En dan?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 01:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Klinkt dus niet veilig, dan kan iedereen meekijken als ze je hacken oid..
Het boeit niet als er mensen meekijken. Je autoriseert 1 opdracht door middel van een code die eenmalig geldig is. Als er iemand meekijkt dan ziet hij wat je hebt betaald, en met welke code. Met die code kunnen ze verder helemaal niks.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 01:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dus nu stuur jij iets met de post, waarin exact het zelfde kan gebeuren.....quote:Op vrijdag 17 januari 2014 01:23 schreef BaajGuardian het volgende:
Identiteitsdiefstalquote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:28 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Dus nu stuur jij iets met de post, waarin exact het zelfde kan gebeuren.....
En zolang je FREE_WALLPAPERS_FOR_YOUR_PHONE_23.exe niet download komt het goed.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:58 schreef Mirjam het volgende:
als je geen mongool bent die overal op klikt en maar wat doet op het net is internetbankieren bijzonder veilig.
Oh, dacht dat het een persoonlijke code was oid..quote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:37 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Het boeit niet als er mensen meekijken. Je autoriseert 1 opdracht door middel van een code die eenmalig geldig is. Als er iemand meekijkt dan ziet hij wat je hebt betaald, en met welke code. Met die code kunnen ze verder helemaal niks.
Waarom? Ik heb mn acceptgiro bij de bank in de bus gedaan, niet op de postbus oid.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:57 schreef Nightquest777 het volgende:
Tip van de dag:
Wat je nu doet is onveiliger en 100 keer lastiger dan internetbankieren.
Hoe zit jij te FOK!ken dan joh.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:05 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Kay,
1: wat is een randomreader?
2: ik heb geen laptop of tablet en geen mobiel sorry.
3: persoonlijke rabopagina? ehh?
Ehhh? Welke andere rekening?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:20 schreef Leandra het volgende:
Ik zou eerst maar eens inloggen op Rabo internetbankieren om geld van de ene rekening op de andere te zetten, dan weet je hoe het werkt en merk je heb tenminste als er iets niet is zoals het hoort.
Gewoon 1 cent van betaalrekening naar spaarrekening en vice versa.
En de eerste iDEAL-betaling zou ik iig bij een bekend, vertrouwd en betrouwbaar bedrijf doen.
Je hebt geen spaarrekening?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ehhh? Welke andere rekening?
Heb maar 1 rekening..
Ga liever niet kloten met geld verder..
Nope, kan niet sparen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt geen spaarrekening?
Over onveilig gesproken
Wat betreft lastiger: moet ik nog uitleggen waarom acceptgiro lastiger is dan internetbankieren? Ik kan met mijn telefoon in ongeveer 20 seconden een geldbedrag overmaken, Ideal kost ongeveer 30 seconden, traditioneel internetbankieren ongeveer een minuut. Een acceptgiro kost mij minimaal een kwartier om naar de bank te brengen, en je zit altijd te klieren met invullen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:16 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb mn acceptgiro bij de bank in de bus gedaan, niet op de postbus oid.
Maak dan een cent over naar een willekeurig rekeningnummer van familie/vriend/fokker. Lukt dat, dan snap je het principe, en gaat die toekomstige ideal-betaling een stukje makkelijker.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ehhh? Welke andere rekening?
Heb maar 1 rekening..
Ga liever niet kloten met geld verder..
Mensen sleuren mij echt niet van mn fiets op weg naar de bank, en trouwens ze weten uberhaupt niet dat ik acceptgiro in mn jas heb zitten of wel..quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:26 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Wat betreft lastiger: moet ik nog uitleggen waarom acceptgiro lastiger is dan internetbankieren? Ik kan met mijn telefoon in ongeveer 20 seconden een geldbedrag overmaken, Ideal kost ongeveer 30 seconden, traditioneel internetbankieren ongeveer een minuut. Een acceptgiro kost mij minimaal een kwartier om naar de bank te brengen, en je zit altijd te klieren met invullen.
Wat betreft veiligheid: internetbankieren is een erg veilige methode om je geld te versturen, mits je gewoon je verstand gebruikt en niet klikt op dubieuze e-mails van Nigeriaanse afzenders. Het hele protocol zorgt er voor dat statistisch gezien de kans kleiner is op inbraak dan de kans dat jij van je fiets wordt gesleurd op weg naar de bank. Dit verschilt een beetje per bank, maar in het uiterst zeldzame geval van inbraak vergoedt de bank vrijwel altijd de schade, tenzij je extreem nalatig bent geweest.
Geen spaarrekening is juist gevaarlijker als ze je pas skimmenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:25 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nope, kan niet sparen.
Besides, juist spaarrekening is gevaarijk omdat ze dan met jouw geld gaan lopen gokken.
Nee ik ga liever niet klooien, geen zin in problemen krijgen met mn betalingen etc.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:27 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Maak dan een cent over naar een willekeurig rekeningnummer van familie/vriend/fokker. Lukt dat, dan snap je het principe, en gaat die toekomstige ideal-betaling een stukje makkelijker.
Nee, kun je nagaan hoe klein de kans is dat je geld gestolen wordt tijdens een digitale transactiequote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:27 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Mensen sleuren mij echt niet van mn fiets op weg naar de bank, en trouwens ze weten uberhaupt niet dat ik acceptgiro in mn jas heb zitten of wel..
Ik weet waar ik op letten moet bij automaten, ik 'zie of het niet klopt of wel.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:28 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Geen spaarrekening is juist gevaalijker als ze je pas skimmen
welke problemen?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee ik ga liever niet klooien, geen zin in problemen krijgen met mn betalingen etc.
Die skim apparaatjes zie je ECHT niet hoor, ze maken extreem goede namaak die je never nooit herkent als klant.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik weet waar ik op letten moet bij automaten, ik 'zie of het niet klopt of wel.
En trouwens, ik kom niet veel buiten heerenveen en kom ik dat wel dan is dat wss lwd en dan gebruik ik geen atms.
Dit.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:28 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Geen spaarrekening is juist gevaarlijker als ze je pas skimmen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |