abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135573794
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:40 schreef arjan1112 het volgende:
Dat kost je toch helemaal geen geld?? je loon gaat juist omhoog
300,- euro netto minder per maand kost dat pensioenakkoord me.
En als ik nog huur, dan gaat mijn hele inkomen naar de huur.
I´m back.
pi_135573839
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:40 schreef ems. het volgende:

[..]

De makkelijkste manier van hervorming, is wel gebleken door de geschiedenis heen. Een waardeoordeel geef ik er verder niet aan mee.
Ik vraag me af of dat anno 2014 nog werkt. We zijn een samenleving gericht op ontspanning en individualisme. Het zal mensen die geweld toepassen niet in dank afgenomen worden als ze andermans plezier en bezittingen vernielen.
pi_135573847
Huh? Hoezo dan?

Je gaat toch minder premie betalen door dat akkoord met gevolg dat je netto loon stijgt
pi_135574026
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat anno 2014 nog werkt. We zijn een samenleving gericht op ontspanning en individualisme. Het zal mensen die geweld toepassen niet in dank afgenomen worden als ze andermans plezier en bezittingen vernielen.
Geweld is dan ook het meest effectief als het puur is gericht op de "boosdoeners". Je steekt niet het huis van de minister-president in brand, je steekt de minister-president zelf in brand, zeg maar :P

Maargoed, nu praten we meer over revolutie dan over protest. Desalniettemin is de connectie tussen de twee wel voor de hand liggend.
Conscience do cost.
pi_135574051
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:43 schreef arjan1112 het volgende:
Huh? Hoezo dan?

Je gaat toch minder premie betalen door dat akkoord met gevolg dat je netto loon stijgt
Nee, we gaan niet minder premie betalen.
En mochten mensen minder premie betalen, dan is dat om ze meer IB te laten betalen.
Maar nee, de premie gaat niet omlaag bij de meeste pensioenfondsen nee. Dus het plannetje van het kabinet zal sws wel een beetje spaak lopen.
I´m back.
pi_135574204
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:46 schreef ems. het volgende:

[..]

Geweld is dan ook het meest effectief als het puur is gericht op de "boosdoeners". Je steekt niet het huis van de minister-president in brand, je steekt de minister-president zelf in brand, zeg maar :P

Maargoed, nu praten we meer over revolutie dan over protest. Desalniettemin is de connectie tussen de twee wel voor de hand liggend.
Verscherpte veiligheidsmaatregelen als gevolg van aanslagen zal men ook niet blij van worden.

Hoe dan ook, ik ben er van overtuigd dat Nederlanders snel over zullen gaan op rellen, want protesteren zijn we in de tijd van onvrede uiten met plaatjes op Facebook wel verleerd.
pi_135574344
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:49 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Verscherpte veiligheidsmaatregelen als gevolg van aanslagen zal men ook niet blij van worden.
Zeker, maar anderzijds is precies die mate van niet-blijheid hetgeen wat je nodig hebt voor hervorming.
quote:
Hoe dan ook, ik ben er van overtuigd dat Nederlanders snel over zullen gaan op rellen, want protesteren zijn we in de tijd van onvrede uiten met plaatjes op Facebook wel verleerd.
100 likes = ik roep boze dingen naar de dorps-agent 8-)
Conscience do cost.
pi_135574409
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:49 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nederlanders gaan niet over op rellen.
I´m back.
pi_135574897
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:53 schreef El_Matador het volgende:
Ah ja, kun je dit staven?

Roermond (gewoon een deel van de Rijnslenkbreuken, niks geen aardgas) was 5,4. Hoe luidt het mechanisme precies dat gasboringen aardbevingen met tussen de 5 en 6 (10 keer zo krachtig als een van 5) op de Schaal van Richter veroorzaken?
Ik ben bekend met het logaritmische karakter van de schaal van Richter. ;) Tussen de 5 en 6 heb ik in de NRC gelezen toe zij over het oordeel van het Staatstoezicht op de Mijnen schreven. Dus ik neem aan dat het uit een rapport komt van die club. :) Welk mechanisme daar achter zit? Dat moet jij volgens mij beter weten dan ik.
pi_135575017
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:56 schreef 99.999 het volgende:
Ach, men zal het afkopen. Met pakweg vijftig of honderd miljoen per jaar kan je heel wat herstellen en compenseren.
RTL Nieuws meldde net dat er al gesproken wordt over een bedrag van per jaar 700 miljoen...
pi_135575073
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:03 schreef Kowloon het volgende:

[..]

RTL Nieuws meldde net dat er al gesproken wordt over een bedrag van per jaar 700 miljoen...
Plus elk jaar 1 miljard. CU is uitgestapt. _O- .
I´m back.
pi_135575416
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:06 schreef El_Matador het volgende:
Ja, dat kan ik, maar ik kom niet met die stellige uitspraak.

Wederom een inhoudsloos luchtbelletje dus. Waarvan akte.
Niet zo snel oordelen jij, ik zat wel degelijk juist:
quote:
'Kans op zwaardere aardbevingen in Groningen'

[...]

De aardbevingen in Groningen kunnen zwaarder worden dan ze tot nu toe zijn geweest. Volgens betrokken organisaties zou het op termijn om schokken van kracht 4,5 tot 6,0 op schaal van Richter kunnen gaan, meldt de NOS. De omroep heeft mailverkeer ingezien van de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM), het Staatstoezicht op de Mijnen (SODM) en het ministerie van Economische Zaken. Hoe zwaar de bevingen precies kunnen worden, ligt aan de hoeveelheid gas die uit de bodem wordt gehaald. Augustus 2012 vond in het Groningse Huizinge een relatief zware aardbeving van kracht 3,6 plaats. Tot dan toe werd rekening gehouden met een maximumkracht van 3,9.

[...]
pi_135575463
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Plus elk jaar 1 miljard. CU is uitgestapt. _O- .
Wat bedoel je met CU is uitgestapt? :)
pi_135575608
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:11 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Wat bedoel je met CU is uitgestapt? :)
Die gaat het kabinet niet meer steunen, begreep ik.
I´m back.
pi_135575711
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die gaat het kabinet niet meer steunen, begreep ik.
Ah, dat zou heel mooi zijn. :)
pi_135575726
Dus nou krijg je weer een jaar van onderhandelen met de oppositie ?
pi_135575775
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:15 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ah, dat zou heel mooi zijn. :)
Nou ja, heel mooi, maar ik hoorde het volgens mij gister al op radio1.
I´m back.
pi_135575802
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:15 schreef arjan1112 het volgende:
Dus nou krijg je weer een jaar van onderhandelen met de oppositie ?
Yep, alleen dat wordt natuurlijk steeds moeilijker...
I´m back.
pi_135575829
Gewoon wat extra windmolentjes en de benzine wat duurder maken, en GroenLinks is aan boord.
whehe
pi_135576002
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:18 schreef arjan1112 het volgende:
Gewoon wat extra windmolentjes en de benzine wat duurder maken, en GroenLinks is aan boord.
whehe
En wat minder plofkippen bij de Appie?
I´m back.
pi_135576066
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En wat minder plofkippen bij de Appie?
als je de dierenpartij ook nodig hebt bv.
pi_135576133
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:23 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

als je de dierenpartij ook nodig hebt bv.
Dat is toch het hoogste, lief zijn voor dieren?
I´m back.
pi_135577119
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nederlanders gaan niet over op rellen.
Genoeg debielen die elke kans aangrijpen om met stenen te gooien. We hebben het hier wel over een volk wat een dorp heeft geterroriseerd naar aanleiding van een verkeerd aangemaakt feestje op Facebook.
pi_135577233
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:42 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Genoeg debielen die elke kans aangrijpen om met stenen te gooien. We hebben het hier wel over een volk wat een dorp heeft geterroriseerd naar aanleiding van een verkeerd aangemaakt feestje op Facebook.
Ik denk nog steeds niet dat dat mainstreet is hoor.
I´m back.
pi_135577399
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk nog steeds niet dat dat mainstreet is hoor.
Ik verwacht ook niet dat de meerderheid auto's in de fik gaat steken, maar een klein groepje idioten is genoeg om de ME door je straat te hebben marcheren. Beetje zoals de rellen in de voorsteden van Frankrijk van een paar jaar terug.
pi_135577596
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik verwacht ook niet dat de meerderheid auto's in de fik gaat steken, maar een klein groepje idioten is genoeg om de ME door je straat te hebben marcheren. Beetje zoals de rellen in de voorsteden van Frankrijk van een paar jaar terug.
Dat is de reden waarom redelijke mensen eens een keer niet mee moeten gaan in de gekte, denk ik, hoe dat te organiseren is iets anders... wellicht dat het er daarom niet tot komt...
I´m back.
pi_135578430
Volgens mij heb je in principe een babyboom nodig om 20 jaar laten een kans op serieus protest te hebben. Serieus protest is natuurlijk wat anders dan bedelen bij de autoriteiten om aandacht middels een demonstratie. Zonder dreiging van geweld is het niks. Als de verhouding twintigers/dertigplussers niet goed is dan krijgt zoiets zelden het momentum dat nodig is.

Of je moet een groep mensen echt heel boos maken, en die moeten het gevoel hebben dat ze niet zoveel te verliezen hebben. Gisteren hebben een aantal Groningers de deksels van kraanputten gehaald als ik het goed begrijp, en daar schrikken ze van, de mogelijkheid dat mensen daadwerkelijk die kranen dicht gaan draaien of saboteren. In de jaren 60, 70 en zelfs nog 80 waren demonstraties relevant, omdat als er niks gedaan werd met grote groepen demonstrerenden, ze de volgende keer in grote roepen zouden kunnen gaan rellen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_135578688
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij heb je in principe een babyboom nodig om 20 jaar laten een kans op serieus protest te hebben. Serieus protest is natuurlijk wat anders dan bedelen bij de autoriteiten om aandacht middels een demonstratie. Zonder dreiging van geweld is het niks. Als de verhouding twintigers/dertigplussers niet goed is dan krijgt zoiets zelden het momentum dat nodig is.

Of je moet een groep mensen echt heel boos maken, en die moeten het gevoel hebben dat ze niet zoveel te verliezen hebben. Gisteren hebben een aantal Groningers de deksels van kraanputten gehaald als ik het goed begrijp, en daar schrikken ze van, de mogelijkheid dat mensen daadwerkelijk die kranen dicht gaan draaien of saboteren. In de jaren 60, 70 en zelfs nog 80 waren demonstraties relevant, omdat als er niks gedaan werd met grote groepen demonstrerenden, ze de volgende keer in grote roepen zouden kunnen gaan rellen.
Die 2 demonstraties in de jaren 80 tegen kruisraketten waren niet relevant hoor.
En welke demonstraties in de jaren 60 en 70 waren relevant?
I´m back.
  donderdag 16 januari 2014 @ 21:42:47 #119
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_135580723
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Men voorspelde toen al stevige bodemdalingen en aardbevingen. Dat is net even iets anders ;).

En voor de onderzoeken moet ik googlen, heb de kranten waar het in stond niet meer bij de hand, dat kan je ook prima zelf.
Stevige bodemdaling, geen stevige aardbevingen.
pi_135581065
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:42 schreef Nobu het volgende:

[..]

Stevige bodemdaling, geen stevige aardbevingen.
Ooooh, dan is er niets aan de hand.
Nu de problemen in de ouderenzorg even gladstrijken... zit nu Zembla te kijken...
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')