http://www.duic.nl/nieuws(...)t&utm_medium=twitterquote:Het was onrustig rondom de wedstrijd van FC Utrecht tegen Feyenoord. De politie heeft tijdens de wedstrijd met spoed extra pelotons ME opgeroepen. Ook na de wedstrijd is het erg onrustig rondom stadion Galgenwaard, dat meldt RTV Utrecht.
De politie heeft de Waterlinieweg afgesloten om bezoekers snel te kunnen laten vertrekken.
Volgens getuigen zijn supportersgroepen richting het centrum vertrokken. De politie probeert onder meer met paarden de hooligans van elkaar gescheiden te houden.
Tijdens de wedstrijd bleek dat er Feyenoordsupporters in het vak van Utrecht zaten. Getuigen laten RTV Utrecht weten dat enkele Feyenoordfans tekeer gingen in het vak waar ook kinderen zaten. Volgens Feyenoorders werden ze aangevallen door Utrechtfans.
Later hebben stewards met hulp van de ME een deel van het familievak van Utrecht leeggehaald. De Feyenoordfans zouden daarna zijn verwijderd, maar toen was voor veel gezinnen de lol er al vanaf.
Vóór de wedstrijd was het al onrustig rondom het stadion. Volgens de politie zijn er zeker twee Utrechtsupporters opgepakt omdat ze op het Herculesplein Feyenoordfans zouden hebben mishandeld.
Hieronder een reactie op FC Utrecht net
Geschreven door Tijdbom op 19-01-2014 17:34
Net terug uit Galgenwaard ..
Dachten leuke middag te hebben met mijn zoon en nog vele ouders…..
Jammer dat Utrecht verloren heeft maar wat ze nog meer verliezen zijn supporters….
Huilende kinderen ,volwassen mannen met zwaaiende riemen, politie,wat een drama….
Gezellig met je kinderen naar voetbal …… Vergeet het maar….
Waarom maken ze het gezinsvak in vak U ? En niet op de hoofdtribune…
En wat betreft de uitsupporters gewoon laten zitten in Utrecht vak , snap ik al helemaal niet….
Gelukkig wou mijn zoon blijven zitten maar heb er vele het stadion uit zien rennen ……huilend , waarschijnlijk nu nog trillend op de bank thuis,en nooit meer naar het voetbal willen….. Supporters BEDANKT
Ik zag het met eigen ogen, lui van Utrecht wouden meneer met de groene broek maar al te graag tikken geven. Ook had ik nou niet het idee dat dit onschuldige vaders waren die handelden uit bescherming voor hun kinderen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:31 schreef GGMM het volgende:
[..]
Idd, het is gewoon een arme man die aangevallen wordt door de ouders van kinderen. Ik geloof dit verhaal wel.
Van diegene die zijn clubkaart leent hiervoor. Althans mocht. Het moeten aspect is er nergens bij.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:32 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Van wie moesten en mochten ze in een thuisvak gaan zitten? Van niemand. Oorzaak en gevolg, dat moet je niet omdraaien.
Misschien wel, maar dat is niet aan Feyenoord.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:31 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
De mensen aanpakken. Echt aanpakken. Stadionverbod van 10 jaar en een boete van minimaal 5000 euro. Ze weten namelijk precies wie het zijn, behalve dat ze op beeld zijn waren het ook nog eens harde kern supporters.
Je kan van een bezoekende club niet verwachten dat ze de supporters kennen van de tegenpartij. Dat kan je alleen in het uitvak reguleren. En ja, ik spreek uit ervaring. Ga zelf regelmatig mee met uit wedstrijden en de stewards van Utreg weten wie wie is. Die spreken je ook in het eigen stadion als je langsloopt bijvoorbeeld.
Misschien moeten we maar poortjes gaan bouwen zoals op luchthavens, dat je met je ID moet scannen bij binnenkomst. Als er dan een (S)CC op je naam staat van een andere club kom je niet binnen.
Hoezo? Wat deed hij daar? Hij hoort daar niet en mag daar niet zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:30 schreef PIETR het volgende:
[..]
Denk je nou serieus dat hij die kinderen wil gaan slaan ofzo.Kneus. Die gast werd gezocht door Utrechtsupporters omdat hij niet juichde toen Utrecht scoorde. Logisch datie zichzelf probeert te verdedigen.
Stewards waren er behoorlijk snel, maar normaliter is daar niks aan de hand en er was dan ook geen hogere bezetting aanwezig. Per vak zijn er een paar stewards. En in zo'n situatie moeten ze eerst even die kant op gaan voor ze kunnen handelen. De foto die je ziet is van de escalatie, ik denk dat de stewards er 1 a 2 minuten later ingrepen. Behoorlijk snel.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:27 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een leipo, zo te zien. Dus die moet een stadionverbod krijgen. Maar Utrecht heeft hem binnengelaten, niet Feyenoord. En waar zijn hier de stewards?
De waarheid zal ongetwijfeld ergens in het midden liggen, ik word alleen zo moe van die supporters hier die alles rechtlullen in hun eigen voordeel.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:34 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Ik zag het met eigen ogen, lui van Utrecht wouden meneer met de groene broek maar al te graag tikken geven. Ook had ik nou niet het idee dat dit onschuldige vaders waren die handelden uit bescherming voor hun kinderen.
Ik ook, ze wilden die man inderdaad pakken, nadat ie ontzettend agressief had staan doen en al met de broekriem in de hand mensen om m heen, nog diegenen op de AD foto, stond te bedreigen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:34 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Ik zag het met eigen ogen, lui van Utrecht wouden meneer met de groene broek maar al te graag tikken geven. Ook had ik nou niet het idee dat dit onschuldige vaders waren die handelden uit bescherming voor hun kinderen.
Een potje voetbal kijken natuurlijk, tot dat hij aangevallen werd en uiteindelijk ook meegenomen werd.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:36 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Hoezo? Wat deed hij daar? Hij hoort daar niet en mag daar niet zijn.
En ter info, zoals PBateman al zei: hij zat kanker utrecht te roepen en stoelen kapot te trappen. Dat is wel iets anders dan "niet juichen".
[..]
Stewards waren er behoorlijk snel, maar normaliter is daar niks aan de hand en er was dan ook geen hogere bezetting aanwezig. Per vak zijn er een paar stewards. En in zo'n situatie moeten ze eerst even die kant op gaan voor ze kunnen handelen. De foto die je ziet is van de escalatie, ik denk dat de stewards er 1 a 2 minuten later ingrepen. Behoorlijk snel.
Ja, dat begreep ik al van SjaakBauer. Dan is het toch opgelost en krijgt de beste man een stadionverbod.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:36 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Hoezo? Wat deed hij daar? Hij hoort daar niet en mag daar niet zijn.
En ter info, zoals PBateman al zei: hij zat kanker utrecht te roepen en stoelen kapot te trappen. Dat is wel iets anders dan "niet juichen".
[..]
Stewards waren er behoorlijk snel, maar normaliter is daar niks aan de hand en er was dan ook geen hogere bezetting aanwezig. Per vak zijn er een paar stewards. En in zo'n situatie moeten ze eerst even die kant op gaan voor ze kunnen handelen. De foto die je ziet is van de escalatie, ik denk dat de stewards er 1 a 2 minuten later ingrepen. Behoorlijk snel.
Nee, mensen die opstonden voor de moeders en vaders met kinderen. Die zie je op de beelden namelijk weggaan richting uitgang/andere kant van de tribune en er duiken wat supporters op die de betreffende vaders en moeders met kinderen beschermen. Hoewel ik dat geweld niet toejuich vind ik het wel fijn dat er tenminste mensen zijn die ingrijpen en hulpeloze supporters beschermen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:34 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Ook die mensen moeten aangepakt worden, daar heb je helemaal gelijk in. Gewoon (S)CC blokkeren.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:34 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Van diegene die zijn clubkaart leent hiervoor. Althans mocht. Het moeten aspect is er nergens bij.
Het is daarom ook geen oplossing, of in ieder geval de minst fijne oplossing. Maar als het moet, dan moet het. En ja, daar zal ik zelf ook last van hebben.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:35 schreef H.FR het volgende:
[..]
Misschien wel, maar dat is niet aan Feyenoord.
Maar dan kan je dus nooit meer met vrienden met een ander 'geloof' mee.
Eens. Sowieso keur ik provoceren (stoelen schoppen, schelden, overdreven juichen) af, want dan vraag je er gewoon om.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:36 schreef GGMM het volgende:
[..]
De waarheid zal ongetwijfeld ergens in het midden liggen, ik word alleen zo moe van die supporters hier die alles rechtlullen in hun eigen voordeel.
Als dit waar is, is het niet vreemd dat meneer tikken heeft gekregen. Maar ik denk dat de waarheid in het midden ligt, dit soort incidenten komen echt niet van 1 kant.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:37 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik ook, ze wilden die man inderdaad pakken, nadat ie ontzettend agressief had staan doen en al met de broekriem in de hand mensen om m heen, nog diegenen op de AD foto, stond te bedreigen.
Die kerel stond al in de lift naar boven, die voor bejaarden en minder-validen is, feyenoord liedjes te zingen en te provoceren...
Zelfs buiten bij de bussen nadat ie eruit geknikkerd was stond ie nog mensen te bedreigen....
Mee eens!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:39 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Eens. Sowieso keur ik provoceren (stoelen schoppen, schelden, overdreven juichen) af, want dan vraag je er gewoon om.
Nee, dit waren zogenaamde hoolies van vak H. Was goed te zien, die provoceerden ook constant naar het uitvak. Zij mepten in op de vriend van die kale waarna hij zijn riem pakte als zelfverdediging.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:37 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee, mensen die opstonden voor de moeders en vaders met kinderen. Die zie je op de beelden namelijk weggaan richting uitgang/andere kant van de tribune en er duiken wat supporters op die de betreffende vaders en moeders met kinderen beschermen. Hoewel ik dat geweld niet toejuich vind ik het wel fijn dat er tenminste mensen zijn die ingrijpen en hulpeloze supporters beschermen.
De waarheid zal zeker in het midden liggen, en het geweld van Utreg kant zal ik nooit goedpraten. Maar we moeten oorzaak en gevolg niet omdraaien. En het rechtlullen vanuit 010 kant is ook om te kotsen. Het is niet een enkele 010 supporter die daar zat en aangepakt werd, maar een georganiseerde bende die bewust provoceerde met teksten en schoppen tegen stoelen. Ik vind dat wel een groot verschil. Als die groene broek gewoon als een van de weinige daar had gezeten en was blijven zitten bij de 1-0 dan was er niks aan de hand geweest.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:36 schreef GGMM het volgende:
[..]
De waarheid zal ongetwijfeld ergens in het midden liggen, ik word alleen zo moe van die supporters hier die alles rechtlullen in hun eigen voordeel.
Er zitten hooguit nog een tiental fanatiekelingen in vak U hoor, de rest zijn vooral normale mensen die met korting of op uitnodiging zijn gekomen, de club voert al jaren een beleid dat vak U zo leeg mogelijk moet blijven. Dus geen nieuwe seizoenskaarten en geen losse kaartverkoop.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:41 schreef Grifte het volgende:
[..]
Nee, dit waren zogenaamde hoolies van vak H. Was goed te zien, die provoceerden ook constant naar het uitvak. Zij mepten in op de vriend van die kale waarna hij zijn riem pakte als zelfverdediging.
De man kan het echter uitgelokt hebben als provocatie zoals Pbateman zegt, dat is vanuit andere vakken niet te beoordelen. Maar dit waren echt geen huisvaders die even verhaal kwamen halen.
Je moet eens ophouden met dat rechtlullen van je. Die man had nooit aangevallen mogen woorden, direct akkoord, maar hij had daar en niet mogen zijn en zich niet zo moeten gedragen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:40 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Als dit waar is, is het niet vreemd dat meneer tikken heeft gekregen. Maar ik denk dat de waarheid in het midden ligt, dit soort incidenten komen echt niet van 1 kant.
Precies, maar er waren ook genoeg Feyenoordsupporters die zich normaal gedroegen en ook aangevallen werden.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:39 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Eens. Sowieso keur ik provoceren (stoelen schoppen, schelden, overdreven juichen) af, want dan vraag je er gewoon om.
Dat zijn echt niet alleen brave vadertjes, geloof me. Hoorde ook dat daar een groep HK van Utrecht zit.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:37 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee, mensen die opstonden voor de moeders en vaders met kinderen. Die zie je op de beelden namelijk weggaan richting uitgang/andere kant van de tribune en er duiken wat supporters op die de betreffende vaders en moeders met kinderen beschermen. Hoewel ik dat geweld niet toejuich vind ik het wel fijn dat er tenminste mensen zijn die ingrijpen en hulpeloze supporters beschermen.
De grote HK groep zit niet meer op U, hebben een stadionverbod of zijn verhuist naar een ander vak.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:43 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Dat zijn echt niet alleen brave vadertjes, geloof me. Hoorde ook dat daar een groep HK van Utrecht zit.
En verder spreek je jezelf behoorlijk tegen, aangezien je vanochtend nog riep dat je hoopte op een 'Picornie'tje'. Als je dat soort teksten in de mond neemt ben je naar mijn mening nog idioter dan iedereen die met het incident van zondag te maken had.
Ik lul het juist niet recht. Hij mag daar overigens prima zitten, we leven in een vrij land.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:42 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je moet eens ophouden met dat rechtlullen van je. Die man had nooit aangevallen mogen woorden, direct akkoord, maar hij had daar en niet mogen zijn en zich niet zo moeten gedragen.
Deze discussie gaat niet over het uitvak. Ik snap wat je bedoeld maar vind het niet relevant in deze discussie.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:41 schreef Grifte het volgende:
[..]
Nee, dit waren zogenaamde hoolies van vak H. Was goed te zien, die provoceerden ook constant naar het uitvak. Zij mepten in op de vriend van die kale waarna hij zijn riem pakte als zelfverdediging.
De man kan het echter uitgelokt hebben als provocatie zoals Pbateman zegt, dat is vanuit andere vakken niet te beoordelen. Maar dit waren echt geen huisvaders die even verhaal kwamen halen.
In welke droom? Bij ons in vak P was het ook gevuld met Feyenoord supporters en daar is geen onvertogen woord gevallen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:43 schreef Luni het volgende:
[..]
Precies, maar er waren ook genoeg Feyenoordsupporters die zich normaal gedroegen en ook aangevallen werden.
Het is een legitiem onderwerp toch?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:54 schreef Matip het volgende:
Loopt deze discussie nou nog steeds joh? Godverdomme
Zelfde geldt voor die vriend vana je, die voor Feyenoord was. Wat deed hij daar? Die hoort er niet te mogen zitten.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:38 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ook die mensen moeten aangepakt worden, daar heb je helemaal gelijk in. Gewoon (S)CC blokkeren.
Ah, nu is het een georganiseerde bende. Man wat kan jij toch ontzettende poep praten...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:41 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
De waarheid zal zeker in het midden liggen, en het geweld van Utreg kant zal ik nooit goedpraten. Maar we moeten oorzaak en gevolg niet omdraaien. En het rechtlullen vanuit 010 kant is ook om te kotsen. Het is niet een enkele 010 supporter die daar zat en aangepakt werd, maar een georganiseerde bende die bewust provoceerde met teksten en schoppen tegen stoelen. Ik vind dat wel een groot verschil. Als die groene broek gewoon als een van de weinige daar had gezeten en was blijven zitten bij de 1-0 dan was er niks aan de hand geweest.
HK van Utreg zit elders, er zit daar een deel oude HK als ik het juist heb.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:43 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Dat zijn echt niet alleen brave vadertjes, geloof me. Hoorde ook dat daar een groep HK van Utrecht zit.
Nee hij mag daar niet zitten. We hebben in dit land regels, en 1 van die regels is dat bezoekende supporters welkom zijn in het bezoekersvak (uitvak). Volgens de regels van FC Utrecht, de KNVB en ook Feyenoord mag hij daar niet zitten. Het is niet meer en niet minder.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:44 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Ik lul het juist niet recht. Hij mag daar overigens prima zitten, we leven in een vrij land.
Het is daarom maar goed dat jij geen mod meer bent, je hebt altijd al moeite gehad met zelfreflectie en inzien dat ook bij 010 er zaken misgaan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:57 schreef Happel het volgende:
[..]
Ah, nu is het een georganiseerde bende. Man wat kan jij toch ontzettende poep praten...
Welk ongelijk? Ik verbaas me gewoon je hele toon in deze discussie. Eerst moet er maar een picornietje gedaan worden, vervolgens begin je te blaten over een georganiseerde bende en tussen neus en lippen weet je ook nog te melden dat die Feyenoordsupporters niet in thuisvakken mogen zitten. Ondertussen wel gewoon een vriend meenemen die dat zelf is. Beetje hypocriet niet?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:06 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het is daarom maar goed dat jij geen mod meer bent, je hebt altijd al moeite gehad met zelfreflectie en inzien dat ook bij 010 er zaken misgaan.
En als het dan te heet onder je voeten wordt dan zijn anderen debielen, praten ze poep of weet ik wat je bedenkt. Alles om maar te voorkomen dat je inhoudelijk moet reageren of je ongelijk moet toegeven.
Het mag niet als blijkt dat die man een seizoenskaart voor Feyenoord heeft. Heeft hij dat niet, dan is hij daar gewoon welkom. Kan jij hoog en laag springen, zo zijn de regels.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:05 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee hij mag daar niet zitten. We hebben in dit land regels, en 1 van die regels is dat bezoekende supporters welkom zijn in het bezoekersvak (uitvak). Volgens de regels van FC Utrecht, de KNVB en ook Feyenoord mag hij daar niet zitten. Het is niet meer en niet minder.
We kunnen discussiëren (in een ander topic) over het feit dat we deze regel onzin vinden of niet.
Natuurlijk niet, het probleem van de kaarten ligt gewoon bij het hele clubcard-systeem.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:13 schreef Happel het volgende:
Het probleem van de kaarten ligt toch echt bij Utrecht. Feyenoordsupporters die niet in het uitvak kunnen maken gewoon gebruik van de gelegenheid die er gecreëerd wordt door via bevriende Utrecht supporters kaarten te regelen. Moet gewoon kunnen als men zich gedraagd. Iets wat voor het grootste gedeelte ook gebeurde.
Als men zich gedraagt is er geen probleem, daar hoor je mij ook niet over. We moeten alleen de oorzaak en gevolg niet omdraaien. 010 supporters horen niet in thuisvakken, punt. Dat zijn de regels. Als 010 supporters die overtreden dan moeten ze daarvoor de gevolgen dragen en niet de schuld afschuiven op anderen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:13 schreef Happel het volgende:
[..]
Welk ongelijk? Ik verbaas me gewoon je hele toon in deze discussie. Eerst moet er maar een picornietje gedaan worden, vervolgens begin je te blaten over een georganiseerde bende en tussen neus en lippen weet je ook nog te melden dat die Feyenoordsupporters niet in thuisvakken mogen zitten. Ondertussen wel gewoon een vriend meenemen die dat zelf is. Beetje hypocriet niet?
Het probleem van de kaarten ligt toch echt bij Utrecht. Feyenoordsupporters die niet in het uitvak kunnen maken gewoon gebruik van de gelegenheid die er gecreëerd wordt door via bevriende Utrecht supporters kaarten te regelen. Moet gewoon kunnen als men zich gedraagd. Iets wat voor het grootste gedeelte ook gebeurde.
[..]
Het mag niet als blijkt dat die man een seizoenskaart voor Feyenoord heeft. Heeft hij dat niet, dan is hij daar gewoon welkom. Kan jij hoog en laag springen, zo zijn de regels.
Alsof dat allemaal brave lieden zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:03 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
HK van Utreg zit elders, er zit daar een deel oude HK als ik het juist heb.
En jij mag wel een vriend meenemen die voor Feyenoord is?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:05 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee hij mag daar niet zitten. We hebben in dit land regels, en 1 van die regels is dat bezoekende supporters welkom zijn in het bezoekersvak (uitvak). Volgens de regels van FC Utrecht, de KNVB en ook Feyenoord mag hij daar niet zitten. Het is niet meer en niet minder.
We kunnen discussiëren (in een ander topic) over het feit dat we deze regel onzin vinden of niet.
Ja hoorquote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:19 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als men zich gedraagt is er geen probleem, daar hoor je mij ook niet over. We moeten alleen de oorzaak en gevolg niet omdraaien. 010 supporters horen niet in thuisvakken, punt. Dat zijn de regels. Als 010 supporters die overtreden dan moeten ze daarvoor de gevolgen dragen en niet de schuld afschuiven op anderen.
Dat het soms gebeurd en dan goed gaat is fijn, dat juich ik toe. Het zou zelfs altijd goed moeten gaan zoals in de UK of bij andere sporten.
Wat jullie 010 supporters echter graag vergeten is dat dit niet normale Feyenoord supporters waren die kaartjes gekocht hadden. Maar harde kern die uit was op rellen. Dat is van een heel ander kaliber dan gewoon een vriend of vriendin die meegaat en rustig mee geniet van de wedstrijd. En in plaats van zoals gezegd de verantwoordelijkheid afschuiven kan je deze ook oppakken als Feyenoord zijnde.
Wat er op de Cityside gebeurde heb ik het in dit geval niet over, we praten nu over vak U op de Zuidtribune. En dat was niet 1 persoon, dat waren er veel meer (exacte aantal weet ik niet, maar op de beelden zie je er minimaal 10).quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:15 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Maar thaduck,
Er heeft dus 1 persoon zich misdragen begrijp ik uit je verhaal en die heeft een paar terechte tikken gehad. Waarom dan zo generaliserend? Er waren echt honderden die zich netjes hebben gedragen en de ME is met goede oplossingen gekomen (extra uitvak gecreërd).
Nogmaals, het is te schandalig voor woorden dat 1 zo'n man de voetbalmiddag van sommige ouders en kinderen daar heeft verkloot, kaar jij doet net alsof er duizenden Feyenoordsupporters heel dat familievak in elkaar heeft gebeukt.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:19 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als men zich gedraagt is er geen probleem, daar hoor je mij ook niet over. We moeten alleen de oorzaak en gevolg niet omdraaien. 010 supporters horen niet in thuisvakken, punt. Dat zijn de regels. Als 010 supporters die overtreden dan moeten ze daarvoor de gevolgen dragen en niet de schuld afschuiven op anderen.
Dat het soms gebeurd en dan goed gaat is fijn, dat juich ik toe. Het zou zelfs altijd goed moeten gaan zoals in de UK of bij andere sporten.
Wat jullie 010 supporters echter graag vergeten is dat dit niet normale Feyenoord supporters waren die kaartjes gekocht hadden. Maar harde kern die uit was op rellen. Dat is van een heel ander kaliber dan gewoon een vriend of vriendin die meegaat en rustig mee geniet van de wedstrijd. En in plaats van zoals gezegd de verantwoordelijkheid afschuiven kan je deze ook oppakken als Feyenoord zijnde.
Nee, heb je mij dat horen zeggen ergens? Wat is je punt precies?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:19 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Alsof dat allemaal brave lieden zijn.
Nou, eerder gaf je aan dat er alleen maar onschuldige vaders waren die uit angst voor het leven van hun kinderen zich verdedigden.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:23 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee, heb je mij dat horen zeggen ergens? Wat is je punt precies?
Het was geen vriend van mij persoonlijk, maar volgens de regels niet. Als daar iets over gezegd wordt door FC Utrecht dan hebben ze daar groot gelijk in en heb ik de consequenties te dragen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:19 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
En jij mag wel een vriend meenemen die voor Feyenoord is?
Nee hoor, dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat er onschuldige vaders, moeders en kinderen aangevallen werden en er vervolgens andere Utreg supporters zich gemeld hebben om op te komen voor de eigen supporters. Ik heb ook gezegd dat ik dat niet toejuich.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:24 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Nou, eerder gaf je aan dat er alleen maar onschuldige vaders waren die uit angst voor het leven van hun kinderen zich verdedigden.
Als er al mensen aangevallen werden, dan waren die zeker niet onschuldig. Ook durf ik met zekerheid te zeggen dat er geen vrouwen en kinderen geslagen zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:25 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee hoor, dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat er onschuldige vaders, moeders en kinderen aangevallen werden en er vervolgens andere Utreg supporters zich gemeld hebben om op te komen voor de eigen supporters. Ik heb ook gezegd dat ik dat niet toejuich.
Liever had ik gezien dat de ME er direct had gestaan en alle 010 supporters opgepakt had.
Ik zie alleen maar opgefokte Utrecht supporters in dat filmpje en een man in een groene broek. Ook de enige die iets deed.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:22 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wat er op de Cityside gebeurde heb ik het in dit geval niet over, we praten nu over vak U op de Zuidtribune. En dat was niet 1 persoon, dat waren er veel meer (exacte aantal weet ik niet, maar op de beelden zie je er minimaal 10).
Echt, wordt wakker.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:28 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Als er al mensen aangevallen werden, dan waren die zeker niet onschuldig. Ook durf ik met zekerheid te zeggen dat er geen vrouwen en kinderen geslagen zijn.
Echt, kom dan eens met feiten en niet met die loze beschuldigingen. Op geen enkele video zie ik dat er vrouwen of kinderen aangevallen worden. Het enige wat ik zie zijn een man in een groene broek en een aantal Utrechters die willen vechten.quote:
Dan moet je beter lezen. Ik heb even jullie eigen site erbij gepakt..quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:32 schreef Happel het volgende:
In de regels kan ik overigens nergens vinden dat het niet toegestaan is te zitten in een thuisvak. Het is alleen niet toegestaan als je geen geldig toegangsbewijs hebt.
quote:5 - Verkoop van kaarten
Alleen de houders van een Feyenoord-uitkaart hebben het recht tot het kopen van een kaart voor een uitwedstrijd, mits deze wedstrijd toegankelijk is voor Feyenoord-supporters. Dit geldt voor zowel nationale als internationale uitwedstrijden, tenzij een besluit of regel van de KNVB, UEFA, FIFA en/of de overheid zich verzet tegen de aanwezigheid van supporters van Feyenoord of indien er sprake is van een overmachtsituatie.
En op: http://www.feyenoord.nl/t(...)regels-en-proceduresquote:8 - Vervoersregelingen en afspraken
In overleg met de ontvangende club en lokale overheden worden door Feyenoord afspraken gemaakt over de wedstrijdorganisatie, waaronder de vervoersregeling voor Feyenoord- supporters. Feyenoord streeft er naar om voor haar supporters een zo gunstig mogelijke regeling af te spreken, waarbij een vrij-vervoersregeling het uitgangspunt is. Nadat de ontvangende club, de lokale overheid en Feyenoord afspraken hebben gemaakt, zal Feyenoord deze afspraken aan haar supporters kenbaar maken. Feyenoord-uitkaarthouders die een kaart voor de betreffende wedstrijd kopen, zijn vervolgens verplicht zich aan de gemaakte afspraken te houden.
quote:Vervoersregeling
Het ‘regime’ rond de verkoop en de vervoersregeling voor Feyenoord-supporters wordt bij uitwedstrijden bepaald door de gemeente waar de wedstrijd wordt gespeeld. De vervoersregeling wordt besproken tijdens een voorbespreking die voor elke wedstrijd plaatsvindt. Feyenoord is vanuit overheidswege verplicht om medewerking te verlenen aan de opgelegde regeling en de wedstrijdorganisatie.
Ook heeft Feyenoord nog aanvullende gedragsregels, te lezen op http://media.feyenoord.nl/media/e32b256998e5e53d81d739e853e206bf waarin een en ander genoemd is.quote:Tonen uitkaart
Als uitkaarthouder ben je verplicht om bij het betreden van het stadion (of bij een combiregeling kan dat zijn bij het betreden van de bus of trein) je eigen Feyenoord-uitkaart (seizoenkaart) en de gekochte wedstrijdkaart te overleggen. De Feyenoord-uitkaart wordt gescand en daarmee wordt je wedstrijdbezoek geregistreerd. Wanneer je de uitkaart niet kunt tonen, wordt jou geen toegang tot het stadion (of bus of trein) verleend.
en nog belangrijker:quote:8.5 Het is verboden zich in het Stadion te gedragen op een wijze die anderen als provocerend, bedreigend of beledigend kunnen ervaren. Voorts is het verboden enig gevaar voor de gezondheid en/of de veiligheid van zichzelf of anderen te scheppen dan wel aan anderen schade toe te brengen.
De conclusie is, wat mij betreft, dat het niet toegestaan is om je als uitspelende supporter te bevinden in een thuisvak.quote:8.10. Het is een (S)CC-houder van een uitspelende Club niet toegestaan om zich in en/of rondom het Stadion waar een Evenement plaatsvindt op te houden zonder in het bezit te zijn van een geldig Toegangsbewijs, indien door de lokale autoriteit is besloten tot verplicht georganiseerd vervoer naar het Stadion van de thuisspelende Club (zogeheten “combiregeling”).
Filmpje waar jij (bewust) naar kijkt is al veel verder in het incident. De foto in de krant was het begin.quote:Ik zie alleen maar opgefokte Utrecht supporters in dat filmpje en een man in een groene broek. Ook de enige die iets deed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |