abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 januari 2014 @ 16:37:31 #51
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_135723572
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:28 schreef morgane het volgende:
Waarom specifiek een pizza en niet iets gezonders? Juist zieke/arme mensen hebben behoefte aan iets voedzamers denk ik. Het idee is wel leuk.
Geen idee, ik heb even het originele idee overgenomen. Het staat natuurlijk vrij om iets anders te vragen of laten bezorgen. Heel just-eat en thuisbezorgd staan tot 'onze' beschikking, nietwaar?
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:32 schreef golfer het volgende:
Leuk idee.
Er bestaat een heel forum-onderdeel voor dit soort initiatieven, namelijk:
FOK!kers helpen FOK!kers
D'oh! Dat ik daar niet aan heb gedacht :) Goed punt. Ik zal het daar ook eens pitchen.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_135724036
Ik vind het onzin. Je helpt er niemand mee, behalve de zaken die thuisbezorgen.

Ik kan voor een paar euro zelf een goede pizza bakken. Of beter nog, een gezonde maaltijd. Als iemand mee wil eten prima, afhalen ook prima. Maar ik ga echt geen 10 euro naar één of andere domino's overmaken.
pi_135724093
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:22 schreef robdriessen het volgende:
Hallo Culinaire slowchatters. Mag ik even een proefballonnetje loslaten hier?

Naast FOK! ben ik ook op Reddit te vinden, alwaar er zoiets bestaat als "Random Acts of Pizza." Een plek waar arme/zieke/zielige/hongerige mensen een verzoek tot pizza kunnen indienen (vaak voorzien van een goede reden waarom ze een pizza vragen) en waar gulle gevers deze online bestellen en laten bezorgen. Nu word ik er regelmatig van beschuldigd erg naief en te goeder trouw te zijn, dus dacht ik: Zou zoiets ook op FOK! kunnen werken? En dan eerder als topic in CUL of GC? We zijn een grote community, en ja er zitten ook de nodige trollen op FOK! maar ... why not?

Wat vinden jullie van het idee?
Ik vind Thuisafgehaald.nl dan een veel beter idee. Voor een paar euro kan je een gezonde maaltijd afhalen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_135724109
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:23 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik had dus een halve kool van beide nodig voor de coleslaw van afgelopen weekend. Dat leverde dus 1.1 kg van die zooi op. Ben er vandaag achter gekomen dat het erg smakelijk is met rookvlees op een boterham :P

Maar ja...twee halve over dus -O- En eigenlijk deze week geen gerechten waar het in kan. Ze liggen nu in plastic in de koelkast. Ik ga er zaterdag wel wat mee fabriceren :) Kijken of ik die witte kool in een lekker chinees gerecht kan verwerken of zo :9 En de rode kool ga ik stoven met appeltjes :9
Witte kool zou ik ook iets chinees van maken ofzo. :P
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 20 januari 2014 @ 17:14:33 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135725019
Waarom heb je niet de hele kool tot sla gemaakt? Blijft afgesloten in een pot weken goed in de koelkast.
Je kan trouwens je tweede koolhelft tot zuurkool kunnen verwerken. Dun snijden, zout erop en bv wat karnemelk als starter.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135725503
Over potten met groenten gesproken, ik heb sinds vanmorgen een grote pot met dungesneden komkommer + rijstazijn + zout + suiker in de koelkast staan als quick pickle voor bij de chirashizushi vanavond.. Is heel lekker, maar wel binnen twee dagen op. :9

Ik neem me telkens voor om eens wat uitgebreider aan de slag te gaan met inmaken, verschillende tafelzuren, kimchi en zuurkool en dergelijke, maar ik heb een beetje koudwatervrees. Ik heb ondertussen al tientallen potten en potjes verzameld, maar het komt er niet zo van. Volgens mij ben ik stiekem een beetje bang dat er iets unheimisch in mijn pickle waait en dat mijn lief en ik dan morsdood neervallen als we na een paar weken een hap van onze zoetzure bietjes of zoute citroenen nemen. :@

Is het misschien een idee om een inmaak/weck/pickle-topic te beginnen op CUL, zodat de ervaren lui (zoals Piet) de newbies een beetje kunnen helpen? :+
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 20 januari 2014 @ 17:37:23 #57
45206 Pietverdriet
pi_135725968
quote:
11s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:41 schreef Vork het volgende:
Ik word zowaar weer eens benaderd voor functies. Ga ik dan toch ooit nog een baan krijgen?
Ja!! *O* ^O^
pi_135726031
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:48 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind Thuisafgehaald.nl dan een veel beter idee. Voor een paar euro kan je een gezonde maaltijd afhalen.
Vind ik ook :Y
  maandag 20 januari 2014 @ 17:47:45 #60
45206 Pietverdriet
pi_135726217
Enige wat er echt mis kan gaan bij zelf conserveren is botulismevorming, maar als je in een zuur milieu zit, gebeurd dat niet. Botulisme is anaerobe, je conserven dus of in een zuur (lage PH waarde) of goed en lang verhitten (wecken) of beide.
Verzuren of inleggen in zoetzuur is zonder risico wat dat aangaat
pi_135726453
quote:
Verhip! Die was ik helemaal vergeten. Dank. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_135726825
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom heb je niet de hele kool tot sla gemaakt? Blijft afgesloten in een pot weken goed in de koelkast.
Je kan trouwens je tweede koolhelft tot zuurkool kunnen verwerken. Dun snijden, zout erop en bv wat karnemelk als starter.
Omdat het een uitprobeersel was en ik nu al omkom in de sla :D Zuurkool is ook een idee. Ik ga daar nog eens over nadenken. Thnx :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 20 januari 2014 @ 18:10:54 #63
45206 Pietverdriet
pi_135726930
Tip, turkse pizza van de aldi in de diepvries, wat kaas erop en kort de oven in, dan vullen met flink koolsla en oprollen. Errug goed te eten
pi_135727073
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Tip, turkse pizza van de aldi in de diepvries, wat kaas erop en kort de oven in, dan vullen met flink koolsla en oprollen. Errug goed te eten
^O^
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_135727521
Heeft iemand hier ervaring met thuisafgehaald.nl?
pi_135727612
3 dagen achter elkaar Burger King-king deal eten _O-
  maandag 20 januari 2014 @ 18:30:48 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_135727649
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:29 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
3 dagen achter elkaar Burger King-king deal eten _O-
Gefeliciteerd met je aankomende hartvervetting. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_135727674
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je aankomende hartvervetting. ;)
Neuh,valt best wel mee :P
pi_135728025
*O* Borisz & Vork *O*
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 januari 2014 @ 18:43:17 #70
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_135728115
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:27 schreef --Sam het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met thuisafgehaald.nl?
Nee.
Geen koks in de buurt :')
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_135728228
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:43 schreef borisz het volgende:

[..]

Nee.
Geen koks in de buurt :')
Ik zet er zo af en toe een maaltijd op, maar niemand reageert. Helaas.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 januari 2014 @ 19:00:43 #72
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_135728897
quote:
IKEA Delft schaft het 1 euro ontbijtje in het weekend af. Deze maatregel neemt de meubelwinkel in de strijd tegen de lange files die op zondag vaak ontstaan door de gigantische toeloop van winkelend publiek.
Afgelopen zondag was het weer raak. De afrit van de A13 richting IKEA Delft loopt helemaal vol. Het zorgt voor gevaarlijke situaties. Rijkswaterstaat heeft al meerdere keren besloten de afrit helemaal af te sluiten, om ongelukken te voorkomen.

IKEA Delft probeert de overlast zelf ook te verminderen door bijvoorbeeld verkeersregelaars in te zetten.

Geen oplossing

Rijkswaterstaat laat weten geen concrete oplossing te hebben. ‘Wij zullen de afrit afsluiten als het te gevaarlijk wordt. Meer kunnen we nu nog niet doen’, zegt Raymund Valkhof van Rijkswaterstaat. Ook de gemeente Delft heeft de oplossing niet direct voor handen. ‘We zijn in nauw overleg met de betrokken partijen. Het draaiboek voor grote drukte wordt telkens bijgesteld en verbeterd’, is de reactie van wethouder verkeer Milène Junius.

Komende zondag zal blijken of de afslag weer vol loopt of dat het afschaffen van de 1 euro ontbijtjes het beoogde effect heeft.
http://www.omroepwest.nl/(...)jd-tegen-files-delft
:D
  maandag 20 januari 2014 @ 19:01:27 #73
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_135728924
Vooroordelen over wat dommige Zuiderburen komen soms wel uit:

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)van-bestuurder.dhtml _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 20 januari 2014 @ 19:07:13 #74
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_135729247
quote:
Hoe triest ook als je op je vrije zondagochtend in de file staat voor een 1 euro ontbijtje bij de Ikea 8)7
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 januari 2014 @ 19:12:28 #75
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_135729566
Als ik naar De Blauwe Hel ga haal ik wel altijd een broodje worst op het eind. :+. Maar ga er niet voor een euro ontbijten :+. Oh de laatste keer haalde ik een portie balletjes trouwens :P.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')