abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135860959
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat is de hele discussie juist. In zijn vrij of al in zijn 1 met koppeling ingedrukt.

[..]

De lagers in je auto zijn maar 1x gesmeerd, tijdens fabricage, met vet. Als het lang rond blijft draaien, wordt het zooitje warm. Warm vet is vloeibaarder dan koud vet en wordt er uiteindelijk, langzaam maar zeker, uitgeslingerd. Gevolg is een krakend/schurend drukgroeplager.
geen flauw idee wat jij net zei maar oke
Irene is bae <3
pi_135871801
quote:
11s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

In zo'n situatie zou ik juist absoluut NOOIT op een dergelijke manier de maximumsnelheid en overige verkeersregels aan m'n laars lappen. Dan ben je echt een gevaar op de weg!
Je bent namelijk per definitie niet 100% met je hoofd bij het verkeer, je hebt wel wat anders aan je hoofd. Dus als er iets gebeurd is je reactievermogen echt een stuk minder en ligt een ongeluk in een nog veel kleiner hoekje dan het normaal al ligt!
:X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een onzin. Je hebt helemaal geen idee waar hij reed of hoe druk het was op de weg. Als mijn opa een beroerte heeft ga ik ook niet de cruise control op 120 km/h zetten :') Alsjeblieft zeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2014 22:09:26 ]
pi_135880949
quote:
15s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:09 schreef Confetti het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je hebt helemaal geen idee waar hij reed of hoe druk het was op de weg. Als mijn opa een beroerte heeft ga ik ook niet de cruise control op 120 km/h zetten :') Alsjeblieft zeg.
Deze is wel erg makkelijk, ik hoef alleen maar te quoten. :)
pi_135885125
quote:
11s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

In zo'n situatie zou ik juist absoluut NOOIT op een dergelijke manier de maximumsnelheid en overige verkeersregels aan m'n laars lappen. Dan ben je echt een gevaar op de weg!
Je bent namelijk per definitie niet 100% met je hoofd bij het verkeer, je hebt wel wat anders aan je hoofd. Dus als er iets gebeurd is je reactievermogen echt een stuk minder en ligt een ongeluk in een nog veel kleiner hoekje dan het normaal al ligt!
:X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
pi_135885306
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:50 schreef Doublepain het volgende:

[..]

:')
Scarlet Dragonfly heeft wel echt gelijk.
pi_135885434
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:56 schreef DW457 het volgende:

[..]

Scarlet Dragonfly heeft wel echt gelijk.
Mwah, meer moraalridder gedrag, als er nou een file van 4 km of spits is ga je uiteraard niet met 200 erop af rijden. Maar als de mogelijkheid er is dan ga je echt niet max aan je snelheid houden. Doet me een beetje aan die man van blik op de weg denken, waar hij op tijd wilde zijn voor de bevalling, die kreeg geen boete en mocht zijn weg vervolgen.
pi_135885834
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:00 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Mwah, meer moraalridder gedrag, als er nou een file van 4 km of spits is ga je uiteraard niet met 200 erop af rijden. Maar als de mogelijkheid er is dan ga je echt niet max aan je snelheid houden. Doet me een beetje aan die man van blik op de weg denken, waar hij op tijd wilde zijn voor de bevalling, die kreeg geen boete en mocht zijn weg vervolgen.
Moraalridder of niet, wanneer er emotie worden betrokken in het verkeer, wordt de kans op brokken groter. Ga je dan ook nog eens als een malle rijden, dan vergroot t risico exponentieel. Zeker als geen geoefende bestuurder bent om met dit soort snelheden te rijden (zoals chauffeurs van bv. politie, brandweer en ambu dat wel zijn). Dit zijn de lui die met 140 km/u over een kruising knallen (door rood) en de meest verschrikkelijke ongelukken maken (al is rijden met alcohol en/of drugs natuurlijk veel erger).
pi_135886997
Scholieren op de fiets, in rotten van 3 :r
pi_135887032
Hardlopers die denken dat ze op het fietspad kunnen hollen terwijl er een voetpad naast loopt :r
  FOK!fotograaf vrijdag 24 januari 2014 @ 11:58:32 #160
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135887385
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:13 schreef DW457 het volgende:

[..]

Moraalridder of niet, wanneer er emotie worden betrokken in het verkeer, wordt de kans op brokken groter. Ga je dan ook nog eens als een malle rijden, dan vergroot t risico exponentieel. Zeker als geen geoefende bestuurder bent om met dit soort snelheden te rijden (zoals chauffeurs van bv. politie, brandweer en ambu dat wel zijn). Dit zijn de lui die met 140 km/u over een kruising knallen (door rood) en de meest verschrikkelijke ongelukken maken (al is rijden met alcohol en/of drugs natuurlijk veel erger).
Mooie vergelijking ook. Rustige 3 strooks snelweg of een drukke kruising met 140 km/h door rood overgaan. Oftewel, alle verkeer in 1 richting vs. kruisend verkeer.
Daarbij heb ik nog nooit een voorrangsvoertuig met 140 door rood zien vliegen. Het is altijd aan komen rijden en rustig anticiperen op wat de rest doet, stopt men, rijdt er iemand door? Als ze met 30 door rood gaan om over te steken is het hard.
Verder hoef je niet als een malle te rijden om hard te rijden hoor. Het is veiliger om met 170 over een normale snelweg te rijden (waar je dus al 130 mag en kan) dan met 65 door de stad, ook al rijd je in beide gevallen zo'n 30% harder dan de toegestane snelheid. Waarom?
1. Je hebt geen fietsers en voetgangers op de snelweg.
2. Al het verkeer gaat dezelfde kant op
3. Een snelweg heeft geen gelijkvloerse kruisingen.
4. Een snelweg heeft geen drempels, chicanes en andere "duurzaam debiele" dingen.

Als een malle rijden is bij mij continue kleven, via vluchtstroken inhalen, mensen van de weg af duwen, etc.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pizza_Boom op 24-01-2014 12:06:38 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 24 januari 2014 @ 12:07:19 #161
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_135887749
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:48 schreef Nytro het volgende:
Hardlopers die denken dat ze op het fietspad kunnen hollen terwijl er een voetpad naast loopt :r
Jij loopt niet hard, das duidelijk. Maar hardlopen moet je IMO ook niet doen op drukke fietspaden :')

quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
Eigen ervaring: Grootvader wordt beroerd, grootmoeder belt in paniek naar ons op. Niet naar 112 of een andere hulpdienst, maar naar ons. Dus in de auto gesprongen, 112 gebeld en met een noodgang (180-200 km/h) daarnaartoe. Immers, ik heb de sleutel en weet waar alles ligt, hoe ik alternatief binnen kan komen, etc. Ik was er dus nog voor de ambulance én de rapid responder/motorambulance. Voor hen die het boeit: dit is inmiddels alweer een flink aantal jaren geleden.
En nee, ik zeg niet dat je je gedrag moet aanpassen aan het zijne, dus harder gaan rijden, of hem ergens tussen moet frotten, maar je moet je gedrag ook niet aanpassen om hem te irriteren.
Ik kan me geen situatie bedenken waarin dit verhaal geloofwaardig is eigenlijk, of het is zo afgelegen dat je er nevernooitnie 200KM/u kunt rijden. Daarnaast: laat zorg over aan professionals, spring je auto in, rij naar grootvader en moeder toe en blijf aan de lijn op speaker. Hoe moeilijk is het?

Voor hetzelfde geld was je de enige die ze gebeld had en je verliest door wat dan ook controle over het stuur met een dergelijke snelheid, dáár zijn ze mee geholpen...

[ Bericht 49% gewijzigd door Skull-splitter op 24-01-2014 12:13:58 ]
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_135888840
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Mooie vergelijking ook. Rustige 3 strooks snelweg of een drukke kruising met 140 km/h door rood overgaan. Oftewel, alle verkeer in 1 richting vs. kruisend verkeer.
Daarbij heb ik nog nooit een voorrangsvoertuig met 140 door rood zien vliegen. Het is altijd aan komen rijden en rustig anticiperen op wat de rest doet, stopt men, rijdt er iemand door? Als ze met 30 door rood gaan om over te steken is het hard.
Verder hoef je niet als een malle te rijden om hard te rijden hoor. Het is veiliger om met 170 over een normale snelweg te rijden (waar je dus al 130 mag en kan) dan met 65 door de stad, ook al rijd je in beide gevallen zo'n 30% harder dan de toegestane snelheid. Waarom?
1. Je hebt geen fietsers en voetgangers op de snelweg.
2. Al het verkeer gaat dezelfde kant op
3. Een snelweg heeft geen gelijkvloerse kruisingen.
4. Een snelweg heeft geen drempels, chicanes en andere "duurzaam debiele" dingen.

Als een malle rijden is bij mij continue kleven, via vluchtstroken inhalen, mensen van de weg af duwen, etc.
Mee eens dat het op een snelweg veiliger is om hard te rijden dan op een weg met kruisende wegen. Je hebt ook helemaal gelijk dat voorrangsvoertuigen die bestuurd worden door professionals niet met 140 km/u over een kruising rijden. Daar had ik het ook niet over. Amateurs die worden geleidt door emoties doen dat soort dingen wel. Dát is mijn punt. En wanneer dit soort emotionele amateurs met grote haast door het verkeer racen op de snelweg, komen ze vroeg of laat ook weer in de bebouwde kom en je kan mij dan echt niet wijs maken dan dan opeens het gas eraf gaat en ze netjes wachten voor elk rood verkeerslicht.
pi_135889543
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:44 schreef DW457 het volgende:

[..]

Mee eens dat het op een snelweg veiliger is om hard te rijden dan op een weg met kruisende wegen. Je hebt ook helemaal gelijk dat voorrangsvoertuigen die bestuurd worden door professionals niet met 140 km/u over een kruising rijden. Daar had ik het ook niet over. Amateurs die worden geleidt door emoties doen dat soort dingen wel. Dát is mijn punt. En wanneer dit soort emotionele amateurs met grote haast door het verkeer racen op de snelweg, komen ze vroeg of laat ook weer in de bebouwde kom en je kan mij dan echt niet wijs maken dan dan opeens het gas eraf gaat en ze netjes wachten voor elk rood verkeerslicht.
Zelfs amateurs doen dat niet hoor, zelf als de emotie zo hoog is ga je niet met 140 een kruising over als je rood hebt.

Tenzij je een hele politiekorps achter je hebt, maar dan is er uiteraard wat anders aan de hand.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2014 13:06:07 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 24 januari 2014 @ 13:06:07 #164
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135889558
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:44 schreef DW457 het volgende:
je kan mij dan echt niet wijs maken dan dan opeens het gas eraf gaat en ze netjes wachten voor elk rood verkeerslicht.
Dat is jammer, want 't is toch echt zo. Overigens was de route die ik daar nam, zonder stoplichten (kwestie van je sluiproutes kennen).
Verder gebruik ik mijn verstand in de auto. Soms is 30 waar 50 toegestaan nog te hard, op andere punten kan je prima 30 te hard zonder enige gevaarzetting. Maargoed, de Nederlandse automobilist wordt zo hersendood gemaakt, dat deze niet meer zelf kan nadenken. En nee, ook ik ben niet perfect.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:07 schreef Skull-splitter het volgende:
Voor hetzelfde geld was je de enige die ze gebeld had en je verliest door wat dan ook controle over het stuur met een dergelijke snelheid, dáár zijn ze mee geholpen...
Dat waren we ook, wij hebben 112 gebeld.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:07 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik kan me geen situatie bedenken waarin dit verhaal geloofwaardig is eigenlijk, of het is zo afgelegen dat je er nevernooitnie 200KM/u kunt rijden.
Niet? Doorsnee snelweg trap je als het rustig is zo 200 hoor. Daarnaast spreek ik hier over een aantal jaar terug.
quote:
Daarnaast: laat zorg over aan professionals, spring je auto in, rij naar grootvader en moeder toe en blijf aan de lijn op speaker. Hoe moeilijk is het?
Heel moeilijk, als je 112 wilt bellen omdat ze dat zelf niet doet.
Verder weet je niets van mijn kennis en ervaringen af, dat is duidelijk. Ik kan je 1 ding verzekeren. Bij een hartaanval kan je beter mij in de buurt hebben dan een willekeurige burger die een filmpje gaat staan maken voor liveleak. Iets met een EHBO diploma en ervaring. Zoals ik al zei, waar een ander in paniek raakt en staat te hyperventileren, ga ik handelen en houd ik het hoofd koel.

Maargoed, hang jij lekker de moraalridder uit vanuit je luie stoel. Je was er niet bij, je weet niet wat de situatie was en je weet niet wat mijn ervaringen zijn.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_135889950
Kunnen jullie deze discussie misschien ergens anders gaan voeren en hier gewoon verder ontopic gaan?
pi_135889998
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
Maargoed, hang jij lekker de moraalridder uit vanuit je luie stoel. Je was er niet bij, je weet niet wat de situatie was en je weet niet wat mijn ervaringen zijn.
En dit kunnen we dus zeggen op elke verdediging die men hier blijkbaar moet maken voor hun post waarin ze vertellen waaraan ze zich dit keer hebben geërgerd. Want wat iedereen hier post, wordt vrijwel nooit voor waarheid aangenomen. Het is bijna altijd ongeloofwaardig en de irritatie ligt vrijwel altijd aan degene zelf die hier post.

Deze hele discussie begon namelijk door jouw (diep en dieptrieste) reactie op mstx, waar bovenstaande opmerking ook gewoon van toepassing is.

Ik kap bij deze de discussie dan ook maar weer af, want het eindigt toch altijd weer hetzelfde, met dezelfde sneren.

Ontopic maar weer.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 14:18:22 #167
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_135892655
Gisteren een mooie... Ik kwam een t-splitsing op om rechts te gaan. Recht tegenover me kwam iemand die links af wou slaan, de zelfde straat in. Eerst houdt 'ie in zodat ik kan gaan, maar twee tellen later staat 'ie naast me :?

Peent:

Hij keek een beetje vaag naar binnen en stampte op de rem toen er een tegenligger aan kwam :D
Het was maar kort en zo voorbij, maar het was echt zo'n 'wat de fuk is die aan het doen?'-momentje :D
  vrijdag 24 januari 2014 @ 15:17:14 #168
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_135894833
Gister iemand die me rechts probeerde in te halen op een eenbaansrotonde, wel een brede moet ik er bij zeggen, maar toch.
http://goo.gl/maps/CTwcd
Ik reed zoals logisch is van A naar B en had vanaf punt A al mijn richtingaanwijzer naar rechts aanstaan. Er kwam niemand aan op de rotonde, dus ik rijd de rotonde op en neem een vrij ruime bocht naar de eerste afslag, omdat er toch niet ingehaald mag worden, en door de ruime bocht hoefde ik niet op de rotonde weer naar links te gaan sturen om vervolgens wéér naar rechts te sturen om de afslag te nemen. Maar toen ik bijna de rotonde af ging, zag ik ineens een witte auto rechts van mij vol in de remmen gaan. Mijn achterligger probeerde me dus rechts in te halen, terwijl hij al vanaf de eerste weg kon zien dat ik er meteen af ging :')
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_135895788
Hebben jullie er al eens aan gedacht een dashcam te monteren?

Mijne was 38 euro

[ Bericht 63% gewijzigd door JohnB52 op 25-01-2014 16:45:51 ]
pi_135896330
Volgens mij lach je je kapot als ik zo'n camera neem
Tap tap tap
pi_135897342
Gelden de prijzen bij het tankstation trouwens ook als een irritatie op de weg?
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_135897495
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:25 schreef Roadtrip het volgende:
Gelden de prijzen bij het tankstation trouwens ook als een irritatie op de weg?
Echt wel.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 16:53:41 #173
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_135898454
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:48 schreef Nytro het volgende:
Ik (hard)loop ook en ik snap het op zich wel hoor. Het loopt beter op een fietspad van beton/asfalt dan op een stoep met schots en scheve tegels die half weggezakt zijn of waar boomwortels onderdoor groeien. Of van die leuke stukken waar dan water blijft staan en zodra het een beetje droog is er een soort zwarte modder blijft liggen. Leuke plekjes om op je smoel te gaan kan ik je vertellen.

Maar ik probeer dan wel om mensen niet te hinderen. Ik ga niet op een druk fietspad hardlopen en als ik zie dat er mensen aankomen dan ga ik snel op de stoep :) .
pi_135899647
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:42 schreef JohnB52 het volgende:
Hebben jullie er al eens aan gedacht een dashcam te monteren?

Mijne was 38 euro:

Ook jij mag je knipperlicht gebruiken
pi_135899930
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:29 schreef Anne het volgende:

[..]

Echt wel.
Tja, moest laatst 78cent per liter betalen. :(
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')