twitter:joesaward twitterde op donderdag 16-01-2014 om 15:20:56Ecclestone stand down from F1 board http://t.co/L1QMPMOoEY reageer retweet
Helaas ja, heb de film onlangs gezien en 't zou tochminstens een oscar voor CGI en special effects moeten krijgen..quote:
Ik vond de CGI en special effects anders niet zo bijzonder, en bij tijden ronduit slecht. In elk geval niet zo goed als de genomineerden die ik gezien heb.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:06 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Helaas ja, heb de film onlangs gezien en 't zou tochminstens een oscar voor CGI en special effects moeten krijgen..
Ik verwachtte er meer een voor Daniel Bruhl, maar die is vervangen door Jonah Hill in vergelijking met de Golden Globes.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:06 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Helaas ja, heb de film onlangs gezien en 't zou tochminstens een oscar voor CGI en special effects moeten krijgen..
Amerikaanse team zou Haas Racing zijn. En de voormalige teambaas Colin Kolles.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:34 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens Ecclestone zijn er twee nieuwe teams geinteresseerd in de F1 (duits)
Er zou sprake zijn van twee nieuwe namen, maar geen autofabrikanten. Volgens Motorsport-Total.com wordt een Amerikaans team en een team van een voormalige F1 teambaas genoemd. Ook de naam van Zoran Stefanovic (StefanGP) wordt genoemd, maar of dat serieus is?
Daarnaast wil Eccelstone de huidige teams in de Formule 1 behouden en stelt voor de uitgaven van de teams te beperken tot 200 miljoen.
quote:NASCAR team owner Gene Haas is behind a US effort to gain an F1 entry for 2015, according to reports.
On December 11 the FIA announced a formal tender process, with a very short lead time, suggesting that interested parties had already been in contact. Late last year there were rumours of a potential F1 project in the USA.
The deadline for expressions of interest was January 3, with February 10 noted as the closing of full formal applications.
Germanys AmuS says that Haas plans to utilise a Ferrari power train and that the operation would be run by former Toro Rosso boss Guenther Steiner. The Austrian, who runs a composite facility in North Carolina ironically very close to the site of the failed US F1 effort was an interested observer in the paddock in Austin in November.
The 61-year-old Haas owns one of the worlds leading CNC companies, and also owns the Wind Shear wind tunnel, which has been used by F1 teams. He first entered the NASCAR world in 2002, and latterly has been in partnership with Tony Stewart. Together they won the 2011 Sprint Cup title.
AMuS says that former Force India and HRT boss Colin Kolles and Stefan GP have also expressed an interest in fielding teams.
Bernie Ecclestone said this week that he had been in contact with two candidates.
quote:De nieuwe auto van Lotus is deze week succesvol door de laatste crashtest van de internationale autosportbond FIA gekomen. Zo heeft het Britse Formule 1-team donderdag laten weten.
Nick Chester, de technisch directeur van Lotus, deelde twee weken geleden mee dat de E22 al voor verschillende verplichte crashtests van de FIA was geslaagd en dat alleen de voorkant van de auto nog aan een dergelijke proef moest worden onderworpen. Dit laatste is nu dus met succes gebeurd.
Desondanks zal Lotus niet met de nieuwe auto in actie komen tijdens de eerste test in Jerez. Het baandebuut van de E22 staat gepland voor de tweede testweek van het jaar, die plaatsvindt in Bahrein.
quote:McLaren has announced that Ron Dennis, the chairman of the McLaren Group has been appointed to the additional role of Group Chief Executive Officer of McLaren Group, with immediate effect.
Dennis, a shareholder of McLaren since 1980 and the architect of the company in its modern era, was the CEO of the Group from 1982 to 2012 and the Team Principal of the McLaren Formula 1 racing team from 1982 to 2009 before becoming Chairman of the Group in 2013.
“My fellow shareholders have mandated me to write an exciting new chapter in the story of McLaren, beginning by improving our on-track and off-track performance,” he said. “Over the coming weeks I intend to undertake a thorough and objective review of each of our businesses with the intention of optimising every aspect of our existing operations, whilst identifying new areas of growth that capitalise on our technologies, and where appropriate further investing in them. During February, I will articulate a new Group strategy and implement the organisational structure best suited to achieving it. I am excited by the prospect of returning to the role of Group Chief Executive Officer and working with my many colleagues and fellow shareholders to fulfil our objective – which is to win at whatever we do.”
Dennis remains chairman of McLaren Automotive, the high-performance road car company.
Where this leaves Martin Whitmarsh remains to be seen. He is currently team principal of McLaren Racing and chief operating officer of the McLaren Group. Ron Dennis spoke to the team on Thursday afternoon and said that the name of the team principal would be announced next month. My spies tell me that he told the staff that “there will be change” and that “McLaren will win again”.
As far as I can ascertain, there has been no shareholder movements, although Mansour Ojjeh stood down from the board of directors a few days ago.
One wonders whether Ross Brawn might be making a comeback at some point soon.
Ja met Maldonado is het onmogelijk om niet door alle crashtests heen te komen ;-)quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:43 schreef sasquatsch het volgende:
Lotus door alle crashtests heen gekomen
[..]
Ik vind whitmarch toch wel stukken symphatiekerquote:Op donderdag 16 januari 2014 19:19 schreef Geralt het volgende:
Hmz, ik weet niet wie ik meer mocht; Whtimarch of Dennis.
Ben het wel met je eens, Dennis vind ik een eng mannetje maar op zich geen vreemde beslissing want het was afgelopen jaar natuurlijk diep treurig voor McLaren begrippenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 07:09 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Ik vind whitmarch toch wel stukken symphatieker
Heb ook het idee dat de coureurs iets vrijer gelaten worden onder zijn leiding.
Dennis vond ik een vrije strenge, starre teambaas
Dat zou wel mooi passen inderdaad hahaquote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:31 schreef Joene het volgende:
Ron als Directeur , Ross Brawn beslist in de zomer en Honda in 2015 ?
Ik zie een mooie combi
Is ross niet ietwat overrated?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:12 schreef Joene het volgende:
ik lees op diverse nieuws sites dat ron ook zeeeeeeeeeer veel interesse heeft in Ross
Nee dat vind ik niet , Ross is een tactisch brein en heeft alle wereldtitels van Schumacher begeleid.quote:
Vergeet Rory Byrne niet, die samen met Brawn verantwoordelijk was voor de wereldtitels van Schumacher.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:15 schreef Joene het volgende:
[..]
Nee dat vind ik niet , Ross is een tactisch brein en heeft alle wereldtitels van Schumacher begeleid.
Ik denk dat die man , samen met adrian newey de 2 meest briljante mensen uit de f1 zijn.
Ook een goede vent ja. Las laatst dat die onwijs bezig is geweest met de auto voor dit jaar ook.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vergeet Rory Byrne niet, die samen met Brawn verantwoordelijk was voor de wereldtitels van Schumacher.
Ik baseer dit op 2 dingen:quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:15 schreef Joene het volgende:
[..]
Nee dat vind ik niet , Ross is een tactisch brein en heeft alle wereldtitels van Schumacher begeleid.
Ik denk dat die man , samen met adrian newey de 2 meest briljante mensen uit de f1 zijn.
Oh nee hij niet alleenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:25 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik baseer dit op 2 dingen:
1) Bij Mercedes kon hij in ieder geval het verschil niet maken. Misschien dat het racen van 10/15 jaar geleden beter bij zijn tactisch inzicht aansloot.
2) Zeeeeeer informatief interview met Eddie Irvine (F1 legends, afgelopen zondag op Sport1) waarin hij stelt dat het succes van Ferrari destijds zeker niet door Brawn kwam. Dit was een middelmatige engineer.
Dat geloof ik ook wel en denk dat het ook gaat om een mix. Alleen een Ross Brawn kan geen wonderen verrichten, zoals ook alleen een Vettel niet genoeg is om kampioen te worden.
Dan wordt Vettel WEER kampioenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:32 schreef Joene het volgende:
[..]
Oh nee hij niet alleen
Doe mij de combinatie Adrian Newey / Ross Brawn / Vettel / Alonso Svp
Dat kan ja . of Alonso .quote:
Dat dacht ik ook, totdat bleek dat 'Tooned' ook door Dennis bedacht is. Had ik totaal niet van hem verwacht!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:36 schreef Meike26 het volgende:
Ik vind Dennis ook geen fijne man, heeft in tegenstelling tot Whitmarch juist iets heel onsympathieks over zich,
Dat zou toch echt ganz toll zijn zegquote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:45 schreef IkWilbert het volgende:
Kobayashi, Van der Garde enFrijns in 2014 bij Caterham
In ieder geval volgens speedweek.com (in het duits)
http://www.speedweek.com/(...)o-fuer-Caterham.html
twitter:bgarloff twitterde op vrijdag 17-01-2014 om 16:16:31Neues Statement von Sabine Kehm in Sachen Schumi. Das Wörtchen "kritisch" fehlt... Ein Hoffnungsschimmer? http://t.co/EHNhFynQgN reageer retweet
twitter:adamcooperf1 twitterde op vrijdag 17-01-2014 om 13:25:06Inevitably momentum is building behind the Ross Brawn to McLaren scenario. Stranger things have happened... reageer retweet
En Nyck de Vries als 2e rijder.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
Alonso + Dennis + Brawn in 2015 bij McLaren dus. Zij willen dus ook wel weer een keer een kampioenschap winnen zo blijkt.
Volgens mij heeft Prost tegen Mario en Michael Andretti geracet.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:48 schreef Geralt het volgende:
Met een beetje geluk kan Verstappen nog tegen Alonso racen
Dan zouden Alonso, Kimi en Button zowel tegen Jos als tegen zijn zoon geraced hebben als ze nog een jaartje of 3 doorgaan
Is dat eigenlijk al vaak voorgekomen? Dat er dus coureurs zijn die tegen iemand geraced hebben en later in hun carrière tegen de zoon van die iemand racen?
Met Robert Downey Jr. als Fernando Alonsoquote:
Riccardo Patrese ook nog, maar die was net te laat (1977) om tegen Graham en Damon Hill te racen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Prost tegen Mario en Michael Andretti geracet.
Wie is Kimi? Ik ken de kop wel, maar kom niet op de naam.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:59 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Met Robert Downey Jr. als Fernando Alonso
Daar kwam ik ook niet helemaal uit, daarom had ik die niet genoemdquote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wie is Kimi? Ik ken de kop wel, maar kom niet op de naam.
Wel een goeie soep
ik zie het zo gebeuren, te meer Honda meteen in het eerste jaar wil scorenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
Alonso + Dennis + Brawn in 2015 bij McLaren dus. Zij willen dus ook wel weer een keer een kampioenschap winnen zo blijkt.
Ik heb geleerd om geruchten eigenlijk altijd meteen te geloven, hoger succespercentagequote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zie het zo gebeuren, te meer Honda meteen in het eerste jaar wil scoren
Bepaalde geruchten moet je wel geloven, anderen kun je gelijk naar het rijk der fabelen verwijzen. Hoe langer je het nieuws volgt, hoe beter je dat in kunt schattenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb geleerd om geruchten eigenlijk altijd meteen te geloven, hoger succespercentage.
Alonso blijft bij Ferrari.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
Alonso + Dennis + Brawn in 2015 bij McLaren dus. Zij willen dus ook wel weer een keer een kampioenschap winnen zo blijkt.
Mijn onderbuik gevoel zegt dat ook. Hij wil kostte wat kost die 3de titel hebben, en wilt dat perse in die rooie bak doen.quote:
In een en dezelfde zin doe je het een keer goed en een keer fout, waanzin.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:54 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hij wil kostte wat kost die 3de titel hebben, en wilt
ja joh, hartstikke waanzinquote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In een en dezelfde zin doe je het een keer goed en een keer fout, waanzin.
Vreemde cradhquote:
het zou zomaar kunnen ...quote:Op maandag 20 januari 2014 13:37 schreef IkWilbert het volgende:
Sponsoren van Giedo opeens verdwenen van de Caterham website... slecht nieuws op komst?
Einde van een ERA.quote:
Die vond ik er eigenlijk best ok uit zien. Dus daar ben ik zeker wel blij meequote:Op maandag 20 januari 2014 13:59 schreef Ferry_76 het volgende:
Naast de 'miereneter' schijnt ook de 'walrus' volgend jaar zijn terugkeer te gaan maken:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=55630
Tja, er gaan diverse geruchten. Volgens de een (Autosprint) worden Kobayashi en Ericsson de coureurs, volgens de ander (speedweek) Kobayashi en Van der Garde. Ericsson schijnt nog wat extra geld gevonden te hebben, waardoor (volgens de geruchten) hij net zoveel meebrengt als Van der Garde (=15 miljoen euro).quote:Op maandag 20 januari 2014 13:37 schreef IkWilbert het volgende:
Sponsoren van Giedo opeens verdwenen van de Caterham website... slecht nieuws op komst?
Het verdwijnen van de sponsoren lijkt me duidelijk genoeg.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Tja, er gaan diverse geruchten. Volgens de een (Autosprint) worden Kobayashi en Ericsson de coureurs, volgens de ander (speedweek) Kobayashi en Van der Garde. Ericsson schijnt nog wat extra geld gevonden te hebben, waardoor (volgens de geruchten) hij net zoveel meebrengt als Van der Garde (=15 miljoen euro).
Ik ben er ook bang voor.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:49 schreef Joene het volgende:
[..]
Het verdwijnen van de sponsoren lijkt me duidelijk genoeg.
Het is niet zo dat Giedo opeens een betere sponsor heeft.quote:
Al kan zijn sponsor misschien wel meer geld op tafel leggen. Is tenslotte van zijn schoonvader.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:52 schreef Joene het volgende:
[..]
Het is niet zo dat Giedo opeens een betere sponsor heeft.
Ik vermoed dat het Volvo Caterham F1 gaat wordenquote:Op maandag 20 januari 2014 14:53 schreef Joene het volgende:
Volgend jaar een blauwe caterham met ikea als hoofdsponsor.
Gezien het merk al van de site is verdwenen gok ik dat er niet teveel meer te regelen valt.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Al kan zijn sponsor misschien wel meer geld op tafel leggen. Is tenslotte van zijn schoonvader.
Zo kan het ook:quote:Op maandag 20 januari 2014 14:53 schreef Joene het volgende:
Volgend jaar een blauwe caterham met ikea als hoofdsponsor.
Ik denk dat de auto zo brak is dat de coureur hem zelf inelkaar moet zettenquote:Op maandag 20 januari 2014 14:56 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het Volvo Caterham F1 gaat worden
Al denk ik niet dat Ericsson met die band mee drumde, itt Slim Borgudd, die op een aantal albums mee drumde.quote:
dan krijg je vrachtwagens op de weg, want het automerk Volvo is in handen van Chinezen.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:56 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het Volvo Caterham F1 gaat worden
twitter:motor_racing twitterde op maandag 20-01-2014 om 15:10:12#F1 #formula1 Caterham downplays driver reports: Caterham plays down talk that it has agreed terms with both K... http://t.co/fJGu8bwXSS reageer retweet
En mijn reactie daar toen op:quote:Boekhoorn: "De onderhandelingen zijn in volle gang, maar het gaat helemaal goed komen. Ik verzeker je: Giedo staat volgend jaar gewoon weer op de grid. Honderd procent zeker." Hij liet eerder al weten dat hij geen belang in welk team dan ook zal nemen.
Maar om nu juichend te roepen "Told you so", nee dat toch ook weer nietquote:Hij zal ook niet zeggen dat ie er geen gat in ziet voor volgend jaar he? Maar ik zie VdG niet terugkeren
Het draait allemaal om geld. Diegene die het meeste meeneemt krijgt het stoeltje. En het lijkt erop dat Ericsson de laatste weken meer geld heeft gevonden dan Van der Garde.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:03 schreef flipsen het volgende:
Even teruggezocht:
[..]
En mijn reactie daar toen op:
[..]
Maar om nu juichend te roepen "Told you so", nee dat toch ook weer niet
Ericsson met Van der Garde, niet Kobayashi.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
Heeft iemand nog het lijstje met de voorspellingen van Eddy Jordan die hij bij de voorbeschouwing van de laatste race maakte? Had hij niet Kobayashi en Ericsson voorspeld bij Caterham? Ik denk dat hij gelijk gaat krijgen
quote:Saxo Bank nieuwe sponsor F1-renstal Lotus
Het Deense Saxo Bank is sponsor geworden van het Lotus F1 team, dat raakte vandaag bekend.
Saxo Bank is op het vlak van sponsoring vooral bekend uit het wielrennen. Onder meer Alberto Cantador fietst voor de wielerformatie van Saxo Bank.
Dat Saxo Bank sponsor is geworden van het Lotus F1 team is waarschijnlijk goed nieuws voor Marco Sorensen. Sorensen wordt reeds geruime tijd getipt als vervanger van Davide Valsecchi voor de rol van derde rijder bij Lotus.
Sorensen maakt deel uit van het talentenprogramma van Lotus. Hij was de voorbije twee seizoenen actief in de World Series. Vorig jaar deed Sorensen ook een F1-test op het circuit van Paul Ricard.
Whahahahaquote:Op maandag 20 januari 2014 18:24 schreef Meike26 het volgende:
Dat lijkt mij ook de mooiste combi. Tof dat Kobayashi geld heeft weten te genereren met zijn grote fa base, begrijpelijk ook, maar gezien de ontwikkelingen in de F1 nu is een jaar sabbatical niet gemakkelijk om terug te komen, zeker niet als Jenson gelijk krijgt met die hilarische taferelen, dan is Kobayashi geen coureur die het plotseling rustiger aan doet. Met Giedo als vetrouwd gezicht binnen het team en Ericson als jong talent meeste groei kans in het team !
Was een gerucht van een Eurosport/MotorsTV verslaggever op Twitter. Kobayashi en Frijns.quote:Op maandag 20 januari 2014 21:52 schreef Geralt het volgende:
Pic weg dus. Ik kan me haast niet voorstellen dat zo een achterhoede team er goed aan doet om een compleet nieuwe line-up te nemen.
Bovendien veranderd er komend seizoen zo veel aan de auto's dat een Kamui geen enkele meerwaarde heeft boven Giedo. Die kent het team inmiddels en heeft het de tweede helft best aardig gedaan.
Maargoed, morgen weten we waarschijnlijk mee. Dat die logo's weg zijn geeft te denken natuurlijk.
Wie weet gooien ze Frijns er wel naast
Frijns voor Caterham is wel heel erg uit het left-field toch? Of heeft hij tegenwoordig grote sponsors achter zich?quote:Op maandag 20 januari 2014 21:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Was een gerucht van een Eurosport/MotorsTV verslaggever op Twitter. Kobayashi en Frijns.
Niet dat ik weet. Maar wel een nieuw management en nog steeds bezig met een F1 stoeltje.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:11 schreef kepler het volgende:
[..]
Frijns voor Caterham is wel heel erg uit het left-field toch? Of heeft hij tegenwoordig grote sponsors achter zich?
quote:Rumours are surfacing that the McLaren F1 team are in advanced talks with a GP2 series outfit to make the French ART Grand Prix team a ‘B’ team for the legendary British team.
McLaren would use ART in conjunction with Honda to develop young drivers and prime them for Formula 1. Honda themselves could also promote a Japanese driver to the GP2 team, especially as Honda are returning to Formula 1 for the 2015 season.
A deal is apparently imminent for young Belgian Stoffel Vandoorne to join the ART GP2 team in 2014. The 2013 Formula Renault 3.5 Series runner-up is already part of the McLaren young driver programme, and would be an ideal candidate for the ‘B’ team.
Vandoorne is expected to join the GP2 series rather than stay in the Formula Renault 3.5 series, as it would be a different challenge for the 21-year-old. A second year would not be that beneficial, as it would be expected that Vandoorne would and should win the championship, and anything less could be thought of as a failure. A move into GP2 therefore makes sense as it would enable the Belgian to learn more and prepare to move on into Formula 1 in the next few years, especially as GP2 runs on F1 circuits.
As previously mentioned, his team-mate could come from Japan. Three names have been thrown out there, including the 2013 Super Formula champion Naoki Yamamoto. The 22-year-old already has the support of Honda, and has previously expressed eagerness to race in Europe.
A second Japanese name linked is Koudai Tsukakoshi, who has previously raced in the F3 Euroseries in 2008 with minimal success. He is already 27-years-old so he might have missed his chance. However, the Japanese often overlook age and it could give Tsukakoshi the chance.
A third name being linked, but the outsider of them all, is Takuya Izawa, who is 29-years-old. Honda seem to want to be taken seriously this time around, and it is thought Izawa would be too much of a risk.
If indeed ART GP become the McLaren ‘B’ team, it could be a good thing for all parties involved. ART would get the funding from above to hire decent drivers, and McLaren would have an outlet to put their young drivers in a competitive race seat.
2013 obviously was not a great year for McLaren, but for the Woking team they must be hoping 2014 will be much better. They have Magnussen stepping up to F1 this year, and Vandoorne waiting in the wings. The future looks bright, and the talent looks promising.
Lopen sponsordeals niet vaak tot vlak voor de eerste tests van het nieuwe seizoen? Niet zelden zie je dan ook coureurs ook in witte raceoveralls rondlopen.quote:Op maandag 20 januari 2014 21:52 schreef Geralt het volgende:
Pic weg dus. Ik kan me haast niet voorstellen dat zo een achterhoede team er goed aan doet om een compleet nieuwe line-up te nemen.
Bovendien veranderd er komend seizoen zo veel aan de auto's dat een Kamui geen enkele meerwaarde heeft boven Giedo. Die kent het team inmiddels en heeft het de tweede helft best aardig gedaan.
Maargoed, morgen weten we waarschijnlijk mee. Dat die logo's weg zijn geeft te denken natuurlijk.
Wie weet gooien ze Frijns er wel naast
twitter:cmckinleyF1 twitterde op maandag 20-01-2014 om 19:30:04Caterham driver announcement tomorrow - Sky have interviews with the new drivers at 8pm tomorrow night http://t.co/pMxWuE5Zwa reageer retweet
quote:De toekomst van Giedo van der Garde wordt vandaag (dinsdag) duidelijk. De Nederlander belegt om 10.00 uur een persconferentie in Amsterdam, waar duidelijk zal worden wat hij komend seizoen gaat doen. Van der Garde reed vorig seizoen voor het team van Caterham, dat het enige team is dat de coureurs voor komend seizoen nog niet bekend heeft gemaakt.
Van der Garde was in onderhandeling met meerdere teams in de afgelopen maanden. Volgens diverse bronnen werd er gesproken met Sauber, Force India en Williams, maar beide teams hebben inmiddels al lang hun bezetting voor dit jaar rond. Alleen Caterham moest langer onderhandelen met coureurs en het lijkt erop dat het team eruit is.
Charles Pic rijdt in ieder geval geen tweede seizoen voor het team. Hij maakte op maandagavond bekend dat hij Caterham heeft verlaten. Of Van der Garde eenzelfde mededeling zal moeten doen, of dat hij een tweede seizoen krijgt, wordt spoedig bekend.
Bron https://www.facebook.com/RobinFrijnsCrowdFundingquote:It’s Double Dutch again!
Wij lopen een tikje voor uit op de feiten, maar brengen toch vanuit betrouwbare bronnen;
Robin Frijns en Giedo van der Garde tekenen bij Caterham F1 Team!
Wat betekend dit voor Robin?
Wij gaan er van uit dat Robin hetzelfde traject dan dat Giedo deed, gaat doen dus; Testcoureur en GP2 Coureur voor Caterham in F1 en GP2.
Van der Garde wordt wederom race coureur en zal zijn tweede seizoen in gaan.
Charles Pic heeft bevestigd niet te zullen gaan rijden en dat hij het team verlaten heeft.
Wij feliciteren beide heren en al onze volgers met opnieuw
( Minardi 2005 red, wel ietsje anders! ) met Double Dutch!
10.00 uur; Persconferentie Van der Garde in Amsterdam.
Van race naar 3e coureur is geen vooruitgang Guido.quote:F1: Van der Garde naar Sauber
door Frank Woestenburg
Giedo van der Garde heeft het Formule 1-team van Caterham ingeruild voor dat van Sauber. De Amsterdammer heeft bij de Zwitserse renstal een contract getekend als derde coureur.
Als onderdeel van de overeenkomst zal hij in de raceweekends een aantal vrije trainingen voor zijn rekening nemen. Ook is er een belangrijke rol voor hem weggelegd tijdens de verschillende testdagen die op het programma staan.
Frijns
Caterham zal waarschijnlijk nog deze week officieel bevestigen dat men in zee gaat met de Japanner Kamui Kobayashi en de Zweed Marcus Ericsson als vaste coureurs. Robin Frijns wordt reservecoureur bij het team.
Bij Sauber zijn Adrian Sutil uit Duitsland en Esteban Gutiérrez uit Mexico de twee vaste coureurs.
Perspectief
Van der Garde beschouwt zijn overgang naar Sauber als een sportieve verbetering, ondanks het feit dat hij aankomend seizoen geen races zal rijden. Wel is er perspectief op de langere termijn.
Van der Garde: ,,Het is mijn taak het team te helpen met de verdere ontwikkeling van de auto. Maar natuurlijk ben ik in de eerste plaats een coureur met ambities. Ik wil dan ook aan iedereen laten zien wat ik waard ben. Mijn doelstelling op de langere termijn blijft onveranderd: ik wil slagen in de Formule 1. Hopelijk keer ik in 2015 terug op de grid.
'Mooie stap voorwaarts'
Afgelopen seizoen debuteerde Van der Garde in de Formule 1 bij Caterham. Na een moeizame start maakte hij zeker de laatste maanden indruk, ook op andere teams. De Amsterdammer, die gesponsord wordt door McGregor, zegt dankbaar te zijn voor de kans die hij van Caterham heeft gekregen om ervaring op te doen.
,,Die ervaring zal me de komende jaren zeker nog goed van pas komen. Maar op dit moment ben ik vooral ontzettend blij met het contract dat ik heb getekend bij Sauber. Ik zie het als een mooie stap voorwaarts. Voor iedere coureur is het een droom om voor een gerenommeerd team als Sauber uit te komen.
Bevestigd door GPupdate.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:12 schreef Spooky4u het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)e_naar_Sauber__.html
[..]
Van race naar 3e coureur is geen vooruitgang Guido.
nog een bron dan:quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:13 schreef nils7 het volgende:
2 verschillende berichten in 1 minuut tijd
Ach die heeft ook een klote rol net als giedo.quote:
Niks dus.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:29 schreef WEST het volgende:
Giedo wordt dus reserve coureur bij sauber.
Niet om het één of ander maar ik heb begin vorig jaar al gezegd dat hij maximaal één jaar coureur zou zijn op de grid. Nu is hij ook nog coureur maar na een jaartje roemloos wat vrijdagtrainingen is het ook VDG exit. Jammer dat juist deze jongen word gesponsord. Ik denk persoonlijk dat een Frijns, Melker, Verstappen of De Vries dit veel meer verdienen. Die kunnen namelijk echt wel rijden. Beter dan VDG.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:29 schreef WEST het volgende:
Giedo wordt dus reserve coureur bij sauber.
Ik heb Melker of De Vries niet veel beter zien presteren dan VdG. VdG is ook niet slecht, alleen geen echte topper. Maar wel WSR 3.5 kampioen. Verstappen moet het nog maar laten zien, want karten is anders dan autoracen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:56 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Niet om het één of ander maar ik heb begin vorig jaar al gezegd dat hij maximaal één jaar coureur zou zijn op de grid. Nu is hij ook nog coureur maar na een jaartje roemloos wat vrijdagtrainingen is het ook VDG exit. Jammer dat juist deze jongen word gesponsord. Ik denk persoonlijk dat een Frijns, Melker, Verstappen of De Vries dit veel meer verdienen. Die kunnen namelijk echt wel rijden. Beter dan VDG.
Met Alexander Rossi en Robin Frijns als testrijders.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:38 schreef alwaysonhold het volgende:
Dit zijn de coureurs van Caterham, nu officieel:
http://www.gpupdate.net/n(...)-slag-voor-caterham/
Ja en geen GP2 stoeltje bij Caterham, want daar gaat Rossi en nog een ander rijden. Frijns zit zo weer een jaar stil....quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met Alexander Rossi en Robin Frijns als testrijders.
Ik lees het net. Rio Haryanto, ook al zo'n geweldig talent. Not.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:49 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ja en geen GP2 stoeltje bij Caterham, want daar gaat Rossi en nog een ander rijden. Frijns zit zo weer een jaar stil....
maar heeft dus wel geldquote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik lees het net. Rio Haryanto, ook al zo'n geweldig talent. Not.
Zal hier wel mee te maken hebben gehad dat hij niet meer bij Caterham wilde blijven.twitter:Jamesallenonf1 twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 14:18:30"If we are still at the back at the end of this year we won't carry on" - Tony Fernandes. reageer retweet
Als het ook waar is, dat van een.contract afwijzen...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:20 schreef IkWilbert het volgende:
Toch wel apart om te lezen dat Giedo een racecontract bij Caterham heeft afgewezen om test rijder te worden bij Sauber. Hopelijk blijkt dit een verstandige keuze te zijn geweest... we gaan het zien in 2015.
Hij zegt het zelf dus neem aan dat het waar is...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:05 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Als het ook waar is, dat van een.contract afwijzen...
Tsja, nog een jaar twee seconden per ronden achter het veld aanhobbelen schiet je ook niet veel mee op denk ik.. En ik zie Caterham ook niet zo maar even het gat dichten met de concurrentie, nieuwe regels of niet.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:20 schreef IkWilbert het volgende:
Toch wel apart om te lezen dat Giedo een racecontract bij Caterham heeft afgewezen om test rijder te worden bij Sauber. Hopelijk blijkt dit een verstandige keuze te zijn geweest... we gaan het zien in 2015.
Hij kon bijtekenen maar dat hoeft natuurlijk niet als 1 van de eerste rijders te zijnquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:07 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Hij zegt het zelf dus neem aan dat het waar is...
http://www.gpupdate.net/n(...)uiste-stap-voor-mij/
Ik denk dat dat het geval is, wat ik begreep neemt die Ericson een slokje meer geld mee en in Kobayashi zien ze commercieel wel broodquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:22 schreef 4-elements het volgende:
Snap zijn keuze niet. Je kunt beter nog een jaar meerijden dan een onzekere toekomst tegemoet gaan en misschien nooit meer een F1-race rijden. Of hij had eigenlijk geen keuze en kon niet meer bij Caterham terecht en lult dat vervolgens recht...
Er is imho weinig vaags aan de situatie bij Sauber.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:10 schreef Bart-Willem het volgende:
Hij heeft 't idd zelf aangegeven. Ik had dat nooit gedaan aangezien Caterham vorig jaar goed voor hem was en beide partijen waren lovend over elkaar. Met Sauber is dat echt afwachten want Sauber lijkt me niet de meest betrouwbare partner:
- Kobayashi onder "vage omstandigheden" de laan uitgestuurd (ik vermoed dat ze 'm gewoon niet meer konden betalen ofzo);
- vorig jaar vreemde perikelen met Hulkenberg, salarissen en andere onzin;
- Serotkin die met veel bombarie werd aangekondigd als hét talent, racezitje en flinke sponsoring, maar vervolgens is meneer derde coureur en nu is het helemaal onduidelijk;
- Frijns die ook onder vage omstandigheden weggewerkt werd.
Het zou me niets verbazen als Sauber denkt even een jaartje sponsorgeld van VDG binnen te harken en daarna een dikke dolk in de rug van VDG.
Ze hebben waarschijnlijk wel wat geld betaald (vandaar de betaalde rekeningen aan het eind van het jaar en de aanstelling van Sirotkin als testrijder) maar naar wat ik gelezen heb zijn ze nog steeds in onderhandeling over een investeringsplan wat maar niet van de grond wil komen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:35 schreef Bart-Willem het volgende:
Wat dus aangeeft dat het wel degelijk vaag is @ Sauber: je gaat toch niet iemand wegjagen voordat er überhaupt echt geld op je rekening is gestort?
Ik las dat het bedrag wat Ericsson meebrengt in dezelfde orde van grootte ligt als dat van Van der Garde. Kobayashi is commercieel interessant voor AirAsia die de Japanse markt op wil.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat dat het geval is, wat ik begreep neemt die Ericson een slokje meer geld mee en in Kobayashi zien ze commercieel wel brood
Iemand die deze vraag kan beantwoorden?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:20 schreef Spooky4u het volgende:
Overigens, zijn de Florida winterseries ergens op het pretweb te vinden?
Het programma van de Florida Winter Series 2014:
• 22 januari 2014: Collectieve test op Homestead Speedway
• 25-27 januari 2014: 1e ronde op Sebring Raceway
• 3-5 februari 2014: 2e ronde op Palm Beach International Raceway
• 12-14 februari 2014: 3e ronde op Homestead Speedway RC
• 17-19 februari 2014: 4e ronde op Homestead Speedway RC Mod
hij moet hopen dat die Kobajap en die Zweed Caterham naar minimaal P10 in het constructeurskampioenschap rijden en zelf moet hij in de baantijd die hij heeft supersnel zijn, alsmede in de simulator zowel iedereen om de oren rijden als de auto beter maken.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:02 schreef Geralt het volgende:
Frijns was schijnbaar dicht bij een racestoeltje bij Caterham wat ik zo links en rechts lees en de hoge heren daar zien alvast een topper in hem.
Hij moet eerder hopen op een paar invalbeurten erbij lijkt me, waarbij hij puike stuurmanskunsten laat zien die niet onopgemerkt aan andere teams voorbij kunnen gaan. En dan het jaar erop als coureur erin en het jaar daarna vertrekken naar een echt team. Uiteraard met contractbreuk wat dan afgekocht moet worden. Caterham geld, Frijns een fatsoenlijk stoeltje, win winquote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hij moet hopen dat die Kobajap en die Zweed Caterham naar minimaal P10 in het constructeurskampioenschap rijden en zelf moet hij in de baantijd die hij heeft supersnel zijn, alsmede in de simulator zowel iedereen om de oren rijden als de auto beter maken.
had afgelopen ook al gezocht op de websites afgelopen weekend. Kan helaas ook niets vinden. Zou het wel gaaf vinden die races eens te zien met coureurs uit verschillende disciplines in de autosport.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Iemand die deze vraag kan beantwoorden?
Maakt echt niet uit of Frijns wel of niet sneller is, Fernandes is bezig met een exit plan en heeft zo lang mogelijk gewacht om de beschikbare stoeltjes zo duur mogelijk te verkopen. Boekhoorn gaat zijn geld natuurlijk niet rechtstreeks aan Fernandes geven, dus kiezen ze voor een tussenjaar als testcoureur van Sauber en volgend jaar gaan ze een racestoeltje bij Sauber proberen te kopen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:19 schreef aesop het volgende:
Ik zie twee leuke scenario's:
Frijns die Ericsson na een half jaar vervangt omdat ie op vrijdag laat zien véél sneller te zijn en omdat Ericsson toch achteraan hobbelt.
Giedo die Gutierrez halverwege vervangt omdat ie wéér geen potten kan breken.
Of het waar is wat Giedo zegt? Waarom niet, ook al is het maar een jaar, achteraanmeehobbelen zonder perspectief op punten is voor een coureur stilstand. Hoewel je ook kan zeggen dat juist komend seizoen er kansen liggen voor de kleine teams.
Zo van de zijkant gezien lijkt het er op dat FI voor een walrusneus is gegaan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:26 schreef Nober het volgende:
Die neus valt het meest op, wil wel wat meer foto's zien.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/112222quote:Force India's new Formula 1 challenger is to have a dramatic facelift early in the campaign, with the team promising a more aggressive nose.
The first side-on image of the VJM07 that was published on Wednesday did not give a proper idea of the shape of the narrow noses that will become a common feature of F1 2014.
And although the image suggested that Force India's version could be quite standard, technical director Andrew Green has revealed a bolder version is being worked on.
F1 teams worried over 'ugly' 2014 noses
"Our nose is a launch spec and later we will have an updated front end of the car, which potentially is quite different," said Green.
"We had to take quite a pragmatic view of it and say we've got to go testing so we've got to get a car out of the door.
"As much as we want to push the boundaries of the impact structure, because we know how important they are for the whole car, we don't have the resources to push it to the limit in our first iteration, so we need a banker.
"The nose that is on the launch car is a banker. We've got ourselves a car that we can go testing and racing with. Several weeks ago we started pushing the design boundaries because we think there's performance in it.
"There are new concepts coming through."
Various technical personnel have already suggested that the 2014 low noses will make the cars look ugly this year.
Lelijk ding.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:10 schreef LWD-Godius het volgende:
Here's a picture of the first turbo-powered F1 car for 26 years - Force India's VJM07 (2014), X:
[ afbeelding ]
twitter:JennieGow twitterde op woensdag 22-01-2014 om 11:18:06and if you wondered how you can actually use the energy generating here is the techy bit… #F1 @RenaultSportF1 http://t.co/4shGdW6asG reageer retweet
twitter:ScarbsF1 twitterde op woensdag 22-01-2014 om 12:05:19A quick sharpie sketch of the #VJM07 nose http://t.co/1A6U2zOPdO reageer retweet
twitter:ScarbsF1 twitterde op woensdag 22-01-2014 om 12:03:20Heres what the side view of the #vjm07 looks like. finger nose tip and wedge shape upper. FW mounts to the finger http://t.co/buRTR1wjzu reageer retweet
Wel een mooie stijl zo idd.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:56 schreef LWD-Godius het volgende:
Wat ook opvalt is dat de side pods nu niet meer zo stijl naar beneden lopen zoals in de voorgaande jaren maar richting de achterkant van het chassis lopen,
Handig lijstje. Misschien wel even vermelden dat dit Nederlandse tijdstippen zijn (ik was al begonnen om het om te rekenen, tot ik bedacht dat 07:00 wel heel erg vroeg zou zijn als lokale starttijd).quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Starttijden nu ook bekend:
[ afbeelding ]
Nee ik vind die oude ook mooier. Sowieso vind ik zwarte racewagens er nogal snel "goedkoop" uitzien.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:43 schreef Gramulanion het volgende:
Ik ben dus de enige die zwart met wit met groen met rood met oranje niet mooi vind, oké..Vond die van vorig jaar veel mooier.
ik vind deze livery juist veel mooier dan de vorigequote:Op woensdag 22 januari 2014 19:43 schreef Gramulanion het volgende:
Ik ben dus de enige die zwart met wit met groen met rood met oranje niet mooi vind, oké..Vond die van vorig jaar veel mooier.
Wat ik uit het interview op GPupdate gehoord heb. Is dat Giedo wel bij kon teken bij Caterham maar zelf besloot omdat niet te doen. Wel een moedige beslissing. Tijd zal leren of dat verstandig is geweest.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:56 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Niet om het één of ander maar ik heb begin vorig jaar al gezegd dat hij maximaal één jaar coureur zou zijn op de grid. Nu is hij ook nog coureur maar na een jaartje roemloos wat vrijdagtrainingen is het ook VDG exit. Jammer dat juist deze jongen word gesponsord. Ik denk persoonlijk dat een Frijns, Melker, Verstappen of De Vries dit veel meer verdienen. Die kunnen namelijk echt wel rijden. Beter dan VDG.
Frijns is bij alle races aanwezig, en is sowieso 11 races reserve coureur. En op een aantal vrijdagen mag hij laten zien wat hij waard is. Dat hij geen zitje bij een GP2 team heeft is jammer.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:49 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ja en geen GP2 stoeltje bij Caterham, want daar gaat Rossi en nog een ander rijden. Frijns zit zo weer een jaar stil....
Nouja de waarheid zal wel ergens in het midden liggen gok ik zomaar.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:30 schreef WEST het volgende:
[..]
Wat ik uit het interview op GPupdate gehoord heb. Is dat Giedo wel bij kon teken bij Caterham maar zelf besloot omdat niet te doen. Wel een moedige beslissing.
Ach ... zo is Button wereld-kampioen gewordenquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Tsja, Fernandez heeft verklaard dat als het dit jaar niet beter gaat dan afgelopen jaren hij de stekker er na dit jaar uittrekt. Misschien zijn die knopen sowieso al doorgehakt en is Giedo uit een zinkend schip vertrokken, dat is dan beter dan je geld in een bodemloze put dumpen.
En ik had dat juist voorspeldquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:00 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ach ... zo is Button wereld-kampioen geworden
Dat heb ik nou met witte racewagens. Behalve dan bij de (Marlboro) McLarens van eind jaren '80-begin jaren '90.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Sowieso vind ik zwarte racewagens er nogal snel "goedkoop" uitzien.
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op donderdag 23-01-2014 om 10:30:32Here's a safe-for-kids version of the Williams launch pic:#F1
reageer retweet
twitter:BBCSport twitterde op donderdag 23-01-2014 om 11:12:12Formula 1 is to go ahead with the controversial plan to award double points at the season’s last race after a meeting of the sport’s bosses. reageer retweet
Waar ik nu eigenlijk bang voor ben, is dat de teams eerst een mooiere oplossing hadden bedacht, maar door die tekening van een paar weken terug dachtten:"Dat we dat zelf niet bedacht hebben!" En dat daarom er nu straks 22 auto's met zo'n swaffelneus op de grid staan...quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:45 schreef LWD-Godius het volgende:
Superlelijk dit, kan FIA nou niet eens eerst nadenken wat de gevolgen kunnen zijn van het door hun zo brak opgestelde regelgeving?
Ik denk dat je nergens bang voor hoeft te zijn, maar het gewoon moet accepteren. Er zal geen enkel team zijn dat denkt "Oke, dit ziet er wel leuk uit, laten we het zo houden. Het is een halve seconde langzamer, maar de fans vinden het vast mooier"quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:30 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Waar ik nu eigenlijk bang voor ben, is dat de teams eerst een mooiere oplossing headden bedacht, maar door die tekening van een paar weken terug dachtten:"Dat we dat zelf niet bedacht hebben!" En dat daarom er nu straks 22 auto's met zo'n swaffelneus op de grid staan...
Maar die moest geen miljoenen betalen voor zijn stoel, al had ie wel loon ingeleverd maar onnodig geld verkwisten deed hij nietquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:00 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ach ... zo is Button wereld-kampioen geworden
las het net ook, ik denk dat sauber eerst wat miljoenen van Gutierrez gaat plukken en dat giedo halverwege mag instappenquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:57 schreef Ferry_76 het volgende:
Van der Garde voor Sirotkin in de rangorde:
http://www.formule1.nl/ni(...)de-voor-zich-dulden/
Niks nieuws toch. Sirotkin was alleen bevestigd als testcoureur. Bij de bekendmaking van Giedo is expliciet gezegd dat hij test- en reservecoureur is. Dus dat was imho toen al duidelijk.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:57 schreef Ferry_76 het volgende:
Van der Garde voor Sirotkin in de rangorde:
http://www.formule1.nl/ni(...)de-voor-zich-dulden/
quote:The FIA has confirmed its earlier plan to introduce cost control and cost reduction regulations for 2015, following a meeting yesterday.
The regulations will be presented to the World Motor Sport Council in June and will come into force for the start of next season.
An FIA statement said: “The FIA President reaffirmed to members of the WMSC the FIA’s intention to assure a healthy, affordable and spectacular FIA Formula One World Championship for the long-term future. At a meeting of the F1 Strategy Group yesterday, chaired by the FIA President, and attended by Bernie Ecclestone and the teams, it was unanimously agreed that cost reduction and cost control regulations will be presented to the WMSC in June 2014 for introduction in January 2015.”
Meanwhile, there have been some updates to the rules both for this year and beyond, although they have yet to be fully ratified:
Amendments to the 2014 Sporting Regulations were also approved, but are subject to ratification by the F1 Commission and teams. These include:
- The Stewards may now impose a five second time penalty which can be taken before work is carried out on the car in a pit stop
- Team personnel must also wear helmets during qualifying, as well as the race
- Drivers may not stop on the slowing down lap to save fuel for sampling and subsequent analysis; this will not be considered justifiable reason for stopping
- For 2014 only, each team will be allowed six curfew ‘jokers’, previously there were two permitted. This is to allow more flexibility for working on the new engines and cars
Amendments to the 2014 Technical Regulations, subject to agreement of the F1 Commission and teams:
- The weight of the car, without fuel, must not be less than 691kg at all times during the Event. The weight limit has increased by 1kg to take into account the difference in weight between the tyres in 2013 and 2014.
Amendments to the 2015 Sporting Regulations, subject to agreement of the F1 Commission:
- To be considered as a constructor, teams will now not need to design and manufacture suspension and brake ducts
Amendments to the 2015 Technical Regulations, subject to agreement of the F1 Commission:
- The car minimum weight has been increased by 10kg, to 701kg, for 2015
- All tyre heating devices will be prohibited in 2015
- For safety reasons, the front part of the chassis will not be able to climb too steeply rearward of the front of the chassis.
Dafuq is dat voor 'n zinquote:- To be considered as a constructor, teams will now not need to design and manufacture suspension and brake ducts
Rosberg nieuwe sponsor?quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:11 schreef Gramulanion het volgende:
[ afbeelding ]
Rosberg en Hamilton volgend seizoen wat makkelijker uit elkaar te houden.
Nummer 6.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:51 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
Rosberg nieuwe sponsor?
Ik lees VI
Hele normale zin toch? Geen onduidelijkheid in ieder geval.quote:
In ieder geval zijn naam weer stijlvol op de zijkant, zoals ik het graag ziequote:Op donderdag 23 januari 2014 18:11 schreef Gramulanion het volgende:
[ afbeelding ]
Rosberg en Hamilton volgend seizoen wat makkelijker uit elkaar te houden.
Binnenkort weer een decreet van de FIA dat toch echt de startnummers op zowel de auto als op de helm met Arabische cijfers dienen te worden aangegeven, niet met romeinse om verwarring te voorkomen en dat, zoals bijvoorbeeld de zes van Rosberg, er een streep onder moet zodat in het geval hij op de kop in het grind belandt, er geen verwarring kan onstaan tussen de zes en de negen..quote:
De pits uit op houten wielen voor je gevoel dan. Hopelijk zijn ze tegen die tijd gewend aan het koppel.quote:- All tyre heating devices will be prohibited in 2015
Ik heb nu al medelijden met de pitcrew, als ze straks in een oven moeten werkenquote:Op donderdag 23 januari 2014 23:49 schreef Fer het volgende:
[..]
De pits uit op houten wielen voor je gevoel dan. Hopelijk zijn ze tegen die tijd gewend aan het koppel.
''Will now not need to design'' normaalquote:Op donderdag 23 januari 2014 21:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hele normale zin toch? Geen onduidelijkheid in ieder geval.
Vloerverwarmingquote:Op donderdag 23 januari 2014 23:49 schreef Fer het volgende:
[..]
De pits uit op houten wielen voor je gevoel dan. Hopelijk zijn ze tegen die tijd gewend aan het koppel.
Ik snap je niet, het is een volstrekt correcte en begrijpbare Engelse zin.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 06:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
''Will now not need to design'' normaalNormaal zou zijn als er stond ''don''t have to design''.....
Wat heeft dat met Kimi te maken? Hij gaat naar Mac hoogstwaarschijnlijkquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:11 schreef dery1990 het volgende:
Boullier leaves Lotus, Lopez new team boss
http://www.gpupdate.net/e(...)lopez-new-team-boss/
![]()
Kimi
twitter:CraigNormanF1 twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 11:14:42This was probably the moment it dawned on Eric Boullier that Lotus might be a bit tough in 2014 https://t.co/kz7GTcPHYX reageer retweet
Die gaat eens rustig een jaartje zijn geld tellen, was hij ook niet een beetje teleurgesteld in Honda toen hij BrawnF1 op moest richten?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:25 schreef sasquatsch het volgende:
Als Boullier naar McLaren gaat, gaat Brawn daar dus waarschijnlijk niet heen.
Dat is dan de conclusie ja. Helaas weten we het niet vandaagquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:25 schreef sasquatsch het volgende:
Als Boullier naar McLaren gaat, gaat Brawn daar dus waarschijnlijk niet heen.
Edit: de site spoort niet. 12 PM GMT is 13:00u onze tijd, maar de teller staat nu wel op 23 minuten.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:34 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat is dan de conclusie ja. Helaas weten we het niet vandaagMclaren zal alleen de auto presenteren over 30 90 minuten.
ik wou net zeggen de site van mclaren zegt 23 minuten.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Edit: de site spoort niet. 12 PM GMT is 13:00u onze tijd, maar de teller staat nu wel op 23 minuten.
http://www.mclaren.com/formula1/car/
Op twitter gaan geruchten over oranje , en sowieso andere livery zonder titelsponsor vodafone.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:36 schreef Funzel het volgende:
Ben erg benieuwd hoe die eruit gaan zien. Ook of ze een andere livery gaan hebben.
En gelijk weer -1 voor Dennis.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:41 schreef sasquatsch het volgende:
Laatste geruchten (die ik gelezen heb) waren dat Ron Dennis juist geen oranje wil, maar chroom/rood zoals de afgelopen seizoenen. Past ook meer bij Honda volgend jaar.
Hij zag het vast niet zitten om Pastor elke race weer te moeten herinneren om niet de auto te crashen, aangezien Lotus geen geld heeft.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:23 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]twitter:CraigNormanF1 twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 11:14:42This was probably the moment it dawned on Eric Boullier that Lotus might be a bit tough in 2014 https://t.co/kz7GTcPHYX reageer retweet
Of als het weer minder gaat met Grosjean dat het afwachten wordt welke van de 2 als eerste tijdens de race de auto afschrijftquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:46 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Hij zag het vast niet zitten om Pastor elke race weer te moeten herinneren om niet de auto te crashen, aangezien Lotus geen geld heeft.
Logisch, omdat ze nu nog niet met Honda rijden? (Not)quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:41 schreef sasquatsch het volgende:
Laatste geruchten (die ik gelezen heb) waren dat Ron Dennis juist geen oranje wil, maar chroom/rood zoals de afgelopen seizoenen. Past ook meer bij Honda volgend jaar.
Als ze dat al niet kunnen, dan belooft dat weinig goedsquote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:16 schreef ChuckBartowski het volgende:
12 uur GMT = 1 uur bij ons. Nog even geduldDie countdown was niet helemaal goed geïmplementeerd.
twitter:RFrijns twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 12:24:17Soo I will drive on the 3rd day in Jerez. Looking forward for the green machine!
. reageer retweet
Mooi!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:28 schreef Tarado het volgende:
twitter:RFrijns twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 12:24:17Soo I will drive on the 3rd day in Jerez. Looking forward for the green machine!
. reageer retweet
Kan op aardig wat tracktime ja.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Goeie dag ook om te rijden. De eerste dagen zijn toch vooral gepruts met dingen die het onverwachts niet blijken te doen.
Dat is niet te hopen voor hem want dan heb je nog kans dat ze zeggen sorry volgende keer beterquote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Goeie dag ook om te rijden. De eerste dagen zijn toch vooral gepruts met dingen die het onverwachts niet blijken te doen.
twitter:f1pulse twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 12:49:58Ferrari's 2014 #F1 car named F14 T after fan vote http://t.co/FZtiNIcgnP http://t.co/9jJSBMMLBu reageer retweet
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:51 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]twitter:f1pulse twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 12:49:58Ferrari's 2014 #F1 car named F14 T after fan vote http://t.co/FZtiNIcgnP http://t.co/9jJSBMMLBu reageer retweet
FIA T
7 Räikkönen naar Williams?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:55 schreef sasquatsch het volgende:
Martini nieuwe sponsor Williams?
[ afbeelding ]
Vroeger (begin '70) reed Wlliams ook met Martini met de nummer 7.quote:
Mooi welquote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
Au.
http://www.f1fanatic.co.u(...)4-29-first-pictures/
twitter:Lotus_F1Team twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 13:03:15And heres our beauty #E22 #ImStillSexyAndIKnowIt http://t.co/VWA69KnQRK reageer retweet
Nee bijna geen he , zijn hun titel sponsor kwijtquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:09 schreef JohnB52 het volgende:
Lekker veel sponsoring ook zeg op die McLaren
Wie photoshopt ook zo'n Mercedeslul op de coureurs?quote:
dat kan toch niet mensenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
Au.
http://www.f1fanatic.co.u(...)4-29-first-pictures/
Hebben ze waarschijnlijk al een andere voor die ze op een later moment bekend maken. Hun budget voor dit jaar is groter dan ooit. Dat heb je niet als je geen vervanger hebt voor de vetrokken Vodafone.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:11 schreef Joene het volgende:
[..]
Nee bijna geen he , zijn hun titel sponsor kwijt
Wie zegt dat F1 wagens mooi moeten zijn? Design volgt functie, dus schoonheid komt pas op de tweede plaats.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat kan toch niet mensenwagen worden maar lelijker en lelijker. De walrusneus van Williams jaren terug zou tegenwoordig mooi zijn
Een walrus èn penisneus in één.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
Au.
http://www.f1fanatic.co.u(...)4-29-first-pictures/
quote:
dat snap ik, maar het oog wil ook watquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wie zegt dat F1 wagens mooi moeten zijn? Design volgt functie, dus schoonheid komt pas op de tweede plaats.
quote:
Had gehoopt op minder rood.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.f1fanatic.co.uk/2014/01/24/lotus-e22-first-picture/
Trololol. Is die dubbele neus nou a-symmetisch?twitter:Lotus_F1Team twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 13:03:15And heres our beauty #E22 #ImStillSexyAndIKnowIt http://t.co/VWA69KnQRK reageer retweet
Kijk eens hoe smal die achtervleugels zijn.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:29 schreef Marks het volgende:
En lelijk vind ik ze ook zeker niet, jammer dat alleen de voorkant zo anders is, de rest lijkt hetzelfde als vorig jaar
Schop dat topic gewoon omhoogquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:36 schreef Nober het volgende:
KLB / Lelijke neuzen
Ik kan weer een nieuw topic openen.
twitter:ScarbsF1 twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 13:16:09Not sure how Lotus make the twin tusk arrangement meet the reg "a single external cross section of more than 9000mm² " reageer retweet
twitter:ScarbsF1 twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 15:44:14OK I understand the Lotus nose now..... reageer retweet
FFS.twitter:ScarbsF1 twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 15:45:51The two tusks are unequal lengths, longer one forms the 9000mm2 tip, the other is also a crash strcuture, both act as Y250 flow conditioners reageer retweet
F1Today.netquote:Brazilian newspaper, Dario Motorsport has reported that Williams will be sponsored by the popular drinks brand Martini in 2014. Although no official announcement have been made, various international sources are quoting that the deal is done.
It is known however, that Martini will be the teams' title sponsor, following the loss of PDVSA following Pastor Maldonado's move to Lotus.
The deal will see a secure financial backing for the British-squad following a tough 2013 campaign, with the team matching their previous worst result of only 5 points scored all season.
Martini first entered Formula 1 in 1972 with the Italian-run Tecno team, they also sponsored Lotus in the late 1970's. Following a long break, they returned to the sport in 2006 with Scuderia Ferrari.
Williams are switching to Mercedes power from 2014, having run the Renault V8 for the past two seasons.
The team are expected to unveil the new livery and partnership on the morning of the first day at the Jerez test on January 28th.
Ja, al zijn jouw plaatjes wat mooier.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:01 schreef Meike26 het volgende:
Was dit al gemeld ? :
[..]
F1Today.net
Als zij inderdaad titelsponsor worden, voorspel ik een heel erg gave liveryAls je Googled op 'Martini Racing' word het denk ik een Williams met meer wit dan blauw en een flinke dosis rood erbij...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Livery gemaakt door iemand met naam ML2166 ; "Thank you for this first impressions of the 2014 Marussia Williams, nice work![]()
Advocatentaal.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 06:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
''Will now not need to design'' normaalNormaal zou zijn als er stond ''don''t have to design''.....
Wees gerust, Grosjean en Maldonado hebben binnen de kortste keren een schaamlipcorrectie uitgevoerd.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:52 schreef Meike26 het volgende:
Met die a-symmetrische neus van de Lotus moet Jenson of Kevin hem er wel een beetje scheef inbrengen...
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Wees gerust, Grosjean en Maldonado hebben binnen de kortste keren een schaamlipcorrectie uitgevoerd.
Twee neuzen zou best kunnen, maar ik vraag me af of de andere variant dan ook apart door de crashtest moet. Misschien dat het verschil verwaarloosbaar is?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:01 schreef opreis het volgende:
Zou lotus 2 neuzen hebben? 1 voor een circuit met de klok mee en eentje voor tegen de klok in?
En begrijp ik het nou goed dat ie a-symetrisch is om het regelement te omzijlen ofzo?
Tering die achtervleugels lijken best zielig zo klein...
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:32 schreef sasquatsch het volgende:
Die neus van de McLaren past in die van Lotus. Mannetje en vrouwtje.
Car pornquote:
Grijs gepunte lans in een brede zwarte schedequote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:10 schreef opreis het volgende:
[..]
Gast doet dat ff in een spoiler, dit is NSFW
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |