Gekopieerd en opgeslagen. Misschien een idee voor woensdag.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:32 schreef kanovinnie het volgende:
Koken op zijn kanoviniaans:
500 gram pasta in een pan, nadat het gaar is ff afkoelen met water tot het nog wel warm is maar niet heet
3 tomaten
1 komkommer
1 bakje hamreepjes
1 pot olijven
1/2 pot zilveruitjes
Alles bij elkaar en eten maar
Weet je wat kapitein iglo zei vlak voor hij stierf?quote:
Het is echt supersimpel. Ik heb een hekel aan koken maar dit is nog wel te doen. En ik heb dan meteen voor 2/3 dagen etenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:34 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Gekopieerd en opgeslagen. Misschien een idee voor woensdag.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Weet je wat kapitein iglo zei vlak voor hij stierf?
Ik geloof dat ik in een vis stik
Ik ga het gewoon ook eens proberenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het is echt supersimpel. Ik heb een hekel aan koken maar dit is nog wel te doen. En ik heb dan meteen voor 2/3 dagen eten
Ik sta graag in de keuken om uitgebreid te koken maar iets simpels is handig voor de dagen dat ik geen tijd of zin heb.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het is echt supersimpel. Ik heb een hekel aan koken maar dit is nog wel te doen. En ik heb dan meteen voor 2/3 dagen eten
Als je je leesbril hebt teruggevondenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Weet je wat kapitein iglo zei vlak voor hij stierf?
Ik geloof dat ik in een vis stik
Ik kan niet koken... Althans, ik heb de creativiteit ervoor niet. Het enige waar ik om geroemd word is mijn pastasaus en mijn aardappelschotel...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:35 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Ik sta graag in de keuken om uitgebreid te koken maar iets simpels is handig voor de dagen dat ik geen tijd of zin heb.
Ik heb het geleerd in mijn jeugd, stond elke zondag in een restaurant mijn eigen eten te bakken en braden.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:37 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Ik kan niet koken... Althans, ik heb de creativiteit ervoor niet. Het enige waar ik om geroemd word is mijn pastasaus en mijn aardappelschotel...
Ik doe de pastasalade zo-quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:32 schreef kanovinnie het volgende:
Koken op zijn kanoviniaans:
500 gram pasta in een pan, nadat het gaar is ff afkoelen met water tot het nog wel warm is maar niet heet
3 tomaten
1 komkommer
1 bakje hamreepjes
1 pot olijven
1/2 pot zilveruitjes
Alles bij elkaar en eten maar
Ik ben dan liever aan het fietsen of op de bank aan het zittenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:35 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Ik sta graag in de keuken om uitgebreid te koken maar iets simpels is handig voor de dagen dat ik geen tijd of zin heb.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je je leesbril hebt teruggevonden
[ afbeelding ]
Ik ben er gewoon te lui voor en ik haal er geen voldoening uit. Ik ben een techische man. Bij mij is 200 ml 200 ml en geen 201, laat staan 202. Ik heb er gewoon geen gevoel voor.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:39 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Ik heb het geleerd in mijn jeugd, stond elke zondag in een restaurant mijn eigen eten te bakken en braden.
Ik moest googlen om er achter te komen dat een julienne een wortel isquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik doe de pastasalade zo-
Voor 2 personen
250 gram pasta (meestal strikjes)
2 augurken
halve komkommer
klein zakje Julienne
zo'n duo-pak hamblokjes
3 grote eetlepels mayonaise
1 eetlepel curry
kleine lepel mosterd
2-3 theelepels olijftappenade
(Al zijn die mayo enzo een gokje want doe dat altijd op gevoel.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:43 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waarom snij je een zakje in dunne reepjes en doe je die in de salade?
ja ik zei al de mayo is ook maar even een gok wat ik nam want doe dat altijd op gevoel. Niet teveel idd anders wordt het van die drek en Julienne zijn van die wortel raspelsquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben dan liever aan het fietsen of op de bank aan het zitten
[..]
[..]
Ik ben er gewoon te lui voor en ik haal er geen voldoening uit. Ik ben een techische man. Bij mij is 200 ml 200 ml en geen 201, laat staan 202. Ik heb er gewoon geen gevoel voor.
[..]
Ik moest googlen om er achter te komen dat een julienne een wortel isIs dat ook dan die soep? Er is toch ook julienne soep?
Zoveel mayo en curry doe ik er niet in, hooguit 2 eetlepels dressing. Komt vooral omdat ik wil afvallen.
Oh, van die sliertjes. Dan moet ik met 2 pannen gaan werken. Of kan je die julienne gewoon bij de pasta gooien en kookt dat even lang?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
ja ik zei al de mayo is ook maar even een gok wat ik nam want doe dat altijd op gevoel. Niet teveel idd anders wordt het van die drek en Julienne zijn van die wortel raspels
gewoon rauwquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh, van die sliertjes. Dan moet ik met 2 pannen gaan werken. Of kan je die julienne gewoon bij de pasta gooien en kookt dat even lang?
ja sorry Worteltjes Julienne dan ^^quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:46 schreef DonJames het volgende:
Julienne is de snijvorm en zegt niets over hetgeen wat er gesneden is
Julienne de carottes cru rauwe wortelreepjes. Het klinkt al culinair!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
ja sorry Worteltjes Julienne dan ^^
Die wortel is zo fijn dat het niet hard aanvoelt dat scheelt. maar ik vind het wel lekker knabbelen ^^ Maar van pasta salade heeft echt iedereen zijn eigen recept (Dat vind ik er zo leuk aan ook)quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:53 schreef kanovinnie het volgende:
Maja die pastasalade die ik maak is afgezien van de zilveruitjes en de olijven "zacht". Dan wil ik er geen rauwe wortel doorheen
Dat hadden wij op La Palma, daar is het vooral heel veel vis. En ik ben niet zo'n liefhebber van vis. Heb liever een gehaktbal ofzo. Ik keek zo uit naar een stukje lekker vlees toen ^^quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:54 schreef Dark_Angelus het volgende:
Afgelopen tijd meerdere dagen van de week vega gegeten.
Dan is het verlangen naar een goed rood stuk vlees weer groter
Daar heb ik eigenlijk nooit behoefte aan. Heb niets met rood vlees.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:54 schreef Dark_Angelus het volgende:
Afgelopen tijd meerdere dagen van de week vega gegeten.
Dan is het verlangen naar een goed rood stuk vlees weer groter
Ikke wel.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar heb ik eigenlijk nooit behoefte aan. Heb niets met rood vlees.
Macaroni met smac en ketchupquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:56 schreef Merlijn het volgende:
Ik moet echt eens een ideeending voor budget- en krap-in-de-tijd koken gaan opzoeken...
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:56 schreef kanovinnie het volgende:
Roze kip daarintegen, dat die buitenkant wit is en dan de binnenste stuk nog roze![]()
Je hebt van die studentenkookboeken. Die zijn echt leuk.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:56 schreef Merlijn het volgende:
Ik moet echt eens een ideeending voor budget- en krap-in-de-tijd koken gaan opzoeken...
Pannenkoeken, Pasta rood, pasteitjes.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:56 schreef Merlijn het volgende:
Heb ik gekregen van mijn moeder toen ik op mezelf ging. Ze had weinig vertrouwen in mijn kookkunsten. Nog nooit gelezenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Je hebt van die studentenkookboeken. Die zijn echt leuk.
Die F&S Cartoon zou dan weer precies iets voor mij zijnquote:
Ik heb hem hier thuis staan. Eens kijken of er nog wat leuks instaat.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:58 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Die F&S Cartoon zou dan weer precies iets voor mij zijn
Mmm, Poulet maladie grave avec sauce salmonellequote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:56 schreef kanovinnie het volgende:
Roze kip daarintegen, dat die buitenkant wit is en dan de binnenste stuk nog roze![]()
eerste-dag-vakantie-etenquote:
oui, c'est tres bien.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:59 schreef DonJames het volgende:
[..]
Mmm, Poulet maladie grave avec sauce salmonelle
True. We hebben wel eea aan receptboeken in huis, maar meestal koken we niet heel uitgebreid of hebben we de ingredienten niet in huis. (of mis je weer een essentieel kruidje ofzo)quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
je hebt ook uit de oma serie oma's receptenboek die is ook erg leuk. En gewoon een basiskookboek zoals bijvoorbeeld. deze http://www.bol.com/nl/p/atrium-basiskookboek/1001004002131194/ kan ook geen kwaad.
Gewoon een ui per persoon schoonmaken en in blokjes snijden, en aanfruitenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
eerste-dag-vakantie-eten
Na een lange dag wat macaroni maken, smac erbij en ketchup erover. Fles wijn of bier erbij en ik ben helemaal gelukkig in het natte gras met zweterige kleding
Ja, maar dat is te veel moeite en daar zit geen nostalgische smaak aan. Net als famous groose whiskey (of hoe je het ook schrijft). Geen dure, geen superlekkere, maar als je 'm uit je heupflaconnetje drinkt boven op een berg na een zware wandeling is het opeens de lekkerste whiskey ooitquote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:05 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Gewoon een ui per persoon schoonmaken en in blokjes snijden, en aanfruiten
75 gram ham en een kop macaroni koken. Dit door elkaar en met een beetje sambal warm laten worden. geraspte old Amsterdam er overheen en smullen maar.
Dit is al heel simpel. 3 minuten voorbereiding, en 7 minuten koken.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, maar dat is te veel moeite en daar zit geen nostalgische smaak aan. Net als famous groose whiskey (of hoe je het ook schrijft). Geen dure, geen superlekkere, maar als je 'm uit je heupflaconnetje drinkt boven op een berg na een zware wandeling is het opeens de lekkerste whiskey ooit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |