abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 februari 2014 @ 23:27:52 #161
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136308892
Wat een mooie curve LB!

Olf, luidruchtig doen gaat hier wat minder goed, geen zin in een wakkere peuter :D
Maar we hebben een mooi experiment hier: J geeft normale voeding gehad en D droomvoeding (sliep nog). We zullen zien wat de nacht brengt....
pi_136312701
LB mooie stats *O*

Kyara hoe ging de nacht
pi_136312813
Mooie curve LB!

Hoe ging de nacht?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 4 februari 2014 @ 08:43:12 #164
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_136313544
Clusterpeuter :{ :Z :z

Mooie groei LB!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_136314367
Hallo allemaal. Ik kom even binnenvallen. Vorige week maandag ben ik bevallen. Mijn dochter ( O+ ):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De borstvoeding is goed op gang gekomen. Ik vind het zo geweldig om te zien hoe ze er op groeit en hoe goed ze het doet. Wij zijn nu op dag 9. De eerste dag zonder kraamhulp. *O* . Maar waar ik haar de afgelopen dagen soms een beetje wakker moest 'kietelen' voor een voeding, wil ze nu bijna doorlopend aan de borst. Zou dit al een regeldag kunnen zijn?

En nog een vraagje.. Een half uurtje na het geven van de druppels vitamine k en d gaf ze een behoorlijke hoeveelheid melk terug. Grote kans dat daar ook die druppels bij zaten. Het lijkt me dat dit wel vaker zal gebeuren. Is dat erg? Nee toch? :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136314481
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 09:40 schreef Franny_G het volgende:
Hallo allemaal. Ik kom even binnenvallen. Vorige week maandag ben ik bevallen. Mijn dochter ( O+ ):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De borstvoeding is goed op gang gekomen. Ik vind het zo geweldig om te zien hoe ze er op groeit en hoe goed ze het doet. Wij zijn nu op dag 9. De eerste dag zonder kraamhulp. *O* . Maar waar ik haar de afgelopen dagen soms een beetje wakker moest 'kietelen' voor een voeding, wil ze nu bijna doorlopend aan de borst. Zou dit al een regeldag kunnen zijn?

En nog een vraagje.. Een half uurtje na het geven van de druppels vitamine k en d gaf ze een behoorlijke hoeveelheid melk terug. Grote kans dat daar ook die druppels bij zaten. Het lijkt me dat dit wel vaker zal gebeuren. Is dat erg? Nee toch? :) .
Franny, wat een plaatje O+ wat fijn dat de borstvoeding zo goed loopt. Rond de 10 dagen oud gaan kindjes vaak regelen, dus dat kan goed kloppen :).

En die druppels, geen probleem joh. Dat kun je nou eenmaal niet voorkomen en wij zijn die druppels zelfs regelmatig vergeten.
pi_136314577
Franny wat een mooi meisje. Het zou goed een regeldag kunnen zijn. Ik vergeet ook regelmatig de druppels. Is niet zo heel erg lijkt me.

Vandaag weer voor het eerst aan het werk. En nu dan ook voor de eerste keer kolven. Heb een kamer achter in het kantoor gekregen op een lege verdieping. Lekker rustig. Maar ben mn boek vergeten. Dus nu maar een beetje fokken en candy crush. Wat doen jullie tijdens het kolven?
pi_136314708
Ik kolf nu bijna nooit meer tijdens werktijd maar anders ook even bijlezen op Fok en Facebook idd. Vond het soms wel lekker, even rust, even niemand die iets van me hoefde. Af en toe bleef ik nog 5 minuutjes extra zitten om daar even van te genieten :P.

Hoe gaat het kolven op je werk?
  dinsdag 4 februari 2014 @ 10:07:54 #169
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136314789
Wat een plaatje Franny! En fijn dat het allemaal goed loopt.

Evenstar :* met de clusterpeuter!

Nacht ging super! Was wel heel schattig. Bij het uit bed halen werd D even wakker maar viel aan de borst wel snel weer half in slaap.

En daarna was het bijna 5 uur *O*
pi_136314918
Kyara wat fijn dat ze goed geslapen hebben!

Kolven gaat prima. Eerste borst ruim 150 cc. De tweede gaat niet zo goed net aan 50 cc. Maar even goed een ruime voeding voor mn mannetje. Ben tevreden voor een eerste keer.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 10:19:27 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136315015
Ik vind het netjes hoor! Ik kolfde meestal zo'n 250 ml (en kwam daarmee altijd 50 ml tekort).
Ik zat tijdens het kolven ook meestal met mijn mobiel te klooien. Of ik las de krant.

Ja, was echt een heerlijke nacht. Daarna nog een keertje om 06:30 (gelukkig was mijn man toen nog thuis dus die kon er even eentje aangeven, het lukt wel om ze alleen allebei aan te leggen maar dat gaat wel gepaard met een boel gepiep als de borst weer uit hun mond floept als ik moet gaan verzitten om de volgende aan te leggen).

En daarna was het 08:30 *O*

hoezo kun je niet meer uitslapen met kinderen? *O*
  dinsdag 4 februari 2014 @ 10:26:50 #172
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136315199
evenstar, sterkte met je clusterende peuter :* Hopelijk trekt het snel weer bij.

Kyara, een *O* voor de goede nacht! *O*

franny, gefeliciteerd met je dochter :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_136315203
Mooie curve LB O+

Franny, wat een plaatje! Gefeliciteerd en fijn dat alles zo goed gaat O+

Kyara, heerlijke nacht! Hier zijn de nachten ook weer wat rustiger, wel nog een keer of 3 a 4 drinken, maar ze slaapt dan meteen weer zodra ze aan de borst ligt, dus genoeg nachtrust :)
pi_136315360
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 09:40 schreef Franny_G het volgende:

SPOILER

Gefeliciteerd *O* Wat een mooierd O+ En wat fijn dat de bv goed loopt. Doorlopend aan de borst klinkt inderdaad als een regeldag.
Oh, die vitaminen, dat ging hier ook nooit goed als we die na de voeding gaven, dan kwam alles er weer uit :Y) Dus als we er aan dachten ;) deden we het op een ander moment.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 4 februari 2014 @ 11:23:47 #175
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_136316424
Franny wat een mooi hompie O+

Kyara klinkt goed *O*

Martine ik vind het een mooie opbrengst ^O^

En dat clusteren prima.. Wat moet dat moet .. Maar niet van 3 tot 6:30... Ach ja :)
pi_136316530
Mooie meid, Franny! Rond dag tien kun je inderdaad de eerste regeldagen verwachten, dus keurig op schema ;) Misschien handig om te weten dat het ook langer dan 1 dag kan duren.
pi_136316762
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 09:47 schreef L0t.. het volgende:

Franny, wat een plaatje O+ wat fijn dat de borstvoeding zo goed loopt. Rond de 10 dagen oud gaan kindjes vaak regelen, dus dat kan goed kloppen :).

En die druppels, geen probleem joh. Dat kun je nou eenmaal niet voorkomen en wij zijn die druppels zelfs regelmatig vergeten.
Dankje! En ook de anderen die hebben gereageerd. Het is wel fijn om zoiets als die druppels een beetje te kunnen relativeren. :) .

Mijn kraamhulp vond gisteren dat mijn kleine relatief wat weinig plasluiers had. Want 'het moeten er zes zijn'. Nu zat ze op 4/5 per dag. Maar ik moest het in de gaten houden en eventueel ook bespreken met de verloskundige of het consultatiebureau. Ligt het aan mij of is dit nogal overdreven?

Ik merk dat ik me zoiets toch wel aantrek en dat vind ik jammer. Want het gaat gewoon heel goed allemaal. En die ene plasluier meer of minder zal dan toch niet het probleem zijn?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136316984
Als ze vandaag aan het regelen is, regelt ze het zelf al! Met vijf goed volle plasluiers per 24 uur zit je goed. Daarnaast moet ze natuurlijk groeien en zie je graag gele mosterdpoep.
pi_136317902
Franny wat een popje! O+ Maak het jezelf gemakkelijk tijdens regeldagen, lekker nestelen op de bank met een tijdschrift, serie of filmpje, kopje thee erbij en het is vast snel over :Y.

Kyara, fijn dat jullie een goede nacht hadden!

Evenstar, balen dat dat clusteren toch altijd 's nachts moet -O-

Martine, goede opbrengst hoor! Meestal wordt het nog wel meer als je wat meer in het ritme zit. 200 ml was bij mij een uitschieter naar boven, dus echt heel knap voor een eerste dag :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136317984
Wat is dat droomvoeden precies?
pi_136318183
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:28 schreef L-E het volgende:
Wat is dat droomvoeden precies?
Een late voeding terwijl ze slapen, in de hoop dat ze dan niet een uur later weer uit zichzelf om een voeding komen ;)
pi_136318244
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:36 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Een late voeding terwijl ze slapen, in de hoop dat ze dan niet een uur later weer uit zichzelf om een voeding komen ;)
Aha. Dat zal hier niet werken, vermoed ik. Thanks!
pi_136318482
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:40 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Dankje! En ook de anderen die hebben gereageerd. Het is wel fijn om zoiets als die druppels een beetje te kunnen relativeren. :) .

Mijn kraamhulp vond gisteren dat mijn kleine relatief wat weinig plasluiers had. Want 'het moeten er zes zijn'. Nu zat ze op 4/5 per dag. Maar ik moest het in de gaten houden en eventueel ook bespreken met de verloskundige of het consultatiebureau. Ligt het aan mij of is dit nogal overdreven?

Ik merk dat ik me zoiets toch wel aantrek en dat vind ik jammer. Want het gaat gewoon heel goed allemaal. En die ene plasluier meer of minder zal dan toch niet het probleem zijn?
Heel eerlijk gezegd hebben we hier nog nooit 6 volle plasluiers op een dag gehad, het is altijd 4/5. En ze groeit hier als een beer en ontwikkelt als een malle.

Maar houd het even een beetje in de gaten, wat voor mijn meiske geldt hoeft natuurlijk niet voor de jouwe te gelden.
Home is where the O+ is...
pi_136327525
Kom net van het weeguurtje, had gehoopt/verwacht dat M. flink gegroeid zou zijn maar het valt me vies tegen :(
Zal het zo in de curve zetten.
pi_136328029
SPOILER
M. krijgt volledig bv op verzoek ongeveer 10 - 18 keer pd denk ik. Soms 10 minuutjes, soms 30, soms 1 borst, soms 2. Plasluiers prima, zo-n 5 - 8 goede volle per dag. Hij is heel alert, huilt wel 'snel' maar dit is 99% op te lossen door eventjes aanleggen. Verder is het een vrolijk mannetje en gaat het qua ontwikkelingen heel goed. Vorige week is hij ziek geweest. 2 nachten en een dag temp tussen de 37,9 en 38,5 en hij spuugde veel. Normaal spuugt hij niet vaak.
Wat vinden jullie van de curve? Hebben jullie nog tips?

[ Bericht 11% gewijzigd door Mabawa. op 04-02-2014 17:26:24 ]
pi_136328163
Ik zie ze niet, Mabawa!

Hapt hij goed? Drinkt hij door of sabbelt hij? Zie je z'n kinnetje echt goed bewegen tijdens het drinken (naar beneden, rustmoment, naar boven)?
pi_136328398
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 17:22 schreef Cwen het volgende:
Ik zie ze niet, Mabawa!

Hapt hij goed? Drinkt hij door of sabbelt hij? Zie je z'n kinnetje echt goed bewegen tijdens het drinken (naar beneden, rustmoment, naar boven)?
Nu wel?

Ja hij drinkt goed. Wel iets onrustig soms dus dan is het veel loslaten en kronkelen enzo.
pi_136328764
Wat ik bijzonder vind is dat zijn lengtegroei precies dezelfde knik maakt, terwijl deze voornamelijk gereguleerd wordt door groeihormoon itt het gewicht. Ik zou me, zeker gezien alle andere voorwaarden die je noemt, nu geen zorgen willen maken, maar het wel in de gaten gaan houden. Ergens moet het stabiliseren natuurlijk, waarna hij met de curve mee gaat groeien. Over twee weken nogmaals wegen en meten?
pi_136329353
Ja, nu wel!

Misschien zit 'ie net voor een spurtje?

Ik zou idd over 2 weken nogmaals meten.
pi_136333862
Dank jullie! Over 2 weken checken staat inderdaad op de planning!
  dinsdag 4 februari 2014 @ 20:16:35 #191
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136336653
Drinkt hij je borsten goed leeg?

Ik denk maar even hardop na hoor! Groeispurt kan natuurlijk ook :Y

Franny welkom en gefeliciteerd! Wat een plaatje O+ Ik zou mij om die ene luier idd niet druk maken als t verder goed gaat.
pi_136341001
Ik denk het wel LB maar vind het lastig om dat zeker te weten. Mijn borsten voelen wel soepel na een voeding maar ik heb echt heule grote borsten die eigenlijk altijd wel soepel aanvoelen.
pi_136343009
Franny wat een plaatje.

Evenstar hopelijk is clusteren gauw over.

Mabawa, ik duim dat hij volgende keer weer gewoon gegroeid is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 4 februari 2014 @ 23:14:34 #194
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_136347358
En griepje kickt hier bij mij in, verklaart wel waarom hij clusterd :9
pi_136355085
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:49 schreef WupWup het volgende:
Als ze vandaag aan het regelen is, regelt ze het zelf al! Met vijf goed volle plasluiers per 24 uur zit je goed. Daarnaast moet ze natuurlijk groeien en zie je graag gele mosterdpoep.
Ja, dat blijkt dus! Gisteren heeft ze echt heel veel bij me gedronken en dus ook veel volle plasluiers geproduceerd.
  woensdag 5 februari 2014 @ 21:58:01 #196
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136381861
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 23:14 schreef _evenstar_ het volgende:
En griepje kickt hier bij mij in, verklaart wel waarom hij clusterd :9
Oeh, niet fijn :X kom je wel een beetje aan uitzieken toe dan? :{ Beterschap!
pi_136390630
Beterschap evenstar. Hopelijk is je productie gauw weer op pijl.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136393079
Hebben jullie ervaring met voeden in een draagdoek?
Ik ben gisteren voor het eerst naar buiten geweest met 'mijn plaatje' ( ;) ) in de draagdoek (tricot slen). Het lijkt me erg handig als ik ook zou kunnen voeden met haar in die doek. Maar op de verschillende sites lees ik daar wel gemengde berichten over. Sommige mensen vinden dat je voeden en dragen van elkaar gescheiden moet houden, er bestaat het gevaar van verkeerd aanhappen e.d.
Hoe denken jullie daarover?

En als je borstvoeding geeft aan je kind in de draagdoek welke positie is dan het handigst?

Mabawa. Ik heb er (nog) helemaal geen kijk op, maar het lijkt me ook dat dit niet direct alarmerend is en dat het een goed idee is om over een week of twee nog eens te kijken. Ik denk zelf, misschien een tikje naïef, dat je zelf wel goed in de gaten hebt of je kind zich voldaan en goed voelt.
pi_136393229
Ik heb het één keer gedaan met een mei tai, maar handig is anders :') De reden dat wordt afgeraden om te voeden in de doek is niet alleen het moeilijke aanhappen, maar ook je weinige zicht en in het slechtste geval te weinig aandacht bij het voeden. Ik weet niet hoe je draagt, maar in principe zit een baby rechtop in de doek, omdat hij in wieg/kommahouding zijn kind naar z'n borst heeft wat ademhalingsproblemen kan veroorzaken. Voeden van de pasgeborene doe je juist vaak in die houding, maar dan kan je baby zijn hoofd wegtrekken of duwen. In een doek gaat dat niet of in elk geval niet makkelijk.
pi_136397749
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:11 schreef WupWup het volgende:
Ik weet niet hoe je draagt, maar in principe zit een baby rechtop in de doek, omdat hij in wieg/kommahouding zijn kind naar z'n borst heeft wat ademhalingsproblemen kan veroorzaken. Voeden van de pasgeborene doe je juist vaak in die houding, maar dan kan je baby zijn hoofd wegtrekken of duwen. In een doek gaat dat niet of in elk geval niet makkelijk.
Ja, precies. Daarom leek het voeden in de doek mij een lastige onderneming. Tegelijkertijd lijkt het me prettig als het wel zou kunnen, omdat je dan op een discrete manier in het openbaar toch kunt voeden. Maar voor dat laatste zijn er vast ook wel andere manieren te bedenken. :) .
pi_136398046
Een kleine baby voeden in de doek lijkt me best link.
Een grotere baby dragend voeden is een ander verhaal :D

Uit de oude doos:
.... met gevoel voor drama....
pi_136398072
Mooi!
  donderdag 6 februari 2014 @ 12:55:54 #204
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136398165
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:42 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, precies. Daarom leek het voeden in de doek mij een lastige onderneming. Tegelijkertijd lijkt het me prettig als het wel zou kunnen, omdat je dan op een discrete manier in het openbaar toch kunt voeden. Maar voor dat laatste zijn er vast ook wel andere manieren te bedenken. :) .
Je kan de doek uiteraard over je schouder draperen en zo ziet er verder niemand iets van.
Ja, ze zien wellicht dat je voedt, maar je bent niet bloot. :)
pi_136398175
Ik kom hier trouwens even zeuren in de hoop dat de Fok-wet gaat werken.
Al een paar dagen bijzonder weinig interesse. In mij, de borst, drinken....
Mehhh ;(
.... met gevoel voor drama....
pi_136398389
Kersjes ik hoop dat it maar een hele korte fase is voor jou :*
pi_136400173
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:52 schreef Kersjes het volgende:

Uit de oude doos:
[ afbeelding ]
Ja, zo! Ik kreeg het echt niet comfortabel voor elkaar :')
pi_136405479
Voeden in drager of doek is mij ook nooit gelukt. Maar het duurde sowieso lang tot hij snapte dat je ook rechtop zittend kon drinken en toen droeg ik alleen nog maar op mijn rug.

Kersjes -O- Niet leuk... maar het komt vast wel weer!

Wij zitten juist in een periode dat hij wat vaker op eigen initiatief wil drinken. Aangezien hij verder niet zo heel gezellig is momenteel, koester ik die knuffelmomentjes maar extra ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136405613
Kers wat een lieve foto!

Over 2 weken als jou S mijn R ziet drinken wil hij vast wel vaker :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:57:38 #210
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136415626
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:52 schreef Kersjes het volgende:

Uit de oude doos:
[ afbeelding ]
:D O+

Dat zou E ook wel doen denk ik. Die kan zo'n beetje vanuit alle posities drinken :') zit ze naast me in bed, schuin van me af, maar ziet vanuit haar ooghoek de tepel. Draait ze zich in een onmogelijke hoek, en *hap*! :9 En dan moet ze zelf ook giechelen _O-
pi_136422212
Die foto :D O+

Hopelijk wil hij snel weer drinken Kersjes :*
pi_136422288
Ha! Ik ben nu as we speak aan het voeden in de draagzak. Briljant. Beat this, cluster! o|O ;)
pi_136422347
Foto?
pi_136422426
Dat lukt met 3weekse regeldagen nog niet echt.
Regeldagen zijn trouwens net zo kut als je ze met zijn tweeën doet, helemaal als je al geen enorme productie kent en ongesteld bent.
Krijg je zo'n duikboot aan de borst die elke halve seconde opduikt en weer gaat zoeken waar ie moet zinken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_136423183
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:45 schreef Kyara het volgende:
Foto?
sure!

[ Bericht 2% gewijzigd door Limone op 06-02-2014 23:17:15 ]
pi_136423205
O+ O+ O+

Ik vind het knap!
pi_136423215
haha, sorry, dat is wel een hele grote brakke telefoonfoto. Dat heb je ook niet verdiend. ;)
pi_136423358
LOL, het was meer om een idee te krijgen. Maar ik vind de bv foto's die ik heb heel waardevol. Ook al zijn het voornamelijk selfies.
pi_136423705
Ja het is ook wel knap. Zeker als je bedenkt dat dit mijn kleinste tiet is..

Selfies? Zoals dit? Zo blij ben ik met die voeden in de draagzak:

;)
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:16:33 #220
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136423779
Limone _O_
pi_136423825
Leuk hoofd heb je O+

en dan dat bolletje haar er boven uit O+ O+

(Kersjes vertelde me lang geleden dat ik nu ook zou kunnen voeden als ze op mijn rug zit, gewoon tiet naar achter gooien, maar dat kan gelukkig niet :P )
pi_136424221
Dank! O+

Als je tieten nu iets omhoog duwt en je meisjes over je schouders draagt, dan lukt het vast! :Y)
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:28:11 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136424266
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:17 schreef Kyara het volgende:
Leuk hoofd heb je O+

en dan dat bolletje haar er boven uit O+ O+

(Kersjes vertelde me lang geleden dat ik nu ook zou kunnen voeden als ze op mijn rug zit, gewoon tiet naar achter gooien, maar dat kan gelukkig niet :P )
Visual _O- :'( :')
pi_136424894
Sorry :D

Deze wilde ik ook nog even delen. Met een mooi filtertje lijken zelfs crappy ipadfoto's nog wat ;)

SPOILER
pi_136424935
Ik kon alleen niks croppen dus mijn arm staat er nog op.....
pi_136425156
Oooh heerlijk! Die rust en totale overgave! O+
pi_136427881
Limoentje O+
Lijkt mij ook fijn om in de doek te voeden maar met mijn boobies lukt dat niet tenzij ik M. ter hoogte van mijn navel knoop ofzo :')

Kyara die handjes O+ herkenbaar!
pi_136429262
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:43 schreef Limone het volgende:
Ha! Ik ben nu as we speak aan het voeden in de draagzak. Briljant. Beat this, cluster! o|O ;)
Cool. Jij wordt mijn voorbeeld! :D .

Wat een leuke en mooie foto's Kyara!

Gisteravond en vannacht was I. zo gulzig aan het drinken dat ze zich regelmatig verslikte, of de hik kreeg of met haar ademhaling in de knoop kwam. Vind dat sneu om te zien. Om haar te helpen neem ik nu maar veel tijd voor een voeding, laat haar vaak aanhappen. Als de eerste gulzigheid weg is, kan ze wel rustig drinken. Het is natuurlijk wel weer fijn dat ze voor zo'n klein hummeltje als zo stevig kan drinken en veel naar binnen kan klokken. Je hoort dan ook bijna letterlijk 'klok-klok'. :o .
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:28:24 #229
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136429444
Wat een mooie foto's! O+
Crappy of niet, het blijft bijzonder O+

franny, ik kan je vertellen, ook na 4 jaar blijft het bijzonder om je kindje echt te horen klokken. O+

Gister wilde Aviva weer heel snel na de voeding drinken, dus ik zei dat ik dat niet wilde.
"Mama, dan wil ik met je knuffelen en filmpje kijken tegelijk."
"Is knuffelen een beetje hetzelfde dan drinken, dan?"
"Ja." O+ O+ O+
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:41:20 #230
30252 Soempie
Procreating
pi_136430961
Wat een mooie foto's hier. :)

Franny, wat een mooi kindje. O+

Ik moest lachen om de foto van Kersjes en Limone. Een vrolijke uitstraling hebben jullie en dat werkt aanstekelijk. :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:55:26 #231
30252 Soempie
Procreating
pi_136431284
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:44 schreef Kyara het volgende:
Sorry :D

Deze wilde ik ook nog even delen. Met een mooi filtertje lijken zelfs crappy ipadfoto's nog wat ;)

SPOILER
O+

Ik heb zulke mooie foto's van tijdens het voeden nog niet eens met m'n camera voor elkaar gekregen. :D

Vraagje over voeden in het openbaar. Hebben jullie daar weleens nare reacties op gekregen? Ik heb nog niet in het openbaar een voeding gegeven, dus ook geen reacties daar. Wat ik wel regelmatig te horen krijg is dat mensen het ongemakkelijk/ vervelend/ stom vinden als vrouwen zouden voeden in het openbaar.

Mijn vraag is ook waar jullie voeden? Overal? Houden jullie er rekening mee dat anderen het vervelend kunnen vinden? Vraag je vooraf of mensen het oke vinden(bijvoorbeeld als je ergens aan het lunchen bent?)?

Ik kan wel redelijk discreet voeden (goed, mensen moeten er niet met hun neus bovenop gaan staan, natuurlijk), maar voel me er nog wel ongemakkelijk over.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:58:57 #232
30252 Soempie
Procreating
pi_136431364
En soms ben ik ook nog ontzettend onhandig bezig en dan zie je wel meer dan alleen shirt/ sjaal/ stukje tepel. :Y)
pi_136431430
Ik heb een keer in de LaPlace gevoed. We zijn in de comfi hoek gaan zitten en dat was ook echt wel een achteraf hoekje. Meer omdat ik dat zelf prettiger vond, die fijne fauteuils :)
Verder vind ik het zelf geen probleem om openbaar te voeden. Ik kan het redelijk discreet (hou ook rekening met kleding als ik van tevoren weet) maar af en toe heb ik toch even een nipple slip of als M. bijvoorbeeld loslaat en rond gaat kijken
Ik maak me niet zo heel druk om andere mensen. Als ik in een iets groter gezelschap ben dan mijn dichtbije kring dan kondig ik het wel even aan.
pi_136431444
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:55 schreef Soempie het volgende:

[..]

O+

Ik heb zulke mooie foto's van tijdens het voeden nog niet eens met m'n camera voor elkaar gekregen. :D

Vraagje over voeden in het openbaar. Hebben jullie daar weleens nare reacties op gekregen? Ik heb nog niet in het openbaar een voeding gegeven, dus ook geen reacties daar. Wat ik wel regelmatig te horen krijg is dat mensen het ongemakkelijk/ vervelend/ stom vinden als vrouwen zouden voeden in het openbaar.

Mijn vraag is ook waar jullie voeden? Overal? Houden jullie er rekening mee dat anderen het vervelend kunnen vinden? Vraag je vooraf of mensen het oke vinden(bijvoorbeeld als je ergens aan het lunchen bent?)?

Ik kan wel redelijk discreet voeden (goed, mensen moeten er niet met hun neus bovenop gaan staan, natuurlijk), maar voel me er nog wel ongemakkelijk over.
Ik heb er nog nooit rare of nare reacties op gekregen, en ik voedde overal waar het uitkwam. In een restaurant, op een bankje in het park, zelfs eens een keer in het pierebadje van het zwembad. Geen probleem. Ik heb nooit omstanders gevraag of ze er problemen mee hadden (stel je voor dat ze ja zouden zeggen ;) ) Ik hield er wel rekening mee dat als het voor kon komen dat ik in het wild moest voeden, dat ik kleding aanhad waarbij het makkelijk en discreet kon.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:27:09 #235
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136432185
Mijn ervaring is dat voeden in het openbaar steeds makkelijker gaat. Ik zocht in het begin steeds een rustig hoekje op.

Ter vergelijking: we zijn het afgelopen jaar nogal vaak in het ziekenhuis geweest met de meiden. De eerste keer zat ik half in een plant verscholen, ergens heel achteraf (ik moest ook bijna door de plant heen om bij het bankje te komen :') ). De keer erna in een hoekje in een rustige wachtkamer. En de laatste keer gewoon midden in de hal.

Het enige wat ik niet doe in het openbaar is 2 tegelijk voeden. Dat trekt teveel aandacht en bovendien kan dat minder goed discreet.

Ik denk trouwens dat heel veel mensen het echt totaal niet in de gaten hebben als je voedt in het openbaar (mits je niet met compleet bovenlijf gaat zitten ;) )
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:28:06 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136432210
Ik vond het trouwens ongemakkelijker om te voeden waar bekenden bij waren. Schoonvader, zwager, vrienden. Nu ook niet meer maar nu hebben ze natuurlijk ook een groter hoofd waardoor meer bedekt blijft ;)
pi_136432785
Ik voedde de eerste 4 maanden gewoon overal waar dat uitkwam. Ik heb een keer midden op een terras gevoed, dat was wel mijn meest 'openbare' ervaring. Ik had een hydrofiel bij me die zorgde dat alles afgeschermd bleef en sowieso handige kleding aan. Mensen aan het tafeltje naast ons zag ik wel even kijken, maar niemand die er iets over zei. Ook een keer in het ziekenhuis in de wachtkamer, daar was een vrouw die juist leuk reageerde (ach ja, handig hoor!).

Toen hij ouder werd was hij continu afgeleid, waardoor ik echt niet meer discreet kon voeden. Toen ben ik er ook mee gestopt.

Thuis heb ik altijd met iedereen erbij gevoed. De eerste keer met schoonouders was wel een beetje awkward, maar ik weigerde me in mijn eigen huis af te zonderen. Ik vroeg wel altijd bij kraamvisite of ze het goed vonden dat ik in hun bijzijn zou voeden. Niemand reageerde negatief, dus geen idee wat ik dan gedaan zou hebben ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136432803
Limone en Kyara, wat een heerlijke foto's! Heel waardevol he, borstvoedingsfoto's O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:49:38 #239
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136432860
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:47 schreef Phaidra het volgende:
Ik vroeg wel altijd bij kraamvisite of ze het goed vonden dat ik in hun bijzijn zou voeden.
Dat heb ik dan weer nooit gedaan. Wel als ik bij andere moest voeden (bijvoorbeeld midden op een verjaardag of zo).
pi_136433675
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:27 schreef Kyara het volgende:
Ik denk trouwens dat heel veel mensen het echt totaal niet in de gaten hebben als je voedt in het openbaar (mits je niet met compleet bovenlijf gaat zitten ;) )
Het is mij nog nooit gelukt met incompleet bovenlijf te zitten... ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')