abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135949515
Huh? Ik dacht dat de laatste MD11's pas eind dit jaar weg zouden gaan?
pi_135950974
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:25 schreef Woods het volgende:
Klopt dat?
Je bedoelt die 747 die haaks op de taxibaan staat?
Da's gewoon klein foutje van Flightradar.
Wat apart is dat baan 27 wordt gebruikt voor vertrek. Verklaart ook de file (wat ik ook niet veel zie) want baan 27 wordt heel sporadisch ingezet en dus moeten alle kisten naar die baan. Hoewel later de polderbaan er ook bij kwam.
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:39 schreef blingbling11 het volgende:
Huh? Ik dacht dat de laatste MD11's pas eind dit jaar weg zouden gaan?
25 oktober is de laatste geplande vlucht vanuit Montreal of Toronto. Dus dat -kcc met zo'n 6 maanden te gaan (gerekend in maart) dan lag vertrek van -kcc natuurlijk ook wel in de verwachting.
Ben wel erg benieuwd waarom die kist daar een jaar gestaan heeft. Puur voor onderdelen voor de rest? Toch nog proberen te verkopen? En waarom juist -kcc? Liep deze tegen een grote check aan? (T.o.v. de andere MD11's)

Dan blijven N271WA en N272WA van World Airways als enige pax MD11 over maar die doen charter (voor leger) dus dat is niet vergelijkbaar. Als die straks überhaupt nog vliegen, want die zijn ook steeds minder nodig. Zo is Evergreen (die ook veel van dergelijke vluchten deed met 747's) failliet. Hun enorm dure 747 Supertanker staat ook in de woestijn. De oude maar ook de vervanging.

[ Bericht 46% gewijzigd door Iemand91 op 26-01-2014 03:33:06 ]
  zondag 26 januari 2014 @ 06:32:31 #28
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_135951559
Een Emb190 van klm is teruggekeerd maar Schiphol omdat de piloten waren vergeten het landingsgestel in de klappen. Dit is later bij hoge snelheid wel gebeurd.

Foutje bedankt
pi_135956611
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 06:32 schreef Sunri5e het volgende:
Een Emb190 van klm is teruggekeerd maar Schiphol omdat de piloten waren vergeten het landingsgestel in de klappen. Dit is later bij hoge snelheid wel gebeurd.

Foutje bedankt
|:(
  zondag 26 januari 2014 @ 12:41:52 #30
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_135957033
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 06:32 schreef Sunri5e het volgende:
Een Emb190 van klm is teruggekeerd maar Schiphol omdat de piloten waren vergeten het landingsgestel in de klappen. Dit is later bij hoge snelheid wel gebeurd.

Foutje bedankt
Snap het niet? Waarom moet je dan terug?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  zondag 26 januari 2014 @ 13:02:40 #31
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_135957723
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:41 schreef Woods het volgende:
Snap het niet? Waarom moet je dan terug?
Elk vliegtuig heeft een maximum toegestane snelheid om de gear up en/of down te doen. (vlo). Hoe hoger je snelheid, hoe meer krachten er op de deuren, de gear, etc. komt te staan. In de tweet van @112Schiphol staat ook dat het landingsgestel werd ingetrokken met een te hoge snelheid. Kun je dus meteen terug om de boel te laten inspecteren.
pi_135970212
Ik denk dat de vraag meer is waarom ze die inspectie dan op Schiphol moeten doen en niet gewoon op het vliegveld waar ze planden aan te komen (want ze hangen toch al in de lucht)?

Ik heb het antwoord hierop geweten maar ben het even kwijt. Er kan misschien wel meer schade zijn dan alleen aan de gears misschien. Plus als je er eerder achter bent wat de staat is heb je nog meer brandstof over om een goeie no-gears landing te proberen te maken.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 26 januari 2014 @ 18:25:41 #33
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_135970797
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:05 schreef LintuxCx het volgende:
Ik denk dat de vraag meer is waarom ze die inspectie dan op Schiphol moeten doen en niet gewoon op het vliegveld waar ze planden aan te komen (want ze hangen toch al in de lucht)?

Ik heb het antwoord hierop geweten maar ben het even kwijt. Er kan misschien wel meer schade zijn dan alleen aan de gears misschien. Plus als je er eerder achter bent wat de staat is heb je nog meer brandstof over om een goeie no-gears landing te proberen te maken.
Met schades of defecten is het altijd fijner om op je home base te staan dan ergens op een ander vliegveld.
pi_135972482
Als die kist naar zijn bestemming was doorgevlogen dan had die inspectie daar plaats moeten vinden. Dan had de KLM daar weer GWK's voor moeten sturen, en eventuele spareparts. Equipment en tools moeten weer gehuurd worden. Zo krijgt het natuurlijk een onnodig groot kostenplaatje, terwijl je 'thuis' alles tot je beschikking hebt. Daarnaast staat het vliegtuig ook nog eens langer AOG.
  zondag 26 januari 2014 @ 22:07:19 #35
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_135983495
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 03:16 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Wat apart is dat baan 27 wordt gebruikt voor vertrek. Verklaart ook de file (wat ik ook niet veel zie) want baan 27 wordt heel sporadisch ingezet en dus moeten alle kisten naar die baan. Hoewel later de polderbaan er ook bij kwam.

Ik wist niet eens dat het technisch mogelijk was om van baan 27 af te vertrekken. :D
Weer eens wat anders als je daar bij de mac zit
Wie dit leest is gek
pi_135989223
quote:
99s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik wist niet eens dat het technisch mogelijk was om van baan 27 af te vertrekken. :D
Weer eens wat anders als je daar bij de mac zit
Technisch is het mogelijk om van elk stuk verharding van zoveel bij zoveel meter te vertrekken.
Of het ook (theoretisch) mag is een tweede.

En inderdaad; dan heb je bij de McDonalds een prachtuitzicht; opstellende en vertrekkende kisten op 500 meter afstand. ^O^

Als klein kind daar wel een paar keer gezeten en onder het genot van wat eten daar vliegtuigen zitten loeren. (als de baan in gebruik was) Mooi was dat altijd O+
  zondag 26 januari 2014 @ 23:25:14 #37
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_135989353
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:23 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Technisch is het mogelijk om van elk stuk verharding van zoveel bij zoveel meter te vertrekken.
Of het ook (theoretisch) mag is een tweede.

En inderdaad; dan heb je bij de McDonalds een prachtuitzicht; opstellende en vertrekkende kisten op 500 meter afstand. ^O^

Als klein kind daar wel een paar keer gezeten en onder het genot van wat eten daar vliegtuigen zitten loeren. (als de baan in gebruik was) Mooi was dat altijd O+
Dan sta je op de polderbaan toch wat dichterbij.
  zondag 26 januari 2014 @ 23:28:12 #38
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_135989561
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:23 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Technisch is het mogelijk om van elk stuk verharding van zoveel bij zoveel meter te vertrekken.
Of het ook (theoretisch) mag is een tweede.

En inderdaad; dan heb je bij de McDonalds een prachtuitzicht; opstellende en vertrekkende kisten op 500 meter afstand. ^O^

Als klein kind daar wel een paar keer gezeten en onder het genot van wat eten daar vliegtuigen zitten loeren. (als de baan in gebruik was) Mooi was dat altijd O+
Natuurlijk, je kunt altijd opstijgen als er plek voor is maar ik bedoel meer dat er locallizers en SID's zijn ivm de geluidoverlast en dergelijke.
Want die scheren dan over hoofddorp waar normaal nooit veel komt.
Wie dit leest is gek
  zondag 26 januari 2014 @ 23:39:04 #39
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_135990215
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:25 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dan sta je op de polderbaan toch wat dichterbij.
Vroeger langs de zwanenburgbaan, dat was geweldig.
Daar stond het over de volledige lengte van de baan vol met auto's. Nu hebben ze er een compete snelweg tussen gelegd met nog eens 100 meter extra ;(
Wie dit leest is gek
pi_135991761
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:25 schreef Sunri5e het volgende:
Dan sta je op de polderbaan toch wat dichterbij.
True, maar ook onder het genot van een Happy Meal? (denk eraan; ik was klein kind hè ;) ).
pi_136003303
Handig om deze site in de gaten te houden. Kwam ik tegen op Scramble en deze houdt het nieuws rond de Nuclear Security Summit van 24/25 maart bij. Vandaag is er bekend geworden welke maatregelen er o.a. genomen zullen worden. Hier.

- Polderbaan wordt afgesloten en worden de vliegtuigen geplaatst. (in tijdsbestek van zo'n 24 uur komen er tientallen extra kisten bij op Schiphol waar elders dus geen plaats voor is)

- Praktisch het hele gebied rond de Polderbaan en alles ten westen van de Zwanenburgbaan wordt afgesloten.

- Navo's AWAC vliegtuigen in de lucht.

- F16's op Volkel en Leeuwarden, Apache's in Valkenburg

- Transporthelikopters op Valkenburg

- Extra luchtverdedigingssysteem en luchtruimbewaking

- Pak 'm beet 4x zoveel politie-inzet als bij de Troonswisseling. (13.000 politiemensen, 4000 marechaussees en 3000 militairen)

- USAF C17 vliegtuigen en Marine 1 VH-60N Blackhawk (helicopter van Obama)

- Luchtruim in zo'n 9 mijl rond Den Haag wordt praktisch afgesloten (regulier verkeer van/naar Schiphol zal om moeten vliegen)



quote:
Prohibited area NSS Den Haag 9
Circle, radius 9 NM,
centre 52°05'33.91"N 004°16'58.21"E. TBD
•IFR traffic prohibited.
•VFR traffic prohibited.

Restricted area NSS Den Haag 50
Circle, radius 50 NM,
centre 52°05'33.91"N 004°16'58.21"E. FL 195
GND •scheduled IFR traffic permitted.
•non-scheduled IFR traffic PPR (details TBD).
•all other traffic prohibited.

Restricted area NSS Eindhoven
51°41'00.85"N 005°27'14.97"E; 51°38'21.78"N 005°47'56.40"E; 51°34'55.45"N 005°53'23.94"E; 51°22'28.75"N 005°54'29.87"E; 51°14'39.53"N 005°43'04.25"E; 51°12'58.65"N 005°35'02.61"E;
along Dutch-Belgium border to 51°26'02.64"N 005°06'10.22"E; along anti-clockwise arc (radius 50 NM, centre 52°05'33.91"N 004°16'58.21"E)
to point of origin.
•IFR traffic PPR (details TBD).
•VFR traffic prohibited.



[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 27-01-2014 13:18:51 ]
pi_136017241
Ben heel benieuwd. Is er bekend waar die C17's en de Marine 1 komen te staan?
En komen alle vliegtuigen van de top op de polderbaan? Of komt er nog een deel op Oost? :9~
pi_136020323
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:03 schreef blingbling11 het volgende:
Ben heel benieuwd. Is er bekend waar die C17's en de Marine 1 komen te staan?
Waarschijnlijk ook Amsterdam of Eindhoven.
Gerucht ging dat hij op een schip op de Noordzee zou overnachten (waarvoor die Marine 1 dus gebruikt kon worden) maar hij lijkt nu 'gewoon' in een hotel te verblijven.
quote:
En komen alle vliegtuigen van de top op de polderbaan? Of komt er nog een deel op Oost? :9~
Lijkt me wel makkelijker te bewaken als het gewoon bij elkaar staat. Plus geeft natuurlijk veel overlast als je ook op Oost gaat zetten. Maar ik gok dat van de minder grote kisten/opvallende bezoekers misschien nog wel wat gestald kan worden daar. Lijkt me trouwens apart gezicht zo'n rij met aparte kisten op de Polderbaan geparkeerd. :P
pi_136023588
Heel benieuwd, (zeker naar AF1) jammer dat we niet in de buurt kunnen komen.
pi_136031317
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:53 schreef blingbling11 het volgende:
Heel benieuwd, (zeker naar AF1) jammer dat we niet in de buurt kunnen komen.
Flinke zoomlens en je kunt waarschijnlijk met wat moeite nog wat wat landings meepakken.
Maar echt dichtbij hoef je niet te komen. Gok dat panoramaterras ook wel dicht gaat.

Oh, en tijdje geleden postte ik zo'n video:
quote:
Nog een :9 :

EDIT: het schijnt dat KLM een 11e 777-300ER heeft besteld; MSN 44555 wordt PH-BVP. :9 (Naast de 2 -300ER's die in 2015 nog moeten komen) Staat gepland voor januari 2016.
Komt van een poster die ook steeds de verbouwing van de 747 bijhoudt en lijkt me dus best betrouwbaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 28-01-2014 00:22:43 ]
pi_136050951
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:03 schreef blingbling11 het volgende:
Ben heel benieuwd. Is er bekend waar die C17's en de Marine 1 komen te staan?
En komen alle vliegtuigen van de top op de polderbaan? Of komt er nog een deel op Oost? :9~
C17 zal wel van Charleston zijn. Alle velden kunnen de C17 accommoderen.
pi_136068680
Wat was er hier aan de hand? Dit was vanmiddag om 16:15 en de lucht was vol met circelvormige con/chem trails.

Wie dit leest is gek
pi_136070945
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wat was er hier aan de hand? Dit was vanmiddag om 16:15 en de lucht was vol met circelvormige con/chem trails.

[ afbeelding ]
Testvluchtje van een A320 bestemd voor TAME. Vertrokken vanaf Woensdrecht en een flink aantal rondjes gemaakt :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 29 januari 2014 @ 00:28:06 #49
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_136080023
De eerder genoemde C17 kan dus ook doodleuk op een carrier landen _O_

woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 29 januari 2014 @ 04:44:07 #50
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_136082129
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:28 schreef Woods het volgende:
De eerder genoemde C17 kan dus ook doodleuk op een carrier landen _O_

[ afbeelding ]
Met photoshop kan alles :)

Een C130 kan het wel:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')