SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Qua scheren durf ik het niet te zeggen, maar het klopt inderdaad dat de ene staalsoort gevoeliger voor onderhoud is dan de andere. Ik heb laatst wel ergens gelezen, dat carbon staal wel merkbaar anders scheert dan bijvoorbeeld zilver staal.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:11 schreef IPA35 het volgende:
Is er echt een merkbaar verschil qua scheren door de andere taalsoort?
Die dingen zit binnen drie dagen roest op heb ik begrepen.
Een koolstofstaal mes kan bv scherper geslepen worden dan een roestvaststaal mes. Moleculen ed. maar hoeft dit niet langer te zijn. Er zal ook wel een verschil zijn waarmee ze geslepen worden.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:35 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Qua scheren durf ik het niet te zeggen, maar het klopt inderdaad dat de ene staalsoort gevoeliger voor onderhoud is dan de andere. Ik heb laatst wel ergens gelezen, dat carbon staal wel merkbaar anders scheert dan bijvoorbeeld zilver staal.
Waar heb je dit gekocht dan?quote:Op woensdag 4 december 2013 15:25 schreef Drinky het volgende:
Weer op een "koopfrenzy" gegaan. Ging kleren kopen, kwam terug met een nieuwe borstel, aluinstick en Old Spice Lagoon aftershave(bijna nergens te vinden).
Dit is de borstel
[ afbeelding ]
Alles bij elkaar was ik net zoveel kwijt als dat ik in Nederland alleen voor de borstel kwijt zou zijn (~18 euro).
Ik heb nu echt teveel scheerspullen
Muller drogisterij. Maar niet alle Mullers hebben zo'n groot assortiment als die bij mijn appartement. Ze hebben van goedkope badger(7 euro voor instap badger brush + houder) tot de duurste HJM borstels(kwaliteitje, maar ga er geen 20 euro voor neerleggen).quote:Op woensdag 4 december 2013 15:26 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Waar heb je dit gekocht dan?
Ieder mes heeft een eigen karakter. De hoeken waaronder geslepen worden zijn ook anders bij verschillende typen. Maar een goed scherp mes scheert toch wel, RVS, Zilver, Koolstof, maakt weinig uit.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:35 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Qua scheren durf ik het niet te zeggen, maar het klopt inderdaad dat de ene staalsoort gevoeliger voor onderhoud is dan de andere. Ik heb laatst wel ergens gelezen, dat carbon staal wel merkbaar anders scheert dan bijvoorbeeld zilver staal.
quote:Op woensdag 4 december 2013 18:56 schreef IPA35 het volgende:
Gaat hier om DE mesjes. Die ga je toch niet insmeren met olie?
Die Captain dingen zijn wel goed aangeschreven maar onvindbaar.
op de captain zit af fabriek al olie. Was erg verbaast toen ik het voor het eerst zag.quote:Op woensdag 4 december 2013 18:56 schreef IPA35 het volgende:
Gaat hier om DE mesjes. Die ga je toch niet insmeren met olie?
Die Captain dingen zijn wel goed aangeschreven maar onvindbaar.
Doet eens een linkje pls, een pakje kapteinen deze kant op mag natuurlijk ook.quote:
Bedoelde dat ik "beetje dom was" haalde 2 fora door elkaar, never mind me dusquote:Op woensdag 4 december 2013 19:19 schreef Thorical het volgende:
[..]
Doet eens een linkje pls, een pakje kapteinen deze kant op mag natuurlijk ook.
Ja, daar ben je met jouw projecten best wel actief, maar hier lezen we er niks meer over. Ik denk dat meerdere hier ook geïnteresseerd zijn in wat je maakt. In ieder geval ik!quote:Op woensdag 4 december 2013 21:38 schreef Shaggy8675 het volgende:
[..]
Bedoelde dat ik "beetje dom was" haalde 2 fora door elkaar, never mind me dus
Dan is het hetzelfde ja. Zal door de flits zijn. Mooi ding inderdaad.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:11 schreef Shaggy8675 het volgende:
Zal denk ik het licht zijn. Gebruik een simpele Samsung telefoon met zo'n LED flits ding, werkt maar half. Hout is mooi donker in het echt.
Hier ook interesse!quote:Op woensdag 4 december 2013 23:50 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Je projecten zien er goed uit, ik las ook dat je handvatten op maat maakt. Wat kost nou zoiets? (Mag ook via PM.)
Nu wachten totdat er weer genoeg haar op de kin zit om het nog een keer te proberen, en ondertussen rustig op zoek naar scheer- en spanriem, en waarschijnlijk ook een betere kwast. Verder wil ik iedereen de bijdraagt aan dit topic bedanken voor alle informatie die er tot op heden te vinden is, dit heeft mij de stap op klassiek te gaan scheren in ieder geval een stuk kleiner gemaakt!SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht je willen gaan voor een nieuwe scheerriem, kan ik messenwinkel.eu aanraden. Daar heb ik mijn riem ook vandaan, en voor deze prijs kan je hem in Nederland niet vinden. Ik weet niet precies wat voor kwast je momenteel hebt, maar een goede varkensharen kwast zijn al te vinden voor circa €15,-quote:Op donderdag 5 december 2013 07:38 schreef LeeOskar het volgende:
..en ondertussen rustig op zoek naar scheer- en spanriem, en waarschijnlijk ook een betere kwast.
quote:Op woensdag 4 december 2013 23:50 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Je projecten zien er goed uit, ik las ook dat je handvatten op maat maakt. Wat kost nou zoiets? (Mag ook via PM.)
PM verstuurdquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop