Ja precies dat dacht ik ook.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:10 schreef hoas het volgende:
Een aardigheidje vind iedereen leuk, toch?
Als hij als advocaat in loondienst is zal hij een bedankje zeer waarderen omdat het ook goed overkomt bij zijn baas als jij blijk geeft van tevredenheid, anders is het ook gewoon leuk. Denk eventueel aan het delen met andere medewerkers.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:13 schreef Peepernoot het volgende:
[..]
Ja precies dat dacht ik ook.
Maarja als het niet gebruikelijk is staat het ook zo stom :$
Of is het een aangename verrassing.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:13 schreef Peepernoot het volgende:
[..]
Maarja als het niet gebruikelijk is staat het ook zo stom :$
Staat tegenover dat het daarom misschien wel dés te meer gewaardeerd wordt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:13 schreef Peepernoot het volgende:
Ja precies dat dacht ik ook.
Maarja als het niet gebruikelijk is staat het ook zo stom
Misschien wil hij heel zijn leven al een keer parachutespringen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Tip: bel z'n secretariaat op en vraag ze waar je hem blij mee kan maken. En zeg uiteraard dat het een verrassing moet blijven.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:21 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Misschien wil hij heel zijn leven al een keer parachutespringen.
Haha ja inderdaad het moet wel leuk blijven natuurlijkquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:23 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]- ik dacht toch meer aan een flesje wijn/bos bloemen/taart voor het kantoor of iets dergelijks.
Als hij een site heeft waarop je een bedankje kwijt kan zou ik dat ook even doen in dat geval.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:26 schreef Peepernoot het volgende:
[..]
Haha ja inderdaad het moet wel leuk blijven natuurlijk![]()
Hij is niet in loondienst, het is een advocaat die net voor zichzelf is begonnen dus waarschijnlijk is de enige met wie die hoeft te delen zijn secretaresse.
Een mooi bosje bloemen klinkt sowieso wel goed met een leuk kaartje eraan met mijn dank erin
Ik vind jou een toffe user en ben het met je eens.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:09 schreef k_man het volgende:
Juist leuk als je hem wel een bedankje stuurt. Mensen zouden vaker complimenten moeten uitdelen.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:35 schreef eleusis het volgende:
Een andere advocaat bedankte ik met een dreigement om naar de deken te stappen, waarop hij de declaratie met 2/3 verlaagde.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:15 schreef Nemephis het volgende:
Ik weet zeker dat hij een bedankje wel kan waarderen.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Heel leuke geste sowieso. "Dat zouden méér mensen moeten doen!"
Ik begrijp dat TS geen cadeau wil geven voor het normale werk van de advocaat, maar juist omdat deze zich extra heeft ingezet. Die extra inzet is echt niet terug te zien in de declaratie. Ik zie het probleem niet zo.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 08:59 schreef Nightquest777 het volgende:
Ik ben geen advocaat, maar gezien mijn uurtarief zou ik mij schamen als ik dan ook nog eens cadeau's zou krijgen na afloop van een project. Dat is dan bij ons ook absoluut not-done, en zelfs verboden in het arbeidsreglement
Ik begrijp het wel, en het is wellicht ook netjes als gebaar, zeker als die advocaat inderdaad zoveel extra heeft gedaan. Maar dikke kans dat die advocaat het ook niet mag aannemen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik begrijp dat TS geen cadeau wil geven voor het normale werk van de advocaat, maar juist omdat deze zich extra heeft ingezet. Die extra inzet is echt niet terug te zien in de declaratie. Ik zie het probleem niet zo.
Mijn uurtarief hier is ook wel hoog en de declaraties nog vele malen hoger, maar ook ik heb wel eens dingen van cliënten gehad voor deals. Niet omdat ik de deal uberhaupt had gedaan, maar omdat ik een paar tandjes harder (en sneller) liep, en dat is de cliënt opgevallen.
Een bosje bloemen lijkt me toch geen probleem? Of zijn die regels echt zo rigide om elke schijn te vermijden?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:10 schreef Nightquest777 het volgende:
Ik begrijp het wel, en het is wellicht ook netjes als gebaar, zeker als die advocaat inderdaad zoveel extra heeft gedaan. Maar dikke kans dat die advocaat het ook niet mag aannemen.
Bij ons staat het volgende op schrift:quote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Een bosje bloemen lijkt me toch geen probleem? Of zijn die regels echt zo rigide om elke schijn te vermijden?
Maar hij is niet in loondienst hij werkt voor zichzelf, dus ik neem aan dat hij dan wel gewoon mijn bosje bloemen kan accepteren?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:17 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Bij ons staat het volgende op schrift:
Het is werknemer verboden van leveranciers, afnemers, gelieerde ondernemingen of derden, die op enigerlei wijze in zakelijke relatie met werkgever staan dan wel aanbiedingen aan werkgever hebben gedaan, gedurende deze arbeidsovereenkomst zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van werkgever, direct of indirect, provisie, geschenken en/of vergoedingen in welke vorm dan ook aan te nemen of te bedingen.
Overtreding van dit beding zal worden beschouwd als een dringende reden voor ontslag op staande voet.
Maar dit verschilt per onderneming, wellicht dat het bij andere bedrijven veel soepeler is. Mijn schoonzusje is kraamverzorgster en die krijgt van ieder gezin een tegoedbon/ waardebon of rituals pakket na afloop zo ongeveer.
Dan mag hij het zelf bepalen inderdaadquote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:20 schreef Peepernoot het volgende:
[..]
Maar hij is niet in loondienst hij werkt voor zichzelf, dus ik neem aan dat hij dan wel gewoon mijn bosje bloemen kan accepteren?
Wil je het vooraf zeker weten: bel met de secretaresse. Waarschijnlijk zal het zo'n vaart niet lopen. Zou er toch zo'n voorwaarde zijn dan hoeft hij alleen maar jouw geschenkje te weigeren zodra je het aanbiedt.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:20 schreef Peepernoot het volgende:
[..]
Maar hij is niet in loondienst hij werkt voor zichzelf, dus ik neem aan dat hij dan wel gewoon mijn bosje bloemen kan accepteren?
Dat is om steekpenningen te voorkomen, het lijkt me stug dat een bosje bloemen of een fles wijn (niet te duur) daar onder valt.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:17 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Bij ons staat het volgende op schrift:
Het is werknemer verboden van leveranciers, afnemers, gelieerde ondernemingen of derden, die op enigerlei wijze in zakelijke relatie met werkgever staan dan wel aanbiedingen aan werkgever hebben gedaan, gedurende deze arbeidsovereenkomst zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van werkgever, direct of indirect, provisie, geschenken en/of vergoedingen in welke vorm dan ook aan te nemen of te bedingen.
Overtreding van dit beding zal worden beschouwd als een dringende reden voor ontslag op staande voet.
Maar dit verschilt per onderneming, wellicht dat het bij andere bedrijven veel soepeler is. Mijn schoonzusje is kraamverzorgster en die krijgt van ieder gezin een tegoedbon/ waardebon of rituals pakket na afloop zo ongeveer.
Weinig origineel, de meeste advocaten hebben denk ik al een dusdanige voorraad opgebouwd die ze hun leven lang niet meer op krijgen. Maar ja het gaat natuurlijk om het gebaar hé.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:12 schreef ForumGek het volgende:
Een goede fles whisky/cognac/champagne/armagnac/chateau lafite rothschild kan natuurlijk ook
Hij is net voor zichzelf begonnen, dus die voorraad zal er nog niet zijn..quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:56 schreef RicDan het volgende:
[..]
Weinig origineel, de meeste advocaten hebben denk ik al een dusdanige voorraad opgebouwd die ze hun leven lang niet meer op krijgen. Maar ja het gaat natuurlijk om het gebaar hé.
Uh uh..quote:
Waarom zou de advocaat de client vergeten?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:15 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Uh uh..
Of zorgen dat de advocaat de klant niet vergeet....
Als in dat een advocaat die een stapje extra doet voor de klant die leuke dingetjes stuurt.. Zal vast niet elke advocaat doen, maar bij een zeker boulevard-advocaat werkte het wel zo schijnbaar..quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:17 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Waarom zou de advocaat de client vergeten?
Ah zo.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:42 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Als in dat een advocaat die een stapje extra doet voor de klant die leuke dingetjes stuurt.. Zal vast niet elke advocaat doen, maar bij een zeker boulevard-advocaat werkte het wel zo schijnbaar..
Niet als het een vent is.quote:
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:59 schreef Bombshell het volgende:
Een blowjob zal jou advocaat ook vast waarderen want volgens mij heb je wel een oogje op hem.
Ja en wat nou als die beste man niet drinkt?quote:Op maandag 20 januari 2014 10:02 schreef Kreator het volgende:
Geef die man een fles whiskey ofzo. Een bos bloemen vind ik echt zo afgezaagd.
Ik heb laatst mijn tandarts een doosje chocolaatjes gegeven. Dat waardeerde hij, want hij krijgt nooit chocolaatjes.
En wat nou als hij 24x per week bloemen krijgt? Of bloemen haat?quote:Op maandag 20 januari 2014 11:20 schreef Peepernoot het volgende:
[..]
Ja en wat nou als die beste man niet drinkt?
En whisky is ook nogal smaak afhankelijk toch ?
En daarbij gaat het meer om het gebaar dan om het "kado" zelf.
Een boek! Maakt niet uit welk boek!quote:Op maandag 20 januari 2014 14:52 schreef Karina het volgende:
Geef een fles Advocaat![]()
OK serieus, rookt hij? Doosje sigaren.
Drinkt hij: fles wijn
Snoept hij: doos bonbons
Leest hij: een boek
Nee maakt niks uit, het ging om het gebaar tochquote:Op maandag 20 januari 2014 14:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Een boek! Maakt niet uit welk boek!
Nou ... Met boeken komt het imo toch wat nauwer dan met bloemen.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:55 schreef Karina het volgende:
Nee maakt niks uit, het ging om het gebaar toch
Tuurlijk is ook zo. Misschien heeft TS iets in zijn kantoor gezien waaruit af te leiden is waar hij van houdt, sport bijvoorbeeld. Of een boek over de stad waar hij kantoor houdt? Zoiets.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nou ... Met boeken komt het imo toch wat nauwer dan met bloemen.
Misschien heeft-ie al wel een boek.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Een boek! Maakt niet uit welk boek!
Ik ben benieuwd naar zijn reactie!quote:Op maandag 20 januari 2014 23:35 schreef Peepernoot het volgende:
Haha ik heb bloemen verstuurd.
Bedankt voor het meedenken!
Volledig mee eens! Topreactie dit!quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:09 schreef k_man het volgende:
Juist leuk als je hem wel een bedankje stuurt. Mensen zouden vaker complimenten moeten uitdelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |