Misschien zou een voorbeeld helpen.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:04 schreef DolLy_2O13 het volgende:
Ik wil gewoon weten waarom sommige vrouwen zo raar doen zonder enige aanleiding.
toch wel een heel stuk minder...quote:Op maandag 20 januari 2014 16:04 schreef snakelady het volgende:
Inderdaad wegens onzekerheid, maar mannen kunnen net zo goed jaloers zijn, alleen dan om andere zaken.
Iedereen is wel eens jaloers, dat is een menselijke eigenschap waar iedereen wel eens mee te maken krijgt.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:05 schreef Moira. het volgende:
Ben ook wel benieuwd, ja.
Waarom er zo veel dingen zijn die veel vrouwen (en ook veel mannen, trouwens) niet uitspreken waardoor er 'under the surface' dan altijd iets lijkt te spelen, zonder dat je er de vinger op kan leggen.
Mannen zijn sneller jaloers op materiele zaken, zoals een mooie auto, een goede baan, of op die gozer die alle meiden kan krijgen.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:07 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
toch wel een heel stuk minder...
Maar ik denk dat mannen bijv slechter tegen hun verlies kunnen dan vrouwen (beetje meer prestatie gericht).
Ik liep daarnet 2 meisjes tegemoet die me van top tot teen aan het bekijken waren met een haatdragende blik en toen ik voorbij liep hoorde ik ze 'huh' zeggen.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Misschien zou een voorbeeld helpen.
Gebruiksvoorwerp gespotquote:Op maandag 20 januari 2014 16:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mannen zijn sneller jaloers op materiele zaken, zoals een mooie auto, een goede baan, of op die gozer die alle meiden kan krijgen.
quote:
Beetje kort door de bocht. Je kan het toch ook gewoon beter willen hebben zonder naar anderen te kijken.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:02 schreef zovty het volgende:
Zonder jaloezie zou niemand vooruit willen komen.
Misschien vonden ze je kleding raar.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:09 schreef DolLy_2O13 het volgende:
[..]
Ik liep daarnet 2 meisjes tegemoet die me van top tot teen aan het bekijken waren met een haatdragende blik en toen ik voorbij liep hoorde ik ze 'huh' zeggen.
Zomaar, waar het vandaan kwam weet ik niet. En zulke dingen maak ik wel vaker mee.
En dan denk je maar meteen dat ze jaloers op je zijn?quote:Op maandag 20 januari 2014 16:09 schreef DolLy_2O13 het volgende:
[..]
Ik liep daarnet 2 meisjes tegemoet die me van top tot teen aan het bekijken waren met een haatdragende blik en toen ik voorbij liep hoorde ik ze 'huh' zeggen.
Zomaar, waar het vandaan kwam weet ik niet. En zulke dingen maak ik wel vaker mee.
Misschien ben je lelijk?quote:Op maandag 20 januari 2014 16:09 schreef DolLy_2O13 het volgende:
[..]
Ik had gewoon normale kleding aan.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:12 schreef snakelady het volgende:
[..]
Misschien vonden ze je kleding raar.
Ik heb het niet per se over mij, meer over het algemeen.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:14 schreef Fascination het volgende:
[..]
En dan denk je maar meteen dat ze jaloers op je zijn?
quote:
quote:Op maandag 20 januari 2014 16:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mannen zijn sneller jaloers op materiele zaken, zoals een mooie auto, een goede baan, of op die gozer die alle meiden kan krijgen.
Materiele zaken of omdat iemand veel vrouwen kan krijgen.quote:
Kan natuurlijk best zo zijn dat je verbazingwekkend lelijk bent. Het komt niet vaak voor (ik heb het maar 1 keer meegemaakt), maar dat mensen daarom dus 'huh' zeggen.quote:
Maar daar zijn vrouwen OOK jaloers opquote:Op maandag 20 januari 2014 16:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Well, excuuuuuuse me, princessquote:Op maandag 20 januari 2014 16:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
Materiele zaken of omdat iemand veel vrouwen kan krijgen.
Als ik het zo bedoelde als jij het interpreteert had er wel 'en' gestaan.
Dat voorbeeld diende toch als aanleiding voor dit topic, dus het lijkt me wel degelijk zinvol om dat specifieke geval te bespreken.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:18 schreef DolLy_2O13 het volgende:
[..]
Ik heb het niet per se over mij, meer over het algemeen.
Ja uiteraard, maar het valt me wel op dat er aardig wat 'excessieve gevallen' zijn, en dan vraag ik me wel eens af waarvoor ze zelf denken dat dat gedrag nou precies goed voor is. Waarom ze zo doen. Dat snap ik niet altijdquote:Op maandag 20 januari 2014 16:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Iedereen is wel eens jaloers, dat is een menselijke eigenschap waar iedereen wel eens mee te maken krijgt.
Oh, wachtquote:Op maandag 20 januari 2014 16:09 schreef DolLy_2O13 het volgende:
[..]
Ik vind het ook raar om bij dat soort dingen gelijk aan jaloezie te denken. Heb dat zelf iig nog nooit ervaren, eerder bij kleine onbenullige dingetjes.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:14 schreef Fascination het volgende:
[..]
En dan denk je maar meteen dat ze jaloers op je zijn?
Zoiets dus, maar dat doe ik teruggetrokken in stilte en eenzaamheid, want ik weet zelf ook wel dat het nergens op slaat. Geen vuile blikken of sneren.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:15 schreef Laura.b het volgende:
Ik ben wel jaloers als ik exen met een andere chick zie, weet ook niet waarom. Of jaloers, ik moet zo'n chick dan helemaal de grond in boren ofzo.
Zullen er vast zijn ja, maar dan nog zijn mannen net zo goed jaloers, niet alleen vrouwen.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:22 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Maar daar zijn vrouwen OOK jaloers op
Neuh, en ik denk dat je vooral jaloers bent op een persoon. Als je jaloers bent omdat iemand bijv een goede baan heeft, is dat raar. Zoveel mensen hebben een goede baan. Een stomme kneus kan ook een goede baan of mooie auto hebben, nou daar is geen enkele man jaloers op (mag ik hopen).quote:Op maandag 20 januari 2014 16:22 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Maar daar zijn vrouwen OOK jaloers op
Op zoek naar het beste zaadje wat er rondzwemt is de concurrentie onder vrouwen bikkelhard en als ze iemand zien die meer kans maakt op dat zaadje, dan wordt men jaloers en gaat men rare dingen doen.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:59 schreef DolLy_2O13 het volgende:
Waarom bestaat dat? Is het een vorm van een minderwaardigheidscomplex?
Ben heel erg benieuwd.
Arrogantie gespot.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:09 schreef DolLy_2O13 het volgende:
[..]
Nee, klopt. Snap de vuile blikken en sneren ook niet. Moet wel zeggen dat ik vaak ga afkraken met vriendinnen, maar dat is puur om mezelf dan beter te laten voelen, denk ik. Weet natuurlijk wel dat het onredelijk is.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:24 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik vind het ook raar om bij dat soort dingen gelijk aan jaloezie te denken. Heb dat zelf iig nog nooit ervaren, eerder bij kleine onbenullige dingetjes.
[..]
Zoiets dus, maar dat doe ik teruggetrokken in stilte en eenzaamheid, want ik weet zelf ook wel dat het nergens op slaat. Geen vuile blikken of sneren.
Leg jij het eens uit dan, dat je bij zo'n incident gelijk de link legt met jaloezie. Ik snap dat echt niet.quote:
Het is dan ook een vreemde vraag en een vreemd voorbeeld.quote:
Maar natuurlijk niet.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:32 schreef DolLy_2O13 het volgende:
Ik zie het toch vaker gebeuren en dan heb ik het niet alleen over mezelf.
Ok. Maar om nou jaloers te zijn op iemand vanwege een goede baan of mooie auto vind ik raar. Dan kan je wel jaloers en verzuurd door het leven gaan. Er zijn veel mensen met goede banen en leuke auto's, dus denk dat de persoonlijkheid wel meespeelt in jaloezie. Maar wat jij zegt kan ook.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:32 schreef Panthera1984 het volgende:
Volgens mij ben ik juist weinig jaloers op een persoon. Eerder op karaktertrekken, sociale vaardigheden of geboren in een andere (hogere) economische status. Nog nooit meegemaakt dat ik op 'iemand' jaloers was. Dat zou toch betekenen dat je zou willen ruilen of iets dergelijks, maar ik zie bij iedereen ook dingen om niet jaloers op te zijn. Mijn eigen situatie ken ik en kan ik aan. Bij de ander zie ik vaak al andere moeilijke situaties aankomen waar ik nu juist helemaal geen moeite mee heb.
Dit idd.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:31 schreef Chai het volgende:
[..]
Leg jij het eens uit dan, dat je bij zo'n incident gelijk de link legt met jaloezie. Ik snap dat echt niet.
Misschien vind je jezelf te belangrijk? Als je mensen de hele tijd ziet kijken, kijk je dus zelf ook.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:32 schreef DolLy_2O13 het volgende:
Ik zie het toch vaker gebeuren en dan heb ik het niet alleen over mezelf.
Jij linkt 2 meiden die naar jouw "ongelofelijk knappe en sexy uiterlijk" kijken en vervolgens "huh" zeggen gelijk aan jaloezie. Ja tuurlijk en ik ben de koning van Spanje.quote:
Ja, dat mag ook wel met mijn uiterlijk.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:38 schreef aijumu het volgende:
mevrouw zal zelf wel een arrogante kut zijn.
Typische reactie van een arrogant persoon.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:42 schreef DolLy_2O13 het volgende:
[..]
Ja, dat mag ook wel met mijn uiterlijk.![]()
Grapje grapje, voordat ik hier weer de volle laag krijg van de gefrustreerde vrouwen.
Dus omdat jij een dom voorbeeld geeft en daar raar op gereageerd wordt, zijn de vrouwen hier maar gelijk gefrustreerd?quote:Op maandag 20 januari 2014 16:42 schreef DolLy_2O13 het volgende:
[..]
Grapje grapje, voordat ik hier weer de volle laag krijg van de gefrustreerde vrouwen.
Ik zeg toch dat het een grap was.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:43 schreef aijumu het volgende:
[..]
Typische reactie van een arrogant persoon.
Natuurlijkquote:Op maandag 20 januari 2014 16:44 schreef DolLy_2O13 het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat het een grap was.
Maar dat komt omdat wij jaloers op jou zijn.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:42 schreef DolLy_2O13 het volgende:
[..]
Volgens mij gebeurt dat echt alleen in filmsquote:Op maandag 20 januari 2014 16:43 schreef ElPollo het volgende:
Jaloezie bij vrouwen, net zoiets wazigs als dat vrouwen kwaad worden als ze toevallig dezelfde kleren naar een feestje aanhebben.
Kun je nagaan hoe erg ik me ermee bezig houd.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:47 schreef Moira. het volgende:
[..]
Volgens mij gebeurt dat echt alleen in films
Gebeurt alleen in films.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:43 schreef ElPollo het volgende:
Jaloezie bij vrouwen, net zoiets wazigs als dat vrouwen kwaad worden als ze toevallig dezelfde kleren naar een feestje aanhebben.
Omg, hahaquote:Op maandag 20 januari 2014 16:47 schreef Moira. het volgende:
[..]
Volgens mij gebeurt dat echt alleen in films
Ohja want wij zijn allemaal jaloers op jou natuurlijkquote:Op maandag 20 januari 2014 16:42 schreef DolLy_2O13 het volgende:
[..]
Ja maar wel in een heel andere mate... en toch denk ik echt veel minder.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zullen er vast zijn ja, maar dan nog zijn mannen net zo goed jaloers, niet alleen vrouwen.
Daar is tot op heden nog geen bewijs voor gevonden.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:53 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Ja maar wel in een heel andere mate... en toch denk ik echt veel minder.
http://www.jaloers.com/manofvrouw.htmquote:Nergens blijkt dat mannen meer of minder jaloers zijn dan vrouwen, wel is er wellicht verschil in beleving en uitingen.
Valt wel mee denk ik. Alleen mannen weten het beter tussen 4 muren te houden (dus alleen jegens zijn vriendin, veel jaloerse vrouwen lopen gewoon met hun jaloezie te koop, hoewel ik daar sowieso altijd een tokkie idee bij krijg, kom ze zelf gelukkig nauwelijks tegen).quote:Op maandag 20 januari 2014 16:53 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Ja maar wel in een heel andere mate... en toch denk ik echt veel minder.
Als je jaloers bent moet je wel tokkie zijn ja idd kloptquote:Op maandag 20 januari 2014 16:56 schreef Moira. het volgende:
[..]
Valt wel mee denk ik. Alleen mannen weten het beter tussen 4 muren te houden (dus alleen jegens zijn vriendin, veel jaloerse vrouwen lopen gewoon met hun jaloezie te koop, hoewel ik daar sowieso altijd een tokkie idee bij krijg, kom ze zelf gelukkig nauwelijks tegen).
Ja, beetje jaloezie in sommige gevallen is normaal, menselijk en gezond.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:59 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Als je jaloers bent moet je wel tokkie zijn ja idd klopt
Herken ik mezelf niet echt in. Vroeger was dat wel zo, maar tegenwoordig heb ik daar eigenlijk gewoon vrede meequote:Op maandag 20 januari 2014 16:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jaloezie is voor losers.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jaloezie is een heel menselijke reactie. Op zich is er niks mis mee. Voor mij is een negatieve emotie een signaal dat er (wat persoonlijke ontwikkeling betreft) nog steeds ergens aan te werken valtquote:
Dat het menselijk is maakt het niet minder triest.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jaloezie is een heel menselijke reactie. Op zich is er niks mis mee. Voor mij is een negatieve emotie een signaal dat er (wat persoonlijke ontwikkeling betreft) nog steeds ergens aan te werken valt
Emoties onderdrukken is een big mistakequote:Op maandag 20 januari 2014 17:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat het menselijk is maakt het niet minder triest.
Jaloezie is gewoon een in en in trieste emotie, dat je zoveel mogelijk moet onderdrukken en zeker niet moet laten merken. jaloerse mensen zijn namelijk erg hinderlijk.
1: Dat is enkel en alleen met verdriet en woede zo. jaloezie kun je heel makkelijk onderdrukken, juist omdat het niet een blijvend iets is.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Emoties onderdrukken is een big mistake
En dat jij ze hinderlijk vindt, zegt meer over jouzelf btw
1. Daarin verschillen we dan van mening, niks aan de hand verder toch?quote:Op maandag 20 januari 2014 17:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Dat is enkel en alleen met verdriet en woede zo. jaloezie kun je heel makkelijk onderdrukken, juist omdat het niet een blijvend iets is.
is het wel blijvend dan is het verstandig om een psycholoog te zoeken.
2: Uh ?
jij hebt nooit een relatie gehad met n man denk ik...quote:Op maandag 20 januari 2014 16:07 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
toch wel een heel stuk minder...
Maar ik denk dat mannen bijv slechter tegen hun verlies kunnen dan vrouwen (beetje meer prestatie gericht).
Vriendschapsrelatie met een man is toch ook een relatie?quote:Op maandag 20 januari 2014 17:52 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
jij hebt nooit een relatie gehad met n man denk ik...
Maar goed, dat is dan weer anders
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1: Je mag best valide argumenten aanbrengen, het is namelijk een discussieforum.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
1. Daarin verschillen we dan van mening, niks aan de hand verder toch?
2. It's true
Laat ik wel aan een ander over (niet rot bedoeld overigens)quote:Op maandag 20 januari 2014 19:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Je mag best valide argumenten aanbrengen, het is namelijk een discussieforum.
2: Verklaar je nader ?
Waarom laat je dat aan een ander over ?quote:Op maandag 20 januari 2014 19:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Laat ik wel aan een ander over (niet rot bedoeld overigens)
Ik irriteer me niet aan jaloezie (of in elk geval lang niet de mate waarin jij je daaraan irriteert). Enig idee waar dat aan kan liggen?quote:Op maandag 20 januari 2014 19:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom laat je dat aan een ander over ?
Ik snap je niet man.
Ik irriteer mij ook niet aan de emotie jaloezie an sich, ik kan mij alleen wel irriteren aan mensen die dat heel duidelijk laten merken.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik irriteer me niet aan jaloezie (of in elk geval lang niet de mate waarin jij je daaraan irriteert). Enig idee waar dat aan kan liggen?
Zelf vind ik het juist tof als mensen duidelijk laten merken dat ze jaloers zijn. Beter dan mensen die behoorlijk jaloers zijn, maar het proberen te verkroppen want bloed kruipt waar het niet gaan kan.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik irriteer mij ook niet aan de emotie jaloezie an sich, ik kan mij alleen wel irriteren aan mensen die dat heel duidelijk laten merken.
Als je jaloers bent wil dat nog niet zeggen dat je geen rekening meer met anderen hoeft te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |