abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 februari 2014 @ 17:18:44 #101
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_136593011
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:02 schreef Iemand91 het volgende:
Wie trouwens niet naar St. Maarten kan maar toch eens een landing wil zien; even over een uurtje even op deze link kijken. Webcam gericht op Maho Beach recht voor de baan.
Dan landt een KLM 747 kist. :P
Komen daarvoor ook nog wel kisten aan maar die zijn kleiner.
Ik krijg een error?

Edit: Never mind, had weer eens met de beroerde verbinding hier te maken

[ Bericht 4% gewijzigd door flipsen op 11-02-2014 17:37:15 ]
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 18:56:41 #102
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_136596389
quote:
Air India ontevreden over Dreamliner

SINGAPORE - Luchtvaartmaatschappij Air India is ontevreden over de prestaties van haar Boeing 787 Dreamliners, na een reeks technische mankementen met het toestel. Dat liet een topbestuurder van Boeing dinsdag zelf weten op de luchtvaartshow in Singapore. "Ze zijn niet tevreden over de betrouwbaarheid, maar dat zijn wij ook niet", aldus Boeing-bestuurder Dinesh Keskar. Air India heeft twaalf Dreamliners in dienst.

De Boeing 787 Dreamliner, een nieuw type toestel, moest vorig jaar maandenlang aan de grond blijven na een reeks incidenten door problemen met de accusystemen. Daarop werden alle Dreamliners wereldwijd met nieuwe systemen uitgerust.

Naar verluidt is Air India ook niet helemaal tevreden over het brandstofverbruik van de Dreamliner en wil de maatschappij compensatie van Boeing. Air India heeft 27 Dreamliners besteld en deze maand wordt het 13e toestel afgeleverd bij de maatschappij, aldus Boeing.

Er zijn nu 118 Boeing 787 Dreamliners in dienst bij zestien maatschappijen. Boeing heeft nog orders voor ruim 900 Dreamliners in de boeken staan.
Tegenvallende brandstofverbruik resultaten? Wat heeft Boeing de markt voorgespiegeld?
pi_136596699
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 18:56 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Tegenvallende brandstofverbruik resultaten? Wat heeft Boeing de markt voorgespiegeld?
geen idee, maar die sjieke lithium-accu's van ze schijnen nu ze eindelijk genoeg veiligheidssystemen eromheen gebouwd hebben, een stuk zwaarder te zijn dan loodaccu's van vergelijkbare capaciteit. :P
  dinsdag 11 februari 2014 @ 19:06:38 #104
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_136596757
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:05 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

geen idee, maar die sjieke lithium-accu's van ze schijnen nu ze eindelijk genoeg veiligheidssystemen eromheen gebouwd hebben, een stuk zwaarder te zijn dan loodaccu's van vergelijkbare capaciteit. :P
Scheelt dat zoveel?

Heeft er iemand een vergelijking qua verbruik per stoel van de 787 en de 350?
pi_136598054
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 22:05 schreef Iemand91 het volgende:

Ik neem aan dat je -KCC bedoelt.

Ja, was in de war met de KCK die pasgeleden is vertrokken ;)

quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 22:07 schreef Sunri5e het volgende:
Gaan de eerste er al over 2 jaar uit?
Over een paar maanden gaat er zelfs al een 747-400 ERF uit.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 19:36:12 #106
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_136598120
Waar gaat die heen dan? Die zijn toch pas maximaal 10 jaar oud?
pi_136599844
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:36 schreef Sunri5e het volgende:
Waar gaat die heen dan? Die zijn toch pas maximaal 10 jaar oud?
AF en KL moeten besparen en de vrachtmarkt is momenteel slecht (januari 0.8% minder vracht maar ook capaciteit daalde met 0.9% dus beladingsgraad bleef hetzelfde)
  dinsdag 11 februari 2014 @ 20:16:11 #108
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_136599993
Om even in te haken op de accuproblemen met de 787. Dit nieuwsbericht is net naar buiten gekomen:

quote:
Wetenschappers ontwikkelen onbrandbare variant lithium-ion-accu

Wetenschappers hebben een variant op de lithium-ion-accu ontwikkeld die onbrandbaar moet zijn. Dat lukte door het brandbare deel van de accu, het elektrolyt, te vervangen door een onbrandbare. Wel is nog de nodige ontwikkeling nodig voor commerciële productie mogelijk is.

Dat schrijven wetenschappers van de Amerikaanse universiteit van North Carolina in Chapel Hill. Zij hebben onderzoek gedaan naar het materiaal pfpe, een op fluoride gebaseerd polymeer. Dit materiaal zou onbrandbaar moeten zijn. De wetenschappers ontdekten dat het mogelijk is om hierin lithium-zouten op te lossen. Deze lithium-zouten worden gebruikt in lithium-ion-accu's die in vele elektronische apparaten dienstdoen: opgeloste lithium-ionen bewegingen zich door het elektrolyt naar de elektroden.

In het verleden zijn verscheidene pogingen gedaan om lithium-ion-accu's te maken met een ander, onbrandbaar elektrolyt. Uit deze pogingen bleek echter dat dergelijke accu's niet de gewenste eigenschappen hadden, waardoor deze ongeschikt waren voor productie. Het door de Amerikaanse wetenschappers ontwikkelde concept met pfpe blijkt hiervoor wel geschikt te zijn.

Volgens de ontwikkelaars moeten er nog verscheidene optimalisatiestappen worden gezet voordat de lithium-ion-accu met pfpe geschikt is voor commerciële productie. Zo willen zij de geleidingscapaciteit van het elektrolyt nog verbeteren. Onduidelijk is wanneer een onbrandbare lithium-ion-accu het levenslicht zal zien.

Het in brand vliegen van lithium-ion-accu's gebeurt vooral bij grote exemplaren: zo kwam Boeing in de afgelopen tijd veelvuldig in het nieuws doordat de lithium-ion-accu van zijn 787 Dreamliner brandgevaarlijk was. Af en toe komen ook meldingen naar buiten van brand bij accu's in laptops of mobieltjes.
pi_136600168
Normaal gesproken als er een nieuwe technologie is ontwikkeld die in de luchtvaart toegepast kan worden gaan daar nog jaren over heen voordat de certificering hiervoor rond is. Over een aantal jaar zullen dus waarschijnlijk veel vliegtuigen uitgerust worden met zo'n soort Li-ion accu, maar voorlopig is het nog dikke pech voor de 787 ;)
pi_136631387
Momenteel staat A6-EEI (A380) van Emirates aan de G09 gate. Is vlucht EK029 van Dubai naar London. Heeft een tijdje boven LHR lopen rondhangen en heeft 1 landingspoging gedaan en is nu uitgeweken naar AMS.
Vlucht EK029 staat vreemd genoeg ook op de site van Schiphol als een vlucht die om 16:00 uur zou moeten vertrekken naar Dubai.

Het weer is knap knudde in London, veel wind en al aardig wat go-arounds geweest.

EDIT: hij is om 17:43 uur vertrokken naar LHR.
Zal dus wel vanwege drukte/weer zijn geweest...

[ Bericht 14% gewijzigd door Iemand91 op 12-02-2014 18:26:14 ]
pi_136635553
Ook wind in Shannon, Ierland:

pi_136636422
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 16:40 schreef Iemand91 het volgende:
Momenteel staat A6-EEI (A380) van Emirates aan de G09 gate. Is vlucht EK029 van Dubai naar London. Heeft een tijdje boven LHR lopen rondhangen en heeft 1 landingspoging gedaan en is nu uitgeweken naar AMS.
Vlucht EK029 staat vreemd genoeg ook op de site van Schiphol als een vlucht die om 16:00 uur zou moeten vertrekken naar Dubai.

Het weer is knap knudde in London, veel wind en al aardig wat go-arounds geweest.

EDIT: hij is om 17:43 uur vertrokken naar LHR.
Zal dus wel vanwege drukte/weer zijn geweest...
Ik dacht al toen ik langsreed dat de AMSDXB vlucht wat vertraging had, maar het was er eentje extra. Niet genoeg fuel om nog langer in de hold bij LHR te blijven en dus naar AMS.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:13:59 #113
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_136702583
quote:
KLM komt met 'Farewell MD-11' boek

AMSTELVEEN - Eind oktober voert KLM de laatste commerciële passagiersvlucht uit met de MD-11. De luchtvaartmaatschappij wil dat moment niet ongemerkt voorbij laten gaan. Op initiatief van de divisie Flight Operations wordt het MD-(11) tijdperk vastgelegd in een 'Farewell MD-11' boek.

KLM is de laatste luchtvaartmaatschappij die het driemotorige toestel nog inzet op passagierslijndiensten. Het afscheid van de MD-11 betekent ook dat na tachtig jaar een eind komt aan de band van KLM met het oude McDonnell Douglas.

Volgens KLM zal het boek bijzondere operationele beelden en persoonlijke MD(-11) vliegervaringen door de tijd heen weergeven. Het boek zal in een beperkte oplage worden uitgebracht. Binnenkort wordt bekendgemaakt wanneer en op welke manier het boek besteld kan worden.

In Wolkenridder Actueel worden alle KLM’ers die gewerkt hebben met de MD-11 of andere (McDonnell) Douglas-toestellen opgeroepen om hun foto’s en anekdotes in te zenden. Deze kunnen tot 1 april worden gemaild naar FarewellMD11@gmail.com.
pi_136708187
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:13 schreef Sunri5e het volgende:
Leuk.

En ook leuk; (vulkaanuitbarsting):
quote:
My cancelled flight to Jakarta from Surabaya this morning... It needs a little shower.
pi_136716855
En nog meer nieuws:

Sloop vliegtuigen op Eelde
quote:
EELDE/EEMSHAVEN - Ondernemer Geert-Jan Pastoor werkt aan een ontmantelingsfabriek voor vliegtuigen op Groningen Airport Eelde en een voor boorplatforms en windmolenwieken in de Eemshaven.

Hoeveel werkgelegenheid ermee gemoeid is, weet hij nog niet. Pastoor meldde dat gisteravond op een bijeenkomst in Delfzijl.

De ondernemer zei dat de voorbereiding nog in volle gang is, maar al wel in gesprek te zijn over een sloopvliegtuig dat vanuit Bangladesh naar Eelde kan komen.

Hij wil in de Eemshaven een bedrijf beginnen dat de wieken van windmolens recyclet. Hij hoopt daar een ontmantelingfabriek voor olie- en gasplatforms aan toe te kunnen voegen.
Dagblad van het Noorden
pi_136751471
Het is vandaag ook 53 jaar geleden (1961) dat in Berg-Kampenhout (België) een Boeing 707 (OO-SJB) van Sabena neerstortte. Eerste crash van een 707 en toestel was ook maar ruim een jaar oud.

Foto van de kist in 1961:

pi_136787988
Ik geloof dat ik het al eerder heb genoemd maar de BBC serie over British Airways gaat door.

BBC Two announces British Airways series
quote:
BBC Two has announced a new observational documentary series about British Airways. The three-part series will feature unprecedented access to British Airways, exploring every aspect of the institution behind the scenes.

From training new recruits to the future of the organisation, the three-part observational documentary will be the most in-depth analysis of British Airways in 25 years.

Emma Willis, Head of Commissioning, Documentaries BBC One, Two and Four, says: “From Transport for London to Keeping Britain Alive: The NHS In a Day, BBC Two has got to the heart of some of Britain’s most important organisations. This three-part series will capture the immense complexities of a business that powers the nation and will offer a unique insight into British Airways’ future.”

Nick Catliff, Managing Director for Lion Television, says: “It took a long time to persuade BA to give us access but we are now in the thick of filming. BA is a business of course but it’s also an iconic British institution with a unique culture and history. This is just the right moment to be going to the heart of BA as it handles difficult transformational changes and introduces new planes, flies to new destinations, trains new staff and deals with everything from cyclones and bird strikes to demanding first-class passengers and fierce competition.”

The three-part series was commissioned by Janice Hadlow, Controller of BBC Two, and Emma Willis, Head of Commissioning, Documentaries BBC One, Two and Four, and will air in 2014. The 3x60-minute series will be executive produced by Nick Catliff, Managing Director for Lion Television, and Samantha Anstiss, Commissioning Editor for the BBC.
http://www.bbc.co.uk/medi(...)british-airways.html

Ben benieuwd, BBC doet het eigenlijk altijd wel goed op dat gebied.
pi_136803337
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:55 schreef Iemand91 het volgende:
Ik geloof dat ik het al eerder heb genoemd maar de BBC serie over British Airways gaat door.

BBC Two announces British Airways series


[..]

http://www.bbc.co.uk/medi(...)british-airways.html

Ben benieuwd, BBC doet het eigenlijk altijd wel goed op dat gebied.
Die driedelige livedocu over Heathrow was heel tof in elkaar gezet.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_136804822
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 10:18 schreef Muto het volgende:
Die driedelige livedocu over Heathrow was heel tof in elkaar gezet.
Inderdaad. Het live aspect was erg gaaf.

Ook hebben ze wel vaker goede docu's op de BBC. Bijvoorbeeld deze over een D-check van een BA 747:


Co-piloot kaapte toestel toen captain naar toilet ging
quote:
GENČVE - De Zwitserse politie heeft maandagmorgen de vermeende kaper van een vliegtuig van Ethiopian Airlines opgepakt. Het ging om de co-piloot van het toestel. De co-piloot nam de controle over het toestel in handen toen de gezagvoerder naar het toilet ging. Dat zou al zijn gebeurd toen het vliegtuig boven Soedan vloog.

De Boeing 767-300 was van de Ethiopische hoofdstad Addis Abeba op weg naar Rome, maar landde in plaats daarvan in de Zwitserse stad. Na de landing klom de co-piloot uit het raam en gaf zich over. De man heeft verklaard dat hij asiel wil aanvragen in Zwiterserland, liet de politie weten.

Volgens de politie was de copiloot ongewapend en zijn de passagiers en de rest van de bemanning niet in gevaar geweest. Aan boord zaten volgens de Ethiopische staatstelevisie 193 mensen, hoofdzakelijk Italianen. Zij hebben het vliegtuig inmiddels verlaten en worden zo snel mogelijk alsnog naar hun plaats van bestemming gebracht, beloofde Ethiopian Airlines. 

Ethiopian Airlines liet eerder weten dat het toestel "onder dwang naar Genčve vloog'' en daar veilig is geland. Andere vliegtuigen mochten tijdelijk niet landen in Genčve. Ze werden naar andere luchthavens gestuurd, meldde de website van het vliegveld.

Reizigers worden zo snel mogelijk alsnog naar hun plaats van bestemming gebracht, aldus Ethiopian Airlines. De Zwitserse autoriteiten willen om 9.00 uur een persconferentie houden, meldde het Duitse Handelsblatt.
Luchtvaartnieuws




EDIT: oeps:


DFW-bound American Airlines flight cancelled after pushback tractor crashes through front of plane
quote:
Something didn’t go right on Sunday when a pushback tractor crashed into part of an American Airlines plane.

Ground personnel at the Baltimore-Washington International Airport were in the process of connecting a tow bar to the pushback tractor while passengers boarded the 4:45 p.m. EST flight bound for Dallas/Fort Worth International Airport.

“Something didn’t work as intended and the push-back tractor struck the landing gear,” said American Airlines spokesman Kent Powell. A portion of the tractor’s roof went into the fiberglass cone that covers the radar dome at the nose of the plane and the cab went into the landing gear.

One of the ground personnel drivers was taken to an area hospital because for knee pain but was released. There were no other injuries.

The flight was cancelled. Powell said the airline re-accommodated most of the 117 passengers.

This kind of thing happens often in the industry, Powell said. The aircraft was taken out of service for inspection.
dallasnews

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 17-02-2014 13:14:15 ]
pi_136812711
Taken out of service for inspection :')
pi_136823638
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 15:00 schreef blingbling11 het volgende:
Taken out of service for inspection :')
't is maar hoe je die zin opvat hč. ;)

Enne; paar leuke filmpjes; bij de eerste tief je meters naar beneden:

En bij deze klapperen de vleugel, landing gear zwalkt alle kanten op. Leuk vluchtje zo :X

En bandmember zijn van een wereldband heeft zo z'n voordelen; zoals je eigen kist:


Gaat gebruikt worden voor hun komende tour.
pi_136825970
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 19:59 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En bandmember zijn van een wereldband heeft zo z'n voordelen; zoals je eigen kist:
[ afbeelding ]

Gaat gebruikt worden voor hun komende tour.
Dat logo moet natuurlijk gewoon op de staart.

En dan de deuren rood verven I see a red door and I want it painted black
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 17 februari 2014 @ 22:10:28 #124
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_136830136
Geef mij maar "Ed Force One" _O_
"Go Ahead, Make My Day !!"
  maandag 17 februari 2014 @ 22:26:58 #125
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_136830884
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:09 schreef blingbling11 het volgende:
Vliegtuig is dan meteen rijp voor de sloop.
Dat valt ook wel weer mee. Die is gewoon gerepareerd: http://www.airliners.net/search/photo.search?keywords=JA610A
  maandag 17 februari 2014 @ 22:34:38 #126
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_136831193
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:10 schreef Lone_Gunman het volgende:
Geef mij maar "Ed Force One" _O_
[ afbeelding ]
Echte rockers vliegen in stijl (bv. deze 707) en landen in stijl (Bon Jovi, 2006):

  maandag 17 februari 2014 @ 23:43:40 #127
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_136833792
Aardige tik krijgt dat landingsgestel.
  maandag 17 februari 2014 @ 23:54:58 #128
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_136834161
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:34 schreef OEM het volgende:

[..]

Echte rockers vliegen in stijl (bv. deze 707) en landen in stijl (Bon Jovi, 2006):

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)92640.jpg]afbeelding[/url] ]
De muziek stond zeker te hard ;)
Wel mooie kist zeg :9~
"Go Ahead, Make My Day !!"
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:15:32 #129
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_136839797
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 23:54 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

De muziek stond zeker te hard ;)
Wel mooie kist zeg :9~
Uitgebreide site van deze kist: http://www.n88zl.com
Kist heeft een verlopen type certificate, dus de toekomst is helaas twijfelachtig.
pi_136841511
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:26 schreef OEM het volgende:

[..]

Dat valt ook wel weer mee. Die is gewoon gerepareerd: http://www.airliners.net/search/photo.search?keywords=JA610A
Toch nog!
pi_136845245
Random fact van de dag: vandaag is het 84 jaar geleden (1930) dat de eerste koe met de vliegtuig ging.
Elm Farm Ollie vloog met een Ford Trimotor van Bismarck, Missouri naar St. Louis.
Ze werd ook gemolken waarmee ze de eerste koe werd die tijdens een vlucht werd gemolken.
Charles Lindbergh schijnt een glas gekregen/gedronken te hebben.

  dinsdag 18 februari 2014 @ 18:08:26 #132
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_136860377
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:10 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Toch nog!
Nu we het er toch over hebben: jammer dat er geen beelden zijn van de Lion Air 739ER (wie anders) die begin februari over de baan stuiterde:

quote:
http://www.airliners.net/(...)d.main/5985550/1/#50

The Captain of the flight has been demoted and the First Officer fired.
Before anyone screams out "how the heck did they decide that quickly"... an extremely reliable source has told me based on the FDR readings that the aircraft recorded more than 3 bounces (if I remember correctly it was 6), and in the middle bounces (not the first bounce or the last bounce), the aircraft contacted the runway nosewheel first and then bounced, then scraped the tail. The aircraft is also a write off.

I also got hold of some ADS-B data at 2sec updates from a source outside the investigation, the aircraft was fine until it left 1800ft after a portion of level flight, with the vertical speed varying from initially going to -900fpm, then gradually fluctuating back up to -500fpm at 1200ft, then went down to -900fpm at 1100ft, then -550, then -700, then -500 at about 800ft, then went to -950 at 700ft, then plateaued again at -575 between 600ft and 500ft, where it then went to exceed -1100fpm for about 4 seconds or so, at below 500ft, the last ADS-B recording was 150ft baro (100ft GNSS) at -650ft. The question is, how the heck do you get a 3.8G impact from 150ft at -650ft with some respectable degree of competence?
pi_136861772
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:34 schreef OEM het volgende:

[..]

Echte rockers vliegen in stijl (bv. deze 707) en landen in stijl (Bon Jovi, 2006):

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)92640.jpg]afbeelding[/url] ]
En Hollanders (Armin van Buuren) pakken een Hollandse bak (Denim Air F50)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_136872328
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:47 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

En Hollanders (Armin van Buuren) pakken een Hollandse bak (Denim Air F50)
Ik zag hem idd op twitter voorbij komen:
http://www.flickr.com/photos/mzunguwamap/12615034145

Vind het alleen niet echt een livery, er zijn gewoon wat stickers opgeplakt.
pi_136872667
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:07 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Ik zag hem idd op twitter voorbij komen:
[ afbeelding ]

Vind het alleen niet echt een livery, er zijn gewoon wat stickers opgeplakt.
Ook niet echt praktisch zo'n F50 bij een world tour. Zitten vreemde gaten in z'n schema zo:

08-06-2014 Sydney, Australia
14-06-2014 Johannesburg, South Africa

Je bent natuurlijk zo 5 stops verder op die route met een range van maar ~2.500km ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_136872952
Ik denk dat hij die F50 alleen binnen Europa gebruikt.
En als hij een week in bijvoorbeeld de USA verblijft huurt hij daar weer een kist. (hoop voor hem wat beters dan een F50)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 23:00:24 #137
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_136875781
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 17:00 schreef Iemand91 het volgende:
En ook leuk; (vulkaanuitbarsting):

[..]

[ afbeelding ]
Ik kan je uit ervaring zeggen: zo leuk is dat niet :( Vliegveld hier in Bariloche (Argentinie) is 2 jaar geleden ruim een half jaar gesloten ivm de vulkaanuitbarsting. Erg lastig als je dé toeristische bestemming van Argentinië bent... Je foto deed me dan ook direct denken aan het vliegveld hier op die betreffende dag:
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 19 februari 2014 @ 00:19:10 #138
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_136879103
Was deze al voorbij gekomen: _O_
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 19 februari 2014 @ 08:26:04 #139
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_136881813
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2014 00:19 schreef Woods het volgende:
Was deze al voorbij gekomen: _O_
[ afbeelding ]
Zover zijn ze zelfs bij mythbusters nooit gegaan met ducttape :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_136894481
Wow :9~ :


bron.

LAX moet geloof ik echt een van de mooiste airports zijn voor de liefhebbers. Spottersmogelijkheden schijnen wel redelijk goed te zijn (In-N-Out Burger :P ), groot aanbod aan (internationale) maatschappijen en veel verscheidenheid in types kisten. Maar bovenal het hele jaar mooi (zonnig) weer; moet je zien hoe de kleuren van zo'n kist afspatten daar.
Mooie plek; wil daar altijd nog eens naar toe. O+
  woensdag 19 februari 2014 @ 16:35:22 #141
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_136896476
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_136924806
Momenteel maakt de McDonnell Douglas DC-10 haar laatste commerciële vlucht.
S2-ACR van Biman Bangladesh vliegt momenteel de route Dhaka - Kuwait - Birmingham.
Om 8:30 uur lokale tijd vertrok ze uit Dhaka. Momenteel staat hij in Kuwait en zou zo rond 14:00 uur onze tijd zichtbaar moeten zijn op Flightradar voor het laatste stuk naar Birmingham.


Op Twitter kun je mensen volgen die meevliegen; hier, hier, hier en ook komen berichten langs op de feed van Flightradar.

Onder andere: vanmorgen in Dhaka:





De niet werkende IFE:



De AFT galley:



De stop in Kuwait nu:



S2-ACR was de laatste DC-10 die Biman gekocht heeft in 1989. Biman heeft 6 DC-10's gehad.
Oorspronkelijke plan was om deze kist bij Boeing in Seattle in het museum te zetten, maar zij hadden geen plaats binnen 6 maanden. Moest binnen die tijd; want na mei mag deze kist niet meer vliegen.
De kist maakt op 22, 23 en 24 februari (komende zaterdag t/m maandag) nog 9 scenic flights vanaf Birmingham Airport. Daarna wordt ze daar gestald en zullen ze moeten gaan kijken wat ze met de kist gaan doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 20-02-2014 15:35:06 ]
pi_136930273
Nog meer foto's hier van ene Jeremy Dwyer-Lindgren die mee vliegt.
Schijnen zo'n 30 personen mee te vliegen.

En volgens deze bron blijft de DC-10 na de scenes flights niet in Birmingham maar vliegt ze terug naar Dhaka om gesloopt te worden. ;(

EDIT: de CEO van Biman schijnt dit bevestigd te hebben ;(
EDIT #2: en de voorbereiding voor de vlucht.
Kist is ondertussen in Birmingham geland.




Lineup in Dhaka:





Nederlander hier:






EDIT: en te zien/volgen op Flightradar (http://www.flightradar24.com/2bfad02):


[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 20-02-2014 19:04:31 ]
pi_136938985
Kist is ondertussen in Birmingham geland.
Hier boven Engeland:




En de voorbereiding voor de vlucht.

  vrijdag 21 februari 2014 @ 09:00:23 #145
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_136962891
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2014 08:26 schreef DaMook het volgende:

[..]

Zover zijn ze zelfs bij mythbusters nooit gegaan met ducttape :D .
Toevallig wel ;)
Ze hebben het al eens getest op een ultralight :D
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 20:42:00 #146
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_136989534
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 09:00 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Toevallig wel ;)
Ze hebben het al eens getest op een ultralight :D
Ow lol :D , die zat niet in de ductape special die ik laatst zag :P , Wel vet :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_136998230
Leuk, een luchtvaart topic! Ben zelf meer van de militaire en historische luchtvaart, maar ik ben ook een paar keer per jaar op en rond Schiphol te vinden met m'n camera, hier wat foto's van vandaag:





Beetje crosswind op de Polderbaan:





Vandaag voor het eerst op de foto: De Boeing 747-8F!:



Deze slingerde fors over de baan na de landing; let op de roeruitslag!:







pi_136998938
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 15:46 schreef Iemand91 het volgende:
Wow :9~ :

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)88097.jpg]afbeelding[/url] ]
bron.

LAX moet geloof ik echt een van de mooiste airports zijn voor de liefhebbers. Spottersmogelijkheden schijnen wel redelijk goed te zijn (In-N-Out Burger :P ), groot aanbod aan (internationale) maatschappijen en veel verscheidenheid in types kisten. Maar bovenal het hele jaar mooi (zonnig) weer; moet je zien hoe de kleuren van zo'n kist afspatten daar.
Mooie plek; wil daar altijd nog eens naar toe. O+
He? Hoe is deze foto genomen? Beetje raar :D
pi_136999182
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 23:15 schreef Ferry_76 het volgende:
Leuk, een luchtvaart topic!
:W

Heb die kist vandaag geloof ik nog op flightradar gezien. :P
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 23:28 schreef d4v1d het volgende:
He? Hoe is deze foto genomen? Beetje raar :D
Je ziet heel veel foto's die vanuit de lucht (lees: helikopter) gemaakt zijn bij LAX.
Dit is er ook zo een.
Plus telelens. Die laatste brengt de achtergrond naar voren waardoor in dit geval de grond heel dichtbij de 747 lijkt te zitten (of de 747 dus heel laag lijkt te vliegen)
pi_136999318
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 23:32 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

:W

Heb die kist vandaag geloof ik nog op flightradar gezien. :P

[..]

Je ziet heel veel foto's die vanuit de lucht (lees: helikopter) gemaakt zijn bij LAX.
Dit is er ook zo een.
Plus telelens. Die laatste brengt de achtergrond naar voren waardoor in dit geval de grond heel dichtbij de 747 lijkt te zitten (of de 747 dus heel laag lijkt te vliegen)
oh, hij is uit de lucht genomen, dat verklaart die achtergrond ja. Samen met de crop/zoom zag t er vaag uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')