ik moet ook zorgen dat ik zeer zichtbaar wat gedaan heb.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 11:36 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, da's een beste klap geweest dan Spring. Kalm an maar.
Ik moet 100.000 dingen doen van mezelf. Daardoor zit ik nu totaal geblokkeerd te woggen.echt.
*zichzelf schopt*
anders heb ik alleen op mijn reet gezetenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:08 schreef miss_sly het volgende:
Hoezo moet je zichtbaar iets gedaan hebben, lady?
tof! ik zou em voor mijn moeder willen makenquote:
Krijg je anders billenkoek ?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:29 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
anders heb ik alleen op mijn reet gezeten
ik heb bijv. vandaag de kliko's buiten gezet (en leeg weer binnengehaald dus die zijn visueel niet van zijn plaats geweest) dus daar is eigenlijk niets mee gebeurd
zulke dingen.
wassen draaien en in de droger stoppen en in de kast terugleggen is er ook zoeen
de vaatwasser leegruimen
de kattenbak verschonen
het kippenhok uitmesten
en zo kan ik nog wel even doorgaan
dat zijn allemaal dingen die je kan doen, zonder dat er visueel iets verandert
maar ik ga zo de bankhoes wassen want de kat heeft er weer eens op gekotst en die doe ik dan niet terug voordat hij terug isanders heb ik echt vandaag geen hol gedaan
Vind je dat zelf ook?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:32 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dan heb ik als ik pech heb een hoop gezeur en ben ik lui
eigenlijk wel ja. maar als jullie nou lekker doorkletsen, zakt het gauw weg.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:32 schreef Gaoxing het volgende:
En nu moet je dalijk weer uitloggen? Meisje toch....
Misschien gewoon een keer op een vrije dag een sporttas met spullen pakken en gaan...quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:32 schreef Gaoxing het volgende:
En nu moet je dalijk weer uitloggen? Meisje toch....
ik snap werkelijkwaar niet waarom je zo met jezelf laat omgaan.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:36 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
eigenlijk wel ja. maar als jullie nou lekker doorkletsen, zakt het gauw weg.
en dus doe je maar wat hij vraagtquote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:36 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nee, maar ik schijn een andere kijk op de wereld te hebben volgens hem
het is idd wel zo dat ik soms van alles probeer te voorkomen om het hier maar rustig te houdenquote:
ik heb nog steeds het idee dat ik er wat aan kan doen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:41 schreef Rottdog het volgende:
Je hebt idd een andere kijk op de wereld lady..... zo n zak stront had je allang moeten dumpen.
Lieve lieve Lady. Ik gun je dat je op een dag jezelf genoeg waard vind om hier geen genoegen mee te nemen. Jouw kijk is prima, al zou geen hond het er mee eens zijn. Ik vind je een mooi, leuk, grappig en meelevend mens. Je verdient iemand die dat ook ziet.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:39 schreef lady-wrb het volgende:
ik weet het, maar het is niet altijd zo. hij zit nu niet lekker in zijn vel vanwege geen werk enzo
en over een week zit hij drie weken in thailand en is het hier drie weken lang vredig
Honden, katten, kanaries, kippen. die kan je redden. Daar kan je wat aan doen. En dat gaan tenminste niet ten koste van jezelf.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:42 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb nog steeds het idee dat ik er wat aan kan doen.
alleen werkt alles en iedereen niet mee
En ook niet voor je zoon! Zo'n lapzwans wil je toch ook niet als voorbeeld voor je kind?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:52 schreef Joene het volgende:
Gewoon spullen pakken en toedeledokie en ja dat klinkt simpel en misschien is het iets ingewikkelder maar zo door blijven gaan is in elk geval niet goed voor je .
Je verdient toch zoveel meer, lieve lady.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:39 schreef lady-wrb het volgende:
ik weet het, maar het is niet altijd zo. hij zit nu niet lekker in zijn vel vanwege geen werk enzo
en over een week zit hij drie weken in thailand en is het hier drie weken lang vredig
Saffier, ik weet gerust dat het niet zo simpel is als ik schets , maar ik lees hier echt al behoorlijk lang mee en het gaat al behoorlijk lang op zn zachtst gezegd niet zo lekker. Dan denk ik neem een keer die stap om er een einde aan te maken , pak je spullen en ga.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:03 schreef Saffier het volgende:
Gaoxing
Ik snapte je eerdere post eigenlijk niet helemaal Saffier: ze wilde gister(inmiddels eergisteren)avond niet proberen zonder luier naar bed te gaan?
Gao ze had een behoorlijke bui. We weten inmiddels als je haar dan wakker maakt middenin de nacht (of als ze zelf wakker wordt) dat ze met die bui dan verder gaat. Ook al hebben we nog even gepraat en gekroeld en is ze rustig gaan slapen. Daar hadden we geen van allen zin in. Ze vond het zelf prima om toen met luier te gaan slapen. Gisteravond dus weer zonder. Vanavond gewoon weer een poging.
Lady... Ik hoop dat je.... Ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet zeggen. Ik sluit me ook bij de buurvrouw aan.
Joene als je er middenin zit gaat het steeds een stapje verder. Dan is 'gewoon een tas pakken en gaan' niet zomaar een optie.
Klopt. Zo denk ik ook wel eens voor haar. Om dan te weten dat het zo waarschijnlijk niet werkt.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:11 schreef Joene het volgende:
[..]
Saffier, ik weet gerust dat het niet zo simpel is als ik schets , maar ik lees hier echt al behoorlijk lang mee en het gaat al behoorlijk lang op zn zachtst gezegd niet zo lekker. Dan denk ik neem een keer die stap om er een einde aan te maken , pak je spullen en ga.
Ik snap gewoon niet waarom mensen zich zelf zo klem laten zetten er is altijd een uitweg.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:12 schreef Saffier het volgende:
[..]
Klopt. Zo denk ik ook wel eens voor haar. Om dan te weten dat het zo waarschijnlijk niet werkt.
Ik ben het gewoon met je eens eigenlijk.
Nou kan ik ook wel eens een zeikerd zijn thuis geloof ik maar mén. Dit meen je niet.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:32 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
En nee dat is niet dichtsbijzijnde brugpilaar. Soms kun je versteld staan je eigen kunnen. Dat je zelfstandig echt verder komt dan je dacht.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:14 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik snap gewoon niet waarom mensen zich zelf zo klem laten zetten er is altijd een uitweg.
Oh als j nu thuis zou komen krijg ik zeker een opmerking over de zooi. Er ligt nogal wat speelgoed over de vloer. Maar het is droog spul zegt zn moeder altijd, dus dat ben ik ook maar gaan zeggen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:25 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nou kan ik ook wel eens een zeikerd zijn thuis geloof ik maar mén. Dit meen je niet.
Ik heb geleerd er mee om te gaanquote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh als j nu thuis zou komen krijg ik zeker een opmerking over de zooi. Er ligt nogal wat speelgoed over de vloer. Maar het is droog spul zegt zn moeder altijd, dus dat ben ik ook maar gaan zeggen.
Ach ik maak er ff een opmerking over en help het ff opruimen ofzoquote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh als j nu thuis zou komen krijg ik zeker een opmerking over de zooi. Er ligt nogal wat speelgoed over de vloer. Maar het is droog spul zegt zn moeder altijd, dus dat ben ik ook maar gaan zeggen.
En daar ga je dan niet tegen in? Als hij zoiets zegt?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:32 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
Nou ik lees meer dat ze gewoon doodsbang is van die vent.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:57 schreef PureEvil het volgende:
[..]
En daar ga je dan niet tegen in? Als hij zoiets zegt?
Mijn man flikt ook wel eens zoiets, van je bent lui, je hebt niks gedaan, en je zit de hele dag achter de computer...
Maar daar ga ik dus écht wel tegenin...
In jouw post lees ik echt een soort angst voor je man ofzo. niet prettig iig. Echt niet goed... :/
Gewoon geen zin meer?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:01 schreef Saffier het volgende:
Op Telegraaf.nl staat een stuk over Siebel. Alle filialen sluiten vrijdag hun deuren. Maar het is géén faillissement. Wat dan wel????
Ze zitten in zwaar weer staat er bij.... Geen zin meer lijkt me sterk bij ze.quote:
Wel vandaag en er niet achterlaten om op maat te laten maken dan ;-)quote:
stoppen voordat ze failliet gaan? Geen idee.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:04 schreef Saffier het volgende:
[..]
Ze zitten in zwaar weer staat er bij.... Geen zin meer lijkt me sterk bij ze.
Alleen als je hem direct mee kunt nemen, ik zou het er niet op wagen dat ze er nog iets aan moeten doen en hij daar blijft liggen, naast je aanbetaling.quote:
Alleen zo jammer van de manier waarop ze met hun personeel omgaanquote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:10 schreef Joene het volgende:
Maar goed ik zou het zonde vinden , goede juwelier.
dat boeit me als klant dan weer bijzonder weinig.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:19 schreef Saffier het volgende:
[..]
Alleen zo jammer van de manier waarop ze met hun personeel omgaan
Wie heeft het over trouwen man ? Dat doe ik echt niet nog een keer.quote:
Maar het werkt wel door als het personeel niet goed behandeld wordt op de werkvloer. Als de werksfeer van boven af negatief beïnvloed wordt merk je dat gewoon. Ik ben blij dat ik ander werk heb iig.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:22 schreef Joene het volgende:
[..]
dat boeit me als klant dan weer bijzonder weinig.
Als ik als klant iets kom kopen en het personeel helpt mij goed , dat is waar ik in geinterreseerd ben niet hoe de baas hen behandelt.
Ik schrok ff.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:22 schreef Joene het volgende:
[..]
Wie heeft het over trouwen man ? Dat doe ik echt niet nog een keer.
Dat klopt dat het door werkt , maar zolang ik als klant binnenkom ik vraag om iets en ik wordt netjes geholpen vind ik het allemaal prima wat er boven af gebeurt.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:23 schreef Saffier het volgende:
[..]
Maar het werkt wel door als het personeel niet goed behandeld wordt op de werkvloer. Ik werkte er.
Dat is niet nodig J. Je hoeft niet op een feestje te komen.quote:
Gelukkig want ik kon toch niet.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:26 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat is niet nodig J. Je hoeft niet op een feestje te komen.
Klopt. Groot gelijk. Maar niet vanaf de 500¤. Ook bij een batterijtje vervangen van een tientje of gaatjes schieten moet je professioneel geholpen worden vind ik.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:25 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat klopt dat het door werkt , maar zolang ik als klant binnenkom ik vraag om iets en ik wordt netjes geholpen vind ik het allemaal prima wat er boven af gebeurt.
Als de medewerker me met een chagrijnig smoelwerk probeert te helpen als ik tussen de 500 - 1000 euro kom uitgeven denk ik dat ik na mn keuze vriendelijk bedank en wel even ergens anders heen ga.
Dat scheelt wel dat je altijd een drukke agenda hebt.quote:
Ja, of dat je cavia gewoon heel vaak moet afzwemmen?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:28 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat scheelt wel dat je altijd een drukke agenda hebt.
alweer een begrafenis.quote:
Je hebt ondertussen al tig nieuwe cavia's man , zelfs ingrerolen voor een hamster .quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:29 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, of dat je cavia gewoon heel vaak moet afzwemmen?
Siebel is toch een dochteronderneming van het Vendexconcern? V&D.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:18 schreef Saffier het volgende:
Vendex? Help me even?
Ze zijn pas nog een samenwerkingsverband aangegaan met een van de grootste groothandels in juweliersland.
Ja, welkom in Nederlandquote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Siebel is toch een dochteronderneming van het Vendexconcern? V&D.
Maar het kan zijn dat die ook al eens een merge hebben gehad met KBB... In dat geval is zo ongeveer iedere binnenstad vrijwel volledig voorzien van winkels van hetzelfde moederbedrijf
Dat sowieso, maar dat ze ook nog bijna allemaal van hetzelfde bedrijf zijn moet ik wel eens om lachen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:31 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, welkom in Nederland. Waar elke binnenstad een kopie is van het dorp ernaast!
ja het maakt niet uit naar welke stad je gaat, je kan overal hetzelfde kopen en elke winkel is op een identieke manier ingericht,quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:31 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, welkom in Nederland. Waar elke binnenstad een kopie is van het dorp ernaast!
Nee.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Siebel is toch een dochteronderneming van het Vendexconcern? V&D.
Maar het kan zijn dat die ook al eens een merge hebben gehad met KBB... In dat geval is zo ongeveer iedere binnenstad vrijwel volledig voorzien van winkels van hetzelfde moederbedrijf
Ik weet het niet meerquote:
1 van de redenen waarom ik de binnenstad van Maastricht en Utrecht erg leuk vind. Daar heb je nog authentieke winkels.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:31 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ah thnx, ik was is de veronderstelling dat het onderdeel was van Vendex.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:55 schreef Saffier het volgende:
[..]
Nee.
Siebel was/is een op zichzelf staand bedrijf. Vroeger hoorde Schaap & Citroen en de Lucardi er ook bij. Eerst is S&C op zichzelf gegaan, later is Lucardi ook op zichzelf gegaan.
Een paar jaar geleden heeft de voormalig topman van de Sligro de boel overgenomen en met een heleboel poen die hij erin stak leek het weer een stuk beter te gaan. Meneer Sligro er weer uit en meneer van de ehmmmm... free record shop erin. Meneer Sligro is er nooit helemaal uit geweest overigens. En meneer frs had wel veel goede ideeën zoals dat samenwerkingsverband met de groothandel. Groothandel heeft nl nogal een monopoliepositie in juweliersland.
Maar ik ben ontzettend benieuwd naar het echte verhaal met wat er nu aan de hand is daar. (Al had ik sterk het idee dat ik een zinkend schip verliet toen ik daar weg ging!!)
Maastricht is sowieso een ubertoffe stadquote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
1 van de redenen waarom ik de binnenstad van Maastricht en Utrecht erg leuk vind. Daar heb je nog authentieke winkels.
eens.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:26 schreef Joene het volgende:
[..]
Maastricht is sowieso een ubertoffe stad
Hoe erg bloemetjes is het?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:33 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, als het van Freerecordshop is dan snap ik het wel.
Zo, ik heb weer een kuub troep geruimd.
Iemand nog interesse in bloemetjesservies? Dekschalen, serveerschalen, botervloot, theepot en koffiepot.
Hahaha, nou nee, dan laat maarquote:
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 11:49 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik moet ook zorgen dat ik zeer zichtbaar wat gedaan heb.
ik sta al ruim 3 jaar ingeschreven (alleen is de wachtlijst hier 10 jaar, misschien moet ik maar tot bulgaar naturaliseren, die krijgen hier binnen een maand een toffe woningquote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:26 schreef -Spring het volgende:
Lady, is het een idee om met wat kleine stapjes te beginnen? Jezelf alvast inschrijven bij dw woningbouw bijvoorbeeld?
dat is mooi kut vlindurquote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:28 schreef Vlindur het volgende:
J. Z'n moeder heeft een petscan gehad. Daaruit blijkt dat er nog/weer kanker op de dikke darm zit
èn op de lever.
Dus das klot'n..
J. zit in z'n afstudeerperiode, dus dat wordt extra zwaar.
En als ie die HBO eindelijk klaar heeft ga ik onder het mes. Ik ben helemaal klaar met mijn pols en wil van de pijn af. Dus laat hem gedeeltelijk vastzetten. Kreeg al een oproep voor 18 februari. Dat gaat dus niet
o dus het is niet in heel groningen?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:42 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik woon net in het goede gebied. Geen last dus.
wat raar dat ze daar dan nooit bij stilgestaan hebben.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Een van mijn (andere) vriendinnen woont wel in het verkeerde deel. Dat is echt niet leuk. Gelukkig in een huurwoning. Maar die worden wel afgebroken dit jaar.
Als jij opstapt met je kind krijg jij ook zo een woning en een uitkering, voor Nederlanders is er ook nog gewoon hulp hoor, meer als voor Bulgaren. Je moet alleen wel zelf de stap nemen, net als de Bulgaren, die nemen een stap naar een beter leven.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:09 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik sta al ruim 3 jaar ingeschreven (alleen is de wachtlijst hier 10 jaar, misschien moet ik maar tot bulgaar naturaliseren, die krijgen hier binnen een maand een toffe woning)
hier, Den Helder eo. is dat helaas geen urgentie meer. Een collega van mij heeft 2 jaar met haar kind op de zolder van dr ex gewoond, van hun gezamenlijke huis. Op bepaalde tijden mocht ze de keuken en badkamer gebruiken van ex en dat was het.Jeugdzorg, psych, alles en iedereen heeft zich er mee bemoeit, maar helaas... ze huurt nu heel duur particulier.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:03 schreef Troeta het volgende:
[..]
Als jij opstapt met je kind krijg jij ook zo een woning en een uitkering, voor Nederlanders is er ook nog gewoon hulp hoor, meer als voor Bulgaren. Je moet alleen wel zelf de stap nemen, net als de Bulgaren, die nemen een stap naar een beter leven.
Hier in Utrecht/IJsselstein heb je ook gewoon pech hoor. Want je had bij je ex kunnen blijven en dan had je een woning (dat kreeg een vriendin van me te horen).quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:03 schreef Troeta het volgende:
[..]
Als jij opstapt met je kind krijg jij ook zo een woning en een uitkering, voor Nederlanders is er ook nog gewoon hulp hoor, meer als voor Bulgaren. Je moet alleen wel zelf de stap nemen, net als de Bulgaren, die nemen een stap naar een beter leven.
Ja, Fijne mensen die Schiedammers...quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:58 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben woensdagavond met mijn reuniegroepje uit eten geweest en het was weer zo gezellig
wat is het toch byzonder dat 5 mensen die elkaar doorgaans alleen via social media spreken, al een aantal jaar 1x per jaar uit eten gaan en er is nooit een stilte en het gaat gewoon verder waar het het jaar ervoor stopte. iedereen voelt elkaar aan en respecteert elkaar. en allemaal schiedammers natuurlijk, ik denk dat dat het is. dat zijn gewoon fijne mensen
A. Daar moet maar net plaats zijnquote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:01 schreef Troeta het volgende:
Een scheiding zelf geeft geen recht op urgentie nee, maar als jij met je kind naar een vrouwenopvang/daklozenstichting/noodopvang gaat krijg je dat wel.
Geen leuke weg, maar hulp is er echt wel.
Was het maar zo'n feest voor sommige mensen...quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:01 schreef Troeta het volgende:
Een scheiding zelf geeft geen recht op urgentie nee, maar als jij met je kind naar een vrouwenopvang/daklozenstichting/noodopvang gaat krijg je dat wel.
Geen leuke weg, maar hulp is er echt wel.
Ik ken er ook veel die niet geholpen worden. Kind of niet.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:15 schreef Troeta het volgende:
Echt onzin, ik ken al zoveel vrouwen die zo geholpen zijn. Ik vind het zelfs te makkelijk gaan, maar je moet er wel zelf achter aan gaan en geen luxe verwachten.
Ik heb 10 maanden bij mijn oma gewoond ( oud huis wat boven niet geïsoleerd was en gaten tussen kozijn en muur) elke dag naar smo geweest telkens nee horen , riagg etc vanalles geprobeerdquote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:15 schreef Troeta het volgende:
Echt onzin, ik ken al zoveel vrouwen die zo geholpen zijn. Ik vind het zelfs te makkelijk gaan, maar je moet er wel zelf achter aan gaan en geen luxe verwachten.
Maar goed, je kan ook een kamertje huren, of een particulier huis, of op een camping gaan staan. Daar staan ook veel Polen en Bulgaren.
Nou, mijn broer kreeg echt niet zomaar een woning in het kader van herintegrqtie, hoor. Hij heeft echt zelf iets moeten zoeken, wat als x-gedetineerde zonder baan en inkomen niet meevalt.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:25 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ik heb 10 maanden bij mijn oma gewoond ( oud huis wat boven niet geïsoleerd was en gaten tussen kozijn en muur) elke dag naar smo geweest telkens nee horen , riagg etc vanalles geprobeerd![]()
Zus met 2 kinderen, ex man in de bajes voor 4 jaar ( dus. 2 jaar gezeten). Kreeg geen woning of hulp heeft her en der gewoond bij vrienden em familie zonder uitkering want zwerven mag niet met kinderen, en geen vaste woning! Ze heeft nu sindskort een eigen huisje na 4,5 jaar wachten .
Voor die hufter , die kreeg direct een woning aangewezen in het kader van herintegratie de dag dat hij vrijkwam![]()
Fijn dat het in jou omgeving zo ( te) gemakkelijk ging , maar dat is absoluut niet de standaard!
Ja wel hè? Ik twijfel nog wat omdat de pcm wel zijn werk lijkt te doen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:09 schreef laziness het volgende:
HAP bellen flowerbox. Oorpijn is echt zo vervelend. Dat uitgillen zou voor mij genoeg zijn om niet over het weekend heen te tillen.
tis ook niet normaal volgens mij dat je meteen maar een woning hebt. Iig niet toen ik nog als begeleider in een tehuis voor thuis- en daklozen werkte, "ze" stonden er vaak genoeg op de stoep.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, mijn broer kreeg echt niet zomaar een woning in het kader van herintegrqtie, hoor. Hij heeft echt zelf iets moeten zoeken, wat als x-gedetineerde zonder baan en inkomen niet meevalt.
Als ze nu alweer slaapt zou ik het aankijken dan maar zodra ze weer begint te gillen zou ik de HAP bellen. 9 van de 10 keer blijkt het een oorontsteking en dat is zo pijnlijkquote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:19 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Ja wel hè? Ik twijfel nog wat omdat de pcm wel zijn werk lijkt te doen.
Ik heb het nu zelf van dichtbij gezien, maar het leven van een ex-gedetineerde is echt geen feestje. Dat hoeft het ook niet te zijn, hoor, maar ik vind het wel heel onterecht als ik hoor of lees dat mensen doen alsof hun bedje gespreid is als ze uit de gevangenis komen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:20 schreef moussy het volgende:
[..]
tis ook niet normaal volgens mij dat je meteen maar een woning hebt. Iig niet toen ik nog als begeleider in een tehuis voor thuis- en daklozen werkte, "ze" stonden er vaak genoeg op de stoep.
Preciesquote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:45 schreef Tally het volgende:
[..]
Hier in Utrecht/IJsselstein heb je ook gewoon pech hoor. Want je had bij je ex kunnen blijven en dan had je een woning (dat kreeg een vriendin van me te horen).
Ik zou gewoon bellen als ze wakker wordt en weer zo'n last hebt.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:19 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Ja wel hè? Ik twijfel nog wat omdat de pcm wel zijn werk lijkt te doen.
Vriendin van mij, werkt als maatschappelijk werkster en ik hoorde van haar dat ze het heel vaak meemaken, mensen die uit elkaar gaan en geen woning kunnen krijgen. Zij roept ook tegen iedereen dat ze zich gewoon moeten inschrijven, je weet maar nooit of je het nodig hebt... zit wel wat in denk ik.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:37 schreef Troel het volgende:
[..]
PreciesEn zeker als je dan kinderen hebt en je wilt in een redelijke buurt wonen, mag je al wel 10 jaar van te voren inschrijven...
Bizar zulks een verschil dan tochquote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, mijn broer kreeg echt niet zomaar een woning in het kader van herintegrqtie, hoor. Hij heeft echt zelf iets moeten zoeken, wat als x-gedetineerde zonder baan en inkomen niet meevalt.
Uiteraardquote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:00 schreef moussy het volgende:
Ga eerst zelf eens kijken op die andere school
Je mag in nl niet zwerven met kinderenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:11 schreef Troeta het volgende:
Is het dan niet zo dat ze die stap niet durfde te zetten naar zwerven evenstar? Want dan juist worden ze geholpen! Dan kan je naar een noodwoning.
Je kinderen worden niet afgepakt ofzo hoor...ze helpen het hele gezin.
En die noodwoningen zijn geen pretje hoor, al je inkomen moet er naar toe en je krijgt leefgeld, zelfs d ekinderbijslag krijg je niet, maar dan volgt urgentie.
Misschien dan wel een flatje 6 hoog (schimmel moet je gewoon voor bellen), maar het lijkt mij een veel fijner leven dan samen met zo'n vent in een mooi huis met een tuin.
Maar een andere weg bewandelen is ook prima, ik hoop dat je er iig iets aan gaat doen lady....
Ik was heel blij dat ik in Haaksbergen de maximale inschrijftijd had waardoor ik daar meer kans had op een woning. Tegenwoordig maakt dat niet meer uit en heeft iedereen elke maand evenveel kans op een woning...quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:50 schreef Nijna het volgende:
[..]
Vriendin van mij, werkt als maatschappelijk werkster en ik hoorde van haar dat ze het heel vaak meemaken, mensen die uit elkaar gaan en geen woning kunnen krijgen. Zij roept ook tegen iedereen dat ze zich gewoon moeten inschrijven, je weet maar nooit of je het nodig hebt... zit wel wat in denk ik.
die hebben ze niet overal. Dat verschilt heel erg per gemeente, alsmede welke route te bewandelen. Ik werkte zelf als begeleider bij een maatschappelijke instelling. In 1 regio was er al groot verschil tussen de gemeentes hierin. Als professional heb je echter wel vaak een groter netwerk om aan te boren, waardoor er mogelijk meer deuren opengaan die voor iemand zonder hulp van een dergelijke instantie gesloten blijven.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:55 schreef Troeta het volgende:
Nee, daar hebben ze die noodwoningen dus voor.
Er zijn ook pijnstillende oordruppels, misschien dat ook een idee.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 04:56 schreef flowerbox het volgende:
Bedankt laziness en nijna! Die tip van verhoogde hoofdeinde kan ik ook nog wel even doen mocht ze wakker worden. Tot nu toe heeft ze nog de hele nacht geslapen gelukkig. Volgens mij is het middenoor ontsteking want ze was al snot verkouden.
wel uitkijken dat het niet doorgebroken is! En goed neusspray gebruiken Flowerbox. En paracetamol geven maar ook even langs de dokter als ze koorts heeft.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 07:58 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Er zijn ook pijnstillende oordruppels, misschien dat ook een idee.
toch nog even goed neussprayen voor een dag of wat.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 09:33 schreef flowerbox het volgende:
Ja die oordruppels worden volgens mij vaak afgeraden toch?
Maar ik geloof dat we het ergste gehad hebben. Ze speelt alweer.
Er zijn wel plekken, niet veel, maar ook die zitten helaas vaak vol.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:41 schreef Troeta het volgende:
Heel vreemd dat dit niet in alle regio's is. Niet in alle gemeentes kan ik me nog wel voorstellen, maar er zou toch ergens een plek moeten zijn?
en vrouwen die mishandeld worden? Is daar ook geen hulp voor?
Het is ook wel een tenenkrommende actie.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:25 schreef livelink het volgende:
Wat lijkt me dat naar om zo in onzekerheid te zitten over je baan
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 09:33 schreef flowerbox het volgende:
Ja die oordruppels worden volgens mij vaak afgeraden toch?
Maar ik geloof dat we het ergste gehad hebben. Ze speelt alweer.
De manier waarop vind ik ronduit schandalig. Zo laag!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:15 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Het is ook wel een tenenkrommende actie.
Ja. En precies op tijd ook....quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou idd zeg. Jemig. Jij blij dat je daar weg bent Saffier...
denk ik eigenlijk ook. Want de pijn komt door een ingetrokken of bol trommelvlies. En daar doen die druppels niks aan. Al kreeg mijn oudste wel oordruppels. Maar dat was om zijn loopoor lokaal te bestrijden geloof ik....quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die druppels zijn volgens mij alleen voor gehoorgang-ontstekingen en hebben vlgs mij ook helemaal geen nut ook bij een middenoorontsteking.
(Let op de volgens-mij-en he.![]()
)
Ik heb dat ook altijd met het zwembad. Zielig voor de waterrat, maar zo'n hekel aan het aan en uitkleden.quote:Op zondag 19 januari 2014 12:41 schreef -Spring het volgende:
En goed bezig, Spuug! Ik heb L beloofd om naar het zwembad te gaan en dat ben ik al de beetje ochtend aan het uitstellen. Ik heb er zo'n hekel aan. Als we vanmorgen meteen waren gegaan, waren we nu al terug geweest. :'D
Ik wil eigenlijk wel nog een beetje echte winter de komende maanden. Hoeft niet veel te zijn, maar een beetje sneeuw en ijs lijkt me wel even lekker.quote:Op zondag 19 januari 2014 17:56 schreef snoopy het volgende:
Ik heb een paar uur op de schaatsbaan doorgebracht met mijn zoon en nu voelt het alsof ik een dag gewintersport heb inclusief rood gloeiende wangen en apres ski
Wat gaaf! Z-A is geweldig!!quote:Op zondag 19 januari 2014 19:54 schreef -Spring het volgende:
Lekker, Live! Van opgeknapt?
Een Zuid-Afrikaanse klasgenoot van N heeft ons uitgenodigd voor z'n verjaardag. In Zuid Afrika! En we gaan!
Ik wil al eeuwen, maar N vindt het helemaal niets. Levensgevaarlijk daar. Maar met die kerel in de buurt (die weet waar je vooral niet wezen moet) durft ie het wel aan.
Ik vind het zó gaaf!
Nee dank je.quote:Op maandag 20 januari 2014 08:02 schreef snoopy het volgende:
Zullen we een deal sluiten trui? De maand februari koud met ijs en dan BAM lente?
En dan een goede lente en een fantastische zomer? Daar zou ik zoo voor tekenen!quote:Op maandag 20 januari 2014 08:02 schreef snoopy het volgende:
Zullen we een deal sluiten trui? De maand februari koud met ijs en dan BAM lente?
Gewoon 1 maart tot 1 december een graadje of 25 .quote:Op maandag 20 januari 2014 09:26 schreef Luigi het volgende:
Niet zo'n 38 graden zomer he? Gewoon vanaf maart ergens tussen de 20-25 graden please.
Daar kan ik me wel in vinden, misschien een dag of 2 tegen de 30 graden in juli/augustus, maar voor verder 20-25 graden zou ik wel tekenenquote:Op maandag 20 januari 2014 09:26 schreef Luigi het volgende:
Niet zo'n 38 graden zomer he? Gewoon vanaf maart ergens tussen de 20-25 graden please.
Voorlopig vind ik dat we niet hoeven te klagen , heerlijk zacht weer , jammer dat de komende 10 dagen veel regen gaat vallen.quote:Op maandag 20 januari 2014 09:36 schreef Nijna het volgende:
[..]
Daar kan ik me wel in vinden, misschien een dag of 2 tegen de 30 graden in juli/augustus, maar voor verder 20-25 graden zou ik wel tekenen.
Helaas heeft het weer daar toch geen boodschap aan, dus we zullen het maar moeten doen met wat we krijgen...
Juist niet , slijten extra goed , heb je snel weer nieuwequote:Op maandag 20 januari 2014 09:38 schreef Luigi het volgende:
Beetje jammer van m'n winterbanden alleen.
als het 13 April maar een graad of 15 is.quote:Op maandag 20 januari 2014 09:36 schreef Joene het volgende:
[..]
Gewoon 1 maart tot 1 december een graadje of 25 .
Overigens je kan ze ook weer laten demonteren he , maar das een beetje die goden verzoeken enzo.quote:
Moet je dan 42km aan 1 stuk rennen ?quote:Op maandag 20 januari 2014 09:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
als het 13 April maar een graad of 15 is.
Als ik dat doe krijgen we natuurlijk over anderhalve week de blizzard des doods he.quote:Op maandag 20 januari 2014 09:43 schreef Joene het volgende:
[..]
Overigens je kan ze ook weer laten demonteren he , maar das een beetje die goden verzoeken enzo.
Die kan hooguit een week of 6 duren jongen!quote:Op maandag 20 januari 2014 09:49 schreef Luigi het volgende:
[..]
Als ik dat doe krijgen we natuurlijk over anderhalve week de blizzard des doods he.
Ja, vooralsnog ga ik daar vanuitquote:Op maandag 20 januari 2014 09:43 schreef Joene het volgende:
[..]
Moet je dan 42km aan 1 stuk rennen ?
Dat is best wel een pittig stukje ook.quote:Op maandag 20 januari 2014 09:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, vooralsnog ga ik daar vanuit
Ik vind het met de auto nog een pokke eind.quote:Op maandag 20 januari 2014 09:52 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat is best wel een pittig stukje ook.
Kost gauw een minuut of 20 ?quote:Op maandag 20 januari 2014 09:57 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik vind het met de auto nog een pokke eind.
Hmmm maar je hebt nog 3 maanden ... maar nog ff 17km erbij lopen is best moeilijk.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Jaar das best een end. Ben nog niet verder dan 25, met pijn.
Ja verstandig ook denk ik tijdens een hardloop iets ff wat lekker gekruids etenquote:Op maandag 20 januari 2014 10:02 schreef Luigi het volgende:
Mag je onderweg stoppen voor een Surinaams broodje ofzo?.
ja.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:02 schreef Luigi het volgende:
En dan zo dwars door Rotterdam heen ook enzo?
Ja.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:02 schreef Luigi het volgende:
Mag je onderweg stoppen voor een Surinaams broodje ofzo?.
Broodje geroosterd varken met extra sambal! Lekker vet én pittig!quote:Op maandag 20 januari 2014 10:04 schreef Joene het volgende:
[..]
Ja verstandig ook denk ik tijdens een hardloop iets ff wat lekker gekruids eten![]()
ja hoorquote:Op maandag 20 januari 2014 09:26 schreef trui het volgende:
't is wel een beetje een muts he, die joene.![]()
maar deal, snoop!! een beetje winter moet het toch nog wel worden vind ik! trouwens, daar bij 't museumplein, verhuren ze daar ook schaatsen?
Whehehehe daar loop je harder van ?quote:Op maandag 20 januari 2014 10:05 schreef Luigi het volgende:
[..]
Broodje geroosterd varken met extra sambal! Lekker vet én pittig!.
Zoals wij nu als we zouden gaan hardlopenquote:Op maandag 20 januari 2014 10:18 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nee dan ga je na 500m helemaal kapot denk ik.
Ja en die ubercoole sportschool van je weet je niet meer te vinden ?quote:Op maandag 20 januari 2014 10:24 schreef Luigi het volgende:
Tegenwoordig zie ik het loopje naar de auto al als een aardige training.
Of je nog steeds abbo betaald voor die sauna waar je ook kan sporten!quote:Op maandag 20 januari 2014 10:26 schreef Luigi het volgende:
Sorry J, je komt even heel slecht door, wat zei je?
quote:Op maandag 20 januari 2014 10:42 schreef snoopy het volgende:
Klinkt goed gao. Maar bij jou is het vast warmer zonder regen enzo![]()
As! Daar ben je!quote:Op zondag 19 januari 2014 20:04 schreef As1981 het volgende:
zuif afrika is echt super gaaf!!! ben er twee keer geweest en zou zo weer terug gaan.
mocht je tips willen, laat maar weten.
wanneer gaan jullie?
Ieuwquote:Op maandag 20 januari 2014 10:56 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik zit even in het ziekenhuis. Hopelijk een van mijn laatste infusen.
Oh leuk! Ik zit er aan te denken om eens info in te winnen bij de jeugdtheaterschool Zeeland. L is de hele dag toneelstukjes aan het opvoeren. Ik had eigenlijk verwacht dat ze het nooit voor publiek zit durven, maar zaterdag op haar kleutercreatiefclubje heeft ze toch een echt toneelstukje opgevoerd. En ze vond het hartstikke leuk.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:43 schreef miss_sly het volgende:
60 vind ik ook wel veel
Ik ga vanmiddag na school assisteren bij de theaterlessen die bij S op school aan de kleuters worden gegeven door een heuse theaterdocent. Ik ben reuzebenieuwd wat ze daarvan maken!
Er is hier in Noord ook een theaterschool en wij hadden om dezelfde reden daar al eens naar gekeken, toen ze van school kwamen met deze naschoolse activiteit het eerste kwartaal. Dus gaat ze dat eerst maar eens doen, en als ze dat leuk vindt, kunnen we altijd nog bij de theaterschool kijken.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:07 schreef -Spring het volgende:
[..]
Oh leuk! Ik zit er aan te denken om eens info in te winnen bij de jeugdtheaterschool Zeeland. L is de hele dag toneelstukjes aan het opvoeren. Ik had eigenlijk verwacht dat ze het nooit voor publiek zit durven, maar zaterdag op haar kleutercreatiefclubje heeft ze toch een echt toneelstukje opgevoerd. En ze vond het hartstikke leuk.
Ik heb vandaag mn eerste Ontdek Kasteel-lesje op school gegeven. Beetje klooien met magneten en zo. Ook leuk!
Oh ja, zwemles. L krijgt in groep 3 schoolzwemmen. Ik twijfel om r daarvoor al op zwemles te doen, maar N vindt dat onzin. Maar als we dat gaan doen, ff geen andere clubjes erbij. School alleen is al vermoeiend genoeg. En dan ook nog elke woensdag een speeldate.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is hier in Noord ook een theaterschool en wij hadden om dezelfde reden daar al eens naar gekeken, toen ze van school kwamen met deze naschoolse activiteit het eerste kwartaal. Dus gaat ze dat eerst maar eens doen, en als ze dat leuk vindt, kunnen we altijd nog bij de theaterschool kijken.
Wat is Ontdek Kasteel?
We zijn ook bezig met zwemles, ze kan waarschijnlijk per direct beginnen op woensdagmiddag. Het is wel fijn en belangrijk, en mooi als ze al een half jaar zwemles heeft gehad als we op vakantie gaan, maar ik vind het toch ook wel erg veel en groot en zo.
Ik studeer al een hele tijd onderwijskunde, online aan een Australische universiteit, maar vanwege de verhuizing (en de hernia's; anders was ik een paar maanden geleden alweer begonnen) heb ik een jaar vrij genomen.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:18 schreef flowerbox het volgende:
Gao, wat leuk dat je weer gaat studeren. Welke richting? En wat een heerlijk weer bij jou.
Ja, denk het wel. Er is per direct een plek op de woensdagmiddag om 15,45 uur. Lijkt me een prima tijdstip, eigenlijk.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:36 schreef snoopy het volgende:
Gaan jullie bij akwaak miss-sly?
Buuf, sterkte x
De vraag is ook of dat ene jaartje schoolzwemmen wel voldoende is voor een diploma.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:26 schreef -Spring het volgende:
[..]
Oh ja, zwemles. L krijgt in groep 3 schoolzwemmen. Ik twijfel om r daarvoor al op zwemles te doen, maar N vindt dat onzin. Maar als we dat gaan doen, ff geen andere clubjes erbij. School alleen is al vermoeiend genoeg. En dan ook nog elke woensdag een speeldate.
Dit is ontdek kasteel (stomme spatie):
Ja, dat vind ik ook nog zoiets, inderdaad. En dan maar 1 diploma, A én B waarschijnlijk niet, en dat wil ik toch wel minstens dat ze dat haalt.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De vraag is ook of dat ene jaartje schoolzwemmen wel voldoende is voor een diploma.
Geen idee of ze altijd hulpouders nodig hebben. In groep 1 en 2 sowieso wel.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:30 schreef miss_sly het volgende:
Ziet er leuk uit, Ontdek Kasteel. En daarbij hebben ze altijd hulpouders nodig?
Ik vind groep 3 eigenlijk te laat voor zwemles, hoe eerder ze haar diploma heeft, hoe liever.
S vindt school niet vermoeiend, de NSO vindt ze geweldig, dus ik denk dat we het maar moeten doen, dat zwemles. Ik vind het zo iets, je weet dat je er toch 2 jaar mee bezig gaat zijn, maar ja, het moet wel echt.
Dat ook idd.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De vraag is ook of dat ene jaartje schoolzwemmen wel voldoende is voor een diploma.
Leyla springt het bad in zonder drijfmiddelen en zwemt nu zelf naar de kant. Dat is ook het voordeel van tijd investeren dat je ze al flink watervrij hebt voordat ze überhaupt naar zwemles gaan. Bandjes om is sowieso geen goede methode om peuters te laten drijven in het water. Ze leren dan dat de benen dus naar beneden zinken. Als de bandjes af zijn hebben ze echt geen kracht om te watertrappelen. Met zwemvesten heb je dat probleem veel minder, omdat ze daarbij ook actief moeten trappelen en je kunt het drijfvermogen aanpassen. Dus steeds wat vermogen eruit zodat ze leren drijven in een veilige setting.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:48 schreef -Spring het volgende:
[..]
Geen idee of ze altijd hulpouders nodig hebben. In groep 1 en 2 sowieso wel.
Ik vind groep 3 ook te laat. Veel te laat zelfs. Helemaal voor L want die springt bij voorkeur zonder bandjes het water in. Ik zal het nog eens ter sprake brengen.
Fijn dat S niet moe is! L haalt vrijdagavond het avondeten niet eens.
Dan zou ik zeker nu al op zwemles gaan!quote:Op maandag 20 januari 2014 11:57 schreef -Spring het volgende:
Een vest is wel een erg goed idee idd. En watervrij is ze meer dan voldoende. Gisteren heeft ze het grootste gedeelte van de zwemdag zonder bandjes doorgebracht in water tot aan dr kin terwijl ik aan de kant zat. Ze wil ook geen bandjes om want dan kan ze niet duiken.
Zwemles! Zeker zeker.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:57 schreef -Spring het volgende:
Een vest is wel een erg goed idee idd. En watervrij is ze meer dan voldoende. Gisteren heeft ze het grootste gedeelte van de zwemdag zonder bandjes doorgebracht in water tot aan dr kin terwijl ik aan de kant zat. Ze wil ook geen bandjes om want dan kan ze niet duiken.
Klopt. Eis dat ze niet bij n.e.l.l.y komt! Verder is het daar prima.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, denk het wel. Er is per direct een plek op de woensdagmiddag om 15,45 uur. Lijkt me een prima tijdstip, eigenlijk.
Jij was daar wel tevreden over, toch? Alleen één juf niet?
Oh wat leuk dat je het dan nu weer oppakt! Ik heb zelf ook een studie gedaan die daar raakvlakken mee heeft. Het lijkt me heel leuk beroep; wil je dan meer de praktische kant van leerproblemen op of meer het organisatorische?quote:Op maandag 20 januari 2014 11:38 schreef Gaoxing het volgende:
Wat ontzettend leuk Spring!
[..]
Ik studeer al een hele tijd onderwijskunde, online aan een Australische universiteit, maar vanwege de verhuizing (en de hernia's; anders was ik een paar maanden geleden alweer begonnen) heb ik een jaar vrij genomen.
Kan ik zomaar naar de naam van de juf vragen?quote:Op maandag 20 januari 2014 12:15 schreef snoopy het volgende:
[..]
Klopt. Eis dat ze niet bij n.e.l.l.y komt! Verder is het daar prima.
In principe heb je voor leerproblemen etc. internationaal gezien een master nodig, en dit is een bachelor. Dus qua algemenigheid te vergelijken met PABO, maar dan wat niveau en theoretische achtergrond betreft weer wel bachelor niveau. Hiermee kan ik gewoon voor de klas, en ik denk dat ik dat in eerst instantie ook zal doen. Aan de andere kant hadden we het net over kinderen met leerproblemen, en dan gaat het ook weer wel kriebelen. Daarvoor is trouwens bijster weinig geregeld hier. Internationale scholen willen hun gemiddelde testscores vaak niet omlaag halen, en geen extra geld uitgeven aan 'IBers', en nemen dan kinderen met leerproblemen maar niet aanquote:Op maandag 20 januari 2014 13:00 schreef flowerbox het volgende:
Oh wat leuk dat je het dan nu weer oppakt! Ik heb zelf ook een studie gedaan die daar raakvlakken mee heeft. Het lijkt me heel leuk beroep; wil je dan meer de praktische kant van leerproblemen op of meer het organisatorische?
Of ga je er helemaal niets mee doen juist?
Met Jenny zijn we nu een jaar bezig. Zicht op diploma is er nog echt niet. Maar dat is Jen.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan ik zomaar naar de naam van de juf vragen?
Ze kan in principe aanstaande woensdag al een keer gaan proefzwemmen.
Jeetje, wat wordt ze dan al groot, ik kan me niet voorstellen dat mijn baby op zwemles gaat
En dan zijn we dus anderhalf-twee jaar bezig, he? Dit is zo'n lange termijn ding waar je je dan op vast gaat leggen.
Met Jen is het nog wat lastiger, begrijp ik, maar 2 jaar is toch op zich wel iets wat zou kunnen, dacht ik?quote:Op maandag 20 januari 2014 13:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Met Jenny zijn we nu een jaar bezig. Zicht op diploma is er nog echt niet. Maar dat is Jen.
Ja vrijdag ging het goed zelfs. Ze is voorgesteld aan de meester van badje 3. Waar ze meer dan de helft van de les is gebleven. Ik ken die meester wel, die deed het peuterzwemmen op vrijdag altijd en Leyla was echt dol op hem. Ik hoop dat Jen hem wel accepteert, maar dat zal alleen de tijd leren.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met Jen is het nog wat lastiger, begrijp ik, maar 2 jaar is toch op zich wel iets wat zou kunnen, dacht ik?
Amber begon in september 2010. Haalde dr A in juli 2012, B in september 2012 en C in februari 2013.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met Jen is het nog wat lastiger, begrijp ik, maar 2 jaar is toch op zich wel iets wat zou kunnen, dacht ik?
Ik heb Orthopedagogiek gedaan maar niet afgemaakt helaas. Heb ik nog wel eens spijt van. Maar daar kwam ook wel onderwijskunde in naar voren.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:13 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
In principe heb je voor leerproblemen etc. internationaal gezien een master nodig, en dit is een bachelor. Dus qua algemenigheid te vergelijken met PABO, maar dan wat niveau en theoretische achtergrond betreft weer wel bachelor niveau. Hiermee kan ik gewoon voor de klas, en ik denk dat ik dat in eerst instantie ook zal doen. Aan de andere kant hadden we het net over kinderen met leerproblemen, en dan gaat het ook weer wel kriebelen. Daarvoor is trouwens bijster weinig geregeld hier. Internationale scholen willen hun gemiddelde testscores vaak niet omlaag halen, en geen extra geld uitgeven aan 'IBers', en nemen dan kinderen met leerproblemen maar niet aan
Wat heb jij gedaan?
De school waar onze kinderen opzitten heeft wel wat ondersteuning, en een meisje met Down's Syndroom heeft bijvoorbeeld een fulltime schaduwlerares. Maar ik zat vanmorgen te praten met een moeder van een jongetje met ADHD, die op een andere school was aangeraden 'maar liever niet naar Dubai te verhuizen'.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:23 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Ik heb Orthopedagogiek gedaan maar niet afgemaakt helaas. Heb ik nog wel eens spijt van. Maar daar kwam ook wel onderwijskunde in naar voren.
Waar gaan kinderen met leerproblemen nu dan heen? Hebben die thuisonderwijs of is er wel iets van een school voor ze?
Gelukkig duurt het maar een maand of 18.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:24 schreef Luigi het volgende:
Zwemles..
Op zich weinig last van hoor, de vrouw doet de praktische zaken, ik zet ze af bij het zwembad en rij dan vlug door om boodschappen te doen, aardige combi op zich en het kan maar gebeurd zijn enzo maar dat standaard je zaterdagochtend geblockt is begin ik wel een beetje klaar mee te raken....
een jaar is ook echt niet standaard hoor. Er zijn er vast die dat wel halen, maar de meeste hebben 't dubbele wel nodig...quote:Op maandag 20 januari 2014 13:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Met Jenny zijn we nu een jaar bezig. Zicht op diploma is er nog echt niet. Maar dat is Jen.
Nou niet echtquote:Op maandag 20 januari 2014 13:26 schreef Joene het volgende:
[..]
Gelukkig duurt het maar een maand of 18.
Tsja, Ik weet niet. Belangrijk is dat ze niet verzuipen, true. Maar het hele ABC riedeltje? Ik weet niet hoor. Zit ook wel een hoop gebakken chloorlucht in denk ik.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:26 schreef miss_sly het volgende:
Maar ik vind het zo essentieel, dat leren zwemmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |