twitter:joesaward twitterde op donderdag 16-01-2014 om 15:20:56Ecclestone stand down from F1 board http://t.co/L1QMPMOoEY reageer retweet
Helaas ja, heb de film onlangs gezien en 't zou tochminstens een oscar voor CGI en special effects moeten krijgen..quote:
Ik vond de CGI en special effects anders niet zo bijzonder, en bij tijden ronduit slecht. In elk geval niet zo goed als de genomineerden die ik gezien heb.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:06 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Helaas ja, heb de film onlangs gezien en 't zou tochminstens een oscar voor CGI en special effects moeten krijgen..
Ik verwachtte er meer een voor Daniel Bruhl, maar die is vervangen door Jonah Hill in vergelijking met de Golden Globes.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:06 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Helaas ja, heb de film onlangs gezien en 't zou tochminstens een oscar voor CGI en special effects moeten krijgen..
Amerikaanse team zou Haas Racing zijn. En de voormalige teambaas Colin Kolles.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:34 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens Ecclestone zijn er twee nieuwe teams geinteresseerd in de F1 (duits)
Er zou sprake zijn van twee nieuwe namen, maar geen autofabrikanten. Volgens Motorsport-Total.com wordt een Amerikaans team en een team van een voormalige F1 teambaas genoemd. Ook de naam van Zoran Stefanovic (StefanGP) wordt genoemd, maar of dat serieus is?
Daarnaast wil Eccelstone de huidige teams in de Formule 1 behouden en stelt voor de uitgaven van de teams te beperken tot 200 miljoen.
quote:NASCAR team owner Gene Haas is behind a US effort to gain an F1 entry for 2015, according to reports.
On December 11 the FIA announced a formal tender process, with a very short lead time, suggesting that interested parties had already been in contact. Late last year there were rumours of a potential F1 project in the USA.
The deadline for expressions of interest was January 3, with February 10 noted as the closing of full formal applications.
Germanys AmuS says that Haas plans to utilise a Ferrari power train and that the operation would be run by former Toro Rosso boss Guenther Steiner. The Austrian, who runs a composite facility in North Carolina ironically very close to the site of the failed US F1 effort was an interested observer in the paddock in Austin in November.
The 61-year-old Haas owns one of the worlds leading CNC companies, and also owns the Wind Shear wind tunnel, which has been used by F1 teams. He first entered the NASCAR world in 2002, and latterly has been in partnership with Tony Stewart. Together they won the 2011 Sprint Cup title.
AMuS says that former Force India and HRT boss Colin Kolles and Stefan GP have also expressed an interest in fielding teams.
Bernie Ecclestone said this week that he had been in contact with two candidates.
quote:De nieuwe auto van Lotus is deze week succesvol door de laatste crashtest van de internationale autosportbond FIA gekomen. Zo heeft het Britse Formule 1-team donderdag laten weten.
Nick Chester, de technisch directeur van Lotus, deelde twee weken geleden mee dat de E22 al voor verschillende verplichte crashtests van de FIA was geslaagd en dat alleen de voorkant van de auto nog aan een dergelijke proef moest worden onderworpen. Dit laatste is nu dus met succes gebeurd.
Desondanks zal Lotus niet met de nieuwe auto in actie komen tijdens de eerste test in Jerez. Het baandebuut van de E22 staat gepland voor de tweede testweek van het jaar, die plaatsvindt in Bahrein.
quote:McLaren has announced that Ron Dennis, the chairman of the McLaren Group has been appointed to the additional role of Group Chief Executive Officer of McLaren Group, with immediate effect.
Dennis, a shareholder of McLaren since 1980 and the architect of the company in its modern era, was the CEO of the Group from 1982 to 2012 and the Team Principal of the McLaren Formula 1 racing team from 1982 to 2009 before becoming Chairman of the Group in 2013.
“My fellow shareholders have mandated me to write an exciting new chapter in the story of McLaren, beginning by improving our on-track and off-track performance,” he said. “Over the coming weeks I intend to undertake a thorough and objective review of each of our businesses with the intention of optimising every aspect of our existing operations, whilst identifying new areas of growth that capitalise on our technologies, and where appropriate further investing in them. During February, I will articulate a new Group strategy and implement the organisational structure best suited to achieving it. I am excited by the prospect of returning to the role of Group Chief Executive Officer and working with my many colleagues and fellow shareholders to fulfil our objective – which is to win at whatever we do.”
Dennis remains chairman of McLaren Automotive, the high-performance road car company.
Where this leaves Martin Whitmarsh remains to be seen. He is currently team principal of McLaren Racing and chief operating officer of the McLaren Group. Ron Dennis spoke to the team on Thursday afternoon and said that the name of the team principal would be announced next month. My spies tell me that he told the staff that “there will be change” and that “McLaren will win again”.
As far as I can ascertain, there has been no shareholder movements, although Mansour Ojjeh stood down from the board of directors a few days ago.
One wonders whether Ross Brawn might be making a comeback at some point soon.
Ja met Maldonado is het onmogelijk om niet door alle crashtests heen te komen ;-)quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:43 schreef sasquatsch het volgende:
Lotus door alle crashtests heen gekomen
[..]
Ik vind whitmarch toch wel stukken symphatiekerquote:Op donderdag 16 januari 2014 19:19 schreef Geralt het volgende:
Hmz, ik weet niet wie ik meer mocht; Whtimarch of Dennis.
Ben het wel met je eens, Dennis vind ik een eng mannetje maar op zich geen vreemde beslissing want het was afgelopen jaar natuurlijk diep treurig voor McLaren begrippenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 07:09 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Ik vind whitmarch toch wel stukken symphatieker
Heb ook het idee dat de coureurs iets vrijer gelaten worden onder zijn leiding.
Dennis vond ik een vrije strenge, starre teambaas
Dat zou wel mooi passen inderdaad hahaquote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:31 schreef Joene het volgende:
Ron als Directeur , Ross Brawn beslist in de zomer en Honda in 2015 ?
Ik zie een mooie combi
Is ross niet ietwat overrated?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:12 schreef Joene het volgende:
ik lees op diverse nieuws sites dat ron ook zeeeeeeeeeer veel interesse heeft in Ross
Nee dat vind ik niet , Ross is een tactisch brein en heeft alle wereldtitels van Schumacher begeleid.quote:
Vergeet Rory Byrne niet, die samen met Brawn verantwoordelijk was voor de wereldtitels van Schumacher.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:15 schreef Joene het volgende:
[..]
Nee dat vind ik niet , Ross is een tactisch brein en heeft alle wereldtitels van Schumacher begeleid.
Ik denk dat die man , samen met adrian newey de 2 meest briljante mensen uit de f1 zijn.
Ook een goede vent ja. Las laatst dat die onwijs bezig is geweest met de auto voor dit jaar ook.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vergeet Rory Byrne niet, die samen met Brawn verantwoordelijk was voor de wereldtitels van Schumacher.
Ik baseer dit op 2 dingen:quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:15 schreef Joene het volgende:
[..]
Nee dat vind ik niet , Ross is een tactisch brein en heeft alle wereldtitels van Schumacher begeleid.
Ik denk dat die man , samen met adrian newey de 2 meest briljante mensen uit de f1 zijn.
Oh nee hij niet alleenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:25 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik baseer dit op 2 dingen:
1) Bij Mercedes kon hij in ieder geval het verschil niet maken. Misschien dat het racen van 10/15 jaar geleden beter bij zijn tactisch inzicht aansloot.
2) Zeeeeeer informatief interview met Eddie Irvine (F1 legends, afgelopen zondag op Sport1) waarin hij stelt dat het succes van Ferrari destijds zeker niet door Brawn kwam. Dit was een middelmatige engineer.
Dat geloof ik ook wel en denk dat het ook gaat om een mix. Alleen een Ross Brawn kan geen wonderen verrichten, zoals ook alleen een Vettel niet genoeg is om kampioen te worden.
Dan wordt Vettel WEER kampioenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:32 schreef Joene het volgende:
[..]
Oh nee hij niet alleen
Doe mij de combinatie Adrian Newey / Ross Brawn / Vettel / Alonso Svp
Dat kan ja . of Alonso .quote:
Dat dacht ik ook, totdat bleek dat 'Tooned' ook door Dennis bedacht is. Had ik totaal niet van hem verwacht!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:36 schreef Meike26 het volgende:
Ik vind Dennis ook geen fijne man, heeft in tegenstelling tot Whitmarch juist iets heel onsympathieks over zich,
Dat zou toch echt ganz toll zijn zegquote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:45 schreef IkWilbert het volgende:
Kobayashi, Van der Garde enFrijns in 2014 bij Caterham
In ieder geval volgens speedweek.com (in het duits)
http://www.speedweek.com/(...)o-fuer-Caterham.html
twitter:bgarloff twitterde op vrijdag 17-01-2014 om 16:16:31Neues Statement von Sabine Kehm in Sachen Schumi. Das Wörtchen "kritisch" fehlt... Ein Hoffnungsschimmer? http://t.co/EHNhFynQgN reageer retweet
twitter:adamcooperf1 twitterde op vrijdag 17-01-2014 om 13:25:06Inevitably momentum is building behind the Ross Brawn to McLaren scenario. Stranger things have happened... reageer retweet
En Nyck de Vries als 2e rijder.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
Alonso + Dennis + Brawn in 2015 bij McLaren dus. Zij willen dus ook wel weer een keer een kampioenschap winnen zo blijkt.
Volgens mij heeft Prost tegen Mario en Michael Andretti geracet.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:48 schreef Geralt het volgende:
Met een beetje geluk kan Verstappen nog tegen Alonso racen
Dan zouden Alonso, Kimi en Button zowel tegen Jos als tegen zijn zoon geraced hebben als ze nog een jaartje of 3 doorgaan
Is dat eigenlijk al vaak voorgekomen? Dat er dus coureurs zijn die tegen iemand geraced hebben en later in hun carrière tegen de zoon van die iemand racen?
Met Robert Downey Jr. als Fernando Alonsoquote:
Riccardo Patrese ook nog, maar die was net te laat (1977) om tegen Graham en Damon Hill te racen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Prost tegen Mario en Michael Andretti geracet.
Wie is Kimi? Ik ken de kop wel, maar kom niet op de naam.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:59 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Met Robert Downey Jr. als Fernando Alonso
Daar kwam ik ook niet helemaal uit, daarom had ik die niet genoemdquote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wie is Kimi? Ik ken de kop wel, maar kom niet op de naam.
Wel een goeie soep
ik zie het zo gebeuren, te meer Honda meteen in het eerste jaar wil scorenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
Alonso + Dennis + Brawn in 2015 bij McLaren dus. Zij willen dus ook wel weer een keer een kampioenschap winnen zo blijkt.
Ik heb geleerd om geruchten eigenlijk altijd meteen te geloven, hoger succespercentagequote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zie het zo gebeuren, te meer Honda meteen in het eerste jaar wil scoren
Bepaalde geruchten moet je wel geloven, anderen kun je gelijk naar het rijk der fabelen verwijzen. Hoe langer je het nieuws volgt, hoe beter je dat in kunt schattenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb geleerd om geruchten eigenlijk altijd meteen te geloven, hoger succespercentage.
Alonso blijft bij Ferrari.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
Mijn onderbuik gevoel zegt dat ook. Hij wil kostte wat kost die 3de titel hebben, en wilt dat perse in die rooie bak doen.quote:
In een en dezelfde zin doe je het een keer goed en een keer fout, waanzin.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:54 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hij wil kostte wat kost die 3de titel hebben, en wilt
ja joh, hartstikke waanzinquote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In een en dezelfde zin doe je het een keer goed en een keer fout, waanzin.
Vreemde cradhquote:
het zou zomaar kunnen ...quote:Op maandag 20 januari 2014 13:37 schreef IkWilbert het volgende:
Sponsoren van Giedo opeens verdwenen van de Caterham website... slecht nieuws op komst?
Einde van een ERA.quote:
Die vond ik er eigenlijk best ok uit zien. Dus daar ben ik zeker wel blij meequote:Op maandag 20 januari 2014 13:59 schreef Ferry_76 het volgende:
Naast de 'miereneter' schijnt ook de 'walrus' volgend jaar zijn terugkeer te gaan maken:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=55630
Tja, er gaan diverse geruchten. Volgens de een (Autosprint) worden Kobayashi en Ericsson de coureurs, volgens de ander (speedweek) Kobayashi en Van der Garde. Ericsson schijnt nog wat extra geld gevonden te hebben, waardoor (volgens de geruchten) hij net zoveel meebrengt als Van der Garde (=15 miljoen euro).quote:Op maandag 20 januari 2014 13:37 schreef IkWilbert het volgende:
Sponsoren van Giedo opeens verdwenen van de Caterham website... slecht nieuws op komst?
Het verdwijnen van de sponsoren lijkt me duidelijk genoeg.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Tja, er gaan diverse geruchten. Volgens de een (Autosprint) worden Kobayashi en Ericsson de coureurs, volgens de ander (speedweek) Kobayashi en Van der Garde. Ericsson schijnt nog wat extra geld gevonden te hebben, waardoor (volgens de geruchten) hij net zoveel meebrengt als Van der Garde (=15 miljoen euro).
Ik ben er ook bang voor.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:49 schreef Joene het volgende:
[..]
Het verdwijnen van de sponsoren lijkt me duidelijk genoeg.
Het is niet zo dat Giedo opeens een betere sponsor heeft.quote:
Al kan zijn sponsor misschien wel meer geld op tafel leggen. Is tenslotte van zijn schoonvader.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:52 schreef Joene het volgende:
[..]
Het is niet zo dat Giedo opeens een betere sponsor heeft.
Ik vermoed dat het Volvo Caterham F1 gaat wordenquote:Op maandag 20 januari 2014 14:53 schreef Joene het volgende:
Volgend jaar een blauwe caterham met ikea als hoofdsponsor.
Gezien het merk al van de site is verdwenen gok ik dat er niet teveel meer te regelen valt.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Al kan zijn sponsor misschien wel meer geld op tafel leggen. Is tenslotte van zijn schoonvader.
Zo kan het ook:quote:Op maandag 20 januari 2014 14:53 schreef Joene het volgende:
Volgend jaar een blauwe caterham met ikea als hoofdsponsor.
Ik denk dat de auto zo brak is dat de coureur hem zelf inelkaar moet zettenquote:Op maandag 20 januari 2014 14:56 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het Volvo Caterham F1 gaat worden
Al denk ik niet dat Ericsson met die band mee drumde, itt Slim Borgudd, die op een aantal albums mee drumde.quote:
dan krijg je vrachtwagens op de weg, want het automerk Volvo is in handen van Chinezen.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:56 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het Volvo Caterham F1 gaat worden
twitter:motor_racing twitterde op maandag 20-01-2014 om 15:10:12#F1 #formula1 Caterham downplays driver reports: Caterham plays down talk that it has agreed terms with both K... http://t.co/fJGu8bwXSS reageer retweet
En mijn reactie daar toen op:quote:Boekhoorn: "De onderhandelingen zijn in volle gang, maar het gaat helemaal goed komen. Ik verzeker je: Giedo staat volgend jaar gewoon weer op de grid. Honderd procent zeker." Hij liet eerder al weten dat hij geen belang in welk team dan ook zal nemen.
Maar om nu juichend te roepen "Told you so", nee dat toch ook weer nietquote:Hij zal ook niet zeggen dat ie er geen gat in ziet voor volgend jaar he? Maar ik zie VdG niet terugkeren
Het draait allemaal om geld. Diegene die het meeste meeneemt krijgt het stoeltje. En het lijkt erop dat Ericsson de laatste weken meer geld heeft gevonden dan Van der Garde.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:03 schreef flipsen het volgende:
Even teruggezocht:
[..]
En mijn reactie daar toen op:
[..]
Maar om nu juichend te roepen "Told you so", nee dat toch ook weer niet
Ericsson met Van der Garde, niet Kobayashi.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
Heeft iemand nog het lijstje met de voorspellingen van Eddy Jordan die hij bij de voorbeschouwing van de laatste race maakte? Had hij niet Kobayashi en Ericsson voorspeld bij Caterham? Ik denk dat hij gelijk gaat krijgen
quote:Saxo Bank nieuwe sponsor F1-renstal Lotus
Het Deense Saxo Bank is sponsor geworden van het Lotus F1 team, dat raakte vandaag bekend.
Saxo Bank is op het vlak van sponsoring vooral bekend uit het wielrennen. Onder meer Alberto Cantador fietst voor de wielerformatie van Saxo Bank.
Dat Saxo Bank sponsor is geworden van het Lotus F1 team is waarschijnlijk goed nieuws voor Marco Sorensen. Sorensen wordt reeds geruime tijd getipt als vervanger van Davide Valsecchi voor de rol van derde rijder bij Lotus.
Sorensen maakt deel uit van het talentenprogramma van Lotus. Hij was de voorbije twee seizoenen actief in de World Series. Vorig jaar deed Sorensen ook een F1-test op het circuit van Paul Ricard.
Whahahahaquote:Op maandag 20 januari 2014 18:24 schreef Meike26 het volgende:
Dat lijkt mij ook de mooiste combi. Tof dat Kobayashi geld heeft weten te genereren met zijn grote fa base, begrijpelijk ook, maar gezien de ontwikkelingen in de F1 nu is een jaar sabbatical niet gemakkelijk om terug te komen, zeker niet als Jenson gelijk krijgt met die hilarische taferelen, dan is Kobayashi geen coureur die het plotseling rustiger aan doet. Met Giedo als vetrouwd gezicht binnen het team en Ericson als jong talent meeste groei kans in het team !
Was een gerucht van een Eurosport/MotorsTV verslaggever op Twitter. Kobayashi en Frijns.quote:Op maandag 20 januari 2014 21:52 schreef Geralt het volgende:
Pic weg dus. Ik kan me haast niet voorstellen dat zo een achterhoede team er goed aan doet om een compleet nieuwe line-up te nemen.
Bovendien veranderd er komend seizoen zo veel aan de auto's dat een Kamui geen enkele meerwaarde heeft boven Giedo. Die kent het team inmiddels en heeft het de tweede helft best aardig gedaan.
Maargoed, morgen weten we waarschijnlijk mee. Dat die logo's weg zijn geeft te denken natuurlijk.
Wie weet gooien ze Frijns er wel naast
Frijns voor Caterham is wel heel erg uit het left-field toch? Of heeft hij tegenwoordig grote sponsors achter zich?quote:Op maandag 20 januari 2014 21:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Was een gerucht van een Eurosport/MotorsTV verslaggever op Twitter. Kobayashi en Frijns.
Niet dat ik weet. Maar wel een nieuw management en nog steeds bezig met een F1 stoeltje.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:11 schreef kepler het volgende:
[..]
Frijns voor Caterham is wel heel erg uit het left-field toch? Of heeft hij tegenwoordig grote sponsors achter zich?
quote:Rumours are surfacing that the McLaren F1 team are in advanced talks with a GP2 series outfit to make the French ART Grand Prix team a ‘B’ team for the legendary British team.
McLaren would use ART in conjunction with Honda to develop young drivers and prime them for Formula 1. Honda themselves could also promote a Japanese driver to the GP2 team, especially as Honda are returning to Formula 1 for the 2015 season.
A deal is apparently imminent for young Belgian Stoffel Vandoorne to join the ART GP2 team in 2014. The 2013 Formula Renault 3.5 Series runner-up is already part of the McLaren young driver programme, and would be an ideal candidate for the ‘B’ team.
Vandoorne is expected to join the GP2 series rather than stay in the Formula Renault 3.5 series, as it would be a different challenge for the 21-year-old. A second year would not be that beneficial, as it would be expected that Vandoorne would and should win the championship, and anything less could be thought of as a failure. A move into GP2 therefore makes sense as it would enable the Belgian to learn more and prepare to move on into Formula 1 in the next few years, especially as GP2 runs on F1 circuits.
As previously mentioned, his team-mate could come from Japan. Three names have been thrown out there, including the 2013 Super Formula champion Naoki Yamamoto. The 22-year-old already has the support of Honda, and has previously expressed eagerness to race in Europe.
A second Japanese name linked is Koudai Tsukakoshi, who has previously raced in the F3 Euroseries in 2008 with minimal success. He is already 27-years-old so he might have missed his chance. However, the Japanese often overlook age and it could give Tsukakoshi the chance.
A third name being linked, but the outsider of them all, is Takuya Izawa, who is 29-years-old. Honda seem to want to be taken seriously this time around, and it is thought Izawa would be too much of a risk.
If indeed ART GP become the McLaren ‘B’ team, it could be a good thing for all parties involved. ART would get the funding from above to hire decent drivers, and McLaren would have an outlet to put their young drivers in a competitive race seat.
2013 obviously was not a great year for McLaren, but for the Woking team they must be hoping 2014 will be much better. They have Magnussen stepping up to F1 this year, and Vandoorne waiting in the wings. The future looks bright, and the talent looks promising.
Lopen sponsordeals niet vaak tot vlak voor de eerste tests van het nieuwe seizoen? Niet zelden zie je dan ook coureurs ook in witte raceoveralls rondlopen.quote:Op maandag 20 januari 2014 21:52 schreef Geralt het volgende:
Pic weg dus. Ik kan me haast niet voorstellen dat zo een achterhoede team er goed aan doet om een compleet nieuwe line-up te nemen.
Bovendien veranderd er komend seizoen zo veel aan de auto's dat een Kamui geen enkele meerwaarde heeft boven Giedo. Die kent het team inmiddels en heeft het de tweede helft best aardig gedaan.
Maargoed, morgen weten we waarschijnlijk mee. Dat die logo's weg zijn geeft te denken natuurlijk.
Wie weet gooien ze Frijns er wel naast
twitter:cmckinleyF1 twitterde op maandag 20-01-2014 om 19:30:04Caterham driver announcement tomorrow - Sky have interviews with the new drivers at 8pm tomorrow night http://t.co/pMxWuE5Zwa reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |