is hun bedrijfsfilosofie en daarmee ook de spil van hun marketing geworden. De meeste fabrikanten proberen hun machines zo te maken dat je na een jaar of 6 weer een nieuwe moet kopen, met onderdelen die gemaakt zijn om stuk te gaan en om niet of heel moeilijk gerepareerd en vervangen te kunnen worden.
Maar ja, alles is dus overengineered en daar betaal je wel voor. Het is natuurlijk leuk dat een ding 20 jaar meegaat, maar als over 8 jaar wasmachines 4 keer zuiniger zijn én een ingebouwde droger hebben dan zit je te wachten tot dat ding eindelijk eens stuk gaat.
Dat dus.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is natuurlijk leuk dat een ding 20 jaar meegaat, maar als over 8 jaar wasmachines 4 keer zuiniger zijn én een ingebouwde droger hebben dan zit je te wachten tot dat ding eindelijk eens stuk gaat.
Wegwerpcultuur van nu...quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Als een apparaat 8 a 10 jaar meegaat is dat lang zat.
Verklaar je eens nader? Kun je me uitleggen wat het voordeel is van een Miele wasdroger die 10 jaar geleden gekocht is, en 20 jaar meegaat (en inmiddels hopeloos achterloopt qua energieverbruik)?quote:
Productie van dit soort machines, recyclen enzovoorts kost ook enorm veel energie, ik denk dat dat niet opweegt tegen het verminderde stroomverbruik. Enige is dat de economie en productie op gang wordt gehouden, en een Miele van 10 jaar geleden is ook niet meer zoals nu, gaat ook minder lang mee. De productie en economie moet natuurlijk op gang worden gehouden, er moet winst worden gemaakt en een "Milieuzuinige" droger doet het bij de consument beter dan een "gewone" droger.quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Verklaar je eens nader? Kun je me uitleggen wat het voordeel is van een Miele wasdroger die 10 jaar geleden gekocht is, en 20 jaar meegaat (en inmiddels hopeloos achterloopt qua energieverbruik)?
Dat ligt eraan wat je waarmee vergelijkt. Een Miele met een ander merk zal qua productie wel loslopen mbt de energetische footprint.quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:34 schreef usernaamvergeten het volgende:
Productie van dit soort machines, recyclen enzovoorts kost ook enorm veel energie, ik denk dat dat niet opweegt tegen het verminderde stroomverbruik.
Beetje kort door de bocht... Een kWh koop je voor 6 a 7 ct, daar komt 2 a 3 ct transport overheen, en daarna 14,3 ct belasting. Dus die energiezuinigere droger 'doet' het bij de consument niet alleen beter, maar vaak is het ook noodzakelijk om (ongeacht de eventuele consequenties voor het milieu) energie te gaan besparen. Maar goed, in Den Haag denkt men nog steeds dat NL mondiaal gezien ook maar iets kan betekenen qua milieuverbetering.quote:Enige is dat de economie en productie op gang wordt gehouden, en een Miele van 10 jaar geleden is ook niet meer zoals nu, gaat ook minder lang mee. De productie en economie moet natuurlijk op gang worden gehouden, er moet winst worden gemaakt en een "Milieuzuinige" droger doet het bij de consument beter dan een "gewone" droger.
op zich wel. maar het is nogal lastig leegmaken als hij vol water staat.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:39 schreef kanovinnie het volgende:
is zo'n lekbak handig om te hebben trouwens?
Denk dat je meer hebt aan een elektrisch waterslot icm opvangbak. Dan leg je die sensor in de lekbak en draait hij automatisch de kraan dicht als hij water detecteerd.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:46 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
op zich wel. maar het is nogal lastig leegmaken als hij vol water staat.
Want?...quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:31 schreef kasper het volgende:
[..]
Eigen ervaring.![]()
Nooit meer Samsung!
Voor ¤400 heb je al een nieuwe whirlpool heb ik ook jaren gehad prima formaat voor jou. 1400 toeren en mogelijkheid tot snelwas.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar zou ik 'm anders moeten openen?
[..]
Ik heb geen zwart geld, helaas.
[..]
Ik heb geen budget. Als het onder de 400/500 euro kan blijven is dat mooi, als het meer kost is dat nou eenmaal zo. Wil een knap apparaat wat een jaar of wat mee gaat.
wel als de wasmachine op de eerste of tweede verdieping staat, of in een ruimte die je liever niet nat hebt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:39 schreef kanovinnie het volgende:
is zo'n lekbak handig om te hebben trouwens?
Nee idd werd op een nacht wakker van watergeluiden, hele bovenverdieping stond blank, snel naar beneden de stroom eraf. Water kwam beneden uit de lichtpunten en langs de muren naar beneden was een enorme schadepost.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:42 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
wel als de wasmachine op de eerste of tweede verdieping staat, of in een ruimte die je liever niet nat hebt.
Wanneer je wasmachine in de badkamer of een bijkeuken oid staat is het niet zo interessant. Een waterslot (zit dat tegenwoordig standaard in iedere wasmachine?) is dan interessanter. Wanneer het na 60 liter stopt met stromen ipv door blijft stromen. Zo'n lekbak heeft zonder waterstop ook niet zoveel zin
Dan had je of een heel oude wasmachine (>20 jaar?) of er ging iets mis met de aansluiting bij de waterkraan (= 99 van de 100 keer eigen schuld)quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:08 schreef hoas het volgende:
Nee idd werd op een nacht wakker van watergeluiden, hele bovenverdieping stond blank, snel naar beneden de stroom eraf. Water kwam beneden uit de lichtpunten en langs de muren naar beneden was een enorme schadepost.
Nu staat hij beneden met een putje erbij, een waterslot en een wateralarm dit wil ik nooit meer meemaken
Nee zoonlief toen 4 jaar had het pluizenfilter losgedraaid en idd zo'n 20 jaar geledenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan had je of een heel oude wasmachine (>20 jaar?) of er ging iets mis met de aansluiting bij de waterkraan (= 99 van de 100 keer eigen schuld)
LOL, dus je had beide opties... 1 troost: als je wasmachine toen al beneden had gestaan, had je zoon al 2 jaar eerder het pluizenfilter los kunnen draaien.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:03 schreef hoas het volgende:
Nee zoonlief toen 4 jaar had het pluizenfilter losgedraaid en idd zo'n 20 jaar geleden
Is 2 keer een monteur langsgeweest voor "vreemde" schurende geluiden.quote:
Wat is dan het nut van een uitgestelde start? Dat leidt toch tot uitgestelde finish?quote:Op zondag 26 januari 2014 15:56 schreef Spiegelei het volgende:
Allerlei snufjes (behalve de uitgestelde start, maar dat is tegenwoordig ongeveer standaard) zijn vooralsnog niet echt aan mij besteed.
Gebruikt mijn vrouw ook zeer regelmatig hoor. Dan is de was net klaar als ze weer thuis komt, en kan ze hem vers de droger in doen zeg maar.quote:Op zondag 26 januari 2014 17:32 schreef blomke het volgende:
Wat is dan het nut van een uitgestelde start? Dat leidt toch tot uitgestelde finish?
Ja, zet je 'm zo aan dat alsje terug komt van een dag werken de was klaar is, ligt het niet te meuren in die trommel. Of dat hij midden in de nacht aan gaat ipv wanneer je probeert te slapen.quote:Op zondag 26 januari 2014 17:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat is dan het nut van een uitgestelde start? Dat leidt toch tot uitgestelde finish?
Beste kun je gaan voor een merk dat "van oudsher" witgoed maakt. Zelfde idee met een CV ketel van Bosch; is ook een no-go onder aan de streep.quote:
Tsja, opzich ben ik het er gedeeltelijk wel mee eens, maar waarom zou een nieuwe fabrikant geen goede wasmachine kunnen maken? Productieprocessen enzo zijn het zelfde en het lijkt mij dat de R&D afdelingen van "nieuwere" merken ook hun best doen.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:06 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Beste kun je gaan voor een merk dat "van oudsher" witgoed maakt. Zelfde idee met een CV ketel van Bosch; is ook een no-go onder aan de streep.
Niet met je eens op mijn Philips tv staat made in Poland, waarmee het vertrouwen in het merk op een dieptepunt beland is, ook op mijn Samsung wasmachine staat het.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:06 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Beste kun je gaan voor een merk dat "van oudsher" witgoed maakt. Zelfde idee met een CV ketel van Bosch; is ook een no-go onder aan de streep.
Made in Poland != ontworpen in Poland...quote:Op zondag 26 januari 2014 19:09 schreef hoas het volgende:
Niet met je eens op mijn Philips tv staat made in Poland, waarmee het vertrouwen in het merk op een dieptepunt beland is, ook op mijn Samsung wasmachine staat het.
Ja, maar dan heb je het over Philipsquote:Op zondag 26 januari 2014 19:09 schreef hoas het volgende:
[..]
Niet met je eens op mijn Philips tv staat made in Poland, waarmee het vertrouwen in het merk op een dieptepunt beland is, ook op mijn Samsung wasmachine staat het.
precies! mijn wasmachine ( hey hij was gratis.. ) kan slechts 1200.. dat is duidelijk natter er uit dan bij mn ouders met hun 1600 toeren beest.. dus als die kapot is en ik moet iets kopen komt er ook minimaal een 1400..quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:12 schreef valentijn101 het volgende:
Een machine die op een hoog toerental kan centrifugeren is fijn. De was komt dan droger uit de machine en dat scheelt veel droogtijd aan het rek of in de wasdroger.
Voor kleding is dat inderdaad soms wel verstandig.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik centrifugeer juist altijd op een lager toerental dan de max van de machine om mijn kleding in betere conditie te houden.
Is dat voor handoeken/onderbroeken/t-shirts/spijkerbroeken dan zo belangrijk? Kan me het met overhemden en speciale stofjes wel voorstellen, maar gewoon katoen enzo ook?quote:Op maandag 27 januari 2014 12:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Voor kleding is dat inderdaad soms wel verstandig.
Nee, die gooi ik ook in de droger, dus centrifugeren op de hoogste stand kan ook wel.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is dat voor handoeken/onderbroeken/t-shirts/spijkerbroeken dan zo belangrijk? Kan me het met overhemden en speciale stofjes wel voorstellen, maar gewoon katoen enzo ook?
T-shirt die we als bovenkleding dragen gaan op een lage stand, shirts voor onder overhemden gaan op een hoger toerental. Spijkerbroeken gaan bij mij ook op een laag toerental en niet in de droger om de kleur zo lang mogelijk goed te houden. Al was ik die binnenstebuiten dus eigenlijk zou er dan niet veel beschadiging op moeten treden bij een hoog toerental. Misschien moet ik dat maar eens aan gaan passenquote:Op maandag 27 januari 2014 14:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is dat voor handoeken/onderbroeken/t-shirts/spijkerbroeken dan zo belangrijk? Kan me het met overhemden en speciale stofjes wel voorstellen, maar gewoon katoen enzo ook?
als ik de beschrijving zo lees sluit die onderste sowieso je water af na een X aantal liters, terwijl de bovenste pas bij een lek zichzelf sluit.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Even een klein topickaapje![]()
Weet iemand het verschil tussen een waterslotbeveiliging en een overstortbeveiliging? Ik kan beide bestellen maar ik kan niet kiezen.
Dit waterslot meet de waterstroom via een ingebouwde turbine. In het geval van een lekkage zal de aanvoer van water direct worden gestopt.
[ afbeelding ]
Overstroombeiveiliging:
Blokkeert de watertoevoer bij slangbreuk
Instelbaar aantal liters water doorstroom
[ afbeelding ]
De bovenste sluit af als het debiet (l/min) te groot wordt. Een kleine lekkage heeft dus geen afsluiting tot gevolg. Je kan 'm niet te krap afstellen want dan gaat er geen water meer door voor je was.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Even een klein topickaapje![]()
Weet iemand het verschil tussen een waterslotbeveiliging en een overstortbeveiliging? Ik kan beide bestellen maar ik kan niet kiezen.
Dit waterslot meet de waterstroom via een ingebouwde turbine. In het geval van een lekkage zal de aanvoer van water direct worden gestopt.
[ afbeelding ]
Overstroombeiveiliging:
Blokkeert de watertoevoer bij slangbreuk
Instelbaar aantal liters water doorstroom
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 26 januari 2014 17:32 schreef blomke het volgende:
[..]
quote:Op zondag 26 januari 2014 17:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gebruikt mijn vrouw ook zeer regelmatig hoor. Dan is de was net klaar als ze weer thuis komt, en kan ze hem vers de droger in doen zeg maar.
Dit inderdaad.quote:Op zondag 26 januari 2014 17:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, zet je 'm zo aan dat alsje terug komt van een dag werken de was klaar is, ligt het niet te meuren in die trommel. Of dat hij midden in de nacht aan gaat ipv wanneer je probeert te slapen.
Gewoon niet wassen als je niet thuis bent; dan heb je die uitgestelde start ook niet nodig. Met die kloterige beveiligingen op de waterslang, is het onverantwoord om een was te draaien als je er niet bent.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:04 schreef Spiegelei het volgende:
En Blomke, je hoeft natuurlijk niet altijd meteen van start te gaan he, uitgestelde start (met uitgestelde finish) is ook wat waard.
Onze was draait eigenlijk nauwelijks wanneer er niemand thuis is. Ik stel het liefst 's ochtends de was in zodat deze net is begonnen als manlief thuis komt. Anders vergeet ik het weer.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Gewoon niet wassen als je niet thuis bent; dan heb je die uitgestelde start ook niet nodig. Met die kloterige beveiligingen op de waterslang, is het onverantwoord om een was te draaien als je er niet bent.
Ik ben niet zo paniekerig en zet gewoon de wasmachine, droger en vaatwasser aan als ik niet thuis ben. In het ergste geval bel ik Apeldoorn wel even.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:08 schreef blomke het volgende:
Gewoon niet wassen als je niet thuis bent; dan heb je die uitgestelde start ook niet nodig. Met die kloterige beveiligingen op de waterslang, is het onverantwoord om een was te draaien als je er niet bent.
Je bedoelt JOUW toestel ging al snel kapot.quote:
Als je wasmachine in een badkamer staat (zoals bij mij dus) dan is dat een stuk veiligerquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:13 schreef kanovinnie het volgende:
Een trekschakelaar is toch zo'n schakelaar aan een touwtje? Waarom wil je die aan je wasmachine
Nachtstroom scheelt je denk ik op een wasbeurt ongeveer ¤ 0,02. Daarvoor zou ik het zeker niet doen, het is juist ideaal, dat je kan wassen wanneer je weg bent of net klaar is als je thuiskomt.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 07:06 schreef sigme het volgende:
Oh, en een uitgestelde start moet er ook op zitten. Dan kan ik 's avonds de was erin doen en de machine 's ochtend vroeg laten beginnen, zodat ik wel nachtstroom pak maar niet bij inslapen de machine hoor (en de was er niet een hele nacht in ligt).
Zo weinig maar? Ik dacht dat water verwarmen een echte stroomvreter was en het veel meer zou schelen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:44 schreef Brembo het volgende:
[..]
Nachtstroom scheelt je denk ik op een wasbeurt ongeveer ¤ 0,02. Daarvoor zou ik het zeker niet doen, het is juist ideaal, dat je kan wassen wanneer je weg bent of net klaar is als je thuiskomt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |