Kijk dat zijn mooie ontwikkelingen. Een Amerikaans president die met een eerlijk en realistisch verhaal over cannabis komt. Het past bij de ontwikkeling van die staten die het legaliseren.quote:http://www.welingelichtek(...)oeilijke-tijden.html
Obama: “Marihuana is niet gevaarlijker dan alcohol”
De stemming rond marihuana is in de VS in een paar jaar radicaal omgeslagen. Tot voor kort mocht er niets, nu is de drug in een paar staten legaler dan in Nederland. Uit peilingen blijkt dat steeds meer Amerikanen voor het legaliseren van de softdrug zijn. En ook de Amerikaanse president lijkt achter dit idee te staan. In een uitgebreid interview met de New Yorker liet Obama weten dat “wiet niet gevaarlijker is voor de gezondheid dan alcohol”. Obama zei dat hoewel hij “gelooft dat marihuana niet erg gezond is, de drug niet zo gevaarlijk is als sommigen blijven beweren”.
“Zoals iedereen weet, rookte ik als student wiet en ik beschouw het als een slechte gewoonte, maar het is niet zo verschillend dan de sigaretten die ik op latere leeftijd rookte. Ik denk niet dat het gevaarlijker is dan alcohol”, aldus de president tijdens het interview. “Het is minder gevaarlijk op vlak van impact op de individuele gebruiker”, voegt hij eraan toe. Maar het is echter niet iets dat hij zijn dochters zou aanraden: “Ik heb hen gezegd dat ik het een slecht idee vind en het is tijdsverspilling. Het is niet erg gezond”, voegde hij eraan toe.
Momenteel beschouwt de Drug Enforcement Administration (DEA) marihuana als een substantie uit de categorie ‘Schedule 1′. Deze categorie wordt door de DEA gezien als “de gevaarlijkste klasse van drugs met een hoog risico op misbruik en mogelijk zware psychologische en/of fysieke verslaving”. Andere drugs in die categorie zijn onder andere heroïne, ecstacy en LSD.
Obama vindt dat dat anders moet. ”We zouden kinderen en individuele gebruikers niet voor lange tijd moeten opsluiten, terwijl sommige schrijvers van die wetten waarschijnlijk zelf hebben gerookt”, zei de president.
Praat je vaak pure poep?quote:Op maandag 20 januari 2014 11:18 schreef BasEnAad het volgende:
regelmatig blowen maakt je tot een inspiratieloze zombie.
Misschien is het woord "ambitieloos" beter op zijn plaats dan "inspiratieloos" ...quote:Op maandag 20 januari 2014 11:20 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het is de ervaring die ik heb met vrienden die ik had.
Je hebt gelijk ja.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:20 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Misschien is het woord "ambitieloos" beter op zijn plaats dan "inspiratieloos" ...
Ah well, als je weet wat je wil houdt niets of niemand je tegen.quote:
En Teeven ook.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:13 schreef Hexagon het volgende:
En ohja, Opstelten ga eens met pensioen!
Misschien kan je het beter omdraaien. Dat het vaak de ambitielozen zijn die überhaupt gaan roken anders dan dat het roken ervan je ambitieloos maakt.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:18 schreef BasEnAad het volgende:
Ik denk dat cannabis wel degelijk gevaarlijker is dan alcohol.
Veel mensen functioneren prima met regelmatig een biertje, maar regelmatig blowen maakt je tot een inspiratieloze zombie. Ook als je een tijdje niet geblowd hebt is er nog effect.
Edit: Of je leest semisane.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:18 schreef BasEnAad het volgende:
Ik denk dat cannabis wel degelijk gevaarlijker is dan alcohol.
Veel mensen functioneren prima met regelmatig een biertje, maar regelmatig blowen maakt je tot een inspiratieloze zombie. Ook als je een tijdje niet geblowd hebt is er nog effect.
Tja, je zou juist meer vrijheid verwachten bij liberalen maar liberaal zijn ze al lang niet meer.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:31 schreef robin007bond het volgende:
![]()
Erg verstandig van Obama en ook goed dat hij toegeeft zelf marihuana te hebben gerookt.
Het is belachelijk dat wij juist de andere kant op gaan. Maar wat wil je met die naargeestige lieden bij de VVD met allerlei repressie.
Tsja.. Het is nu vooral een neoconservatieve partij mijns inziens.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Tja, je zou juist meer vrijheid verwachten bij liberalen maar liberaal zijn ze al lang niet meer.
Ja alleen zijn die partijen zo ongelooflijk naïef en wereldvreemd dat Nederland binnen dat regeringstermijn compleet failliet is.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja.. Het is nu vooral een neoconservatieve partij mijns inziens.
Voor echt liberalisme in de vorm van burgerrechten (dus niet per se economisch) moet je bij GroenLinks/D66 zijn.
Ik weet het niet, GL heeft vaak nog wel last van het belerende vingertje uit vervlogen tijden. Dat ze toch vaak voor je willen bepalen wat goed voor je is.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja.. Het is nu vooral een neoconservatieve partij mijns inziens.
Voor echt liberalisme in de vorm van burgerrechten (dus niet per se economisch) moet je bij GroenLinks/D66 zijn.
Hmm. Misschien wel een beetje. Toch zie ik wel graag voorbeelden want volgens mij valt dat wel mee.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:41 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik weet het niet, GL heeft vaak nog wel last van het belerende vingertje uit vervlogen tijden. Dat ze toch vaak voor je willen bepalen wat goed voor je is.
In de jaren 90 hadden ze nog een helder verhaal over (soft-) drugs, legalisatie heeft zelfs in een ontwerp manifest gestaan, maar daar is helaas niks meer van over gebleven.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Tja, je zou juist meer vrijheid verwachten bij liberalen maar liberaal zijn ze al lang niet meer.
Ja als ik Opstelten ook hoor raaskallen. Privacy zien ze het liefst verdwijnen en alle softdrugs is per definitie verboten zonder steekhoudende argumenten.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
In de jaren 90 hadden ze nog een helder verhaal over (soft-) drugs, legalisatie heeft zelfs in een ontwerp manifest gestaan, maar daar is helaas niks meer van over gebleven.
Wij hebben gewoon hele andere prioriteiten dan zoiets dubieus als vrijheid.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat een gotspe eigenlijk dat wij (Nederland) onderhand door de VS worden ingehaald op liberaal softdrugsbeleid.
Volgens mij was Bolkestein ook altijd een voorstander van legalisatie.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
In de jaren 90 hadden ze nog een helder verhaal over (soft-) drugs, legalisatie heeft zelfs in een ontwerp manifest gestaan, maar daar is helaas niks meer van over gebleven.
Mohammedanen moeten inderdaad eens zorgen dat we hun problematische gemeenschap minder vaak op de politieke agenda hoeven te zetten.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:47 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon hele andere prioriteiten dan zoiets dubieus als vrijheid.
Moslimpjes pesten, bijvoorbeeld. Veel belangrijker!
En alle brave "je hebt toch niks te verbergen" burgers steeds minder privacy gunnen, zoals ISOT ook al tijpt.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:47 schreef Luigi het volgende:
Wij hebben gewoon hele andere prioriteiten dan zoiets dubieus als vrijheid.
Moslimpjes pesten, bijvoorbeeld. Veel belangrijker!
Het zjin vaak dingen die me af en toe opvallen hoor en ze doen het echt beter dan die neppe liberalen van de VVD en veel andere partijen. Bij GL scheelt het ook erg wie er spreekt lijkt het. Er lopen echte vrijzinnigen rond (hoewel ik dat bij D66 beter vertegenwoordigd vind) maar ook halve communisten nog...quote:Op maandag 20 januari 2014 11:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm. Misschien wel een beetje. Toch zie ik wel graag voorbeelden want volgens mij valt dat wel mee.
Wat me te binnen schiet is het roken in de horeca en dergelijke.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |