Je bedoelt die 747 die haaks op de taxibaan staat?quote:
25 oktober is de laatste geplande vlucht vanuit Montreal of Toronto. Dus dat -kcc met zo'n 6 maanden te gaan (gerekend in maart) dan lag vertrek van -kcc natuurlijk ook wel in de verwachting.quote:Op zondag 26 januari 2014 01:39 schreef blingbling11 het volgende:
Huh? Ik dacht dat de laatste MD11's pas eind dit jaar weg zouden gaan?
quote:Op zondag 26 januari 2014 06:32 schreef Sunri5e het volgende:
Een Emb190 van klm is teruggekeerd maar Schiphol omdat de piloten waren vergeten het landingsgestel in de klappen. Dit is later bij hoge snelheid wel gebeurd.
Foutje bedankt
Snap het niet? Waarom moet je dan terug?quote:Op zondag 26 januari 2014 06:32 schreef Sunri5e het volgende:
Een Emb190 van klm is teruggekeerd maar Schiphol omdat de piloten waren vergeten het landingsgestel in de klappen. Dit is later bij hoge snelheid wel gebeurd.
Foutje bedankt
Elk vliegtuig heeft een maximum toegestane snelheid om de gear up en/of down te doen. (vlo). Hoe hoger je snelheid, hoe meer krachten er op de deuren, de gear, etc. komt te staan. In de tweet van @112Schiphol staat ook dat het landingsgestel werd ingetrokken met een te hoge snelheid. Kun je dus meteen terug om de boel te laten inspecteren.quote:
Met schades of defecten is het altijd fijner om op je home base te staan dan ergens op een ander vliegveld.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:05 schreef LintuxCx het volgende:
Ik denk dat de vraag meer is waarom ze die inspectie dan op Schiphol moeten doen en niet gewoon op het vliegveld waar ze planden aan te komen (want ze hangen toch al in de lucht)?
Ik heb het antwoord hierop geweten maar ben het even kwijt. Er kan misschien wel meer schade zijn dan alleen aan de gears misschien. Plus als je er eerder achter bent wat de staat is heb je nog meer brandstof over om een goeie no-gears landing te proberen te maken.
Ik wist niet eens dat het technisch mogelijk was om van baan 27 af te vertrekken.quote:Op zondag 26 januari 2014 03:16 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wat apart is dat baan 27 wordt gebruikt voor vertrek. Verklaart ook de file (wat ik ook niet veel zie) want baan 27 wordt heel sporadisch ingezet en dus moeten alle kisten naar die baan. Hoewel later de polderbaan er ook bij kwam.
Technisch is het mogelijk om van elk stuk verharding van zoveel bij zoveel meter te vertrekken.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik wist niet eens dat het technisch mogelijk was om van baan 27 af te vertrekken.
Weer eens wat anders als je daar bij de mac zit
Dan sta je op de polderbaan toch wat dichterbij.quote:Op zondag 26 januari 2014 23:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Technisch is het mogelijk om van elk stuk verharding van zoveel bij zoveel meter te vertrekken.
Of het ook (theoretisch) mag is een tweede.
En inderdaad; dan heb je bij de McDonalds een prachtuitzicht; opstellende en vertrekkende kisten op 500 meter afstand.![]()
Als klein kind daar wel een paar keer gezeten en onder het genot van wat eten daar vliegtuigen zitten loeren. (als de baan in gebruik was) Mooi was dat altijd
Natuurlijk, je kunt altijd opstijgen als er plek voor is maar ik bedoel meer dat er locallizers en SID's zijn ivm de geluidoverlast en dergelijke.quote:Op zondag 26 januari 2014 23:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Technisch is het mogelijk om van elk stuk verharding van zoveel bij zoveel meter te vertrekken.
Of het ook (theoretisch) mag is een tweede.
En inderdaad; dan heb je bij de McDonalds een prachtuitzicht; opstellende en vertrekkende kisten op 500 meter afstand.![]()
Als klein kind daar wel een paar keer gezeten en onder het genot van wat eten daar vliegtuigen zitten loeren. (als de baan in gebruik was) Mooi was dat altijd
Vroeger langs de zwanenburgbaan, dat was geweldig.quote:Op zondag 26 januari 2014 23:25 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dan sta je op de polderbaan toch wat dichterbij.
True, maar ook onder het genot van een Happy Meal? (denk eraan; ik was klein kind hèquote:Op zondag 26 januari 2014 23:25 schreef Sunri5e het volgende:
Dan sta je op de polderbaan toch wat dichterbij.
quote:Prohibited area NSS Den Haag 9
Circle, radius 9 NM,
centre 52°05'33.91"N 004°16'58.21"E. TBD
•IFR traffic prohibited.
•VFR traffic prohibited.
Restricted area NSS Den Haag 50
Circle, radius 50 NM,
centre 52°05'33.91"N 004°16'58.21"E. FL 195
GND •scheduled IFR traffic permitted.
•non-scheduled IFR traffic PPR (details TBD).
•all other traffic prohibited.
Restricted area NSS Eindhoven
51°41'00.85"N 005°27'14.97"E; 51°38'21.78"N 005°47'56.40"E; 51°34'55.45"N 005°53'23.94"E; 51°22'28.75"N 005°54'29.87"E; 51°14'39.53"N 005°43'04.25"E; 51°12'58.65"N 005°35'02.61"E;
along Dutch-Belgium border to 51°26'02.64"N 005°06'10.22"E; along anti-clockwise arc (radius 50 NM, centre 52°05'33.91"N 004°16'58.21"E)
to point of origin.
•IFR traffic PPR (details TBD).
•VFR traffic prohibited.
Waarschijnlijk ook Amsterdam of Eindhoven.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:03 schreef blingbling11 het volgende:
Ben heel benieuwd. Is er bekend waar die C17's en de Marine 1 komen te staan?
Lijkt me wel makkelijker te bewaken als het gewoon bij elkaar staat. Plus geeft natuurlijk veel overlast als je ook op Oost gaat zetten. Maar ik gok dat van de minder grote kisten/opvallende bezoekers misschien nog wel wat gestald kan worden daar. Lijkt me trouwens apart gezicht zo'n rij met aparte kisten op de Polderbaan geparkeerd.quote:En komen alle vliegtuigen van de top op de polderbaan? Of komt er nog een deel op Oost?
Flinke zoomlens en je kunt waarschijnlijk met wat moeite nog wat wat landings meepakken.quote:Op maandag 27 januari 2014 20:53 schreef blingbling11 het volgende:
Heel benieuwd, (zeker naar AF1) jammer dat we niet in de buurt kunnen komen.
Nog eenquote:
C17 zal wel van Charleston zijn. Alle velden kunnen de C17 accommoderen.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:03 schreef blingbling11 het volgende:
Ben heel benieuwd. Is er bekend waar die C17's en de Marine 1 komen te staan?
En komen alle vliegtuigen van de top op de polderbaan? Of komt er nog een deel op Oost?
Testvluchtje van een A320 bestemd voor TAME. Vertrokken vanaf Woensdrecht en een flink aantal rondjes gemaaktquote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wat was er hier aan de hand? Dit was vanmiddag om 16:15 en de lucht was vol met circelvormige con/chem trails.
[ afbeelding ]
Met photoshop kan allesquote:Op woensdag 29 januari 2014 00:28 schreef Woods het volgende:
De eerder genoemde C17 kan dus ook doodleuk op een carrier landen![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |