SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Recent afgeronde projecten uit het vorig deel:
ieniminimuis dr handwarmers (voor meer mooi's zie vorige topic)
lady-wrb's hele grote skullsjaal
Stormqueen's robuuste sjaal en muts
NijntjesUK theeservice
Hook on!!!!
Ik vind een beetje roze voor een meisje wel leuk, maar alles roze roze roze, mehquote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:11 schreef Stormqueen het volgende:
Erg leuk spul Tyler!
En tsja, wat kleuren voor baby's betreft, ik blijf dat zo iets sufs vinden, dat alles roze moet omdat meisje en alles grijs voor een jongen. Maar ieder z'n keuze. (hoewel ik er stiekem wel een sport van maak om niet-roze kleertjes te kopen voor op meisjeskraamvisite![]()
)
Klopt, maar veel mensen kiezen daar niet voorquote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:20 schreef ieniminimuis het volgende:
Alles grijs voor jongens? Moeten dat grijze muizen worden later?
Groen, rood, blauw, oranje, geel enz. kunnen toch voor beiden?
ik had vroeger veel geel voor mijn zoon toen hij baby was. dat stond zo mooi bij zijn (toen) bruine haar (en hij had echt een enorme bos)quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:20 schreef ieniminimuis het volgende:
Alles grijs voor jongens? Moeten dat grijze muizen worden later?
Groen, rood, blauw, oranje, geel enz. kunnen toch voor beiden?
Als je inderdaad een rechte rand rond je ripple wil, is deze wel aan te raden!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:30 schreef Susie het volgende:
Als ze nog zo heel klein zijn, dan is het soms wel verdomd makkelijk om te zien aan de kleur kleding of het een jongen of meisje is![]()
Alhoewel de mijne een knalroze jasje droeg en er alsnog hij werd gezegd
![]()
Maar de kleuren van die deken vind ik wel gaafZat mij onderweg naar huis nog te bedenken hoe ik zo'n rand om die deken maak, dat staat niet bij het patroon namelijk, maar vind ik het wel af maken.
http://attic24.typepad.com/weblog/granny-stripe.htmlquote:Multiples of three then, lets say for the tester chain 21 to begin.
Row 1 ::
work 1dc in 2nd chain from hook. Continue working dc's into each chain till the end. You should have worked 19 stitches in total. Turn the work.
It's not mequote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:52 schreef MissN het volgende:
Ik zou inderdaad ook op 20 uitkomen omdat je maar 1 losse overslaat?
Het is van attic24 dus UK termen, dan is een DC toch een vaste?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:04 schreef DonnaRush het volgende:
Een dc begin je bij mijn weten altijd in de 3rd chain from hook.
Ja als je US termen hebt. In de UK is een treble crochet een stokjequote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:22 schreef Tyler-Girl het volgende:
nee een dc is een stokje. zie vertaalschema in op
quote:I'm writing this in UK terms ok, so first row is double crochet, then after that we switch to treble crochet. For US peeps, work your first row in sc, then switch to dc.
Ik ben nu maar met een proefje bezig, maar ik wil de uiteindelijke deken wel kloppend hebbenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:52 schreef DonnaRush het volgende:
Ohhh mijne excuses. Dan snap ik het ook niet. Sorry!
Die is gaaf!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:57 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik snap daar ook niets vanraak altijd de kluts kwijt..
Beetje zitten prutsen vanmiddag, nav een foto op pinterest. Geintje tussendoor:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[ afbeelding ]
ik kom met lucy's patroon voor stripes ook nooit uit. volgens mij klopt t gewoon niet. ik maak meestal gewoon een langere chain dan ik nodig heb en dan haal ik de steken die ik teveel heb uit, wordt altijd prima netjes, alleen wel even frunniken.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:54 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik ben nu maar met een proefje bezig, maar ik wil de uiteindelijke deken wel kloppend hebben
Zij zegt dus multiples van 3 en dan 2e chain vanaf hook beginnen met de steken. Dan moet ik het altijd multiple van 3 -1 doen om uit te komen zonder 'extra' steek? Ook al neem ik 300(is dan eigenlijk 299) chains?
Ik word chaotisch van getallen
Hoe haal je het uit als je met dezelfde kleur doorgaat dan?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik kom met lucy's patroon voor stripes ook nooit uit. volgens mij klopt t gewoon niet. ik maak meestal gewoon een langere chain dan ik nodig heb en dan haal ik de steken die ik teveel heb uit, wordt altijd prima netjes, alleen wel even frunniken.
je begint met groen, haakt hondermiljoenmiljard lossen, haakt dan terug in de lossen weer naar het begin met sc's/vasten of wat je patroon maar wil, en dan houd je soms een wormpje lossen over, die kun je lospulken.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:38 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Hoe haal je het uit als je met dezelfde kleur doorgaat dan?
Lucy gaat wel vaker de fout in met het aantal beginlossen. Er is een Nederlandse blog die haar patronen vertaalt, daar staat het meestal wel goed op.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:54 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik ben nu maar met een proefje bezig, maar ik wil de uiteindelijke deken wel kloppend hebben
Zij zegt dus multiples van 3 en dan 2e chain vanaf hook beginnen met de steken. Dan moet ik het altijd multiple van 3 -1 doen om uit te komen zonder 'extra' steek? Ook al neem ik 300(is dan eigenlijk 299) chains?
Ik word chaotisch van getallen
Geweldigquote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[ afbeelding ]
Thanks!!!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:14 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Lucy gaat wel vaker de fout in met het aantal beginlossen. Er is een Nederlandse blog die haar patronen vertaalt, daar staat het meestal wel goed op.
Bij de Granny stripe staat daar inderdaad:
"Voor de beginketting moet je lossen in een meervoud van 3 haken en daarna nog 2 lossen extra haken. Dus je hebt dan X+2 lossen (waarbij X dus een meervoud van 3 is)."
(Bron)
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[ afbeelding ]
Oh misschien doe ik dat wel ja. Moet hem dan nog wel wat kleine verbeteringen geven (schoonheidsfoutjes).quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:31 schreef blabbel6 het volgende:
Sunnythesun: helemaal geweldig je cactus!![]()
Als je het patroon uitschrijft, laat je het dan weten?
Hehe nee, kwam langs op pinterest. Vind ze zo koddigquote:Op zondag 19 januari 2014 11:18 schreef blabbel6 het volgende:
Ha ha die poppetjes! Heb jij die gemaakt? Ze kunnen zo in een letterbak.![]()
Van het eerste bloemetje haak je 3 bloemblaadjes en maakt het vierde blaadje half, dan een aantal lossen en dan begin je aan het 2e bloemetje, daar haak je 2 bloemblaadjes van en het derde doe je half enzovoorts tot je de lengte goed vindt. Het laatste bloemetje maak je helemaal af (6 blaadjes). Dan ga je terug en maakt het voorlaatste bloemetje compleet (die lossen van de heenweg gebruik je om het 6e blaadje van het bloemetje compleet te maken. Als je bij het begin terug bent is de eerste streng af. Dan neem je een nieuwe draad en begint aan de 2e streng. Tijdens het haken maak je de juiste blaadjes vast aan je vorige streng bloemetjes. Etc. Het patroon is veel duidelijker en bondiger dan ik het nu vertel!quote:Op zondag 19 januari 2014 14:08 schreef blabbel6 het volgende:
Die is leuk Spuuglokje!
Hoe doe je dat? Je haakt ze per streng direkt aan elkaar vast en dan haak je de 3 kettingen aan elkaar maar niet helemaal tot de uiteinden? Begreep ik goed dat je niet ieder bloemetje apart hoeft te haken?
Hoe leuk zijn diequote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:13 schreef Sunnythesun het volgende:
Kijk nou kijk nou kijk nou toch!![]()
![]()
[ afbeelding ]
Bananna !!!!! Heel tof dus !quote:Op zondag 19 januari 2014 16:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hoe leuk zijn die![]()
Ik heb twee minions gemaakt van het weekend![]()
[ afbeelding ]
O dat verklaart dat er een streep door sommige bloemetjes loopt.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:47 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Van het eerste bloemetje haak je 3 bloemblaadjes en maakt het vierde blaadje half, dan een aantal lossen en dan begin je aan het 2e bloemetje, daar haak je 2 bloemblaadjes van en het derde doe je half enzovoorts tot je de lengte goed vindt. Het laatste bloemetje maak je helemaal af (6 blaadjes). Dan ga je terug en maakt het voorlaatste bloemetje compleet (die lossen van de heenweg gebruik je om het 6e blaadje van het bloemetje compleet te maken. Als je bij het begin terug bent is de eerste streng af. Dan neem je een nieuwe draad en begint aan de 2e streng. Tijdens het haken maak je de juiste blaadjes vast aan je vorige streng bloemetjes. Etc. Het patroon is veel duidelijker en bondiger dan ik het nu vertel!![]()
Precies.quote:Op zondag 19 januari 2014 17:36 schreef blabbel6 het volgende:
[..]
O dat verklaart dat er een streep door sommige bloemetjes loopt.
Ik vind hem echt heel leuk geworden.
leuk!quote:Op zondag 19 januari 2014 16:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hoe leuk zijn die![]()
Ik heb twee minions gemaakt van het weekend![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:13 schreef Sunnythesun het volgende:
Kijk nou kijk nou kijk nou toch!![]()
![]()
[ afbeelding ]
Was dat een patroon? Zoiets zoek ik nog (alleen dan ook nog incl. een klepje erover heen)quote:Op zondag 19 januari 2014 00:33 schreef trui het volgende:
Bedankt!Mooie muts, spring! En wat het lange hengsel betreft: ik vond degene waar ik 'm voor maakte meer een schoudertastype dan een handtastype. Maar ik heb het nog wel overwogen hoor. Had de hengsels (leren) al klaar liggen. Toch paste dit ook net wat beter bij de tas, vond ik.
quote:Op maandag 20 januari 2014 12:13 schreef Koningin het volgende:
[..]![]()
![]()
Zelf heb ik deze al eens gemaakt.
[ link | afbeelding ]
Yoda 26-2-2013 by estherqueens, on Flickr
Cute!quote:Op maandag 20 januari 2014 12:23 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]Cool.
Ik heb deze net afgerond:
[ afbeelding ]
Donderdag samen met het dekentje en de bloemdecoratie afleveren bij de kersverse moeder
Oeh een toerenteller moet ik ook nog hebbenquote:Op maandag 20 januari 2014 14:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Cute!
Ik heb net een batch haaknaalden (14 stuks), een zakje markers en een paar toerentellers besteld. Voor het schokkende bedrag van 6 euro, uit China, zo in mijn brievenbus
Ebay staat er vol mee! Ik heb dees:quote:Op maandag 20 januari 2014 14:52 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Oeh een toerenteller moet ik ook nog hebbenLink?
Hoe werkt dat? Gewoon zelf steeds eentje verder tikken?quote:Op maandag 20 januari 2014 15:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ebay staat er vol mee! Ik heb dees:
http://www.ebay.com/itm/4(...)id=p3984.m1439.l2649
Ja dacht ik al. Bedankt voor de uitleg.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:38 schreef trui het volgende:
lief sunnybunny'tje!
koningin, nee, dit is een eigen ontwerp. nou ja, ik had die dotty-granny squares ergens gezien, maar het patroon daarvoor was nogal prijzig en ik heb ze naar eigen inzicht nagemaakt. het model van de tas stelt niet zoveel voor; je maakt gewoon een aantal vierkantjes aan elkaar vast (naar eigen wens) en haakt er dan een lange strook bij die je tussen de twee lappen naait (of haakt). Ik heb die strook 9 vasten breed gemaakt, en dan maar heen & weer tot je de gewenste lengte hebt. Zo'n zelfde strook als hengsel en klaar is de vorm van de tas. Ik heb 'm dus nog gevoerd, en er een bobble shell randje langs gemaakt. je zou inderdaad ook één kant wat langer kunnen maken zodat dat een soort klepje vormt. (of alleen een lusje en een knoop of een drukknoop of rits).
Ja dat wel, elke keer als je je werk keertquote:Op maandag 20 januari 2014 15:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hoe werkt dat? Gewoon zelf steeds eentje verder tikken?
Maar wat houdt dan die 'needle 2 size' in?quote:Op maandag 20 januari 2014 15:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja dat wel, elke keer als je je werk keert
Een volautomatische toerenteller zou wel een bazenuitvinding zijn
Dat ie in 2 maten te krijgen is (Chinezenquote:Op maandag 20 januari 2014 15:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar wat houdt dan die 'needle 2 size' in?
No way, da's wel handigquote:Op maandag 20 januari 2014 15:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat ie in 2 maten te krijgen is (Chinezen)
Je schuift 'm op de achterkant van je haaknaald! Of je breinaald
Lijkt me vooral handig als je je werk weglegt. Als ik bezig ben onthoud ik de toeren wel, maar dat ben ik de volgende dag echt weer kwijt, en zeker met grotere projecten is dat handmatig tellen steeds behoorlijk irritantquote:
Da's precies de reden waarom ik ze net gekocht hebquote:Op maandag 20 januari 2014 15:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Lijkt me vooral handig als je je werk weglegt. Als ik bezig ben onthoud ik de toeren wel, maar dat ben ik de volgende dag echt weer kwijt, en zeker met grotere projecten is dat handmatig tellen steeds behoorlijk irritant
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
quote:Op maandag 20 januari 2014 15:41 schreef Muck het volgende:
Toerentellers
Ik heb er bij grotere werkjes ook altijd eentje bij de hand. Bij grote breiwerken zit er inderdaad eentje op de achterkant van mijn naald, ideaal!Het lijkt me zo lastig breien, met een rat op je naaldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker boeiend als mensen doorgaan en foto's plaatsen, nee ze moeten zich aan de cal nazi regels houden?
Als ze hadden gewild dat mensen niet verder konden gaan dan hadden ze een top secret eigen deken moeten bedenken
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2014 17:25:02 ]
quote:Op maandag 20 januari 2014 17:24 schreef SpaceInvaders het volgende:
JEETJE wat een drama in die CAL FB groep!!!
Ik haak niet mee en ben geen lid van de groep, maar het wel met de beheersters eens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker boeiend als mensen doorgaan en foto's plaatsen, nee ze moeten zich aan de cal nazi regels houden?
Als ze hadden gewild dat mensen niet verder konden gaan dan hadden ze een top secret eigen deken moeten bedenken![]()
![]()
omdat Amerika m vorig jaar al gedaan heeft. Dit is slechts een vertalingquote:Op maandag 20 januari 2014 18:09 schreef Susie het volgende:
Ik snap eigenlijk niet goed waarom het hele patroon al online staat.Dan 'lok' je toch uit dat mensen verder haken dan de bedoeling is? Mij om het even trouwens, lekker belangrijk...
Maar dat mag toch ook? Als je maar geen foto's of berichten over verdere toeren post.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:09 schreef Mirjam het volgende:
Ik zou ook aan 1 stuk doorgaan, dikke doei. Ik snap niet dat er drama om gemaakt wordt hoor.
quote:Op maandag 20 januari 2014 17:24 schreef SpaceInvaders het volgende:
JEETJE wat een drama in die CAL FB groep!!!
ze hebben groot gelijk hoor, maar die hele groep is een meute hysterische wijven, echt... ik lees nog wel eens iets of reageer op een mooi wolletje ofzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker boeiend als mensen doorgaan en foto's plaatsen, nee ze moeten zich aan de cal nazi regels houden?
Als ze hadden gewild dat mensen niet verder konden gaan dan hadden ze een top secret eigen deken moeten bedenken![]()
vorige week werden er steeds berichten geplaatst "hoi ik ben linda en ik wil even zeggen dat we niet voor anderen moeten gaan denken! iedereen mag trots zijn op zijn deken. ik ben die discussies zo zat!"roflol. het is net een soort slechte soap.
Kwak
Dat komt omdat ze een ouder patroon gebruiken die in het Engels al eens geheel doorlopen is online.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:09 schreef Susie het volgende:
Ik snap eigenlijk niet goed waarom het hele patroon al online staat.Dan 'lok' je toch uit dat mensen verder haken dan de bedoeling is? Mij om het even trouwens, lekker belangrijk...
zij hebben het originele patroon van een engels patroon en er zo een CAL van gemaakt. (volgens mij was de engelse versie vorig jaar een CAL)quote:Op maandag 20 januari 2014 18:09 schreef Susie het volgende:
ja hoor, https://www.facebook.com/groups/516439688378675/quote:Op maandag 20 januari 2014 18:31 schreef -Spring het volgende:
Maar doe nou eens een linkje? Ik vind het eigenlijk wel een mooie deken. Kun je nu nog aanhaken?
Tuurlijk, gewoon die 6 rijen inhalen die ze nu gehad hebben.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:31 schreef -Spring het volgende:
Maar doe nou eens een linkje? Ik vind het eigenlijk wel een mooie deken. Kun je nu nog aanhaken?
Ik hou van drama. Heb net Dottey en Toverheks' hun streamverslagen van Utopia doorgelezen. Smullennnnquote:
Je moet lid zijn van die groep om alles te lezen, maar hier:quote:
Welk garen gebruik jij?quote:Op maandag 20 januari 2014 18:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja hoor, https://www.facebook.com/groups/516439688378675/
maar ik zou gewoon net als ik doe het engelse patroon gaan volgen.
http://www.notyouraveragecrochet.com en dan klikken op tutorials/patterns/as-we-go-stripeyblanket
Dank! Gewoon het dunne katoen? En met welke naald?quote:Op maandag 20 januari 2014 19:08 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik heb stylecraft, maar ken ook mensen die wibra/zeeman garen gebruiken
ik maak een babydekentje van 120+3 steken (121 involgende rijen dus) van zeeman super soft. heb opgezet met naald 5, haak met 4, alleen catherine wheel rijen maak ik met naald 4,5 en dan los gehaakt.quote:
Nee stylecraft special DK, of zeeman royal (sommige mensen gebruiken baby soft oid) of wibra saskia. Ik gebruik naald 5 maar er zijn mensen die met 4 haken.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:12 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dank! Gewoon het dunne katoen? En met welke naald?
Het is voor mij een beetje als een ongeluk, ik kan niet stoppen met kijken/lezenquote:Op maandag 20 januari 2014 19:36 schreef DonnaRush het volgende:
Ik had nooit gedacht dat er dames zijn die zich er zo druk om kunnen maken zeg. Ergerde me echt dood aan de domme vragen en nog veel dommere antwoorden en de daarop volgende nog dommere reacties.
Ik ben weggegaan uit de groep.
Ah ja, die kon ik al niet vindenquote:Op maandag 20 januari 2014 20:03 schreef kwakz0r het volgende:
er is ook een groep waar je gewoon alle updates mag posten, die is veel leuker. haak maar aan heet die. https://www.facebook.com/groups/1425171847719921/
Really? Nou ja, ik denk dat de kindjes die ze gaan krijgen er geen probleem mee hebbenquote:Op zondag 19 januari 2014 23:06 schreef trui het volgende:
[..]
leuk!(alleen hebben de echte minions bruine ogen he...
).
dank je wel!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:21 schreef -Spring het volgende:
Lllllllllllllady!
http://www.ravelry.com/patterns/library/3-button-crochet-cowl-2
Tip: mochten ze op de i-laan niks hebben, kun je even kijken bij de Action tussen de Karel de Grotelaan en de Hoogstraat. Ik was daar donderdag en daar hadden ze echt tien keer meer haakspul dan bij die anderequote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:43 schreef PriemGirl het volgende:
Naja als zo'n groep wordt gemaakt met het idee om samen telkens een stukje van het deken te maken... Dan lijkt het me logisch dat je je houdt aan de 'regels' van de cal. Als je gewoon het deken wil haken; kun je idd beter je vorderingen in een andere groep (of hier) posten; lijkt me
En vind je dat niks? Dan ga je toch uit de groep en doe je je eigen dingVooral ook als men toch vindt dat er veel 'ergelijke' posts worden gemaakt; lijkt me dat niet de groep om te blijven hangen
Weet ik in ieder geval weer waarom ik me daar niet voor heb aangemeld
Hier straks nog eens de action binnen lopen voor wat zpaghetti wol. Aangezien ik die mand een stuk groter aan het maken ben... en ik me pas later besefte dat 1 zo'n bol niet genoeg zou zijn....Benieuwd of ze die kleur nog hebben; en ander maak ik er gewoon maar een 2-kleuren mand van
Het is toch maar om mijn eigen wol in te bewaren
Oeh goeie! Thxquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Tip: mochten ze op de i-laan niks hebben, kun je even kijken bij de Action tussen de Karel de Grotelaan en de Hoogstraat. Ik was daar donderdag en daar hadden ze echt tien keer meer haakspul dan bij die andere
ywquote:
Oh dan denk ik dat ik daar sowieso naartoe gaquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
yw
Echt iets van vijftig klossen nepzpaghetti stonden er. En Neonwol. Die ik uiteraard wel mee MOEST nemen.
Nee, sorry, dacht dat ik het erbij had gezet, maar het is die van de Zeeman.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:36 schreef trui het volgende:
supersoft? daar bedoel je vast niet deze mee, of wel?
Supercool zeg!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:02 schreef Miii3 het volgende:
De minion mutsjes en sjaaltjes voor pasgeboren neefje en z'n broertje zijn klaar. Ik heb voor het eerst zonder patroon gehaakt en iets nagemaakt van foto's. Voor een eerste keer ben ik best tevreden.
[ afbeelding ]
Ik doe zelf ook mee aan de cal via Facebook. Ik lees ook over die berichten heen, en vind het tempo juist fijn. Ik maak 2 dekens, en zo kan ik tussendoor nog andere dingen (af)maken.
Wow netjes hoorquote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:02 schreef Miii3 het volgende:
De minion mutsjes en sjaaltjes voor pasgeboren neefje en z'n broertje zijn klaar. Ik heb voor het eerst zonder patroon gehaakt en iets nagemaakt van foto's. Voor een eerste keer ben ik best tevreden.
[ afbeelding ]
Ik doe zelf ook mee aan de cal via Facebook. Ik lees ook over die berichten heen, en vind het tempo juist fijn. Ik maak 2 dekens, en zo kan ik tussendoor nog andere dingen (af)maken.
Coolquote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:02 schreef Miii3 het volgende:
[ afbeelding ]
oh dan ga ik snel weer kijken! heb vooral donkere winterkleuren gezien tot nu toe!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:23 schreef Jojogirl het volgende:
Ik doe ook mee met die CAL en lees gewoon lekker langs het gedoe heen. Ik geniet van de geplaatste foto's en verhalen en ben blij met elke week weer een nieuw stukje deken. Het tempo is voor mij prima, ik wil hem ook niet binnen 3 weken af hebben en zo motiveert het me wel om ook andere projectjes die nog niet af zijn nu eens af te gaan maken. En het was ook een goed excuus om de Stylecraft eens uit te proberen
En voor de SuperSoft liefhebbers: er is weer heel veel nieuwe voorraad en veel nieuwe kleurtjes. Ik kan de folder online niet vinden (is volgens mij degene die pas vanaf de 25e ingaat eigenlijk), maar er lag o.a. lichtblauw, lila, knalgeel, knalgroen, knalrozeoranjig, oranje tussen. Minpuntje is dat ze de prijs naar 89 cent hebben verhoogd, maar da's nog steeds geen geld.
Phildar Impact 6quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:28 schreef Stormqueen het volgende:
Ooohhhh die ripplewaarmee gemaakt?
ik vind die neonkleuren zo baas, ik heb vandaag zes bollen bij de action meegenomen, maar weet nog niet precies wat ik er mee ga doen. Afwisselen met bruin is erg mooi en maakt het ook draagbaarder!quote:
Inderdaad, het bruin laat de kleuren er echt uitspringen maar zonder dat het te schreeuwerig wordtquote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik vind die neonkleuren zo baas, ik heb vandaag zes bollen bij de action meegenomen, maar weet nog niet precies wat ik er mee ga doen. Afwisselen met bruin is erg mooi en maakt het ook draagbaarder!
Ik heb ook nog geel-roze-groen neon van saskia liggen. Ik heb ook geeeeeeeeen idee wat ik ermee moet. Misschien ooit afwisselend met een neutrale kleur in een deken? Ik ben in een deken fase, valt het op?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik vind die neonkleuren zo baas, ik heb vandaag zes bollen bij de action meegenomen, maar weet nog niet precies wat ik er mee ga doen. Afwisselen met bruin is erg mooi en maakt het ook draagbaarder!
Wow! Wat gaaf gedaan johquote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:02 schreef Miii3 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat vind ik nog steeds zo tof om te maken, ik vergeet het alleen steeds tot ik weer een foto van iemand zie langskomen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:57 schreef BakkieDoen het volgende:
Wauw, gaaf Miii! Heel leuk gemaakt.![]()
Ben ook blij dat ik niet met die deken mee doe, hou ook niet zo van dat gedoe erom heen. Vind hem wel erg leuk voor dochter trouwens, dus misschien dat ik er nog wel een keer aan begin. ( maar dan moet ik wel eerst een keer die andere 2 dekens afwerken dus)
Zondag even snel een kadootje gemaakt.
[ link | afbeelding ]
Ze hebben in de keuken dezelfde kleuren stoelen, allemaal verschillend dus.
Wijkt hij af omdat ander kleurbad? Of is het een hele nieuwe kleur creme?quote:Geachte mevrouw SpaceInvaders,
Naar aanleiding van uw melding, het volgende:
Helaas moeten wij u teleurstellen. Deze kleur hebben wij momenteel
niet in het assortiment. Wel kunnen wij u melden dat begin februari een
nieuwe levering van de Royal wol geleverd word in de filialen. Hier zit de
kleur creme bij. Deze wijkt af van de creme kleurig wol die u in uw bezit heeft.
Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
ZEEMAN
Ja ben al bezig, als het echt heeel erg anders is dan maak ik wel op wat ik nu heb en dan wordt de rest van de ripple helemaal zwart denk ikquote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:52 schreef BakkieDoen het volgende:
Ah, dat was voor jou, ja...wist het niet meer zekerZul je zien dat die creme donkerder is geworden. En je was daar al mee bezig, toch?
Oh hij is echt stoerquote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:50 schreef SpaceInvaders het volgende:
Dit is het kussen dat ik gemaakt heb voor mijn oma. Van de sunburstflower squares die ik nog had liggen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een geweldig schaapjequote:Op woensdag 22 januari 2014 10:12 schreef -Spring het volgende:
Wolkenschaapje!
[ link | afbeelding ]
Het doekje op gevoel want ik zag geen steek.
Bij de action hadden ze vorige week fatsoenlijke kussenslopen, de 2e x dat ik langs gingquote:Op woensdag 22 januari 2014 10:24 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Oh hij is echt stoerWaar heb je nu een kussen gevonden?
Taartquote:Op woensdag 22 januari 2014 10:13 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Tof kussens geworden spees!
En ik baalIk was aan de cal2014 begonnen net als half nederland, was al lekker vooruit aan het werken maar toen speelde m`n carpaaltunnelgedoe weer op. Aan twee kanten
Verplicht pauze dus
Ik voorzien een nieuwe LIF sc-reeksquote:Op woensdag 22 januari 2014 10:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Taart![]()
Het is weer volle bak in het kneuzencafé momenteel
dat moet wel storm lopenquote:Op woensdag 22 januari 2014 10:35 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ik voorzien een nieuwe LIF sc-reeks
Nee, ze wordt 6.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat moet wel storm lopen
Lief schaapje, spring! Kraamkadootje?
Zes kan nog netquote:Op woensdag 22 januari 2014 10:40 schreef -Spring het volgende:
[..]
Nee, ze wordt 6.Maar ze had m op mn Pinterest gezien en wilde m graag.
Dat initiatief ken ik niet, wel iets met piepkleine mutsjes en kleertjes voor prematuurtjes. Dat vind ik persoonlijk wat zinnigerquote:Op woensdag 22 januari 2014 12:11 schreef DonnaRush het volgende:
Zijn hier ook mensen die Early Birdjes haken voor te vroeg geboren kindjes?
https://www.facebook.com/groups/230321267153807/
Ik weet niet wat ik zinniger vind haha. Ik heb in het ziekenhuis op de neonatologie nog nooit een prematuur kindje met kleding aan of een mutsje op gezien, pas later. Dus ik weet niet of ik dat wel zo zinnig vind haha.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat initiatief ken ik niet, wel iets met piepkleine mutsjes en kleertjes voor prematuurtjes. Dat vind ik persoonlijk wat zinniger
De zus van een kennis van me werkt op een couveuseafedeling en daar wordt het idd niet gedaan vanwege de hygiëne.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:30 schreef trui het volgende:
het komt voort uit een soortgelijk project met inktvisjes, in zweden toch? wel een mooi idee. maar ik vraag me wel meteen af of dat wel hygiënisch genoeg is etc.
Heb je op Ravelry gekeken? Daar kun je selecteren op naaldformaat.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:57 schreef ieniminimuis het volgende:
Wat worden er weer een boel leuke dingen gemaakt
Ik ben alweer bijna toe aan mijn volgende project. Nu heb ik heel mooi garen die van kleur verloopt en zich vooral heel goed leent voor een simpele recht toe recht aan trui. Nu vind ik op internet weinig geen goed basispatroon voor een simpele trui of het is gebreid en als ik iets niet kan is het wel breien. Ik vind wel patronen met allemaal patronen met gaten erin, maar dat wil ik juist niet.
Het garen loont zich het beste voor haaknaald 5-5,5-6.
Iemand een suggestie?
Het is Wibra Bianca garen, waarvan er hier in het topic ook foto van is.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:18 schreef trui het volgende:
is dit misschien wat voor je?
of dit.?
wek garen is het precies? het kan soms ook helpen om dat garen in ravelry in te voeren, en dan te kijken wat anderen ermee gemaakt hebben.
nee, veel te groot! Dat is voor tweepersoons! Ik zou voor maximaal 1.40 gaan. Tenzij het bed niet wordt ingestopt. Maar 1,80 hangt aan weerszijden 45 cm over bij een eenpersoons bed, dat is hoger dan het bed zelfquote:Op woensdag 22 januari 2014 18:44 schreef -Spring het volgende:
Ik ga meedoen met de cal.
Maarrrr, ik weet niet zo goed hoe groot ik de deken wil maken. Ik wil m over het het eenpersoonsbed van m'n dochter kunnen leggen (dat ze nog niet heeft). Iemand een idee hoe groot ie dan moet worden?
Een standaard eenpersoonsdekbed is 140 x 200, toch? De sprei 180 x 260 doen dan?
Pretty!quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:12 schreef Stormqueen het volgende:
Col gemacht voor moeder
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
de grootste zaak van zuidoost Brabant en je vond het tegenvallen? Hoe???quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
Mooi SQ! Goede kleuren combi ook.
Ik was gisteren trouwens nog bij De Greef in Stiphout. Maar vond het tegenvallen, maar misschien kwam dat omdat ze nu veel carnavalsspul hadden.
Ze hadden wel leuke lintjes, maar ook die maar laten liggen....
Geen ideequote:Op woensdag 22 januari 2014 19:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
de grootste zaak van zuidoost Brabant en je vond het tegenvallen? Hoe???![]()
En tnx uiteraardhopelijk vindt ze het mooi!
wow!quote:
Whaha wat goedquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:05 schreef lady-wrb het volgende:
wat een mooie dingen zijn er weer gehaakt!
ik ben net weer begonnen met mijn sjaal-met-een-verhaal
het is de hartenvariant van de doodshoofdensjaal, maar hij was nog geen drie rijen groot, toen ik 'm in de trein kwijtraakte. (heel verhaal, kaartcontrole (ik had wel een kaartje, maar ik kon mijn kortingskaart niet vinden. terwijl ik zocht, liep de conducteur MET MIJN KAARTJE door, toen ik erachter kwam dat die kaart nog in mijn andere jas zat. nou ja, ik heb geregeld dat mijn kortingskaart gebracht werd (maar pas in zaandam had ik mijn kaartje weer terug dus kon ik die trein uit) maar in de stress had ik mijn tas met haakwerk in de trein laten liggen.
ik heb toen op facebook een zoekactie gestart en verdomd, het ding is gevonden en kwam uiteindelijk bij moussy terecht, die het naar me terugstuurde.![]()
en nu kan ik weer verder.
Mooiquote:Op woensdag 22 januari 2014 19:12 schreef Stormqueen het volgende:
Col gemacht voor moeder
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet bij het patroon wat ik heb.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:52 schreef trui het volgende:
volgens mij moet je bij de vijfbladige halvestokjes doen ipv hele, zou dat de boel oplossen?
de kleinere vijfhoekjes waren bij mij onderdeel van zo'n 'voetbal'. om goed tussen de zeshoekjes te passen moesten ze echt een maatje kleiner zijn, anders stonden ze daar ook heel bol tussen. ik zou 't dus toch eens proberen bij je uil, whoop.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:54 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Niet bij het patroon wat ik heb.
Bij mij staan ze iets bol idd (Catania grande). Met flexibeler garen zal dat effect minder zijn idd. Misschien iets losser haken (naald groter).
Nou en of, mijn vriend wil er ook 1quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:00 schreef BakkieDoen het volgende:
Mooie kol, stormqueen. Die moet ze wel mooi vinden!
Wat een lieve kleurtjes voor je deken, spring. En die muts, zet je vriend die ook echt op?
Mooi, past goed bij d'r naam die kleurenquote:Op donderdag 23 januari 2014 14:12 schreef -Spring het volgende:
Wat mooi, stormqueen. Ziet er soepel uit. Erg mooie kleuren ook!
Ik ben eruit, ik ga meedoen aan de CAL. Dit worden mn kleuren.
[ link | afbeelding ]
Echt? Denk dat ik hier voor gek verklaard wordt als ik er mee aan kom zetten, misschien toch eens een keer proberenquote:Op donderdag 23 januari 2014 15:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou en of, mijn vriend wil er ook 1
Spring, heb je een patroon gevolgd?
wat een mooie kleurenquote:Op donderdag 23 januari 2014 14:12 schreef -Spring het volgende:
Wat mooi, stormqueen. Ziet er soepel uit. Erg mooie kleuren ook!
Ik ben eruit, ik ga meedoen aan de CAL. Dit worden mn kleuren.
[ link | afbeelding ]
Ze zeggen 9 bollen stylecraft + 1 voor de rand, dus 10.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:47 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat een mooie kleuren
hoe weet je hoeveel je nodig hebt voor die CAL?
(ik weet niet of het ergens genoemd wordt, ik zie hem overal voorbijkomen maar ik zie nergens het patroon)
Hij wilde m zelf, BakkieDoen. Voor op de fiets of zo. Ik snap het ook nog steeds niet zo.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou en of, mijn vriend wil er ook 1
Spring, heb je een patroon gevolgd?
Daar zou je net mee uitkomen idd. Ik ga groter maken dus heb twee bollen van alles besteld.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:54 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ze zeggen 9 bollen stylecraft + 1 voor de rand, dus 10.
het gaat hier zo snel, en ik twijfel nog steedsquote:Op donderdag 23 januari 2014 15:54 schreef trui het volgende:
het is ook pas een keer of tien geplaatst hier, dus ik kan me voorstellen dat het lastig te vinden is.![]()
http://notyouraveragecrochet.com/as-we-go-stripey-blanket/ voor 't engelstalige patroon
en in deze groep kun je aansluiten voor de gefaseerde NL vertaling.
Berlijn is leuk! Mooie, groene, open stad vond ik. Gefeliciteerd alvast! En plezier!quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mooi, past goed bij d'r naam die kleuren![]()
Verder iedereen bedankt voor de colplimenten! We gaan het zien morgen. Ik verpak er een weekendje Berlijn in, dus dan scoor ik soberso(ze wordt morgen 60, ocherme
)
ik denk ook dat ik nog te weinig haakervaring heb.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:19 schreef trui het volgende:
bij twijfel niet doen hoor. zo'n groot project, daar kun je maar beter eerst echt heel veel zin in hebben, voor je eraan begint.
Ik heb er ook 20quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:10 schreef -Spring het volgende:
[..]
Daar zou je net mee uitkomen idd. Ik ga groter maken dus heb twee bollen van alles besteld.
dit kun je toch ieder moment van 't jaar beginnen? of vind je het samen haken zo'n verleidelijk idee.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:07 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik denk ook dat ik nog te weinig haakervaring heb.
wie weet doen ze het volgend jaar weer ofzo
maar het is zo verleidelijk
juist doordat er om de paar weken een toer komt (ja toch? ) leek het me overzichtelijker dan dat ik achter elkaar door haak en nergens anders meer tijd voor heb/maak omdat ik dat ding af wil hebben.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:18 schreef trui het volgende:
[..]
dit kun je toch ieder moment van 't jaar beginnen? of vind je het samen haken zo'n verleidelijk idee.
Als je het niet snapt kan ik je helpen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:25 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
juist doordat er om de paar weken een toer komt (ja toch? ) leek het me overzichtelijker dan dat ik achter elkaar door haak en nergens anders meer tijd voor heb/maak omdat ik dat ding af wil hebben.
maar misschien is dat maar schijn en ben ik na een paar maanden het helemaal zat omdat ik sommige patronen gewoon niet snap.
Elke week. En het is echt voor beginners beschreven dus gewoon proberen joh! En anders sla je een steek over of doe je er een die je makkelijker vindt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:25 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
juist doordat er om de paar weken een toer komt (ja toch? ) leek het me overzichtelijker dan dat ik achter elkaar door haak en nergens anders meer tijd voor heb/maak omdat ik dat ding af wil hebben.
maar misschien is dat maar schijn en ben ik na een paar maanden het helemaal zat omdat ik sommige patronen gewoon niet snap.
ik heb wol gekocht voor die colsjaal met die knopen. die heeft toch wel voorrangquote:Op donderdag 23 januari 2014 18:38 schreef -Spring het volgende:
[..]
Als je het niet snapt kan ik je helpen.
Tuurlijk!quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:54 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb wol gekocht voor die colsjaal met die knopen. die heeft toch wel voorrang
daar heb ik al hulp bij nodig, vrees ik @
dus als je aanbod daar ook voor geldt: graag!
ik heb ook nog wel een telefoonhoesje nodigquote:Op donderdag 23 januari 2014 19:00 schreef YPPY het volgende:
Je kunt ook wat kleiners maken, zoals een kussenhoesje. Het hoeft niet meteen zo groot.
Bij mij staan ze ook bol. Ik denk dat ik dat ook ga proberen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:51 schreef trui het volgende:
[..]
de kleinere vijfhoekjes waren bij mij onderdeel van zo'n 'voetbal'. om goed tussen de zeshoekjes te passen moesten ze echt een maatje kleiner zijn, anders stonden ze daar ook heel bol tussen. ik zou 't dus toch eens proberen bij je uil, whoop.
Ooh die is mooiquote:Op donderdag 23 januari 2014 20:01 schreef HannaHaak het volgende:
RedHeart is ook van start gegaan met een CAL van squares. Ziet er wel mooi uit, ga denk ik wel mee doen.
red heart cal
Als jij skullsshawls kan maken draai je voor zo'n deken je hand niet om johquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:07 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik denk ook dat ik nog te weinig haakervaring heb.
wie weet doen ze het volgend jaar weer ofzo
maar het is zo verleidelijk
Oeh deze is echt gaafquote:Op donderdag 23 januari 2014 20:01 schreef HannaHaak het volgende:
RedHeart is ook van start gegaan met een CAL van squares. Ziet er wel mooi uit, ga denk ik wel mee doen.
red heart cal
Ben ik nu alquote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:33 schreef Stormqueen het volgende:
Erg leuk Priem! Al vrees ik dat je er binnen no time uit groeit
Ik had een naald groter gepakt, maar na het rond te maken met dezelfde kleur (dus niet de 2x halve boven en onder) trekt ie kromquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
catharine wheel moet je met een naald 1 maat groter doen, dan het eerste en laatste stokje an de 7 een dubbele maken, en de 3 lossen bovenop moet je er 4 van maken. Dan blijft hij perfect recht.
Oh en niet vergeten dat laatste halve wiel te maken, dat scheelt ook een paar cm![]()
Wat was je fout dan? Ik heb nu die row 10 uitgetrokken en het ziet er al wel beter uit, maar meh, nog beetje omhoog krullend aan de zijkantenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:35 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Bij mij ging het ook pas in de laatste toer mis. Dacht ik
terugkijken zat hij meteen in de eerste al foutdus was het maar goed dat ik hem had uitgehaald
Nu ben ik er wel heel tevreden over.
Toch te weinig steken gemaakt en nog net ff te strak gehaakt.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:38 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Wat was je fout dan? Ik heb nu die row 10 uitgetrokken en het ziet er al wel beter uit, maar meh, nog beetje omhoog krullend aan de zijkanten.
Ik ben toevallig gisteren weer begonnen met squares haken, maar doe nu de klassieke granny square met zes verschillende kleuren, elke square anders (vier kleuren per square). De sunburst kosten me te veel krachtquote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:23 schreef PriemGirl het volgende:
@skjoe: Was jij nu ook bezig met een granny square deken? Welk patroon volg jij?
Ik heb er een boel staan en twijfel nu welkeen ik wil gaan volgen... Of toch die red heart cal... of... gmrpfl*twijfel slaat toe*
Ja ik twijfel dus ook heel erg... of ik die granny squares niet ga doen voor een kussen ook... en die red heart cal ga maken met... andere... euh... wol... lolquote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ben toevallig gisteren weer begonnen met squares haken, maar doe nu de klassieke granny square met zes verschillende kleuren, elke square anders (vier kleuren per square). De sunburst kosten me te veel krachten dat kan ik nu niet met mijn brinta-rug
![]()
Ik weet nog niet zo goed wat ik er van ga maken eigenlijk! Ik begin denk ik met een kussenhoesje, heb een 30x60 kussen meegepakt bij IKEA, dan moet ik er 36 haken, dat is met zes op een avond een weekje werk (incl, een avondje draadjes wegwerken enzo)
Dankquote:
Stylecraftquote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:01 schreef MarSuSt het volgende:
Zou ik jullie om advies mogen vragen? Ik verkoop garen in mijn webwinkel en ik zou graag uitbreiden. Ik verkoop al Catania, Catania grande en Cotton Time. Welk garen zouden jullie mij aanraden? Ik zit zelf te denken aan Scheepjes Softfun. En wat vinden jullie van de knitpro haaknaalden? Amour loopt heel erg goed, zou knitpro een mooie aanvulling zijn?
Ik haat de knitpro haaknaalden echtquote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:01 schreef MarSuSt het volgende:
Zou ik jullie om advies mogen vragen? Ik verkoop garen in mijn webwinkel en ik zou graag uitbreiden. Ik verkoop al Catania, Catania grande en Cotton Time. Welk garen zouden jullie mij aanraden? Ik zit zelf te denken aan Scheepjes Softfun. En wat vinden jullie van de knitpro haaknaalden? Amour loopt heel erg goed, zou knitpro een mooie aanvulling zijn?
Ja het lijkt er een beetje op qua grip. Ik heb idd de grotere maten er van omdat die er niet van Amour zijn.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:40 schreef MarSuSt het volgende:
Knitpro is een goedkopere Amour als ik het goed heb? Ik heb er zelf nog niet mee gehaakt, maar ze hebben wel meer maten dan de Amour.
Softfun! En bij een leuke prijs graag een linkje. Heb nog veeeeel bollen nodig.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:01 schreef MarSuSt het volgende:
ik vind de inktvisjes een veel leuker patroontje ookquote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:25 schreef DonnaRush het volgende:
Ik heb besloten om toch maar niet mee te haken aan de early birdjes. Het wordt al net zo`n hype als de CAL.
En ook bijna net zo irritant.
Ik vind juist de earlybirds leuker dan de inktvisjesquote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik vind de inktvisjes een veel leuker patroontje ook
mja, een inktvis heeft die vorm, een vogeltje niet echt... maar smaken verschillenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:00 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Ik vind juist de earlybirds leuker dan de inktvisjes
Dat is een goede! Ik wil geen (goedkoop) acryl verkopen, want dat kun je net zo goed bij de zeeman ofzo kopen, vind ik. Daarom, en omdat ik het zelf prachtig garen vindt, verkoop ik katoen (maar wel voor een schappelijke prijs!) dus leek me het Softfun een leuke aanvulling, zit er een beetje tussenin.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:52 schreef phluphy het volgende:
Ik ben juist erg verzot op de Addi haaknaalden.
MarSuSt, ik zou eerst nadenken over welke doelgroep je wil bereiken.
En aan de hand daarvan mijn (prijsklasse) assortiment bepalen.![]()
ja, als je onder de 3,40/3,50 zit spring je er wel uit ten opzichte van veel andere verkopers. 't Trendje is tot nu toe de goedkoopste, maar die heeft dan weer niet alle kleuren.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:12 schreef YPPY het volgende:
[..]
Softfun! En bij een leuke prijs graag een linkje. Heb nog veeeeel bollen nodig.
ik vind 'm zo mooi dat ik nu definitief besluit om het niet te gaan doen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:02 schreef MissN het volgende:
Mijn cal-deken... t gaat als n trein en stiekem ook al verder psssst...![]()
Hij trekt wel n beetje krom, toch lastig met al die steken om t allemaal even los/recht te krijgen...
[ afbeelding ]
Dank je wel, ik ga eens uitrekenen wat ik ervan kan maken.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:34 schreef trui het volgende:
Mooi, MissN!
ik vind je mand ook mooi gelukt, Priemgirl!
[..]
ja, als je onder de 3,40/3,50 zit spring je er wel uit ten opzichte van veel andere verkopers. 't Trendje is tot nu toe de goedkoopste, maar die heeft dan weer niet alle kleuren.
Ik ben ook een sampler blanket aan het maken Lady, en alhoewel ik van tevoren een schema heb uitgetekend ben ik daar ook al 80 keer van afgeweken. laatst vroeg ik nog om een link naar een zigzagpatroon hier; dat heb ik laten zitten omdat het niet mooi uitkwam met mijn eigen deken. In plaats daarvan heb ik gewoon wat gedaan wat me leuk lijkt.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:07 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik vind 'm zo mooi dat ik nu definitief besluit om het niet te gaan doen.
mij te moeilijk
ik ben nu nog tussen het behangen en schilderen door nog bezig met de hartensjaal.
het gaat minder snel dan ik zou willen, maar ach ik heb er toch al een paar liggen dus als de winter invalt, blijf ik heus wel warm
Ik wilde juist wit geel en oranje, maar dat hadden ze allemaal niet bijj mijn Zeeman, jammer.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:59 schreef lady-wrb het volgende:
wat een afschuwelijke kleuren trouwens, dat soft van de zeeman
ik heb uiteindelijk alleen rood meegenomen. wit was op
wit was hier ook weg, maar geel en vooral oranje lag er nog volopquote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:48 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Ik wilde juist wit geel en oranje, maar dat hadden ze allemaal niet bijj mijn Zeeman, jammer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |