abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135713115
N.a.v. van de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_135713826
WAT EEN RUST HIER?! Wat is iedereen aan het doen? Werken ofzo :? :P

FR wat een popje! Ik heb zo de neiging om haar door het beeldscherm heen te knuffelen :D

Spark :*

En voorderest gewoon *O* omdat het kan!

En even een offtopic vraag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sarcasme. Herken het.
pi_135714087
Ik zet wat dingen op mp en voor de rest hoop ik er ooit weer in te passen ;(
pi_135714107
We waren dit weekend in Berlijn en het ging hartstikke goed! Onderweg zijn we vaak gestopt om de benen te strekken, taartjes te eten of om naar een museum te gaan. Haar eerste moderne kunst museum en ze vond het overweldigend. Het mooiste vond ze een schilderij met grote blote tetten :9
In Berlijn heeft ze de hele dag in de draagzak gezeten en ik heb in het openbaar gevoed en verschoond (of naja, dat heeft mijn man gedaan). 's Avonds hadden we een oppas dus toen zijn we met z'n tweetjes uit eten gegaan. Ik was alleen zoooo moe! :') Maar we hebben wel gelachen en hand-in-hand gelopen. O+ Als klap op de vuurpijl kreeg ik van M. al drie nachten doorslapen! :o Ik had helemaal niet verwacht dat dat nu al zou zijn, maar wat scheelt dat zeg!

Nu even terug reageren, hoor..!
pi_135714118
Werken? Wat is dat? ;)

Fr, wow wat een lieve sac heb je daar. Daar knap ik al helemaal van op. :)

Sparkling, dat is even schrikken. Denk je alle maatregelen te nemen en dan dat! :o

Verder was ik even echt even klaar met alles. Maar nu alweer over. Ik had vannacht een kleuter die snotverkouden was aankom bed. Net tussen twee voedingen van mini flobo door. Denk je dat (8> het wel even overneemt. Maar nee hoor, al verging de wereld. Hij slaapt door. En toen bleek hij vanochtend ook nog de autosleutels te hebben in zijn jas. Hij was al aan het werk.... :')

Maar vanaf nu is het weer klaar. Zo even middagdutje doen. Heb,ik wel verdiend
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_135714217
Spirit, te kleine kleding bewaar ik ook in de hoop er weer in te passen :@

Limone, klink goed! Hadden jullie een bekende oppas daar?

Flowerbox, waarom heb je je man dan niet wakker gemaakt? Ik geef mijn man regelmatig een zetje als hij wakker moet worden. Bijvoorbeeld om baby nr 2 uit bed te vissen.
pi_135714340
Bubs, wat rot dat hij zoveel pijn doet joh! Daar heb ik dan weer geen ervaring mee :+

Angela, wat Kyara zegt dus. ;) En was jij dat die twijfelde over de Mirena? Hij is veiliger dan de pil he! Maar laat hem na het plaatsen wel even controleren na 6 weken ;)

Limone, wat heerlijk en wat stoer dat jullie dat aandurven. Ik ben zelfs nog nooit een dag weg geweest met E., als we haar eens meenemen naar Ikea ofzo dan krijst ze de hele boel bij elkaar :@

Spirit, lastig probleem. Denk je er snel weer in te passen? Ik zou kijken of verkopen lukt en anders toch maar in zo'n container.

Flowerbox, je moet mannen soms gewoon even uit bed dirigeren joh :D
E.
pi_135714391
Even in een spoiler hoor, vanwege de herleidbaarheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 17% gewijzigd door Limone op 20-01-2014 16:06:06 ]
pi_135714407
Het is mij afgelopen weekend 2 keer gelukt om in slaap te vallen terwijl E. keihard lag te krijsen :o Mijn man was helemaal verbaasd maar heeft me lekker laten liggen en is met E. naar beneden gegaan om haar te kalmeren O+
Ik snap werkelijk niet hoe dat kan, in 8 maanden is mij dat nog nooit overkomen. Normaal schrik ik altijd meteen wakker van haar huiltje.
E.
pi_135714650
Nah, ik heb nog 2 vuilniszakken vol in de berging waar ik ooit weer in hoop te passen. Maar ken je dat, dat als je moeder bent, je ineens vindt dat bepaalde kleren gewoon niet meer kunnen? :@ Nou, daar heb ik dus een sloot van en van een aantal miskopen die ik amper heb gedragen.
Sarcasme. Herken het.
pi_135714654
Ohh limone, dat is dan wel heel lekker hoor!
E.
pi_135714666
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:51 schreef .Sparkling. het volgende:
Het is mij afgelopen weekend 2 keer gelukt om in slaap te vallen terwijl E. keihard lag te krijsen :o Mijn man was helemaal verbaasd maar heeft me lekker laten liggen en is met E. naar beneden gegaan om haar te kalmeren O+
Ik snap werkelijk niet hoe dat kan, in 8 maanden is mij dat nog nooit overkomen. Normaal schrik ik altijd meteen wakker van haar huiltje.
Ha, dan weet je dat je echt ECHT ECHT EEECCCHHTT heel moe bent :P
Sarcasme. Herken het.
pi_135714695
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:58 schreef Spirit82 het volgende:
Nah, ik heb nog 2 vuilniszakken vol in de berging waar ik ooit weer in hoop te passen. Maar ken je dat, dat als je moeder bent, je ineens vindt dat bepaalde kleren gewoon niet meer kunnen? :@ Nou, daar heb ik dus een sloot van en van een aantal miskopen die ik amper heb gedragen.
JA :D Ik dacht al dat ik gek was!
E.
pi_135714715
Ik vond het ook spannend, Spark! Maar misschien is dat wel het voordeel van een plakbaby: je kan haar bijna overal mee naartoe nemen, zolang ze maar kan plakken (in de draagzak). Maar dat is nu, wie weet hoe het over een week is. :P
pi_135714756
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:58 schreef Spirit82 het volgende:
Je kan ze bij de H&M inleveren voor 15% korting - geloof ik-, kan je gelijk een nieuwe MILF-outfit scoren ;)
pi_135714810
Klinkt goed Limone!
ik dacht even dat jullie een of andere onbekende oppas in een hotel hadden geregeld of zo :o

Inleveren bij de H&M is wel een goede. Maar daar lever ik de kleding in die echt niet meer kan. Daar mag je namelijk ook kapotte kleding en zo inleveren.
pi_135714855
Haha, sparkling en Kyara, dat is ook zo maar dan is (8> echt zoooo chagi dat ik soms denk, laat maar. Maar vanavond maar even weer de taken 'herverdelen' voor vannacht. Hij de twee oudsten, ik de jongste ;)

SPOILER
pi_135714902
Ik wil ook geen spiraal. Hier ook de cerazette inderdaad.
pi_135714921
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:03 schreef Kyara het volgende:
Klinkt goed Limone!
ik dacht even dat jullie een of andere onbekende oppas in een hotel hadden geregeld of zo :o

Inleveren bij de H&M is wel een goede. Maar daar lever ik de kleding in die echt niet meer kan. Daar mag je namelijk ook kapotte kleding en zo inleveren.
Oh nee! Dat kan ik nog net niet aan, hoor :D ;)
pi_135715479
Voor 15% vind ik dat echt zonde van mijn kleren -O-
Sarcasme. Herken het.
pi_135715589
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:06 schreef Kyara het volgende:
Ik wil ook geen spiraal. Hier ook de cerazette inderdaad.
Moest jij het ook zelf voor schieten? Ik vond het maar raar, eerst betalen en dan weer declaren bij de verzekering.
pi_135715679
Ja, voorschieten inderdaad. Ik vind het vooral irritant dat ik steeds maar voor 3 maanden meekrijgen. Die vliegen voorbij.

Spirit, dan zou ik ze op MP zetten. Of via zo'n verkoop fb groep?
pi_135715736
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:48 schreef .Sparkling. het volgende:
Angela, wat Kyara zegt dus. ;) En was jij dat die twijfelde over de Mirena? Hij is veiliger dan de pil he! Maar laat hem na het plaatsen wel even controleren na 6 weken ;)
Ja dat was ik! Ik las net ook nog over de cezarette en dat is ook nog een optie...dus moet nog even goed nadenken wat ik wil.

Oh en ik hoop ook ooit weer in mijn oude kleding te passen... :')

En ik wou nog wat zeggen maar dat weet ik even niet meer }:|
pi_135715956
Spirit ... of hier op Fok! in V&A zetten? Of ruilen met vriendinnen? Of inleveren bij een tweedehands kledingwinkel/webshop? Vintykids doet nu bijvoorbeeld ook Vintywomen (oid).
pi_135716382
Ik was aan de cerazette begonnen, maar werd daar vrijwel meteen zo slechthumeurd en labiel van dat ik er op aandringen van ML mee gestopt ben nadat ik één van onze katten bijna een mep met de stofzuiger had gegeven (m'n katten zijn normaliter kind 2 en 3 hier O+). Maar goed ook... Wil nieten weten hoeveel slechter ik me nu had gevoeld.

Spark, wow! Duidelijk écht moe.

Kleren die niet meer passen gaan hier in de bak voor Humana of zoiets. Maar kan dat echt bij H&M?
Home is where the O+ is...
  maandag 20 januari 2014 @ 13:48:34 #26
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135716570
Spirit, ik heb al mijn nog goede-maar-draag-ik-niet-meer-kleding gratis aangeboden op weggeef faceboekgroep van mijn woonplaats.

Mensen kunnen dan reageren, en je geeft weg aan de eerste die reageert of dmv loting. Heb al een aantal mensen die niets of weinig te besteden hebben toch blij kunnen maken met mijn spullen. Werkt ook goed met alle andere spullen die ik kwijt wil trouwens (tv, printer, oud pak van vriend).
pi_135716677
Ik doe m'n oude kleding in de kledingcontainer... Maar waar het dan heen gaat, geen idee... In ieder geval niet op de vuilnisbelt. Heb ook wel eens een lading op marktplaats gezet, gratis af te halen.
Pas trouwens nog steeds m'n oude kleding niet, alleen m'n bh's ;) :(
pi_135716881
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:43 schreef Cwen het volgende:
Kleren die niet meer passen gaan hier in de bak voor Humana of zoiets. Maar kan dat echt bij H&M?
Ja, plastictas vol, bij de kassa krijg je dan een kortingsbon en dan kun je de zak daar achterlaten :Y
pi_135716898
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:51 schreef Loj het volgende:
Ik doe m'n oude kleding in de kledingcontainer... Maar waar het dan heen gaat, geen idee... In ieder geval niet op de vuilnisbelt. Heb ook wel eens een lading op marktplaats gezet, gratis af te halen.
Pas trouwens nog steeds m'n oude kleding niet, alleen m'n bh's
Bh's pas ik dan weer niet mer...
pi_135716980
c&a doet dat ook volgens mij.
merkloze kleding dump ik idd in een kledingbak oid maar ik heb ook echt dure kleding die ik niet meer pas. En ik vrees ook nooit meer ga passen, Na ean had het nog wel gekund maar mijn buik is nu echt lelijk en slap.

Ik heb nieuwe tommy Hilfiger laarzen op mp gezet, Ik heb grote voeten en koop weleens schoenen die net niet passen. Krijg ik een bod 4euro dat doe ik dus echt niet he, Dan geef ik ze liever weg.
pi_135716984
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 08:19 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Limone, wat een mooi beertje! O+ (Jij had ook gerekend op een iets strengere winter? ;) )
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 09:29 schreef Kyara het volgende:
Oooh Limone O+ O+ O+
ik heb een zwak voor berenpakkindjes O+
Jaaaaaaaa, berenpakjes! O+ M. heeft mazzel dat ze in de herfst is geboren, anders had ze het wel heel warm gehad in de zomer ;)

Ik word een beetje bang van jullie haar-verhalen.. ;( Ik heb van mijzelf erg dik haar, dus een beetje uitdunnen kan geen kwaad. Wanneer begint dat uitvallen eigenlijk? Er gebeurt nu niet zo veel namelijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 14:40 schreef Suikertante het volgende:
Limone O+ Manduca O+ M O+ Ik wil haar echt opeten, als ik er nog een maak wil ik er wel zo een! En zo'n ontspannen vrolijk gezicht voor zo'n kleintje!
O+ Nou dat! Opeten wil ik haar ook vaak! En ik moet soms ook een beetje huilen van hoe leuk ze is. En ze wordt nog leuker? Ik vind haar nu al zo veel leuker dan toen ze geboren was (en toen vond ik haar al zo leuk)!
Lekker knuffelen met zo’n grote baby! Knuffelt hij dan ook terug?

Wat goed dat ze losstaat, Omen! Die devote blik! O+

Toch wel lekker hè Cwen, zonder baby? Ik ben ook al een keer twee uur naar de kroeg geweest! :D

Wat een helder ding, skip! En wat past ze lekker in de MC, flink gegroeid of niet?

Ooooooooooooooh Kyara! Die uitnodigingsfoto's! En die verjaardagsfoto's O+ O+ O+!

Jeetje Juud--, dat moet wel een avond zijn geweest als jullie pas om 02:00u sliepen! ;)

Oh ik mis GotC en XM ook. Ik hoop dat alles goed gaat! :*

Shandaly, wat een lief langpootje! En wat knap!

En dat lieve rokjeskontje van Danic! O+

Ach Mabawa, mijn M. had dat 2 weken geleden ook. Waarschijnlijk past hij over twee dagen geen enkel kleertje maat 56 meer. :') En wat dapper dat je gaat rijden. Ik durf niet zo goed te rijden met M. Slaat nergens op natuurlijk, maar ik moet binnenkort echt gaan oefenen.

Wat heeft SAC mooie ogen!

Aii Spark, door het oog van de naald dus. :* Heftig hoor.

Nou dat was het, ik weet niet of ik dat gat ga vullen dat ontstaat als Omen weg is, hoor!

[ Bericht 1% gewijzigd door Limone op 20-01-2014 14:21:12 ]
pi_135717062
Wow, monsterpost! _O_

Haaruitval begon hier met een maand of 3 geloof ik. En het ging hier door tot 9 maanden dacht ik.
Nu is het in elk geval weer normaal....
pi_135717145
Haaruitval is hier ook begonnen wel minder dan bij Ean. Ik hoop nog een beetje haar over te houden.

Limone dat klinkt als erg geslaagd.
Ik heb ook 2 dikke winterpakjes en nog 2 skipakjes van ean liggen maar echt koud is het nog niet.

Sac heeft mijn ogen O+ Ik hoop voor haar dat die van haar wel zo groot blijven.
pi_135717178
Oii! beetje een overkill aan hartjes.. O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_135717255
Ter geruststelling: hier met 4,5 maand nog geen uitval gespot! *klopt af*
pi_135717347
Zo limone, je post _O_

Hier ook geen overdreven haaruitval gehad. Wel meer dan ik gewend ben maar geen kale plekken. Wel een bos stro waar je u tegen zegt terug gekregen, dat wel. En nu na 8 maanden is het nog steeds een vogelnest :')
E.
pi_135717839
Haaruitval hier van maand 4 tot 6 ofzo. Daarna ging het weer groeien.

Ik had therapie vandaag Spirit, hou dat toch eens bij! :( En mijn baby dronk weer niet uit de fles. Hij viel aan op mijn borsten toen hij me zag, echt bizar :')

Te kleine kleding doe ik weg in de zak van Max.
pi_135718197
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:22 schreef L-E het volgende:
Haaruitval hier van maand 4 tot 6 ofzo. Daarna ging het weer groeien.

Ik had therapie vandaag Spirit, hou dat toch eens bij! :( En mijn baby dronk weer niet uit de fles. Hij viel aan op mijn borsten toen hij me zag, echt bizar :')

Te kleine kleding doe ik weg in de zak van Max.
Oja sorry, ik zal het direct even noteren op het weekplanner :+ Werkt het al? Ben je weer normaal?

Mijn baby valt ook nog steeds aan op mijn borsten, maar dat is omdat je er blijkbaar heel goed waa-waa-waa op kan doen. Dat werkt beter blijkbaar dan met je hand :') (ok visualiseer hier dan even een baby bij die met open mond heel hard waaaaa-roepend met haar hoofd op mijn borst af duikt om dat indianengeluidje na te bootsen). :') Das mijn kind O+
Sarcasme. Herken het.
pi_135718222
Oja, en ik woon dus in een stad waar het blijkbaar normaal is voor bepaalde bevolkingsgroepen om die containers te plunderen en leeg te vissen :@ Vandaar mijn aversie tegen de humanabak. Ik heb 2 merkshirts op marktplaats gezet. Eens zien of daar iets van reactie op komt, anders kan ik het alsnog weggeven via zo'n pagina.
Sarcasme. Herken het.
pi_135718332
Oja 2 over haaruitval: ik sprak hier laatst een collega over en die zei dat je dat tijdens de overgang ook gaat krijgen :'(
Sarcasme. Herken het.
pi_135718830
Haha Spirit, dat is echt PRECIES wat Sticker doet! Is het gewoon babygedrag en heeft het niets met mijn borsten te maken? :D

Ik ben bijna weer normaal ja! *O*

Serieus, therapie gaat goed. Supergoed O+ Ik kan iedereen emdr aanraden. Bij dezen dus, ga dat doen menschen! :+
pi_135719220
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:48 schreef L-E het volgende:
Haha Spirit, dat is echt PRECIES wat Sticker doet! Is het gewoon babygedrag en heeft het niets met mijn borsten te maken? :D

Ik ben bijna weer normaal ja! *O*

Serieus, therapie gaat goed. Supergoed O+ Ik kan iedereen emdr aanraden. Bij dezen dus, ga dat doen menschen! :+
Dat meen je :D Te grappig O+

Fijn te horen dat het zo goed gaat!!
Sarcasme. Herken het.
pi_135720147
Spark :* Wow, wat heavy allemaal!

Haaruitval was hier vanaf 3 maanden tot 8 maanden zoiets. Het ging ook al wel meteen weer groeien vanaf 3 maanden trouwens. Er zijn ook vrouwen die er helemaal geen last van hebben! Suiker volgens mij toch ook niet?

Limone, wat heerlijk! Doe mij ook zo'n zus O+

Kleding sorteer ik zelf van te voren, dingen met supergave stofjes doe ik in een bak om truitjes/jurkjes/broekjes/shirtjes voor Nin van te maken, nog goed bruikbare dingen die te klein zijn voor mij gaan naar m'n moeder en/of zusje, kleding die te groot is gaat naar de kringloop. Kapotte en versleten dingen in zo'n textielbak, ter recycling, om verhuiskleden van te maken of zo.
Ik ben sinds de bevalling ca. 20kg afgevallen ten opzichte van voor m'n zwangerschap, dus bij mij zijn de kleren voornamelijk te groot geworden.
pi_135720433
Mijn baby heeft kapotte billen :'(. Toch al tandjestijd?

Ze ligt nu met de kachel hoog in haar blote kont in de box :D
pi_135720494
Cwen!! Maizena *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_135720615
Jup, heb 't al klaar staan :D
pi_135720691
Ja, Belle, maar ik mis haar soms echt hartverscheurend.

Wat goed dat je zo veel kwijt bent! Heb je er nog iets speciaals voor gedaan?

Ik bewaar ook mooie stofjes om dingen van te maken. De rest gooi ik in de textielbak. Volgens mij worden die hier ook leeggeroofd, maar dan hoop ik maar dat ze alsnog goed terecht komen. Als je zoveel moeite doet voor zakken oude kleren, dan gaat het vast ook niet al te florissant met je - denk ik dan.

Overigens heb ik in Berlijn bij de Humana superstore een gebreide hipster trui voor M en eentje voor mij gekocht. O+
pi_135720816
Ik las hier dat de bakken ook leeggehaald werden en al die zakken werden naar 1 huis gebracht. en van daaruit verkocht. Een zak kleding levert best nog wat op aan grondstoffen ofzo. Helaas zijn het dus niet de hulpbehoevende die ze leeghalen.

belle wauw 20kilo allemaal door borstvoeding?
  maandag 20 januari 2014 @ 15:44:26 #49
381212 Gulara
From the future
pi_135721079
Hier deed de maizena niks trouwens. (Echt deceptie van de eeuw -O- )
Bepanthen daarentegen wel.
pi_135721801
Ow dat van h&m wist ik niet, handig om te weten als ik dingen weg doe :)

Cerazette?? Echt nog nooit van gehoord :@ zal straks eens googlen
Als de volgende bevalling een kz gaat worden laat ik me gelijk steriliseren,
Als het een gewone bevalling gaat worden weet ik het nog niet, maar ga in ieder geval nooit meer aan de hormonen :N
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_135721888
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:44 schreef Gulara het volgende:
Hier deed de maizena niks trouwens. (Echt deceptie van de eeuw -O- )
Bepanthen daarentegen wel.
Oh zou dat het zijn? Ik laat altijd bepanthen intrekken, smeer dan dik zinkzalf en strooi dat kwistig met maizena int rond! O+
Sarcasme. Herken het.
pi_135731070
Nog steeds geen Gotc en Xm. :{ Ook hilzillah hier al een poosje niet meer gespot?

Kleding die nog voor een tweede ronde kunnen, gaan hier naar een atelier waar ze het (ver)maken en verkopen aan bijstandsgezinnen.

Geen anticonceptie nodig hier, dat is dan weer het voordeel van de vruchtbaarheidsproblemen! ;)
pi_135731585
Nog een vraagje, wat zouden jullie doen. L is vandaag voor de derde keer bij het kdv geweest. Haar flesjes gaan nog steeds moeizaam, maar bij oma en ML is de intake best redelijk. Het kdv heeft een uitgebreide handleiding gekregen, met de nadrukkelijke instructie haar niet te dwingen. "als ze niets drinkt is het ook goed". In de loop van de middag krijgt ze vaak vanzelf zin in een flesje of ze drinkt bij mij wel weer bij. Maar elke week als ik bel om te horen hoe het gaat, krijg ik een wanhopige leidster die verteld dat ze met hangen en wurgen er 15 ml in heeft gekregen. Ik herhaal mondeling en schriftelijk telkens dat ze niet Persé hoeft te drinken, maar ze neemt het gewoon niet van me aan. Door het dwingen, gaat L. juist langer weigeren en ook haar hele ritme gaat weer naar de haaien. Ik wil nu toch met de locatiemanager gaan praten...

Iemand nog andere ideeën om door te dringen?
  maandag 20 januari 2014 @ 19:52:11 #54
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_135732035
:W No worries, alles gaat prima hier. Geen experiment oid, maar de weinige tijd die we hebben aan het spenderen met elkaar O+ We hebben het namelijk erg druk momenteel.. Gelukkig wel met leuke dingen!

Ik lees af en toe nog wel wat mee, maar om nou op alles van 1.5 weken te reageren.. :+

Met T. gaat ook alles prima. Hij komt nu wel sinds een paar dagen steeds sneller, dus ben benieuwd wat het CB ervan zegt donderdag. Oh en m'n bovenarmen+schouders zijn overbelast door het dragen van T. :').

Nog een foto van T. met een kraamcadeau :+

Verder een :* voor jullie allemaal! Wil jullie niet verwaarlozen!
En hoop dat alles goed gaat met XM!
pi_135732166
xm heeft gisteren nog gepost in het dummies voor ouders topic.

fijn te lezen dat alles goed gaat gotc. spierballen aan het kweken dus.
Hier komt Sac ook steeds sneller ik wilde echt tot minimaal 5mnd wachten met bijvoeding maar ik vrees dat we ernstig in de knoei gaan komen met de maximale hoeveelheid die ze mag.
pi_135732169
Jemig sull, wat vervelend inderdaad! Ik zou niets weten nee, behalve het hogerop zoeken wat je ook al van plan bent. Je zou verwachten dat ze weten hoe dat werkt, dwingen werkt alleen maar averechts -O-

Belle, 20 kilo? Wauwwww!! *O*

Cwen, wat sneu.. :* voor je dametje!

LE, wat goed!! Ik ben plaatsvervangend trots gewoon :D

Kleine update onder spoiler
SPOILER
E.
  maandag 20 januari 2014 @ 19:57:48 #57
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_135732298
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:54 schreef ferrari_rood het volgende:
xm heeft gisteren nog gepost in het dummies voor ouders topic.

fijn te lezen dat alles goed gaat gotc. spierballen aan het kweken dus.
Hier komt Sac ook steeds sneller ik wilde echt tot minimaal 5mnd wachten met bijvoeding maar ik vrees dat we ernstig in de knoei gaan komen met de maximale hoeveelheid die ze mag.
Ik mag momenteel niks :+ Het is dat ik T. moet tillen, maar anders moest ik volledig rust nemen :D /mietje

Ja datzelfde ben ik ook bang voor. Hij zit nu aan 5x 180/6, de max dus. Geloof niet dat we het tot 6 mnd kunnen rekken :+

Spark :o Wat spannend? Hoe/wat gaat er gebeuren bij positieve en negatieve uitslag?

Hier Mirena en de pil momenteel (nog 4 wkn, dan controle echo). Hormonen ftw :'). Heb geloof ik nog maar 3 haren op m'n hoofd over.
pi_135732314
Jeetje Sull, kan me voorstellen dat je je daar naar onder voelt. Is het bij 1 specifieke leidster zo, of bij allemaal? En als het 1 leidster is, is wisselen van groep dan een optie?
Sarcasme. Herken het.
pi_135732393
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:57 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik mag momenteel niks :+ Het is dat ik T. moet tillen, maar anders moest ik volledig rust nemen :D /mietje

Ja datzelfde ben ik ook bang voor. Hij zit nu aan 5x 180/6, de max dus. Geloof niet dat we het tot 6 mnd kunnen rekken :+
rust nemen? waar heb je last van?

spark poeh nog even in spanning dus
sull jeetje kunnen ze niet luisteren daar?
  maandag 20 januari 2014 @ 20:02:10 #60
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_135732565
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:59 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

rust nemen? waar heb je last van?

spark poeh nog even in spanning dus
sull jeetje kunnen ze niet luisteren daar?
Kan m'n armen niet boven horizontaal krijgen en kan niet op m'n zij liggen door de pijn in armen en schouders. En m'n nek is een blok beton.

Sull, wat ontzettend irritant. :{
pi_135732655
Komt dat allemaal door het tillen van T? Ben je al bij de fysio geweest?
  maandag 20 januari 2014 @ 20:06:00 #62
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_135732769
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:03 schreef ferrari_rood het volgende:
Komt dat allemaal door het tillen van T? Ben je al bij de fysio geweest?
Yup en yup :). Oefeningen, zo min mogelijk tillen, inbouwen met kussens als ik m vasthoud :+. En zaterdag naar m'n masseur.
pi_135732880
Succes en beterschap hoe zwaar is hij nu?

Ik ben bij ean ook naar de fysio geweest wegens pijn aan mijn enige functionele schouder. En ook nu voel ik mijn armen wel. Goed voor je spieren kinderen.
pi_135732918
Jeetje GotC, maar neem aan dat er dan toch wel meer aan de hand is. Zoveel pijn van het tillen van 1 kindje is natuurlijk niet echt normaal lijkt me :{
  maandag 20 januari 2014 @ 20:14:02 #65
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_135733265
Als je je arm optilt, gaat je schouderkom mee naar boven. Bij mij dus niet meer, alles is geïrriteerd. Fout tillen+zwakke rugspieren ftw :+. Maar leuk is het niet. Op je tanden bijten als je je kind optilt is nogal kansloos.
pi_135733337
Hoop dat je er snel vanaf bent.
pi_135733433
Ik snap wel wat je bedoelt Gotc. Ik kan een arm niet volledig optillen na een fractuur. Ik compenseer met mijn schouderblad en als je dat te vaak doet gaat het vastzitten en irriteren. Je krijgt het snel maar er weer vanaf komen is heel lastig. Laat de masseur het maar flink losmaken. Een kruik er tegen kan helpen en koelen na de behandeling.
pi_135734035
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:51 schreef Loj het volgende:
Pas trouwens nog steeds m'n oude kleding niet, alleen m'n bh's ;) :(
Ik paste alles gelijk weer alleen zijn bijna al mijn bh's nu te groot. :(
Vandaag op werk (catering, dus sjouwen en rekken) voelde ik mijn bh van z'n plek naar beneden zakken. Eerst de bandjes van mijn schouders en daarna de rest een beetje. :')
Gelukkig had ik een ruime werkblouse aan en een schort waardoor men het niet zag. In het toilet maar alles recht getrokken.
Niks geen ondersteuning meer dus die moet voorlopig in de kast. Ik heb er nu nog maar 1 die wel past. :'(
pi_135734433
Bedankt voor jullie reacties. Het is idd 1 leidster, ze is er maar tot 13.30 uur, maar dan verprutst ze het voor de rest vd dag. Wisselen van groep kan niet het is kleinschalig en momenteel erg rustig, er zijn maar 5 kindjes op maandag, L is de enige baby. Wisselen van dag is de enige optie, dat kan op zich wel (oma is bereidt te wisselen), maar is dat niet te rigoureus?

Gotc fijn dat je er weer bent.

Xm leest vast mee. Ik hoop dat het goed met je gaat! :*

Sparkling, beetje bijgekomen? :*
  maandag 20 januari 2014 @ 20:36:13 #70
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135734664
Ja potver heb ik allemaal reacties getypt, loopt mn telefoon vast en nu is mn post weg :(

Dan ff ego: ik heb vanmiddag in mn huis geklust terwijl een vriendin op E paste. Zij heeft een zoon van 2 en een van 7 maanden, en ik kreeg zulke leuke foto's O+ en allemaal gejubel over hoe lief en knap en makkelijk ze was O+ zo leuk!!
  maandag 20 januari 2014 @ 20:39:26 #71
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135734889
Ohja, ik doe wel eens een kledingruilavond met vriendinnen, hartstikke leuk! *O*

Echt verrassend ook hoe je met zn allen toch best in dezelfde maten past ook al is de een een stuk langer/dikker/ronder dan de ander ^O^
pi_135735688
Limone, kan me voorstellen dat je d'r soms (vaak) heel erg mist :* Maar dit soort uitjes zijn dan wel weer heel erg leuk O+

Verder niets speciaals gedaan, vooral door de borstvoeding denk ik, dat de kilo's verdwenen als sneeuw voor de zon. Nog een kindje en ik ben weer slank *O*

GotC, oei dat klinkt echt heel pijnlijk :X en natuurlijk ook echt niet tof dat je je eigenste baby nu amper kunt dragen/tillen ;( Rust nemen met zo'n kleintje is natuurlijk ook al helemaal niet makkelijk... Dat het maar snel zaterdag is en je (weer) een fijne massage krijgt :*

Spark, het is vast een heel heen-en-weer geslinger tussen gevoelens zo... Ik kan me het bijna niet voorstellen, ik hoop dat deze achtbaan snel weer voorbij is. Veel blijven praten met je lief! :*

LB, dat lijkt me ook altijd leuk, zo'n kledingruilbeurs! Ik heb daar zo'n heel idyllisch beeld bij in m'n hoofd :D Maar zelfs met die 20kg eraf hebben mijn vriendinnen nog steeds 5 kledingmaten minder dan ik :')
Wat leuk dat het zo goed ging met E. bij je vriendin O+ Volgens mij klap je dan haast uit elkaar van trots!

Nu heb ik dus 2 weken terug mijn kledingkast uitgemest en nu heb ik echt alleen nog maar kleding bewaard die ik ook werkelijk draag op dit moment. Dus niets meer waar ik 'ooit' in hoop te passen of dingen die ik in de praktijk nooit aantrek en dus alleen maar liggen stof te happen.
pi_135735763
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:52 schreef GotC het volgende:
Oh en m'n bovenarmen+schouders zijn overbelast door het dragen van T. :'(
Dit heb ik dus ook, maar dan in rug en polsen! Jij hebt helemaal rust opgelegd gekregen? Ik nog niet, maar dat gaat nog wel komen :'(. Tanden bijten met tillen idd!

LB, wat lief!

Fr, klinkt ook heel naar! :(

Belle, wow! Petje af!
  maandag 20 januari 2014 @ 21:02:15 #74
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135736376
Belle dat valt vást mee!

Maar ik ga ook doen wat jij hebt gedaan :Y naar mijn nieuwe huis gaan alleen 'actuele' kleren mee.

En dan ga ik ook maar eens afscheid nemen van mijn collectie galajurken ;( Ik had er 7, maar ik pas er denk ik (ooit) nog maar 1 :')

Ik moet echt zoooo mijn best doen om niet alles voor later voor E te bewaren :')
pi_135737236
Het lucht wel op, en nu heb ik wat opbergplek voor de kleertjes van Nin die te klein zijn, die wil ik nog even bewaren O+
En wow, 7 galajurken! Maar inderdaad misschien ook zonde om te bewaren als je ze niet meer past.. Ergens de foto's ophangen, van waar je ze aan hebt, als herinnering?! Ik heb er eentje, als ik hem niet bewaar, dan wil m'n moeder hem bewaren (ik kreeg hem van haar en m'n oma).
Ik vond het zelf wel fijn om de echt gave dingen (mooie stoffen) te bewaren om iets voor de maken voor Nin. Zoals dat jurkje van een oude trui van mij. Ik heb al ideetjes voor truitjes, jurkjes, broekjes, shirtjes. En kleine baby/kinder dingen zijn zo in elkaar genaaid, dus zulke dingen kan ik echt tussendoor maken als ze ligt te slapen *O* + het combineert goed met mijn veel te dure kledingsmaak (voor Ninkleertjes), als compensatie en zo ;)
  maandag 20 januari 2014 @ 21:18:17 #76
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135737343
Jaaa echt gaaf dat jij zelf zoveel voor dr maakt! O+
pi_135737515
Spark :*

quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:00 schreef Limone het volgende:

Ach Mabawa, mijn M. had dat 2 weken geleden ook. Waarschijnlijk past hij over twee dagen geen enkel kleertje maat 56 meer. :') En wat dapper dat je gaat rijden. Ik durf niet zo goed te rijden met M. Slaat nergens op natuurlijk, maar ik moet binnenkort echt gaan oefenen.

Vandaag 3 spuitluiers :') Dus of dat, óf ik kan eindelijk maatje 62 tevoorschijn toveren!! Ben 56 best een beetje zat. Had niet zo heel veel in de kleinste maatjes en vind het zonde om alsnog te kopen. En er is zoveel leuks in 62!!

Rijden ging prima. Ik rij normaal (alleen) heeeel veel voor werk en vind ik de auto zitten heerlijk maar met M toch een beetje spannend om 115 km te doen. Maar het ging prima, zowel heen als terug. Ben net een half uurtje thuis en hij ligt nu nog te tukken in de MC :@ Haal m er wel zo uit want anders zit hij er zo lang in.

Jullie weekendje Berlijn klinkt heerlijk zeg! Hier ook een berenpakje. Wel de lichte versie, mijn beertje is bruin van zichzelf O+

Ik zag Sac voorbij komen, wat een scheetje en wat is ze alweer groot geworden!!

Wauw Belle, 20! Zou ik ook wel willen!

Hier ben ik benieuwd hoeveel haaruitval er komt. Heb nu een enorme, soms onhandelbare bos dus ietsje minder zou niet erg zijn :P

Ahh Cwen, wat sneu voor Ellie!

LE, wat fijn dat je zo positief bent!!

:D GOtC geniale foto van T O+ Balen van de schouders, klinkt zeer pijnlijk. :*

Sull wat irritant dat je niet tot ze door kunt dringen.

LB wat leuk! Dat moet dan vast een goed en vertrouwd gevoel geven. Zijn jullie goed opgeschoten?
pi_135737665
Ik haak weer even aan na een druk weekend waarin we pappa en mamma van een wat groter gezin hebben gespeeld. Vrijdag kwamen neefje van vier en nichtje van twee logeren, zaterdag een vriendje van peuter. Bijlezen zat er even niet in :@
Nu bij dit topic ingehaakt, maar op mobiel, dus ik reageer alleen even op wat ik nog weet 8-)

Haaruitval: begint hier nu minder te worden
Anticonceptie: momenteel condooms, ik weet niet of ik nog hormonen wil en koperspiraal vind ik ethisch niet prettig. Dus nog opzoek naar een alternatief...
Kleding: ik pas alles nog, maar heb wel wat vetophopingen rondom de heupen en op mijn buik, dus sommige shirtjes draag ik liever niet momenteel. Er zit een dikke kilo meer aan dan voor deze zwangerschap, ondanks de bv (was vorige keer icm heel slecht slapend kind, hèt recept om wat kilootjes kwijt te raken).
Pijnklachten: :* voor iedereen die veel last heeft! Je eigen kind niet kunnen dragen lijkt me echt heel pittig! Hopelijk zijn jullie er snel vanaf!

Vandaag is M's 3/4e verjaardag! Hij is gewoon al 9 maanden, waar is de tijd gebleven?!
Van het weekend voor het eerst voor op de fiets meegenomen, vond hij mooi! En hij brabbelt er ineens op los, zo leuk O+
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_135737715
Ik lees van veel mensen dat ze echt geen spiraal willen. Wat zit daar precies achter?
pi_135737801
huh? Wat is er onethisch aan een koperspiraal? :o
pi_135737891
Ik wil geen spiraal omdat ik een bange muts :') ben die iets teveel heeft gezien op afdeling en poli gyn.
Wat ik wel wil weet ik eigenlijk niet. Pil ben ik bang voor mijn moodswings. Voorlopig maar condooms. Áls er ooit weer actie in de tent komt tenminste :P
pi_135737993
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:26 schreef Limone het volgende:
huh? Wat is er onethisch aan een koperspiraal? :o
De werking van de spiraal. Het houdt geen bevruchting tegen, maar een innesteling. In feite is een spiraal dus een heeeel vroeg abortusmiddel

(toch?)
pi_135738256
Tweelingverhalen O+

Spirit :* voor de nacho. Ik hoop dat het dead nacht weer beter gaat

Mabawa :* voor de nacht.
Fijn dat het reizen goed ging. *O*

Ferrari wat een grote dame. O+
En :* voor jouw gevoel over je lichaam.

Ymme. Ik zou zelf niet snel beginnen met bijvoeden bij vier maanden. Rond de zes maanden is mijn voorkeur. Wat het CB ook zegt. Dus als jij er wat huiverig voor bent, gewoon niet doen. Jij bent de mama en hebt het voor het zeggen

Cwen niet kunnen rusten is ook een aanslag. :* En helaas kan je er niks aan doen. Bij mij werkte het om een duidelijk dag/nacht verschil te doen. 's Nachts alleen de voeding (en heel wat kusjes, want O+ )en weer naar bed. Overdag de vrolijkheid.

Spark :* voor je zieke meisje
En jeetje voor je spoiler. :*
En het niet wakker worden van het huilen. Was je zelf heel moe? Lief dat je man het overnam O+

*O* Loj leest nog mee

Angelatje ik hoop dat deze nacht weer is als de twee nachten voor vannacht :*

Limone wat een geweldig weekend O+
En je spoiler gemist -O-
Ze gaat inderdaad nog leuker worden. Het verbaast mij nog regelmatig dat dat sowieso nog mogelijk is. En huilen, omdat ze zo leuk is. Zo herkenbaar. Ik ben echt zo zielsgelukkig met haar O+
Geweldige post O+

Flowerbox :*

Spirit ik ken dat met bepaalde kleding. Alleen ik ben zooooo slecht in weggooien. Ik bewaar teveel. Soms zou ik alles wat ik niet meer draag zo weg willen doen, maar ik ben bang dat ik spijt krijg. Muts ben ik soms :@

Haaruitval heb ik niet gehad gelukkig

L-E wat omschrijf je dat lief. Jouw flesweigeraar O+
En wat fijn dat de therapie zo goed helpt :*

Belle wauw. 20 kilo afvallen. *O*

Sull. Niet leuk dat ze het kdv helemaal niet luistert. Kan je een klacht indienen. Want als ze je blijven negeren is dat ook niet leuk

Gotc. Leuk om iets van je te horen. En die speen. Echt geweldige foto
En :* voor de lichamelijke klachten. Klinkt naar

LB. Niet leuk dat je de hele reactie kwijt bent.
Wat lief dat je een foto update van het oppassen kreeg O+
Ben je al opgeschoten. Wanneer gaan we met zijn allen bij jou een housewarmingparty (inclusief baby's en dreumessen) doen?

Jeetje Piekie. Dat is een heel huis vol kinderen.
En *O* voor de 9 maanden

Anticonceptie kan ik niet over mee praten. Gebruik ik niet. Geen vriend en ouderwets enzo :D

En even mijn dochter spammen

pi_135738431
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:29 schreef Shandaly het volgende:

[..]

De werking van de spiraal. Het houdt geen bevruchting tegen, maar een innesteling. In feite is een spiraal dus een heeeel vroeg abortusmiddel

(toch?)
ooooooh! Ik dacht tenminste aan koper dat door middel van slavernij verkregen was.. :')
pi_135738447
quote:

[..]

(toch?)
Bij een koperspiraal werkt dat anders, dacht ik.
pi_135738471
Ik ben aan de cerazette nu trouwens. Ben met de laatste strip bezig, nog 3 weken te gaan. Zal hierna wel weer op microgynon overgaan voorlopig, totdat we eruit zijn of er permanentere anticonceptie komt...

Het borstvoedingsverhaal is echt ten einde hier. Vanochtend voor het laatst gevoed, misschien morgenochtend nog, en dan zal het zo ongeveer klaar zijn. Productie holt echt achteruit nu.
Ruim 8 maanden... ach... best mooi toch?

En ze eet steeds meer andere dingen... >:)

Wauw Omen, superpost, en prachtige foto!

Nog even een :* voor Spark, ben niet helemaal goed bijgelezen, maar je spoiler enzo is wel blijven hangen. Wat een schrik...
pi_135738558
quote:
10s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:37 schreef Limone het volgende:

[..]

ooooooh! Ik dacht tenminste aan koper dat door middel van slavernij verkregen was.. :')
:D _O-

Ahh Riley! O+

Shandaly 8 maanden is super joh! Kijk die mooie grote meid en dat op jouw melk! :*
pi_135738607
Shandaly. Acht maanden bv is echt heel mooi. *O*
:* omdat het einde van een periode altijd moeilijk is.
pi_135738609
quote:
10s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:37 schreef Limone het volgende:

[..]

Al die kleine slavenhandjes die het koper om onze spiraaltjes smelten ;(
pi_135738706
^^ ja boeh! En dan krijgen ze ook geen leuke kleding uit de Humanabakken. ;(
  maandag 20 januari 2014 @ 21:47:58 #91
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135739008
Omen! _O_

Als het goed is gaan we begin februari over, dus E kan een groot kinderfeestje geven half april? *O* ;)
Mijn vriend zou een hartverzakking krijgen _O-
  maandag 20 januari 2014 @ 21:48:23 #92
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135739028
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:39 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

:D _O-

Ahh Riley! O+

Shandaly 8 maanden is super joh! Kijk die mooie grote meid en dat op jouw melk! :*
+1!
pi_135739098
quote:

[..]

(toch?)
Ik heb het even nagelezen, en ik lees overal dat een spiraal een bevruchting gewoon tegen houdt.
pi_135739493
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:49 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik heb het even nagelezen, en ik lees overal dat een spiraal een bevruchting gewoon tegen houdt.
Voor mij is het een soort klok & klepel verhaal, heb me zelf nog niet serieus ingelezen. Ik heb wel een tijdje terug dit topic: Anticonceptie na zwangerschap eens nagelezen. Het is een oudje, maar blijft actueel natuurlijk.
pi_135739518
:D haha, was een beetje suf geformuleerd van mij. Gelukkig niemand die over koperdieven begint :X
Ik bedoel idd de werking van een koperspiraal. Edit: nu voel ik me echt dom, ik was er echt van overtuigd dat de koperspiraal zo werkt als Shandaly aangaf, maar even speuren levert allerlei verschillende info op. Ik ga me maar even heel goed inlezen :@

Shandaly, boks voor de dik acht maanden bv! Dat is toch een hele mooie tijd? Super dat je Femke zo lang bv heb gegeven, daar mag je trots op zijn! (Maar dat stomme gevoel, waarom voed ik niet langer, anderen kunnen dat toch ook? :* ). Morgen nog een keertje genieten van dat momentje samen O+

[ Bericht 15% gewijzigd door Piekie81 op 20-01-2014 22:04:56 ]
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_135739730
Sorry, quote ipv edit
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_135740018
Shandaly :* 8 maanden is een mooie tijd en ook al langer dan je zelf had durven hopen toch?

L-E voor mij is het niet willen van een spiraal meer iets uit de privésfeer. Te privé om hier neer te zetten (maar via dm geen probleem).
  maandag 20 januari 2014 @ 22:12:17 #98
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135740200
Hier komy definitely weer een mirena als ik geen kindjes meer wil (nog laaaaang niet! O+ ), tot die tijd lijkt een nuvaring me wel ok. Pil slikken heb ik geen zin meer in :N

SPOILER
pi_135740398
Je wil geen risico nemen en het zonder doen LB?
  maandag 20 januari 2014 @ 22:19:41 #100
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135740536
Omen, leuke foto met Olli O+

Die van Femke ook maar die had ik al gezien O+
  maandag 20 januari 2014 @ 22:19:44 #101
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135740539
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:16 schreef Kyara het volgende:
Je wil geen risico nemen en het zonder doen LB?
Doen? :')

En jawel, opzich ook wel hoor! Maar dat hangt er een beetje vanaf wanneer ik überhaupt weer een cyclus krijg ;)

Ik heb me voorgenomen om te wachten tot E kan lopen. Bekkentechnisch wel verstandig.
  maandag 20 januari 2014 @ 22:21:21 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135740627
OMG, vergeet wat ik zei!

Ik moet NU nog een meisje!!! O+!

maandag 20 januari 2014 @ 22:21:48 #103
381212 Gulara
From the future
pi_135740649
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:38 schreef Shandaly het volgende:

Het borstvoedingsverhaal is echt ten einde hier. Vanochtend voor het laatst gevoed, misschien morgenochtend nog, en dan zal het zo ongeveer klaar zijn. Productie holt echt achteruit nu.
Ruim 8 maanden... ach... best mooi toch?

Ruim-8-maanden-bv-boks. *;

Goed gedaan! *O*
  maandag 20 januari 2014 @ 22:23:12 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135740728
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:19 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Doen? :')

En jawel, opzich ook wel hoor! Maar dat hangt er een beetje vanaf wanneer ik überhaupt weer een cyclus krijg ;)

Ik heb me voorgenomen om te wachten tot E kan lopen. Bekkentechnisch wel verstandig.
:D

Wij zouden -in theorie- weer mogen na de ks O+

Edit: kindjes maken dus, oefenen mocht natuurlijk al langer ;)
  maandag 20 januari 2014 @ 22:25:19 #105
381212 Gulara
From the future
pi_135740826
Ja bedankt LB, nu wil ik ook nú een meisje. Ik zag laatst al een allersnoezigst aardbeienjurkje en toen kon ik me ook al bijna niet inhouden. :')

Oh en ik ben jullie dus helemaal kwijt. ;( Het lukt me helemaal niet om aan te haken. En voordat ik weer tijd heb is het vast half februari of zo. En dan heb ik al bijna een dreumes. OMGWTFBBQ! :o
  maandag 20 januari 2014 @ 22:27:09 #106
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135740929
Ik heb zo'n soortgelijk pakje gehad. Carters? Volgens mij heeft skippy die nu.
pi_135740962
LB die pakjes zijn O+

Kyara. Jij mag pas over 5 dagen kindjes gaan maken. Wel precies een jaar wachten hoor
  maandag 20 januari 2014 @ 22:27:49 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135740964
:W Gulara

Doe dan alleen even een update! Hoe is het met pi?
pi_135741008
Het koper in een koperspiraal maakt de baarmoeder tot een vijandelijke omgeving voor zaadcellen, t komt dus nooit tot een bevruchting ( de 0,01% daar even buiten gelaten)
Dat is tenminste wat ik heb geleerd toen ik m.kreeg :)

Koperspiraal is trouwens onbetrouwbaar tot controle geweest is, hij moet echt goed in je baarmoeder zitten, itt de mirena waarbij het door de hormonen iets minder nauw luistert :)
S. 2014
J. 2016
  maandag 20 januari 2014 @ 22:29:54 #110
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135741060
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:27 schreef Kyara het volgende:
:W Gulara

Doe dan alleen even een update! Hoe is het met pi?
+1!
  maandag 20 januari 2014 @ 22:30:28 #111
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135741091
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:27 schreef Kyara het volgende:
Next O+
pi_135741569
Ik ga weer slapen. Goodnight ladies O+
  maandag 20 januari 2014 @ 22:40:52 #113
381212 Gulara
From the future
pi_135741610
Pi hangt de social butterfly (beetje gay voor een jongen maar ja :P ) uit.
Hij wordt motorisch steeds handiger. Probeert afentoe een milliseconde los te staan. Hij wil alleen maar staan, lopen, kruipen. Maar ook kiekeboe en andere spelletjes vindt ie leuk.
Praten beperkt zich tot mamamamamamamamamama, maar hij doet andere geluiden wel na. Zoals bijvoorbeeld hoesten.
Dat zorgde laatst voor een gênante situatie in de bus: een mevrouw had een behoorlijk nare hoestbui, dus Pi zat haar nogal intens aan te staren om vervolgens toen ze klaar was haar heel overdreven na te gaan doen. 8)7 :')
En hij is SNOTverkouden. Het zit werkelijk overal! :o

Hij is gewoon heel tof. Zoals altijd eigenlijk. :7 O+
  maandag 20 januari 2014 @ 22:41:07 #114
381212 Gulara
From the future
pi_135741615
Trusten Omen.
  maandag 20 januari 2014 @ 22:42:02 #115
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135741671
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:40 schreef Gulara het volgende:
Hij wordt motorisch steeds handiger. Probeert afentoe een milliseconde los te staan. Hij wil alleen maar staan, lopen, kruipen. Maar ook kiekeboe en andere spelletjes vindt ie leuk.
Praten beperkt zich tot mamamamamamamamamama, maar hij doet andere geluiden wel na. Zoals bijvoorbeeld hoesten.
Dat zorgde laatst voor een gênante situatie in de bus: een mevrouw had een behoorlijk nare hoestbui, dus Pi zat haar nogal intens aan te staren om vervolgens toen ze klaar was haar heel overdreven na te gaan doen. 8)7 :')

_O-

Ik hoop toch dat die mevrouw daar wel om kon lachen?
pi_135742257
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Het koper in een koperspiraal maakt de baarmoeder tot een vijandelijke omgeving voor zaadcellen, t komt dus nooit tot een bevruchting ( de 0,01% daar even buiten gelaten)
Dat is tenminste wat ik heb geleerd toen ik m.kreeg :)

Koperspiraal is trouwens onbetrouwbaar tot controle geweest is, hij moet echt goed in je baarmoeder zitten, itt de mirena waarbij het door de hormonen iets minder nauw luistert :)
Na mijn ervaring afgelopen weekend zou ik toch iedereen aanraden ECHT een nacontrole te laten doen bij een Mirena hoor. Mijn Mirena zit er nog gewoon in, heb afgelopen dagen wel honderd keer gecheckt en toch ben ik zwanger geraakt. Enige wat ik me kan bedenken is dat hij niet goed zit..
E.
  maandag 20 januari 2014 @ 23:13:27 #117
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135743122
Ja jeumig Spark, wat bizar zeg :{ :*

Controle is inderdaad wel verstandig!!
  maandag 20 januari 2014 @ 23:20:51 #118
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_135743475
Volgens mijn gyn is de mirena pas safe na de controle zeker als je pas bevallen bent.

Het werkt hier wel goed als ac door die buikpijn geen zin :')

Ik zag leuke pakjes voorbij komen, alleen jammer van de voetjes er aan.
  maandag 20 januari 2014 @ 23:24:33 #119
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_135743640
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:27 schreef Kyara het volgende:
Jup, hier! :W

Verder nog niet bijgelezen, beetje druk en chaotisch hier.
pi_135743687
Ja, mijn gyn zei dat een nacontrole niet nodig was omdat hij zo mooi zat volgens de echo. En ik dacht dat zij het vast wel wist :{

Morgen reageer ik verder! :*
E.
pi_135743763
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:54 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Na mijn ervaring afgelopen weekend zou ik toch iedereen aanraden ECHT een nacontrole te laten doen bij een Mirena hoor. Mijn Mirena zit er nog gewoon in, heb afgelopen dagen wel honderd keer gecheckt en toch ben ik zwanger geraakt. Enige wat ik me kan bedenken is dat hij niet goed zit..
Wacht even, zeg je nu wat ik denk dat je zegt????!!!!

Lekker achterhaalde info heb ik ook weer, voor mij sowieso nooit meer n spiraal... :N :X
S. 2014
J. 2016
pi_135747552
Spark, bizar hoor :*

Oké en voor dat aardbeienpakje wil zelfs ik bijna een meisje maken ;)

Omen komt bijna mee naar de dreumesjes :D

En Pi klinkt zo schattig!
pi_135747706
Gulara. Wat gaat het goed met Pi. Hij is echt O+

Loj nog 2 dagen :D
pi_135747709
Ach die Pi O+
  dinsdag 21 januari 2014 @ 07:07:22 #125
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_135747911
Spark wat bizar :o Maarre..en nou? :o

Pi en die mevrouw _O-! Lekker bezig! Hoop dat z'n verkoudheid snel over is.

Focus je maar op je gezinnetje Skips, das het allerbelangrijkste :*

Hier wel een Mirena want we weten nog niet of/wanneer we voor een 2e gaan. Plus een ks :+
pi_135748243
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:34 schreef Omentielvo het volgende:

Spirit :* voor de nacho. Ik hoop dat het dead nacht weer beter gaat

Helaas, de nacho is nog steeds dead ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_135748425
Jemig Spark wat een heftig verhaal. Goed opletten idd met die spiraaltjes en eigenlijk alle vormen van anticonceptie!
pi_135748432
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 08:02 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Hier hoort doorslapen blijkbaar bij vakantie. Ach ja, jammer dan.
pi_135748982
Simpel op te lossen dus, Limone, gewoon weer op vakantie gaan ;)

Ik heb zojuist mijn reservering op de kolfkamer opgezegd, en m'n spulletjes opgehaald. 25 weken gekolfd. Het is mooi geweest. Ik heb me voorgenomen binnenkort eens naar een echte lingeriewinkel te gaan om een (paar) mooie nieuwe bh('s) te kopen, zónder voedingsflapje of extra rekbaar ivm zwanger of andere gekke dingen. Gewoon mooi... O+

Mijn meisje wordt groot O+

(en nu weer aan het werk :D)
pi_135749047
Shandaly, klinkt als een mooie tijd!

Gulara, fijn dat het goed gaat met Pi! Alleen balen van de snot...

Spirit, :D. Maar hier ook weer zo'n nacht :(.

Omen, nog maar 2 dagen? :o
  dinsdag 21 januari 2014 @ 09:19:15 #131
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135749132
Shandaly, dat is nog eens positivisme! ^O^ goed plan!

Oh en gisteren had ik al bijna besloten dat ik mijn vriendin zou vragen om ook op te passen tijdens dat vrijgezellenfeest (dus zij in Groningen, ik in Utrecht), en toen ineens bedacht ik me dat ik mijn moeder gewoon kan vragen om hier een nachtje te komen logeren :D verbluffende simpelheid! O+
pi_135749142
Hier ook zo een nacht :(
Maar dat kwam door mezelf :'(

Hoe doe je dat? Zelf ziek zijn en voor je baby zorgen? Nu is vriendje maar thuisgebleven, Maarja dat is wel een vrije dag minder :(
  dinsdag 21 januari 2014 @ 09:24:13 #133
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135749231
Oei, naar Loj!

En ik heb gelukkig nog geen ervaring met zelf ziek zijn en voor een baby moeten zorgen. Wel hoofdpijn, en in mijn geval had ik haar dan gewoon zoveel mogelijk aan de borst :') dan lag ze lekker rustig...
pi_135749458
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:54 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Bizar joh. Je had goede betrouwbare testen? Ik heb september 2012 ook wel eens een positieve test in handen gehad (weet je nog Spirit? :D ) daarna twee weken niet, terug kijkend denk ik dat die test reageerde op mijn eisprong.
pi_135749498
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:09 schreef Shandaly het volgende:

Ik heb zojuist mijn reservering op de kolfkamer opgezegd, en m'n spulletjes opgehaald. 25 weken gekolfd. Het is mooi geweest. Ik heb me voorgenomen binnenkort eens naar een echte lingeriewinkel te gaan om een (paar) mooie nieuwe bh('s) te kopen, zónder voedingsflapje of extra rekbaar ivm zwanger of andere gekke dingen. Gewoon mooi... O+

Dat vond ik een van de tofste dingen om te doen toen ik uitgelekt was :D O+
Sarcasme. Herken het.
pi_135749522
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:37 schreef L-E het volgende:

[..]

Bizar joh. Je had goede betrouwbare testen? Ik heb september 2012 ook wel eens een positieve test in handen gehad (weet je nog Spirit? :D ) daarna twee weken niet, terug kijkend denk ik dat die test reageerde op mijn eisprong.
Maandagen, 12 september, wat moet ik veel van jou onthouden joh :(

Ik weet wel nog de negatieve testen en het huilen bij een barbiefilm :P
Sarcasme. Herken het.
pi_135749548
Oh en irritatiefactortje nummer 1: de godganse nacht met een huilende, jengelende, trappelende, snotterige baby in de weer zijn zodat je man kan blijven liggen, die dan in de ochtend loopt te klagen dat hij zo'n slechte nacht heeft gehad }:|
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 09:44:47 #138
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135749581
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:42 schreef Spirit82 het volgende:
Oh en irritatiefactortje nummer 1: de godganse nacht met een huilende, jengelende, trappelende, snotterige baby in de weer zijn zodat je man kan blijven liggen, die dan in de ochtend loopt te klagen dat hij zo'n slechte nacht heeft gehad }:|
OMG :')
pi_135749582
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:40 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Maandagen, 12 september, wat moet ik veel van jou onthouden joh :(

Ik weet wel nog de negatieve testen en het huilen bij een barbiefilm :P

Die mannen he.. Sticker had weer een moppernacht. En elke keer dat hij dan geluid maakte ging mijn man heel luid kreunen. Daar kan ik zooo niet tegen he. :')
pi_135749593
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:39 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Dat vond ik een van de tofste dingen om te doen toen ik uitgelekt was :D O+
'Uitgelekt' :D O+
pi_135749640
Shandaly, you go girl! ~O>
pi_135749705
Oh Loj, beterschap! Ik ben nog niet ziek geweest sinds Sticker, maar bij de oudste maakte ik het mezelf zo makkelijk mogelijk: ik installeerde ons op de bank met een dekentje en drinken enzo binnen handbereik, en uitzitten maar. Geen opa/oma/vriendin/dinges die kan bijspringen op zo'n dag?
pi_135749730
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:45 schreef L-E het volgende:

[..]

'Uitgelekt' :D O+
Ja man, bh's passen met lektieten is een no-go
Sarcasme. Herken het.
pi_135749749
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:44 schreef L-E het volgende:

[..]

Die mannen he.. Sticker had weer een moppernacht. En elke keer dat hij dan geluid maakte ging mijn man heel luid kreunen. Daar kan ik zooo niet tegen he. :')
Of zo heel hard uitgeput/geïrriteerd zuchten :D

}:|
Sarcasme. Herken het.
pi_135749804
En ik ga vandaag extra spenen kopen. Soms denk ik dat Isa ze gewoon opeet. Die dingen verdwijnen echt! En vannacht om 3 uur was ik het zo zat dat ik weer 3 spenen onder het bed uit moest vissen terwijl Isa keihard lag te blèren omdat ze haar speen weer uit bed had gemikt , dat ik er vandaag gewoon 3 ofzo bij ga kopen.
Sarcasme. Herken het.
pi_135749813
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:42 schreef Spirit82 het volgende:
En elke keer als jij dan wakker bent hoor je hem snurken :(
Jij bent dan bijna de hele nacht wakker en dan roept hij 's morgens dat hij de hele nacht wakker heeft gelegen.

Das hier :') o|O

Nee hoor schat. Ik heb heerlijk geslapen :( ALS EEN ROOSJE :(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_135749823
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:56 schreef Spirit82 het volgende:
En ik ga vandaag extra spenen kopen. Soms denk ik dat Isa ze gewoon opeet. Die dingen verdwijnen echt! En vannacht om 3 uur was ik het zo zat dat ik weer 3 spenen onder het bed uit moest vissen terwijl Isa keihard lag te blèren omdat ze haar speen weer uit bed had gemikt , dat ik er vandaag gewoon 3 ofzo bij ga kopen.
Ik heb ze ook overal liggen :P
  dinsdag 21 januari 2014 @ 10:06:54 #148
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135750036
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:56 schreef Spirit82 het volgende:
Tip! Tip! Tip! Speendoekjes! I-de-aal! Wij konden 'vroeger' ook nog wel eens het bed uit om speentjes terug in bed te leggen maar dankzij die doekjes krijgt ze ze het bed niet meer uit :D.

http://www.bol.com/nl/p/l(...)ar/9200000005489307/

Zo een bijvoorbeeld!

Ik had deze besteld maar ipv 1 stuk kreeg ik er 8 :D :') voor dezelfde prijs
pi_135750067
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:53 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Of zo heel hard uitgeput/geïrriteerd zuchten :D

}:|
Dat dus ja. }:|
pi_135750662
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:57 schreef Tally het volgende:

[..]

En elke keer als jij dan wakker bent hoor je hem snurken :(
Jij bent dan bijna de hele nacht wakker en dan roept hij 's morgens dat hij de hele nacht wakker heeft gelegen.

Das hier :') o|O

Nee hoor schat. Ik heb heerlijk geslapen :( ALS EEN ROOSJE :(
Ja, dit! Of hij is wel half wakker, maar hij hoeft dat kind niet te voeden... Grmbl. Watjes.
pi_135750702
Hier ook ja. Kinderen slapen hier eigenlijk altijd door en als ze wakker worden dan is er vaak ook wel iets aan de hand. Ik laat man altijd liggen als hij er vroeg uit moet en ik vrij ben of avonddienst heb. Dus als ik dan een keer ochtenddienst heb en er wordt er een wakker stuur ik man er op af (die ik natuurlijk wel wakker moet maken, want waarom zou je wakker worden van je eigen kind.. Niet nodig toch?) en dan als ik hem de tweede keer wakker maak krijg ik te horen 'ga jij even ik ben net geweest'..

En als ik hem dat de dag er na vertel dat ik daar niet zo blij mee was omdat ik hem ook altijd laat slapen als hij er vroeg uit moet vertellen dat ie bij wil slapen.. :(
gewoon eerder naar bed gaan dan ipv zitten gamen tot een uur of twee, en dat de volgende avond gewoon weer doen he.. Kan best hij was uitgeslapen, ik heb gewerkt met iets te weinig uurtjes slaap
Kijken of ik hem volgende keer uit bed krijg als hij moet werken en ik vrij ben kan ik lekker bijslapen :( :P >:)

Ziek zijn met kind(eren) heb ik gelukkig niet heel vaak, maar ik doe dan vooral rustig aan bank hang dag en een keer wat meer de tv aan als normaal. Heb wel het idee dat kinderen zoiets aanvoelen en extra lief en/of extra rustig zijn zo'n dag.
Eventueel kan ik oma bellen of ze tijd heeft om de kinderen even mee buiten te nemen ofzo of even mee naar haar te nemen maar dat is eigenlijk nog niet perse nodig geweest.
Beterschap

En over doorslapen op vakantie maar niet thuis, misschien eens na gaan wat de verschillen waren waarom ze wel door sliep? Ander beddengoed? Overdag een ander ritme? Oid? Misschien is dat thuis ook wel in te passen?
pi_135750810
Mijn man gaat er wel altijd uit als het nodig is hoor! We hebben nooit discussies daarover. Tussen zijn gekreun door vraagt hij ook altijd of hij iets voor me kan doen. Eigenlijk geen klachten hier. O+ Alleen dat gesteun en gekreun he.. :')
pi_135750909
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:37 schreef L-E het volgende:

[..]

Van die dipsticks, ik gebruik ze al een hele tijd en ze zijn nog nooit positief uitgeslagen als het niet zo was. En nu ook 2 dagen achter elkaar positief.

Maar het lijkt er dus op dat het al natuurlijk mis is gegaan want de testen die ik deed werden lichter tot uiteindelijk negatief. Ik heb al een tijdje hele erge buikkrampen in mijn onderbuik en verwacht iedere keer bloed te zien maar nop.. Eerst vandaag maar bloed laten prikken dan ;)
E.
pi_135751054
Shandaly. je hebt het gewoon 8 maanden volgehouden. Diep respect! En verwen jezelf maar met de mooiste lingerie die je kan vinden :D

Beterschap Loj, ik ben nog niet echt ziek geweest sinds E. er is maar vraag me regelmatig af hoe we dat moeten oplossen.

Wat rot dat jullie mannen zo zijn met de nachten! :* Hier is het vaak andersom, mijn man doet de nachten en ik ben degene die het hardste klaagt dat ze moe is :@

Spirit, zo herkenbaar! Ik vind ook overal spenen waarvan ik zeker ben dat ze daar niet horen te liggen ;) Een spenendoekje klinkt ideaal! We hebben wel een knuffel mijn speen en zo gauw E. het bed raakt grijpt ze die meteen maar als ze echt een speen nodig heeft en erom ligt te huilen begrijpt ze niet dat dat ook een speen is. Snuggere Henkie :')

LB, soms kan een oplossing zo simpel zijn. En je moeder vindt het waarschijnlijk ook nog eens hartstikke leuk! En OMG, die pakjes! O+

Hahaha, die Pi. Lekker ding O+
E.
pi_135751371
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:06 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Tip! Tip! Tip! Speendoekjes! I-de-aal! Wij konden 'vroeger' ook nog wel eens het bed uit om speentjes terug in bed te leggen maar dankzij die doekjes krijgt ze ze het bed niet meer uit :D.

Zo een bijvoorbeeld!

Die heb ik aan de spenen overdag wel zitten zodat ik ze niet kwijt kan raken.
Voor 's nachts heb ik dat expres niet want Fee trekt hem er dan zelf vaak ongemerkt uit.
pi_135751513
Owh mijn man vraagt (als hij wakker is) ook altijd of hij iets kan doen. Een flesje of speentje moet pakken. Daar heb ik echt geen klagen over. :)

Ik heb 2 meisjes die heel erg gehecht aan hun moeder zijn en mijn man kan niets van me overnemen vaak. Want doet hij dat wel (of probeert hij dat wel) is het overstuur huilen tot mama er wel weer is. De oudste had hier altijd weinig last van totdat Papa vorig jaar 2 weken op vakantie ging met de motor. Sindsdien moet Mama er altijd zijn. Ook afgelopen weekend met logeren was ze steeds aan het huilen omdat Mama er niet was. Oma wilde me bellen maar toen was ze opeens in slaap gevallen. En ja. Sinds Féline geboren is ben ik er altijd. Ze is één keer wezen logeren omdat we een avondje uit hadden maar de keer logeren er na moest ik d'r ophalen want ze was overstuur. En toen ik d'r beet had viel ze meteen in slaap.

Mijn man probeert het ook wel maar vaak lukt het gewoon niet. En het frustreert hem (en mij soms) ook. Maar het is even niet anders. Tot ze ouder word en ik d'r hopelijk kan uitleggen dat ze net zo goed bij Papa kan zijn.
pi_135751610
Dat lijkt me toch best lastig, Tal. Dan komt er wel heel veel op jou neer.
pi_135751783
Nou, t is buikgriep, dus rustig op de bank zitten werd t niet. Dat was t probleem.

Ik mag trouwens niet klagen over mijn vent 's nachts :)
pi_135752175
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:01 schreef L-E het volgende:
Dat lijkt me toch best lastig, Tal. Dan komt er wel heel veel op jou neer.
Dat komt het ook.
Hier in huis is het nu echt zo'n ouderwetse indeling :')
Mama zorgt voor de kinders. En Papa voor het geld dat binnenkomt :')
Ik ben echt blij dat ik 2 dagen heb dat ze even bij Opa en Oma zijn.
Al moet ik dan ook wel veel doen (het huishouden zo veel mogelijk en natuurlijk mijn studie).
Omdat er zo veel op mijn schouders komt op het moment heb ik mijn laatste 2 studie modules uitgesteld naar einde van het jaar. Dan hoop ik wat meer ruimte te krijgen van de kinders :')
pi_135752253
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:17 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat komt het ook.
Hier in huis is het nu echt zo'n ouderwetse indeling :')
Mama zorgt voor de kinders. En Papa voor het geld dat binnenkomt :')
Ik ben echt blij dat ik 2 dagen heb dat ze even bij Opa en Oma zijn.
Al moet ik dan ook wel veel doen (het huishouden zo veel mogelijk en natuurlijk mijn studie).
Omdat er zo veel op mijn schouders komt op het moment heb ik mijn laatste 2 studie modules uitgesteld naar einde van het jaar. Dan hoop ik wat meer ruimte te krijgen van de kinders :')
Gaat toch best veel tijd in zitten he, dat grut? :P

Hier is het idd ook zo. Mijn man werkt nu fulltime, en ik 'doe' de kinderen en het huishouden :')

God, ik kijk zo uit naar weer gaan werken, lijkt me heeeeerrrrrlijk O+
pi_135752322
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:20 schreef L-E het volgende:

[..]

Gaat toch best veel tijd in zitten he, dat grut? :P

Hier is het idd ook zo. Mijn man werkt nu fulltime, en ik 'doe' de kinderen en het huishouden :')

God, ik kijk zo uit naar weer gaan werken, lijkt me heeeeerrrrrlijk O+
Een klein beetje maar :')

En werk.. Ik snak er naar :')

Zo heb ik besloten als ik geslaagd ben voor mijn module calculatie (als het goed is examen in februari) en ik heb nog geen werk dat ik dan vrijwilligerswerk ga doen om er uit te zijn.
Ik snak echt naar meer mensen te zien dan alleen tijdens de boodschappen :')
Ik raak echt vereenzaamd (is dat goed Nederlands?)
pi_135752406
Van de week had ik de kinderen op bed toen manlief thuis kwam. En Fee werd wakker.
Die had ik in d'r slaapzak bij Papa op schoot gezet en zo kon ik de kamer uitmesten van de oudste (jezus wat was dat nodig!). Een uurtje heeft het geduurd. Daarna was ze zo overstuur aan het gillen, huilen en snikken. En toen ik beneden kwam had ik een flesje gemaakt want was ook tijd voor haar laatste fles. Die aan Papa gegeven zodat hij dat kon geven en ik even de kamer kon verder opruimen.
Maar ze wilde de fles niet. Ze wilde naar Mama! En bleef net zo lang huilen, gillen en snikken tot ik dr beet had :{

Ze doet nu trouwens vaker aan fles weigeren. Meer kindjes dat? Gisteravond wilde ze hem niet. En gisterochtend bij mijn ouders ook niet.
pi_135752413
Oh, goed plan, dat had ik ook bedacht ja! Moet het wel nog even met de therapeute doorspreken, maar het lijkt me geweldig om iets te kunnen betekenen voor de maatschappij (en dan in mijn geval zonder dat er meteen hoogstaande taferelen van me worden verwacht want overvragen = paniekaanvallen)

*O*
pi_135752513
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:25 schreef L-E het volgende:
Oh, goed plan, dat had ik ook bedacht ja! Moet het wel nog even met de therapeute doorspreken, maar het lijkt me geweldig om iets te kunnen betekenen voor de maatschappij (en dan in mijn geval zonder dat er meteen hoogstaande taferelen van me worden verwacht want overvragen = paniekaanvallen)

*O*
Ik ga dan rolstoelen duwen of zo. Of koffie schenken in het bejaardentehuis. Knutselen met die oudjes.
Weet ik veel. Maar zo iets :D Ben ik er uit en ik heb er geen diploma van de universiteit voor nodig :P
pi_135753441
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:25 schreef L-E het volgende:

*O*
Dit! Ik heb voor E. een tijd nederlandse les gegeven aan buitenlandse mensen. Heerlijk vond ik dat, het waren vaak ouderen die zó lief waren O+
En trok ik het een week niet dan deden ze er nooit moeilijk over. Ik heb er echt een fijne tijd gehad, ben gestopt omdat ik weer een studie ging doen.
E.
pi_135753561
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:25 schreef Tally het volgende:
Ze doet nu trouwens vaker aan fles weigeren. Meer kindjes dat? Gisteravond wilde ze hem niet. En gisterochtend bij mijn ouders ook niet.
Hier ook ja Iedere keer als ik denk dat ze niet minder kan drinken weet ze me te verbazen. Gisteren hebben we volgens mij krap aan 250 cc binnen kunnen krijgen. :{
Ben nu op zoek naar alternatieven om toch melk binnen te kunnen krijgen, iets van fruit door de melk pureren en maar weer wat schepjes melkpoeder door haar eten doen.
E.
pi_135753642
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:02 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Hier ook ja Iedere keer als ik denk dat ze niet minder kan drinken weet ze me te verbazen. Gisteren hebben we volgens mij krap aan 250 cc binnen kunnen krijgen. :{
Ben nu op zoek naar alternatieven om toch melk binnen te kunnen krijgen, iets van fruit door de melk pureren en maar weer wat schepjes melkpoeder door haar eten doen.
Ik denk dat ik gister ook net aan de 250cc ben gekomen. Vanmorgen wilde ze wel een fles maar na wat slokjes duwde ze hem weg. Tegenwoordig laat mevrouw het ook uit haar mond lopen :')
En dat vind zij dan grappig. Ik iets minder :')
Gisteravond dacht ik eerst dat ze misschien last had van haar mond of keel. Ze deed ook een beetje raar vond ik :') Later dacht ik ze wil gewoon alles in de gaten houden dus slapen word hem niet :')
pi_135753666
Nu ga ik zo eens een biefstukje halen bij de slager en zal ik langs de turk lopen om een stukje baklava te halen? Gewoon om mezelf eens te verwennen :P
Of zal ik het gewoon niet doen want er moet toch al zo veel vanaf :')
pi_135753674
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:05 schreef Tally het volgende:
Nu ga ik zo eens een biefstukje halen bij de slager en zal ik langs de turk lopen om een stukje baklava te halen? Gewoon om mezelf eens te verwennen :P
Of zal ik het gewoon niet doen want er moet toch al zo veel vanaf :')
:9~ :9~
E.
pi_135753687
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:05 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

:9~ :9~
Ja dat dus :')
pi_135753741
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:06 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja dat dus :')
Ik zou het halen. Dan ga je gewoon wandelen en voila, je hebt ook nog bewogen ook! :+
E.
pi_135753842
Speen? Wasdat? Hier van pure wanhoop geprobeerd er een speen in te stoppen, maar ze spuugt ze allemaal uit en rustig wordt ze er ook niet van... Ze wil alleen maar mama. ML is nu dus boven het bedje aan het ombouwen, want ook ik mag van de fysio 's nachts niet meer tillen.

Loj, beterschap!

Tally, lekker! Gewoon doen!
pi_135753888
Jeetje joh, wat zijn jullie aan het klungelen met tillen enzo. Gotc (toch?) ook al :* Lijkt me mooi lastig met zo'n kleintje..
E.
pi_135753944
Mijn dochter is vandaag 8 maanden! *O*

E.
pi_135754013
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:14 schreef .Sparkling. het volgende:

[ afbeelding ]
O+
pi_135755062
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:10 schreef Cwen het volgende:
Speen? Wasdat? Hier van pure wanhoop geprobeerd er een speen in te stoppen, maar ze spuugt ze allemaal uit en rustig wordt ze er ook niet van... Ze wil alleen maar mama. ML is nu dus boven het bedje aan het ombouwen, want ook ik mag van de fysio 's nachts niet meer tillen.

Loj, beterschap!

Tally, lekker! Gewoon doen!
Daarvoor hadden wij ook een co sleeper gefabriceerd. Ik heb een forse beperking in mijn pols en vaak snachts veel last van beide armen.

Geen klagen over Ml, sinds L op haar eigen kamer slaapt, haalt en brengt hij haar meestal.
pi_135755321
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 08:02 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Hihi, Wat een typefouten van mij.
Maar nog steeds geen goede nacht dus. :*
pi_135756548
Limone, ik ben het met Shandaly eens. Gewoon vakantie opnemen

Shandaly fijn om jezelf te verwennen met lingerie.

LB inderdaad hele simpele oplossing O+

Loj, beterschap :*
En als moeder kan je niet meer ziek zijn :D

Spirit ik snap dat zoiets een irritatie momentje is :*
Nog meer irriatie momentjes met mannen :*

Tally wat een drukte heb jij zo. Ik hoop dat het studeren straks weer opgepakt kan worden :*

Spark *O* gefeliciteerd me de 8 maanden
En wat een mooie foto O+
pi_135757799
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:06 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Zo een bijvoorbeeld!

Stuur maar door!! :P

Ik heb er laatst zo een gekocht maar mijn liefste man haalt hem er steeds af omdat ze eraan trekt en zo haar speen uit trekt . Ja, zo went ze er vast snel aan }:|
Sarcasme. Herken het.
pi_135757998
Maar verder is mijn man echt geweldig hoor O+
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:12:01 #181
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_135758260
Spark wat een mooierd zeg! En 8 maanden! *O*

Speendoekjes.. Mijn kraamverzorgster deed een doekje van de Prenatal erdoor. Zo 1 dus http://www.prenatal.nl/sh(...)vVisit=true&id=84353

Werkt ook prima!
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:25:44 #182
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135758808
Beetje bijgezen en even wat quotes door elkaar:

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:22 schreef Tally het volgende:
En werk.. Ik snak er naar
:Y :Y :Y :Y :Y
maar ik wil wel betaald worden eerlijk gezegd :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:14 schreef .Sparkling. het volgende:
*O* en wat een mooie foto! O+

quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:24 schreef ProjSkippy het volgende:
Verder nog niet bijgelezen, beetje druk en chaotisch hier.
Alleen een update mag ook he ;)
Hoe gaat het bij jullie?

quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:40 schreef Gulara het volgende:

Ik vind jouw updates altijd zo leuk om te lezen! Lekker relativerend maar ook zo vol liefde O+ O+
En heel beeldend, ik zie Pi al in die bus zitten _O-

quote:
Einde van een tijdperk maar wel een mooie beloning voor jezelf. Mooie bh's O+ O+
Ik ga -ooit- ook eens een echt mooi setje kopen. En goed mijn maat laten opnemen... :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:19 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en gisteren had ik al bijna besloten dat ik mijn vriendin zou vragen om ook op te passen tijdens dat vrijgezellenfeest (dus zij in Groningen, ik in Utrecht), en toen ineens bedacht ik me dat ik mijn moeder gewoon kan vragen om hier een nachtje te komen logeren :D verbluffende simpelheid! O+
Oh dat is helemaal relaxt, kan E lekker thuis blijven in haar vertrouwde omgeving en voor jou scheelt het ook een boel gesleep. (je vriend is dan ook naar de vrijgezellenfeest?)

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:19 schreef Loj het volgende:
Hier ook zo een nacht :(
Maar dat kwam door mezelf :'(

Hoe doe je dat? Zelf ziek zijn en voor je baby zorgen? Nu is vriendje maar thuisgebleven, Maarja dat is wel een vrije dag minder :(
Dat kan dus niet. Heel rustig aan doen, kind soms iets langer tv laten kijken :@ en vooral niet teveel verwachten. Beterschap :*

Qua spenen: meiden hebben/willen geen speen. Die willen mama. En ik wil eigenlijk dat M geen speen heeft, maar daar denkt hij anders over. Maar die is ze nooit kwijt eigenlijk, en anders weet hij zelf wel waar ze zijn.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:30:57 #183
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135759019
Gisteravond op tijd naar bed gegaan want niet lekker (beetje beginnende griepverschijnselen dus wilde even wat extra slaap pakken). Daar dachten de kinderen alleen iets anders over.

Na de voeding van 23.00 uur wilde D niet meer slapen. Huilen, huilen, huilen. Ze wilde helemaal niks, dentinox hielp ook niet. Vervolgens was M ook wakker en wilde ook niet meer in zijn bed liggen. J werd ook wakker van alle commotie maar sliep gelukkig zelf weer verder. Man met M bezig, ik met D. D uiteindelijk een pcm gegeven en toen ze wat rustiger werd nog even gedronken. 1 uur lag ze in bed. M wilde gewoon niet slapen,zodra hij in zijn bed was, was het gillen. Dus mee naar beneden totdat man het ook zat was, toen heeft hij alle lampen uitgedaan en tegen M gezegd dat papa ging slapen. Toen wilde hij toch ook maar naar bed.....

Nu dus nog steeds niet lekker en al helemaal niet uitgeslapen :')
pi_135759707
Ai Kyara, heftige nacht!

Vraagje aan de mama's met snel geprikkelde kindjes: hoe doen jullie dat met de eerste verjaardag? Gezien Sticker zijn reactie op drukte, overwegen wij serieus zijn verjaardag alleen met ons gezin te vieren. Dus geen andere mensen uitnodigen. Dat zal niet iedereen waarderen, maar ik wil niet zijn welzijn opofferen omdat wij een ding maken van het feit dat hij 1 wordt. Hoe staan jullie daar in? Nog drie maanden, iehhhhhhh!

Sinds twee dagen gaat hij mee op de fiets. Zit-ie stoicijns voor zich uit te kijken, alsof we helemaal niet iets Heel Nieuws aan het doen zijn. :') God, ik hou zo van hem, mijn dikkebillenbaby. We houden 'm! O+
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:08:51 #185
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135760324
Is het mogelijk om bijvoorbeeld opa's en oma's op een ander moment uit te nodigen? Zodat het niet teveel in 1 keer is? Ik zou sowieso Stickers welzijn voorop stellen dus pech voor anderen. Maar 3 maanden duurt ook nog even.

En *G* voor het fietsen. Ik moet hier ook nog steeds een rondje doen op de fiets want dat is er nog niet van gekomen :@ Maar ja, dat moet dan ook om en om natuurlijk.

en nee, ik wil geen fietskar of bakfiets!
pi_135760391
Is dat een dingetje, een fietskar of bakfiets? :D

Ik heb besloten dat ik tzt voor een bakfiets ga, als er een derde komt. Hoe onsexy ik dat ook vind.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:12:35 #187
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135760488
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:10 schreef L-E het volgende:
Is dat een dingetje, een fietskar of bakfiets? :D

Ik heb besloten dat ik tzt voor een bakfiets ga, als er een derde komt. Hoe onsexy ik dat ook vind.
Nou, in het peutertopic hebben ze aandelen fietskar/bakfiets :D
Maar in onze situatie is dat echt niet praktisch (want wat doe je ter plekke?) en ook niet nodig (bijna alles op loopafstand en anders een auto voor de deur).
pi_135760645
Ah ja. Hier wel een auto voor de deur, maar daar heb ik weinig aan want geen rijbewijs. En dat wil ik zo houden, dus dan wordt het zoeken naar een handige en prettige manier om jezelf incl. kinderschare te vervoeren.

Ja, opa's en oma's een ander moment kan wel. Maar dan heb ik ook nog broers en een zus die daar graag bij zijn. En hele goede vrienden. En de broers van mijn man. En het houdt niet op he? En om nu zes keer klein te vieren gaat me te ver :P
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:19:52 #189
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135760776
LE, ik heb de eerste verjaardag van Lientje nog wat groter gevierd, een man of 20 op bezoek. Haar tweede, kwam haar oma, opa & oma, en overgrootvader/moeder in de ochtend. Een oom, tante, nichtje en twee achterneefjes in de middag.

Nu vieren we het tegelijk, de 1e ven ons ventje en de 3e van ons meisje en dat doen we ook ongeveer zo, ik nodig gewoon alleen uit wie ik wil dat langskomen en de rest die er naar vraagt zeg ik dat we het klein vieren omdat ik denk dat de kindjes daar meer plezier van hebben.

Op de verjaardag van ons ventje gaan we overigens naar de Ouders Natuurlijk Beurs, daar hebben we dan een dag met elkaar.
De dag erna vieren we beide feestjes. ^O^
pi_135760937
Oh Juud, mijn man en ik gaan ook naar die beurs! Heb er echt nu al zin in! O+
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:30:31 #191
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135761271
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:23 schreef L-E het volgende:
Leuk!! Kunnen de jongetjes meeten! ;) :P
pi_135762406
De turk had al een keus voor me gemaakt. Hij verkoopt geen baklava doordeweeks. :P

Ik had kattenspul gekocht om de kat van de trap te verjagen. Ze krabt daar heel het tapijt op stuk. Nu ga ik zelf kapot van de lucht die dat spul heeft *kuchkuch*

Verder eindelijk eens foto's uitgezocht van Fee die ik wil laten afdrukken O+ Zijn er gelukkig maar 300 :D

En voor de rest de kindjes zijn weer thuis en de boodschappen ook gedaan O+
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:22:53 #193
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135763498
Ik ga ook naar de ouders natuurlijk beurs. Maar wel zonder kinderen denk ik want man wil niet mee verwacht ik.

Dat is wel druk ja L-E! Hier maar 1 oom en tante voor de kinderen. Verder vrienden maar dat zijn er ook niet superveel. Uiteindelijk 10 volwassenen en 5 kinderen op bezoek gehad. Was vol genoeg dus was wel blij met 4 afbellers :@
pi_135768190
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:20 schreef Mabawa. het volgende:

Vandaag 3 spuitluiers :') Dus of dat, óf ik kan eindelijk maatje 62 tevoorschijn toveren!! Ben 56 best een beetje zat. Had niet zo heel veel in de kleinste maatjes en vind het zonde om alsnog te kopen. En er is zoveel leuks in 62!!

Rijden ging prima. Ik rij normaal (alleen) heeeel veel voor werk en vind ik de auto zitten heerlijk maar met M toch een beetje spannend om 115 km te doen. Maar het ging prima, zowel heen als terug. Ben net een half uurtje thuis en hij ligt nu nog te tukken in de MC :@ Haal m er wel zo uit want anders zit hij er zo lang in.

Jullie weekendje Berlijn klinkt heerlijk zeg! Hier ook een berenpakje. Wel de lichte versie, mijn beertje is bruin van zichzelf O+

O+ Goed een beetje kleurverschil! Zo meteen denken de mensen dat je een echt beertje in je draagdoek hebt. :')

Respect hoor voor je autotrip.

quote:

Zojuist geboekt: mijn eerste tripje zonder man en kind. :o Duurt nog wel een paar maanden...Tot die tijd maar zonder doorslapen. ;)

Oh wat heerlijk nieuwe bh's! In mijn geval zou het ook een hele nieuwe garderobe betekenen. Op een of andere manier kan ik niet borstvoeden zonder elke dag helemaal onder te zitten. Is het niet van het lekken bij het kolven, dan is het wel omdat die compres dubbel zit en ik er pas achter kom als er al twee enorme vlekken in mijn jurk zitten. :') Dan maar een paar maanden geen nieuwe kleren (of kleren van de Zeeman, die ik over een paar maanden gewoon in de Humanabak kan gooien).

Wat heb je dat goed gedaan: acht maanden! Ik weet niet of ik dat volhoud, hoor!

Hillie: Ik had er helemaal niet op gerekend dat het nu al zou gebeuren, dus die drie nachten doorslapen waren een aangename verrassing. Het is nu ook niet erg dat zij vannacht al om 4:30u kwam.
Het verschil tussen dit weekendje weg en thuis is dat we het hele weekend onderweg zijn geweest en er twee extra mensen waren om met haar te knuffelen. Nu heeft ze weer regelmaat en is ze met mij alleen... :o

Oh GotC, wat enorm arelaxed. Sterkte! Ik hoop dat je snel herstelt. Werk je wel gewoon?

Seks... tja.

Ach die Pi, wat grappig en schattig tegelijk! :D

Pittig Tally. Hier wil ze wel het liefst op iemand liggen, maar het maakt niet zo veel uit wie dat is. Mij vindt ze net iets leuker als er ook een blote tet bij is. En :* voor de vereenzaming. Naar gevoel is dat hè?

Prachtige kijkers, Spark!

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:23 schreef L-E het volgende:
Ik las de laatste bladzijde van beneden naar boven en zag deze post en dacht echt dat het over de negenmaandenbeurs ging. Viel je daar even bijna van je voetstuk! :@ :D
pi_135770291
Isa heeft al een poos moeite met slapen en af en aan ook met in slaap vallen. We laten haar eigenlijk nooit echt huilen, maar ik kom nu op een punt dat ik me afvraag of we er echt wel goed aan doen om altijd te reageren.

Hebben jullie je kind laten huilen? En zo ja, tot hoe ver laat je het huilen gaan? Isa huilt echt heel erg van streek, gaat volledig over de zeik, zo lijkt het, maar als je haar pakt is ze instant bijna stil. Tranen en snot overal, dus het lijkt me geen toneelspel.
Sarcasme. Herken het.
pi_135771019
Spirit, ik doe het heel af en toe met K. Als ze zo overduidelijk moe is maar het even niet lukt is dit voor haar (vind ik) op dat moment het beste. duurt het langer als 8 minuten duurt gaan we naar haar toe. Dan even troosten, dus uit bed, rondjes door de kamer lopen tot ze rustig is en dan na 5 minuten proberen we het weer!

de ervaring leert inmiddels dat het paniekhuilen 3 minuten duurt en ze dan al met haar ogen dicht ligt, ze snikt dan nog wel maar slaapt al zo goed als.
Wat K ook nog wel wil helpen is een doekje op haar gezicht, dan is ze vaak ook zo weg!
pi_135771807
Ik liet Ow eigenlijk bijna nooit echt huilen, maar reageer wel rustig...
Ik storm niet meteen naar boven, maar neem nog een slok. (Beetje t zelfde als hij zacht valt)..

Moet eerlijk zeggen dat ik er afgelopen week achter ben gekomen dat als hij 's nachts weer een wakker is dat ik hem best in bed kan leggen. Hij huilt dan een minuutje en gaat daarna spelen. Na een tijdje gaat hij weer huilen en dan troost ik hem :)
pi_135771880
Spirit, hier ook zo bagger incl huilen, maar ik blijf reageren (moperend en al soms). Ik ga er vanuit dat ze wakker wordt omdat ze 'iets' nodig heeft - meestal mij ;).

Laten huilen doe ik echt niet, wel laat ik haar soms als ze echt megamoe is, liggen en houd ik m'n hand op haar. Maar dan duurt het ook max 5 min tot ze slaapt. (Oh ja, en als ik op het toilet zit, dan wel. Ze heeft zichzelf al eens in slaap gejammerd om die reden :@).
pi_135772175
Blij om te lezen dat ik niet de enige ben die twijfelt over de spiraal.

Mabawa, fijn dat de lange autorit goed ging.

Kyara, niet fijn zo'n slechte nacht als je je niet goed voelt -O-

Oh en hier ook zo'n vent die s nachts niet uit bed komt...idd heel herkenbaar dat kreunen bij elk geluid en vinden dat hij slecht heeft geslapen als een paar keer wakker word :')

Vannacht eerste nacht zonder kruiken gehad en hij sliep gewoon lekker tot om half 8 de wekker van mijn vriend af ging. En na de voeding ook nog 2 uurtjes. Overdag wil hij dan weer niet naar bed, maar ben al blij dat hij snachts goed slaapt.

Oh en ik ga wel naar de 9 maanden beurs...op zondag |:( zusjes konden niet op een anders dag. ik denk wel dat ik K thuislaat bij papa :)
pi_135772532
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:08 schreef Spirit82 het volgende:
Isa heeft al een poos moeite met slapen en af en aan ook met in slaap vallen. We laten haar eigenlijk nooit echt huilen, maar ik kom nu op een punt dat ik me afvraag of we er echt wel goed aan doen om altijd te reageren.

Hebben jullie je kind laten huilen? En zo ja, tot hoe ver laat je het huilen gaan? Isa huilt echt heel erg van streek, gaat volledig over de zeik, zo lijkt het, maar als je haar pakt is ze instant bijna stil. Tranen en snot overal, dus het lijkt me geen toneelspel.
Ik heb de oudste nooit laten huilen en doe dat bij de jongste ook niet. Fee reageert ook zo en toch pak ik dr elke keer op.

De laatste dagen is in slaap vallen echt een probleem. Vanavond probeer ik dr wat langer wakker te houden en hoop dat ze zo wel in slaap valt en blijft slapen.
pi_135773268
Spirit, ze wordt naar mijn idee stil als je haar oppakt omdat je voldoet aan de behoefte: blijkbaar heeft ze op dat moment jouw nabijheid nodig. Toneelspel bij zulke jonge kinderen vind ik oprecht onzin. Is nu trouwens ook niet de periode dat de verlatingangst zijn intrede doet?

Limone, heb ik een voetstuk? :D
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:05:59 #202
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135773374
Ohhh Sticker al mee op de fiets ja? *O* Ik ben met E nog niet wezen fietsen (schijterd die ik ben :') ) Maargoed, ik heb dan ook wél een rijbewijs :9

Oh en LE, zou voor mij geen moeilijke vraag zijn. Als E niet tegen drukte kon, dan vierden we de verjaardag klein :Y
Maar ik denk dat wij maar een knalfuif moeten geven ofzo, met alle kinderen uit de buurt ook :') Ze is dól op drukte! *O*

Tally, LE en Kyara, jullie mogen mijn baantje wel hebben hoor :Y O+ Dan pas ik wel op jullie grut :Y

Limone :D lekker melkfestijn dus elke keer :Y)

Spirit, E jammert 's nachts wel eens wat, maar ik kan aan het huiltje horen of ze dan eigenlijk nog slaapt of dat ze echt wakker is. In het tweede geval ga ik er wel vrij snel heen, haal haar uit bed en probeer haar gelijk weer in slaap te voeden.

Ohja, en het lijkt me echt heel naar (voor jou & je man) als je kind zo overstuur raakt als jij er niet bent Tally :o
pi_135773816
Mijn man raakt dan ook overstuur :')
Ik zou graag helemaal in mn uppie naar de bios willen maar ik ben bang dat het huis dan afgebroken is als ik terugkomen :') Of mn schoonmoeder zit op de bank :+ En dat vind ik dan niet erg O+

Ze slaapt. Zonder gedoe O+

En begrijp me niet verkeerd. Ik vind het heerlijk zo met mijn kindjes. Ik vind ze geweldig en zaterdag zijn ze 4 uurtjes bij Oma geweest en dan weet ik niet hoe snel ik ze op moet halen. Maar soms.......
pi_135774253
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:03 schreef L-E het volgende:

Limone, heb ik een voetstuk? :D
Ja? Ik vind je zo wijs, zeker, oer beetje stom woord, lief, stabiel, duidelijk in je moederschap! Zo wil ik ook voor M. zijn. :)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:30:37 #205
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_135774692
Ik luister naar hoe het huiltje/jammer klinkt. Als het langer duurt dan ga ik er wel heen.
Maar dat is eigenlijk zelden nodig. Een keertje was het omdat ze door een te lang truitje niet bij haar duimpjes kon komen O+
pi_135776207
Jeetje Kyara wat een nacht :*

L-E. Inderdaad heel klein vieren dan. :*
*O* voor het fietsen. Hoe jij de liefde voor jouw kids beschrijft O+
Ik heb ook nog nooit gefietst met Riley. En ik wil dat zo graag

Ouders natuurlijk beurs had ik nog nooit van gehoord :@

Limone. Leuk je eerste uitje zonder man en kind

Spirit in het begin heb ik Riley wel laten huilen, omdat zij het nodig had om even te huilen voordat ze in slaap viel. Was voor haar de manier om de dag te verwerken. Maar tegenwoordig laat ik haar niet meer huilen. Want nu huilt ze alleen nog maar als ze mij nodig heeft. Het klinkt bij Isa als verlatingsangst. :*
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:20:09 #207
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135777141
Waarom heb je nog nooit gefietst dan Omen? :o
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:26:34 #208
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135777463
Omdat er op tafel zoveel meer interessants ligt dan op de grond.........

pi_135777486
*O*
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:27:56 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135777517
Ze staat nog niet hoor, maar ik vond het al heel wat dat ze zich aan de tafel optrekt tot hoge kniezit ;)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:28:38 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135777549
Wauw!!
pi_135777693
Eigenlijk geen idee LB. In de zomer was ze nog te klein om alleen te zitten en toen vond ik het te koud :@

Kyara wat goed O+
pi_135777870
Mag ik even inbreken met een vraag? E. is ziek en ik wil even weten of ik iets over het hoofd heb gezien/nog kan doen om het haar zo comfortabel mogelijk te maken.
Checklist ->
-snotogen, beetje rood en dik en een beetje troep dus. Eruit geveegd met een watje met afgekoeld gekookt water
-hoesten en proesten en 'snurkend' ademen: luuf onder de voetjes, neusje leeggebaggerd met zo'n neusslurper
-Getempt, 38,7, pcm gegeven
-Voor de nacht: romper, pyjamabroek, sokjes en slaapzak zonder armen omdat ze het wegens temperatuur te warm kan krijgen.
-Diarree
-Bedje een beetje schuin omhoog gezet.

Mis ik nog iets? Ze drinkt wel, maar moeizaam omdat d'r neus zo dicht zit en ze ademt als een zeehond. Heb de HAP gebeld (weetikveel, wilde geen enkel risico nemen) en volgens de assistente moeten we temperatuur in de gaten houden (mag tot 42,7??? Serieus???), als we ieder uur de oogjes moeten schoonwrijven moeten we terugbellen en drink- en plasgedrag in de gaten houden. Ze slaapt nu, maar ik vind het zooo naar om mijn kleine prupke zo ziek te zien. Kan ik nog iets doen denken jullie? Voor haar of voor mezelf? :')

Edit -> oh, lekker warrige post en taaltechnisch ook niet echt je-van-het. Nouja..
pi_135777920
Nou was voor korte duur. Maar ze huilt niet voor niets. Ik gok weer buikpijn.
pi_135777981
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:34 schreef Juud-- het volgende:
Mag ik even inbreken met een vraag? E. is ziek en ik wil even weten of ik iets over het hoofd heb gezien/nog kan doen om het haar zo comfortabel mogelijk te maken.
Checklist ->
-snotogen, beetje rood en dik en een beetje troep dus. Eruit geveegd met een watje met afgekoeld gekookt water
-hoesten en proesten en 'snurkend' ademen: luuf onder de voetjes, neusje leeggebaggerd met zo'n neusslurper
-Getempt, 38,7, pcm gegeven
-Voor de nacht: romper, pyjamabroek, sokjes en slaapzak zonder armen omdat ze het wegens temperatuur te warm kan krijgen.
-Diarree
-Bedje een beetje schuin omhoog gezet.

Mis ik nog iets? Ze drinkt wel, maar moeizaam omdat d'r neus zo dicht zit en ze ademt als een zeehond. Heb de HAP gebeld (weetikveel, wilde geen enkel risico nemen) en volgens de assistente moeten we temperatuur in de gaten houden (mag tot 42,7??? Serieus???), als we ieder uur de oogjes moeten schoonwrijven moeten we terugbellen en drink- en plasgedrag in de gaten houden. Ze slaapt nu, maar ik vind het zooo naar om mijn kleine prupke zo ziek te zien. Kan ik nog iets doen denken jullie? Voor haar of voor mezelf? :')

Edit -> oh, lekker warrige post en taaltechnisch ook niet echt je-van-het. Nouja..
Zoutoplossing in de neus? Ui bij dr bedje.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:38:04 #216
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135778040
een lieve mama in haar buurt Juud. Dat je er voor haar bent. Verder heb je al aan alles gedacht denk ik zo.

Beterschap :*
pi_135778106
:* Juud!

Volgens mij ben je goed bezig..

Ik heb de paar keer dat Ow echt niet lekker was iedere 3 uur de wekker gezet. En dan ff gevoeld of hij niet te warm of koud was..
Veel meer kan je ook niet doen, behalve troosten m..
pi_135778173
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:37 schreef Tally het volgende:

[..]

Zoutoplossing in de neus? Ui bij dr bedje.
Hmm zoutoplossing heb ik nog niet geprobeerd, ze werd al narrig van die neusslurper in haar neus..
En een ui is een goed idee maar de enorme stank die nog dágen in je gordijnen hangt houdt me een beetje tegen :@ Maar mogelijk ga ik dat toch maar proberen als het niet beter wordt.

Kyara wat ben je lief :*
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:57:23 #219
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135779177
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:38 schreef Kyara het volgende:
een lieve mama in haar buurt Juud. Dat je er voor haar bent. Verder heb je al aan alles gedacht denk ik zo.

Beterschap :*
_O_
pi_135779342
Juud. Beterschap voor je meisje. Volgens mij heb je aan alles gedacht

Ik ben een beetje terug aan het lezen van mijn zwangerschap. Word ik emo van. :'(
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:00:42 #221
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135779353
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:31 schreef Omentielvo het volgende:
Eigenlijk geen idee LB. In de zomer was ze nog te klein om alleen te zitten en toen vond ik het te koud :@

Kyara wat goed O+
Haha, ja dat is ook de reden dat ik het nu waarschijnlijk nog even uitstel ;)

Nee ik heb speciaal voor fietsen zo'n skipak gekocht, maar ik wil echt zeker weten dat dr nekje en rug stevig genoeg zijn. (ze zit súperstevig, dus het zal best kunnen.... maar toch he :') )

Ohh en lekker mijmeren!! Hartstikke bijzondere tijd, bíjna een jaar na de geboorte van je dochter!! Vanaf nu maakt ze alle dagen van het jaar voor de tweede keer mee! :D
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:03:02 #222
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135779484
XM! Nu heeft t lang genoeg geduurd!! Kom es een update doen!

En Suiker is hier ook te weinig de laatste tijd }:|
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:13:56 #223
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135780020
Ik ben ook niet helemaal bij :@

Juud- zoutoplossing van otrivin monodose vind ikzelf echt heel prettig werken, en dan direct voor d borst/fles.

Kyara, lief moppie O+

Heel ego: Lauren kan de gebaren bij "klap eens in je handjes" O+ morgen kijk ik of ik een filmpje kan fixen.
Oh en gisteren hadden manlief en ik een feest. Oma ging eten met de kinderen en ze daarna naar bed doen. Ze is ruim 2 uur ongelukkig geweest voor ze in slaap viel ;( ze vond het niet leuk dat ik of manlief er niet waren.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:16:47 #224
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135780172
Ahhh pessie, da's niet leuk om te horen als je thuiskomt ;( Was het de eerste keer of ging het de vorige keer wel goed?

En ik ben benieuwd naar t filmpje! De dochter van mijn vriendin slaat dolgelukkig haar handjes ineen als je dat liedje zingt, dat is ook zo cute O+

Oh en ik smélt echt elke keer als ik nu naar E lach, want dan trekt ze zo'n typische babygrijns waarbij ze haar drie tandjes laat zien! O+ :'( O+ *;
pi_135780417
Pessie wat goed *O*

LB O+

Mijn laatste dagen post ik elke dag dat baby het reuze naar haar zin heeft in buik. Woensdagnacht had ik wat voorwerk. In de middag was dat weer weg. Tegen zessen begon het voorwerk en was ik zo emotioneel dat ik de hele tijd kon huilen. En daarna de post dat ze geboren is. O+
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:22:00 #226
259886 pessie
pi_135780450
Baby tandjes <3

We zijn ook gebeld hoor, maar toen ik dat doorhad lag ze net in slaap te vallen op de bank. Was de eerste keer sinds mei. Maar goed, schoonmoeder weet hoe het is, mijn beide kinderen zijn in uiterlijk, karakter, slapen en eenkennigheid kopieën van haar kinderen. Ze weet dus hoe het werkt. Maar blijft niet leuk, horen dat je baby ongelukkig is. Ze heeft er vandaag de hele dag nog wat last van gehad denk ik. Ze was erg huilerig en pieperig en kon niet de rust vinden om even wat langer dan een uurtje te slapen. Ik hoop dat het morgen weer beter met haar gaat.
pi_135780488
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:21 schreef Omentielvo het volgende:
Pessie wat goed *O*

LB O+

Mijn laatste dagen post ik elke dag dat baby het reuze naar haar zin heeft in buik. Woensdagnacht had ik wat voorwerk. In de middag was dat weer weg. Tegen zessen begon het voorwerk en was ik zo emotioneel dat ik de hele tijd kon huilen. En daarna de post dat ze geboren is. O+
Ik heb de eerste posts na beide geboortes op een papiertje in een mooi lijstje O+ Suikertante O+
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:23:20 #228
259886 pessie
pi_135780528
Omen, het is ook heel bijzonder! Je hebt je meisje bijna een jaar geleden voor het eerst ontmoet!
pi_135780642
Juud, beterschap voor je mini :*

Hier omgekeerde fokwet :? Na het moeizaam in slaap komen heeft ze doorgetukt in 1 ruk tot nu. Wel wat hoesten en een paar keer mopperen, maar we hoefden niet 1x te gaan kijken. Net wakker gemaakt voor de fles, maar die wilde ze niet?!?!! Ze wilde slapen :')

Gekke baby O+

Omen wow, een jaar alweer bijna!! Je ukkepuk O+
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:25:16 #230
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135780668
Op je uitgerekende datum toch ook Omen?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:26:23 #231
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135780748
Isa :D dat kan natuurlijk ook nog!
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:26:30 #232
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135780757
Omen O+ :*
pi_135780945
Ja LB klopt. Ik weet nog wel dat ik er zelf van uit ging dat ze tot 42 weken zou blijven zitten. Maar Riley dacht er anders over. Ik vertel het ook aan mensen dat ze op de ud is geboren :D

Spirit fijn dat ze een lange tuk heeft gemaakt. O+

Tally ik ben de topics aan het doorlezen om mijn dagboeken op mijn iPhone te vullen. Tijdens mijn zwangerschap heb ik dat niet gedaan. En dan is dit forum zo handig.

En nu weer slapen. En morgen genieten van mijn laatste dag met baby Riley O+
pi_135780957
Bijna 1 Omen O+
pi_135781727
Omen O+

Pessie, slaapt ze nu wel?

Spirit, ze knapt er denk ik van op als ze lekker slaapt. En jullie ook;)
pi_135783656
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:22 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik heb de eerste posts na beide geboortes op een papiertje in een mooi lijstje O+ Suikertante O+
O+
En de foto's stonden er zelfs nog op!
pi_135783842
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:15 schreef Suikertante het volgende:

[..]

O+
En de foto's stonden er zelfs nog op!
Uhhu O+

Zo leuk vind ik hem. Echt tof O+
pi_135783847
Oh hi LB :W hoe gaat het met je muur?

Juud als er niet meer gedronken en wel veel gepoept wordt: ORS!

Omen geniet nog even van je baby :*
pi_135783939
Tof Tally O+ gelukkig niet te sentimenteel dus ;)

En Ohja Spark, hier ook veeeeel knuffelbehoefte en wat verlatingsangst.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:23:22 #240
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135784109
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:18 schreef Suikertante het volgende:
Oh hi LB :W hoe gaat het met je muur?

Juud als er niet meer gedronken en wel veel gepoept wordt: ORS!

Omen geniet nog even van je baby :*
Suiker :W alsof je me hoorde ;)

De muur is niet meer lellik blauw maar mooi groen O+ Onder supervisie van E geverfd oO<
pi_135784359
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:20 schreef Suikertante het volgende:
Tof Tally O+ gelukkig niet te sentimenteel dus ;)

En Ohja Spark, hier ook veeeeel knuffelbehoefte en wat verlatingsangst.
Die niet. Maar je gedicht kan ik niet lezen zonder tranen :@
pi_135789899
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:28 schreef Tally het volgende:

[..]

Die niet. Maar je gedicht kan ik niet lezen zonder tranen :@
:@ O+
Tis ook niet normaal hoor :N 2014 begint wel iets lichter geloof ik he? Afgezien van zieke meisjes dan :X

LB wat een mooie actiefoto! Ik ben dus echt jaloers he. Maar echt! Soms ben ik ons appartementje zo zat. Maar als het lukt om weg te komen zal het qua sfeer en locatietechnisch hoe dan ook een achteruitgang worden. Dubbel hoor!
Maar mensen zoals jij zijn er om dromen in stand te houden he O+ blijf dus lekker praten over hoe gaaf het is!
pi_135789948
Leuk LB! Lekker frisse kleur, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Juud, hoe is de nacht gegaan?

Omen, veel plezier met de laatste babydag van Riley :*

Ging de rest van de nacht ook zo goed Spirit?

Toffe foto Kyara! Is dat D.? Leuk ook dat hele oude en hele nieuwe duplo door elkaar O+

Ik was vanochtend van plan weer te gaan zwemmen... maar het ontbijtflesjesritueel verloopt toch wat anders dan met bv... en toen was ik ineens te laat om nog naar het zwembad te gaan :( Nah ja, morgen nog maar eens proberen dan. En nu wel lekker vroeg op m'n werk, tijd voor c_/ en dan aan de slag!
pi_135789962
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:13 schreef Suikertante het volgende:

[..]

:@ O+
Tis ook niet normaal hoor :N 2014 begint wel iets lichter geloof ik he? Afgezien van zieke meisjes dan :X

LB wat een mooie actiefoto! Ik ben dus echt jaloers he. Maar echt! Soms ben ik ons appartementje zo zat. Maar als het lukt om weg te komen zal het qua sfeer en locatietechnisch hoe dan ook een achteruitgang worden. Dubbel hoor!
Maar mensen zoals jij zijn er om dromen in stand te houden he O+ blijf dus lekker praten over hoe gaaf het is!
Enige tot nu toe (even afkloppen) dat Oma met de ambulance werd weggehaald 3 januari maar dat bleek mee te vallen. Dus het valt mee nog O+

O ja verhuizen }:| mijn man heeft de makelaar afgebeld }:| dus hier voorlopig ook niet verhuizen :(
pi_135789971
:D kreeg hij het ineens op z'n heupen?
pi_135789979
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:22 schreef Suikertante het volgende:
:D kreeg hij het ineens op z'n heupen?
Ja dat ja. Tot bijna overspannen toe :')
pi_135789986
Dan is verhuizen niet zo'n goed idee nee :N
  woensdag 22 januari 2014 @ 08:29:44 #248
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135790031
Tja Suiker, ik woon nu in een gezellige kansenwijk op loopafstand van het centrum en ga verhuizen naar de wijk waar ik als student van riep dat ik er nog niet dood gevonden wilde worden :')

Maarja... dit huis had overal kunnen staan O+
pi_135790878
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:22 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja? Ik vind je zo wijs, zeker, oer beetje stom woord, lief, stabiel, duidelijk in je moederschap! Zo wil ik ook voor M. zijn. :)
O+

Wat fijn om te lezen, echt :) Je beschrijft exact hoe ik wil zijn als moeder, wat fantastisch dat dat een beetje lukt O+ Thanks :*
pi_135791197
Omen, terugblikken ftw! O+

LB, je huis wordt volgens mij echt zooo tof O+ Ben zo benieuwd naar de foto's van als het helemaal af is!

Hier al een paar nachten een 8 op de schaal van Loj }:| Fokwet he, ik had niet moeten delen dat hij 5 uur na elkaar sliep vorige week. My bad. Komt wel weer goed, het is een faaaaaaaaaaaaaaaaase w/

Dank voor het meedenken omtrent de verjaardag. Wij hebben een redelijk grote familie idd, dat maakt dat je een feestje moeilijk klein houdt zonder mensen teleur te stellen. We overwegen nu om van de zomer een tuinfeest te geven, en dan dubbel: omdat Sticker 1 is geworden, en omdat we vorig jaar zijn getrouwd (dat is nooit gevierd door alle toestanden). Dan is hij net weer even wat ouder, en dan is alle drukte lekker buiten, kan hij binnen gewoon zijn rust vinden. En wordt het toch gevierd, win-win! *O*
pi_135792240
LB O+ Gave foto!

Shandaly, jammer dat het opeens al te laat was voor het zwembad! Volgende keer beter :*

Suiker :W Hoe is het met F.?

En even gewoon voor de lief O+

woensdag 22 januari 2014 @ 10:27:22 #252
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135792546
Belle die foto's! O+!

En LE wat een goed plan!!
pi_135793743
LE dat klinkt als een prima plan!

Nin O+
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:16:39 #254
259886 pessie
pi_135794212
Belle jij maakt altijd van die toffe foto's O+

L-e, dat is een goed plan! Ik ben nu ook aan het nadenken over Lauren haar verjaardag. Gaat veel te snel allemaal!
pi_135797320
Shandaly zwam jij voordat je gaat werken? Wauw echt respect
En hoe verloop het ritueel anders. Doet ze er langer over met de fles?

LB ik moest lachen, omdat je nu gaat wonen waar je vroeg niet dood gevonden wilde worden :D

L-E dat klinkt als een goed idee. O+

Belle wat een supermooie foto’s O+
pi_135798158
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:42 schreef Omentielvo het volgende:
Shandaly zwam zwem jij voordat je gaat werken? Wauw echt respect
En hoe verloop het ritueel anders. Doet ze er langer over met de fles?
Jep :Y Als ik er de puf voor heb iig. Ik had het een hele tijd laten verslonzen, maar nu met het nieuwe jaar en de goede voornemens enzo wil ik echt weer minimaal 1 keer in de week baantjes zwemmen. Zwembad ligt vrij dicht bij mijn werk, en als ik dus voor werktijd ga zwemmen kost het me bijna geen extra reistijd. 7 uur de deur uit, half 8 in het water, 8 uur onder de douche, afdrogen, aankleden en doorfietsen, en dan zit ik rond half negen achter m'n bureau. (normaal is half 8 de deur uit, 8 uur achter m'n bureau)

En het ritueel.. ach, het was ook mijn eigen schuld. Ik moet ook niet iets 'nieuws' willen proberen als ik eigenlijk haast heb. Ik had bedacht dat het wel lekker voor haar was om een papje als ontbijt te krijgen nu er geen bv meer is. Paar maanden geleden vond ze dat 's avonds heel lekker. Maar 's ochtends dus niet. Dus eerst geklooi met de pap, toen toch maar een gewoon melkflesje gemaakt, maar madam had er geen haast mee ;) Morgen herkansing :D

quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:16 schreef pessie het volgende:
Belle jij maakt altijd van die toffe foto's O+
Wat zij zei... O+ wauw!
  woensdag 22 januari 2014 @ 15:44:14 #257
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135804586
Wat een rust hier!!

Ik heb een slaapbaby bovenop me liggen O+ Vanochtend heb ik dr in ons bed gevoed en heeft ze daar 3 kwartier geslapen, maar ben er vanmiddag toch weer ingestonken ;)

Ze heeft zo heerlijk brood zitten eten :9 echt een feest om naar te kijken!
pi_135805217
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:19 schreef Shandaly het volgende:
Toffe foto Kyara! Is dat D.? Leuk ook dat hele oude en hele nieuwe duplo door elkaar
Nee, is J. En heel oud? Zo oud ben ik nou ook weer niet hoor :(
;) goed gezien trouwens.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:37 schreef L-E het volgende:
Hier al een paar nachten een 8 op de schaal van Loj }:| Fokwet he, ik had niet moeten delen dat hij 5 uur na elkaar sliep vorige week. My bad. Komt wel weer goed, het is een faaaaaaaaaaaaaaaaase w/

Dank voor het meedenken omtrent de verjaardag. Wij hebben een redelijk grote familie idd, dat maakt dat je een feestje moeilijk klein houdt zonder mensen teleur te stellen. We overwegen nu om van de zomer een tuinfeest te geven, en dan dubbel: omdat Sticker 1 is geworden, en omdat we vorig jaar zijn getrouwd (dat is nooit gevierd door alle toestanden). Dan is hij net weer even wat ouder, en dan is alle drukte lekker buiten, kan hij binnen gewoon zijn rust vinden. En wordt het toch gevierd, win-win! *O*
:* voor de slechte nachten.

En je oplossing lijkt me prima! *O*
Overigens zijn de meiden hier halverwege het feestje ook gewoon naar bed gegaan. Ze waren moe en dan ga ik ze niet ophouden omwille van de visite (en iedereen was al binnen). Maar het scheelt dat ze dan ook gewoon zonder problemen gaan slapen.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:15 schreef bellelena het volgende:

En even gewoon voor de lief O+

oooh O+ O+
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:04 schreef Shandaly het volgende:
En het ritueel.. ach, het was ook mijn eigen schuld. Ik moet ook niet iets 'nieuws' willen proberen als ik eigenlijk haast heb. Ik had bedacht dat het wel lekker voor haar was om een papje als ontbijt te krijgen nu er geen bv meer is. Paar maanden geleden vond ze dat 's avonds heel lekker. Maar 's ochtends dus niet. Dus eerst geklooi met de pap, toen toch maar een gewoon melkflesje gemaakt, maar madam had er geen haast mee Morgen herkansing
Sorry, ik moest lachen. :D
Hopelijk mogen beter.
(voor M maakte ik altijd een papfles op de dagen dat ik geen tijd had voor en een fles, en een boterham)

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:44 schreef LadyBlack het volgende:
Wat een rust hier!!

Ik heb een slaapbaby bovenop me liggen O+ Vanochtend heb ik dr in ons bed gevoed en heeft ze daar 3 kwartier geslapen, maar ben er vanmiddag toch weer ingestonken ;)

Ze heeft zo heerlijk brood zitten eten :9 echt een feest om naar te kijken!
Slaapbaby O+
Ze kunnen zo smakelijk eten he O+
Hier eten ze zelf hun boterhammetjes, ziet er ook zo schattig uit. Wel stukje voor stukjes want anders gaan ze met hun bordje zwaaien....
pi_135805320
Vandaag lekker met opa en oma naar de kinderboerderij geweest. Ook de meisjes echt uit de wagen gehaald om kippen, konijnen (favoriet), biggetjes en koeien te bekijken. J vond de stal maar niks maar D vond het wel interessant. Daarna nog van de glijbaan, op het wiebelkonijn, schommel en draaimolen geweest.

2 kleine rondkruipende beertjes. Echt, zo ontzettend schattig

pi_135806006
Die pakjes Kyara O+ O+ Wat zien ze er lief uit! En wat leuk dat jullie zo'n kinderboerderij vlakbij hebben! We hebben er hier ook eentje in de buurt met hertjes en nog een andere op fiets afstand, binnenkort ook eens heen gaan met Nin, ben benieuwd!

Shandaly, lekker als je dat zo kunt doen met dat zwemmen! Ik zo zelf meer eentje zijn van zwemmen na m'n werk, maar dan is het zwembad wellicht niet eens open? ;)

Pessie, wat extreem schattig dat Lauren mee klapt en doet met dat liedje! Ik kan niet wachten tot ze dat hier ook gaat doen.

En dankjulliewel voor de complimentjes! Ik zat er aan te denken om eens wat foto's in te sturen naar de ouders van nu, wie weet komt er dan wel een keer eentje in hun blad!
pi_135806117
Kyara, wat doe je! Ik smelt O+

LE, klinkt als een superoplossing!

Shandaly, lastig dan, even een nieuw ritme vinden? Morgen gewoon weer proberen!

Belle, wat lief! O+

LB, wel lief O+

Hier ben ik vanochtend lekker gaan zwemmen op aanraden van de fysio. Het was heel goed om er even alleen uit te zijn, wat me-time. Ik merk dat het allemaal in combinatie met de slechte nachten erg veel is, en ik wil een PPD voorblijven. Tijd om wat meer aan mezelf te denken, dus. Gelukkig vindt ML dat ook een goed idee, dus die heeft op Ellie gepast.
pi_135806187
Ik denk eerder dat ze je een baan aanbieden als vaste fotograaf Belle O+
Zeker doen, je foto's zijn echt prachtig!

Ja die kinderboerderij is erg leuk. Het is een stadsboerderij met beestjes en een speeltuin maar ook met bijen en een vlinderdeel (nog niet geweest). Er wordt ook heel veel georganiseerd zoals oogstfeest en ze verkopen ook eieren en zelfgemaakte dingen. Echt zo leuk dat het hier praktisch om de hoek is O+
pi_135806397
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:15 schreef Kyara het volgende:
Ik denk eerder dat ze je een baan aanbieden als vaste fotograaf Belle O+
Zeker doen, je foto's zijn echt prachtig!

Ja die kinderboerderij is erg leuk. Het is een stadsboerderij met beestjes en een speeltuin maar ook met bijen en een vlinderdeel (nog niet geweest). Er wordt ook heel veel georganiseerd zoals oogstfeest en ze verkopen ook eieren en zelfgemaakte dingen. Echt zo leuk dat het hier praktisch om de hoek is O+
Klinkt super! Heel erg gezellig O+
pi_135806608
Hopelijk kan ik in het voorjaar ook weer alleen met de kinderen er naar toe. Afgelopen zomer ging dat prima omdat de meisjes toen gewoon in de wagen sliepen en ik met M wat kon doen. Maar dat pikken ze nu niet meer :D

Goed om even me-time te nemen. Ik vond (en vind) het ook heel fijn om eventjes alleen iets te doen. Al is het maar even boodschappen doen zonder kind.
pi_135806998
Is dat in het Sonsbeekpark Kyara?
pi_135807110
Nee, is de stadsboerderij in zuid.
Voor Sonsbeek moet ik wel met de auto. Binnenkort weer een keertje heen. Hoewel ik Zypendaal net wat rustiger vind.
pi_135808714
Mijn dochter is boos op me. Ik heb het speculaasje dat ze van haar broer had gekregen afgepakt. }:|
pi_135809096
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:13 schreef Kyara het volgende:
Mijn dochter is boos op me. Ik heb het speculaasje dat ze van haar broer had gekregen afgepakt. }:|
_O-
pi_135810135
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:37 schreef L-E het volgende:
Omen, terugblikken ftw! O+

LB, je huis wordt volgens mij echt zooo tof O+ Ben zo benieuwd naar de foto's van als het helemaal af is!

Ah :( :* voor je 8 op de schaal van loj :(
pi_135813466
Wat een leuke foto's weer allemaal O+

Kyara *O* goed zeg die kniezit! En je beertjes O+ Blijf je hier nog even hangen? *O*

Omen nog maar heel even :o ;(

LB wat schattig, samen verven O+

En wat een sprookjesachtige Nin O+

L heeft een paar dagen tussen de 40 en 41 graden koorts gehad. Gister en vandaag heeft hij 3 uur durende ochtendslaapjes gehad :o en nu lijkt hij wat opgeknapt. Vanmiddag 36,5 en nu net 38. Wel hele lange groene snotslierten (wat ik stiekem heerlijk vindt om aan te trekken :@ )
pi_135813891
Kyara, klinkt echt als een superleuke kinderboerderij!

L-E, ik miste je slechte nacht(en), die jij dan stiekem vast eigenlijk ook wel wilt missen :* Misschien een tandje wat dwars zit of is ie druk bezig om iets nieuws te leren?

Och arm klein ding Fieder, zo sneu om je kleine mannetje zo te zien. Wel lekker dat ie het er uit kon slapen. En die snotslierten :Y)

Cwen, wat goed dat je aan jezelf denkt en dat je lief je ook helpt daarin. Zorg maar lekker voor ontspanningsmomenten helemaal voor jezelf alleen, om even op te laden tussendoor. :*

Omen :o wat doe je nu :o Zijn dit alweer je laatste uren als babymama? Je kleine meiske alweer (bijna) 1 jaar!
pi_135816932
Gaaf Shandaly dat dat voor je werk doet
Ik wil ook weer gaan zwemmen met Riley. Alleen moet ze een nieuwe badpak

Kyara idee berenpakjes O+

Belle zeker proberen die foto's op te sturen. Ze zijn echt mooi

Fieder. Wat blijft hij toch kwakkelen. :*
pi_135817054
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:24 schreef Fieder het volgende:
Kyara goed zeg die kniezit! En je beertjes Blijf je hier nog even hangen?
Ja, ik heb vanaf zaterdag nog gecorrigeerde baby's O-)

Oh, Omen, je hebt vanavond een baby in bed gelegd en je haalt er morgen een dreumes uit! (als ze doorslaapt tenminste). Hoe laat is ze geboren?
pi_135817317
Net Riley op bed gelegd. En ik ben gewoon emo, omdat dit de laatste dag is dat ik haar als baby op bed legt. :'(

Nog even een foto

pi_135817418
Kyara om 23.22 pas. Dus nog een hele dag een baby :D
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:31:33 #276
259886 pessie
pi_135817450
Oh dat koppie omen O+
pi_135817528
Kyara nohhhh die pakjes! Ik vind pluispakjes bij andere kinderen altijd zo leuk, maar bij mijn eigen kind vond ik het ineens té. Maar als je er twéé hebt, wat een snoezigheid O+

Omen :* Dat is ook heel emo, ik kan het me nog helemaal niet voorstellen. Dan ben je geen babymoeder meer. En heb jij helemaal in je eentje zo'n leuke dreumes gemaakt! *O*

Nin is ook zo'n cutie, en met F gaat het heel goed! Hij leert zoveel bij ineens, speelgoed door het hele huis slepen, als hij ergens achter blijft hangen of met z'n knie op gaat zitten gaat hij kijken wat het is (en vergeet hij meteen dat hij onderweg was).
Tegelijk kan hij nu echt gaan krijsen als hij het even niet naar z'n zin heeft, er komt een temperament los zeg! Het lijkt alsof z'n emoties worden vergroot, hij heeft ook de grootste lol om dingen namelijk.
En hij wilde een poos helemaal niet inslapen maar dat gaat nu weer beter.

En Nin?
pi_135817555
Omen O+ En d'r haartjes gaan echt groeien! Laatste keer als baby in bed gelegd O+ :'( O+
pi_135818070
Oh, dat snoetje Omen O+ O+

Suiker, klink goed, lekker temperamentvol O+
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:40:49 #280
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135818171
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:29 schreef Omentielvo het volgende:
Net Riley op bed gelegd. En ik ben gewoon emo, omdat dit de laatste dag is dat ik haar als baby op bed legt. :'(

Nog even een foto

[ afbeelding ]
Kleine bijna-dreumes!! O+ slaap lekker!!

Fieder, jeetje! Fijn dat de koorts nu weer zakt... het zal allemaal wel dat t tot >41 graden mag, maar dat is toch helemaal niet leuk -O-

Cwen, heel goed! Wat staat er de volgende keer op het programma? :)
pi_135818195
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:23 schreef Omentielvo het volgende:
Gaaf Shandaly dat dat voor je werk doet
Ik wil ook weer gaan zwemmen met Riley. Alleen moet ze een nieuwe badpak

Kyara idee berenpakjes O+

Belle zeker proberen die foto's op te sturen. Ze zijn echt mooi

Fieder. Wat blijft hij toch kwakkelen. :*
Dit is wel zónder kinderen he.. Sportief baantjes zwemmen om mijn eigen lijf weer een beetje in vorm te krijgen. (En ja, ik weet het, rond is ook een vorm, maar ietsjes minder bol zou wel mogen)
Na mijn werk, of zelfs 's avonds zou kunnen, zwembad is van 7 tot 22 open geloof ik, alleen niet altijd even veel banen beschikbaar. Maar naar mate de dag vordert, slinkt mijn motivatie voor sporten zo.. :(

Leuk uitje voor haar verjaardag? Met een zwempakje als cadeau? ;) Hebben we met Lars toen ook gedaan, dagje zwemmen met papa en mama.

Die beertjes van Kyara zijn echt super schattig O+

Belle, ik denk dat Ouders van nu je foto's té mooi vinden... ;) Dan steekt de rest van het blad er zo karig bij af.
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:44:26 #282
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135818466
E klapte vanmiddag ineens in haar handjes toen ik het liedje zong! O+! Maar elke keer pas als we al bij de scheepjes waren :')

En ze zwaait elke keer naar dr vader als ik "dahaaaag papa" zeg, en dat is zoooooo schattig! O+

Ohja en het derde nieuwe kunstje is nee schudden, haha. En dikke lol als ik dan ook nee schud! *;
pi_135818728
Suiker O+ Wat klinkt het toch als een heerlijk kind! Hij is ook een snelle denk ik! En echt heel herkenbaar :o Precies met het kruipen en ergens tegenaan of blijven haken en dan kijken wat het is, iets oppakken en ermee in het rondslingeren, met dingen tegen elkaar slaan/op elkaar slaan, maar ook snel afgeleid zijn als ze iets anders tegenkomt :D En ze kan al heel goed zwaaien! Echt met haar handje zo in het rond draaien :D Net de koningin ;) Ze kan ook in d'r handjes klappen, maar meestal klapt ze met 1 hand in de lucht :') Of slaat ze op de tafel/mijn been/haar been/de grond/etc. om dan vervolgens d'r hand te gaan bewonderen hihi. Het temperament valt hier nog mee, maar ze weet inderdaad wel echt hoe ze boos kan doen of juist heel blij.
Ze is ook heeeeeeel erg bezig met geluid maken, ze 'praat' echt de hele dag met heel erg veel verschillende klanken, het klinkt echt net als wij! Soms zegt ze ook echt al 'woorden'! Ik zeg bijvoorbeeld altijd als ze de poes wil aaien 'zachtjes aaien' en soms zegt ze nu 'aai' tegen de poes :D Of ik zeg ook vaak 'kijk dat is de poes, poes poes poes' en dan doet ze altijd 'poe poe poe', maar dan heel zachtjes O+ Of bij het zwaaien als we 'dag dag' zeggen, dan zegt ze soms 'dah'. En als ik geluid maak, dan doet ze het ook na, zoals 'haaaaa haaaaa'. Of als we zitten te praten met z'n allen, en iemand is heel enthousiast aan het vertellen, dan gaat zij ook heel enthousiast 'vertellen'. Ze praat ook echt tegen d'r speelgoed, super schattig is dat. Ze kan zichzelf trouwens echt al zo goed vermaken ook, dat ze gewoon echt met dingetjes zit te spelen en ons helemaal niet nodig heeft. Als we dan naar d'r kijken en ze heeft het door, gaat ze zwaaien en lachen O+
Ze 'praat' trouwens echt als een Italiaanse, met van die handgebaren erbij :D Ubercute! Sowieso vindt ze haar handen (en ook de mijne) wonderbaarlijk, ze bestudeerd ze vaak en graag! Soms d'r voeten ook, maar handen zijn ultiem. Als klein babytje vond ze het ook al heel fascinerend als ik met m'n handen en vingers boven haar gezichtje bewoog als ze in bed lag. Daar werd ze altijd meteen stil van en later ging ze dan m'n handen pakken. En nog steeds is dat dus een item.
Hetzelfde geldt voor structuren, ze houdt ervan om allerlei structuurtjes te voelen met d'r wijsvinger van d'r linkerhand terwijl ze dan op d'r rechterduim duimt O+ En dan zijn haren en zachte stof-structuren favo, dus ons haar, d'r eigen haar, maar ook knuffelbeer, kleed op de grond, slab. En soms gewoon de stoelpoot oid :')
pi_135818782
LB, jaaa handjesklappen hier dus ook! Nee schudden/ja knikken, die ga ik hier ook eens proberen!
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:53:39 #285
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135819304
Jaaaa praten met dr handjes (en véél intonatie) doet E ook :D

Ik zou t doen trouwens, die foto opsturen! :Y

Shandaly :D rond is inderdaad ook een vorm oO<
Ik heb vanmiddag mn kledingkast uitgemest en t was om te huilen... mn allermooiste, nieuwgekochte galajurk kon écht niet meer dicht ;( Misschien post-borstvoeding nog...

Ik heb trouwens ook een stapeltje kleren apart gelegd om te vermaken tot kleertjes voor E! ^O^
pi_135820320
Ik vind het echt bizar hoe snel A ineens dingen leert en verbeterd.
2 weken terug ofzo ging hij een beetje zelf opstaan tegen de bank. Verder schoof hij vooral op zijn buik overal naartoe waarbij hij slechts sporadisch zijn knieën gebruikte.
Nu kruipt hij ineens supergoed en snel, gaat hij overal tegenaan staan en wilt hij op de krabpaal klimmen. :')
Leuk om te zien hoe hij bijv merkt dat hij ergens te ver nog vandaan zit om zich eraan op te trekken. Dan schuift hij millimeter voor millimeter dichterbij. O+
En hij klimt graag op mij, speelt verstoppertje, moet altijd lachen als ik zing "Ik neem je mee, neem je mee op reis". O+
Als hij valt en hij wilt schreeuwen (van de schrik) en ik zing dat liedje, dan wordt hij gelijk rustig en gaat verder ontdekken.
Ohja, en hij smijt zijn stapel luiertjes steeds op de grond. :(
Heb trouwens gister voor het eerst zijn 1,5 tandje gepoetst. Dat vond ik best een speciaal momentje. O+

Hij was trouwens gister lelijk gevallen. Zijn tandvlees bloedde zelfs dus ik schrok mij kapot toen ik bloed op de grond zag.
Hij huilen maar viel gelukkig mee. Ik moest ook bijna huilen omdat ik mij zo schuldig voelde. ;(

Oh en Kyara: wat zijn je meisjes toch geweldig leuk. O+
Ik heb een zwak voor ze. Die interactie tussen 2 baby's lijkt mij zo gaaf. :)

Verder lees ik trouwens zelden bij. :@ Ik onthoud toch zelden wie wat schrijft. Sorry, lijkt waarschijnlijk heel ongeïnteresseerd.
pi_135821436
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:06 schreef vencodark het volgende:
Verder lees ik trouwens zelden bij. :@ Ik onthoud toch zelden wie wat schrijft. Sorry, lijkt waarschijnlijk heel ongeïnteresseerd.
Nee hoor... gewoon zoals het leven van een jonge moeder gaat :*
En we (ik iig) vinden het tóch leuk als je af en toe een update geeft.

Wel een nadeel van tandjes he? Als je dan valt heb je zo snel een tand door de lip, en het bloedt dan ook zo ernstig...

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:47 schreef bellelena het volgende:
[...]superverhaal over Nin[...]
En net als je foto's zijn ook je verhalen over Nin zo mooi... O+

Femke doet nog niet zoveel van dat soort dingen, mijn kleine engeltje neemt overal de tijd voor O+

LB, creatieve plannen? En die kunstjes van E. ... O+
pi_135821547
Venco, wat gaat 'ie hard!

LB, wat knap van E!

Belle, Nin ook al zo vlot!

Suiker, F klinkt ook zo leuk zo!

Ik ben door jullie verhalen zoooo benieuwd hoe Ellie gaat zijn op die leeftijd! Ze doet nu al allemaal geluidjes en zo voeren we al hele 'gesprekken'. Het gaat zo snel allemaal!

LB, volgende uitje is met z'n tweeën naar de bios, terwijl Ellie even naar opa en oma is. Het is ook goed om weer even aan elkaar te denken :Y.
pi_135823326
Ik blijf me verbazen over het verschil tussen Sticker en de andere aprilkindjes. Het verbale herken ik, er wordt veel gekletst, hij heeft overal wel een mening over. Maar motorisch gezien? Hij kan zitten, that's it. En dat is niet erg, ik maak me niet druk, maar ik heb altijd mijn best gedaan hem niet te zien als 'het prematuurtje' en het frustreert dan wel als er zo duidelijk dingen zijn die anders lopen vanwege zijn prematuriteit, ofzo ;(

Omen, nog even :D
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:41:30 #290
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135823354
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:19 schreef Shandaly het volgende:
LB, creatieve plannen?
Geïnspireerd door belle!

Mijn moeder heeft heel veel kleren voor mij gemaakt, die dus nu niet meer passen :') maar de stofjes zijn heel leuk, en ze kan er makkelijk kleertjes voor E uit halen! *O*
pi_135823404
Ah! Gedelegeerde creatieve plannen :+
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:43:17 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135823490
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:41 schreef L-E het volgende:
Ik blijf me verbazen over het verschil tussen Sticker en de andere aprilkindjes. Het verbale herken ik, er wordt veel gekletst, hij heeft overal wel een mening over. Maar motorisch gezien? Hij kan zitten, that's it. En dat is niet erg, ik maak me niet druk, maar ik heb altijd mijn best gedaan hem niet te zien als 'het prematuurtje' en het frustreert dan wel als er zo duidelijk dingen zijn die anders lopen vanwege zijn prematuriteit, ofzo ;(

Omen, nog even :D
Je weet dat E ook alleen nog maar zit he ;) :*
Omrollen heb ik haar al in geen tijden meer zien doen (te druk met kletsen denk ik :') )

En hey, kijk eens hoe druk hij is geweest met groeien, en met allerlei moeilijke woorden zeggen! *O*
pi_135823723
Ik ben vanavond een tikje labiel door de vermoeidheid, geloof ik. En door nare foto's die ik niet moet bekijken. My bad. ;)
pi_135824158
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:41 schreef L-E het volgende:
Ik blijf me verbazen over het verschil tussen Sticker en de andere aprilkindjes. Het verbale herken ik, er wordt veel gekletst, hij heeft overal wel een mening over. Maar motorisch gezien? Hij kan zitten, that's it. En dat is niet erg, ik maak me niet druk, maar ik heb altijd mijn best gedaan hem niet te zien als 'het prematuurtje' en het frustreert dan wel als er zo duidelijk dingen zijn die anders lopen vanwege zijn prematuriteit, ofzo
Herkenbaar, ik lees ook dingen die mijn januari kindje nog niet eens kan ;)
Maaarrrrr, ik heb ook de ervaring van een grote broer die met 40+4 is geboren en die qua grove motoriek ook niet al te snel was. Dat scheelt. okey, en het feit dat de fysio tevreden is scheelt ook wel :@
pi_135824918
Ik vind het zo leuk om de verhalen van Venco, Suiker en Belle te lezen! M is niet zo vlot als jullie kinders, maar een hele hoop dingen zijn zoooo herkenbaar! En jullie schrijven het zo leuk op!

Edit: L E :* , M is absoluut geen prematuur, maar zitten kan hij nog steeds niet heel goed zelf en verder rolt hij en schuift soms per ongeluk een stukje achteruit.

M heeft trouwens een nieuw iets. Hij heeft zo'n tabletop van Stokke en daar kan je lekker hard op slaan. En daar ligt nogal eens een kruimeltje brood op. Hij zoek nu echt zo'n kruimeltje op en kijkt hoe die opspringt als hij op de tabletop slaat. Dikke lol O+
En geluidjes maken is ook helemaal de bom. Als hij ergens om moet lachen, dan maakt hij een lachgeluidje terwijl hij inademd. Dan krijgt je zo'n heel hoog lachje, als hij dat doet kan je me opvegen!

Trouwens, na anderhalf jaar niet ongesteld te zijn geweest, is het sinds gister bingo... Fijn om te weten dat alles werkt, maar van mij had het nog wel even weg mogen blijven :P
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_135825599
LE, bedenk je ook dat het heel leuk is om te praten over wat je kind allemaal wel kan he, en niet over wat ze allemaal nog niet kunnen ;) Ik sprak vandaag een collegaatje wiens zoontje volgende maand 1 wordt en die kon nog tot 2 weken geleden nog niet kruipen. Sommige kids doen het gewoon rustig aan en dan in 1 keer goed. En mijn kind mag dan al kruipen, maar doorslapen ho maar :(
Sarcasme. Herken het.
pi_135826295
Piekie, dat is gerust stellend :) Ik ben ook verwend door een eerste kind dat daarin een stuk sneller was, dus nu is mijn referentiekader stuk.

Spirit, doorslapen :') Sowieso :')

Mijnes hoeft ook helemaal niets te kunnen. Hij is. O+
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:19:05 #298
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135826456
Hier ook een aprilkindje dat nog lang niet zover is.
D begint wel mobieler te worden met buikschuiven/tijgeren. Naar links en rechts gaat vlot met vnl gebruik van armen. Maar na een meter of 1,5m ligt hij ook al weer waar die wil liggen en spelen.
Schuiven over tapijt gaat goed, laminaat is te glad.

Kletsen doet ie graag! Geeft ook antwoord als je aan het vertellen bent en wil dan ook zijn zegje doen. <smelt> *;

Ik mag met D ook naar de kinderfysio. Hij vind het niet nodig om om te rollen. Hij kan het wel, maar doet het een paar x per week max. Wijkvk vond zijn spierspanning in zijn benen als hij staat prima, maar daarbuiten nog niet denderend voor een baby van bijna 9 maanden.
Met 1 of 2 x fysiotherapie en een paar trucs is dat ook zo opgelost.

D is ook niet meer aan de maat, 71 cm en 9.4 kg. Volgt weer keurig zijn lijntje!
Hij heeft na het laatste cb-bezoek een groeispurt gemaakt!

*O* En vandaag is D even lang uit mijn buik dan erin! *O*

* -mandy- /einde egopost
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:20:22 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135826554
En dat cliché komt ook ergens vandaan he... "Als ze naar school gaan kunnen ze allemaal lopen"

Ik snap je hoor LE! Maar vergelijken is zinloos and you know it ;)

E is voor de 2e keer vanavond wakker... gisteren ook 3x eruit gehaald en toen sliep ze pas voor de rest van de nacht. Geen idee wat er aan de hand is, maar ze ligt echt hard te huilen dan :{ Dr neusje is vrij, ze heeft dentinox op dr tandvlees, en verder kan ik niks bedenken :?
Ze gaat ook heel rustig liggen drinken en valt vrij snel weer in slaap, dus echt overstuur is ze ook niet....
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:20:55 #300
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135826596
Kan ze niet aan het dromen zijn LB?
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:21:27 #301
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135826634
En dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')