geen flauw idee wat jij net zei maar okequote:Op donderdag 23 januari 2014 16:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is de hele discussie juist. In zijn vrij of al in zijn 1 met koppeling ingedrukt.
[..]
De lagers in je auto zijn maar 1x gesmeerd, tijdens fabricage, met vet. Als het lang rond blijft draaien, wordt het zooitje warm. Warm vet is vloeibaarder dan koud vet en wordt er uiteindelijk, langzaam maar zeker, uitgeslingerd. Gevolg is een krakend/schurend drukgroeplager.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
In zo'n situatie zou ik juist absoluut NOOIT op een dergelijke manier de maximumsnelheid en overige verkeersregels aan m'n laars lappen. Dan ben je echt een gevaar op de weg!
Je bent namelijk per definitie niet 100% met je hoofd bij het verkeer, je hebt wel wat anders aan je hoofd. Dus als er iets gebeurd is je reactievermogen echt een stuk minder en ligt een ongeluk in een nog veel kleiner hoekje dan het normaal al ligt!Wat een onzin. Je hebt helemaal geen idee waar hij reed of hoe druk het was op de weg. Als mijn opa een beroerte heeft ga ik ook niet de cruise control op 120 km/h zettenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alsjeblieft zeg.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2014 22:09:26 ]
Deze is wel erg makkelijk, ik hoef alleen maar te quoten.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:09 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je hebt helemaal geen idee waar hij reed of hoe druk het was op de weg. Als mijn opa een beroerte heeft ga ik ook niet de cruise control op 120 km/h zettenAlsjeblieft zeg.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
In zo'n situatie zou ik juist absoluut NOOIT op een dergelijke manier de maximumsnelheid en overige verkeersregels aan m'n laars lappen. Dan ben je echt een gevaar op de weg!
Je bent namelijk per definitie niet 100% met je hoofd bij het verkeer, je hebt wel wat anders aan je hoofd. Dus als er iets gebeurd is je reactievermogen echt een stuk minder en ligt een ongeluk in een nog veel kleiner hoekje dan het normaal al ligt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mwah, meer moraalridder gedrag, als er nou een file van 4 km of spits is ga je uiteraard niet met 200 erop af rijden. Maar als de mogelijkheid er is dan ga je echt niet max aan je snelheid houden. Doet me een beetje aan die man van blik op de weg denken, waar hij op tijd wilde zijn voor de bevalling, die kreeg geen boete en mocht zijn weg vervolgen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:56 schreef DW457 het volgende:
[..]
Scarlet Dragonfly heeft wel echt gelijk.
Moraalridder of niet, wanneer er emotie worden betrokken in het verkeer, wordt de kans op brokken groter. Ga je dan ook nog eens als een malle rijden, dan vergroot t risico exponentieel. Zeker als geen geoefende bestuurder bent om met dit soort snelheden te rijden (zoals chauffeurs van bv. politie, brandweer en ambu dat wel zijn). Dit zijn de lui die met 140 km/u over een kruising knallen (door rood) en de meest verschrikkelijke ongelukken maken (al is rijden met alcohol en/of drugs natuurlijk veel erger).quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:00 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Mwah, meer moraalridder gedrag, als er nou een file van 4 km of spits is ga je uiteraard niet met 200 erop af rijden. Maar als de mogelijkheid er is dan ga je echt niet max aan je snelheid houden. Doet me een beetje aan die man van blik op de weg denken, waar hij op tijd wilde zijn voor de bevalling, die kreeg geen boete en mocht zijn weg vervolgen.
Mooie vergelijking ook. Rustige 3 strooks snelweg of een drukke kruising met 140 km/h door rood overgaan. Oftewel, alle verkeer in 1 richting vs. kruisend verkeer.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:13 schreef DW457 het volgende:
[..]
Moraalridder of niet, wanneer er emotie worden betrokken in het verkeer, wordt de kans op brokken groter. Ga je dan ook nog eens als een malle rijden, dan vergroot t risico exponentieel. Zeker als geen geoefende bestuurder bent om met dit soort snelheden te rijden (zoals chauffeurs van bv. politie, brandweer en ambu dat wel zijn). Dit zijn de lui die met 140 km/u over een kruising knallen (door rood) en de meest verschrikkelijke ongelukken maken (al is rijden met alcohol en/of drugs natuurlijk veel erger).
Jij loopt niet hard, das duidelijk. Maar hardlopen moet je IMO ook niet doen op drukke fietspadenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:48 schreef Nytro het volgende:
Hardlopers die denken dat ze op het fietspad kunnen hollen terwijl er een voetpad naast loopt
Ik kan me geen situatie bedenken waarin dit verhaal geloofwaardig is eigenlijk, of het is zo afgelegen dat je er nevernooitnie 200KM/u kunt rijden. Daarnaast: laat zorg over aan professionals, spring je auto in, rij naar grootvader en moeder toe en blijf aan de lijn op speaker. Hoe moeilijk is het?quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
Eigen ervaring: Grootvader wordt beroerd, grootmoeder belt in paniek naar ons op. Niet naar 112 of een andere hulpdienst, maar naar ons. Dus in de auto gesprongen, 112 gebeld en met een noodgang (180-200 km/h) daarnaartoe. Immers, ik heb de sleutel en weet waar alles ligt, hoe ik alternatief binnen kan komen, etc. Ik was er dus nog voor de ambulance én de rapid responder/motorambulance. Voor hen die het boeit: dit is inmiddels alweer een flink aantal jaren geleden.
En nee, ik zeg niet dat je je gedrag moet aanpassen aan het zijne, dus harder gaan rijden, of hem ergens tussen moet frotten, maar je moet je gedrag ook niet aanpassen om hem te irriteren.
Mee eens dat het op een snelweg veiliger is om hard te rijden dan op een weg met kruisende wegen. Je hebt ook helemaal gelijk dat voorrangsvoertuigen die bestuurd worden door professionals niet met 140 km/u over een kruising rijden. Daar had ik het ook niet over. Amateurs die worden geleidt door emoties doen dat soort dingen wel. Dát is mijn punt. En wanneer dit soort emotionele amateurs met grote haast door het verkeer racen op de snelweg, komen ze vroeg of laat ook weer in de bebouwde kom en je kan mij dan echt niet wijs maken dan dan opeens het gas eraf gaat en ze netjes wachten voor elk rood verkeerslicht.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mooie vergelijking ook. Rustige 3 strooks snelweg of een drukke kruising met 140 km/h door rood overgaan. Oftewel, alle verkeer in 1 richting vs. kruisend verkeer.
Daarbij heb ik nog nooit een voorrangsvoertuig met 140 door rood zien vliegen. Het is altijd aan komen rijden en rustig anticiperen op wat de rest doet, stopt men, rijdt er iemand door? Als ze met 30 door rood gaan om over te steken is het hard.
Verder hoef je niet als een malle te rijden om hard te rijden hoor. Het is veiliger om met 170 over een normale snelweg te rijden (waar je dus al 130 mag en kan) dan met 65 door de stad, ook al rijd je in beide gevallen zo'n 30% harder dan de toegestane snelheid. Waarom?
1. Je hebt geen fietsers en voetgangers op de snelweg.
2. Al het verkeer gaat dezelfde kant op
3. Een snelweg heeft geen gelijkvloerse kruisingen.
4. Een snelweg heeft geen drempels, chicanes en andere "duurzaam debiele" dingen.
Als een malle rijden is bij mij continue kleven, via vluchtstroken inhalen, mensen van de weg af duwen, etc.
Zelfs amateurs doen dat niet hoor, zelf als de emotie zo hoog is ga je niet met 140 een kruising over als je rood hebt.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:44 schreef DW457 het volgende:
[..]
Mee eens dat het op een snelweg veiliger is om hard te rijden dan op een weg met kruisende wegen. Je hebt ook helemaal gelijk dat voorrangsvoertuigen die bestuurd worden door professionals niet met 140 km/u over een kruising rijden. Daar had ik het ook niet over. Amateurs die worden geleidt door emoties doen dat soort dingen wel. Dát is mijn punt. En wanneer dit soort emotionele amateurs met grote haast door het verkeer racen op de snelweg, komen ze vroeg of laat ook weer in de bebouwde kom en je kan mij dan echt niet wijs maken dan dan opeens het gas eraf gaat en ze netjes wachten voor elk rood verkeerslicht.
Dat is jammer, want 't is toch echt zo. Overigens was de route die ik daar nam, zonder stoplichten (kwestie van je sluiproutes kennen).quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:44 schreef DW457 het volgende:
je kan mij dan echt niet wijs maken dan dan opeens het gas eraf gaat en ze netjes wachten voor elk rood verkeerslicht.
Dat waren we ook, wij hebben 112 gebeld.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:07 schreef Skull-splitter het volgende:
Voor hetzelfde geld was je de enige die ze gebeld had en je verliest door wat dan ook controle over het stuur met een dergelijke snelheid, dáár zijn ze mee geholpen...
Niet? Doorsnee snelweg trap je als het rustig is zo 200 hoor. Daarnaast spreek ik hier over een aantal jaar terug.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:07 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik kan me geen situatie bedenken waarin dit verhaal geloofwaardig is eigenlijk, of het is zo afgelegen dat je er nevernooitnie 200KM/u kunt rijden.
Heel moeilijk, als je 112 wilt bellen omdat ze dat zelf niet doet.quote:Daarnaast: laat zorg over aan professionals, spring je auto in, rij naar grootvader en moeder toe en blijf aan de lijn op speaker. Hoe moeilijk is het?
En dit kunnen we dus zeggen op elke verdediging die men hier blijkbaar moet maken voor hun post waarin ze vertellen waaraan ze zich dit keer hebben geërgerd. Want wat iedereen hier post, wordt vrijwel nooit voor waarheid aangenomen. Het is bijna altijd ongeloofwaardig en de irritatie ligt vrijwel altijd aan degene zelf die hier post.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
Maargoed, hang jij lekker de moraalridder uit vanuit je luie stoel. Je was er niet bij, je weet niet wat de situatie was en je weet niet wat mijn ervaringen zijn.
Echt wel.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:25 schreef Roadtrip het volgende:
Gelden de prijzen bij het tankstation trouwens ook als een irritatie op de weg?
Ik (hard)loop ook en ik snap het op zich wel hoor. Het loopt beter op een fietspad van beton/asfalt dan op een stoep met schots en scheve tegels die half weggezakt zijn of waar boomwortels onderdoor groeien. Of van die leuke stukken waar dan water blijft staan en zodra het een beetje droog is er een soort zwarte modder blijft liggen. Leuke plekjes om op je smoel te gaan kan ik je vertellen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:48 schreef Nytro het volgende:
Hardlopers die denken dat ze op het fietspad kunnen hollen terwijl er een voetpad naast loopt
Ook jij mag je knipperlicht gebruikenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:42 schreef JohnB52 het volgende:
Hebben jullie er al eens aan gedacht een dashcam te monteren?
Mijne was 38 euro:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |