abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135641795

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om ieders topic-ervaring zo prettig mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je voor het posten in dit topic eerst de gehele OP (OpeningsPost) door te nemen en vooral ook de geldende huisregels onderaan deze post in acht te nemen. Now let's get started!

SPOILER: Meer webshops...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Discount
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Trading markets

SPOILER: Taobao/Tmall
SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)

SPOILER: Free shipping
SPOILER: Free registered shipping
SPOILER: Express shipping
SPOILER: Tracking
SPOILER: Trackstatus legenda
SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen Nederland
SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagen
SPOILER: Verpakking en transporthandling
SPOILER: Douane

Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)

PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.

Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?
SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?
SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?
Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?
SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?
SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?
DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?

GC / [gadgets] Chinese webshops reviewtopic , het reviewtopic biedt veel inspiratie en informatie. Tevens zetten sommige users adviezen uiteen over wat je bijvoorbeeld het beste kunt kopen op het gebied van oordopjes.

Sommige product(groep)en zijn zo populair dat ze een eigen plekje op FOK! hebben verdiend. De topics bestaan voor een reden en daar concentreert zich alle informatie rondom het onderwerp dat ze behandelen. Heb je een vraag over een van deze producten ben je waarschijnlijk beter af ze daar te stellen.

Topicreeks: Android tablet discussie topic
Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart
Topicreeks: Jiayu #1 - Get ready for the launch!
DIG / Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smart

User stats: http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers (Top 100 (reeks) > Chinese Webshops)

Huisregels (ons anti-Sjonnie-beleid) - Respecteer ze, dan is deze topicreeks nog een lang leven beschoren

• Lui die spullen willen importeren voor doorverkoop zijn hier niet welkom

• Het volgende dient niet te worden besproken: namaak (van merkkleding, schoenen, zonnebrillen, horloges, audio-producten (headphones/oordopjes), et cetera), wapens en andere verboden producten zoals >5mW lasers
Ook niet gaan bedelen om berichtjes van users om je buiten het topic (via DM/PM) hiermee te helpen

First google, then ask. We zijn hier in dit topic geen customer service die op jouw commando alles voor je doen. We gaan geen moeite voor je doen als je die moeite zelf al niet eens op kunt brengen. Wil je ergens ondanks je eigen pogingen toch niet uitkomen, dan kun je het natuurlijk altijd vriendelijk vragen
Tip: vele zaken zijn al besproken; duik de archieven in! Voeg je zoekterm(en) toe aan deze search

• Niet bitchen naar elkaar; houd het constructief

Heb je aanvullingen/aparte vragen?
PM (Personal message) of DM (Direct message) dan even de vaste gebruikers in dit topic:
shiznuts, tokko1, RobertNL, Downstar, monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

OP Redesign V3.0 by shiznuts
pi_135641991
Ja maar, wat betekend de OP :)

Ben op moment van typen naar de Earson aan het luisteren. Ik kan zeggen dat ik er heel erg tevreden! Muziek klinkt gewoon mooi vol, ook buiten. Topper :D
pi_135642664
1. Je bedoelt TT, niet OP.
2. Het is tegenwoordige tijd; dus gewoon: betekent met een 't'.
3. Spring Festival/Chinees nieuwjaar is coming up.
4. Tof dat je m'n tip ten harte hebt genomen en er erg blij mee bent. :7
5. Waarom opende je zelf niet ff een nieuw deeltje? :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_135642739
Heb al gezocht over miniinthebox.com alleen wat ik vind is tegenstrijdig. Bij TROS is het heel slecht en heeft iedereen slechte ervaringen. Maar op andere websites staat miniinthebox.com goed aangeschreven.

Is het betrouwbaar, en hoe voorkom ik dan onverwachte kosten? Ik heb namelijk een leuk bestellijstje gemaakt van ongeveer ¤50.
pi_135643053
The stores found in the opening post are generally considered trustworthy.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 18 januari 2014 @ 16:03:54 #6
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_135643214
http://www.ebay.de/itm/Sp(...)_rvr_id=574919272965
:D

Bij de Action btw een action cam voor 40 euro, inc watercase enzo, 720p, weet iemand hoeveel MP? :')
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_135643294
Die case had ik laatst al voorbij laten komen hoor...
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 01:32 schreef shiznuts het volgende:
<knip>
Je kunt natuurlijk ook een pot of urinebekertje gebruiken en dan omhullen met wat sponsjes ofzo.
Of iets kant en klaars voor je 808 cam.
Of de MD80-route met http://www.buyincoins.com/item/36559.html .

Hoe dan ook, lees je eens lekker in:
http://www.chucklohr.com/808/index.shtml
http://www.rcgroups.com/aerial-photography-128/
pi_135643433
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 15:57 schreef shiznuts het volgende:
The stores found in the opening post are generally considered trustworthy.
Dus ik kan geen onverwachte kosten aan de deur verwachten?
pi_135643532
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:09 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Je kan de OP toch lezen? -> SPOILER: Douane

En dan nog... -> SPOILER: Free registered shipping
'Kans op importtoeslagen: klein, maar aanwezig'
En dan ook nog de volgende woorden:
quote:
Tip! Omdat free shipping gratis is voor elk product, kun je prima je orders splitten. Het voordeel hiervan is dat elk item dat op voorraad is, meteen wordt opgestuurd. Bij een 'bulk'-order, een order bestaande uit meerdere producten, wachten ze vaak eerst tot alles op voorraad is, voordat ze je order versturen. Een ander bijkomend voordeel van het afzonderlijk bestellen van producten is dat de douane naar de totale waarde van je pakketje kijkt en deze dus dramatisch te verlagen is door artikelen apart te bestellen.
pi_135644507
^O^
pi_135644658
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 15:45 schreef terrorsjaak het volgende:
Heb al gezocht over miniinthebox.com alleen wat ik vind is tegenstrijdig. Bij TROS is het heel slecht en heeft iedereen slechte ervaringen. Maar op andere websites staat miniinthebox.com goed aangeschreven.

Is het betrouwbaar, en hoe voorkom ik dan onverwachte kosten? Ik heb namelijk een leuk bestellijstje gemaakt van ongeveer ¤50.
Dat zijn allemaal mensen die niet weten wat ze doen. Lezen zich niet in. Denken, omdat het in het Nederlands is, dat ze met een Nederlandse winkel van doen hebben. Worden boos als ze BTW en importkosten moeten betalen aan de deur. Verwachten het binnen 1 werkdag thuisbezorgd. Als ze een mail sturen willen ze binnen 24 uur antwoord, liever binnen 1 uur. Verwachten dat alles, ook als iets 2 euro kost en in Nederland 20 euro, dat de kwaliteit gelijk is.
pi_135644905
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:47 schreef Skiet het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal mensen die niet weten wat ze doen. Lezen zich niet in. Denken, omdat het in het Nederlands is, dat ze met een Nederlandse winkel van doen hebben. Worden boos als ze BTW en importkosten moeten betalen aan de deur. Verwachten het binnen 1 werkdag thuisbezorgd. Als ze een mail sturen willen ze binnen 24 uur antwoord, liever binnen 1 uur. Verwachten dat alles, ook als iets 2 euro kost en in Nederland 20 euro, dat de kwaliteit gelijk is.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_135645408
Besteld, ben benieuwd :D
pi_135645874
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:09 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Betrouwbaarheid heeft helemaal niks te maken met aan de deur nog moeten betalen of niet. Alles wat je vanuit een niet EU land koopt met een waarde vanaf EUR 22 kan je voor belast worden. Hoe dit zit zie je in het plaatje van shiznuts.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 17:30:36 #15
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_135645929
Vraagje aan de horlogeliefhebbers hier:
Voeren jullie zelf werkzaamheden aan het horloge uit?
(Ik doel hier op zaken als schakels verwijderen uit metalen horloge-'bandjes' om ze passend te maken, spring-bar in de gesp verstellen e.d.)

Ik heb twee horloges besteld totaal en gelijk op ebay zo'n setje besteld:

Best handig, kan ik ook horloges verstellen voor anderen.
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
  zaterdag 18 januari 2014 @ 17:34:57 #16
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_135646065
Doe ik zelf. Met gebruik van punaises/spijkers of iets in die richting om 'em een paar mm uit te laten steken en trek je daarna gemakkelijk met een tangetje los. Terug erin duw je weer met dat tangetje, laatste paar mm sla je toe met dat tangetje op een vlakke stevige ondergrond ofzo.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 17:59:27 #17
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_135646753
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 15:45 schreef terrorsjaak het volgende:

Tros :')

Kijk eens naar Tros oplicht, dat is het niveau van de gemiddelde Tros kijker. Een IQ van een Baviaan op een goede dag :') Dat typische "mijn handje vasthouden" cultuur dat de Nederlandse bevolking tot een stelletje zielige stakkers heeft gemaakt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:30 schreef N22 het volgende:
(Ik doel hier op zaken als schakels verwijderen uit metalen horloge-'bandjes' om ze passend te maken, spring-bar in de gesp verstellen e.d.)

[ afbeelding ]
Zo'n set is meestal een beetje te duur omdat de helft niet echt handig of bruikbaar is.
Het grijze blokje en het blauwe ding zijn goed. Ik zou nog een plastic balletje kopen voor 1 euro om de deksel goed open te krijgen. Pushbars krijg je makkelijker los met een aardappelmesje.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 18:44:53 #18
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_135648140
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:59 schreef monkeybrain het volgende:
[..]

Zo'n set is meestal een beetje te duur omdat de helft niet echt handig of bruikbaar is.
Het grijze blokje en het blauwe ding zijn goed. Ik zou nog een plastic balletje kopen voor 1 euro om de deksel goed open te krijgen. Pushbars krijg je makkelijker los met een aardappelmesje.
$8.29 voor de hele set, free shipping, valt mee in mijn ogen. Als ik de helft van de tools los zou bestellen zou ik duurder uit zijn. Daarnaast zijn bijvoorbeeld die minischroevendraaiers en tang ook voor genoeg andere dingen te gebruiken.
Aardappelschilmesjes en spijkers (zoals shiznuts) lijken mij net iets te grof, ben bang dat ik toch krassen krijg, maar ieder zijn ding.

Wat bedoel je trouwens met een plastic balletje?
  zaterdag 18 januari 2014 @ 18:49:24 #19
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_135648264
pi_135648416
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:30 schreef N22 het volgende:

[ afbeelding ]
Ik gebruik dat blauwe ding rechts altijd om schakels er tussenuit te halen. Het werkt perfect. Nou heb ik laatst niet helemaal goed opgelet en nu is dat punt hartstikke krom geworden. Maar om hem te openen kan je denk ik inderdaad beter dat plastic balletje kopen.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 19:55:03 #21
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_135650893
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:53 schreef Deugniett het volgende:

[..]

Ik gebruik dat blauwe ding rechts altijd om schakels er tussenuit te halen. Het werkt perfect. Nou heb ik laatst niet helemaal goed opgelet en nu is dat punt hartstikke krom geworden. Maar om hem te openen kan je denk ik inderdaad beter dat plastic balletje kopen.
:o
Handig zeg, zo'n bal. Thanks voor de tip ^O^
  zaterdag 18 januari 2014 @ 22:20:18 #22
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_135658079
Welja, jaar van het paard!

@hierboven: ik heb ook zo'n uitgebreide set waar ik idd het meeste niet van gebruik. :+
Die bal is een goede tip!
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_135669242
http://www.buyincoins.com/daily_sale.html :
quote:
Bikini may appear see through when wet, if you cant accept this, please don’t buy it.
:')

100x bestellen en aan elk meisje geven bij het zwembad :7
  Moderator zondag 19 januari 2014 @ 11:54:36 #24
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_135669867
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:23 schreef wihehin het volgende:

[..]

_O- Kwaliteitje hoor _O-
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_135671029
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:23 schreef wihehin het volgende:

[..]

_O-
pi_135672851
quote:
12s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 15:42 schreef shiznuts het volgende:
1. Je bedoelt TT, niet OP.
2. Het is tegenwoordige tijd; dus gewoon: betekent met een 't'.
3. Spring Festival/Chinees nieuwjaar is coming up.
4. Tof dat je m'n tip ten harte hebt genomen en er erg blij mee bent. :7
5. Waarom opende je zelf niet ff een nieuw deeltje? :P
Wow dat zijn een hoop punten.
1. Ik bedoel inderdaad de TT
2. Tja, nooit mijn sterkste kant geweest.
3. Oke duidelijk
4. Ben er zeker blij mee :)
5. Nog nooit gedaan, ik zag wel een knop met: Open nieuw deel, maar word de OP automatisch overgenomen? Om te voorkomen dat het een grote bende zou worden heb ik dat maar aan iemand anders overgelaten :*
pi_135673738
Ik heb iets besteld op aliexpress maar kreeg opeens deze bericht van ze

our order has been cancelled for security reasons. The fund for this order hasn't been deducted by AliExpress. However, some banks may hold this payment, and the bank will reverse the payment for up to 7-10 working days before releasing back to the card holder. To avoid order cancellation in the future, please submit a claim for payment verification.

Heb vaker bestellingen gedaan en die gingen gewoon goed, Ik weet niet waarom ik deze bericht krijg betekent het wel dat ik mijn geld terug krijg? Alvast bedankt
pi_135673828
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:28 schreef tharonny het volgende:

[..]

5. Nog nooit gedaan, ik zag wel een knop met: Open nieuw deel, maar word de OP automatisch overgenomen? Om te voorkomen dat het een grote bende zou worden heb ik dat maar aan iemand anders overgelaten :*
de OP en de titel worden overgenomen, het nummertje in de titel wordt zelfs automatisch met 1 opgehoogd :)

inprinciepe kan je met 2 klikken een nieuw deel openen :) (e.v.t. kan je de titel aanpassen naar iets actueels)
pi_135674710
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:50 schreef Reda074 het volgende:
Ik heb iets besteld op aliexpress maar kreeg opeens deze bericht van ze

our order has been cancelled for security reasons. The fund for this order hasn't been deducted by AliExpress. However, some banks may hold this payment, and the bank will reverse the payment for up to 7-10 working days before releasing back to the card holder. To avoid order cancellation in the future, please submit a claim for payment verification.

Heb vaker bestellingen gedaan en die gingen gewoon goed, Ik weet niet waarom ik deze bericht krijg betekent het wel dat ik mijn geld terug krijg? Alvast bedankt
Het geld is niet opgenomen door Aliexpress, het is nog in het bezit van de bank. Sommige banken doen er maximaal 7-10 werkdagen over voordat je het terugkrijgt. (Vrij vertaald)
  zondag 19 januari 2014 @ 14:46:22 #30
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_135675960
Weet iemand een goed en goedkoop hoesje voor de iPad air ? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')