abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR en moderator maandag 20 januari 2014 @ 17:02:50 #76
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_135724658
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:59 schreef Laura.b het volgende:

[..]

Als je jaloers bent moet je wel tokkie zijn ja idd klopt
Ja, beetje jaloezie in sommige gevallen is normaal, menselijk en gezond.
Maar de overdreven mate waar mensen het vaak over hebben als ze het over jaloerse vrouwen hebben, is inderdaad gewoon categorie tokkie.
Als man zou ik het dan bij mezelf zoeken waarom ik met zulke figuren om ga :')
Fuck the EBU.
  maandag 20 januari 2014 @ 17:07:55 #77
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_135724805
Wel weer overdreven om iedere tokkie over een kam te scheren ;(
The Art Of Lying
pi_135725180
Ik herken het wel. Ik denk dat het mede komt omdat sommige vrouwen andere vrouwen als concurrenten zien en dan niet op prestaties zoals werk, sport of inkomen maar op het 'vrouw-zijn', 'vrouwelijkheid' en uiteraard de aandacht van mannen. Dit waar mannen elkaar vaak alleen als concurrenten op juist die vlakken zien en daarnaast dus normaal met elkaar kunnen omgaan.

Hier in dit appartementen complex ook zo'n vrouw die iedere nieuwe single vrouw die er komt wonen onmiddellijk vijandig benaderd en op alle fronten dwars gaat zitten. Maf.

En nee, dit zie ik niet alleen bij Tokkies, volgens mij juist meer bij hoger opgeleide vrouwen. Haat, nijd en afgunst onderling. Daarom werk ik ook liever met mannen.
pi_135725285
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:08 schreef snakelady het volgende:

[..]

Mannen zijn sneller jaloers op materiele zaken, zoals een mooie auto, een goede baan, of op die gozer die alle meiden kan krijgen.
Herken ik mezelf niet echt in. Vroeger was dat wel zo, maar tegenwoordig heb ik daar eigenlijk gewoon vrede mee :P
  maandag 20 januari 2014 @ 17:22:56 #80
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_135725304
Wat een slecht voorbeeld van de TS :')

Omdat ze 'huh?' zeiden? Dat kun je op zoveel manieren interpreteren. Misschien herkenden ze je bijv.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_135725570
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:08 schreef snakelady het volgende:

[..]

Mannen zijn sneller jaloers op materiele zaken, zoals een mooie auto, een goede baan, of op die gozer die alle meiden kan krijgen.
Jaloezie is voor losers.
pi_135725644
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jaloezie is voor losers.
Jaloezie is een heel menselijke reactie. Op zich is er niks mis mee. Voor mij is een negatieve emotie een signaal dat er (wat persoonlijke ontwikkeling betreft) nog steeds ergens aan te werken valt :P
pi_135725697
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Jaloezie is een heel menselijke reactie. Op zich is er niks mis mee. Voor mij is een negatieve emotie een signaal dat er (wat persoonlijke ontwikkeling betreft) nog steeds ergens aan te werken valt :P
Dat het menselijk is maakt het niet minder triest.

Jaloezie is gewoon een in en in trieste emotie, dat je zoveel mogelijk moet onderdrukken en zeker niet moet laten merken. jaloerse mensen zijn namelijk erg hinderlijk.
pi_135725770
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat het menselijk is maakt het niet minder triest.

Jaloezie is gewoon een in en in trieste emotie, dat je zoveel mogelijk moet onderdrukken en zeker niet moet laten merken. jaloerse mensen zijn namelijk erg hinderlijk.
Emoties onderdrukken is een big mistake ;)
En dat jij ze hinderlijk vindt, zegt meer over jouzelf btw ;)
pi_135725840
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Emoties onderdrukken is een big mistake ;)
En dat jij ze hinderlijk vindt, zegt meer over jouzelf btw ;)
1: Dat is enkel en alleen met verdriet en woede zo. jaloezie kun je heel makkelijk onderdrukken, juist omdat het niet een blijvend iets is.

is het wel blijvend dan is het verstandig om een psycholoog te zoeken.

2: Uh ?
pi_135726050
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Dat is enkel en alleen met verdriet en woede zo. jaloezie kun je heel makkelijk onderdrukken, juist omdat het niet een blijvend iets is.

is het wel blijvend dan is het verstandig om een psycholoog te zoeken.

2: Uh ?
1. Daarin verschillen we dan van mening, niks aan de hand verder toch? ;)
2. It's true :Y
pi_135726393
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:07 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

toch wel een heel stuk minder...

Maar ik denk dat mannen bijv slechter tegen hun verlies kunnen dan vrouwen (beetje meer prestatie gericht).
jij hebt nooit een relatie gehad met n man denk ik...

Maar goed, dat is dan weer anders ;(
compact en kleverig.
pi_135726523
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:52 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

jij hebt nooit een relatie gehad met n man denk ik...

Maar goed, dat is dan weer anders ;(
Vriendschapsrelatie met een man is toch ook een relatie? :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  PR en moderator maandag 20 januari 2014 @ 18:43:36 #89
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_135728135
Like I said, mannen die jaloers zijn weten dat beter tussen 4 muren te houden waardoor anderen niet weten dat het jaloerse bitches zijn :')
Fuck the EBU.
pi_135729007
Ik denk niet dat het jaloezie is als in "jij hebt iets dat ik niet heb en dat wil ik", maar meer afgunst "jij hebt ook minder gunstige kenmerken en als ik die benadruk, is mijn eigen voorkomen weer veilig gesteld". Ik zie het vaak bij mijn moeder, vooral mooie vrouwen (grappig detail: in het bijzonder vrouwen met haar eigen etnische achtergrond) kraakt ze zonder uitzondering af. Vrouwen (of soms ook mannen?) in gezelschap hebben helemaal vaak die neiging, het zal wel een evolutionair overblijfsel zijn.

Hoewel ik het triest gedrag vind, denk ik niet dat het voortkomt uit slechtheid maar simpelweg uit instinct. Ik snap dan ook waarom eerdere posters hier die eigenschap in "tokkies" herkennen, niet nadenken maar blind volgens je natuurlijke drang handelen is even bot gezegd niet een gewoonte van de meer ontwikkelde wezens.
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_135729262
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

1. Daarin verschillen we dan van mening, niks aan de hand verder toch? ;)
2. It's true :Y
1: Je mag best valide argumenten aanbrengen, het is namelijk een discussieforum.

2: Verklaar je nader ?
pi_135729341
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Je mag best valide argumenten aanbrengen, het is namelijk een discussieforum.

2: Verklaar je nader ?
Laat ik wel aan een ander over (niet rot bedoeld overigens)
pi_135729397
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Laat ik wel aan een ander over (niet rot bedoeld overigens)
Waarom laat je dat aan een ander over ?

Ik snap je niet man. :P
pi_135729515
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom laat je dat aan een ander over ?

Ik snap je niet man. :P
Ik irriteer me niet aan jaloezie (of in elk geval lang niet de mate waarin jij je daaraan irriteert). Enig idee waar dat aan kan liggen?
pi_135729680
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik irriteer me niet aan jaloezie (of in elk geval lang niet de mate waarin jij je daaraan irriteert). Enig idee waar dat aan kan liggen?
Ik irriteer mij ook niet aan de emotie jaloezie an sich, ik kan mij alleen wel irriteren aan mensen die dat heel duidelijk laten merken.

Als je jaloers bent wil dat nog niet zeggen dat je geen rekening meer met anderen hoeft te houden.
  PR en moderator maandag 20 januari 2014 @ 19:16:54 #96
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_135729803
Het is 'ik erger me' of 'het irriteert me', gvd :(
Fuck the EBU.
  maandag 20 januari 2014 @ 19:18:12 #97
358807 BMTH
nooit met je eens.
pi_135729884
omdat het als man niet geaccepteerd wordt als je jaloezie toont, want het is een gevolg van onzekerheid en een man hoort volgens ''sociale regels'' nooit onzekerheid te tonen.
Op maandag 13 januari 2014 15:23 schreef SimplyAlex het volgende
Tering, jij hebt anger management issues ... laat je nakijken, dwaas!
pi_135730735
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik irriteer mij ook niet aan de emotie jaloezie an sich, ik kan mij alleen wel irriteren aan mensen die dat heel duidelijk laten merken.

Als je jaloers bent wil dat nog niet zeggen dat je geen rekening meer met anderen hoeft te houden.
Zelf vind ik het juist tof als mensen duidelijk laten merken dat ze jaloers zijn. Beter dan mensen die behoorlijk jaloers zijn, maar het proberen te verkroppen want bloed kruipt waar het niet gaan kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')