abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135569446
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, dank je en rijd voorzichtig, autorijden is gevaarlijker dan aardbevinkjes.
Nou ja, dat zeg ik dus ook altijd tegen mijn vrouw...
quote:
Een paar wetenschappers die dit voorspelden. Ben benieuwd wat voor wetenschappers het zijn en op basis waarvan hun voorspellingen zijn gedaan.
Kon het niet echt volgen, het is mijn claim ook niet hè, ik zeg alleen wat ik hoorde... voor zover ik dit kon volgen...
I´m back.
pi_135569620
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, dat zeg ik dus ook altijd tegen mijn vrouw...

[..]

Kon het niet echt volgen, het is mijn claim ook niet hè, ik zeg alleen wat ik hoorde... voor zover ik dit kon volgen...
Jup, grazie.

99.999 weet hoe het zit. Zelfs in de jaren 60 al. Ben benieuwd naar zijn onderbouwingen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 16 januari 2014 @ 18:16:00 #53
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_135569638
Het had jaren geleden al moeten gebeuren, alleen is dat bij de Nederlander afgeleerd... Het is je afgeleerd om achter je rechten aan te gaan... Daar word je hippie voor genoemd.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_135570482
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:16 schreef rakotto het volgende:
Het had jaren geleden al moeten gebeuren, alleen is dat bij de Nederlander afgeleerd... Het is je afgeleerd om achter je rechten aan te gaan... Daar word je hippie voor genoemd.
Nou ja, grappige is natuurlijk dat eindelijk die stugge Groningers, die al zolang er gas uit hun bodem gehaald wordt, genaaid worden door het Hollandocentrisme van de centrale overheid (en dat zonder ook maar één klein zoentje te krijgen), een beetje beginnen te morren en meteen komt er een alarmistisch stukje over heel Nederland van de hand van één of ander vaag rechts denktankje... Je moet de Groningers ook niet tegen je krijgen natuurlijk...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 16-01-2014 18:45:18 ]
I´m back.
  donderdag 16 januari 2014 @ 18:45:42 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135570841
Zolang er chipjes op tafel staan en een quiz op televisie zal een Nederlander nooit uit zijn stoel opstaan. Nooit. Nergens hoeven wij ons zorgen over te maken.
The End Times are wild
pi_135571054
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:45 schreef LXIV het volgende:
Zolang er chipjes op tafel staan en een quiz op televisie zal een Nederlander nooit uit zijn stoel opstaan. Nooit. Nergens hoeven wij ons zorgen over te maken.
Gekke is idd dat ik wel lui van middelbare leeftijd spreek op mijn werk die uitzendkracht zijn en er weer uit getjoept worden eind januari en als ik dan met wat kritiek kom op de politiek, dan wimpelen ze dat weg. Och, we kunnen er toch niets aan doen, wordt er dan gezegd.
In feite is de democratie ook aan het verwateren natuurlijk.
Maakt geen ene fuck meer uit wat de kiezer ergens over denkt. De agenda staat zo'n beetje wel vast, alleen die stomme verkiezingen kunnen soms wat moeilijkheden brengen, maar meestal komen ze die ook wel weer te boven.
I´m back.
  donderdag 16 januari 2014 @ 19:05:05 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135571831
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gekke is idd dat ik wel lui van middelbare leeftijd spreek op mijn werk die uitzendkracht zijn en er weer uit getjoept worden eind januari en als ik dan met wat kritiek kom op de politiek, dan wimpelen ze dat weg. Och, we kunnen er toch niets aan doen, wordt er dan gezegd.
In feite is de democratie ook aan het verwateren natuurlijk.
Maakt geen ene fuck meer uit wat de kiezer ergens over denkt. De agenda staat zo'n beetje wel vast, alleen die stomme verkiezingen kunnen soms wat moeilijkheden brengen, maar meestal komen ze die ook wel weer te boven.
Wat jij zegt over de verwaterende democratie klopt wel. De Nederlandse partijen mogen alleen nog maar over feitelijk onbelangrijke zaken beslissen, zoals de maximumsnelheid of op welke leeftijd je alcohol mag drinken. De echt belangrijke dingen, zoals immigratie of liberalisering worden allemaal vanuit Brussel opgedragen. Dan heeft het ook minder zin om te gaan stemmen.
The End Times are wild
pi_135571935
Onzin, Den Haag gaat over alle besluiten van Brussel, ze kunnen elk voorstel tegenhouden
pi_135572008
Ik ben een beetje teleurgesteld in het rechts extremisme. Ondanks al mijn pogingen om het te ontdekken op straat heb ik er nog geen aanvaring mee mogen hebben :(
Conscience do cost.
pi_135572056
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:07 schreef arjan1112 het volgende:
Onzin, Den Haag gaat over alle besluiten van Brussel, ze kunnen elk voorstel tegenhouden
Kunnen ze wel ja (zoals andere landen in de EU doen),maar ze doen het niet.
Bats boem lucht dicht
pi_135572069
Laten we hopen dat er serieus protesten gaan komen.

Pas als de bevolking echt iets er tegen gaat doen, dan kunnen er veranderingen komen. Niet als de bevolking stil blijft zitten op hun kont.
pi_135572099
Wat moet er veranderd worden dan?
pi_135572133
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:10 schreef arjan1112 het volgende:
Niets, alles loopt immers op rolletjes.

:')
pi_135572172
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:10 schreef arjan1112 het volgende:
OMG :'(
Bats boem lucht dicht
pi_135572180
in Nederland hebben we toch alles redelijk goed voor elkaar ?
in de meeste andere landen is het toch echt slechter
pi_135572215
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:12 schreef arjan1112 het volgende:
Wat een klote mentaliteit...
pi_135572247
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat een klote mentaliteit...
En daarvan zitten er een hoop op FOK.
Bats boem lucht dicht
pi_135572264
Je kan wel gaan lopen roepen ja ... daar en daar is het allemaal geweldig.. enz. dan zegt iedereen.. 'dan donder je toch op ! '

dus.
pi_135572301
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:13 schreef fokky100 het volgende:

[..]

"In India worden verkrachten vrouwen opgeroepen om savonds gewoon niet over straat te gaan , pas als dat bij ons ook zo is, mogen wij protesteren"..... :')
pi_135572337
Nou wat is er nou zo verkeerd hier he ? vertel
pi_135572385
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

"In India worden verkrachten vrouwen opgeroepen om savonds gewoon niet over straat te gaan , pas als dat bij ons ook zo is, mogen wij protesteren"..... :')
Ik denk dat het eerder zal zijn.
Er komen steeds meer Nederlanders bij die niks meer te verliezen hebben.
Bats boem lucht dicht
pi_135572426
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat jij zegt over de verwaterende democratie klopt wel. De Nederlandse partijen mogen alleen nog maar over feitelijk onbelangrijke zaken beslissen, zoals de maximumsnelheid of op welke leeftijd je alcohol mag drinken. De echt belangrijke dingen, zoals immigratie of liberalisering worden allemaal vanuit Brussel opgedragen. Dan heeft het ook minder zin om te gaan stemmen.
En dat maakt de mensen ook wel bozig, of... ze kruipen in hun schulp, en dat gebeurt heel erg in Nederland...
I´m back.
pi_135572446
Je hebt altijd wat te verliezen, je kan in de gevangenis gegooid worden bv.
pi_135572565
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:17 schreef arjan1112 het volgende:
Ik ga ervan uit dat als je gewoon kritiek hebt en argumenten gebruikt je niet in de gevangenis "gegooid" wordt, vooralsnog...
I´m back.
pi_135572585
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:17 schreef arjan1112 het volgende:
Doe je nu zo dom of ben je nu echt zo dom.
Nu snap ik ook waarom er niet meer veel fokkers zijn die nog met jou in discussie gaan.
Bats boem lucht dicht
pi_135572692
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:13 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Als je FOK! hebt als kroegie, kun je bijna alles zeggen en dan ga je niet demonstreren meer...
I´m back.
pi_135572760
Overigens zou ik als Danny zijnde alle leden van de regering een gratis abonnement aanbieden, als stunt...
I´m back.
  donderdag 16 januari 2014 @ 19:30:03 #78
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_135573062
Ik hoop het al jaren, maar het gaat niet gebeuren. Mijn generatie 1980-1990 is verwend en heeft altijd de wind meegehad omdat ze zijn opgegroeid in een tijd dat alles kon er dat er geen grenzen aan de groei waren.

Hier moet nu de rekening van betaald worden, de babyboomers hebben geprofiteerd van alles dat na hun kwam, voelen zich te goed om wat langer door te werken, vinden dat zij het recht hebben om met 65 te stoppen.

Generatie 1980-1990 vindt alleen snel geld interessant en vind het belangrijk om een baan te hebben, mooie spullen, een lage huur of hypotheek. Wanneer het over hun meerderen gaat, kabinet Rutte 2, het koningshuis, de politie, hetgeen dat de gemeente doet met hun geld, etc, is niet interessant want daar zet iemand anders zich wel voor in, waarom zou je je daar moe voor maken.
Het lijkt wel alsof ze het besef niet hebben dat je de wereld kunt veranderen als je met een grote groep protesteert. Dat is het enige dat je kunt doen.
pi_135573200
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:12 schreef arjan1112 het volgende:
Zo zit het simpel gezegd in elkaar inderdaad. De grote protesten gaan er ook helemaal niet komen. Niet zolang men brood op de plank heeft, leuke TV/computer en één keer in het jaar op vakantie kan.

Al dat gezanik van gepeupel over dat "men" nu eindelijk eens de straat op zal gaan doen er goed aan even onderzoek te doen wanneer men doorgaans tot protest over gaat.

Kort gezegd gaat het allemaal relatief prima in Nederland.
Conscience do cost.
pi_135573263
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:30 schreef Ixnay het volgende:
Ik hoop het al jaren, maar het gaat niet gebeuren. Mijn generatie 1980-1990 is verwend en heeft altijd de wind meegehad omdat ze zijn opgegroeid in een tijd dat alles kon er dat er geen grenzen aan de groei waren.

Hier moet nu de rekening van betaald worden, de babyboomers hebben geprofiteerd van alles dat na hun kwam, voelen zich te goed om wat langer door te werken, vinden dat zij het recht hebben om met 65 te stoppen.

Generatie 1980-1990 vindt alleen snel geld interessant en vind het belangrijk om een baan te hebben, mooie spullen, een lage huur of hypotheek. Wanneer het over hun meerderen gaat, kabinet Rutte 2, het koningshuis, de politie, hetgeen dat de gemeente doet met hun geld, etc, is niet interessant want daar zet iemand anders zich wel voor in, waarom zou je je daar moe voor maken.
Het lijkt wel alsof ze het besef niet hebben dat je de wereld kunt veranderen als je met een grote groep protesteert. Dat is het enige dat je kunt doen.
De lui die in 1960 zijn geboren protesteert al niet...
En de babyboomers die ouder zijn heeft geen reden om te protesteren vooralsnog...
I´m back.
pi_135573361
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:32 schreef ems. het volgende:

[..]

Zo zit het simpel gezegd in elkaar inderdaad. De grote protesten gaan er ook helemaal niet komen. Niet zolang men brood op de plank heeft, leuke TV/computer en één keer in het jaar op vakantie kan.

Al dat gezanik van gepeupel over dat "men" nu eindelijk eens de straat op zal gaan doen er goed aan even onderzoek te doen wanneer men doorgaans tot protest over gaat.

Kort gezegd gaat het allemaal relatief prima in Nederland.
Totdat je, als iets oudere, merkt dat je pensioen al honderden euro's gekort wordt, zo maar... o, nee dan ook niet...
I´m back.
pi_135573394
Protesteren zou nog wel eens wat uit kunnen halen. Echter, gezien het niveau van de gemiddelde Nederlander zal het al snel op rellen uitdraaien, en daar heeft niemand wat aan.
pi_135573432
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Totdat je, als iets oudere, merkt dat je pensioen al honderden euro's gekort wordt, zo maar... o, nee dan ook niet...
Dan waarschijnlijk ook niet, zolang je maar bovenstaande luxes kunt permitteren.

Verder, als je echt iets wilt bereiken, kan je veel beter direct overgaan op geweld. Protest is tijdrovend en maar zelden effectief.
Conscience do cost.
pi_135573455
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Stond vandaag nog in de krant, dat de pensioenen verhoogd worden, de dekkingsgraad is hersteld enz
pi_135573490
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:36 schreef ems. het volgende:

[..]

Dan waarschijnlijk ook niet, zolang je maar bovenstaande luxes kunt permitteren.

Verder, als je echt iets wilt bereiken, kan je veel beter direct overgaan op geweld. Protest is tijdrovend en maar zelden effectief.
Geweld doen we gewoon niet, en terecht niet natuurlijk...
I´m back.
pi_135573549
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:36 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Stond vandaag nog in de krant, dat de pensioenen verhoogd worden, de dekkingsgraad is hersteld enz
Pensioenakkoord gesloten in december, kost mij ¤ 300,- netto per maand.
I´m back.
pi_135573658
Ben jij 70 ?
pi_135573679
Dat kost je toch helemaal geen geld?? je loon gaat juist omhoog
pi_135573683
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:36 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Sowieso is het contraproductief om aan de hand van het huidige financiële klimaat conclusies te trekken voor 50-60 jaar later.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Geweld doen we gewoon niet, en terecht niet natuurlijk...
De makkelijkste manier van hervorming, is wel gebleken door de geschiedenis heen. Een waardeoordeel geef ik er verder niet aan mee.
Conscience do cost.
pi_135573738
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:40 schreef arjan1112 het volgende:
Ben jij 70 ?
Nee.
I´m back.
pi_135573794
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:40 schreef arjan1112 het volgende:
Dat kost je toch helemaal geen geld?? je loon gaat juist omhoog
300,- euro netto minder per maand kost dat pensioenakkoord me.
En als ik nog huur, dan gaat mijn hele inkomen naar de huur.
I´m back.
pi_135573839
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:40 schreef ems. het volgende:

[..]

De makkelijkste manier van hervorming, is wel gebleken door de geschiedenis heen. Een waardeoordeel geef ik er verder niet aan mee.
Ik vraag me af of dat anno 2014 nog werkt. We zijn een samenleving gericht op ontspanning en individualisme. Het zal mensen die geweld toepassen niet in dank afgenomen worden als ze andermans plezier en bezittingen vernielen.
pi_135573847
Huh? Hoezo dan?

Je gaat toch minder premie betalen door dat akkoord met gevolg dat je netto loon stijgt
pi_135574026
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat anno 2014 nog werkt. We zijn een samenleving gericht op ontspanning en individualisme. Het zal mensen die geweld toepassen niet in dank afgenomen worden als ze andermans plezier en bezittingen vernielen.
Geweld is dan ook het meest effectief als het puur is gericht op de "boosdoeners". Je steekt niet het huis van de minister-president in brand, je steekt de minister-president zelf in brand, zeg maar :P

Maargoed, nu praten we meer over revolutie dan over protest. Desalniettemin is de connectie tussen de twee wel voor de hand liggend.
Conscience do cost.
pi_135574051
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:43 schreef arjan1112 het volgende:
Huh? Hoezo dan?

Je gaat toch minder premie betalen door dat akkoord met gevolg dat je netto loon stijgt
Nee, we gaan niet minder premie betalen.
En mochten mensen minder premie betalen, dan is dat om ze meer IB te laten betalen.
Maar nee, de premie gaat niet omlaag bij de meeste pensioenfondsen nee. Dus het plannetje van het kabinet zal sws wel een beetje spaak lopen.
I´m back.
pi_135574204
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:46 schreef ems. het volgende:

[..]

Geweld is dan ook het meest effectief als het puur is gericht op de "boosdoeners". Je steekt niet het huis van de minister-president in brand, je steekt de minister-president zelf in brand, zeg maar :P

Maargoed, nu praten we meer over revolutie dan over protest. Desalniettemin is de connectie tussen de twee wel voor de hand liggend.
Verscherpte veiligheidsmaatregelen als gevolg van aanslagen zal men ook niet blij van worden.

Hoe dan ook, ik ben er van overtuigd dat Nederlanders snel over zullen gaan op rellen, want protesteren zijn we in de tijd van onvrede uiten met plaatjes op Facebook wel verleerd.
pi_135574344
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:49 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Verscherpte veiligheidsmaatregelen als gevolg van aanslagen zal men ook niet blij van worden.
Zeker, maar anderzijds is precies die mate van niet-blijheid hetgeen wat je nodig hebt voor hervorming.
quote:
Hoe dan ook, ik ben er van overtuigd dat Nederlanders snel over zullen gaan op rellen, want protesteren zijn we in de tijd van onvrede uiten met plaatjes op Facebook wel verleerd.
100 likes = ik roep boze dingen naar de dorps-agent 8-)
Conscience do cost.
pi_135574409
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:49 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nederlanders gaan niet over op rellen.
I´m back.
pi_135574897
quote:
6s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:53 schreef El_Matador het volgende:
Ah ja, kun je dit staven?

Roermond (gewoon een deel van de Rijnslenkbreuken, niks geen aardgas) was 5,4. Hoe luidt het mechanisme precies dat gasboringen aardbevingen met tussen de 5 en 6 (10 keer zo krachtig als een van 5) op de Schaal van Richter veroorzaken?
Ik ben bekend met het logaritmische karakter van de schaal van Richter. ;) Tussen de 5 en 6 heb ik in de NRC gelezen toe zij over het oordeel van het Staatstoezicht op de Mijnen schreven. Dus ik neem aan dat het uit een rapport komt van die club. :) Welk mechanisme daar achter zit? Dat moet jij volgens mij beter weten dan ik.
pi_135575017
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:56 schreef 99.999 het volgende:
Ach, men zal het afkopen. Met pakweg vijftig of honderd miljoen per jaar kan je heel wat herstellen en compenseren.
RTL Nieuws meldde net dat er al gesproken wordt over een bedrag van per jaar 700 miljoen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')