Ik krijg een error?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:02 schreef Iemand91 het volgende:
Wie trouwens niet naar St. Maarten kan maar toch eens een landing wil zien; even over een uurtje even op deze link kijken. Webcam gericht op Maho Beach recht voor de baan.
Dan landt een KLM 747 kist.
Komen daarvoor ook nog wel kisten aan maar die zijn kleiner.
Tegenvallende brandstofverbruik resultaten? Wat heeft Boeing de markt voorgespiegeld?quote:Air India ontevreden over Dreamliner
SINGAPORE - Luchtvaartmaatschappij Air India is ontevreden over de prestaties van haar Boeing 787 Dreamliners, na een reeks technische mankementen met het toestel. Dat liet een topbestuurder van Boeing dinsdag zelf weten op de luchtvaartshow in Singapore. "Ze zijn niet tevreden over de betrouwbaarheid, maar dat zijn wij ook niet", aldus Boeing-bestuurder Dinesh Keskar. Air India heeft twaalf Dreamliners in dienst.
De Boeing 787 Dreamliner, een nieuw type toestel, moest vorig jaar maandenlang aan de grond blijven na een reeks incidenten door problemen met de accusystemen. Daarop werden alle Dreamliners wereldwijd met nieuwe systemen uitgerust.
Naar verluidt is Air India ook niet helemaal tevreden over het brandstofverbruik van de Dreamliner en wil de maatschappij compensatie van Boeing. Air India heeft 27 Dreamliners besteld en deze maand wordt het 13e toestel afgeleverd bij de maatschappij, aldus Boeing.
Er zijn nu 118 Boeing 787 Dreamliners in dienst bij zestien maatschappijen. Boeing heeft nog orders voor ruim 900 Dreamliners in de boeken staan.
geen idee, maar die sjieke lithium-accu's van ze schijnen nu ze eindelijk genoeg veiligheidssystemen eromheen gebouwd hebben, een stuk zwaarder te zijn dan loodaccu's van vergelijkbare capaciteit.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:56 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Tegenvallende brandstofverbruik resultaten? Wat heeft Boeing de markt voorgespiegeld?
Scheelt dat zoveel?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:05 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
geen idee, maar die sjieke lithium-accu's van ze schijnen nu ze eindelijk genoeg veiligheidssystemen eromheen gebouwd hebben, een stuk zwaarder te zijn dan loodaccu's van vergelijkbare capaciteit.
Ja, was in de war met de KCK die pasgeleden is vertrokkenquote:
Over een paar maanden gaat er zelfs al een 747-400 ERF uit.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:07 schreef Sunri5e het volgende:
Gaan de eerste er al over 2 jaar uit?
AF en KL moeten besparen en de vrachtmarkt is momenteel slecht (januari 0.8% minder vracht maar ook capaciteit daalde met 0.9% dus beladingsgraad bleef hetzelfde)quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:36 schreef Sunri5e het volgende:
Waar gaat die heen dan? Die zijn toch pas maximaal 10 jaar oud?
quote:Wetenschappers ontwikkelen onbrandbare variant lithium-ion-accu
Wetenschappers hebben een variant op de lithium-ion-accu ontwikkeld die onbrandbaar moet zijn. Dat lukte door het brandbare deel van de accu, het elektrolyt, te vervangen door een onbrandbare. Wel is nog de nodige ontwikkeling nodig voor commerciële productie mogelijk is.
Dat schrijven wetenschappers van de Amerikaanse universiteit van North Carolina in Chapel Hill. Zij hebben onderzoek gedaan naar het materiaal pfpe, een op fluoride gebaseerd polymeer. Dit materiaal zou onbrandbaar moeten zijn. De wetenschappers ontdekten dat het mogelijk is om hierin lithium-zouten op te lossen. Deze lithium-zouten worden gebruikt in lithium-ion-accu's die in vele elektronische apparaten dienstdoen: opgeloste lithium-ionen bewegingen zich door het elektrolyt naar de elektroden.
In het verleden zijn verscheidene pogingen gedaan om lithium-ion-accu's te maken met een ander, onbrandbaar elektrolyt. Uit deze pogingen bleek echter dat dergelijke accu's niet de gewenste eigenschappen hadden, waardoor deze ongeschikt waren voor productie. Het door de Amerikaanse wetenschappers ontwikkelde concept met pfpe blijkt hiervoor wel geschikt te zijn.
Volgens de ontwikkelaars moeten er nog verscheidene optimalisatiestappen worden gezet voordat de lithium-ion-accu met pfpe geschikt is voor commerciële productie. Zo willen zij de geleidingscapaciteit van het elektrolyt nog verbeteren. Onduidelijk is wanneer een onbrandbare lithium-ion-accu het levenslicht zal zien.
Het in brand vliegen van lithium-ion-accu's gebeurt vooral bij grote exemplaren: zo kwam Boeing in de afgelopen tijd veelvuldig in het nieuws doordat de lithium-ion-accu van zijn 787 Dreamliner brandgevaarlijk was. Af en toe komen ook meldingen naar buiten van brand bij accu's in laptops of mobieltjes.
Ik dacht al toen ik langsreed dat de AMSDXB vlucht wat vertraging had, maar het was er eentje extra. Niet genoeg fuel om nog langer in de hold bij LHR te blijven en dus naar AMS.quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:40 schreef Iemand91 het volgende:
Momenteel staat A6-EEI (A380) van Emirates aan de G09 gate. Is vlucht EK029 van Dubai naar London. Heeft een tijdje boven LHR lopen rondhangen en heeft 1 landingspoging gedaan en is nu uitgeweken naar AMS.
Vlucht EK029 staat vreemd genoeg ook op de site van Schiphol als een vlucht die om 16:00 uur zou moeten vertrekken naar Dubai.
Het weer is knap knudde in London, veel wind en al aardig wat go-arounds geweest.
EDIT: hij is om 17:43 uur vertrokken naar LHR.
Zal dus wel vanwege drukte/weer zijn geweest...
quote:KLM komt met 'Farewell MD-11' boek
AMSTELVEEN - Eind oktober voert KLM de laatste commerciële passagiersvlucht uit met de MD-11. De luchtvaartmaatschappij wil dat moment niet ongemerkt voorbij laten gaan. Op initiatief van de divisie Flight Operations wordt het MD-(11) tijdperk vastgelegd in een 'Farewell MD-11' boek.
KLM is de laatste luchtvaartmaatschappij die het driemotorige toestel nog inzet op passagierslijndiensten. Het afscheid van de MD-11 betekent ook dat na tachtig jaar een eind komt aan de band van KLM met het oude McDonnell Douglas.
Volgens KLM zal het boek bijzondere operationele beelden en persoonlijke MD(-11) vliegervaringen door de tijd heen weergeven. Het boek zal in een beperkte oplage worden uitgebracht. Binnenkort wordt bekendgemaakt wanneer en op welke manier het boek besteld kan worden.
In Wolkenridder Actueel worden alle KLM’ers die gewerkt hebben met de MD-11 of andere (McDonnell) Douglas-toestellen opgeroepen om hun foto’s en anekdotes in te zenden. Deze kunnen tot 1 april worden gemaild naar FarewellMD11@gmail.com.
Leuk.quote:
quote:My cancelled flight to Jakarta from Surabaya this morning... It needs a little shower.
Dagblad van het Noordenquote:EELDE/EEMSHAVEN - Ondernemer Geert-Jan Pastoor werkt aan een ontmantelingsfabriek voor vliegtuigen op Groningen Airport Eelde en een voor boorplatforms en windmolenwieken in de Eemshaven.
Hoeveel werkgelegenheid ermee gemoeid is, weet hij nog niet. Pastoor meldde dat gisteravond op een bijeenkomst in Delfzijl.
De ondernemer zei dat de voorbereiding nog in volle gang is, maar al wel in gesprek te zijn over een sloopvliegtuig dat vanuit Bangladesh naar Eelde kan komen.
Hij wil in de Eemshaven een bedrijf beginnen dat de wieken van windmolens recyclet. Hij hoopt daar een ontmantelingfabriek voor olie- en gasplatforms aan toe te kunnen voegen.
http://www.bbc.co.uk/medi(...)british-airways.htmlquote:BBC Two has announced a new observational documentary series about British Airways. The three-part series will feature unprecedented access to British Airways, exploring every aspect of the institution behind the scenes.
From training new recruits to the future of the organisation, the three-part observational documentary will be the most in-depth analysis of British Airways in 25 years.
Emma Willis, Head of Commissioning, Documentaries BBC One, Two and Four, says: “From Transport for London to Keeping Britain Alive: The NHS In a Day, BBC Two has got to the heart of some of Britain’s most important organisations. This three-part series will capture the immense complexities of a business that powers the nation and will offer a unique insight into British Airways’ future.”
Nick Catliff, Managing Director for Lion Television, says: “It took a long time to persuade BA to give us access but we are now in the thick of filming. BA is a business of course but it’s also an iconic British institution with a unique culture and history. This is just the right moment to be going to the heart of BA as it handles difficult transformational changes and introduces new planes, flies to new destinations, trains new staff and deals with everything from cyclones and bird strikes to demanding first-class passengers and fierce competition.”
The three-part series was commissioned by Janice Hadlow, Controller of BBC Two, and Emma Willis, Head of Commissioning, Documentaries BBC One, Two and Four, and will air in 2014. The 3x60-minute series will be executive produced by Nick Catliff, Managing Director for Lion Television, and Samantha Anstiss, Commissioning Editor for the BBC.
Die driedelige livedocu over Heathrow was heel tof in elkaar gezet.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:55 schreef Iemand91 het volgende:
Ik geloof dat ik het al eerder heb genoemd maar de BBC serie over British Airways gaat door.
BBC Two announces British Airways series
[..]
http://www.bbc.co.uk/medi(...)british-airways.html
Ben benieuwd, BBC doet het eigenlijk altijd wel goed op dat gebied.
Inderdaad. Het live aspect was erg gaaf.quote:Op maandag 17 februari 2014 10:18 schreef Muto het volgende:
Die driedelige livedocu over Heathrow was heel tof in elkaar gezet.
Luchtvaartnieuwsquote:GENČVE - De Zwitserse politie heeft maandagmorgen de vermeende kaper van een vliegtuig van Ethiopian Airlines opgepakt. Het ging om de co-piloot van het toestel. De co-piloot nam de controle over het toestel in handen toen de gezagvoerder naar het toilet ging. Dat zou al zijn gebeurd toen het vliegtuig boven Soedan vloog.
De Boeing 767-300 was van de Ethiopische hoofdstad Addis Abeba op weg naar Rome, maar landde in plaats daarvan in de Zwitserse stad. Na de landing klom de co-piloot uit het raam en gaf zich over. De man heeft verklaard dat hij asiel wil aanvragen in Zwiterserland, liet de politie weten.
Volgens de politie was de copiloot ongewapend en zijn de passagiers en de rest van de bemanning niet in gevaar geweest. Aan boord zaten volgens de Ethiopische staatstelevisie 193 mensen, hoofdzakelijk Italianen. Zij hebben het vliegtuig inmiddels verlaten en worden zo snel mogelijk alsnog naar hun plaats van bestemming gebracht, beloofde Ethiopian Airlines.
Ethiopian Airlines liet eerder weten dat het toestel "onder dwang naar Genčve vloog'' en daar veilig is geland. Andere vliegtuigen mochten tijdelijk niet landen in Genčve. Ze werden naar andere luchthavens gestuurd, meldde de website van het vliegveld.
Reizigers worden zo snel mogelijk alsnog naar hun plaats van bestemming gebracht, aldus Ethiopian Airlines. De Zwitserse autoriteiten willen om 9.00 uur een persconferentie houden, meldde het Duitse Handelsblatt.
dallasnewsquote:Something didn’t go right on Sunday when a pushback tractor crashed into part of an American Airlines plane.
Ground personnel at the Baltimore-Washington International Airport were in the process of connecting a tow bar to the pushback tractor while passengers boarded the 4:45 p.m. EST flight bound for Dallas/Fort Worth International Airport.
“Something didn’t work as intended and the push-back tractor struck the landing gear,” said American Airlines spokesman Kent Powell. A portion of the tractor’s roof went into the fiberglass cone that covers the radar dome at the nose of the plane and the cab went into the landing gear.
One of the ground personnel drivers was taken to an area hospital because for knee pain but was released. There were no other injuries.
The flight was cancelled. Powell said the airline re-accommodated most of the 117 passengers.
This kind of thing happens often in the industry, Powell said. The aircraft was taken out of service for inspection.
't is maar hoe je die zin opvat hč.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:00 schreef blingbling11 het volgende:
Taken out of service for inspection
Dat logo moet natuurlijk gewoon op de staart.quote:Op maandag 17 februari 2014 19:59 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En bandmember zijn van een wereldband heeft zo z'n voordelen; zoals je eigen kist:
[ afbeelding ]
Gaat gebruikt worden voor hun komende tour.
Dat valt ook wel weer mee. Die is gewoon gerepareerd: http://www.airliners.net/search/photo.search?keywords=JA610Aquote:Op maandag 17 februari 2014 22:09 schreef blingbling11 het volgende:
Vliegtuig is dan meteen rijp voor de sloop.
Echte rockers vliegen in stijl (bv. deze 707) en landen in stijl (Bon Jovi, 2006):quote:Op maandag 17 februari 2014 22:10 schreef Lone_Gunman het volgende:
Geef mij maar "Ed Force One"![]()
[ afbeelding ]
De muziek stond zeker te hardquote:Op maandag 17 februari 2014 22:34 schreef OEM het volgende:
[..]
Echte rockers vliegen in stijl (bv. deze 707) en landen in stijl (Bon Jovi, 2006):
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)92640.jpg]afbeelding[/url] ]
Uitgebreide site van deze kist: http://www.n88zl.comquote:Op maandag 17 februari 2014 23:54 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
De muziek stond zeker te hard![]()
Wel mooie kist zeg
Toch nog!quote:Op maandag 17 februari 2014 22:26 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat valt ook wel weer mee. Die is gewoon gerepareerd: http://www.airliners.net/search/photo.search?keywords=JA610A
Nu we het er toch over hebben: jammer dat er geen beelden zijn van de Lion Air 739ER (wie anders) die begin februari over de baan stuiterde:quote:
quote:http://www.airliners.net/(...)d.main/5985550/1/#50
The Captain of the flight has been demoted and the First Officer fired.
Before anyone screams out "how the heck did they decide that quickly"... an extremely reliable source has told me based on the FDR readings that the aircraft recorded more than 3 bounces (if I remember correctly it was 6), and in the middle bounces (not the first bounce or the last bounce), the aircraft contacted the runway nosewheel first and then bounced, then scraped the tail. The aircraft is also a write off.
I also got hold of some ADS-B data at 2sec updates from a source outside the investigation, the aircraft was fine until it left 1800ft after a portion of level flight, with the vertical speed varying from initially going to -900fpm, then gradually fluctuating back up to -500fpm at 1200ft, then went down to -900fpm at 1100ft, then -550, then -700, then -500 at about 800ft, then went to -950 at 700ft, then plateaued again at -575 between 600ft and 500ft, where it then went to exceed -1100fpm for about 4 seconds or so, at below 500ft, the last ADS-B recording was 150ft baro (100ft GNSS) at -650ft. The question is, how the heck do you get a 3.8G impact from 150ft at -650ft with some respectable degree of competence?
En Hollanders (Armin van Buuren) pakken een Hollandse bak (Denim Air F50)quote:Op maandag 17 februari 2014 22:34 schreef OEM het volgende:
[..]
Echte rockers vliegen in stijl (bv. deze 707) en landen in stijl (Bon Jovi, 2006):
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)92640.jpg]afbeelding[/url] ]
Ik zag hem idd op twitter voorbij komen:quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:47 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
En Hollanders (Armin van Buuren) pakken een Hollandse bak (Denim Air F50)
Ook niet echt praktisch zo'n F50 bij een world tour. Zitten vreemde gaten in z'n schema zo:quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:07 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Ik zag hem idd op twitter voorbij komen:
[ afbeelding ]
Vind het alleen niet echt een livery, er zijn gewoon wat stickers opgeplakt.
Ik kan je uit ervaring zeggen: zo leuk is dat nietquote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:00 schreef Iemand91 het volgende:
En ook leuk; (vulkaanuitbarsting):
[..]
[ afbeelding ]
Zover zijn ze zelfs bij mythbusters nooit gegaan met ducttapequote:Op woensdag 19 februari 2014 00:19 schreef Woods het volgende:
Was deze al voorbij gekomen:![]()
[ afbeelding ]
Toevallig welquote:Op woensdag 19 februari 2014 08:26 schreef DaMook het volgende:
[..]
Zover zijn ze zelfs bij mythbusters nooit gegaan met ducttape.
Ow lolquote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:00 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Toevallig wel
Ze hebben het al eens getest op een ultralight
He? Hoe is deze foto genomen? Beetje raarquote:Op woensdag 19 februari 2014 15:46 schreef Iemand91 het volgende:
Wow:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)88097.jpg]afbeelding[/url] ]
bron.
LAX moet geloof ik echt een van de mooiste airports zijn voor de liefhebbers. Spottersmogelijkheden schijnen wel redelijk goed te zijn (In-N-Out Burger), groot aanbod aan (internationale) maatschappijen en veel verscheidenheid in types kisten. Maar bovenal het hele jaar mooi (zonnig) weer; moet je zien hoe de kleuren van zo'n kist afspatten daar.
Mooie plek; wil daar altijd nog eens naar toe.
quote:
Je ziet heel veel foto's die vanuit de lucht (lees: helikopter) gemaakt zijn bij LAX.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:28 schreef d4v1d het volgende:
He? Hoe is deze foto genomen? Beetje raar
oh, hij is uit de lucht genomen, dat verklaart die achtergrond ja. Samen met de crop/zoom zag t er vaag uit.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]![]()
Heb die kist vandaag geloof ik nog op flightradar gezien.
[..]
Je ziet heel veel foto's die vanuit de lucht (lees: helikopter) gemaakt zijn bij LAX.
Dit is er ook zo een.
Plus telelens. Die laatste brengt de achtergrond naar voren waardoor in dit geval de grond heel dichtbij de 747 lijkt te zitten (of de 747 dus heel laag lijkt te vliegen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |