tnx, zal dat eens proberenquote:Op zondag 26 januari 2014 01:34 schreef znarch het volgende:
[..]
In een bakje leggen met warm water en met afwasmiddel. Dan met een tandenborstel schrobben.
Ziet hij eruit als nieuw. Ik doe dat ook lang niet elke week. Zo eens in de 2 weken.
niet gebruiken. Ik gebruikte voor mijn snor altijd Syoss for men paste, een of ander ultra hold geval. Snor bleef minstens een dag in model (opgekruld).quote:Op zondag 26 januari 2014 14:40 schreef leeroy het volgende:
Kan iemand mij wat tips geven voor het gebruik van snorwax? Want het zak na Max 15 minuten weer in
ik heb een sonishe tandenborstel. Pak gewoon een oude borstel en doe er wat tandpasta op en daarna lekker de krabber schrobben. Vandaag toevallig nog gedaan, krabber lijkt weer als nieuw voor 5 min "werk"quote:Op zondag 26 januari 2014 01:34 schreef znarch het volgende:
[..]
In een bakje leggen met warm water en met afwasmiddel. Dan met een tandenborstel schrobben.
Ziet hij eruit als nieuw. Ik doe dat ook lang niet elke week. Zo eens in de 2 weken.
En..? hoe bevalt het..? (of kende je ze al?)quote:Op zondag 26 januari 2014 22:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn nieuwe scheerspullen uit Duitsland welke ik via een Duitse verzendapotheek gekocht heb.
De Kappus Scheercreme Aloe Vera bevalt me zeer goed en daarom had ik er extra tubes van gekocht. De Speick Scheerstaaf en Speick Aftershave Balsem bevallen me kwa geur goed en zoals verwacht hebben deze producten een typische Speick geur.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:11 schreef Snowballed het volgende:
[..]
En..? hoe bevalt het..? (of kende je ze al?)
Ziet er goed uit. Hoe werkt zo'n frequentieregelaar eigenlijk? Mij lijkt dat je best wel lang die knop in moet drukken voordat je op een hoog toerental zit?quote:Op maandag 3 februari 2014 23:33 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag eindelijk mijn motor en frequentieregelaar aan de gang gekregen. Gisteren even het eea voorbereid en doorgelezen/gezocht en advies gevraagd, vanavond alles aangesloten en test gedraaid
Ik heb geen idee of ze de naam veranderd hebben, maar G. Bellini is/was idd erg goed spul.. zowel de splash (blauwe) als de balsem (wit) bevielen mij erg goed...quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:12 schreef Diqiu-Long het volgende:
En wat ik zelf toevallig weet is dat de aftershave balsems van Aldi en Lidl zeer goed scoorde in de Okotest, al was het bij Lidl wel G. Bellini, maar het kan natuurlijk zijn dat ze de naam in Cien veranderd hebben?
Met Gillette DE mesjes heb ik altijd goede ervaringen mee gehad en tot nu toe hebben die mij nog niet teleur gesteld.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:18 schreef Snowballed het volgende:
Mijn Wilkinson/Gillette mesjes uit India zijn er..![]()
Maar ik had me vanmorgen enorm bbs geschoren...![]()
Dus heb wel ff geprobeerd, maar kan er nog niet veel over zeggen....
[..]
Ik heb geen idee of ze de naam veranderd hebben, maar G. Bellini is/was idd erg goed spul.. zowel de splash (blauwe) als de balsem (wit) bevielen mij erg goed...
Note to self: Moet weer eens langs Lidl
Ik mag niet spammen, maar op mijn blog staat een artikel over scheerproducten die lokaal in Duitsland verkrijgbaar zijn en ook waar ze te krijgen zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2014 09:22 schreef SosuaCafe het volgende:
Vd week een paar dagen naar omgeving hellendoorn. Zitten daar toevallig nog leuke winkels in de buurt? Of tips voor over de grens in Duitsland?
Ik gebruik nu een mix van snorwax en pomade en dat werkt wel prima op zichquote:Op woensdag 29 januari 2014 06:54 schreef Drinky het volgende:
[..]
niet gebruiken. Ik gebruikte voor mijn snor altijd Syoss for men paste, een of ander ultra hold geval. Snor bleef minstens een dag in model (opgekruld).
Die Feather die ik bij het pakje gedaan had, had ik besteld op Ebay. Ik raad ook je ook zeker aan de blauwe Astra te gebruiken.quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:38 schreef Stickers het volgende:
Zojuist geschoren met een feather. Iemand een idee wanneer je merkt of het mesje toch te agressief is? Huid is namelijk zeer glad en dat wil ik vaker ^^
De scheercremes van Diqui ontvangen. En tot nu toe enkel de Kappus en Wilkinson geprobeerd samen met de Balea(?) Badger kwast. Die overigens ontzettend stinkt!
De Wilkinson heeft mijn voorkeur,voornamelijk vanwege de geur. Deze is wat aangenamer dan de erg aanwezige geur van Kappus.
De webshop heeft het probleem van de afgebroken schroef trouwens geweldig afgehandeld. Eerst vertelde ze mij dat ze de vraag hebben doorgespeeld naar Edwin Jagger. Ongeveer een week later, mailde de webshop terug met de melding dat het hen te lang duurt en zelf een nieuwe hebben verstuurd. Dag later binnen en deze houdt ik nu als reserve of voor op reis.
Nog iets, waar kan ik feathers in bulk kopen voor een mooie prijs? EBay?
Geef het drie a vijf scheerbeurten en dan is die geur beslist weg en ruik je de geur van de scheercreme. Want ik heb persoonlijk ook die ervaring met nieuwe scheerkwasten dat ze behoorlijk kunnen stinken.quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:38 schreef Stickers het volgende:
De scheercremes van Diqui ontvangen. En tot nu toe enkel de Kappus en Wilkinson geprobeerd samen met de Balea(?) Badger kwast. Die overigens ontzettend stinkt!
De geur van de Wilkinson Sword scheercreme herinner ik me als een prettige mannelijke geparfumeerde scheercreme en die scheercreme beviel me zelf ook wel.quote:De Wilkinson heeft mijn voorkeur,voornamelijk vanwege de geur. Deze is wat aangenamer dan de erg aanwezige geur van Kappus.
Dat is netjes van de webshop dat ze je probleem opgelostquote:De webshop heeft het probleem van de afgebroken schroef trouwens geweldig afgehandeld. Eerst vertelde ze mij dat ze de vraag hebben doorgespeeld naar Edwin Jagger. Ongeveer een week later, mailde de webshop terug met de melding dat het hen te lang duurt en zelf een nieuwe hebben verstuurd. Dag later binnen en deze houdt ik nu als reserve of voor op reis.
Nog iets, waar kan ik feathers in bulk kopen voor een mooie prijs? EBay?
De Aldi in NL heeft geen aftershave....quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:12 schreef Diqiu-Long het volgende:
En wat ik zelf toevallig weet is dat de aftershave balsems van Aldi en Lidl zeer goed scoorde in de Okotest, al was het bij Lidl wel G. Bellini, maar het kan natuurlijk zijn dat ze de naam in Cien veranderd hebben?
Die stond altijd gewoon naast de Vergulde Hand in de winkel.. (geen idee of ie nog bestaat)quote:Op zaterdag 8 februari 2014 10:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Weet iemand in welke winkels ze deze zeep verkopen?
[ afbeelding ]
Kun je zien hoe vaak ik in de Nederlandse Aldi komquote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:41 schreef Snowballed het volgende:
[..]
De Aldi in NL heeft geen aftershave....
Zou het kunnen dat de Kruidvat Scheerzeep geproduceerde word door Koninklijke Sanders? Want naast de Palmolive en De Vergulde Hand zijn dat de enige scheerzepen die je lokaal in Nederland kunt krijgen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:41 schreef Snowballed het volgende:
Die stond altijd gewoon naast de Vergulde Hand in de winkel.. (geen idee of ie nog bestaat)
Ik heb me ook wel eens geschoren met een GD nog nooit zo'n razorburn gehad, Niet goed scheerklaar gemaakt( slechte slijper.quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:54 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag geschoren met een echte Gold Dollar....
Wel even scheerklaar gemaakt door een goede slijper
hoe jij je nek scheert hoef ik niet eens te proberen. Daar blijf ik gewoon on haken. Is ook een van de redenen dat ik geen open mes gebruik. Dikke stugge baard.quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:54 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag geschoren met een echte Gold Dollar....
Wel even scheerklaar gemaakt door een goede slijper
Ja, heb het gezien. Ach. een GD is op zich geen slecht staal, maar de afwerking en scales zijn gewoon bagger.quote:Op zondag 9 februari 2014 13:44 schreef Diqiu-Long het volgende:
Wellicht is de Gold Dollar competitie 2014 op B&B wel iets voor je, daar mod men die gold dollars tot veel mooiere open scheermessen.
Hoe squote:Op maandag 10 februari 2014 22:21 schreef Shaggy8675 het volgende:
[..]
Ja, heb het gezien. Ach. een GD is op zich geen slecht staal, maar de afwerking en scales zijn gewoon bagger.
Ik hoop binnen nu en een paar weken mijn eerste eigen designs te gaan maken, eens kijken of dat lukt
De Dorko 855 welke ik moest restaureren is ook weer klaar, mooi mesje geworden al zeg ik het zelf
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ziet er goquote:Op maandag 10 februari 2014 22:21 schreef Shaggy8675 het volgende:
[..]
Ja, heb het gezien. Ach. een GD is op zich geen slecht staal, maar de afwerking en scales zijn gewoon bagger.
Ik hoop binnen nu en een paar weken mijn eerste eigen designs te gaan maken, eens kijken of dat lukt
De Dorko 855 welke ik moest restaureren is ook weer klaar, mooi mesje geworden al zeg ik het zelf
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ziet er goed uit. Hoe staat het eigenlijk met het scheermes dat je van een vijl aan het maken was?quote:Op maandag 10 februari 2014 22:21 schreef Shaggy8675 het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik ben benieuwd. Verder dacht ik eigenlijk dat als een vijl breekt, en je krijgt een stuk binnen door een open wond o.i.d. dat dit dan gevaarlijk is. Weet jij daar iets van?quote:Op maandag 10 februari 2014 22:34 schreef Shaggy8675 het volgende:
Dat ligt nog steeds klaar om af te maken. Eigenlijk niet enorm veel werk meer. De omtrek netjes maken, vijltanden wat opglanzen en dan slijpen
Maar sta erom bekend mezelf nogal op te zadelen met veel dingen haha. Heb een paar messen die ik moet restaureren, slijpmachine die onderhanden is etc. Moet nog 1 mes met prioriteit herstellen en als die klaar is ga ik verder met de vijl( denk ik haha
)
Het ging er meer om dat vijlen magnetisch zijn en daardoor de ijzerdeeltjes in je bloed aantrekken.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:44 schreef Shaggy8675 het volgende:
Wat is gevaarlijk. Als hij breekt en door je hersenpan slaat.. ja, da's idd minder, maar voor de rest.... Mocht het zo zijn en je kan het er niet uit pulken, zweert het er wel uit meestal.
Heb eens ooit een scherfje in mijn hals gekregen afkomstig van een hamer. Ding heeft heel lang ( jaar, anderhalf jaar ongeveer ) onder mijn huid gezeten. Een donker vlekje, tot het op een dag in een soort bultje eruit kwam. Nergens last van.
Mara moet nogal gek gaan wil een stukje staan afbreken en in je nek vast komen te zitten.
Tussen een een Derby en Astra SP merk ik ook wel verschil, maar de meeste mesjes die ik heb merk ik weinig verschil en als ik het merk dan is het ook echt een slecht mesje of een nep mesje.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:38 schreef Twiitch het volgende:
Nou, ik merk wel degelijk verschil.
Niet tussen een Astra, Shark of Vokshod maar wel tussen een Derby (of die bovenstaande gillette) en een Astra
Misschien een fake mesje? Ik heb geen ervaring met de Gillette 7AM. Maar wel met fake Gillette Bleu's en Rubies. Maar daar kon je dus echt bijna geen papier mee snijden.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:40 schreef Twiitch het volgende:
Gillette 7AM.
Holy shit, wat voelde dat slecht, net alsof ik met een kaasschaaf bezig was.
Bij deze is de Derby van de eerste plaats van m'n shitlist afgestoten.
Als je het zo snel mogelijk nodig hebt dan heb je in Nederland dus al dikke pech want hier worden lokaal geen krabbers verkocht.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:15 schreef Miniem het volgende:
Ik moet over op nat scheren ipv elektrisch wegens ontstekingen.
Iemand tips voor scheermesjes en scheergel?
(mesjes uit China of Ebay nu even niet, want ik heb het gelijk nodig)
Ik hoef geen krabber hoor.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:31 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Als je het zo snel mogelijk nodig hebt dan heb je in Nederland dus al dikke pech want hier worden lokaal geen krabbers verkocht.
Maar als je in de buurt van Duitsland woont kun je voor ongeveer ¤ 3,50 een Wilkinson Sword Classic krabber kopen welke direct met mesjes komt.
En anders kun je online een Edwin Jagger DE89L kopen en dan kun je direct mesjes mee kopen.
En met een beetje geluk heb je het donderdag.
Ga je meteen goed scheren,quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:15 schreef Miniem het volgende:
Hmm oke.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:00 schreef Thorical het volgende:
[..]
Ga je meteen goed scheren,
Gebruik echte zeep, bv palmolive of Vergulde-Hand en een kwast.
Neem een scheer systeem met zo min mogelijk mesjes 2 is meer dan genoeg.
Ga voor het scheren onder de douche en gebruik na het scheren een aftershave. bv Nivea balm of de balm van het Kruidvat.
Lees dit topic een keer door je kan er best wat van leren.
Nee alleen de Lidl verkoopt de Cien Men aftershave balsem.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:20 schreef Miniem het volgende:
Bedankt voor de tips, begrijp ik nou goed dat zowel de Lidl en Aldi die Cien aftershave balsem hebben?
Wel bij Aldi Be toch? http://gathering.tweakers(...)ge/41744594#41744594quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:27 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nee alleen de Lidl verkoopt de Cien Men aftershave balsem.
En de Aldi zou helemaal geen aftershave balsem verkopen, maar in de Duitse Aldi verkopen ze Prince aftershave balsem.
Dat is helemaal geen aftershave, maar een gezichts gel/crème en dat is iets anders dan aftershave balsem.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:32 schreef Miniem het volgende:
[..]
Wel bij Aldi Be toch? http://gathering.tweakers(...)ge/41744594#41744594
Of is dat een hele andere dan jij postte?
Als je ontstekingen krijgt van elektrisch scheren dan zou ik sowieso wegblijven van iets met meer dan twee mesjes.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:15 schreef Miniem het volgende:
Toevallig de webshop waar ik de DE89L heb besteld. Topservice! Er zaten ook meteen 5 Derby's bij.quote:Op woensdag 12 februari 2014 12:51 schreef Gray het volgende:
Welke zouden jullie kiezen van deze?
http://www.razorstore.nl/(...)es-safety-razor.html
http://www.razorstore.nl/(...)ssiek-scheermes.html
Of voor een goedkopere die eerder is genoemd, zoals deze?
http://www.razorstore.nl/(...)es-safety-razor.html
Of voor dit geld een geheel andere?
Thanks.quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:00 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik zou voor de Edwin Jagger gaan, precies dezelfde scheerkop als een Muhle R89 en minstens dezelfde bouwkwaliteit, maar wel bijna 35% goedkoper dan de Muhle.
Ik heb mijn Edwin Jagger DE89L al meer dan twee jaar en ik zou echt geen andere krabber willen en als goedkope tweede krabber heb ik een Chinese Gillette Tech.
Ik ben ook benieuwd naar de Cien Men, ik weet alleen niet precies wanneer ik hem ga uitproberen omdat ik namelijk nog 1/5 in mijn Nivea Men Aftershave Sensitive heb zitten en ik wil die eigenlijk eerst opmakenquote:Op woensdag 12 februari 2014 17:13 schreef Miniem het volgende:
Delta 4 en Cien balsem gehaald. Ben benieuwd
quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:03 schreef Shaggy8675 het volgende:
Weer een opknappertje gereed voor iemand
[ link | afbeelding ]
sized_DSC4389 by Remco van de Sanden, on Flickr
[ link | afbeelding ]
sized_DSC4390 by Remco van de Sanden, on Flickr
[ link | afbeelding ]
sized_DSC4392 by Remco van de Sanden, on Flickr
[ link | afbeelding ]
sized_DSC4397 by Remco van de Sanden, on Flickr
[ link | afbeelding ]
sized_DSC4398 by Remco van de Sanden, on Flickr
[ link | afbeelding ]
sized_DSC4403 by Remco van de Sanden, on Flickr
Dit was het:
[ link | afbeelding ]
IMG_20140208_135658 by Remco van de Sanden, on Flickr
[ link | afbeelding ]
IMG_20140208_135640 by Remco van de Sanden, on Flickr
Stukje opgeknapt denk ik
He, zoiets heb ik ook met een Damaststalen lemmet helaas dan weer in messing .quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:41 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je zoiets voor elkaar kan krijgen, dan ben ik klant.
zo'n zakmes en steakmessenset heb ik thuis. Het laguiole verhaal trekt mij. In Frankrijk geven vaders ook aan hun zoon zo'n mes wanneer ze 18 worden.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:52 schreef Thorical het volgende:
[..]
He, zoiets heb ik ook met een Damaststalen lemmet helaas dan weer in messing .
Ik zal het onthoudenquote:Op woensdag 12 februari 2014 22:41 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je zoiets voor elkaar kan krijgen, dan ben ik klant.
Gewoon doenquote:Op woensdag 12 februari 2014 22:07 schreef tja77 het volgende:
Knap stukje vakwerk, respect...
Ik zou me er bijna aan gaan wagen om een open mes aan te schaffen. Maar ik vrees echt dat ik me helemaal openhaal. Krabbertje met Feather DE mesjes en goede preshave gaat probleemloos.
Jep. Prima spullenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:42 schreef Andyy het volgende:
Mag ik nu hier ook posten? Gebruik een DE mes met een trekpleister borstel (was goed toch als beginnersding?) en vergulde hand scheerzeep (laatste twee ook pas sinds gister)
Ach, hand, gezicht, kommetje, scuttle. Als jij het prima vind en het werkt voor je zou ik me niet druk makenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:50 schreef Andyy het volgende:
Ik klop nu lather op m'n hand, lees dat niet zoveel mensen dat doen?
vind het zelf nogal rommelig. Of op m'n gezicht, of in een kom. Met m'n badger neig ik meer naar een kom. Met m'n omega 48 meer naar face lather.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:50 schreef Andyy het volgende:
Ik klop nu lather op m'n hand, lees dat niet zoveel mensen dat doen?
Dat is bij mij nu net omgedraaid. Met m'n Varken soms in een kom en met m'n Das bijna altijd op mijn gezicht.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:43 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
vind het zelf nogal rommelig. Of op m'n gezicht, of in een kom. Met m'n badger neig ik meer naar een kom. Met m'n omega 48 meer naar face lather.
zelfgeklopt is nagenoeg altijd beter, mits goed geklopt.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:48 schreef tja77 het volgende:
Ik gebruik nu schuim uit een bus, en breng dat met mijn handen aan.
Is zelfgeklopt schuim beter dan de gemiddelde Proraso schuim? Voor speciale gelegenheden deze
http://www.scheersalon.nl(...)globalsearch=Muschio
Hele fijne scheerschuim.
Beter weet ik niet maar wel een stuk goedkoperquote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:48 schreef tja77 het volgende:
Ik gebruik nu schuim uit een bus, en breng dat met mijn handen aan.
Is zelfgeklopt schuim beter dan de gemiddelde Proraso schuim? Voor speciale gelegenheden deze
http://www.scheersalon.nl(...)globalsearch=Muschio
Hele fijne scheerschuim.
Niet dat ik je niet geloof, maar wat maakt het beter?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:50 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
zelfgeklopt is nagenoeg altijd beter, mits goed geklopt.
"Gewone" zeep zitten minder chemicaliën in en zou dus minder irritant/beter zijn voor je huid.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet dat ik je niet geloof, maar wat maakt het beter?
Die Acca Kappa schuim scheert fijn weg, en ruikt heerlijk.
Wel met nat scheren?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 20:38 schreef hafez1234 het volgende:
hallo,
Kan iemand mij een goede scheermes aanraden? Ik heb geen ervaring in klassiek scheren.
Is er eigenlijk een overzicht van zulke kappers/barbiers? Kan er geen vinden in de Achterhoekquote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:53 schreef doctor.starbucks het volgende:
Gisteren m'n baard bij laten werken in Maaseik door Bendotti. Wat een pracht kerel!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |